کسب و کارعلوم انسانی و علوم اجتماعیاخلاقفروش و بازاریابیالهیات، دین و معنویت

اخلاق حرفه ای در مدیریت با رویکرد اسلامی (فصل چهارم)

صفحه 1:

صفحه 2:
فصل جهارم ۳ 9 در ‎ery‏ اسلامی

صفحه 3:
نگارنده: کارشناسی ارشد مدیربت شماره دانشجویی : استادمربوطه :

صفحه 4:
باتوجه به تجربیات تاریخی و تحلیل های اجتماعی و حکومتی می توان الگوهای اخلاقی درحکومت اسلامی را به شرح زیر معرفی نمود: الگوی اخلاق حکومتی پیامبراکرم(ص) الگوی اخلاق حکومتی امام علی (ع) الكوى اخلاق حکومتی حضرت ابراهیم(ع) الگوی اخلاق حکومتی حضرت موسی(ع) الكوى اخلاق حکومتی حضرت سلیمان(ع) الكوى اخلاق حكومتى امام حميتي (ره) ‎e‏

صفحه 5:
6 الكوى جامع رهبرى دراسلام الگوی رهبری در اسلام (برگرفته ازسیره پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) ) داراى دو جنبه متفاوت بوده اند.دراسلام سبک رهبری قاطع در اداره مسائلی است که از اهمیت زیادی برخوردار بوده است و مربوط به اصول اعتقادی و اصول انسانی وحقوق خصوصی و عمومی مردم می شود . سبک رهبری منعطف در اداره مسائل شخصی که مربوط به موضوعات شخصی رهبری می شود.

صفحه 6:
Faye Pare ter بیانات و گفتار ارزشمند امام علی (ع) حقیقت است و آنچه حقیقت است . نیاز به آزمون و ارزیابی ندارد. بنابراین شایسته است الگوی حکومتی ایشان به صورت جامع و همه جانبه معرفی و مورد الگوبرداری حاکمان اسلامی و حتی غیراسلامی قرارگیرد و مولفه های رفتاری و اخلاقی آن امام همام در <e- حکومت داری موردتوجه قرارگیرد.

صفحه 7:
ا. . انجام اصلاحات اا. تامین امنیت مردم |ااء اجرای احکام الهمی ag 7 فلسفه تشکیل حکومت اسلامی از دید گاه امام علی (ع)

صفحه 8:
وظایف حاکمان و کار گزاران اسلامی ازدیدگاه امام علی (ع) لا جمع آوری مالیات ها لا تامین امنیت و جهاد با دشمنان لا انجام اصلاحات در جامعه لا عمران و آبادانی شهرها لا كسترش عدالت و رفتار عادلانه لا مردم دارى و توجه به مردم و نیازها و خواسته های معقول آن ها

صفحه 9:
انك اام على ع) ©

صفحه 10:
> بزرگ ترین خیانت. خیانت به مردم است. خودرا از یاران خیانت کار دور دار. نهى از عيب جويى و مخالفت با عيب جويان شتاب نکردن در کارها و پرهیز از لجاجت در راه های نادرست عدم استفاده شخصی از اموال عمومی تكب كاركزار اسلامى در مقايل مرذم: ازمحبوبية:وئى.مئ كاهد:

صفحه 11:
> ازخودپسندی بپرهیز که از بهترین فرصت های نفوذ شیطان است که به وسیله آن. کردار نیکوکاران را نابود می کند. دنیاطلبی, ‎Gel‏ فتنه و اساس هر لغزشی است. مقام خواهی اساس محنت ها است و زمینه فساد . ستم. جنایت و گناه ره فراهم میسازد. ستم از گناهانی است که ستمگر, عقوبت آن را در دنیا می یابد. در مشورت های خود. افرادبخیل و ترسو را راه مده.

صفحه 12:
از نگاه امام علی (ع)

صفحه 13:
‎LS”‏ به امور معنوی و عقیدتی, مانع بسیاری از انحرافات است. ‏به هنگام نعمت. نه زیاد شاد ونه به هنگام دشواری, زیادناراحت و ترسان. تقوا اساس کار و تلاش های کارگزاران اسلامی به شمار مى رود. ‏«نقوا کلید صلاح است». (غررالحکم» ج۱. ص ۴۶) ‎

صفحه 14:
گشادگی سینه و سعه صدر, وسیله ریاست است. (نهج البلاغه. حکمت ۱۶۷) تحمل پذیرش سخنان دیگران نشانه سعه صدراست. توجه به رضايت مردم ومنافع آن ها اصل است. نفى سوءاستفاده مدير و وابستكانش از امكانات

صفحه 15:
“ل بايد بركزيده ترين ايشان نزد تو کسی باشد که سخن تلخ حق به تو بسیار گوید. زینت سیاست. عدل در حکومت و گذشت هنگام قدرت است. زمامدار ومدیر بایدبیش از دیگران عیب پوش باشد و بتواند کینه هاء بدبینی ها و فتك انظرى نقایین که محیظ وا اناسالم من کف باس سر بوطزقن نف

صفحه 16:
نکات اخلاقی عامه از دیدگاه 0 ‎Cad te‏

صفحه 17:
9 هب بزرگ ترین تفریح کار است. بزرگ ترین بلا ناامیدی است. بزرگ ترین شجاعت صبر است. بزرگ ترین افتخار ایمان است. بزرگ زین آسوار مرک است.

صفحه 18:
oy * بزرگ ترین استاد تجربه است. بزرگ ترین سود فرزند نیک است. بزرگ ترین هدیه عفو و بخشش است. بزرگ ترین سرمایه اعتمادبه نفس است. بزرگ ترين گناه ترس است.

صفحه 19:
ال حضرت امام خمينى «ره» 0

صفحه 20:
تزکیه . ایمان و تقوا ساده زیستی تواضع در مقابل مردم و خوش رفتاری تعهد به اعتقادات اسلامی رعایت عدالت و امانت قانون مندی و قانون پذیری توجه به بیت المال وظیفه مداری توجه به انتقادها و انتقادپذیری اعتراف به اشتباه و اصلاح پرهیز از قدرت طلبی و حب مال مدیریت اختلاف پرهیز از کم کاری

39,000 تومان