amozeshe_osole_sarparasti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش اصول سرپرستی”

آموزش اصول سرپرستی

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گناباد آموزش اصول سرپرستیفصل دوممهدی آراستهMehdi.arasteh85@gmail.comپاییز 922

اسلاید 3: ذهن افراد اثربخش مسئله – محور نیست، بلکه فرصت محور است. این افراد به فرصت ها غذا و به مسئله ها گرسنگی می دهند.3

اسلاید 4: فصل دوم آموزش کار4

اسلاید 5: آموزش و ضرورت آن در سازمانمنابع انسانی برای هر سازمان و بطور کلی برای جامعه مهمترین عامل و سرمایه اصلی می باشد.از نظر واژه شناسی: تعلیم و تعلماز نظر مفهوم: پخش و انتقال اطلاعات (خاص و عام)یادگیری حاصل فرایند آموزش است. 5

اسلاید 6: برنامه ریزی و تعیین نیاز آموزشیبرنامه ریزی و تعیین نیاز مقدمه ای برای آموزش جامع و همه جانبه است.قبل از برنامه ریزی و تعیین نیاز آموزشی لازم است به سؤالاتی پاسخ داده شود:6

اسلاید 7: 1- آموزش چیست؟2- آموزش دارای چه اهمیت، خصوصیات و ضرورتی می باشد؟3- مشکلات طراحی و اجرای برنامه های آموزشی کدامند؟4- چگونه می توان نیازهای آموزشی را تعیین کرد؟5- روشهای عمومی آموزش کدامند؟6- چگونه باید آموزش افراد را برنامه ریزی و اجرا کرد؟7- آموزش با پژوهش چه ارتباطی دارد؟8- آموزش چگونه باید ارزیابی گردد؟7

اسلاید 8: اهمیت هدف در آموزشآموزش جامع و همه جانبه باید هدفدار باشد ، این یکی از ویژگیهای آموزش مفید و مؤثر می باشد. اهداف آموزش در قالبهای هدف های اجتماعی و هدفهای سازمانی و هدفهای کارکنان باید مورد توجه قرار گیرد:8

اسلاید 9: 1- هدفهای اجتماعی آموزش:این هدفها جهت دهنده اصلی برنامه های آموزشی سازمان می باشد. با توجه به این اهداف وعنایت به عقاید ، فرهنگ ، نظام اجتماعی و سنت های بومی ، نحوه رسیدن به اهداف آموزشی تعیین می شود. 2- هدفهای سازمانی:آموزش باید موجب گسترش روحیه تعاون ، کار خلاق ، رعایت مقررات و قوانین و روشهای اداری گردد.آموزش ابزار اصلی بهسازی سازمان می باشد.9

اسلاید 10: آموزش در سازمان می تواند مزایای زیر را بدنبال داشته باشد:الف- بهبود کمیت و کیفیت کارب- امکان جایگزینی نیروها در شرایط اضطراریج- امکان استفاده از منابع داخلی و موجودد- کاهش سوانح و ضایعاته- ایجاد روابط سالم در سازمانو- کاهش تفاوتهای غیرطبیعی و افزایش توانایی افراد10

اسلاید 11: 3- هدفهای کارکنان:آموزش باید جوابگوی تفاوتهای فردی نیز باشد.سیاست و خط مشی آموزشی:سیاست های هر سازمان راهنمای تمامی برنامه ها می باشد و این شامل برنامه ریزی آموزشی نیز می باشد. 11

اسلاید 12: بخش آموزش در سازمان:تدوین برنامه استراتژیک در مورد نیروی انسانی، در نظر گرفتن کارکنان به عنوان سرمایه های اجتماعی پایان ناپذیر امروزه سازمان های پیشرو را به سازمان های یادگیرنده تبدیل کرده است.نظام آموزش: یکی از نظام های مؤثر در هر سازمان ، نظام آموزش و بهبود توانایی است.12

اسلاید 13: مأموریت آموزشآماده سازی و پرورش نیروی کار و تجهیز تخصصی و فنی این نیرو در جهت انجام صحیح و مؤثر وظایف محوله و افزایش قابلیت انعطاف سازمان در مقابل تغییرات محیطی ، مأموریت و رسالت نظام آموزشی می باشد.اهداف آموزش:13

اسلاید 14: اهداف آموزش:1- ارتقاء سطح دانش و مهارتهای فنی و حرفه ای کارکنان2- برانگیختن احساس نیاز به آموزش در سازمان3- اصلاح و بهبود رفتار فردی و سازمانی 4- کاهش ضایعات و حوادث شغلی5- تقویت روحیه و حس اعتماد به نفس کارکنان6- پرورش استعدادها و شکوفایی خلاقیت های ذهنی کارکنان7- تعمیم آموزش و خودآموزی در تمامی سازمان8- شناساندن و تثبیت جایگاه آموزش در سازمان14

اسلاید 15: فرایند آموزش:جریانی مداوم و مستمر می باشد که طی آن فراگیران مورد شناسایی ، نیاز سنجی، آموزش، نظارت ،ارزیابی و به کارگماری قرار می گیرند.فعالیتهای اساسی در فرایند آموزش:1- انتخاب سرفصلهای مناسب2-برنامه ریزی و تجهیز منابع3- نیازسنجی4- تعیین روشهای آموزش5- بکارگیری روشهای نوین و .....15

اسلاید 16: معیارهای سنجش عملکرد آموزشی:1- نتیجه ارزیابی فنی و تخصصی کارکنان در برگ آموزش2- سرانه زمان آموزش تخصصی و عمومی کارکنان3- درصد کارکنان آموزش دیده4- تعداد دوره های آموزشی که هر فرد شرکت کرده است5- کاهش زمان انجام کار از طریق بکارگیری وسایل یا روشهای جدید6- میزان ضایعات و یا میزان کار بدون خطا7- مقایسه نظام و محتوای دوره های آموزشی درون و بیرون سازمان8- درصد غیبت شرکت کنندگان در دوره های آموزشی16

اسلاید 17: حوزه عملکرد آموزشمسئولیت خطیر آماده ساختن نیروها برای قبول پذیرش و همگامی با تغییرات است. بدین ترتیب می توان حوزه عملکرد این نظام را در درون و بیرون سازمان دانست.ارتباط نظام آموزش با مدیریت منابع انسانیاگر آموزش در سازمان بدون توجه به کل شرایط سازمان و عملکرد ها بر سیستم ها به راه خود برود ، تبدیل به بار بزرگی بر دوش سازمان می شود.17

اسلاید 18: روشهایی که جهت آموزش سرپرستان پیشنهاد می گردد:روش ورقه تجزیه کارروش ایفای نقش روش بحث و تبادل نظر و استفاده از مورد کاوی با تأکید بر مشکلات کاری سرپرستها 18

اسلاید 19: شیوه مناسب جهت نظام ارزشیابی دوره های آموزشی (پس از پایان دوره آموزش در محیط کار واقعی):1- تهیه و تنظیم پرسشنامه با همکاری مدیران2- ارائه پرسشنامه به سرپرست ها و همکاران آنها3- تکمیل پرسشنامه توسط سرپرستها و همکاران ایشان4- بررسی و تجزیه و تحلیل پرسشنامه ها و استخراج آنها5- ارائه گزارش ارزشیابی به مدیران ارشد سازمان19

اسلاید 20: سرپرستان و آموزش کارکنان آموزش کارکنان:مجموعه تلاشهایی است که در جهت بالا بردن سطح آگاهی و مهارت افراد و ایجاد رفتارها و نگرشهای مطلوب در کارکنان یک سازمان بعمل می آیدو آنان را آماده انجام وظایف و مسئولیتهای شغلی خود می نماید.20

اسلاید 21: سرپرستان و آموزش کارکنانعوامل بیشماری بر جریان یادگیری و روشهای نوین کسب تجربیات و مهارتهای تازه تأثیر می گذارند:1- خصوصیات اجتماعی و فردی بزرگسالان: وسعت تجربیات ، زیاد بودن مسئولیتها، اضطراب، درک از خویشتن، سن، انگیزه و ادراک2- عناصر مختلفی که آموزش رسمی به کمک آنها طراحی اجرا و ارزیابی می شود: هدف، برنامه، روش، مواد (محتوی)، زمان، مکان، معلم و فراگیر21

اسلاید 22: با افراد چگونه رفتار کنیم؟ رفتار صمیمی و دوستانهنشان دادن علاقه به فردشرح کارنشان دادن محل کارمعرفی به همکارانآموزش به فردمراقبت مداوم و غیر مستقیم22

اسلاید 23: آموزش حین کار(آموزش ضمن خدمت)برای امر آموزش لازم است قبلا هدف و موضوع مشخص شود و تعیین شود چه کسی ، در چه مدتی، چه مطالبی را چگونه آموزش دهد و چه اشخاصی چه موضوعاتی را بیاموزند. وظایف سرپرست: درک اهمیت مسئولیت آموزش افراد توجه خاص به تنظیم برنامه پیش بینی شده آموزش توجه نسبت به تهیه طرح درس نظارت بر فرآیند آموزش نحوه یاد گرفتن فراگیران و عوامل مؤثر در یادگیری انجام ارزیابی مستمر فرآیند آموزش و پیگیری نتایج آن 23

اسلاید 24: چگونه باید برای آموزش آماده باشید؟طرح درس باید تهیه گردد.موضوع درس باید تجزیه و تحلیل شود.وسائل آموزش از قبل آماده شود.تهیه ورقه تجزیه کار24

اسلاید 25: پخش اطلاعات معنای واقعی آموزش می باشد.سرپرست به طور مداوم به انتقال و جذب اطلاعات می پردازد، گرفتن اطلاعات از زیردستان، بالادستان، سایر سرپرستان، مشتری ها، مراجعه کنندگان و ... از فعالیتهای اصلی سرپرست به شمار می آید.درست به همین دلیل است که مهارت در آموزش یکی از مهارت های اصلی سرپرست می باشد.دانستن یک مطلب معادل مهارت در آموزش آن نمی باشد.25

اسلاید 26: مراحل آموزش:در یک آموزش صحیح و اصولی مراحل انجام آموزش مسیری معین را طی می کند:1- آماده سازی2- آگاه سازی3- آزمون4- بکارگماری26

اسلاید 27: 1- آماده سازی:در این مرحله لازم است معلم و فراگیر آمادگی لازم برای آموزش را دارا باشد.برای کاهش اضطراب و نگرانی کارآموز ارتباط نزدیک با مربی مهم است.فراگیر از قبل لازم است با موضوع و محتوای ٱموزش آشنا باشد.ایجاد انگیزش و بیدار کردن نیاز و میل به آموختن در کارآموز اهمیت فراوانی دارد. فضای مناسب آموزشی باید فراهم باشد.27

اسلاید 28: 2- آگاه سازی:در این مرحله اطلاعات لازم با شیوه ای مناسب در اختیار فراگیر قرار می گیرد.آموزش مناسب باید بخش پذیر باشد.تأکید بر نکات مهم یکی از موارد اساسی است که باید به آن توجه کرد.می توان از شیوه هایی مانند تکرار، دلیل آوردن، شرح دادن و استفاده از کلمات کلیدی برای تأکید بر نکات مهم استفاده کرد.برای اینکه انتقال اطلاعات به طور کامل انجام گیرد لازم است که مطالب و مواد آموزشی فهرست گردیده و زمان لازم برای هر ماده آموزشی تعیین شود.بکارگیری رسانه های آموزشی مؤثر در این مرحله ضروری است.28

اسلاید 29: 3- آزمون (آزمایش)در این مرحله اطلاعاتی که به فراگیر داده شده مورد بررسی قرار می گیرد تا اطمینان بیابیم که مطالب مورد نظر را به خوبی درک و جذب کرده است.با اشتباه فراگیر در کار چگونه باید رفتار کرد؟در مرحله آزمون معلم باید مطمئن شود که فراگیر نکات مهم را فرا گرفته است.تا رفع کامل اشتباه و خطاهای فراگیر، مرحله آزمایش ادامه می یابد. 29

اسلاید 30: 4- بکارگماریدر این مرحله فراگیر برای کار آماده است و باید برای اوکار تعیین شود تا شروع به کار نماید.رفتار سرپرست باید به گونه ای باشد که فراگیر شوق سؤال کردن داشته باشد. باید توجه داشت که آموزش کامل بدون طی مراحل ذکر شده امکان پذیر نیست.30

اسلاید 31: روش های آموزش:1- کارآموزی حین کار2- آموزش در شرایط مشابه (قبل از شروع کار)3- روش تجربی (استاد شاگردی)4- روش ترکیبی5- روش بیانی (شفاهی)6- روش بحث گروهی7- روش ورقه تجزیه کار31

اسلاید 32: کار آموزی حین کارکار آموزی حین کار روشی است که در آن مربی بر کار فرد نظارت دارد و روش صحیح انجام کار را به فراگیر آموزش می دهد و فراگیر با انجام کار به مهارت و دانش خود می افزاید.این روش ساده و کاربردی است.انتخاب مربی اهمیت فراوان دارد.در سازمان ها بطور معمول این نقش بر عهده سرپرستان است.انگیزه و علاقه مربی و فراگیر از اهمیت بالایی برخوردار است.در این روش به استعداد فراگیر به طور خاص توجه نمی گردد.32

اسلاید 33: آموزش در شرایط مشابه، قبل از شروع کاردر این روش محیط و شرایطی مشابه محل کار واقعی به وجود می آورند و قبل از اینکه کارکنان شروع به کار کنند با شرایط و فضای کار آشنا می شوند.این روش برای کارهای کوچک و ساده کاربرد دارد.مزیت آن ، آشنا کردن کارکنان با شرایط کار قبل از شروع و ادامه کار بلافاصله پس از آموزش می باشد.33

اسلاید 34: روش تجربی (استاد شاگردی)در این روش فراگیر کار را از نزدیک می بیند و بر اثر مشاهده رفتار مربی با کار تا حدی آشنا می گردد.اساس کار در این روش بر مشاهده و تجربه فردی استوار است.در این روش فراگیر فقط کسب تجربه می کند و توان خود را برای کارکردن افزایش می دهد. کارآموز با کار از نزدیک آشنا می شود.زمان طولانی، بازده اندک کار، درک ناقص از مطالب، فرا نگرفتن بسیاری از نکته های مهم و توجه نکردن به میزان استعداد و توانایی کارآموزان از مهمترین معایب این روش هستند.34

اسلاید 35: روش ترکیبیدر این روش دو شیوه آموزش بیانی و آموزش تجربی با یکدیگر ترکیب شده و روش مرکبی با مزایای هر دو روش به وجود می آید.در این روش نیز آموزش بر اساس استعداد فراگیر طراحی نگردیده و درک کامل صورت نمی گیرد.35

اسلاید 36: روش بیانی (شفاهی)این روش یکی از ساده ترین و کهن ترین روش های آموزشی است.در مواردی که هدف آشنایی با کار است، یا هنگامی که آموزش برای توجیه افراد بکار گرفته می شود این روش کارایی زیادی دارد.مزایای این روش: سادگی، ارزان بودن و گستردگی از امتیازات مثبت این روش است.معایب این روش: یک سویه بودن ، برداشت های متفاوت ، دستوری و رسمی بودن جلسه آموزش و محدود بودن میزان مشارکت افراد در روند آموزش36

اسلاید 37: روش بحث گروهیدر این روش مطلب به وسیله معلم ارائه می گردد و فراگیران با گفتگو و بررسی گروهی به کند و کاو در مطلب می پردازند.این روش به دو شکل انجام می گیرد:1) بحث آزاد2) بحث هدایت شده37

اسلاید 38: 38

اسلاید 39: خویش را باور کنهیچ کس جز تو نخواهد آمدهیچکس بر در این خانه نخواهد کوبیدشعله روشن این خانه تو باید باشیهیچکس چون تو نخواهد تابیدچشمه جاری این دشت تو باید باشیهیچکس چون تو نخواهد جوشیدسرو ازاده این باغ تو باید باشیهیچ کس چون تو نخواهد رویید

اسلاید 40: خویش را باور کنباز کن پنجره صبح امده استدر این خانه رخوت بگشایباز هم منتظری؟هیچ کس بر در این خانه نخواهد کوبیدو نمی گوید برخیزکه صبح است،بهار امده است

اسلاید 41: خویش را باور کنخانه خلوت تر از آن است که می پنداریسایه سنگین تر از آن است که می پنداریداغ،دیرین تر از آن است که می پنداریباغ،غمگین تر از آن است که می پنداری ریشه ها می گویندما تواناتر از آنیم که می پنداری مرحوم مجتبی کاشانی

اسلاید 42: 42

اسلاید 43: تحقیقات بازاریابی مؤثر مستلزم این است که این سازه ها دقیقأ تعریف شوند که این کار به دو طریق ممکن است:تعریف نهادی: یک سازه را با سازه های دیگر تعریف می کند.تعریف عملیاتی: مشخص می کند که هر سازه چگونه باید اندازه گیری شود. تعریف عملیاتی نوعی دستورالعمل است که به پژوهشگر می گوید چه کارهایی را به چه روشهایی انجام دهد.43

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید