مدیریت و رهبری

احساسات در تصمیم‌گیری Emotions in decision – making

Emotions-in-decision-making

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “احساسات در تصمیم‌گیری Emotions in decision – making”

احساسات در تصمیم‌گیری Emotions in decision – making

اسلاید 1: احساسات در تصمیم‌گیریEmotions in decision-making

اسلاید 2: عنواناحساسات در تصمیم‌گیرینوعابزارمراحل استفادهاجرا / بازنگری موضوعسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: وقتی انسان ها چیزی را در اختیار دارند ارزش متفاوتی برای آن قائلند تا وقتی که فاقد آن چیز هستند. وضعیت فرد به لحاظ احساسی تاثیرات زیادی بر اثرات موهبت دارد. وقتی که یک نفر به جای حالت خنثی در حالت ناراحتی یا انزجار است، قیمت فروش دارایی شان یا قیمت مورد انتخاب (که توسط کسانی که میان دارایی و پول انتخاب می کنند) چگونه تغییر می کند. مثلا وقتی که یک فرد در حالت انزجار است می خواهد از دست آن چیز خلاص شود که این امر موجب می گردد تا قیمت ها برای کسانی که واجد یا فاقد آن دارایی هستند، کاهش یابد. در مقابل، ناراحت بودن موجب می شود تا شخص بخواهد وضعیت موجود را تغییر دهد. همین امر موجب می گردد تا فرد تمایل داشته باشد که قیمت بالاتری را برای خرید یک چیز بپردازد یا قیمت کمتری را برای فروش یک کالا طلب کند.احساسات می تواند بر تصمیم گیری های مالی تاثیر بگذارد. قبل از اینکه شخص در مورد خرید یا فروش یک کالا تصمیم گیری کند، با انجام کارهایی که می توان احساسات فرد را تغییر داد، این احساسات به حوزه های دیگر تعمیم یافته و تصمیم گیری های آن ها در حوزه های دیگر نیز دستخوش تغییر می شود. یک راه تفکر بر آن اینست که فرایند ذهنی تصمیم گیری منطقی است (یا باید باشد) : یک فرایند رسمی براساس بهینه سازی ابزار. تفکر منطقی و تصمیم گیری بخش های زیادی را برای تصمیم گیری ترک نمی کند. در واقع احساسات اغلب وقوعی غیرعقلانی که ممکن است استدلال را تحریف کند در نظر گرفته می شود.

اسلاید 4: با این وجود، در حال حاضر نظریه ها و پژوهشهایی با تمرکز بر نقش مهم احساسات در تصمیم گیری وجود دارد. لونشتاین و لرنر احساسات در طول تصمیم گیری را به نوع تقسیم کرده اند : کسانی که احساسات آینده را پیش بینی می کنند و کسانی که با تجربه شده در حالیکه مشورت و تصمیم گیری می نمایند. داماسیو فرضیه نشانگر جسمی SMH))را فرموله کرد که مکانیزمی توسط فرآیندهای عاطفی که می تواند رفتار و بخصوص تصمیم گیری را هدایت (یا تعصب) نماید، پیشنهاد می کند. فیستر و بوهم بر این باورند که مسئله عقلانیت باید براساس ارزیابی احساسی به جای انسجام رسمی باشد. تحقیقات زیادی در خصوص اثرات مختلف احساسات بر تصمیم گیری دارد. مطالعات پیچیدگی و وسعت آن اثرات را نشان می دهند. که در اینجا به یک نمونه اشاره می کنیم : تصمیم گیرندگان نگرانی های ایمنی که ناشی از احساسات منفی بوده وقتیکه تصمیم به خرید ماشین دارند ایجاد می شود. آنها بین دو حالت انتخاب کردن یا نکردن می مانند یا اینکه با قاطعیت یک وضع را برمیگزینند.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطمدیریت احساسات در محیط کار Managing Your Emotions At Work تصمیم گیری اخلاقی Ethical Decision-Makingمزایابا کنترل احساسات می توان تصمیمات موثرتر و مناسبتری گرفت کاربردهادر تصمیم گیری ها باید نقش احساسات را جدی گرفت و آن را کنترل و بررسی نمود. معایبدر صورتی که بیش از اندازه احساس در تصمیمات دخیل شود ممکن است از نظر منطقی تصمیم درستی گرفته نشود.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان