علوم انسانی و علوم اجتماعی ادبیات و زبان

آشنایی با نحوه نگارش و ارسال مقالات برای نشریات معتبر به زبان انگلیسی

nahve_negaresh_va_ersale_maghalat_baraye_nashriate_motabar_be_zabane_englisi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با نحوه نگارش و ارسال مقالات برای نشریات معتبر به زبان انگلیسی”

آشنایی با نحوه نگارش و ارسال مقالات برای نشریات معتبر به زبان انگلیسی

اسلاید 1: آشنایی با نحوه نگارش و ارسال مقالات برای نشریات معتبر به زبان انگلیسیشعله ارسطوپورعضو هیات علمی مرکز منطقه‏ای اطلاع رسانی علوم و فناوریarastoopoor@ricest.ac.ir

اسلاید 2: مقاله نویسی: اصول اولیه شروع به کارانگیزه های نوشتنلزوم توجه به تفاوت رشته های مختلف

اسلاید 3: نوع شناسی مقالات علمی ( مقاله های مروری)مرور Re-view به معنی باز-نگری، باز-واکاوی و یا باز-آزمایی استاین تعریف کلیه انواع مرور را در بر می گیردمرور انتقادی (Critical Review)نویسنده مقاله جستجوی وسیع و عمیقی انجام داده/ صرفا به توصیف مقالات نپرداخته بلکه آنها را نقدنیز می کند/ نتیجه آن ارائه مدل و یا فرضیه ای مشخص است.مرور متون (Literature Review)نویسنده مقاله جستجوی وسیعی انجام داده/ به دلیل وسعت متون مورد توجه کمتر می تواند به تعمیم دهی بپردازد/ هدف آن آشناسازی خواننده با متون جاری و فعلی در رشته ای خاص است.

اسلاید 4: نوع شناسی مقالات علمی ( مقاله های مروری)مرور انطباقی/ تطبیق ساختاریافتهنویسنده به مرور گسترده و عمیق متون می پردازد/ هدف انطباق پژوهشها و مطالعات انجام شده برای کشف زمینه هایی است که نیازمند کار بیشتر هستند.فراتحلیل (Meta-analysis)به صورت آماری نتایج سایر پژوهش های با ماهیت کمی را گردآوری کرده تا نتایج دقیق تر و در عین حال تعمیم پذیرتری را ارائه نماید.مرور آمیخته (Mixed Methods Review)مطالعاتی که از چندین روش برای گردآوری اطلاعات استفاده می کنند ولی یکی از روشهای آنها مطالعه مروری نیز هست/ معمولا شامل مرور سیستماتیک وکمی اثربخشی یک کار و بررسی کیفی نظرات در خصوص کارایی همان کار.

اسلاید 5: نوع شناسی مقالات علمی ( مقاله های مروری)مرورهای کل نگرانه (Overview)مرور کل‏نگرانه یک نام عمومی برای هریک از گونه های مختلف خلاصه سازی متون است که می تواند سطوح مختلفی از ساختاریافتگی را در خود داشته باشد/ نتیجه آن می تواند ارائه دیدگاهی کلی نسبت به حوزه مورد بررسی باشدمرور ساختاریافته کیفی (Qualitative Systematic Review)روشی برای گردهم آوری و تحلیل یافته های پژوهش های کیفی/ که می تواند به ارائه یک نظریه جدید بیانجامد/ ماهیت تجمعی نداشته و بیشتر بر بسط و فهم بهتر یک پدیده مشخص تاکید دارد.مرور سریع (Rapid Review)برای مدیران محدودیت زمانی همیشه مشکل ساز بوده است/ ویژگی که با روح مرور و نگارش مقالات مروری در تضاد است / صرفا برای دانستن آنچه دانسته شده به کار می رود.

اسلاید 6: نوع شناسی مقالات علمی ( مقاله های مروری)مرور گستره (Scoping Review)این نوع از مرور به ارائه شمایی اولیه از زمینه مورد بررسی می پردازد/ زمینه هایی همچون تعداد مطالعات، زمینه و گستردگی موضوعی، و وجود یا عدم وجود متون قابل بررسی/ این کار با هدف شناسایی ماهیت و حجم شواهد قابل بررسی صورت می گیرد.مرور وضعیت (State of the Art Review)تقریبا مشابه با مرور نوشتارها با این تفاوت که به مرور متون جدید و تازه پرداخته تا وضعیت فعلی را نشان دهند/ نتیجه صرفا بیان وضعیت مطالعات کنونی بوده و دید گذشته نگر ندارد.مرور نظام‏مند (Systematic Review)به جستجوی نظام مند متون پرداخته و در صدد تحلیل و ترکیب یافته ها وشواهد پژوهشی است/ به واسطه شفاف بودن مدل پژوهش، قابلیت تکرار پذیری دارد.

اسلاید 7: نوع شناسی مقالات علمی ( مقاله های مروری)جستجو و مرور نظام مند (Systematic Search and Review)ویژگی اصلی این نوع از مرور بهره گیری از مزایای یک مرور انتقادی در کنار یک ساز و کار جستجوی عمیق است/ هدف از انجام آن پاسخ به سوالات کلی بوده و نتیجه آن ارائه و تحلیل نتایج حاصل از بهترین شواهد است.مرور نظام یافته (Systematized Review)تلاش می کنند تا ویژگی های یک مرور نظام مند را داشته باشند اما هنگام ارائه نتایج ادعایی دال بر این مساله ندارند/ معمولا در مرور های دانشجویی چنین دسته ای از مقالات را می توان مشاهده کرد/ در این روش یا روش جستجو دارای نقصهایی است و یا آنکه تحلیل ها کامل و جامع صورت نگرفته است.مرور چترگونه (Umbrella Review)مروری که بر سایر مرورهای صورت گرفته انجام شده

اسلاید 8: A typology of reviews: an analysis of 14 review types and associated methodologiesMaria J. Grant* & Andrew Booth†, *Salford Centre for Nursing, Midwifery and Collaborative Research (SCNMCR), University of Salford, Salford, UK, †School of Health and Related Research (ScHARR), University of Sheffield, Sheffield, UK

اسلاید 9: نوع شناسی مقالات علمی ( مقاله های پژوهشی)بخشهای مقدماتی1) عنوان؛ 2) پدیدآور(ان)/ وابستگی سازمانی/ بیوگرافی/ تصویر؛ 3) چکیده؛ 4) کلیدواژگانبدنه اصلی/ محتوای مقاله (IMRAD) IntroductionMethodologyResearchDiscussionبخش های پایانی1) تقدیر و تشکر؛ 2) فهرست منابع؛ 3) پیوست ها

اسلاید 10: نگاهی به ساختار IMRAD و نحوه تنظیم زیر بخشهای هریک از قسمتهای مقاله I: Introductionمقدمهبیان مسئلهاهدافپرسشهای پژوهشپیشینه پژوهشضرورت اجرای پژوهش

اسلاید 11: مقدمه و بیان مسئلهمقدمهعدم استفاده از جملات تکراری و بدیهی/ عدم آغاز متن با جملات بسیار عام که فاصله موضوعی زیادی با موضوع اصلی مقاله دارند/ عدم استفاده از واژه ها و یا جملات کلیشه ای و تکراری/ Scientometrics is the quantitative study of the disciplines of science based on published literature and communication. This could include identifying emerging areas of scientific research, examining the development of research over time, or geographic and organizational distributions of research (Glossary of Thompson, 2008). Moreover, Scientometrics is one of the most important measures for the assessment of scientific productions. It is the study of the quantitative aspects of science as a discipline or economic activity. It is part of the sociology of science and has application to science policy-making.Scientometric evaluation is a very key component of any research and development activity. One well known productivity indicator is the number of publications produced by the scientists, institutions and countries. Studies like this will provide some insight into the complex dynamics of research activity andenable researchers, scientists, policy makers and science administrators to provide adequate facilities and proper guidance in which direction the research has to be conducted (Kademani, et al,2006). Hence, such an indispensable technique is used to evaluate the quality and quantity of literature published across disciplines within a particular geographical area.

اسلاید 12: مقدمه و بیان مسئلهبیان مسئلهضرورت انجام پژوهش نیست/ هدف انجام پژوهش نیست/ بلکه دلیل انجام پژوهش یعنی مشکل اساسی که منجر به ایجاد مسئله ای شایسته پاسخ گویی شده است می باشد

اسلاید 13: A global discussion on the new generation of the web and the next generation of users has made libraries take a good look at their services and how they fit into the rapidly developing environment. By not following technological innovations and the trends on the web, libraries will not be able to compete with services such as Amazon or Google and may lose their position as primary information providers (Coyle and Hillmann, 2007; Sadeh, 2007). Even though users still recognise the quality of library services, they routinely bypass catalogues in favour of other discovery tools (Calhoun, 2006; OCLC, 2005). But problems for the online catalogue did not start with the advent and development of the web. Reports on catalogue’s poor functionality and difficult use can be traced continuously for more than 20 years (for example Markey, 1984; Borgman, 1986; 1996; University of California Libraries; 2005 and a number of librarians’ as well as users’ blogs). Through time, the catalogue did change, but most of the modifications were made on the surface and not in the core functionality that would truly affect the user experience (Borgman, 1996; Tennant, 2005).Awakened by the Web 2.0 discussions, librarians have started to implement features to improve the basic functionality of the catalogues and adapt to the new trends. Libraries are now faced with some features that challenge the traditional frame of mind and need to decide what the next generation library catalogue is going to look like. The paper looks at how library catalogues have tackled the mission of becoming the ‘next generation catalogue’ and how the improved catalogues measure up against Amazon, which is perceived both as competitor and a model of an innovative tool.

اسلاید 14: اهدافبیان اهدافپس از عنوان و مسئله هدفهای پژوهش اولین قسمت حائز اهمیت برای سردبیر و داوران یک مقاله استاهداف پژوهش بایستی همراستا با مسئله پژوهش باشدSometimes, researchers can become overwhelmed by the sheer volume of data being processed. Often, it is not until the final synthesis stage (when data are fully tabulated or examined as a forest plot) that the patterns and relationships across the extracted data emerge, and the implications of the findings from each study, and from the review as a whole, become fully understood. At this late stage, researchers might realise that they have not extracted all the information they need in order to fully answer their research question and will need to repeat earlier steps. On the other hand, they may realise that the data they have spent considerable time extracting is not in fact required. Either way, time (and money) may be lost by inefficient extraction of the relevant data.This paper seeks to address this problem by proposing a modification to the current systematic review methodology, to take account of the rising volumes of clinical trial data available now and increasingly in the future.

اسلاید 15: پرسشهای پژوهشپرسش های پژوهشنسبت به هدف از اهمیت کمتری برخوردارند/ به طوری که برخی از مقالات فاقد پرسشهای مشخص پژوهش آنگونه که در بسیاری از مقالات فارسی زبان و چاپ شده در نشریات علمی پژوهشی هستند برخوردارندبا وجود این همیشه پرسش وجود دارند و در متن مقاله صرفا برای حفظ انسجام و یا جلوگیری از طولانی شدن از آورند آنها خودداری می شود.

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20: مرور نوشتارهاپیشینه پژوهشنشان دادن آگاهی پژوهشگر نسبت به دامنه موضوعی مورد مطالعهنشان دادن آگاهی پژوهشگر نسبت به مطالعات مشابه انجام شده پیش از پژوهش حاضرنشان دادن جای خالی پژوهش حاضر در پیوند با سایر نوشتارهای این حوزهبرقراری پیوند یافته های پژوهش کنونی با پژوهشهای مشابه

اسلاید 21: ضرورت انجام پژوهشهم راستا با بیان مسئله، دلیل لزوم پاسخ گویی به مسئله است که از طریق بخش ضرورت انجام پژوهش مطرح می گردد

اسلاید 22: نگاهی به ساختار IMRAD و نحوه تنظیم زیر بخشهای هریک از قسمتهای مقاله M: Methodologyنوع، روش و رویکردجامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیریابزارهای گردآوری داده هاابزارهای تحلیل داده هابیان محدودیت های پژوهش

اسلاید 23: Methodology  Type of Research  The type of research that will be used in this study is qualitative research and quantitative research. Qualitative researchers aim to gather an in-depth understanding of human behavior and the reasons that govern such behavior. The discipline investigates the “why” and “how” of decision making. Besides this, the researcher will also examine the phenomenon through observations in numerical representations and through statistical analysis. Along with questionnaires that will be given out to respondents for the statistical representation of the findings in the study, interviews with the respondents and a few experts in this field will also be conducted.

اسلاید 24: Sampling Method  The research sampling method that will be used in this study is random sampling to obtain a more scientific result that could be used to represent the entirety of the population. A list of all health care facilities (maternity and lying-in clinics, public and private hospitals, health centers) was acquired from the Las Piñas City Hall. From 20 barangays, 3 will be picked through random sampling. The health care facilities and institutions in these three barangays will then be the target sources of respondents of the researcher. The health care facilities and institutions will be contacted to obtain a verbal consent to administer the questionnaire to mothers at their places. A letter of consent will also be sent to them along with a sample copy of the questionnaire that will be used, as well as the protocol of the researcher. A letter was also addressed to the City Health Officer to obtain endorsement and consent to conduct a research in selected barangays and distribute questionnaires to the mothers in the vicinity. Data collection was conducted throughout the facilities‟ and health centers‟ operating hours from Mondays through Sundays in order to include both working and non-working mothers.

اسلاید 25: Respondents  The respondents in this research will all be coming from one single location - Las Piñas City, specifically the randomly selected barangays of Pamplona I, CAA/BF International and Pamplona III. The researcher chose Las Piñas City because of the socio-economic conditions present in the area that is relevant to the study and also as it fits the time frame and resources of the researcher. The randomly sampled respondents will be asked by the researcher for consent and approval to answer thequestionnaire until the desired number of respondents which is 100 is reached. The opinion of experts will also be sought in this research to provide explanations regarding the respondents‟ infant feeding behaviors and practices. Questionnaire  The questionnaire requires information about the socio-economic and demographic background of the mother. It also has questions related to previous infant feeding practices and the birth of her youngest infant and also regarding the baby’s general health and age. Statements that are perceived to be factors that influence mothers‟ infant feeding decisions were presented. The description of the type of infant formula given by formula and mixed feeding mothers will also be asked in the material.

اسلاید 26:

اسلاید 27: نگاهی به ساختار IMRAD و نحوه تنظیم زیر بخشهای هریک از قسمتهای مقاله R: Resultsبیان یافته های توصیفیبیان یافته های تحلیلیD: Discussionبحث و نتیجه گیریارائه پیشنهادهاپیشنهادهای اجرایپیشنهادهایی برای انجام پژوهش های دیگر

اسلاید 28: Components of Results sectionResults should answer main hypothesis or research question(s)Order of presenting results is arbitraryMay be done in Table 1 in less-complicated studies; or be set apart to emphasize its importance.Results that are sidelights should not receive equal weightWhen presenting the results for the main hypotheses, consider:Clear, concise, simpleIs enough detail presented to allow the reader to determine whether the effect of the experimental treatment (vs. chance alone, not bias or sloppy technique) produced the significant statistical value?Were adverse effects reported?Do not state any differences were present between groups unless a significant P value is attached.State Cardiac output was less in the beans-and-franks group (P = .03). See Table 2. NOT There was a significance between the beans-and-franks (B&F) group and the corn dog group. See Table 2.You may note trends if you like (.05 < P <.10).Don’t comment on results.Don’t attach equal importance (or even bother to include) the entire statistical output. You select those descriptive and inferential statistics you wish to use, and place them in the order that seems reasonable to you.

اسلاید 29: Tables and GraphsPresentationTables and graphs must stand alone (Can a member of your department unfamiliar with the study pick up your graph and explain its meaning to you?)Text should highlight the importance or meaning of the figures and tables, not repeat the data contained within them.Tables and graphs both carry a necessary part of the message- use bothDo the numbers add up?Are baseline values for the groups similar?Is the degree of variability reported (and whether it is an SD or SEM identified)?Are tables and graphs clearly labeled and appropriately scaled?Are the results of statistical analysis presented?Can one determine what statistical test produced the result?Choosing graph typesTo compare proportions and relative amounts (How big?), use a pie chart, a horizontal bar chart, or a tableTo show trends (How do things change over time?), use a column chart or line graphTo show what’s typical vs. exceptional (particularly how two groups compare in some dimension or variable), use a histogram, a cumulative percentage chart, or a box plot.To show correlations (how well does one thing predict another?), use a scatterplot or multiplot chart.

اسلاید 30: DiscussionPresentationDon’t repeat resultsOrder simple to complex (building to conclusion); or may state conclusion firstConclusion should be consistent with study objectives/research question. Explain how the results answer the question under studyEmphasize what is new, different, or important about your resultsConsider alternative explanations for the resultsLimit speculationAvoid biased language or biased citation of previous workDon’t confuse non-significance (large P) with no difference especially with small sample sizesDon’t confuse statistical significance with clinical importanceNever give incidental observations the weight you attach to conclusions based on hypotheses generated before the study began

اسلاید 31: Components of the Discussion sectionLook backAnswer whether the results make sense in terms ofyour expectation as expressed in the hypothesis?what you read before beginning (texts & research articles)?clinical practice?theoretical considerations?If your results agree with previous work, fine. If they do not, explain why not, or you may leave it unresolved We cannot account for the difference seen in...Were there limitations (sample size of course but what else)? Were there any problems with carrying out the method as originally planned? Not enough men in the study? Unanticipated amounts of side effects or pain? Low response rate? Failure to look at a crucial time interval?Any unsettled points in results?Look forwardImplications for patient care, or for theorySuggestions for future research (If I had to do it over I would...). Be specific.ConclusionBeware inappropriate conclusions (beyond the range of the data, beyond the design of the study)

اسلاید 32: برخی نکات تکمیلی

اسلاید 33: چگونگی انتخاب عنوانعنوان اولین جزئی است که سردبیر و اعضای هیات تحریریه می بینندعنوان اولین جزئی است که داوران مقاله می بینندبنابراین اولین قضاوت ها روی عنوان صورت می گیرد. عنوان بایستی:مختصر: حداکثر بین 10 تا 15 کلمهروشن و گویادربرگیرنده عناصر اطلاعاتی اولیه: استفاده از کلمات (واژگان کلیدی و اصلی) مناسب

اسلاید 34: 1) “The Machine-Language of the Muscles”: Reading, Sport and the Self in Infinite Jest2) The Effects of Light and Temperature on the Growth of Populations of the Bacterium, Escherichia coli

اسلاید 35: Scientometric Dimension of Research Productivity of a Leading Private University in IndiaEvolving collaboration networks in Scientometrics in 1978–2010: a micro–macro analysisRoutine piloting in systematic reviews—a modified approach?

اسلاید 36: لزوم توجه به نحوه ثبت نام افراد و وابستگی سازمانینام و نشانی و وابستگی سازمانیاطلاعات تماس اعم از آدرس و یا پست الکترونیکیبیوگرافی کوتاه و گاه همراه با تصویر (مثال)

اسلاید 37: آشفتگی نگارش نامهای فارسی و تبعات منفی آن

اسلاید 38: 136

اسلاید 39:

اسلاید 40:

اسلاید 41: 84 واحد دانشگاهی که صورت های مختلف نگارشی داشته اند

اسلاید 42: لزوم توجه به نحوه نگارش چکیدهتصویری کلی از محتوای مقاله ارائه می دهدجزء اولین اجزای مقاله است اما در پایان آن نگاشته می شود

اسلاید 43:

اسلاید 44:

اسلاید 45:

اسلاید 46: طول چکیدهاستاندارد ANSI/NISO Z39.14برای مقالات، و یا فصل هایی از تک نگاشت ها حداکثر 250 کلمهبرای یادداشت ها و مقالات کوتاه حداکثر 100 کلمهبرای سرسخن ها و نامه به سردبیر حداکثر 30 کلمهبرای تک نگاشت های طولانی مانند کتاب ها و یا پایان نامه ها یک صفحه/300 کلمه

اسلاید 47: لازم است به موارد زیر توجه شودرعایت استانداردهای موجود در خصوص محتوای چکیده هارعایت استانداردهای موجود از نظر ساختار و نحوه ارائه چکیده هارعایت حجم کلیدواژه های اختصاص یافته به مقاله با توجه به دستورالعمل نشریهرعایت تناظر میان محتوای چکیده و متن مقاله

اسلاید 48: لازم است به موارد زیر توجه شودلزوم پیروی دقیق از راهنما و دستورالعمل اعلامی در نشریه از سوی نویسندگانتوجه به کیفیت متن های انگلیسی تولید شدهجذب همکاری یک متخصص زبان به منظور پیرایش زبانی متن در صورت لزومدقت در جهت حذف اشکالات تایپی و املایی

اسلاید 49: اندیشیدن در قالب زبان انگلیسی

اسلاید 50: توجه به برخی نکاتلازم است تلاش کرد هرچه بیشتر از اصطلاحات متداول زبان انگلیسی استفاده شودمنابع مختلفی وجود دارد که در زمینه های مختلفی در این مورد اطلاعات ارائه می دهندبه عنوان نمونه یکی از مسائل عمده شناسایی شده در متون نوشته شده توسط غیرانگلیسی زبانان استفاده از کلمات ارتباط دهنده استمانند: http://www.myenglishteacher.eu/question/list-of-sentence-connectors-in-english/

اسلاید 51: CONTRAST1. HOWEVERThis restaurant has the best kitchen in town. However, their staff are quite rude.2. IN CONTRASTHouse prices have gone up this year. In contrast, car prices seem to be stagnating.3. NEVERTHELESSI was in so much pain I didn’t want to get up in the morning. Nevertheless, I went to football practice as usual.4. NONETHELESSI don’t think Sean has serious behavioural problems. Nonetheless, I’ll talk to him first thing in the morning.5. YETI’ve asked you a thousand times not to leave your dirty socks on the floor. Yet, you keep doing it.6. ON THE OTHER HANDEngland has the best language schools. On the other hand, it has the worst weather.7. BY COMPARISONGoing out with Jim has its risks. By comparison, being with Tim is as easy as falling off a log.8. ON THE CONTRARYI don’t hate Jim. On the contrary, I’m rather fond of him.9. INSTEADI didn’t want to take a side in the argument. Instead, I put my headphones on and listened to some smooth jazz.10. IN ANY CASEI was thinking of going round Jim’s place. In any case, I haven’t been invited.11. ALL THE SAMEYes, he’s very good-looking. All the same, I don’t think you should go out with him.

اسلاید 52: SIMILARITY1. LIKEWISEYou can’t give your phone number to every man who asks for it. Likewise, you can’t go out with everyone who fancies you.2. SIMILARLYYou’re not allowed to use your phone here. Similarly, you have to switch it off when you’re in the library.3. CORRESPONDINGLYShe’s an excellent photographer. Correspondingly, her paintings are works of art.4. IN THE SAME WAYCutting down on sugar will help you lose weight. In the same way, doing more exercise will help you get rid of a few kilos.5. ALSOI want to talk to Prince Harry when I’m in England. Also, I want to meet his sister-in-law.

اسلاید 53: RESULT1. AS A RESULTI’ve done a pranic healing course. As a result, I’ve been able to cure my neighbour’s sick cat.2. AS A CONSEQUENCEZack has skipped school on many occasions. As a consequence, he’s failed his French test.3. THEREFOREWe’re going to experience some meteor showers in the next few days. Therefore, the number of miraculous self-healings will rise.4. THUSYou didn’t tell me you wanted to come. Thus, we won’t be taking you with us.5. ACCORDINGLYPlenty of tourists visit the area in summer. Accordingly, selling hand-made objects is the main source of income for locals.

اسلاید 54: SEQUENCING1. FIRST, FIRSTLY, FIRST OF ALL, IN THE FIRST PLACEFirst of all, I’d like to talk about the benefits of having a pet pig.2. TO BEGIN WITHTo begin with, pet pigs are cleaner than dogs.3. FOR ONE THINGFor one thing, they’re completely loyal to their owners.4. SECOND, SECONDLY, IN THE SECOND PLACESecondly, their impressive numeracy skills must be mentioned.5. FOR ANOTHER THINGFor another thing, you might want to consider how cute they look in pyjamas.6. THIRD, THIRDLY, IN THE THIRD PLACEIn the third place, you can always count on your pet pig to perform some tricks for you when you’d like to impress a pretty girl.7. ALSOAlso, they don’t eat much.8. BESIDESBesides not eating much, they won’t ever chew on your electric cords.9. IN ADDITIONIn addition, they can be taught to feed themselves if you allow them access to your pantry.10. FURTHERMOREFurthermore, they make wonderful walking buddies.11. MOREOVERMoreover, they’ll show you the way home when you’re drunk.12. FINALLYFinally, pet pigs are fantastic guards. No burglar would ever have the heart to hurt a pet pig.13. LAST, LASTLY, LAST OF ALLLastly, your reputation as an eccentric will rapidly grow in the neighbourhood if you’re seen walking a pet pig on a leash every morning.

اسلاید 55: ORDER OF IMPORTANCE1. MOST IMPORTANTLYI’d like to talk to you about how to keep calm at your workplace. Most importantly, never go to the canteen while your boss is there.2. PRIMARILYYou’ll have to focus on your immediate surroundings. Primarily, on your computer screen.3. ABOVE ALLAbove all, don’t ever look up from your notes when people are around.4. MOST SIGNIFICANTLYMost significantly, avoid eye-contact at all costs.5. ESSENTIALLY, BASICALLY (usually spoken)How can I put this? Essentially, having an affair with one of your colleagues should be the last thing on your mind.

اسلاید 56: PARTICULARIZATION1. IN PARTICULAR, PARTICULARLYNearly a third of marriages end in divorce. In particular, it’s middle-aged couples that yearn for much more from life.2. MORE SPECIFICALLYCouples tend to argue about financial issues. More specifically, they argue when one of them is out of work. EXAMPLIFICATION1. FOR EXAMPLETo solve this problem, you might want to try making small gestures. For example, making your spouse’s favorite meal for dinner or giving him a massage after a tiring day.2. FOR INSTANCEAppreciate the small things your spouse does for you. For instance, leave thank-you notes for them every now and then.3. TO ILLUSTRATEMisunderstandings can be highly destructive. To illustrate, if your spouse sees you with a friend of the opposite sex in a café, he might not understand why he hasn’t been invited and demand an explanation.

اسلاید 57: EXPLANATION1. THAT IS TO SAY, THAT ISKeep romance alive. That is to say, don’t let your lovelife fall into routine.2. NAMELYI have a very good reason for not trusting my ex. Namely, he’s a convicted felon.3. IN OTHER WORDSDon’t be unsociable. In other words, go out and make some friends.4. PUT DIFFERENTLYJohn has managed to get over Jane. Put differently, he’s started seeing other women.EMPHASISING1. AS A MATTER OF FACTI love sleeping with my pet pig. As a matter of fact, I can’t fall asleep unless he’s in my bed.2. IN FACTI told them not to invite Rachel to the party. In fact, I was the only person who saw what a party pooper she really was.3. ACTUALLYI think it would be a good idea to send her some flowers. Actually, you should get her a hundred orchids.4. INDEEDHe may be the best-dressed man around. Indeed, he has a really good taste in fashion.

اسلاید 58: FOCUSING AND LINKING1. AS FOR (often suggests disinterest or dislike)I’m going to Janet’s party at the weekend. As for Mary’s, I think I’ll pass.2. WITH RESPECT TOStarting your own IT company may be the one of the best things you can do right now. With respect to opening a pet shop, it’s hard to say the same thing.3. REGARDINGStart your day with making the most important phone calls. Regarding emails, you might put them off until later.4. WITH REGARD TOWith regard to handling complaints, you might want to keep in mind that your customers are always right.5. AS REGARDSWorking from home has many advantages. As regards disadvantages, it might be difficult to keep your cat off your keyboard.6. TALKING OFTalking of cats, you can’t trust them to keep you company when you need it. They’re quite selfish creatures.7. AS FAR AS … CONCERNEDAs far as dogs are concerned, they might give you a chance to get up from your desk and get some exercise during the day.

اسلاید 59: CONCLUSION1. IN CONCLUSIONIn conclusion, it may be said that pigs make the best pets.2. IN BRIEFMeeting my boss at the pub was an interesting experience. In brief, it was a disaster.3. IN SUMMARYIn summary, it may not be the best idea to frequent the same pubs as your boss.4. TO SUM UPTo sum up, some people are better suited to working from home than others.5. ALL IN ALLAll in all, you have to make sure both you and your customers are satisfied with your work.

اسلاید 60: CORRECTION1. RATHERI thought it was a good idea to get a ferret. Rather, it had always been my dream to get one.2. TO BE MORE PRECISEYou might want to change a few things. To be more precise, I think you should start again from scratch. TIME1. AT FIRSTIt wasn’t a piece of cake to learn English. At first, I couldn’t pronounce all the words correctly.2. THENThen, I couldn’t spell all the words correctly.3. AFTERWARDSAfterwards, I had a hard time understanding the tenses.4. LATERLater, I couldn’t memorize phrasal verbs and idioms.5. IN THE MEANTIMEIn the meantime, I was getting some help from MyEnglishTeacher.6. MEANWHILEMeanwhile, I was enjoying my skype lessons more and more.

اسلاید 61: DISMISSAL (of what was said before)1. ANYWAYI couldn’t get my head around the Passive Voice. Anyway, I don’t think it’s important to use it all the time.2. ANYHOWAnyhow, I’ve just decided to learn Russian next.3. AT ANY RATEAt any rate, I don’t want to become a simultaneous interpreter in five languages.

اسلاید 62: نوع شناسی مشکلات متون

اسلاید 63: توجه به استایل استنادی نشریه

اسلاید 64: استایل های استنادیMLA (انجمن زبان مدرن آمریکا)APA (انجمن بين المللي روانشناسي)ونكوورشيكاگو A و Bشیوه نامه ایرانمعاهده تهرانهارواردتورابيان

اسلاید 65: گونه شناسی استنادهابرون متنی: سند مورد ارجاع در جایی خارج از متن (پایین صفحه، پایان فصل یا انتهای متن) درج می شود. رفرنس ها به صورت نماد عددی در متن می آیند. مانند شیوه ونکووردرون متنی (نام- سال): مشخصات کوتاهی از رفرنس در داخل پرانتز در متن ارائه می شود که اغلب شامل نام نویسنده و تاریخ و مواردی شماره صفحه است. مانند شیوه هاروارد و شیوه ای. پی. ای. (انجمن روانشناسان امریکا)

اسلاید 66: استفاده از ابزارهای مدیریت استنادYour articlearticlearticlearticlearticlebookbookconference paperconference paperconference paperEndNoteWebMendeleyEtc.citationsreference list/bibliography

اسلاید 67: مقایسه ای میان نرم افزارهای مختلف مورد استفاده برای مدیریت استناد

اسلاید 68: مندلی چیست؟مندلی یک نرم افزار مدیریت استناد و شبکه اجتماعی دانشگاهی است که به شما در سازماندهی پژوهش، همکاری علمی و یافتن تازه ترین پژوهشها کمک می کند.

اسلاید 69: ویرایش تحت وب مندلی برای مدیریت و ویرایش مقالات به صورت پیوستهمجموعه یا کتابخانه تشکیل شده برای پروژه تعریف شدهفهرست منابعمنوهای برچسبی شامل انواع منابعمنوی عملیات قابل انجام

اسلاید 70: نسخه دسکتاپ نرم افزار که قابلیت دانلود و نصب روی سیستم را داراستمجموعه هاقالب انتخاب و فیلتر گذاریمنابعاطلاعات مرتبط با منبع انتخاب شده

اسلاید 71: ارجاعات و فهرست منابع افزونه مندلی برای ورد و اپن آفیسچگونگی استناد دهیچگونگی افزودن فهرست منابع و ماخذ

اسلاید 72: با نصب کردن این نرم افزار افزونه به قالب یک Toolbar به ورد اضافه شده و امکان استفاده از آن برای انتخاب یکی از شیوه نامه های استناد دهی استاندارد وجود دارد

اسلاید 73: در ورد 2010 نوار ابزار مندلی را ذیل برچسب منابع می توان یافت

اسلاید 74: برای اضافه کردن استناد درون متنی از کلیدهای ALT+M استفاده می شود.

اسلاید 75:

اسلاید 76: میزان خطا در حوزه های موضوعی مختلف

اسلاید 77: اطلاعات جمعیت شناختی

اسلاید 78: خطاهای استنادی درون متنعدم وجود ارجاعات درون متن در فهرست منابع و برعکس. عدم یکدستی اسامی نویسندگان مورد استناد در متن و فهرست منابع انگلیسی (مانند Adams که در فهرست منابع به صورت Adamz نوشته شده یا Bristow به اشتباه Vristow و Hermens با املاء Hermans ظاهر شده است) در مواردی اثر مورد استناد دارای چند نویسنده است. بررسی ارجاعات درون متن نشان داد که به جای استفاده از نام خانوادگی نویسنده مورد استناد از نام کوچک وی استفاده شده است. آثاری که دارای دو نویسنده هستند در ارجاعات درون متن برای تفکیک نویسندگان از (and) استفاده می شود.آثاری که دارای دو نویسنده همنام هستند باید نام هر دو ذکر شود.

اسلاید 79: خطاهای استنادی درون متندر بعضی موارد اثر مورد استناد دارای چند نویسنده است که در ارجاع درون متن و فهرست منابع فقط نام نویسنده اول ذکر شده است.در مقالاتی مشاهده شد که ارجاع غیر مستقیم (Indirect Reference) موجود در متن عیناً در فهرست منابع ذکر شده است. باید خاطر نشان کرد شیوه استناددهی درون با برون متن متفاوت است بعضی آثار این تفاوت را رعایت نکرده اند. برای نمونه در متن به صورت (عابدین در کورش، 1381) بوده و در فهرست منابع به شکل زیر ارائه گردیده است: عابدین در کورش، س. (1381)، درآمدی بر اقتصاد شهری، تهران: مرکز نشر دانشگاهی

اسلاید 80: خطاهای استنادی درون متندر موارد تکرار استناد درون متنی الف ـ علاوه بر نام نویسنده از همان یا همو و یا ibid استفاده شده استدر یک مقاله یا در مقاله های یک نشریه یکدستی رعایت نگردیده و در صفحاتی از مقاله همان و در صفحات دیگر همو یا قبلی یا پیشین بکار رفته است.به اثری از یک نویسنده استناد شده و بلافاصله اثر دیگری از همان نویسنده با تاریخ متفاوت مورد استناد قرار گرفته است. در این حالت باید نام نویسنده تکرار شود، ولی از واژه های همان ، همو ، قبلی یا پیشین استفاده گردیده است. نام کامل نویسنده در ارجاع درون متن در بعضی موارد نوشته نشده استزمانیکه به یک نویسنده دارای دو اثر در یک تاریخ استناد می شود برای مشخص شدن ارجاع مورد نظر در کنار تاریخ نشر بر حسب زبان منبع از حروف الفبای فارسی (الف، ب، . . .) و یا انگلیسی (a, b, . . .) استفاده می شود

اسلاید 81: خطاهای فهرست منابعدر فهرست منابع بعضی منابع فاقد ناشر يا محل نشر یا عنوان اثر است عنوان مقاله در فهرست منابع اشتباه نوشته شده است که می تواند نشان از چسب و قیچی باشد.اثر ذیل نام کوچک نویسنده فهرست شده است.

اسلاید 82: خطاهای فهرست منابعچون نویسنده مقاله نامعلوم است، اثر ذیل « بی نام » فهرست شده است. در چنین مواردی ترجیحاً ذیل عنوان اثر و در صورت شهرت تنالگان ذیل آن فهرست می گردد. ترتیب محل نشر و ناشر کتاب جابجا شده است، به عبارتی ابتدا ناشر و سپس محل نشر ذکر گردیده است.با مراجعه به اصل مقاله مشاهده شد که صفحه مقاله اشتبا ه است که به صورت 68-3 نوشته شده و در اصل باید به صورت 8-63 باشد.در مورد نشریات در فهرست منابع یکجا از واژه vol. و issue یا شماره و دوره استفاده شده و جای دیگر بدون استفاده از واژه vol. و issue یا شماره و دوره است.ارجاع به منابع وبی دارای آشفتگی زیاد است و در مقالات یک نشریه از یکدستی پیروی نمی کند Available Available atAvailable inAvailable fromAvailable onlineFromAtInOnlineOn – lineRetrievedRetrieved fromURLInternetAccess visit

اسلاید 83: درج تاریخ دسترسی به منایع اینترنتی در فهرست منایع

اسلاید 84: یک سایت بسیار خوبhttps://owl.english.purdue.edu

اسلاید 85: با سپاس از توجه شما!

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید