صفحه 1:
اختلالات روانى )6965( 0999
Srey
صفحه 2:
oa Ai!
32 بش
SE UU Reyer aie te eee aa i
. جنسی بیان می شود
1
ب) بلوغ تکلیفی : در این بلوغ دختران و پسران دارای مسئولیت جدیدی
در خصوص دستورات عبادى-اقتصادى و الهى كرديده و مكلف به اطاعت
سب
صفحه 3:
0 aera)
فرد با رسیدن به این بلوغ از تحت سرپرستی و ولایت پدر با ولی قانونی
. نسبت به امور اقتصادى خارج مى شود
: بلوغ روانى با شخصيتى
ا وس ie ere
مفاهيم اخلاقى - كمال اراده
صفحه 4:
Fea و
" يكى از اساسى ترين بحثهاى روانشناسى مبحث هيجانها وعواطف ميباشد
eS Nero) ا ا 20
با
صفحه 5:
۱ elo Ne ney eee)
افسردكى
eS
شدت
را[
مظنون بودن
تابايدارى
ناشيكرى
صفحه 6:
انواع هیجانها :
" بارزترين آنها ترس وخشم است در ترس امورى كه قادر به واكنش
نيستند لذا از وقايع مى كريزند خشم هنكامى كه نوجوان و جوان در
NOCD) ل ل ا ال دا
صفحه 7:
عوامل موثر در هیجانهای نوجوانی و جوانی
الف) استعدادها و فعاليتهاى ذهنى
Ono S Con ل eater aes
Cas رت ۳
Ae ge
ل لت
S SI (ca ل ل
صفحه 8:
روابط خانوادكى
Bon ل ان
عقب ماندكى درسى
کی
SU
نظارت و کنترل والدین
صفحه 9:
۱۱۳ ee Tepe ee eer) eS)
ابهام ناشى از رشد تمايلات جنسى
ايجاد هيجان
gives VS) Fils, SUL
تغییر از شادی به اندوه
خشم و نفرت
ك5
ارتباط با همسالان و بز ركسالان
صفحه 10:
۱ Ret aeons SSCS SY oe ye ae ra)
وجوانان باید به جو هیجانها وعواطف موجود در خانه حساس بوده وعملا
۳
گذارند.
صفحه 11:
بحران بلوغ :
٠ برخى با مشاهده دگرگونیهای جسمی دچار شرم و خجالت مى
شوند و یا دچار تشویش يا دچار یاس و دلهره می شوند .
صفحه 12:
ee Se ements ees con moore]
cil ely Recep hel gtr oe oe
نابهنجار رفتاری است که به میزان قابل توجهی از یک معیار
هنجار گروهی دور شده باشد .
صفحه 13:
صفحه 14:
خانواد کی کافی ننوده و وی در كتين قرار :
صفحه 15:
ك5 ا ال واه فو ركه
م
ميكردد.
صفحه 16:
تند مزاجى
صفحه 17:
* انزوای اجتماعی
از اندازه
صفحه 18:
المللی روانیزشکی پاربس از سال ۱۹۶۰ به جای غیر عا
أستء
صفحه 19:
* سختى ييروى از مقررات
* مشكل در تربيت وآموزش
* درمان يذيرى مشكل
* عدم امكان تخمين در مورد تعداد آنها
صفحه 20:
S&S 5 4 تب
ناتوانی در انجام تکالیف تحصیلی
ee ee TO ie =
عدم آمادكى براى فعاليتهاى شغلى و عدم انتخاب صحيح ومنات
صفحه 21:
نيازهاى جسمى
0
نیازهای روانی
انكيزشهاى فردى واجتماعى
عوامل افتصادی اجتماعی
انحرافات اخلاقی واجتماعی
۳
شرايط زيست محيطى
اختلافات خانوادكى
سختگیریهای مدرسه
همكنان
صفحه 22:
ute Seon رت را
* ۲. استفاده از هنجارهای اجتماعی و فرهنگی
‘ee تشخيص pera نابهنجاری
صفحه 23:
؟ الف) دیدگاه آماری : از طریق نوعی بررسی ریاضی و اسا
ب
bee es Ee en |
سنجیده می شود ۰
صفحه 24:
* ب) ديدكاه nee رو در
FE Te ny Oe eee)
* ت) ديدكاه آرمانى نكر : از طريق توسل به يك 1
بر زور ارت
صفحه 25:
*؟ شناخت نا بهنجاری به وسیله نشانه ها و علائم رفتاری
* نسانه های رفتار نا بهنجار:
۳
ee های عینی
صفحه 26:
* واتسون:روانشناسى از ديد كاه يك رفتاركرا
؟ مخالفت با روان پویابی
* آزمايش جونز
ا ا ا
* نظریه شرطی شدن فعال اسکینر
و
* شرطی کردن کلاسیک
بر از ] زدایی
صفحه 27:
ی
به ype به شکل ناسزاگویی و حمله بدنی به صورت
غيرمستقيم در شكل فعاليتهاى ورزشى .
: ب) جبران
1 cay Feng Peet
۱ san) ce ieee
صفحه 28:
0۳
