ادوارد دمینگ
اسلاید 1: ادوارد دمینگمدیریت برنامه ریزی وتوسعه آموزش کارکنان
اسلاید 2: بیوگرافی :تولد :14 اکتبر 1900آیوا آمریکامرگ : 20 دسامبر 1993دکترا ریاضیات وفیزیک از دانشگاه ییل 1928مشاور آماری در اداره آمار آمریکا 1945-1935
اسلاید 3: بیوگرافی (ادامه)استاد آمار دانشگاه نیویورک 1993-19946آموزش مدیریان ومهندسان ژاپنی 1947کار برای شرکت فورد 1982-1979
اسلاید 4: شیوه تفکر: شيوه تفكر دمينگ اساسا مبتني بر كارهاي شوارت (shewhart ) شكل گرفت .منجر به شناخت دو نوع از تغيير در فرآیندها شد :تغيير كنترل نشده تغيير كنترل شده
اسلاید 5: فلسفه دمینگدکتر دمینگ معتقد بود که با اتخاذ اصول مدیریت مناسب سازمان می تواند کیفیت را افزایش وهمزمان هزینه ها را از طریق کاهش ضایعات ودوباره کاری ها وایجاد وفاداری برای مشتری کاهش دهد .
اسلاید 6: فلسفه دمینگ دمينگ : تنها تلاش سخت كافي نيست. كاهش هزينه هم به تنهايي كافي نيست. مسئله عدم وجود كارگرنیست مسئله در راس تشكيلات قرار گرفته است يعني مديريت. بايد سياستي براي كيفيت وجود داشته باشد. كيفيت در بالا ساخته مي شود. در هيات مديره . (انقلاب دمينگ . 1378 . ترجمه مركز آموزشي سازمان مديريت دولتي )
اسلاید 7: درك فلسفة مديريت دمينگ نيازمند درك چهار قاعده كلي است : 1-كيفيت و هزينه ضد هم يا جايگزين هم نيستند كه بهبود يكي به بهاي از دست رفتن ديگري باشد ، برعكس ، دايما مي توان هر دو را بهبود بخشيد .2-از ديدگاه دمينگ ، كيفيت را از نقطه نظر مشتري بهتر مي توان درك كرد
اسلاید 8: درك فلسفة مديريت دمينگ نيازمند درك چهار قاعده كلي است : 3 تغییرپديده اي است كه بطور طبيعي ايجاد ميشود ولي يك استثناء يا اشتباه نيست . بسته به اينكه ما بايك سيستم با ثبات يا بي ثبات روبرو هستيم ، بايد با نوسان برخورد متفاوتي داشته باشيم 4-همکاری وارتباط ، امري اساسي است كه به بهبود مي انجامد .
اسلاید 9: باورهاي اشتباه مديران و جامعه غرب و راهكارهاي فلسفه دمينگ غربيان از نخستين روزهاي زندگي آموزش ديده اند رقابت كنند و براي رتبه و مقام همديگر را كنارزنند. فلسفه دمینگ :مديران بايد روحيه تعاون را در افراد بوجود آورند.
اسلاید 10: باورهاي اشتباه مديران و جامعه غرب و راهكارهاي فلسفه دمينگ- اگر قرار است كسي در غرب برنده شود عده اي ديگر بايد بازنده باشند. (در فلسفه دمينگ همه برنده هستند.) براي پيش افتادن بايد نظر بالادست را جلب كرد.( اين در فرآيند توليد كمي حقيقت دارد. ولي درسيستم كيفيت هدف رضايت مشتري است. )
اسلاید 11: باورهاي اشتباه مديران و جامعه غرب و راهكارهاي فلسفه دمينگ- هرگاه اشتباهي صورت گيرد حتما كسي بايد سرزنش شود. در فلسفه دمينگ اين اشتباه از جانب فرد نيست بلكه سيستم اشتباه است. زيرا عملكرد به فرد بستگي چنداني ندارد و بيشتر از سيستمي ناشي ميشود كه او در آن كار مي كند.
اسلاید 12: باورهاي اشتباه مديران و جامعه غرب و راهكارهاي فلسفه دمينگ مديران غربي هميشه مي خواهند اولين باشند. ( در نظريه دمينگ تغییر وپیشرفت یک فرآيند اصلاح دايمي است. ما يك شبه نمي توانيم تغيير كنيم. )
اسلاید 13: باورهاي اشتباه مديران و جامعه غرب و راهكارهاي فلسفه دمينگ- تيلوريسم به مديران آموخته است كه براي بهتر انجام دادن كار بايد آن را به بخش هاي كوچكتر تقسيم كرد. ( اين براي كميت خوب است ولي براي كيفيت بايد سيستم را به صورت كلي در نظر گرفت و روش هايي را يافت كه بين بخش هاي مختلف كار هماهنگي ايجاد كند. )
اسلاید 14: هفت بيماري مرگبار مديريت 1 - فقدان يك عزم ، اراده و هدف دائمي و مستمر 2- توجه و تأكيد خاص براي تحقق سودهاي سريع و كوتاه مدت 3 - ارزشيابي و طبقه بندي مشاغل ، ارزيابي ساليانه كاركنان ، بررسي شايستگي ها 4 - جابجايي مديران و عدم ثبات شغلي
اسلاید 15: هفت بيماري مرگبار مديريت (ادامه)5 - مديريت بر اساس ارقام قابل تشخيصبدونتوجهبهاقلامي كه قابل رؤيت نيستند و يا نمي توانآنها را تشخيص داد . 6- هزينه هاي گزاف درماني و بهداشتي 7- هزينه هاي اضافي بابت تعهدات احتمالي(ضمانت)
اسلاید 16: موانع سر راه مديريت ها به اميد معجزه نشستن جستجو براي الگوها متفاوت دانستن مشكلات سازمان خود
اسلاید 17: به منظور برخورد مناسب با موضوع ، دفع بيماري ، ارتقا و بهبود كيفيت ، دمينگ سه كليد ارتقاي كيفيت ، سهنوع اساسي كيفيت و چهارده اصل را بعنوان داروي شفابخش مطرح مي نمايد.
اسلاید 18: سه كليد ارتقاي كيفيت عبارت است از :1 - استفاده از روشهاي آماري در كنترل فرآيندها 2 - قبول اينكه ارتقاي كيفيت يك مسئوليت همگاني بوده و از مديريت ارشد شروع و تا پائين ترين سلسلهمراتب ادامه دارد.3 - هر كار ، جزئي از يك سيستم بوده و بصورت زنجیر وار فعال است .
اسلاید 19: سه نوع كيفيت عبارت است از : 1 - كيفيت طراحي2 - كيفيت انطباق3 - كيفيت عملكرد
اسلاید 20: رهيافت سيستماتيك و منظم چنين تفكري نسبت به مسائل كيفيت ، دستور خلاصه ذيل را پيش پايقرار مي دهد: برنامه ريزي کنیداقدام كنيد پياده كنيد ارزيابي كنيد
اسلاید 21: اصول چهاردهگانه دمينگ 1 - ايجاد يك عزم و اراده مستمر براي بهبود مداوم توليد و خدمات 2 - پذيرش و بكارگيري فلسفه جديد توسط مديران ارشد و كاركنان 3 - خاتمه دادن به بازرسي محصول و جايگزين كردن ايجاد كيفيت درفرآيند4 - خريد اقلام و مواد اوليه از يك منبع بدون توجه به اصل صرفاً قيمت پائين .
اسلاید 22: اصول چهاردهگانه دمينگ 5 - توجه به بهبود و بهينه سازي مستمر فرايندها به منظور كاهش مستمر ضايعات 6- برقراري آموزشهاي شغلي براي مديران و كاركنان 7 - برقراري روش نوين رهبري بجاي تشخيص مقصر كيست ، به موضوع مشكل در چيست ، توجه كنيد.8 - از بين بردن ترس در سازمان
اسلاید 23: اصول چهاردهگانه دمينگ9 - از بين بردن فاصله و سدهاي موجود ميان واحدهاي مختلف 10 - خودداري از شعار دادن ، موعظه كردن و هدف گذاري براي كاركنان 11 - حذف اهداف كمي براي كاركنان و مديران
اسلاید 24: اصول چهاردهگانه دمينگ12 - از ميان برداشتن سدهايي كه مانع حس افتخار كاركنان از كارشان ميگردد .13 - تشويق و ترغيب كاركنان براي ارتقاي فرهنگ و دانش خود و ترويج فرهنگ خودآموزي و خودبهسازي14 - تعهد مديريت را بايد بهكيفيت و بهرهوري و اصول فوقآشكار سازيد و همگان را براي تغيير و تحولبسيج كنيد.
اسلاید 25: سيستم دانش ژرف1 - توجه به سيستم 2 - اطلاع از دانش و نظريه هاي آماري 3 - نظريه دانش 4 - دانش روان شناسي
اسلاید 26: منابع وماخذانقلاب دمینگ 1378 ترجمه مرکزآموزشی سازمان مدیریت دولتی
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.