صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
5-6 " فرایند انتقال پیام از فرسننده به گیرنده. مشروط بر آنکه ‎oe)‏ ل ا ا اك بالعكس.

صفحه 4:
عناصر فرآیند ارتباط " منبع بيام (فرستنده) 561101617 " بيام (محتوا) ©1/6553606: در راستاى اهدافء انتخاب با دقت» روشن و قابل فهم» داشتن ويزكىءبموقع بودن» خوش ايند بودن Channels of Communication bs)! Jus = * مقصد پیام (گیرنده) 11606170۳ ۴ باز خورد ۲66018016

صفحه 5:
نظام هاى رسانه أى Interpersonal cx ‏ارتباط بین‎ ۴ Communication * رسانه های جمعی 1۷۲6016 ۷۲۵95 * رسانه های سنتی 1۷6016 ۳0116

صفحه 6:
انواع ارتباط ۴ ارتباط یک طرفه (روش )44( ‎Didactic‏ ‎Method‏ ‏و ‎hac‏ .دوطرفه (روش ‎Socratic (blot‏ لا ‎Verbal and Non verbal iow‏ ‎ys) 7 ١‏ ا

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:
خطاهای رایج در ارتباط بین فردی 0 reer " يرسيدن يك سوال به جاى اظهار عقيده TES ‏ا ل ل‎ Tee Te reer Tee I * نسبت دادن دیدگاه خود به دیگران ۱ ل ال " استفاده از نمى توائم به جاى نمى خواهم 8 استفاده از باید و بایستی به جاى یک انتخاب

صفحه 21:
خطاهای رایج در ارتباط بین فردی (ادامه) دادن پاست سكي بذ يك برس * استفاده از حدس می زنم و فکر می کنم با وجود اطمینان " استفاده از سعى كرردن به.جاى انجام دادن BEES Te Oe BD OS eS IOP ‏عصبانی هستم)‎ 0 TL eCTC S20 oN * قطع کردن صحبت افراد aes

صفحه 22:

صفحه 23:
موانع ارتباط بهداشتی # شکاف اجتماعی و فرهنگی ل 0 " نكرش منفى نسبت به مَرَابّق و( cea ‎Sg GB) oe‏ 9 ترجه کات م

صفحه 24:

صفحه 25:
5-6 " مشاوره به مجموعه فعاليت هايى اطلاق مى شود كه در جريان آن » فردى را در غلبه بر مشكلاتش يارى مى دهند. " مشاوره فرآيندى است كه در طى آن از روش مصاحبه برای کمک به مراجع درگرفتن یک تصمیم منطقی محکم ال 0 ‎es‏

صفحه 26:
74 Non-directivg

صفحه 27:
اصول و قواعد مشاوره و و 9 " برنامه ريزى " دائش و مهارت كافى ‎ *‏ تشريك بمساعى سير ارائه دهندكان مراقبت بهداشتى " واقع بينى:و"يرهيز از بيش فرض و بيش داورى اك " يذيرش مسئوليت و تصميم كيرى أكاهانه مراجع " رازدارى * ارائه اطلاعات صحیحء روشن, دقيق و مناسب

صفحه 28:
اهداف مشاوره ‎te Tee‏ ار ۱ ۱ به دست آورد. * راه های جدیدی برای نگریستن به موقعيت و مسئله خودش بيابد و درك كند. " اعتماد به نفس و قبول مسئوليت در او براى تدبير مسئله خودش افزايش يابد. ‎ne ۵‏ إه؛ صريح و عملى براى بهبود بخشيدن به وضعيت خود مشخص رت ‏ور ‏و ‏. اللي سس بر را

صفحه 29:
مهارت های مشاوره * مهارت های ارتباطی " مهاريت هاى تشخيصى " مهارت هاى انكيزشى ۴ مهارت های مدیریت

صفحه 30:
انواع مشاوره " مشاوره در بحران مشاوره تسهيلكرانه * مشاوره پیشگیری * مشاوره تکاملی ‎eo‏ ا ‏ل 22 كت ‏كال بسر ‏© امشاوره رل ره 5 * مشاوره با اقشار خاص

صفحه 31:
2100112307 " برقرارى رابطه * آشنایی با مراجع و انتظارات او Pe 9 ‎td‏ در ما ‎iE ICR‏ ‎aa 8 gs‏ لير ار بازر سناو مراجع دربار 00 ‏9 ل ‏كيد ‎

صفحه 32:

بسم الله الرحمن الرحيم تعریف ‏ فرایند انتقال پیام از فرستنده به گیرنده ،مشروط بر آنکه محتوای مورد انتقال از فرستنده به گیرنده منتقل شود و یا بالعکس. عناصر فرآیند ارتباط منبع پیام (فرستنده) Sender پیام (محتوا) :Message در راستای اهداف ،انتخاب با دقت ،روشن و قابل فهم ،داشتن ویژگی ،بموقع بودن ،خوش آیند بودن کانال ارتباط Channels of Communication مقصد پیام (گیرنده) Receiver بازخورد Feedback نظام های رسانه ای ‏ ‏ ‏ ارتباط بین فردی Interpersonal ‏Communication رسانه های جمعی Mass Media رسانه های سنتی Folk Media انواع ارتباط ارتباط یک طرفه (روش آمرانه) Didactic ‏Method و ارتباط دوطرفه (روش سقراطی) Socratic ‏Method کالمی و غیرکالمی Verbal and Non verbal .C ارتباط از راه دور Telecommunication انواع ارتباطات ‏ ‏ کالمی غیر کالمی • • • • • • • • • • مجاورت جهت یابی سطح جلوه ظاهری حالت چهره حرکات دست و سر تماس چشمی حالت بدن کیفیت صدا بازی با انگشتان یا دکمه لباس و .... خطاهای رایج در ارتباط بین فردی ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ بیان یک اظهار مبهم به جای درخواست پرسیدن یک سوال به جای اظهار عقیده گفتن من احساس می کنم به جای من فکر می کنم نسبت دادن دیدگاه خود به دیگران صحبت کردن درباره یک فرد در یک جمع گروهی به جای صحبت کردن با خوداو استفاده از نمی توانم به جای نمی خواهم استفاده از باید و بایستی به جای یک انتخاب خطاهای رایج در ارتباط بین فردی (ادامه) ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ندادن پاسخ مستقیم به یک پرسش استفاده از حدس می زنم و فکر می کنم با وجود اطمینان استفاده از سعی کردن به جای انجام دادن سرزنش کردن دیگران ( مرا عصبانی کردید به جای من عصبانی هستم) مخدوش کردن نتیجه گیری و مشاهده ( ورزشکار ضعیف) قطع کردن صحبت افراد تغییر موضوع Communication barriers  Physiological   Psychological   Emotional disturbance Environmental   Difficulties in hearing, expression Noise, invisibility Cultural  Knowledge, custom, believe, religion موانع ارتباط بهداشتی ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ شکاف اجتماعی و فرهنگی گیرندگی ذهنی محدود نگرش منفی نسبت به مربی درک محدود تاکید ناکافی عدم اختصاص وقت و توجه کافی پیام های متناقض تعریف ‏ مشاوره به مجموعه فعالیت هایی اطالق می شود که در جریان آن ،فردی را در غلبه بر مشکالتش یاری می دهند. ‏ مشاوره فرآیندی است که در طی آن از روش مصاحبه برای کمک به مراجع درگرفتن یک تصمیم منطقی محکم (بر اساس موارد قابل انتخاب و اطالعات حقیقی) استفاده می شود. Self-efficacy Non-directive  ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ اصول و قواعد مشاوره رابطه موثر متناسب با مراجع و محیط مشارکت فعال برنامه ریزی دانش و مهارت کافی تشریک مساعی سایر ارائه دهندگان مراقبت بهداشتی واقع بینی و پرهیز از پیش فرض و پیش داوری گفتار دقیق پذیرش مسئولیت و تصمیم گیری آگاهانه مراجع رازداری ارائه اطالعات صحیح ،روشن ،دقیق و مناسب اهداف مشاوره ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ مراجع تصویر واضح و واقع بینانه ای از موقعیت ،احساسات و توانایی هایش به دست آورد. راه های جدیدی برای نگریستن به موقعیت و مسئله خودش بیابد و درک کند. اعتماد به نفس و قبول مسئولیت در او برای تدبیر مسئله خودش افزایش یابد. اهداف ویژه ،صریح و عملی برای بهبود بخشیدن به وضعیت خود مشخص نماید و برگزیند. بتواند برای بهبود وضعیت طرحی عملی تهیه کند. برای اجرای تغییر ،از انگیزه و مهارت های مورد نیاز برخوردار شود. با ارتقای اعتماد به نفس و خودبسندگی ،از رابطه مشاوره ای استقالل کسب کند. مهارت های مشاوره ‏ ‏ ‏ ‏ مهارت های ارتباطی مهارت های تشخیصی مهارت های انگیزشی مهارت های مدیریت انواع مشاوره ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ مشاوره در بحران مشاوره تسهیلگرانه مشاوره پیشگیری مشاوره تکاملی مشاوره استخدامی مشاوره تصحیحی مشاوره توانبخشی مشاوره خانواده و ازدواج مشاوره روحانی مشاوره با اقشار خاص سازماندهی جلسات مشاوره ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ برقراری رابطه آشنایی با مراجع و انتظارات او متمرکز کردن جلسات مشاوره کسب اطالعات و کاوش درباره مسایل ،نیازها ونگرانی های مراجع شناسایی نگرش ،ادراک و باورهای مراجع درباره مسئله کمک به مراجع برای رتبه بندی مسایل و نگرانی های خود یاری کردن مراجع در اتخاذ تدبیر برای حل مسئله ارزیابی جلسه اختتام جلسه

51,000 تومان