اثر صوت درمانی در گفتار و زبان دوم
اسلاید 1: اثر صوت درمانی در گفتار و زبان دوم M.ESTAKIWWW.Dr-estaki.ir
اسلاید 2: در سالهای پایانی دههی 1940، توماتیس اصلی را شناسایی نمود که بنا بود زیربنای اساسی نظام انقلابی نوین او گردد. دریافت حسی و کنش ، در کارکرد خود در مکانیزم مغز با هم پیوند دارند. برای توماتیس، دریافت و ادراک گفتار ریشهی عمیقی در فعالسازی آن توسط سیستم حسیحرکتی دارند.
اسلاید 3: کرتکس شنیداری همراه با کورتکس پیشپیشانی و کرتکس پیشحرکتی سمت چپ، نه تنها حین تولید صداهای گفتاری، بلکه همچنین به هنگام بیان خاموش، شناسایی و تمییز داوطلبانهي آنها – و حتی حین قرارگرفتن منفعلانه در معرض این صداها – فعال میگردد.
اسلاید 4: شنیدن توانایی سازگارشدن با تغییرات مداوم در محیط شنیداری با تطبیقدادن پیوسته و دوبارهی محتوا و شکل پیامهایی که دریافت میداریم می باشد. جنین میتواند صدای مادرش را، که از راه هدایت استخوانی یا ارتعاش انتقال مییابد، بشنود. دهلیز گوش بخش حرکتی گوش است، ولی از آنجا که حرکت را شناسایی میکند، به عنوان بخش حسی گوش نیز در نظر گرفته میشود. سیستم دهلیزی همهی اطلاعات حرکتی را گردآوری میکند. بنابراین این بخش دخالت پایهای در مکانیزمهای تعادل و وضعیت بدنی دارد. نقش اساسی این بخش تواناساختن فرد جهت غلبه بر گرانش و راستقامت نگاه داشتن است
اسلاید 5: توماتیس صدای مادر را گونهای پیوند آکوستیکی آغازین و ناگسستنی میان مادر و کودک میدید، که عاملی اساسی در رشد عاطفی، روانشناسانه و زبانی یک فرد را تشکیل میدهد.
اسلاید 6: انسان می تواند چیزی را باز سازی کند که گوش به خوبی میشنود اولین فردی که ادعا کرد جنین میتواند صدای مادرش را از راه هدایت استخوانی بشنود و راهروهای حسی بوجود آید توماتیس بود که اساس صوت درمانی را تشکیل داد.در کنار ضربان قلب صداها نفوذ میکنند .
اسلاید 7: صدا در نتیجه ارتعاش و حرکت جهان بوجود میاید .خاصیت حرکت وارتعاش سبب تولید امواجی است که در تمامی جهات پخش میشودوگوش دریافت کننده است . گوش سه برابر ارتباطات عصبی دیگر میتواند بین محیط ومغز ارتباط برقرار کند . در تاریکی هم میشنویم
اسلاید 8: رسانهی پیرامونی صوتی و آکوستیکی بیشترین تاثیر ممکن را دارد. اگر صدای تربیتکننده تیز یا زیر باشد، این ریسک هست که آموزنده نیز صدای تیزی پیدا کند تنها بخاطر این که دریافتگر به شیوهی گزینشی از آن خوراک گفتاری لذت میبرد. کار کلینیکی هر روز این واقعیات را تایید میکند. اگر مادر صدای زمختی و بم داشته باشد، در کل کودکان او نیز صداهای مشابهی خواهند داشت.
اسلاید 9: کافی است یک شوک عاطفی رخ دهد، جهان صدا دردناک و خستهکننده میگردد. شنیدن، ولی نه گوشدادن، یک مکانیزم دفاعی ممکن است. گوش سازگاری خود را از دست میدهد و به کارکرد آغازین خود بازمیگردد، یعنی دفاع، یعنی هشداردادن در برابر خطر، یعنی آنچه که پیش از توبیخ و تنبیهی که ناموجه دیده میشود میآید. بسیاری از پدرومادرها گمان میکنند که حاکمیتشان ثابت شده است در حالی که در واقع گوش کودکشان به سختی صدای آنها را میشنود و مدت درازی است که به آنها گوش نداده است.
اسلاید 10:
اسلاید 11: گوش سیستم پیچیده تری از دیگر ارگان های بدن دارد وکمتر شناخته شده است .گوش برای گرفتن صدا درگیر است.همچنان که برای حرکت ولمس نیز درگیرمی باشد .70 تا 90 درصد از پیام های حسی که مغز را تحریک میکنداز طریق سیستم شنوایی است .عملکرد گوش به عنوان فعالترین گیرنده حسی بدن انسان به شمار میاید.
اسلاید 12: تاثیر دهلیز گوش در تمام کورتکس مغز گسترده است .همچنین پیوند نیرومند و دوسویهای با مخچه ،که یک ساختار عصبی برای هماهنگی حرکتی و نیز مکانیزمهای خودکار ضروری در حین یادگیری است داشته و ارتباط با هیپوکامپ در شکل گیری حافظهی رویدادی، جهت یابی فضایی و ایجاد تصویر بدنی پیوند دارد، و نقش بسیار مهم در را دارد. برای این که کارکرد شنیداری کارا باشد، سیستم شنیداری ما باید نه تنها پیوسته با تغییرات در اطلاعاتی که دریافت میکند تطبیق یابد، بلکه، بنا بر تغییراتی که دیده میشود، باید همچنین بتواند پیش بینیهایی دربارهی بازنمایی پیام شنیداری ورودی انجام دهد. ایجاد ابزار گوش الکترونیکی در این راستا و برای استفاده از این سیستم ساخته شد .که به عنوان دروازهبانی یک سیستم تناوبی میان دو منبع صدایی که اطلاعات یکسان ولی با طنین و شدت متفاوت توزیع میکنند، عمل میکند.
اسلاید 13: زمانی که یک فرد نتواند آواهای احساسی که به گوشش میرسد را تجزیه و تحلیل کند گوش کردن مختل میشود. زمانی که نتوانید روی صدای فردی که با شما صحبت می کند تمرکز کنید ، ممکن است به دلایل مختلف فیزیکی و روانی باشد. سیستم وستیبولار در ارتباط با بخش های دیگر مغز نقش مهمی در عملکرد ریتم و هماهنگی بازی میکند. در نتیجه روش توماتیس به صورت موثری ریتم و هماهنگی را بهبود میبخشد.صوت درمانی یک روش گام به گام برای بهتر گوش کردن و نه بهتر شنیدن است.
اسلاید 14: گوش درگیرگرفتن صدا ،علاوه بر حرکت ولمس میباشد.فعالترین گیرنده حسی بدن انسان
اسلاید 15: به واسطه باز کردن گوشها برای شنیدن ریتمها و صداهای زبان جدید به صورت موثری گوش ها با ریتم ها و صدا برای آنالیز و تولید مجدد آنها منطبق میکند. در نتیجه این کار شخص را از الگوهای ریتمیک و صداهای زبان خودش که اغلب به آن عادت کرده است و منجر به ناتوانی در شنیدن زبان جدید میشود رها میکند. این امر به گوشها اجازه شنیدن صدا و ریتم جدید و به مغز یادگیری زبان جدید می دهد. و مدت زمان یادگیری زبان دوم را تا پنجاه درصد کاهش داده و اثر ماندگاری دارد.
اسلاید 16: از آنجايكه گوش نه تنها بعنوان ارگان اوليه شنوايي است بلكه بدليل اثرات وسيعي كه بر حركات چشم و ريتم بدني ، رشد مغزي پيش از تولد و و تنظيم عمومي سطح استرس دارد ، توجهات بسيار زيادي را نسبت به جنبه درماني صوت فراهم نموده است. البته توجه بر جنبه هاي مخرب صوت از جمله موزيك هاي بسيار بلند و نويز هاي محيطي ناشي از مشاغل صنعتي شده است ولي هرگز نبايد جنبه هاي مثبت صوت و موسيقي را دور از نظر قرار دهيم . 3/14/2018
اسلاید 17: گوش هرگزنمی خوابد.آنچه قابل دیدن نیست را نیز میشنویمتشخیص جهت به محض بیداری
اسلاید 18: The ear never sleeps
اسلاید 19: سکوی پرش یادگیری
اسلاید 20: صدا سبب ریلکس شدن عضلات گوش میشود / باعث تحریک کل سیستم شنوایی و تسهیل وانتقال پیام به مغز
اسلاید 21: 10 حیطهیادگیری و مشکل زبانیمشکلات حرکتیاختلالات هیجانی /عاطفی و خلقیمشکلات توجهیاختلالات تحولی( رشدی )اختلالات ارتباطیبهبود صدا وآهنگ وپروزودیایجاد آمادگی برای تولد کودکیکپارچه سازی زبان خارجی ویادگیری زبان دومبهبود رشدفردی وسلامت ورفاه عمومی
اسلاید 22: بیش شنوایی اختلال توجه و نیز حساسیت بیش از حد و یا کمتر از حد در افراد بدلیل وجود اختلال در سیستم شنوایی آنها و وجود اختلالات پردازش مرکزی شنوایی است و قادر به فهم کل مطالب گفته شده نیستند. افسردگی اضطراب ptsd …
اسلاید 23: AMUSIAHyperacusis
اسلاید 24: صدا تنها شامل چیز هایی است که گوش می شنودسه عملکرد اساسی :تعادلشارژ کورتیکال وتجدید حیاتعملکرد شنیدن
اسلاید 25: شنیدن چیست؟؟؟هدف یادگیری وارتباطتوانایی انتخاب یک پیام شنیداری در میان پیامهای دیگربازداری از الحاق صوت های نامرتبط دوباره سازگار شدن محتوا وفرم پیامارزیابی سریع کنترل
اسلاید 26: گوش الکترونیکابزار آموزش شنیدن گوش در عملکرد گوش دادن اجازه به گوش میانی به وسیله انقباض عضلات چکشی ورکابی
اسلاید 27: تمام فرایندآموزشی گوش الکترونیک بر این پایه قرار دارد:دوراه هدایت صداهوایی استخوانی
اسلاید 28:
اسلاید 29:
اسلاید 30: یک فرد می تواند خوب بشنود ولی خوب گوش نکند
اسلاید 31: 31The Electronic Gate
اسلاید 32: بیدار شدن مغز خوب بشنوید خوب صحبت می کنید//
اسلاید 33: استفاده از موسیقی پالایش شده ازطریق بلندگو یا هد فون جهت تعادل در سیستم شنواییرفتار هر فرد ارتباط مستقیم با خوب شنیدن او داردمکانیزم شنیداری میتواند باز آموزی شود
اسلاید 34: گوش الکترونیکی را ابزاری درمانی توصیف کردهاند که با هدف فراهمکردن یک بازخورد تصحیحکننده به درون زنجیرهی گفتاری صوت-روان-واجشناسانه طراحی شده است؛ زنجیرهای که ممکن است با عوامل بحرانیای مختل گشته باشد.تمرین شنیداری از راه گوش الکترونیکی، چنین میرساند که ماهیچههای گوش میانی میتوانند به یک وضعیت سازگاری با محیط صدایی شکل داده شوند
اسلاید 35:
اسلاید 36: Who can benefitDevelopmental DelaySpectrum DisordersReading / DyslexiaAttention DisordersLearning DisabilitiesSpeech ImpedimentsOther diagnostic categories: Brain Injury, CP, MR, Down Syndrome, etc.36
اسلاید 37: که آنچه را که پال روژه با تاکید فراوان در تاریخچهی سالانهی بینالمللی حنجرهشناسی، گوششناسی و بینیشاسی (جوئیه - آگوست 1896) پرسید از خود بپرسیم: «چرا دو گوش داریم هنگامی که تنها یکی کافی بود، و دلیل این چندگانگی اندامها چیست؟ این فراوانی بر خلاف خساست عادی طبیعت عمل میکندگمانهزنی کردیم که گوش اندامی است که در آغاز برای شنیدن و مکانیابی صداها فراهم شده بوده است. بنابراین دو گوش به نظر برای شناسایی موقعیت منابع صدایی از راه تقاطع میدانهای دریافتيشان ضروری هستند. بنابراین تشخیص آکوستیکی برای توجیه داشتن یک گوش در هر سمت سر کافی است. بههرروی، در طی هزارههای پیشین تغییراتی کارکردی در خود بشر و در تمام ساختار او متبلور شدهاند. بنابراین، چنان که به یاد خواهید آورد، آنتنهای آکوستیکی ما از فعالیت نخستین خود جدا گشتهاند
اسلاید 38: یادگیری زبان دوم
اسلاید 39: چنان که میبینیم، هر چیز مرتبط با زبان به گوش بازمیگردد. حتی در خواندن، که به نظر غنای دیگری را برای زبان به ارمغان میآوردبههرروی، هیچ شکی نیست که یک زبان بیگانه توسط گوش یکپارچهسازی میگردد. علیرغم این که متن و تصویر کمک میرسانند، یادگیری شنیداری یادگیری اساسی و آغازین است. با شنیدن یک زبان، و شنیدن درست آن است، که آن زبان آموخته میشود.شنیدن یا گوشدادن درست به یک زبان یعنی چه؟تنها به سبب این که فرد در یادگیری یک زبان بیگانه مشکل دارد به معنای این نیست که او ناشنواست. فرد تنها به آن زبان بیگانه و به گونهی گزینشی ناشنواست.
اسلاید 40: آموزش زبانهای خارجییک کودک در حین رشد خود باید بیاموزد تا عناصر صداییای را که با محیط زبانی او سازگار هستند برگزیند، و همزمان آن عناصری را که در ساختارهای واجی دریافتشده در محیط معمول پیرامون او وجود ندارند نادیده بگیرد. کودک با سازگارشدن با ساختارهای صدایی زبان خود یک رمزبندی زبانشناسانه بدست خواهد آورد. ولی از آنجا که این رمزبندی برای هر زبان ویژه است، در یادگیری یک زبان بیگانه، از آن جایی که صداهای آن زبان با الگوهای صدایی زبان مادری او - که در نوزادی درونیسازی شدهاند - متفاوت هستند، به سرعت تبدیل به یک ترمز خواهد شد
اسلاید 41: . بنابراین یک زبان پیش از هر چیز گونهای موسیقی، یعنی مجموعهای از ریتمها و صداهای ویژه است. این ریتمها و صداها بستر صدایی را میسازند که همهی دریافتهای دیگر بر روی آن قرار خواهند گرفت (برای نمونه، دریافتهای واژهای، دستوری، و معنایی).هدف روش صوت درمانی این است که از راه اجازهدادن به گوش برای تطبیق موثر خود با این موسیقی بیگانه برای تحلیل و بازسازی آن، به هر کسی که میخواهد یک زبان خارجی را یاد بگیرد امکان متناسبسازی این ریتمها و صداها را ببخشد .این نیازمند آن است که فرد خود را از عادات ریتمی و صدایی معمول زبان مادریشان رها سازند، عاداتی که اغلب تاثیری منفی در یادگیری یک زبان خارجی دارند. وبا این روش میتوان افزایش 50 درصدی یادگیری زبان دوم را کاملا مشاهده نمود.
اسلاید 42: سخنگفتن به زبان فرانسه، به معنای شنیدن و گوشدادن به زبان فرانسه است؛ سخنگفتن به زبان انگلیسی به معنای شنیدن و گوشدادن در زبان انگلیسی است. بد سخنگفتن به زبان انگلیسی، برای یک فرد فرانسوی، به معنای شنیدن زبان انگلیسی و گوشدادن به آن با گوشهای فرانسوی است.
اسلاید 43: سعی نمایید تا یک بار صدای خود را از طریق فوربرین از درونتان بشنوید. چه حسی را تجربه میکنید؟ صدای شنیده شده شما این بار از طریق استخوان های صورتتان با سرعتی بسیار بالاتر از شرایط معمولی انتقال میابند.این شیوه جدید ، نمونه ای از یکپارچگی حسی است. در این روش مغز شما بازخوردها را به طریق دیگری تجربه میکند.شیوه ای که در آن سرعت بازخورد و کیفیت آن بسیار بهتر از شرایط معمولی است.
اسلاید 44: فوربرین از یک فیلتر داینامیک برخوردار است که سختی صدا را میگیرد. فرد استفاده کننده ، صدای فیلتر شده خود را میشنود. این احساس در ابتدای استفاده از دستگاه بیشتر ادراک میشود. با این ادراک جدید ، فرد استفاده کننده به صورت ناآگاهانه ، کیفیت و ریتم صدایش را بهبود می بخشد . علاوه بر آن ، کاربرد این فیلتر در تنظیم کردن فرکانس های بسیار بالا و بسیار پایین صدای افراد می باشد .
اسلاید 45: وادارساختن افراد به ادراک چیزی به روشی متفاوت نیازمند آن است که به روشی متفاوت گوش دهند و بنابراین نیازمند آن است که شیوهی کنترل خود را تغییر دهند و فرایند آغازین یکپارچهسازی شنیداری ریتمها و صداهای جدید را دوباره آغاز کنند. نتایج شگفتانگیز ایجادشده با این تکنیکهای صدایی-آوایی از این رو رخ میدهند که این تکنیکها رسانهی آکوستیکی موردنیاز برای ایجاد خودکنترلی را به گونهی الکترونیکی برای جذبشدن توسط ما ایجاد میکنند.
اسلاید 46:
اسلاید 47: FORBRAINدستها روی گوش
اسلاید 48:
اسلاید 49:
اسلاید 50:
اسلاید 51: با سپاس فراوان
اسلاید 52:
اسلاید 53:
اسلاید 54:
اسلاید 55:
اسلاید 56:
اسلاید 57:
اسلاید 58:
اسلاید 59:
اسلاید 60:
اسلاید 61:
اسلاید 62:
اسلاید 63: FORBRAIN® CHILDREN’S(Between 5 and 14 years in function of the difficulties of the children/adolescent)FORBRAIN® CHILDREN’S(Between 5 and 14 years in function of the difficulties of the children/adolescent)FORBRAIN® CHILDREN’S(Between 5 and 14 years in function of the difficulties of the children/adolescent)FORBRAIN® CHILDREN’S(Between 5 and 14 years in function of the difficulties of the children/adolescent)Training for the children having completed the totality of the Solisten® or Tomatis® program or any child having bought a Forbrain®Training for the children having completed the totality of the Solisten® or Tomatis® program or any child having bought a Forbrain®Training for the children having completed the totality of the Solisten® or Tomatis® program or any child having bought a Forbrain®Training for the children having completed the totality of the Solisten® or Tomatis® program or any child having bought a Forbrain®Basic trainingIntensive trainingCYCLE 1First round of 15 daysEvery day3, 5, 10 minutes, once per day10, 15, 20 minutes maximum per day, with 1, 2, 3 pauses of 5 minutes during the practiceCYCLE 2Second round of 15 daysEvery 2 days3, 5, 10 minutes, once or twice per day10, 15, 20 minutes maximum per day, with 1, 2, 3 pauses of 5 minutes during the practiceCYCLE 3Third round of 15 days2 to 3 times a week3, 5, 10 minutes, once, twice or three times per day10, 15, 20 minutes maximum per day, with 1, 2, 3 pauses of 5 minutes during the practiceêTwo weeks breakêKeep training 2 or 3 times per week or in function of the needs of your clientêTwo weeks breakêKeep training 2 or 3 times per week or in function of the needs of your clientêTwo weeks breakêKeep training 2 or 3 times per week or in function of the needs of your clientêTwo weeks breakêKeep training 2 or 3 times per week or in function of the needs of your clientAdvice- Prefer short times of practice to avoid fatigue and that will stimulate the desire to read.- Adjust the working time in function of the linguistic capacitiesand the reading level of the child.- Types of activities: reading, repetition of words or phrases, dialog,games of sounds. The objective is to obtain a sound emissionthat enables theauditory stimulation.- Always guide the child towards and adapted posture to obtain the best results.Advice- Prefer short times of practice to avoid fatigue and that will stimulate the desire to read.- Adjust the working time in function of the linguistic capacitiesand the reading level of the child.- Types of activities: reading, repetition of words or phrases, dialog,games of sounds. The objective is to obtain a sound emissionthat enables theauditory stimulation.- Always guide the child towards and adapted posture to obtain the best results.Advice- Prefer short times of practice to avoid fatigue and that will stimulate the desire to read.- Adjust the working time in function of the linguistic capacitiesand the reading level of the child.- Types of activities: reading, repetition of words or phrases, dialog,games of sounds. The objective is to obtain a sound emissionthat enables theauditory stimulation.- Always guide the child towards and adapted posture to obtain the best results.Advice- Prefer short times of practice to avoid fatigue and that will stimulate the desire to read.- Adjust the working time in function of the linguistic capacitiesand the reading level of the child.- Types of activities: reading, repetition of words or phrases, dialog,games of sounds. The objective is to obtain a sound emissionthat enables theauditory stimulation.- Always guide the child towards and adapted posture to obtain the best results.Warning- The Forbrain® is not adapted for children under 3 years, or for people suffering from epileptic seizures, or having bilateral hearing losses≧ to 70%, or having bilateral cochlear implants.- This table applies to persons having no particular auditory pathologies.Warning- The Forbrain® is not adapted for children under 3 years, or for people suffering from epileptic seizures, or having bilateral hearing losses≧ to 70%, or having bilateral cochlear implants.- This table applies to persons having no particular auditory pathologies.Warning- The Forbrain® is not adapted for children under 3 years, or for people suffering from epileptic seizures, or having bilateral hearing losses≧ to 70%, or having bilateral cochlear implants.- This table applies to persons having no particular auditory pathologies.Warning- The Forbrain® is not adapted for children under 3 years, or for people suffering from epileptic seizures, or having bilateral hearing losses≧ to 70%, or having bilateral cochlear implants.- This table applies to persons having no particular auditory pathologies.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.