سایر تحقیق و پژوهش

آشنایی با روش تحقیق

ashenaee_ba_ravesh_tahghigh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با روش تحقیق”

آشنایی با روش تحقیق

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: 2کارگاه آشنایی با روش تحقیقدکتر محمد کمالی استادیار دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایرانتهران - 4/3/85

اسلاید 3: 3کارگاه آشنائی با روش تحقیقhttp://www.mkamali.com/research http://www.rehabiran.com http://rehabiran.blogspot.com http://mkamali.blogspot.com

اسلاید 4: 4Research Stages (AFramework) RESEARCH DESIGNPROBLEM DEFINITION (Decision Uncertainty)PrimaryDataSecondaryDataSAMPLE DESIGNDATA COLLECTION DATA ANALYSIS Interpretation and Report PreparationAPPLICATION

اسلاید 5: 5معناي تحقيقتحقيق در لغت به معنای درست و راست گردانيدن،پيدا کردن ، يافتن يا جستجوی حقيقت آورده شده است تعاريف بعمل آمده از تحقيق و پژوهش فراوانند تحقيق به روش علمی را مجموعه مقررات و قواعدی دانسته اند که چگونگی جستجو برای يافتن حقايق مربوط به يک موضوع را نشان مي دهد در جاي ديگر آنراحقيقت پژوهی ناميده اند تحقيق عملی منظم است که در نتيجه آن پاسخ هائی برای سوالات مندرج در موضوع تحقيق بدست خواهد آمد

اسلاید 6: 6آغاز تحقيقجان ديوئی معتقد است: اولين مرحله تحقيق احساس وجود يک مشکل  است؛ به اين معنی که پژوهشگر در کار خويش با مانع يا مشکلی روبرو گرديده است که در حل آن ابهام يا ترديد دارد و نمی تواند در مقابل آن ساکت بماند.”

اسلاید 7: 7آغاز تحقيق بنابراين اين نقطه آغازين در انجام هرگونه پژوهش يا تحقيقی بسيار مهم است و نقش آموزش افراد برای مسئله يابی که در برخی نظام های آموزش و پرورش برآن بسيار تاکيد می شود نيز از همين امر نشات می گيرد. هرچه ضرورت پرسش در هنگام تدريس برای فراگير بيشتر مطرح شود و از او خواسته شود تا ذهن خود را برای طرح سوالات بيشتر فعال سازد می توان انتظار داشت که در آينده نياز به تحقيق و پيشرفت در او ارتقاء يابد.

اسلاید 8: 8مساله مسأله يا مشكل پديده اي است غيرعادي ، كه در روند كار سيستم وجود دارد و چون اخلال و بي نظمي ايجاد مي كند سبب افت يا كاهش كمي و كيفي جريان كارها و بازده سيستم مي گرددمسأله يا مشكل عبارت است از شكاف بين وضعيت موجود و آنچه بايد باشد .

اسلاید 9: 9شناسايي مشکل Generate Possible QuestionsCreate ListEvaluate Possible QuestionsSelect Priority QuestionLiteratureKnowledgeareaOtherResourceAvailableTheResearchingTherapistAnalyze Current Situation

اسلاید 10: 10شناسايي مشکل آغاز يک تحقيق با احساس وجود يک مشکل همراه است. در اين مرحله آن احساس بايد به صورت ” يک پرسش در آيد و بيان شود بديهی است اين پرسش از مسائل روزمره تا مباحث و فرضيات پيچيده علمی را دربرگيرد، مهم آنست که به شيوه ای علمی و صحيح بيان شودبا در نظر گرفتن دو تقسيم بندی مهم در زمينه علائق علمی و احتياج عملی شما ممکن است تحقيقی بنيادی يا کاربردی را در نظر بگيريد

اسلاید 11: 11Uncertain Aware Certain (VAGUE) Three major types of research studies The degree of decision certainty, influences Problem Definition & Type of ResearchExploratory Descriptive Casual Research Research Research

اسلاید 12: 12Importance of Problem Definition“The formulation of the problem is often more essential than its solution.” Albert Einstein

اسلاید 13: 13Statement of Research ObjectivesProblem DefinitionClear Problem Definition Results inClear Research ObjectivesExploratoryResearchAnalysis of the SituationSymptom Detection

اسلاید 14: 14Components ofProblem DefinitionAscertain the decision maker’s objectivesUnderstanding the background of the problemidentifying problem origins not the symptomsDetermining the unit of analysisDetermining the relevant variablesStating research questions and objectives1.2.3.4.5.6.

اسلاید 15: 15روش هاي پيداكردن مساله روش هاي غيرفعال كنترل و ارزيابي توسط سرپرستان بازرسي واقعه بحراني بروز شكايت و انتقاد

اسلاید 16: 16 روش هاي پيداكردن مساله روش هاي فعال ساده كردن كارها كنترل آماري مقايسه آمار ادواري مقايسه با ساير سازمانها مقايسه با شاخص ها

اسلاید 17: 17روش هاي پيداكردن مساله نيازسنجي مصاحبه افراد كليدي مصاحبه گروهي مصاحبه جمعي مشاهده مستقيم

اسلاید 18: 18روش هاي پيداكردن مسالهاستفاده از تجارب استنتاج از نظريه ها و فرضيه ها استفاده از متون درسی و مجلات تخصصی دولت ها ، دانشگاه ها وموسسات پژوهشی خصوصی

اسلاید 19: 19 روش هاي پيداكردن مسالهمرور متون و اطلاعات علمي شركت دردوره هاي آموزشي وهمايشهاي علمي مطالعه مورد يا موارد پايش يا كنترل گلوگاه (نقاط كليدي) کنترل مالي بررسي فرآيند زمان انتظار

اسلاید 20: 20 روش هاي پيداكردن مساله پيش آگهي رويدادها پيش آگهي قضاوتي پيش آگهي روند پيش آگهي علت و معلول

اسلاید 21: 21نمونهتصور نمائيد صبح زود قصد داريد به محل کار خودعازم شويد.اتومبيل شما روشن نمی شود. (احساس وجود مشکل) . حال شما تلاش خواهيد کرد تاعلت / علتها را بيابيد.بنابراين به جستجو می پردازيد تا مشکل اصلی که همانا قطع سيم برق می باشد پيدا می کنيد و با اتصال مجدد آن به رفع مشکل پرداخته و با زدن استارت مجددو روشن شدن خودرو موضوع را پايان يافته تلقی می کنيد.

اسلاید 22: 22نمونه هامشکل :روشن نشدن خودرو به هنگام صبحپرسش : دلايل بالقوه براي روشن نشدن خودرو کدامند؟انجام بررسي عيني از موتور و تجهيزات برقي آنرفع نقص و راه اندازي خودروعنوان : بررسي علل روشن نشدن خودرو

اسلاید 23: 23نمونهتازه به سن 18 سالگی رسيده ايد . به رانندگی علاقمند بوده ايد وتصميم می گيريد با خودرو پدرتان رانندگی نمائيد.متوجه می شويد برای اين کار نياز به گواهينامه رانندگی داريد. ( احساس وجود مشکل ) راه حل چيست؟ به مطالعه و جستجو می پردازيد.از دوستان و آشنايان راه و روش اخذ گواهينامه را می پرسيد. کتاب آئين نامه راهنمائی و رانندگی را تهيه می کنيد.فهرستی از مدارک مورد لزوم برای ثبت نام واخذگواهينامه را بدست می آوريد و درنهايت با شرکت در آزمون کتبی و عملی موفق به دريافت گواهينامه رانندگی می شويد.

اسلاید 24: 24نمونه هامشکل :نداشتن گواهينامه براي رانندگيپرسش :چگونه مي توان گواهينامه رانندگي دريافت کردمدارک مورد نيازبراي دريافت آن کدامندآزمون براي دريافت گواهينامه شامل چه مراحلي استعنوان : بررسي نحوه دريافت گواهينامه رانندگي

اسلاید 25: 25نمونهدر طول سال های تحصيل در يکی ازدانشکده های توانبخشی متوجه می شويددر هنگام کار با افراد دارای معلوليت معمولا مربيان به تنهائی و بدون حضور خانواده / مادران به ارائه خدمات توانبخشی به کودکان / معلولان می پردازند.برای شما اين سوال مطرح می شود در حاليکه اعضای خانواده / مادران می توانند در طول ساعات روز به ارائه تمرينات برای افراد فوق اقدام کنند چرا در برنامه درمانی و توانبخشی جايگاهی برای آنان در نظرگرفته نمی شود. ( احساس وجود مشکل ) طرحی برای مطالعه علت فقدان آموزش خانواده ها در برنامه توانبخشی معلولان نوشته و به بررسی موضوع از ديد والدين و مربيان می پردازيد.نتايج حاصل از تحقيق را به استادان و مسئولان دانشکده برای بهبود وضعيت ارائه خدمات توانبخشی تسليم میکنيد.

اسلاید 26: 26نمونهمعلولان و جانبازان دريافت کننده پروتز های رو و بالای زانو از کلينيک ارتوپدی فنی شما اظهار می کنندعدم چرخش مفصل زانو در پروتز مشکلاتی را برای نشستن آنها در خانه ( عدم امکان نشستن به صورت دو يا چهار زانو) بوجود آمورده است.ضمن اينکه آنهادر هنگام  انجام فريضه نماز می بايد پای خود را به حالت مستقيم قرار داده و امکان چرخش آن به هنگام نشستن وجود نداردو اين باعث دغدغه خاطر آنان شده است. ( احساس وجود مشکل) شماباطراحی و آزمون يک چرخنده که برروی مفصل نصب می گردد اقدام به حل مسئله می نمائيد.

اسلاید 27: 27نمونه هامشکل :افزايش دانشجويان غير بومي در استان يزدپرسش : مشکلات دانشجويان غير بومي کدامند؟ مشکلات ايجاد شده بوسيله دانشجويان غير بومي کدامند؟ مزاياي احتمالي حضوردانشجويان غير بومي کدامند؟عنوان : بررسي چالشها و پيامدهاي افزايش دانشجويان غير بومي در يزد

اسلاید 28: 28Iceberg Principle 10% is visible 90% is invisibleComplex Interactions

اسلاید 29: 29تجزيه و تحليل مسالهروش هاي نموداري شناسايي عوامل ايجاد كننده كه مسأله عبارتند از: شبكه عليت نمودار استخوان ماهي نمودار شش كلمه اي

اسلاید 30: 30 نقش دوره تکميلي در ارتقاء کيفي کارکنانزمان آموزشفراگيران طريقه تدريسامکانات آموزشيمدرسين مدت آموزشامکانات رفاهي خوابگاه تغذيه فوق برنامه .... سن جنس رسته شغل تحصيلات.... سخنراني بحث گروهي نمايش ... کلاسها سمعي و بصريجزوات ....شبکه عليتمکان آموزش

اسلاید 31: 31

اسلاید 32: 32 ساکنينامکلنات رفاهينحوه تغذيهعوامل جمعيت شناسيمسافت تادانشگاهنوع مديريت استخوان ماهيرضايت از خوابگاه دانشجويي

اسلاید 33: 33شش کلمه استفهامکه ؟ who?کي ؟ when? کجا ؟ where?چگونه؟ How?چي؟ what?چرا ؟ why?

اسلاید 34: 34معيارها براي اولويت بندي معيارهاي اولويت مسأله عبارتند از : مناسبت اجتناب از دوباره کاري ارتباط مستقيم مقبوليت اهميت زماني توانايي هزينه – فايده

اسلاید 35: 35عنوان تحقيقدر هنگام نوشتن عنوان بايد خصوصياتی که برای يک عنوان خوب برشمرده می شونددر نظر گرفت . اين موارد عبارتند از:از کلمات کوتاه ، رسا ودر حد امکان از يک زبان استفاده شودعبارت گويا باشد و گيج کننده نباشد.ازاختصارات که ممکن است مخفف عبارات مختلفی باشند پرهيز شود.در تحقيقات توصيفی بيان مکان و زمان تحقيق در عنوان ضرورت دارد.در عنوان دقيقا آنچه محقق بدنبال تعيين آن است بيان شود.سعی شود دامنه تحقيق محدود در نظر گرفته شود.عنوان را غير سوالی مطرح نمائيد.از کلمات مناسب ومطلوب استفاده شود.

اسلاید 36: 36بيان مساله تحقيقدر بيان مسئله نكات زير آورده مي شود: اطلاعات زمينه اي توصيف دقيق مسأله نحوه بروز يا وقوع وسعت و شدت عوامل دخيل در بروز مسأله نحوه برخورد فعلي با مشكل فوايد پژوهش چه نتايجي از حل مشكل انتظار مي رود

اسلاید 37: 37مروری بر  بررسی های قبلیبرای کسب اطلاعات در زمينه مورد تحقيق می بايد به منابع مرجع مراجعه نمود منظور از منابع مرجع هر فرد يا هر چيزی است که به عنوان ماخذ اطلاعات مورد مراجعه قرار می گیرد کتابهای مرجع معمولا به گونه ای تاليف می شوند که هر کسی می تواند اطلاعات مورد نياز خود را به راحتی و سرعت در آنها پيدا کند. مهمترين منابع دردسترس عبارتند از: نظرات افراد متخصص و صاحب نظران منابع منتشر شده

اسلاید 38: 38مروری بر  بررسی های قبلی مراجع ادواری کتابشناسی های دوره اي فهرست های مندرجات کتاب نشریات ادواری مثل ژورنالها - منابع منتشر نشده پایان نامه ها گزارش های فنی و گزارش تحقیق آمارها پروانه های ثبت اختراعات صورت جلسه ها مشاهدات فردی - بانکهای اطلاعاتی همچون  در اینترنت مراجع غیر ادواری کتابشناسی ها دانشنامه ها فرهنگ ها دستنامه ها درسنامه ها دستور نامه ها سالنامه ها اطلس ها نشان نامه ها سرگذشت نامه ها

اسلاید 39: 39اهداف ، فرضیات

اسلاید 40: 40اهداف بررسي هدف پژوهش به ما مي گويد به كجا مي خواهيم برسيم اهداف پژوهش بايد : - از بطن مسأله استخراح شده باشند - واقع بينانه باشند - قابل دسترس باشند - قابل اندازه گيري يا سنجش باشند

اسلاید 41: 41انواع اهدافهدف كلياهداف ويژه (هدف كلي پژوهش را مي توان به اهداف كوچكتر (ويژه - اختصاصي) تقسيم كرد )هدف كاربردي( هدف كاربردي به ما مي گويد، فايده حاصل از پژوهش براي چيست؟)

اسلاید 42: 42اهميت اهداف ويژهمتمركز ساختن مطالعه برآورد بودجه و زمان لازم براي اجراي طرحارزيابي طرحانتخاب متغيرها و شيوه آناليز داده‌ها

اسلاید 43: 43خصوصيات و نگارش اهداف ويژه صريح، روشن و بدون ابهام قابل اندازه‌گيريداراي زبان علمياستفاده از افعال عملي مانند تعيين، مقايسه، محاسبه و...

اسلاید 44: 44تهرانگرمسارسمناندامغانشاهرودسبزوارنيشابورمشهدپاکدشتايوانکيسرخهميامي

اسلاید 45: 45فرضيه فرضيه حدسي است علمي كه محقق براي نتيجه تحقيق خود مي زند. فرضيه نشان مي دهد كه چرا يك يا چند عامل ، عوامل ديگر را تحت تأثير قرار مي دهند.فرضيه تحقيق را يک حدس علمی يا پيش داوری دانست که بوسيله ی جمع آوری حقايقی که منجر به قبولی يا رد آن فرضيه می شود مورد آزمايش قرار می گيرد به عبارت ديگر فرضيه را راه حل پيشنهادی محقق برای مسئله تحقيق و يا نتيجه تحقيق دانسته اند.

اسلاید 46: 46بيان فرضيهگاهی اوقات از يک فرمول برای بيان فرضيه استفاده می شود، بدين شکل که: اگر چنين و چنان رخ دهد چنين و چنان خواهد شد محقق صرفا قصد آزمايش فرضيه را دارد نه اثبات آن

اسلاید 47: 47بيان فرضيهدر هنگام بيان فرضيه محقق به بررسی روابط بين متغيرها می پردازد. به طور متداول اين بيان به سه شکل صورت خواهد گرفت  بررسی رابطه علت و معلولی بين دو يا چند متغير  بررسی همبستگی و شدت آن بين دو يا چند متغير  بررسی و مقايسه ميزان تفاوت تاثير يک يا چند متغير بر يک يا چند متغير

اسلاید 48: 48 سوالات راهنمادر تحقيقات توصيفي كه صرفا“ به بيان آنچه در جامعه مي گذرد پرداخته مي شود نيازي به ارائه فرضيات نسبت و از سؤالات مهم براي رسيدن به اهداف استفاده مي شود. معمولاً می خواهیم خصوصیت (یا خصوصیاتی) را در گروه مورد مطالعه وصف کنیم، مثل اینکه آنها چقدر آگاهی دارند؟ چگونه فکر یا عمل می کنند؟ممکن است فقط یک و یا چند متغیر داشته باشیم.اطلاعات ما به حدی نیست که بتوانیم آزمون فرضیه انجام دهیم و در مورد ارتباط دو متغیر اظهار نظر کنیم.

اسلاید 49: 49انواع مطالعه انواع روش هاي بررسي عبارتند از: مطالعه توصيفي: جمع آوري و ارائه تنظيم داده هاست براي ارائه تصوير روشني از يك موقعيت خاص مطالعه تحليلي : علل يا عوامل خطر در ايجاد يك مسئله خاص را با بررسي و مقايسه دو گروه يا بيشتر بر اساس متغيرهاي مورد مطالعه نشان مي دهد و به دو گونه است ، کوهورت ، مورد مشاهدي مطالعه تجربي : تأثير مداخله بر روي يك گروه در مقايسه با گروه شاهد اندازه گيري مي شود.

اسلاید 50: 50 روش بررسي متغيرها

اسلاید 51: 51متغيرها متغيرها ، عامل يا عواملي هستند كه مورد اندازه گيري يا سنجش قرار مي گيرند به عبارت ديگر متغير مشخصه يك فرد، چيز، پديده مورد نظراست كه :قابل اندازه گيري بودهو مي تواند مقادير مختلفي بپذيرد

اسلاید 52: 52 تعريف متغير تعاریف شرحی عمدتا از لغت نامه ها ، دائره المعارف ها ، کتاب های مرجع و کتب درسی و... اقتباس می شود و تنها عنصر مورد نظر را تعریف نظری یا تئوری می نماید. به عبارت دیگر تعریف یک مفهوم بوسیله مفاهیم دیگر که معمولا از مطالعات و نظریه های موجود نشات می گیرد و با بیانی علمی ارائه می شود. درهنگام تعریف ذکر منبع مورد استفاده ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

اسلاید 53: 53 تعريف متغير تعاریف عملی که به طور مشخص بر عهده محقق قرار دارد محقق آنچه را که از این عنصر در این تحقیق خاص مد نظر دارد بیان می کند. در اينجا محقق به مشخص ساختن و تعریف نمودن آن متغیر و تعيین کردن عملیات و معیارهای تجربی که برای اندازه گیری و سنجش آن لازم است می پردازد.

اسلاید 54: 54تعريف متغير تعريف عملی بايد بر اساس ملاکهايی صورت بگيرد که مهمترين آنها عبارتند از:  قابليت انجام داشته باشند  دقيق و مشخص باشند  قابليت اندازه گيری داشته باشند

اسلاید 55: 55انواع متغير هامتغير کمی: و آن متغيری است که با عدد نمايش داده می شود. بديهی است اين متغير همچون تقسيم بندی معمول در اعداد به دو دسته متغير گسسته و پيوسته تقسيم خواهد شد که متغير پيوسته مقادير کسری را هم می پذيرد ولی گسسته اين امکان را ندارد. متغير کيفی: اين متغيری است که کيفيت صفات با آن معرفی می شود.  متغیر مرکب: متغیری را که از ترکیب دو یا چند متغیر به وجود می آید می نامند. 

اسلاید 56: 56انواع متغير ها متغیر مستقل: آن متغیری است که محقق تاثیر آن را بر سایر متغیرها مورد سنجش قرار می دهد. به بياني ديگرعوامل احتمالي ايجاد آن را متغير مستقل مي گويند. متغیر وابسته: آن متغیری است که متغیر مستقل بر روی آن اثر می کنند. به عبارت ديگر مساله همان متغير وابسته است زيرا بر اثر يك يا چند عامل بوجود آمده است .

اسلاید 57: 57انواع متغير ها  متغیر زمینه ای (جمعیت شناسی یا دموگرافیک):در مطالعات بر روی جوامع انسانی برخی متغیرهای وابسته به جمعیت حضور دارند که سنجش آنها به نحوی مورد استفاده ما خواهد بود. این متغیرها خصوصیات جامعه مورد مطالعه را به نحوه مطلوبی توصیف می کنند وبه شناخت بهتر موضوع كمك مي كنند

اسلاید 58: 58انواع متغير ها  متغیر مداخله گر(مخدوش كننده ) : آن متغییری است که بر روی رابطه علت معلولی بین دو یا چند متغیر تاثیر می گذارد و باعث قوی یا ضعیف شدن رابطه بین متغیرها از حد واقعی آنها می شود.

اسلاید 59: 59مقياس اندازه گيری مقياس اسمی: اين مقياس شامل  يک يا چند گروه با طبقه است که از نظر کيفی با هم متفاوتند اما بين گروهها هيچگونه ارجحيتی وجود ندارد. ممکن است برای هر گروه يا طبقه شماره ای در نظر گرفته شود که ارزش ندارد بلکه جنبه کد يا شناسائی دارند. مقياس رتبه ای: اين مقياس نسبت به مقياس اسمی خصوصيت اضافه ای دارد که در بين گروهها از نظر متغير مورد نظر برتری وجود دارد اما اين برتری قابل سنجش و مقايسه با ساير گروهها نيست . گروهها هم يکسان نيستند. گروهها نسبت به هم روی پله های يک نردبان قرار گرفته اند.

اسلاید 60: 60مقياس اندازه گيری مقياس فاصله ای: در اين مقياس فاصله بين گروهها با هم مساوی در نظر گرفته شده است. اما صفر در اين مقياس فقدان خاصيت مورد نظر اندازه گيری نيست. اختلاف مساوی بين هرجفت از اعداد نمايانگر اختلاف مشابه در خصوصیت مورد اندازه گيری است.  مقياس نسبتی: در اين مقياس خصوصيت اضافی آن است که صفر دليلی برای فقدان خاصيت مورد اندازه گيری است و در نتيجه نسبت بين اعداد در اين مقياس همان نسبت مقدار خاصيت مورد اندازه گيری است.

اسلاید 61: 61مقياس خوبيک مقياس خوب بايد دارای ويژگيهای زير باشد  علمی : بر گرفته ومتناسب با اصول علمی باشدجامع : بتواند تمام موارد متغيررا شامل شودمناسب : برای اندازه گيری آن متغير باشدقوی : تلاش شود قويترين مقياس باشدغير قابل جمع : رده های مشترک نداشته باشد رده های کافی : موردی را فراموش نکرده باشيم رده های تعريف شده : گروهها و رده های آن تعريف شده باشندعملی : قابليت انجام داشته باشد

اسلاید 62: 62 جامعه مورد مطالعه

اسلاید 63: 63جامعه مورد مطالعه جامعه مورد مطالعه ، جمعيتي است كه مطالعه بر روي آن انجام مي شود لزوما“ اين جامعه انسانها نيستند بلكه مي تواند پديده ها ، اشيا و موجودات زنده باشند.

اسلاید 64: 64جامعه مورد مطالعه(نمونه گيري)جمعيت آماريمحدوديت ها ي زماني و اعتباري (هزينه ها) ، دقت در گردآوري داده ها و كنترل آن، سبب استفاده از نمونه گيري براي سرشماري است. متداول ترين روش هاي نمونه گيري احتمالي عبارتند از:نمونه گيري احتمالي و غير احتماليچارچوب نمونه گيريواحد نمونه گيري ( تحليل)

اسلاید 65: 65نمونه گيري احتمالينمونه گيري ساده تصادفي نمونه گيري منظم نمونه گيري طبقه اي نمونه گيري خوشه اي نمونه گيري چند مرحله اي

اسلاید 66: 66نمونه گيري غير احتمالينمونه گيري آسوده ( لقمه اي)نمونه گيري سهميه اينمونه گيري قضاوتيمهمترين مشکل : جمع آوري اطلاعات است

اسلاید 67: 67 جمع آوري و تجزيه و تحليل اطلاعات

اسلاید 68: 68روش هاي جمع آوري اطلاعات استفاده از آمار و مدارك مستند و موجودمشاهده مصاحبه پرسشنامه

اسلاید 69: 69روش هاي پردازش اطلاعات پردازش داده ها مي تواند دستي يا رايانه باشد. سه فراواني مورد نياز براي تغيير داده ها، فراواني مطلق ، نسبي و تجمعي هستند. شاخص هاي مركزي ، ميانگين ، ميانه و شاخص هاي پراكندگي ، دامنه تغييرات و انحراف معيار هستند براي نمايش و تغيير مهمتر داده ها از نمودارهاي سه بعدي ، دايره اي ، مكعبي ، خطي استفاده مي كند داده هايي كه به روش كيفي گردآوري مي شود به دسته بندي ، خلاصه شده و سپس از آنها نتيجه گيري مي شود.

اسلاید 70: 70آزمونهاي آماريشاخص هاي تمايل مرکزيشاخص هاي پراکندگيجداول و نمودارهاآزمونهاي کاي اسکوئر، تي ، آناليز واريانس و رگرسيون

اسلاید 71: 71ملاحظات اخلاقي ملاحظات اخلاقي به مجموعه قواعد و دستورالعمل هايي اطلاق مي شود كه به منظور جلوگيري از امكان بروز آسيب به ديگران بايد مورد توجه قرار گيرد. ملاحظات اخلاقي از انتخاب موضوع تحقيق آغاز و تا نوشتن گزارش تحقيق ادامه مي يابد.

اسلاید 72: 72گستره اخلاق در پژوهشحقوق مولفينرضايت آگاهانهرازداريطراحي مطالعهكارآزمايي بالينيكارآمدي و استفاده از تحقيقاتدسترسي اطلاعات (مالكيت داده ها)انتشار نتايجداوطلبين سالمكودكانبيماري شديدژن درمانيجنينپيوند

اسلاید 73: 73اصول چهارگانه اخلاقچهار اصل كليدي براي راهنمايي در تصميم‌گيريهاي اخلاقي:احترام به فرد و اختياراو«autonomy» سودمندي «beneficience» عدم ضرررساني «non-maleficience» عدالت «justice»

اسلاید 74: 74محدوديت هاي تحقيق محدوديت هاي تحقيق آن دسته از عواملي هتسند كه در مسيرجمع آوري اطلاعات و كسب نتايج مطلوب مانع ايجاد مي كند. - محدوديت هاي در اختيار محقق - محدوديت هاي خارج از اختيار تحقيق     

اسلاید 75: 75 نوشتن گزارش تحقيق

اسلاید 76: 76گزارش تحقيقاجزاي اصلي يك گزارش تحقيق عبارتند از:   صفحه اول ( روي جلد) شامل : نام ، عنوان تحقيق ، مجري يا مجريان ، تاريخ اجرا   فهرست خلاصه يا چكيده ( بين 150 تا 200 كلمه )، شامل : مقدمه،هدف، روش كارو نتيجه    مقدمه شامل : بيان مسئله ، اطلاعات زمينه اي ، تحليل مسئله ، مرروبررسي هاي قبلي ، اهداف

اسلاید 77: 77 گزارش تحقيق     روش گرد آوري اطلاعات يافته ها شامل : آنچه از اجراي طرح تحقيقي بدست آمده است.    بحث ، نتيجه گيري شامل : مهمترين يافته ها ، نقاط قوت و ضعف تحقيق ، محدوديت هاو مشكلاتي كه در گردآوري وجود داشته است ، اشاره كردن يا مقايسه نتيجه اين تحقيق با مطالاعات ديگران و نتيجه گيري نهائي

اسلاید 78: 78 گزارش تحقيق   پيشنهادات    فهرست مراجع    ضمائم    قدرداني

اسلاید 79: 79 گزارش تحقيقاجزاي اصلي يك مقاله تحقيقي عبارتند از: چكيده مقدمه   مواد وروشها   يافته ها بحث و نتيجه گيري فهرست مراجع

اسلاید 80: 80انواع اهداف- مثالتعيين فراواني مرگ‌ومير داخل بيمارستاني ناشي از جراحي قلب در بيمارستان شريعتي در سال 1377 1) تعيين توزيع جنسي مرگ‌ومير داخل بيمارستاني ناشي از جراحي قلب در بيمارستان شريعتي در سال 1377 2) تعيين توزيع سني مرگ‌ومير داخل بيمارستاني ناشي از جراحي قلب در بيمارستان شريعتي در سال 1377 3) تعيين توزيع علل مرگ‌ومير داخل بيمارستاني ناشي از جراحي قلب در بيمارستان شريعتي در سال 1377 ارايه رهنمود اجرايي جهت كاهش مرگ‌ومير داخل بيمارستاني ناشي از جراحي قلب در بيمارستان شريعتي كاهش مرگ‌ومير داخل بيمارستاني ناشي از جراحي قلب در بيمارستان شريعتي

اسلاید 81: 81فرضیات در مطالعات تحلیلی ما فرضیه داریم: فرضیه عبارتی است که ارتباط دو متغیر را بیان می کند و ممکن است به یکی از صورت های زیر بیان شود:فرضیه دوطرفه (nondirectional): در صورتی که ما جهت ارتباط دو متغیر را نمی دانیم یا نمی توانیم آن را حدس بزنیم.فرضیه یک طرفه (directional): جهت ارتباط دو متغیر را بیان می کنیم.فرضیه صفر (null): معمولاً در آزمون فرضیه در آمار این فرض را استفاده می کنیم. در طرح پژوهشی ما معمولاً وقتی فرضیه ای را مطرح می کنیم منظورمان این است که دو متغیر با هم ارتباط دارند نه اینکه هیچ ارتباطی با هم ندارند.

اسلاید 82: 82سئوالات اما در مطالعات توصیفی:ممکن است فقط یک و یا چند متغیر داشته باشیم.اطلاعات ما به حدی نیست که بتوانیم آزمون فرضیه انجام دهیم و در مورد ارتباط دو متغیر اظهار نظر کنیم.معمولاً می خواهیم خصوصیت (یا خصوصیاتی) را در گروه مورد مطالعه وصف کنیم، مثل اینکه آنها چقدر آگاهی دارند؟ چگونه فکر یا عمل می کنند؟ در اینجا برای بیان منظور از سئوالات پژوهشی استفاده می کنیم.

اسلاید 83: 83سؤالات و فرضياتهدف توصيفي سؤالهدف تحليلي فرضيه تعيين ميانگين فشار خون در افراد بالاي 30 سال تهراني ميانگين فشار خون در افراد بالاي 30 سال تهراني چقدر است؟ تعيين ارتباط پرفشاري خون با ميزان درآمد در افراد بالاي 30 سال تهراني پرفشاري خون با ميزان درآمد در افراد بالاي 30 سال تهراني ارتباط دارد. پرفشاري خون در افراد پردرآمد بالاي 30 سال تهراني بيشتر است.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید