آموزش بهداشت
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم
اسلاید 2: آموزش بهداشت
اسلاید 3: قال علی(ع): اوضع العلم ما وقف علی اللسان و ارفعه ما ظهر فی الجوارح و الارکان بی ارزش ترین علم، دانشی است که بر سطح زبان توقف کند و والاترین دانش ها، دانشی است که در رفتار یا اجزا و ارکان شخصیت آدمی ظاهر گردد.نهج البلاغه حدیث 88
اسلاید 4: تعریفآموزش بهداشت عبارت است از مجموعه تجربیاتی که تاثیری مثبت بر دانش، بینش و کنش در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی دارد.
اسلاید 5: اهدافآگاه کردنایجاد انگیزهراهنمایی جهت اقدام
اسلاید 6: Objectives Informing peopleMotivating peopleGuiding into actionSKA
اسلاید 7: مراحل تغییر رفتارآگاهی Awarenessعلاقه مندی Interestارزیابی Evaluationکارآزمایی Trialپیروی Adoption
اسلاید 8: اصول آموزش بهداشتقابل قبول بودنعلاقهمشارکتایجاد انگیزهجامعیتتقویتآموختن با عملاز دانسته به نادانستهالگو بودنروابط انسانی خوببازخوردرهبران جامعه
اسلاید 9: اجرای آموزش بهداشتآموزش فردی و خانوادگیآموزش گروهیآموزش عموم مردم
اسلاید 10: آموزش گروهیسخنرانی: 20-15 دقیقه، 6-5 نکته، 30 نفربحث های گروهی: 20-6 نفر، مدیر و دبیرپانل: رییس، 8-4 نفر، شنوندگانسمپوزیوم: چند سخنرانی در مورد یک موضوع منتخبکارگاهایفای نقش Role playing نمایش عملی Demonstration
اسلاید 11: آموزش عموم مردمتلویزیونرادیواینترنتروزنامهفیلم سینماییمجلهپوسترنمایشگاه و موزه رسانه های سنتی
اسلاید 12: برنامه ریزی و ارزشیابیتعیین اهدافگردآوری اطلاعات در باره مشکل مورد نظرگردآوری اطلاعات درباره جامعهتهیه و اجرای برنامهارزشیابی
اسلاید 13: گردآوری اطلاعات درباره مشکل مورد نظرآمارهای حیاتیگروه سنی گرفتارعوامل جغرافیایی و اقلیمیامکانات بالقوه و بالفعل موجودمیزان پذیرش برنامه توسط جامعه
اسلاید 14: گردآوری اطلاعات درباره جامعهساختار اجرایی و اجتماعیآگاهی و شناخت مردم درباره مشکلرسوم محلی، فرهنگ و عاداتراه های ارتباطی موانع ارتباطیدیگر برنامه های در حال اجرادردسترس بودن امکانات
اسلاید 15: تهیه و اجرای برنامهگروه هدف نوع آگاهیبینشی که باید بوجود آیدواقعیاتی که نیاز به تاکید دارندروش های مورد استفادهمطالبی که باید فراهم شوندکمک های سازمان های رسمی و غیررسمیاستفاده از رهبران محلیشرح وظایف
اسلاید 16: ارزشیابیارزشیابی ساختار و سازماندهیارزشیابی فرایندارزشیابی نتایج
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.