سایر تحقیق و پژوهش

آنالیز حساسیت تبخیر و تعرق مرجع معادله فائو- پنمن- مانتیث به متغیریهای اقلیمی

sensitivity2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آنالیز حساسیت تبخیر و تعرق مرجع معادله فائو- پنمن- مانتیث به متغیریهای اقلیمی”

آنالیز حساسیت تبخیر و تعرق مرجع معادله فائو- پنمن- مانتیث به متغیریهای اقلیمی

اسلاید 1: آناليز حساسيت تبخیر و تعرق مرجع معادله فائو- پنمن- مانتیث به متغيريهاي اقليمي ارائه دهنده: اساتید راهنمااساتید مشاور

اسلاید 2: کشو رایران جز مناطق خشک و نیمه خشک جهان است و با محدودیت شدید منابع آبی مواجه است. یکی از راه های هدر رفت آب در مناطق مختلف آب و هوایی ایران، تبخیر و تعرق است، بیش از 72./0 از منابع آبی کشور از طریق تبخیر و تعرق از دسترس خارج می گردد. این امر نشان دهنده اهمیت توجه بیشتر به مسئله تبخیر و تعرق در کشور است. این در حالی است که در مناطق خشک شرایط بیشتری برای تبخیر و تعرق فراهم است. دمای زیاد، کمبود رطوبت نسبی، بادهای گرم، تابش قابل توجه خورشید و طول ساعات آفتابی و همچنین تعداد کم روزهای ابری همه از مسائلی است که تبخیر و تعرق را در این مناطق افزایش می دهد. انجام آنالیز حساسیت بر روی معادله فائو – پنمن- مانتیث از کارآمدترین روشها برای شناخت درجه تاثیر پارامترهای مختلف اقلیمی بر تبخیر و تعرق مرجع است. این کار علاوه بر شناخت بهتر پدیده تبخیر و تعرق، به شناخت عوامل تاثیرگذار در هر منطقه کمک فراوان می کند و می توان در مطالعات مشابه از آنها استفاده کرد.مقدمه

اسلاید 3: ضرورت تحقیق یكي از راههاي از دسترس خارج شدن آب در مناطق مختلف ايران، تبخير تعرق مي باشد. تبخير تعرق از مهمترين مولفه هاي چرخه هيدرولوژيك، بر ميزان آب مورد نياز گياهان و مديريت منابع آب منطقه اثرگذار بوده و شاخصي است از تغييرا ت اقليمي كه هر گونه تغيير در متغيرهاي اقليمي بر ميزان آن اثرگذار است. بنابراين آناليز حساسيت تبخير تعرق مرجع به تغييرات پارامترهاي اقليمي، در تعيين روابط بين شرايط اقليمي و تغييرات تبخير تعرق و در نتيجه در مديريت منابع آب منطقه ضروری ميباشد.

اسلاید 4: اهداف1- براورد تبخیر و تعرق در استان با استفاده از روش فائو پنمن مانتيث.2- تعیین حساسیت روش فائو پنمن مانتيث به متغير هاي اقليمي .3- تعیین موثرترین متغیر اقلیمی که در براورد تبخیر و تعرق اثر بیشتری دارد.سؤالات تحقيق 1- آیا براورد تبخیر و تعرق به روش فائو پنمن مانتيث در مناطق مختلف تفاوت دارد یا خیر؟ 2- آیا روش فائو پنمن مانتيث به متغير هاي اقليمي در مناطق مختلف حساسیت متفاوتي دارد؟3- تغییر کدام متغیر اقلیمی بیشترین اثر را در براورد تبخیر و تعرق دارد؟

اسلاید 5: فرضیه‌ها براورد تبخیر و تعرق در ایستگاه های مختلف متفاوت می باشد. روش فائو ژنمن مانتيث به متغير هاي اقليمي حساسیت دارد. تغیر بعضی متغیرهای اقلیمی اثر بیشتری در براورد تبخیر و تعرق دارد.

اسلاید 6: سابقه تحقیقمطالعات صورت گرفته در خارج از کشورمطالعات صورت گرفته در داخل کشورسمیعی و همکاران(1391) سمیعی و کرمی(1391) طالبی و همکاران (1389) سلگی و همکاران(1392) مکنی و رزنبرگ (1993) راناو و کارجی(1998) هاپت و ونكلوستر (2001) گانگ و همکاران (2006) استیوز و همکاران (2009) ون و همکاران (2010)

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید