سایر سرگرمی و طنز

آشنایی با سبک‌ های بازی‌ های رایانه‌ ای (بازی‌ های مدیریتی و ساخت و سازی)

ashnaei_ba_sabke_bazihaye_raayanehei (2)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با سبک‌ های بازی‌ های رایانه‌ ای (بازی‌ های مدیریتی و ساخت و سازی)”

آشنایی با سبک‌ های بازی‌ های رایانه‌ ای (بازی‌ های مدیریتی و ساخت و سازی)

اسلاید 1: آشنایی با سبک‌های بازی‌های رایانه‌ایجلسه هشتمبازی‌های مدیریتی و ساخت و سازی

اسلاید 2: مدیریت و ساخت و ساز چیست؟بازی‌هایی هستند که عموم چالش‌های‌شان به مدیریت منابع و ساخت و ساز مربوط می‌شوند. «ساخت و ساز» و «رشد» جزو اصلی این دسته بازی‌ها هستند. بازی‌های مدیریتی در مورد «فرآیند»ها هستند. یعنی گیمر در طول بازی باید ایده‌ی خوبی از فرآیندهایی که در بازی جریان دارد داشته باشد و آن‌ها را هدایت کند.این بازی‌ها تمایل به «خلق» و «آفرینش» را در مخاطب زنده می‌کنند.نقش مخاطب در بازی معمولا چندان واضح و تعریف شده نیست.

اسلاید 3: تاریخچهبازی‌های مدیریت و ساخت و ساز از سال 1982 به جمع بازی‌های رایانه‌ای اضافه شدند. اولین بازی این سبک بازی وابسته به متن The Summer Game نام داشت. تا سال 1989 که معروف‌ترین بازی این سبک و پایه‌گذار استانداردهای این ژانر یعنی SIM City عرضه شد بازی‌های مدیریت زیادی به بازار آمدند که معروف‌ترین آن‌ها Utopia بود.

اسلاید 4: زیرسبک‌های ژانر مدیریت و ساخت وسازشهرسازیتجارتیدولتیورزشی

اسلاید 5: عناصر معمول بازی‌های مدیریتیبازی‌های مدیریتی دو بخش کاملا مجزا دارند:ساخت و ساز و رشد یک موجودیت خاص (مثل شهر، مزرعه و ...)مدیریت منابع و فرآیندهای اقتصادی مربوطمعمولا برای هر بخش ابزارهای مختلفی نوشته می‌شود.

اسلاید 6: مدیریت اقتصادیقوانین: نوشتن قوانین سیستم اقتصادی بازی سخت‌ترین کار طراحی بازی برای این ژانر است! همیشه نتایج غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهند که قابل پیش‌بینی نیستند.منابع: - در یک سیستم اقتصادی «منابع» حرف اول را می‌زنند. «تولید»، «استفاده» و «مبادله» منابع سه عنصر اصلی یک سیستم اقتصادی است.- نوع منابع سیستم اقتصادی بازی، نقش زیادی در تعیین سبک و سیاق آن دارد. منابع می‌توانند دو گونه باشند: 1- قابل لمس 2- غیرقابل لمس

اسلاید 7: مدیریت اقتصادیسرچشمه: هر کدام از منابع اصلی سیستم اقتصادی بازی باید یک «سرچشمه» داشته باشند. یعنی جایی که منابع از آن جا می‌آیند.- سرچشمه‌ها ممکن است «محدود» یا «نامحدود» باشند.- با توجه به نوع سرچشمه‌ها، در هنگام طراحی بازی باید مراقب «آهنگ تولید» بود. - «آهنگ تولید» و محدودیت سرچشمه‌ها «پایان باز» یا «پایان بسته» بودن بازی را رقم می‌زنند.

اسلاید 8: مدیریت اقتصادیمصرف: هر فعالیتی در بازی که از منابع استفاده کند به یک مورد «مصرف» (Drain) منابع به شمار می‌آید. - «خریدن»، «ساختن» و «نگهداری» کردن سه روش مرسوم مصرف منابع هستند.- سیستم مصرف منابع باید کاملا واضع و قابل فهم توسط بازی‌کننده باشد!مبدل: هر چیزی که یکی از منابع را به شکل دیگر تبدیل کند «مبدل» نام دارد. - هنگام طراحی مبدل‌ها باید به «نسبت تولید به مصرف» و «زمان» توجه کرد.

اسلاید 9: مدیریت اقتصادیبن‌بست: شرایط خاصی است که در آن گیمر یکی از منابع بازی را نیاز دارد تا مکانیسم تولیدی را به کار بیاندازد که همان منبع را تولید می‌کند! یا تکمیل شدن دو فرآیند ناقص به هم ربط داشته باشد.- هر جا در سیستم اقتصادی بازی حلقه‌ای بین تولید و مصرف وجود داشته باشد احتمال رخ دادن بن‌بست زیاد است. تعادل: شرایطی است که وقتی سیستم را به حال خودش رها کنیم همه چیز به طور یکسان و یکنواخت باقی بماند. نوع تعادل داریم:1- استاتیک2- دینامیک

اسلاید 10: مدیریت اقتصادیفجایع: فجایع غیرمنتظره یکی از روش‌های مرسوم برای تحت فشار قرار دادن بازی‌کننده است.

اسلاید 11: ویژگی‌های بازی‌های مدیریتیپیشرفت در مراحل:- معمولا در بازی‌های مدیریتی چیز به نام «مرحله» یا «داستان» وجود ندارد.- در بسیاری از بازی‌های مدیریتی شرط پیروزی وجود ندارد اما شرایط باخت مشخص است.- بعضی بازی‌ها سناریوهایی به گیمر ارایه می‌دهند تا اهداف کوتاه مدتی را برآورده کند.کنترل بازی:- نحوه‌ی کنترل بازی و تعامل گیمر با بازی به صورت «غیرمستقیم» است.

اسلاید 12: ویژگی‌های بازی‌های مدیریتیساخت و ساز:- ساخت و ساز به خودی خود در این بازی‌ها چالشی به شمار نمی‌آید.نابود کردن:- گیمر باید بتواند چیزهایی که ساخته را نابود کند. برای نابود سازه‌ها باید قیمتی در نظر گرفته شود.رقابت چندنفره:- بازی‌های سبک مدیریت عموما یک نفره هستند و بدون شکستن قوانین مرسوم و تلفیق آن‌ها با سبک‌های دیگر نمی‌شود بازی مدیریتی دو یا چندنفره خلق کرد.

اسلاید 13: ویژگی‌های بازی‌های مدیریتیمشاوران:- وجود مشاورها برای راهنمایی رساندن به گیمر و کمک به اوست.ابزارهای تحلیل:- برای این که گیمر بتواند موقعیت خودش را تحلیل کند بازی باید ابزارهای تحلیل کارآمد به او بدهد. شبیه‌سازی رفتار افراد:- شبیه‌سازی رفتار تک‌تک افراد در بازی‌های مدیریتی کار دشواری است. به همین دلیل از آمار برای توضیح رفتار انسان‌ها استفاده می‌شود.

اسلاید 14: بازی‌های شبیه‌سازی کسب و کارگروهی از بازی‌های مدیریتی بخش «ساخت و ساز» را کاملا از گیم‌پلی حذف می‌کنند و فقط شبیه‌سازی اقتصادی و کسب و کار را ارایه می‌دهند. در این گروه بازی‌ها گیمر فقط وظیفه رونق دادن به یک تجارت یا کسب و کار را برعهده دارد و معمولا تغییری در ظاهر چیزی که می‌بیند رخ نمی‌دهد.

اسلاید 15: بازی‌های تلفیقیبسیاری از بازی‌های مدرن مولفه‌های اصلی بازی‌های مدیریت و ساخت و ساز را با مولفه‌های ژانرهای دیگر تلفیق می‌کنند.

اسلاید 16: زاویه‌ی دوربین و واسط کاربریدر عموم بازی‌های سبک مدیریت و ساخت و ساز زاویه‌ی دوربین از نوع «هم‌ارتفاع» یا «ایزومتریک» است. در بعضی بازی‌ها به گیمر اجازه داده می‌شود به صورت اول‌شخص در شهر یا جایی که می‌سازد حرکت کند.طراحی واسط کاربری و منوها برای این ژانر کار نسبتا دشواری است. زیرا اطلاعات زیادی باید به گیمر ارایه بشوند به طوری که او را سردرگم نکنند.

اسلاید 17: تمرین

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید