ارائه تکنیک کاربردی جهت تدوین نقشه دانش در سازمان
اسلاید 1: ارائه تکنیک کاربردی جهت تدوین نقشه دانش در سازمان : مطالعه موردی شرکت مهندسین مشاور پژوهشهای ساختمانی ایران علیرضا قنادانفرشته عسگری1
اسلاید 2: مقدمهمديريت دانش در سازمانها به دنبال چگونگی مدیریت منابع دانشی مختلف به عنوان يکي از مهمترين منابع سازماني در عصر اخير میباشد. با توجه به اهمیت ضبط و ارائه دانش، در مدیریت دانش، هدف ارائه يک طرح برای تدوین نقشه دانش به منظور پياده سازي موثر مديريت دانش در سازمانها است. 2
اسلاید 3: روش تحقیقمطالعات کتابخانه ایاستخراج منابع مورد نیاز، و تعاریف و چارچوبهابررسی الگوها و چارچوبهای ارائه شدهارائه الگوی پیشنهادی مشاوره با استاداجرای الگوی پیشنهادی در سازمان نمونه
اسلاید 4: جایگاه ترسیم دانش در مديريت دانش4
اسلاید 5: مراحل تکنیک کاربردی جهت تدوین نقشه دانشفرآيند ساخت يک نقشه دانش :5تعريف دانش سازمانيانجام تحلیل نقشهارتباطات دانشتهیه پروفایل دانشاستخراج دانشاعتبار سنجي نقشه دانشمصاحبهتحليل مستندات تحليل سيستم کارگاه هاي دانش
اسلاید 6: نقشه دانش6
اسلاید 7: مطالعه موردی : استخراج نقشه دانش در شرکت پژوهشهای ساختمانی ایرانمعرفي شرکت مراحل اجراييترسيم دانش7
اسلاید 8: مدل فرآيندي شرکت مهندسين مشاور پژوهشهاي ساختماني ايران8طراحی و برآورد هزینه
اسلاید 9: زیرفرآیند طراحی و برآورد هزینه9
اسلاید 10: 10مدل فرایندی زیر فرایند طراحی و برآورد هزینهنقشه هافهرست مقادیر و برآورد هزینهتجزیه بها- موافقت نامه و شرایط عمومی وخصوصی پیمان- فرم پیشنهاد دهندگان- بخشنامه ها و آیین نامه ها- فرم های ضمانت نامه- تخصص در ارزیابی پیمانکار- مدارک تکمیل شده تجزیه بها توسط پیمانکار- مدارک قرارداد
اسلاید 11: تیم طراحی ، طراحی معماری را انجام میدهددانش پیش نیاز :- اگر کار مشابه انجام شده باشد، از نقشه های موجود استفاده میشود. (صریح)- تخصص کارشناسان در انجام پروژه های مشابه (ضمنی)دانش استفاده شده طول اجرای فعالیت:- تجربه و تخصص کارشناسان (ضمنی)- نقشه های موجود (صریح)دانش تولید شده :- طرح ها و نقشه های تهیه شده. (صریح)- تجربه ای که به تجربیات کارشناسان افزوده شده. (ضمنی)دانش استخراج شده بصورت طبقه بندی شده
اسلاید 12: نمونه ای از پروفایل دانش 12
اسلاید 13: 13نمایش ارتباطات دانش
اسلاید 14: با سپاس از توجه شما14
اسلاید 15: منابع ]1[ سعیدی کیا ، علی اکبر، مجموعه مدیریت دانش، موسسه کیا، چاپ اول، 1364 [2] Hope, Jeremy, and Robin Fraser. 1997. Beyond Budgeting... Breaking Through the Barrierto the Third Wave. Management Accounting.[3] Peter A.C. Smith,’ Systemic Knowledge Management: Managing Organizational Assets For Competitive Advantage’, Journal of Systemic Knowledge Management, April, 1998 [4] Saint-Onge, H., How Knowledge Management Adds Critical Value To Distribution Channel Management, Journal Of Systemic Knowledge Management, January, 1998, e-journal at http://www.free-press.com/journals/knowledge/]5[ زهره عباسی، مروري بر مدلهاي پياده سازي مديريت دانش در سازمانها، کنفرانس مدیریت دانش ، 1386[6] Davenport, T. and Prusak, L. (1998), Working Knowledge: How organizations manage what they know?, Harvard Business School Press,.[2] Davenport, T. and Prusak [7] Ackoff , R 1989, ‘From data top wisdom’ , journal of Applied Systems Analysis, vol. 16, pp. 3-9. 1996, ‘On learning and systems that facilitate it’ , Center for Quality of Management Journal, vol. 5, no. 2, pp. 27-35[8] Jundvall, B & Johnson , B 1994, ‘The larning econimy’ , Journal of Industry studies, vol. 1, pp. 23-42.[9] Nonaka, I. and Takeuchi, H. (1995). The knowledge-creating company. New York, Oxford: Oxford University Press.]10[ مدیریت کیفیت جامع در بخش عمومی، بهروز ریاحی،چاپ اول ، پاییز 1381، مرکز تحقیقات انتشارات و آموزش [11] Hibbard, J. 1997. Knowing what we know. Information week, October 20.[12] Pettrash, G. 1996. Managing knowledge assets for value. Paper read at Knowledge-BasedLeadership Conference, October, at Boston. 15
اسلاید 16: ]13[ تشکیلات مدیریت خرد از دیدگاه سازمان ، دکتر عباس اکبری، 1387، انتشارات علم و دانش[14] Speel, P.-H., Shadbolt, N., de Vries, W. Van Dam, P.H. and O’Hara, K. (1999), ‘‘Knowledge mapping for industrial purposes’’, 12th Workshop on Knowledge Acquisition Modeling and Management, Alberta, Canada, October.[15] Grey, D. (1999), ‘‘Knowledge mapping: a practical overview’’, SWS Journal, available at: http://smithweaversmith.com/knowledg2.htm, March.[16] Davenport, T.H. and Prusak, L. (1998), Working Knowledge, Harvard Business School Press.[17] R. Max Wideman,Knowledge Mapping and the Price of Knowledge, AEW Services, Vancouver,2004[18] Bob Bater , NKOS Workshop: Mapping Knowledge Organisation Systems: User-centred Strategies. ECDL2005, Vienna, 2005[19] Knowledge Mapping as a technique to support knowledge translation, S Ebener, Bulletin of the World Health Organization,2006 [20] Arjun Thomas , January 2009, accessed at http://pmtips.net/knowledge-mapping/[21] Suyeon Kim, Euiho Suh and Hyunseok Hwang, Building the knowledge map: an industrialcase study, JOURNAL OF KNOWLEDGE MANAGEMENT ,VOL. 7 NO. 2 2003,[22] Yusuf Akan, Cem IŞIK, The International Conference on Economics and Administration, Romania ICEA – FAA Bucharest, 14-15th November 2009[23] http://ezinearticles.com/?Knowledge-Mapping&id=9077 accessed on 06/10/2009[24] Charles Egbu, Knowledge Mapping and Bringing about Change for the Sustainable Urban Environment, January 2006[25] Junnarkar, B. (1997), ‘‘Leveraging collective intellect by building organizational capabilities’’, Expert Systems with Applications, Vol. 13 No. 1, pp. 29-40[26] Speel, P.-H., Shadbolt, N., de Vries, W. Van Dam, P.H. and O’Hara, K. (1999), ‘‘Knowledge mapping for industrial purposes’’, 12th Workshop on Knowledge Acquisition Modeling and Management, Alberta, Canada, October.16منابع
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.