هنر عکاسی و گرافیک

آموزش کلاژ برای نوجوانان

Collage

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش کلاژ برای نوجوانان”

آموزش کلاژ برای نوجوانان

اسلاید 1: تکنیک کلاژ

اسلاید 2: تعریف کلاژتکه‌چسبانی، چسبانه‌کاری یا کلاژ به فرانسوی Collageروشی در تولید آثار تجسمی است که در آن مصالح و مواد مختلف (چون کاغذهای رنگی، مقوا، پارچه، ریسمان، بریده روزنامه، عکس و جز اینها) را بر سطح بوم، تخته یا مقوا با ترکیب توامان و مناسب می‌چسبانند و یک ترکیب جدید به وجود می آورند گاهی نیز با طراحی یا نقاشی آن را تکمیل می کنند.اصطلاح کلاژ را نخستین با ر نقاشان سبک کوبیسم، ژرژ براک و پابلو پیکاسو در آغاز قرن بیستم ابداع کردند. پس از آن نقاشان کوبیست، دادائیست و سوررئالیست این تکنیک را به کار می گرفتند. هانری ماتیس، کازیمیر ماله ویچ، دیوید هاکنی و بسیاری از هنرمندان دیگر نیز آثاری را با این روش خلق کردند.

اسلاید 3: تاریخچه کلاژاین تکنیک ابتدا در زمان اختراع کاغذ در چین در حدود 200 پیش از میلاد به کار رفته است. اما تا قرن دهم میلادی که توسط خوشنویسان ژاپنی به کار گرفته شد، عده زیادی از مردم از آن استفاده نمی کردند. تکه چسبانی در قرن سیزدهم میلادی به اروپای قرون وسطی رسید. ورقه های طلا در سبک گوتیک قرن پانزده و شانزده به کار گرفته شدند. سنگهای قیمتی و فلزات گرانبها در ساخت تصاویر مذهبی، شمایل ها و نیز نشان ها (نقوش پرچمی) استفاده شدند. یک مثال قرن هجدهمی از تکه چسبانی را می توان در کارهای هنرمند بریتانیایی ماری دیلینی دید.در قرن نوزدهم روش های تکه چسبانی همچنین در ساخت یادگاری هایی مانند آلبوم عکس و نیز کتاب ها نیز به کار گرفته شد. بسیاری آغاز به کارگیری تکه چسبانی را به پیکاسو و براک در سال 1912 نسبت داده اند.با وجود این با توجه به فتوکلاژهای دوره ویکتوریا، می توان گفت که روش های تکه چسبانی در اوایل دهه شصت قرن نوزدهم میلادی مورد استفاده بوده است. البته بسیاری از افراد این دسته از کارها را تنها به عنوان یادآوری و سرگرمی می شناسند.

اسلاید 4: تاریخچه کلاژپیشینه ی تکه چسبانی را می توان صدها سال پیش دنبال کرد، اما ظهور دوباره ی این تکنیک به عنوان یک فرم هنری جدید در اوایل قرن بیستم میلادی اتفاق افتاد و به یکی از تکنیک های محبوب هنرمندان نوگرا تبدیل شد. برخی صاحب نظران هنر بر این عقیده اند که با وجود استفاده روش های کلاژ مانند تا پیش از قرن بیستم، تکه چسبانی به واقع تا سال های پس از 1900 و همزمان با نخستین مراحل مدرنیسم شکل نگرفت.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید