کسب و کارمدیریت و رهبری

اثربخشی بيشتر در محيط كار و منزل روش مديريت ويل دان

صفحه 1:
آثربخشی بیشتر در محیط کار و منزل روش مديريت ويل دان سازمان آمار و فناورى اطلاعات و ارتباطات شييردارى اصفيان تاريخ بر كزارى سيمنار : ‎78/٠1/10‏ ‎ag‏ كننده : محسن فارغ

صفحه 2:
روش مديريت ويل دان مقدمه : این سمینار آموزشی با تاکید به تاثیر نگرش مثبت در ارتباط با مبارت های مدیریتی تبیه شده است. داشتن نگرش مثبت شرط اصلی مدیریت موفق است. در دنیای امروز که رقابت یکی از اصلی ترین اصول موفقیت در کار به حساب می آید . روابط مناسب بين مديريت و كارمندان و بين کارمندان و مشتریان تنبا نکته ای است که به نوعی قابل رقابت نمی باشد و خاص آتن سیستم است. این سمینار با تکیه بر روش مدیریت ویل دان و راهنمای مدیران و مثبت اندیشی تهییه شده است. روش مدیریت ویل دان در حال حاضر به ۲۵ زبان دنیا ترجمه شده است و به صورت کار کاهیای آموزشی اجرا می گردد که ابتدا به معرفی اين کتاب می پردازیم.

صفحه 3:
روش مديريت ويل دان لك داك Dke Power of Positive Retaivoskips ‏کتاب «روش مدیریت ویل دان» نوشته کن بلانچارد . تد سیناک . چاک تامپکینز‎ ‏و جیم بالارد کتلبی درباره چگونگی لثر بخشی بیشتر در محیط کار و منزل است.‎ ‏ماجرای کتاب در یک داستان خلاصه شده است که شخصیت اصلی فردی است‎ ‏بنام وس کینگسلی (/) 2ع()) که مدیر بخشی از یک شرکت بزرگ‎ ple Sus ‏است. وی در جریان یک سفر کاری از یک نملیش حیوانات که در آن‎ ‏ایفای نقش می کند دیدن کرده و به شدت از نحوه کار مربیان‎ )0۳۷( ‏شمو تائير كرفته تصميم می کیرد که روش آموزش ویل دان که در مورد‎ ‏ها بکار بزده می شود را در فحل کار خود به اجرا در آورد.‎ Bis

صفحه 4:
روش مديريت ويل دان همه مادر زندكى روزه مره عادت كرده ايم كه در فرايند ارتباطى خود با ديكران مخصوصاً در زمينه هاى كارى هميشه موارد منفى زا بيشتر مورد توجه قرار دهيم حتى در مواردی کسی که موارد منفی را سریع کر ز دیگران دیده و گوفزد نماید آز دید گاه ما آدمی نکته سنج و دیزی بین تلقی می شود.اغلب اوقات سعی می شود لین افراد را الگو قرار داده و در رولبط خود با دیگران در محیط کار از رفتار آنها تقلید کنیم چرا که بعنوان یک ناظر خارجی اینگونه افراد را افرادی توانمند و دارای اقتدار تصور می با مطالعه كتاب ويل دان متوجه خواهیم شد که می توان با تکیه بر موارد مثبت در روابط (در اداره و یا در منزل) نتایج بسیار متفاوتی (رو به بیبود) را بدست آورد. در خلال داستان موم ۶یگسلی» به سا من گویند براق سر شدن روابط و جقافر رفجن راندمان کار باید در برابر اشتباهات ‎(Rectrevtom) sls exe puss‏

صفحه 5:
روش مديريت ويل دان به جاى اينكه به آنجه كه نادرست انجام شده تمركز كنيم بليد انرى رابه سمت نتليج تغيير جيت دهيم به عبارتى تركيب روش تغيير جيت و تاكيد بر موارد مثبت مى تواند دك ركونى بزركى در روابط ما و اطرافيان بوجود آورد. هركسى يك دريجه ورودى دارد حتى كسانى كه انتظار كمك و همكارى از آنيا زا نداریم چنانچه دریچه ورود به توانایی او را بیاییم و از كن وارد شويم مطثناً مى تواند یار و یاور ما در کارها باشد. چنانچه هر چه بیشتر به یک رفتار توجه کنیم آن رفتار بیشتر تکرار خواهد شد لذا در روابط خود باید ایتدا سعی کنیم اعتماد متقابل و محکمی بوجود بیاوریم و از همه میمتر بر موار مثبتی که در اطراف و محیط کار اتفاق می افتد تاکید کنیم و مورد توجه قرار دهیم.

صفحه 6:
روش مديريت ويل دان «اكر نمى خواهيد رفتار هاى ضعيف را تشويق كنيد وقت زیادی را صرف آنبا نکنید. پیشرفت را تحسین کنید . این یک هدف متحرک است»

صفحه 7:
بزرگ نمودن مثبت ها روش مديريت ويل دان ايجاد كردن اعتماد نديده كرفتن اشتباهات (هر جه به رفتارى بيشتر توجه نشان دهى بيشتر تكرار مى شود) * اكر قصد نداريد كه رفتار ضعيفى را تشويق كنيد وقت زيادى صرف آن تكنيد (تعویض کانال انرژی) بزرك نمايى كردن نكات مثبت هدایت کردن انرژی مجدد در صورت بروز اشتباه

صفحه 8:
روش مديريت ويل دان الفبایی کارایی : مهو عق فعال کننده : هر چیزی که بتواند آغاز گر کار و فعالیت باشد ‎=bebaior‏ رفتار: عملی که انجام میشود هموح نتیجه : پاسخ به عمل انجام شده

صفحه 9:
روش مديريت ويل دان فعال كننده : مى تواند مجموعه اى از دستور العمل هاى باشد. يك علامت قراردادى رايجترين آن مى توان اهداف باشد. هر کار خوبی با داشتن اهداف روشن و مشخص آغاز می شود. اکر مدیران یا کارمندان خود و اهداف خوب و دست یافتنی رابه نحوی طرح نکنند که برای هر دور طرف روش و قابل درک باشد ؛ کارمندان تنیا گذاشته شده اند و در مورد اینکه دقیقا چه انتظاری از آنیا دارند و موفقیت و کارلیی به چه معنایی است : ایده ای در ذهن خود ندارند. اگر افراد شما ندانند که چه کاری را از آنیا می خواهید انجام دهند آنچه را که به عنوان مدیر انجام می دهید بی اهمیت جلوه می کند. پس از انگیزش و شروع کار مورد نظر با اهداف روشن . باید مراقب رفتاری که به دنبال این انگیزش صورت می کیرد باشید (سیم )

صفحه 10:
روش مديريت ويل دان نظارت بر رفتارى كه يس از انكيزش اوليه روى مى ذهد. كامى است كه اغلب توسط مديران ناديد كرفته مى شود. حتى هنكامى كه كار مورد نظرشان انجام مى شود. به محض مشخص شدن اهداف و انجام آموزش هاى ضرورى. مديران نايديد مى شوند. هنكامى كه جنين اتفاقى مى افتد. آنها شلنس شركت نتیچه را از دست فعال در سومین و میمترین گام را در مدیریت کار یعنی () می دهند.

صفحه 11:
روش مديريت ويل دان سوال هنكامى كه در محل كار. كارى رابه درستى انجام داديد. معمولا كونه با شما رفتاز من شنود؟ پاسخ هیچ انقاقی نمی افتد هیچ کس به شما چیزی نمی گوید. فقدان پاسخ بله هیچ کس تا زمانی که اتقاقی نیغتند يا اشتباهی رخ ندهد تا کاری به درستی انجام نشود.

صفحه 12:
روش مديريت ويل دان الفبای مديريت عملكرد الف - فعال کننده آنچه که عملکرد را فعال می کند ب- رفتار عملکردی که رخ میدهد ج- پاسخ شما به عملکرد مثلئی درست شود که بیشترین سهم نور را قسمت ج داشته باشد

صفحه 13:
روش مديريت ويل دان بيامد بيشترين سیم را دارد ولی با لین وجود همانطور که همه فیمیدیم پاسخ ‎GIT‏ که به درستی انجام می دهیم این است که تنبایمان می گذارند. در حقیقت می توانید به چند طریق پاسخ دهید. جبار نوع نتيجه ‎-١‏ بدون ياسخ ']- ياسخ سنفى ۳- هدايت مجدد ع- پاسخ مثبت

صفحه 14:
روش مديريت ويل دان ياسخ اول : عادى شده و مردم به ناديده كرفتن عادت داده شده اند. باسخ دوم : ياسخى است كه مردم به كن توجه دارند در حقيقت عدم ياسخ پاسخ منفی در را در پی دارد و می تواند به اشکال مختلفی بروز کند (نگاه غضب آلود- انتقاد لفظی - یا جریمه و قطع کارانه) پاسخ سوم : هدایت مجدد موثرترین راه برای برخورد رفتار نامطلوب است. هدایت مجدد بیترین راه برای برطرف کردن وضعیت های کم ارزش است.

صفحه 15:
روش مديريت ويل دان در 19 درصد از مواقعى كه به طور معمول به شخص ياسخ منفى مى دهيد لين روش به خوبی عمل خواهد کرد این پاسخ بسیار نیرومند است زیرا: اولا شخص را به مسیر اول هدایت می کند. انیا در عین آنکه توجیی به رفتار مطلوب و غیر موثر فرد نشده و پاسخی منفی به او نداده اید احترام و اعتماد او را خدشه دار نمی سازد.

صفحه 16:
روش مديريت ويل دان ياسخ هدايت مجدد - هر جه زودتر مشكل يا اشتباه را بدون ملاحظه و به صورت روشن شرح دهيد. - اثرات منفیر اشتباه را نشان دهید. 7 در صورتی که مناسب دیدید . مسئولیت روشن نکردن وظایف را به كردن بگیرید. - جزئیات وظیفه را تشریح کنید و اطمینان یابید که به خوبی درک شده است. - به فرد مخاطب نشان دهید که به او اعتماد و اطمینان دارید.

صفحه 17:
روش مديريت ويل دان در محل کار می توان کازمند را تشویق کرد امکانات آموزشی برایش فراهم نمود ارتفا داد در مورد بچه ها جایزه - امکان تماشای تلویزیون و ... هدف از هدایت مجدد ایجاد شرایطی برای پاسخ مثبت است

صفحه 18:
روش مديريت ويل دان نكته ميم در اين مرحله نبايد منتظر رفتار دقيقا صحيح شد تا بتوان ياسخ مثبت داد در غيراينصورت بايد تا ابد منتظر بمانيد

صفحه 19:
روش مديريت ويل دان بيشرفت را تحسين و تشويق كنيد زيرا هدفى متحرك است. كته اصلى لين است كه بيشرفت - كارى را بيتر و بيتر انجام دادن - بليد مورد توجه قرار كيرد تحسين و تشويق شود وبه كن جايزه داده شود. بايد با آدمها نيز به همين صورت برخورد نمود - آنيا را وادار كرد كه كار را بيتر انجام دهند- هر جند دقيقا صحيح انجام نداده باشند اما يبشرفت را بايد ستايش نمود.

صفحه 20:
روش مديريت ويل دان سوال كدام يك ساده تر است مردم را وادار كنيد كه كار نادرست انجام دهند يا اينكه آنها را به انجام درست کار وادار کنید؟ پاسخ وادار ساختن افراد به انجام کار نادرست آسانتر است تنها کافی است که منتظر بروز خطا بمانید سپس با انگشت گذاشتن روی اشتباه آنیا . خود را باهوش تر و فييم تر نشان دهيد ؟؟؟؟و من آن را عيب جبى مى نامم هيج كارى ندارد.؟؟؟1

صفحه 21:
روش مديريت ويل دان برخوردهايى كه همه تجريه كرديم و لن اينكه مديران بى رحم تا هنكامى كه خطایی از ما سر نزد تنبایمان می گذارند وداشتن افراد به کار درست ‎OT‏ جیزی است که منبعد به آتن ويل دان مى گوییم يك يبشنياد خوب است که توجه خود را با زدن دست بر پشت فرد و گفتن عبازلتی نظیر عالى الست و كارت خيلى حوب بود نشان دهيد من ابن كار زا ویل دان مى نامم اما ويل دان واقعى ياسخى بيشتر از اينئياست

صفحه 22:
روش مديريت ويل دان یک ویل دان شامل چند مرحله است

صفحه 23:
روش مدیریت ويل دان پاسخ ویل دان - بلافاصله افراد را تحسین کنید. - کاری را که خوب یا کاملا درست انجام داده اند. به طور مشخص بیان کنید. - احساس خوب خود را از کار مثبتی که آنیا انجام داده اند با آنبا سبیم شوید. - آنیا را به ادامه کار خوبشان تشویق کنید. جنبه های مثبت کارها را در قدم نخست ببینیم و و اجاز دهیم جنبه های ضعیف از طرف خود افراد مطرح شود تا بتوایم کاری برای آنیا انجام دهیم

صفحه 24:
روش مديريت ويل دان عيب جوى مج كيرى افراد است كه كار را غلط انجام داده اند. ويل دان مطرح كردن كارهايى است كه درست انجام مى شوند.

صفحه 25:
روش مديريت ويل دان اكر مابا روش عيب جويلنه تربيت شده ليم و احتمالا تمليل داريم كه لين رفتار رادر مورد ديكران به كار كيريم. اما اكر به عنوان يك مدير هدف شما بیبود کارلیی است استفاده از پاسخ ویل ذان اهميت حياتى بيدا مى كند. توجه براى آدم ها مانند نور آفتاب است آنجه كه توجه خود را بر كن متمركز كنيم رشد مى كند و آنجه را ناديده مى كيريم تضعيف و يزمرده مى شود. مى توانيم اين مثال در مورد كزارشاتى كه مديران مى دهيم آشكارا ببينيم - زمانى به مردم توجه مى كنيم كه كار غلطى انجام شده است.

صفحه 26:
روش مديريت ويل دان سوال حالا فكر كنيد اكر در مورد همان كزاراشات در مقابل انجام كارهاى خوب و درست باسخى شايسته داده مى شد رفتار مثبت بيشتر مى شد يا كمتر؟

صفحه 27:
روش مديريت ويل دان هنگامی که کارها درست انجام می شود از خواپ پرخیز و حرف مثبتی بزن خیلی راحت است می توانیم تصور کنیم که بر گردن هم همکاران ما نوشته ای آویزان است که می کوید: كار درست مرا ببين

صفحه 28:
روش مديريت ويل دان مى توان كفت شيوه ويل دان در عين حال روشى براى كاستن غم و اندوه است هنکامی که امر مثبتی را بزرگ جلوه میدهید توجه خود را به پاسخی که به رفتار افراد مى دهيد. معطوف مى كنيد من تضمین می کنم که کارایی افراد افزلنش می یابذ و همچنین رولبظ شما هم بوذ خواهدا یافت فقط به خاطر داشته باشید. حتی هنگامی که ‎Gad‏ کاری نمیکنید امری را تقویت می نمایید. بنابراین در مورد پاسخ هایتان از خود بپرسید: آیا فقدان پاسخ است؟ آیا پاسخ منفی است؟ آیا هدلیت مجدد.یا پاسخی مثبت - ويل دان؟ هر جه بيشتر ويل دان كنيد بيتر است.

صفحه 29:
ها را بزرگ بنما , منفی ها را حذف کن , همیشه تائید کر باش ويل دان به تتهایی آخر خط نیست بلکه فقط کامی است در کمک به مردم تا آنبا خود به انجام درست کار تمایل نشان ‎Bids‏ نه اينکه فقط تا هنکامی که مدیر بالای سرشان هست دستورات را اجرا کنند. تنها چیزی که رقبایت هر کز نمی توانند از تو بدزدند روابطی است که با افردات داری . و روابطی است که با مشتریان برقرار کرده ای

صفحه 30:
روش مديريت ويل دان هركز تصور نكنيد كه مى دانيد جه جيزى به فرد انكيزه مى دهد. يرسيدن هركز ضرر ندارد. فرض كنيد از كارليى شخصى راضى هستيد و مى كويى در رابطه با فلان رابطه أى كه با مشتريان برقرار كردى به تو مسووليت مى دهم اما غافل از اينكه مشكلى دارى و شايد مقدارى يول بيشتر به او كمك مى كرد و شايد برعكس این ...

صفحه 31:
روش مديريت ويل دان ويل دان فقط هنكامى عمل مى كند كه صميمى و صادق باشيد.

صفحه 32:
روش مديريت ويل دان برخى ياسخياى ويل دان در محل كار جين هنگامی که در جلسه گزارشات را ارائه دادی, فوق العاده بود. ضحبتیای شما واقعاً قابل قبول بود. و هنگامی که نظرت را در مورد ۲و ۷ بیان کردی دیدم که صورت خانم () شاداب شده است. آنچه در این مدت کوتاه انجام دادی. موجب جلب اعتماد بیشتر مشترییا به ما شده است. کار تو موجب سریلندی ماست! متشکرم. به کار خوبت ادامه بده.

صفحه 33:
روش مديريت ويل دان برخى ياسخياى ويل دان در محل كار به تيم كارى : اين تيم از نظر همكارى . و انجام مسئوليتها فراتر از معيارهاى قابل بيش بينى بود. مااز همه جلو افتاديم. همه شمابه من به عنوان يك هماهنك كننده ونه یک رئیس کمک کردید. می خواهم بیتر از لین بشوم. امیدوارم بازهم مثل يك تیم خوب به کار ادامه دهیم.

صفحه 34:
روش مديريت ويل دان برحى ياسخياى ويل كان در محل ‎AS‏ ‏به يك همكار منفرد : از اشكال و نمودارهايى را كه براى مستند كردن كزارش بكار برده بودى خوشم آمد. لين نمودارها خواندن نتليج را بسيار آسانتر کرده است. می خواهم به همه سفارش كردم از اين به بعد از روش شما استفاده كنيم. در آينده منتظر ايده هاى خوبى از جانب شما خواهم بود.

صفحه 35:
روش مديريت ويل دان برخی پاسخیای ویل دان در منزل به یک پسر جوان : وقتی به خانه می آیم و می بینم که کاراژ را تمیز کرده ای احساس خوبى بيدا می کنم. همه اش در این فکر بودم که یکشنبه این کار را بکنم . اما حالا که می بینم کار انجام شده . می تولنم استراحت یا کار دیگری ‎badly pi‏ باری از دوش من برداشتی, پسرم متشکرم ۰..

صفحه 36:
روش مديريت ويل دان برخی پاسخیای ویل دان در منزل به يك كودى كلاس اول : صبح تايك بار صدات زدم بيدار شدى. نميدانى لين كار تو جقدر به من كمك كرد. حالا هر يك ميتوانيم به كارهاى خودمان بيردازيم. ممنونم!

صفحه 37:
روش مديريت ويل دان برخی پاسخیای ویل دان در منزل به یک دختر دوازده ساله : از صحبتی که در راه رفتن به زمین ورزشی (یا مدرسه) با هم داشتمیم لذت بردم. از اينکه از کارهای خودت و دوستانت اگاهم کردی خوشحالم و متشکرم. آمیدوارم سالیای بعد که بزر کتر شدی باز هم از این صحبتها بكنيم.

صفحه 38:
روش مديريت ويل دان برخی پاسخیای ویل دان در منزل به یک کودک قبل از سن مدرسه : تو بدون کمک لباس هایت را پوشیدی و بند کفشت را بستی, فوق العاده است! به کارهای خوبت ادامه بده. من به تو افتخار می کنم.

صفحه 39:
روش مديريت ويل دان برخی پاسخیای هدایت مجدد در محل کار : ‎Je‏ می دلنم که با سیستم جدید حسابداری مشکل داری. بنابرلین از بتی خواه می کنم جه تو کمک کند. (بعا) بیل. همه چیز عللی است. گزارشی که داده بودی . نشان می دهد که به سیستم جدید مسلط شده ای. اگر مشکل دارى با من در ميان بكذار. ‏آلیسون. ما می خواهیم مطمئن شویم که در این پروثه همه افراد استعدادشان رابه كار مى كيرند. به لين دليل است كه تو را در اختيار جورج مى كزارم با آنها مى توانيد در تیم خود از میارت تو حداکثر بیره دا ببرند. (بعدا) تبریک می گویم آلیسون. می دانستم تو مناسبترین فرد برای کار با تیم جورج هستی. گزارشات خوبی از کار تو یت ول ی ارت

صفحه 40:
برخی پاسخیلی هدایت مجدد در منزل : (فرزندان جورج در غذا دادن به سک کوتاهی کرده اند) به جای مسئولیت غذا دادن به حیوانات . خانه را با جارو برقی تمیز کنید. این کاری است لازم و من می دلنم شما لین کار را دوست دارید. (بعدا) از وقتی که جارو زدن را شما انجام می دهید خانه ما زیباتر شده است! (بچه ها برای تماشای تلویزیون با هم مشاجره می کنند) ما بايد برای تماشای تلویزیون برنامه تنظیم کنیم که همه راضی باشند. (بعدا) از اینکه می بینم اینقدر خوب از برنامه تماشای تلویزیون. پیروی می کنید. خوشحالم.

صفحه 41:
روش مديريت ويل دان

اثربخشي بيشتر در محيط كار و منزل روش مديريت ويل دان سازمان آمار و فناوري اطالعات و ارتباطات شهرداري اصفهان تاريخ برگزاري سيمنار 24/07/85 : تهيه كننده :محسن فارغ روش مديريت ويل دان مقدمه : اي3ن س3مينار آموزش3ي ب3ا تاكي3د ب3ه تاثي3ر نگرش مثب3ت در ارتباط ب3ا مهارت هاي مديريت3ي تهي3ه شده اس3ت .داشت3ن نگرش مثب3ت شرط اص3لي مديري3ت موف3ق اس3ت .در دنياي امروز که رقاب3ت يک3ي از اص3لي تري3ن اص3ول موفقي3ت در کار ب3ه حس3اب م3ي آي3د ،رواب3ط مناس3ب بي3ن مديري3ت و کارمندان و بي3ن کارمندان و مشتريان تنه3ا نکت3ه اي اس3ت که ب3ه نوع3ي قاب3ل رقاب3ت نم3ي باش3د و خاص آ3ن سيستم است. اي3ن س3مينار ب3ا تکي3ه بر روش مديري3ت وي3ل دان و راهنماي مديران و مثب3ت انديش3ي تهي3ه شده اس3ت .روش مديري3ت وي3ل دان در حال حاض3ر ب3ه 25زبان دني3ا ترجم3ه شده اس3ت و ب3ه ص3ورت کارگاههاي آموزش3ي اجرا م3ي گردد ك3ه ابتدا ب3ه معرفي اين كناب مي پردازيم. روش مديريت ويل دان ‏Whale Done ‏The Power of Positive Relationships کتاب «روش مدیریت ویل دان» نوشت3ه کن بالنچارد ،ت3د س3یناک ،چاک تامپکین3ز و جیم باالرد کتاب3ی درباره چگونگ3ی اث3ر بخش3ی بیشت3ر در محیط کار و منزل اس3ت. ماجرای کتاب در یک داس3تان خالص3ه شده اس3ت که شخص3یت اص3لی فردی اس3ت بنام وس کینگس3لی ( )Wes Kingsleyکه مدیر بخش3ی از یک شرکت بزرگ اس3ت .وی در جریان یک س3فر کاری از یک نمایش حیوانات که در آ3ن نهنگ3ی بنام ( )Shamuایفای نق33ش م33ی کن33د دیدن کرده و ب33ه شدت از نحوه کار مربیان شم3و تاثیر گرفت3ه تص3میم م3ی گیرد که روش آموزش ویل دان که در مورد نهنگ ها بکار برده می شود را در محل کار خود به اجرا در آورد. روش مديريت ويل دان هم3ه م3ا در زندگ3ی روزه مره عادت کرده ایم که در فراین3د ارتباط3ی خود ب3ا دیگران مخصوص ًا در زمینه های کاری همیشه موارد منفی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم حتی در مواردی کس3ی که موارد منف3ی را س3ریع ت3ر از دیگران دیده و گوشزد نماید از دید گاه م3ا آدم3ی نکت3ه س3نج و ریزی بین تلق3ی م3ی شود.اغل3ب اوقات س3عی م3ی شود این افراد را الگ3و قرار داده و در رواب3ط خود ب3ا دیگران در محیط کار از رفتار آنه3ا تقلید کنیم چرا که بعنوان یک ناظ3ر خارج3ی اینگون3ه افراد را افرادی توانمن3د و دارای اقتدار تص3ور م3ی کنیم. ب3ا مطالع3ه کتاب ویل دان متوج3ه خواهیم ش3د که م3ی توان ب3ا تکیه بر موارد مثب3ت در رواب3ط (در اداره و یا در منزل) نتایج بس3یار متفاوت3ی (رو ب3ه بهبود) را بدس3ت آورد .در خالل داس3تان «وس کینگس3لی» ب3ه م3ا م3ی گوید برای بهت3ر شدن رواب3ط و باالت3ر رفت3ن راندمان کار باید در برابر اشتباهات تغییر جهت داد (.)Redirection روش مديريت ويل دان ب3ه جای اینک3ه ب3ه آنچ3ه که نادرس3ت انجام شده تمرکز کنیم باید انرژ3ی را ب3ه س3مت نتایج مثب3ت تغییر جه3ت دهیم ب3ه عبارت3ی ترکیب روش تغییر جه3ت و تاکید بر موارد مثب3ت م3ی تواند دگرگونی بزرگی در روابط ما و اطرافیان بوجود آورد. هرکس3ی یک دریچ3ه ورودی دارد حت3ی کس3انی که انتظار کم3ک و همکاری از آنه3ا را نداریم چنانچ3ه دریچ3ه ورود ب3ه توانایی او را بیابیم و از آ3ن وارد شویم مطئن ًا م3ی توان3د یار و یاور ما در کارها باشد. چنانچ3ه ه3ر چ3ه بیشت3ر ب3ه یک رفتار توج3ه کنیم آ3ن رفتار بیشت3ر تکرار خواه3د ش3د لذا در رواب3ط خود باید ابتدا س3عی کنیم اعتماد متقاب3ل و محکم3ی بوجود بیاوریم و از هم3ه مهمت3ر بر موار مثبت3ی که در اطراف و محیط کار اتفاق م3ی افت3د تاکید کنیم و بیشت3ر مورد توجه قرار دهیم. روش مديريت ويل دان «اگر نمی خواهید رفتار های ضعیف را تشویق کنید وقت زیادی را صرف آنها نکنيد .پیشرفت را تحسین کنید ، این یک هدف متحرک است» روش مديريت ويل دان بزرگ نمودن مثبت ها – ايجاد كردن اعتماد – نديده گرفت3ن اشتباهات (ه3ر چ3ه ب3ه رفتاري بيشت3ر توج3ه نشان ده3ي بيشت3ر تكرار مي شود) اگ3ر قص3د نداري3د ك3ه رفتار ضعيف3ي را تشوي3ق كني3د وق3ت زيادي ص3رف آ3ن نكني3د (تعويض كانال انرژي) – بزرگ نمايي كردن نكات مثبت – هدايت كردن انرژي مجدد در صورت بروز اشتباه روش مديريت ويل دان الفبايي كارايي : ‏A= Activator فعال كننده :هر چيزي كه بتواند آغاز گر كار و فعاليت باشد ‏B=behavior رفتار :عملي كه انجام ميشود ‏C=consequence نتيجه :پاسخ به عمل انجام شده روش مديريت ويل دان فعال كننده :م3ي توان3د مجموع3ه اي از دس3تور العم3ل هاي باشد .ي3ك عالمت قراردادي رايجترين آن مي توان اهداف باشد. ه33ر كار خوب33ي ب33ا داشت33ن اهداف روش33ن و مشخ33ص آغاز م33ي شود .اگ33ر مديران ي33ا كارمندان خود ننشينن3د و اهداف خوب و دس3ت يافتن3ي را ب3ه نحوي طرح نكنن3د ك3ه براي ه3ر دور طرف روش و قاب3ل درك باش3د ؛ كارمندان تنه3ا گذاشت3ه شده ان3د و در مورد اينكه دقيق3ا چ3ه انتظاري از آنه3ا دارن3د و موفقي3ت و كاراي3ي ب3ه چ3ه معناي3ي اس3ت ،ايده اي در ذه3ن خود ندارند .اگ3ر افراد ش3م3ا ندانن3د ك3ه چ3ه كاري را از آنه3ا م3ي خواهي3د انجام دهند آنچه را كه به عنوان مدير انجام مي دهيد بي اهميت جلوه مي كند. پ3س از انگيزش و شروع كار مورد نظ3ر ب3ا اهداف روش3ن ،باي3د مراق3ب رفتاري ك3ه ب3ه دنبال اين انگيزش 3صورت مي گيرد باشيد (سهم )B روش مديريت ويل دان نظارت بر رفتاري ك3ه پ3س از انگيزش اولي3ه روي م3ي ده3د ،گام3ي اس3ت ك3ه اغل3ب توس3ط مديران نادي3د گرفت3ه م3ي شود .حت3ي هنگام3ي ك3ه كار مورد نظرشان انجام م33ي شود .ب33ه مح33ض مشخ33ص شدن اهداف و انجام آموزش هاي ضروري، مديران ناپدي3د م3ي شوند .هنگام3ي ك3ه چني3ن اتفاق3ي م3ي افت3د ،آنه3ا شان3س شرك3ت فعال در س3ومين و مهمتري3ن گام را در مديري3ت كار يعن3ي Cي3ا نتيج3ه را از دس3ت مي دهند. روش مديريت ويل دان سوال هنگام3ي ك3ه در مح3ل كار ،كاري را ب3ه درس3تي انجام دادي3د ،معموال چگون3ه ب3ا شم3ا رفتار مي شود؟ پاسخ هيچ اتقاقي نمي افتد هيچ كس به شما چيزي نمي گويد. فقدان پاس3خ بل3ه هي3چ ك3س ت3ا زمان3ي ك3ه اتقاق3ي نيفتن3د ي3ا اشتباه3ي رخ نده3د ت3ا كاري به درستي انجام نشود. روش مديريت ويل دان الفباي مديريت عملكرد الف – فعال كننده آنچه كه عملكرد را فعال مي كند ب -رفتار عملكردي كه رخ ميدهد ج -پاسخ شما به عملكرد مثلثي درست شود كه بيشترين سهم نور را قسمت ج داشته باشد روش مديريت ويل دان پيام3د بيشتري3ن س3هم را دارد ول3ي ب3ا اي3ن وجود همانطور ك3ه هم3ه فهميدي3م پاس3خ كاري كه به درستي انجام مي دهيم اين است كه تنهايمان مي گذارند. در حقيقت مي توانيد به چند طريق پاسخ دهيد. چهار نوع نتيجه -1بدون پاسخ -2پاسخ منفي -3هدايت مجدد -4پاسخ مثبت روش مديريت ويل دان پاسخ اول :عادي شده و مردم به ناديده گرفتن عادت داده شده اند. پاس3خ دوم :پاس3خي اس3ت ك3ه مردم ب3ه آ3ن توج3ه دارن3د در حقيق3ت عدم پاس3خ پاس3خ منف3ي در را در پ3ي دارد و م3ي توان3د ب3ه اشكال مختلف3ي بروز كن3د (نگاه غضب آلود -انتقاد لفظي – يا جريمه و قطع كارانه) پاس3خ س3وم :هداي3ت مجدد موثرتري3ن راه براي برخورد رفتار نامطلوب است. هدايت مجدد بهترين راه براي برطرف كردن وضعيت هاي كم ارزش است. روش مديريت ويل دان در 99درص3د از مواقع3ي ك3ه ب3ه طور معمول ب3ه شخ3ص پاس3خ منف3ي م3ي دهيد اي3ن روش به خوبي عمل خواهد كرد اين پاسخ بسيار نيرومند است زيرا : اوال شخص را به مسير اول هدايت مي كند. ثاني3ا در عي3ن آنكه توجه3ي ب3ه رفتار مطلوب و غي3ر موث3ر فرد نشده و پاس3خي منفي به او نداده ايد احترام و اعتماد او را خدشه دار نمي سازد. روش مديريت ويل دان پاسخ هدايت مجدد – هر چه زودتر مشكل يا اشتباه را بدون مالحظه و به صورت روشن شرح دهيد. – اثرات منفير اشتباه را نشان دهيد. – در ص3ورتي ك3ه مناس3ب ديدي3د ،مس3ئوليت روش3ن نكردن وظاي3ف را ب3ه گردن بگيريد. – جزئيات وظيفه را تشريح كنيد و اطمينان يابيد كه به خوبي درك شده است. – به فرد مخاطب نشان دهيد كه به او اعتماد و اطمينان داريد. روش مديريت ويل دان در محل كار مي توان كارمند را تشويق كرد امكانات آموزشي برايش فراهم نمود ارتقا داد در مورد بچه ها تشويق و تحسين جايزه – امكان تماشاي تلويزيون و ... هدف از هدايت مجدد ايجاد شرايطي براي پاسخ مثبت است روش مديريت ويل دان نكته مهم در اين مرحله نبايد منتظر رفتار دقيقا صحيح شد تا بتوان پاسخ مثبت داد در غيراينصورت بايد تا ابد منتظر بمانيد روش مديريت ويل دان پيشرفت را تحسين و تشويق كنيد زيرا هدفي متحرك است. نكت3ه اص3لي اي3ن اس3ت ك3ه پيشرف3ت – كاري را بهت3ر و بهت3ر انجام دادن – باي3د مورد توج3ه قرار گيرد تحس3ين و تشوي3ق شود و ب3ه آ3ن جايزه داده شود .باي3د ب3ا آدمه3ا ني3ز ب3ه همي3ن ص3ورت برخورد نمود – آنه3ا را وادار كرد ك3ه كار را بهت3ر انجام دهن3د -ه3ر چن3د دقيق3ا ص3حيح انجام نداده باشن3د ام3ا پيشرف3ت را باي3د س3تايش نمود. روش مديريت ويل دان سوال كدام يك ساده تر است مردم را وادار كنيد كه كار نادرست انجام دهند يا اينكه آنها را به انجام درست كار وادار كنيد؟ پاسخ وادار س3اختن افراد ب3ه انجام كار نادرس3ت آس3انتر اس3ت تنه3ا كاف3ي اس3ت ك3ه منتظ3ر بروز خطا بمانيد سپس با انگشت گذاشتن روي اشتباه آنها ،خود را باهوش تر و فهيم تر نشان دهيد ؟؟؟؟و من آن را عيب جيي مي نامم هيچ كاري ندارد.؟؟؟؟ روش مديريت ويل دان برخوردهاي3ي ك3ه هم3ه تجري3ه كردي3م و آ3ن اينكه مديران ب3ي رح3م ت3ا هنگام3ي ك3ه خطايي از ما سر نزد تنهايمان مي گذارند وداشت3ن افراد ب3ه كار درس3ت آ3ن جيزي اس3ت ك3ه منبع3د ب3ه آ3ن وي3ل دان م3ي گوييم ي3ك پيشنهاد خوب اس3ت ك3ه توج3ه خود را ب3ا زدن دس3ت بر پش3ت فرد و گفت3ن عبارات3ي نظي3ر عال3ي اس3ت و كارت خيل3ي خوب بود نشان دهي3د م3ن اي3ن كار را وي3ل دان مي نامم اما ويل دان واقعي پاسخي بيشتر از اينهاست روش مديريت ويل دان يك ويل دان شامل چند مرحله است روش مديريت ويل دان پاسخ ويل دان – بالفاصله افراد را تحسين كنيد. – كاري را كه خوب يا كامال درست انجام داده اند ،به طور مشخص بيان كنيد. – احساس خوب خود را از كار مثبتي كه آنها انجام داده اند با آنها سهيم شويد. – آنها را به ادامه كار خوبشان تشويق كنيد. جنب3ه هاي مثب3ت كاره3ا را در قدم نخس3ت ب3بينيم و و اجاز دهي3م جنب3ه هاي ضعي3ف از طرف خود افراد مطرح شود تا بتوايم كاري براي آنها انجام دهيم روش مديريت ويل دان عيب جويي مج گيري افراد است كه كار را غلط انجام داده اند. ويل دان مطرح كردن كارهايي است كه درست انجام مي شوند. روش مديريت ويل دان اگ3ر م3ا ب3ا روش عي3ب جويان3ه تربي3ت شده اي3م و احتماال تماي3ل داري3م ك3ه اي3ن رفتار را در مورد ديگران به كار گيريم. ام3ا اگ3ر ب3ه عنوان ي3ك مدي3ر هدف شم3ا بهبود كاراي3ي اس3ت اس3تفاده از پاس3خ وي3ل دان اهميت حياتي پيدا مي كند. توج3ه براي آدم ه3ا مانن3د نور آفتاب اس3ت آنچ3ه ك3ه توج3ه خود را بر آ3ن متمرك3ز كنيم رشد مي كند و آنجه را ناديده مي گيريم تضعيف و پژمرده مي شود. م3ي تواني3م اي3ن مثال در مورد گزارشات3ي ك3ه مديران م3ي دهي3م آشكارا ب3بينيم – زماني به مردم توجه مي كنيم كه كار غلطي انجام شده است. روش مديريت ويل دان سوال حاال فكر كني33د اگ33ر در مورد همان گزاراشات در مقاب33ل انجام كارهاي خوب و درست پاسخي شايسته داده مي شد رفتار مثبت بيشتر مي شد يا كمتر؟ روش مديريت ويل دان هنگامي كه كارها درست انجام مي شود از خواب برخيز و حرف مثبتي بزن خيل3ي راح3ت اس3ت م3ي تواني3م تص3ور كني3م ك3ه بر گردن ه3م همكاران م3ا نوشت3ه اي آويزان است كه مي گويد: كار درست مرا ببين روش مديريت ويل دان م3ي توان گف3ت شيوه وي3ل دان در عي3ن حال روش3ي براي كاس3تن غ3م و اندوه اس3ت هنگام3ي ك3ه ام3ر مثبت3ي را بزرگ جلوه ميدهي3د توج3ه خود را ب3ه پاس3خي ك3ه ب3ه رفتار افراد م3ي دهيد .معطوف م3ي كني3د م3ن تضمي3ن م3ي كن3م ك3ه كاراي3ي افراد افزاي3ش م3ي ياب3د و همچني3ن رواب3ط شم3ا ه3م بهبود خواه3د ياف3ت فق3ط ب3ه خاط3ر داشت3ه باشي3د ،حت3ي هنگام3ي ك3ه هي3ج كاري نميكني3د امري را تقوي3ت م3ي نماييد. بنابراين در مورد پاسخ هايتان از خود بپرسيد: آي3ا فقدان پاس3خ اس3ت؟ آي3ا پاس3خ منف3ي اس3ت؟ آي3ا هداي3ت مجدد ،ي3ا پاس3خي مثب3ت – ويل دان؟ هر چه بيشتر ويل دان كنيد بهتر است. روش مديريت ويل دان مثبت ها را بزرگ بنما ،منفي ها را حذف كن ،هميشه تائيدگر باش ..... ويل دان به تنهايي آخر خط نيست بلكه فقط گامي است در كمك به مردم تا آنها خود به انجام درست كار تمايل نشان دهند نه اينكه فقط تا هنگامي كه مدير باالي سرشان هست دستورات را اجرا كنند. تنها چيزي كه رقبايت هرگز نمي توانند از تو بدزدند روابطي است كه با افردات داري ، و روابطي است كه با مشتريان برقرار كرده اي روش مديريت ويل دان هرگز تصور نكنيد كه مي دانيد چه چيزي به فرد انگيزه مي دهد. پرسيدن هرگز ضرر ندارد. فرض كني3د از كاراي3ي شخص3ي راض3ي هس3تيد و م3ي گوي3ي در رابط3ه ب3ا فالن رابط3ه اي ك3ه ب3ا مشتريان برقرار كردي ب3ه ت3و مس3ووليت م3ي ده3م ام3ا غاف3ل از اينكه مشكل3ي داري و شاي3د مقداري پول بيشت3ر ب3ه او كم3ك م3ي كرد و شاي3د برعكس اين .... روش مديريت ويل دان ويل دان فقط هنگامي عمل مي كند كه صميمي و صادق باشيد. روش مديريت ويل دان برخي پاسخهاي ويل دان در محل كار به مدير: هنگام3ي ك3ه در جلس3ه گزارشات را ارائ3ه دادي ،فوق العاده بود .ص3حبتهاي شم3ا واقع ًا قاب3ل قبول بود ،و هنگام3ي ك3ه نظرت را در مورد Xو Yبيان كردي ديدم ك3ه ص3ورت خان3م Aشاداب شده اس3ت .آنچ3ه در اي3ن مدت كوتاه انجام دادي، موج3ب جل3ب اعتماد بيشت3ر مشتريه3ا ب3ه م3ا شده اس3ت .كار ت3و موج3ب س3ربلندي ماست !.متشكرم ،به كار خوبت ادامه بده. روش مديريت ويل دان برخي پاسخهاي ويل دان در محل كار به تيم كاري : اي3ن تي3م از نظ3ر همكاري ،و انجام مس3ئوليتها فرات3ر از معيارهاي قاب3ل پي3ش بين3ي بود .م3ا از هم3ه جل3و افتاديم .هم3ه شم3ا ب3ه م3ن ب3ه عنوان ي3ك هماهن3گ كننده و ن3ه ي3ك رئي3س كم3ك كرديد .م3ي خواه3م بهت3ر از اي3ن بشوم .اميدوارم بازه3م مث3ل ي3ك تيم خوب به كار ادامه دهيم. روش مديريت ويل دان برخي پاسخهاي ويل دان در محل كار به يك همكار منفرد : از اشكال و نمودارهاي33ي را ك33ه براي مس33تند كردن گزارش به­كار برده بودي خوش3م آمد .اي3ن نموداره3ا خواندن نتاي3ج را بس3يار آس3انتر كرده اس3ت .م3ي خواه3م ب3ه هم3ه س3فارش كردم از اي3ن ب3ه بع3د از روش شم3ا اس3تفاده كنيم .در آينده منتظر ايده هاي خوبي از جانب شما خواهم بود. روش مديريت ويل دان برخي پاسخهاي ويل دان در منزل به يك پسر جوان : وقت3ي ب3ه خان3ه م3ي آي3م و م3ي بين3م ك3ه گاراژ را تمي3ز كرده اي احس3اس خوب3ي پيدا م3ي كنم .هم3ه اش در اي3ن فكر بودم ك3ه يكشنب3ه اي3ن كار را بكن3م ،ام3ا حاال ك3ه مي بين3م كار انجام شده ،م3ي توان3م اس3تراحت ي3ا كار ديگري بكنم .واقع ًا باري از دوش من برداشتي ،پسرم متشكرم . . . روش مديريت ويل دان برخي پاسخهاي ويل دان در منزل به يك كودك كالس اول : ص3بح ت3ا ي3ك بار ص3دات زدم بيدار شدي ،نمي­دان3ي اي3ن كار ت3و چقدر ب3ه م3ن كم3ك كرد .حاال هر يك مي­توانيم به كارهاي خودمان بپردازيم .ممنونم! روش مديريت ويل دان برخي پاسخهاي ويل دان در منزل به يك دختر دوازده ساله : از ص3حبتي ك3ه در راه رفت3ن ب3ه زمي3ن ورزش3ي (ي3ا مدرس3ه) ب3ا ه3م داشتمي3م لذت بردم .از اينكه از كارهاي خودت و دوس3تانت اگاه3م كردي خوشحال3م و متشكرم. اميدوارم سالهاي بعد كه بزرگتر شدي باز هم از اين صحبتها بكنيم. روش مديريت ويل دان برخي پاسخهاي ويل دان در منزل به يك كودك قبل از سن مدرسه : ت3و بدون كم3ك لباس هاي3ت را پوشيدي و بن3د كفش3ت را بس3تي ،فوق العاده اس3ت! به كارهاي خوبت ادامه بده .من به تو افتخار مي كنم. روش مديريت ويل دان برخي پاسخهاي هدايت مجدد در محل كار : بي3ل ،م3ي دان3م ك3ه ب3ا س3يستم جدي3د حس3ابداري مشكل داري ،بنابراي3ن از بت3ي خواه م3ي كن3م ب3ه ت3و كم3ك كند( .بعاً) بي3ل ،هم3ه چي3ز عال3ي اس3ت .گزارش3ي ك3ه داده بودي ،نشان م3ي ده3د كه به سيستم جديد مسلط شده اي .اگر مشكل داري با من در ميان بگذار. آليس3ون ،م3ا م3ي خواهي3م مطمئ3ن شوي3م ك3ه در اي3ن پروژ3ه هم3ه افراد اس3تعدادشان را ب3ه كار م3ي گيرند .ب3ه اي3ن دلي3ل اس3ت ك3ه ت3و را در اختيار جورج م3ي گزارم ب3ا آنه3ا م3ي تواني3د در تي3م خود از مهارت ت3و حداكث3ر بهره را ب3برند( .بعدا ً) تبري3ك م3ي گوي3م آليس3ون .مي دانس3تم ت3و مناس3بترين فرد براي كار ب3ا تي3م جورج هس3تي .گزارشات خوب3ي از كار ت3و بدست من مي رسد. روش مديريت ويل دان برخي پاسخها3ي هدايت مجدد در منزل : (فرزندان جورج در غذا دادن به سگ كوتاهي كرده اند) ب3ه جاي مس3ئوليت غذا دادن ب3ه حيوانات ،خان3ه را ب3ا جارو برق3ي تمي3ز كنيد .اي3ن كاري اس3ت الزم و م3ن م3ي دان3م شم3ا اي3ن كار را دوس3ت داريد( .بعدا ً) از وقت3ي ك3ه جارو زدن را شما انجام مي دهيد خانه ما زيباتر شده است! (بچه ها براي تماشاي تلويزيون با هم مشاجره مي كنند) م3ا باي3د براي تماشاي تلويزيون برنام3ه تنظي3م كني3م ك3ه هم3ه راض3ي باشند( .بعدا ً) از اينكه مي بينم اينقدر خوب از برنامه تماشاي تلويزيون ،پيروي مي كنيد ،خوشحالم. روش مديريت ويل دان

51,000 تومان