صفحه 1:

صفحه 2:
ارتباط پا فم‌زندان

صفحه 3:

صفحه 4:
یکی ازمهم ثرین جنبه های فرزند پروری » ایجاد یک رابطه خوب است

صفحه 5:
ایجاد ر ابطه خوب » به خصوص دردوران نوجوانی اهمیت ویژه می یابد

صفحه 6:
با فرزندان راحت » واضح وآشکار راجم به مشکلات صحبت كنيد ١

صفحه 7:
جوی را در محیط خانه به وجود آورید که هرکدام از اعضای خانواده بتوانند آزادانه راجع به موضوعات مورد نظرشان بحث كنند ١ /

صفحه 8:
انعطاف پذیری شما , به فرزندان اجازه می دهد تا خودشان را نشان دهند

صفحه 9:
برای بهبود ارتباط با نوجوان باید برای او وقت CARAT

صفحه 10:
‎<٠‏ نت کت “تس ‏زمان صرف غذا » بازیهای مخثلف و تفریح فرصتهای خوبی برای شماست تا بتوانید با نوجوان خود وارد ارتباط شوید ‎ ‎

صفحه 11:
صحبت ‎sl‏ فرزندتان راگوش دهید صحبت های آنها را قطع نکنید تا تفا ارات وی

صفحه 12:
| خودتان را به جای فرزندتان 3 ذاريد

صفحه 13:
قبل ازآنکه لب به سخن

صفحه 14:
الفكر كردن قبل از سحن دهد : خود را آرام كرده واز معد یس بت

صفحه 15:
وهیجانی با فرزندان صحبت می کنید بگذارید تا نوجوان شما بفهمد اورا دوست دارید ومراقب او هستید

صفحه 16:
در زمانهاى ساس 1 ‎fea‏ ا شروع كنيد

صفحه 17:
سم هنكام صحبت كردن با نوجوانتان » مدام به اشتباهات گذشته او گریز نزنید

صفحه 18:

صفحه 19:
4 حس اعتمادی در وجود هرکس ؛ او را به آرامش دعوت میکند.... 2 داشتن تکیه گاه در زندكى هركس از ضرورى ترين جيزها به حساب مى آيد

صفحه 20:
| ‏زندگی را شیرین و باحلاوت می کند‎ -O 4 د با گر کی کارت اسان تساه 2111 کلاممان را بهتر مى فهمند ‎١‏

صفحه 21:
‎sl»‏ افزایش اعتماد به نفس بالا ‎ ‏احساس خود را بروز دهید وهنگام شادی و ‏خوشحالی رفتاری واقعی داشته باشید ‏از اشتباهات نترسید و تنها از تکرار شدن آن جلوكيرى كنيد ‏نقاط قوت وضعف خود را روى كاغذ بياوريد با افراد مختلف معاشرت و دوستى كنيد ‏به خاطركارهاى خوبى كه انجام مى دهيد به ‏خود پاداش دهید ۱

صفحه 22:
نه گفتن را ياد بكيريد به نظرات ديكران تا جايى بيشرفتتان نشود (عروسی و ‎fe obise‏ برويد

صفحه 23:
ایجاد اعتماد درکودکان )-به كودكان بايد مجال داده شود كه در گرفتاریهای خود معتمدى داشته باشند ©- كودكان بايد راز دلشان را با معتمدين خود در ‎per‏ بكدارند 2- كودكان رابه خاطر كارهاى مثبت تشويق كنيد 3

صفحه 24:
‎ee .-8 4‏ == - 1 موانع استماد به تفس کودکان ‎١‏ ‏تیه کردن کودکان بی اعتمادی بهمحیط و کاهش اعتماد به نفس کودک را سبب می شود ‎7 ‏درجمع اجازه صحبت کردن ندادن ‏9 سر‌زنش کردن کودکان ‎ ‎ ‎

صفحه 25:
<< یی 8 نتایج تنبیه کردن کودکان 0- کودکی که تنبیه می شود گاهی به طریقی مقابله به مثل می کند 2 گستاخ می شوند ‎-O‏ حرف زشت به زبان می آورند ‎ ‎ ‎

صفحه 26:
اة ‎ee‏ سير > افزبایش اعتماد به نفض درنوجوانان 6 | 0- برخورد منطقی با آنان 3 به نظر نوجوان احترام بكذاريد 9- از مقايسه نوجوانان يرهيز كنيد ‎-P‏ تجارب موفقیت آميز نوجوان راافزايش دهيد ‎ ‎

صفحه 27:
۱ افزايش اعتماد به نفس درنوجوانان 6 9- مهارت اجتماعی نوجوان کمرو و دارای عزت نفس پایین راء تقویت كنيد ‎-O‏ در برخورد بانوجوان حالت پذیرندگی داشته ‎ ‏| - تحمل اورا برای مواجه شدن با ناکامی افزایش ‏دهید ‏ك ‎

صفحه 28:

صفحه 29:
آدمی که ازاراده قوی برخورداراست نه تنها برای خود بلکه برای جامعه ای كه به آن تعلق دارد نيز مى تواند مفيد باشد

صفحه 30:
we آسیب های بی ارادگی ‎oe ae‏ نسبت به امور روزمره هیچ استدلال و تأمل عمیقی ندارند 2- مردد و رنجور هستند وعمر خود را در تردید و تباهی می گذرانند 2 مایلند خودشان را بزرگتر از آنچه واقعاً هستند جلوه دهند

صفحه 31:
بکشند > / به کارهای مفید تن نمی دهند و اراده انسان کاملاً به وضع روحی وجسمی آدمی مربوط می شود ‎-F‏ دوست دارند كارهايشان را به رخ م ‎A ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
براى اينكه خواستن توانستن است بايد اراده را پرورد براى بكاركرفتن اراده بايد راه تقويت آنرا ييدا كرد از اين رو با تمرينهاى مناسب اراده راازخواب بيدار كرد اراده به مثابه بذر و دانه است كه احتياج به ابيارى و مواظبت دارد هرقدر براى تقويت اراده كودكمان بيشتر تلاش اراده را بايد ذره ذره ايجاد وتربيت كرد

صفحه 33:

صفحه 34:
جوانی مرحله ای حساس از زندگی است که د 0[ دانست. طول ایرد از آغاه ‎We‏ ا ا 0 طو 0 از اغاز بلوع تا هنكام يديرش مسئوليت هاى بزركسالان در جامعه است. خشم حالت بر انكيختكى و هيجانى شديد در هنكام روبه رو شدن با محرك هاى نامناسب محيطى واحساسى است كه همه نوجوانان به نوعى آن را تجربه كرده اند. نوج 8 مى توان آن را 5

صفحه 35:
خشم یکی از نعمات الهی است ا | دفاع#ة» = اجتماعی - دینی . . . " یکی از راههای جلوگیری از درد و رنج است

صفحه 36:
ویژگیهای دوره نوجوانی ویژگی های جسمانی : نا هماهنگی درحرکات» سن ناشی گری »احساس درد عضلانی وخستگی » آغاز بلوغ جنسی 2 ویژگی های شناختی: رشد تفگرء مفهوم خود ورشد هویت » استقلال طلبی و مسولیت پذیری 2 ویژگی های عاطفی : ناپایداری هیجان هاء ناشیگری در ابراز عواطف» ترس» اضطراب وکم رویی تخیّل © وییگی های اجتماعی: نیازبه كسب موقعیت اجتماعی» نقش گروه همسالان دررفتارنوجوانان » تشخص طلبی ونیاز استقلال.

صفحه 37:
علائم ونشانه های ظهور خشم ۱ احساس درونی:گرم شدن»عرق کردن » لرزش, گرفتگی عضلات ». . . رفتارها: بیقراری » راه رفتن» بلندکردن صدا . . افکار خشم آلود:باورخاص درباره دیگران؛ در دل خود صحبت کردن, فکرباخود»خیال پردازی احساسات قبل ازخشم: حسادت» گناه» بی عدالتی» طرد شدن =

صفحه 38:
مواردی که باعث خشم می شود | انگیزه خشم 4تجاوز به مالکیت افراد 2- حمله وآزار کلامی ‎-O‏ حمله فیزیکی - اصرار وپافشاری برای انجام کاری 6- قطع شدن کار مورد علاقه ©- مورد ظلم واقع شدن > مسخره یا تحقیر شدن 6 قرارگرفتن در معرض پرخاشگری دیگران 0 مورد بی اعتنایی یا بی توجهی قرارگرفتن 00- گول خوردن ‏وآسيب ديدن ازطرف ديكران 1 ‎ ‎

صفحه 39:
اتعتدسسم_ ] شذت خشم و عصبانيت به عامل محرك و جكونكى احساس و فكر كردن راجع به آن محرك بستكى دارد

صفحه 40:
علل برخاشگری نو جوانان مقابله باتهدیدهای جسمی وروانی الگوبرداری: محیط اجتمایی خشونت وپرخاشگر اختلالات روانی : قادر به کنترل هیجان خودنیست نياز به قدرت ‎ol}:‏ نمایش استقلال نشان دادن قدرت ويرخاشكرى است رسيدن به اهداف: گاهی فرد بارها ازاين روش استفاده کرده وبه نتیجه رسیده وبعداً ۱ آن راتکرار کرده است

صفحه 41:
راههای مقابله با پرخاشگری ازبین بردن خطرات تهدیدکننده نوجوان ایجاد تغییرنگرش درنوجوان نسبت به خطر وتهدید ارزیابی شناختی رفتارهای نوجوان برای پی بردن به مشکل ودرمان آن تشویق پیشرفتهای تحصیلی نوجوان در مدرسه تشویق نوجوان به انجام فعالیتهای فرهنگی- اجتماعی و ورزشی و خانواده ها در زمینه تغییر واصلاح رفنار :

صفحه 42:
مهم ترین راهکار و روشهای کنترل خشم ۱ آرام سازی ‎-O‏ تغییر خودگویی های منفی 9 حل مشکل ‏<- ایجاد تغییر در محيط ‏©- ابراز خشم به شيوه سازكارانه 1

صفحه 43:
۱ به اه 1. چگونگی آرام کردن خود 2. چگونگی بیان و انتقال احساسات 7. مهارتهای ارتباطی 4 مهارت حل مسأله 5 انتخاب بهترین راه حل وانجام آن

صفحه 44:
۱ ۷ ‏طا تس بط‎ Cl

صفحه 45:
رشد نوجوانان دارای مراحل گوناگونی است الف- دوران راهنمایی و اوایل دبیرستان ویژگی های مشترک نوجوانان دراین مرحله * حرکت به سوی استقلال ۰ تغییرات علائق و شناخت * مسائل عاطفی " اخلاقیت وارزشها

صفحه 46:
[ "حركت به سوى استقلال 0- كلنجار رفتن با احساس هويت © احساس شكفتى در مورد جسم وروان خود هتمركزبرخودهنوسان ميان انتظارات بالاواعتمادبه نفس بايين “4- تقليد از دوستان در طرز تفكر و لباس يوشيدن © أفسردكى ى تزشزويى ©توانايى در بيان احساسات توجه به كاستى هاى والدين ©- بى توجهى و كاهى بى ادبى نسبت به والدين ©- كله وشكايت از دخالت هاى والدين 0 -تمایل به انجام رفتارهای کودکانه به ویژه درهنگام ~~

صفحه 47:
‎a‏ توجه به زمان حال وبى اعتنايى به آينده ©. نشان دادن علائق روشنفكرانه ©. توانايى انجام كارهاى بدنى » ذهنى و عاطفى ‎ ‎

صفحه 48:
"مسائل عاطفی احساس شرم» سرخ شدن و فروتنی دختران زودتر از پسران ازنظر بدنی رشد می کنند علاقه به جنس مخالف نگرانی در باره عقیده مردم در مورد ظاهرشان تغییر مداوم دوستان نگرانی در مورد غیرطبیعی بودن خود

صفحه 49:
"اخلاقیت وارزشها ) به چالش کشیدن قوانین ومحدودیتها ج)ظرفیت افکار انتزاعی ()توسعه ایده آل ها و انتخاب الگوها )بیدار شدن وجدان |

صفحه 50:
| مرحله دوم نوچوانی ۱ ب- اواخردوران دبیرستان و پس از آن " اخلاقیت وارزشها

صفحه 51:
اماس اتستفلال بر احساس شديد هويت به مرحله آزمايش درآوردن تجربيات توانايى تفكر در موود عقايد مختلف مشاجره ووز افزون با والدين ) توانایی برای سازگاری احساس ثبات عاطفی نگرانی در مورد دیگران رابطه با دوستان

صفحه 52:
"تخییرات عاثثق و شناخت ۱ 6 شکل گیری عادات شغلی ح)نكرانى زياد نسبت به آينده اهمیت دادن به نقش خود درزندگی كك a.

صفحه 53:
"مسائل عاطفی احساس عشق وشور و اشتیاق ایجاد رابطه ای جدی تر ‎Cyd i‏ بیشتربرای عشق منطقی ‎fa ‎ ‎

صفحه 54:
"اخلاقیت وارزشها ظرفيت بيشتر برای تعیین اهداف علاقه به استدلال اخلاقی ظرفیت استفاه از پسیرت تأکید بیشتر بر روی عزت نفس خود اهمیت یافتن سنن فرهنگی و اجتماعی

صفحه 55:

مقبولیت محبت مثلث طالیی ارتباط بادیگران مجذوبیت یکی ازمهم ترین جنبه های فرزند پروری ،ایجاد یک رابطه خوب است ایجاد رابطه خوب ، به خصوص دردوران نوجوانی اهمیت ویژه می یابد با فرزندان راحت ،واضح وآشکار راجع به مشکالت صحبت کنید جوی را در محیط خانه به وجود آورید که هرکدام از اعضای خانواده بتوانند آزادانه راجع به موضوعات مورد نظرشان بحث کنند انعطاف پذیری شما ،به فرزندان اجازه می دهد تا خودشان را نشان دهند برای بهبود ارتباط با نوجوان باید برای او وقت گذاشت زمان صرف غذا ،بازیهای مختلف و تفریح فرصتهای خوبی برای شماست تا بتوانید با نوجوان خود وارد ارتباط شوید صحبت های فرزندتان راگوش دهید صحبت های آنها را قطع نکنید تا نقطه نظرات خود را بگوید خودتان را به جای فرزندتان بگذارید  قبل ازآنکه لب به سخن بگشایید فکرکنید فکر کردن قبل از سخن گفتن ،به شما فرصت می دهد خود را آرام کرده واز جنگ وجدل اجتناب کنید حتی زمانی که راجع به موضوعات حساس وهیجانی با فرزندان صحبت می کنید بگذارید تا نوجوان شما بفهمد اورا دوست دارید ومراقب اوهستید در زمانهای حساس ، مکالمه را با صحبت کردن راجع به اینکه چگونه می خواهید مشکل را حل کنید شروع کنید هنگام صحبت کردن با نوجوانتان ،مدام به اشتباهات گذشته او گریز نزنید اعتماد به نفس فوائد اعتماد -1حس اعتمادی در وجود هرکس ،او را به آرامش دعوت میکند - 2داشتن تکیه گاه در زندگی هرکس از ضروری ترین چیزها به حساب می آید -3زندگی را شیرین و باحالوت می کند -4با اعتماد ،اولویتها و تمایالت مشخص می شود -5اگر کودکان به ما اعتماد داشته باشند کالممان را بهتر می فهمند برای افزایش اعتماد به نفس باال چه باید کرد؟ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ احساس خود را بروز دهید وهنگام شادی و خوشحالی رفتاری واقعی داشته باشید از اشتباهات نترسید و تنها از تکرار شدن آن جلوگیری کنید نقاط قوت وضعف خود را روی کاغذ بیاورید با افراد مختلف معاشرت و دوستی کنید به خاطرکارهای خوبی که انجام می دهید به خود پاداش دهید  ‏ ‏ نه گفتن را یاد بگیرید به نظرات دیگران تا جایی احترام قائل شوید که مانع پیشرفتتان نشود به مهمانی های شلوغ (عروسی و عزاداری) بروید ایجاد اعتماد درکودکان -1به کودکان باید مجال داده شود که در گرفتاریهای خود معتمدی داشته باشند - 2کودکان باید راز دلشان را با معتمدین خود در میان بگذارند -3کودکان رابه خاطر کارهای مثبت تشویق کنید موانع اعتماد به نفس کودکان -1تنبیه کردن کودکان بی اعتمادی به محیط و کاهش اعتماد به نفس کودک را سبب می شود -2درجمع اجازه صحبت کردن ندادن -3سرزنش کردن کودکان نتایج تنبیه کردن کودکان -1کودکی که تنبیه می شود گاهی به طریقی مقابله به مثل می کند -2گستاخ می شوند -3حرف زشت به زبان می آورند افزایش اعتماد به نفس درنوجوانان -1برخورد منطقی با آنان -2به نظر نوجوان احترام بگذارید -3از مقایسه نوجوانان پرهیز کنید -4تجارب موفقیت آمیز نوجوان راافزایش دهید افزایش اعتماد به نفس درنوجوانان -5مهارت اجتماعی نوجوان کمرو و دارای عزت نفس پایین را ،تقویت کنید -6در برخورد بانوجوان حالت پذیرندگی داشته باشید -7تحمل اورا برای مواجه شدن با ناکامی افزایش دهید اراده چیست ؟ آدمی که ازاراده قوی برخورداراست نه تنها برای خود بلکه برای جامعه ای که به آن تعّلق دارد نیز می تواند مفید باشد آسیب های بی ارادگی -1نسبت به امور روزمره هیچ استدالل و تأمل عمیقی ندارند -2مردد و رنجور هستند وعمر خود را در تردید و تباهی می گذرانند -3مایلند خودشان را بزرگتر از آنچه واقعًا هستند جلوه دهند -4دوست دارند کارهایشان را به رخ دیگران بکشند -5به کارهای مفید تن نمی دهند و اراده انسان کامًال به وضع روحی وجسمی آدمی مربوط می شود -6سست عنصر واز عواطف اراده: بی انسانهای و ابراز احساسات لطیف عاری می باشند تقویت اراده ‏ برای اینکه خواستن توانستن است باید اراده را پرورد برای بکارگرفتن اراده باید راه تقویت آنرا پیدا کرد از این رو با تمرینهای مناسب اراده راازخواب بیدار کرد ‏ اراده به مثابه بذر و دانه است که احتیاج به آبیاری و مواظبت دارد هرقدر برای تقویت اراده کودکمان بیشتر تالش کنیم نتیجه اش مفیدتر خواهد بود اراده را باید ذره ذره ایجاد وتربیت کرد ‏ ‏ ‏ نوجوانی مرحله ای حساس از زندگی است که می توان آن را گذر از دوران کودکی به بزرگسالی دانست. طول این دوره از آغاز بلوغ تا هنگام پذیرش مسئولیت های بزرگساالن در جامعه است. خشم حالت بر انگیختگی و هیجانی شدید در هنگام روبه رو شدن با محرک های نامناسب محیطی واحساسی است که همه نوجوانان به نوعی آن را تجربه کرده اند. خشم یکی از نعمات الهی است دفاع خشم، اجتماعی -دینی . . . یکی از راههای جلوگیری از درد و رنج است ویژگیهای دوره نوجوانی -1ویژگی های جسمانی :نا هماهنگی درحرکات ،سن ناشی گری ،احساس درد عضالنی وخستگی ،آغاز بلوغ جنسی -2ویژگی های شناختی :رشد تفّکر ،مفهوم خود ورشد هویت ، استقالل طلبی و مسؤلیت پذیری -3ویژگی های عاطفی :ناپایداری هیجان ها ،ناشیگری در ابراز عواطف ،ترس ،اضطراب وکم رویی ،تخّیل -4ویژگی های اجتماعی :نیازبه کسب موقعیت اجتماعی ،نقش گروه همساالن دررفتارنوجوانان ،تشخص طلبی ونیاز به استقالل. عالئم ونشانه های ظهور خشم احساس درونی:گرم شدن،عرق کردن ،لرزش ،گرفتگی عضالت . . .، رفتارها :بیقراری ،راه رفتن ،بلندکردن صدا . . افکار خشم آلود:باورخاص درباره دیگران ،در دل خود صحبت کردن ،فکرباخود،خیال پردازی احساسات قبل ازخشم :حسادت ،گناه ،بی عدالتی ،طرد شدن مواردی که باعث خشم می شود انگیزه خشم -1تجاوز به مالکیت افراد -2حمله وآزار کالمی -3حمله فیزیکی -4اصرار وپافشاری برای انجام کاری -5قطع شدن کار مورد عالقه -6مورد ظلم واقع شدن -7مسخره یا تحقیر شدن -8قرارگرفتن در معرض پرخاشگری دیگران -9مورد بی اعتنایی یا بی توجهی قرارگرفتن -10گول خوردن وآسیب دیدن ازطرف دیگران نکته مهم شّد ت خشم و عصبانیت به عامل محرک و چگونگی احساس و فکر کردن راجع به آن محرک بستگی دارد علل پرخاشگری نو جوانان .1 .2 .3 .4 .5 مقابله باتهدیدهای جسمی وروانی الگوبرداری :محیط اجتمایی خشونت وپرخاشگر اختالالت روانی :قادر به کنترل هیجان خودنیست نیاز به قدرت :راه نمایش استقالل نشان دادن قدرت وپرخاشگری است رسیدن به اهداف :گاهی فرد بارها ازاین روش استفاده کرده وبه نتیجه رسیده وبعدًا آن راتکرار کرده است راههای مقابله با پرخاشگری )1 )2 )3 )4 )5 )6 ازبین بردن خطرات تهدیدکننده نوجوان ایجاد تغییرنگرش درنوجوان نسبت به خطر وتهدید ارزیابی شناختی رفتارهای نوجوان برای پی بردن به مشکل ودرمان آن تشویق پیشرفتهای تحصیلی نوجوان در مدرسه تشویق نوجوان به انجام فعالیتهای فرهنگی- اجتماعی و ورزشی آموزش خانواده ها در زمینه تغییر واصالح رفتار مهم ترین راهکار و روشهای کنترل خشم -1آرام سازی -2تغییر خودگویی های منفی -3حل مشکل -4ایجاد تغییر در محیط -5ابراز خشم به شیوه سازگارانه به نوجوان بیاموزیم .1چگونگی آرام کردن خود .2چگونگی بیان و انتقال احساسات .3مهارتهای ارتباطی .4مهارت حل مسأله .5انتخاب بهترین راه حل وانجام آن .6تغییر محیط .. .7به شوخی گرفتن که هرآنکس .8روشهای انجام کارهای مختلف .9گفتگو باخود نیاموخت احساسات نوشتن به تشویق . 10 زآموزگار درونی بیاموزدش گردش روزگار رشد نوجوانان دارای مراحل گوناگونی است الف -دوران راهنمایی و اوایل دبیرستان ویژگی های مشترک نوجوانان دراین مرحله ‏ ‏ ‏ ‏ حرکت به سوی استقالل تغییرات عالئق و شناخت مسائل عاطفی اخالقیت وارزشها حرکت به سوی استقالل -1کلنجار رفتن با احساس هویت -2احساس شگفتی در مورد جسم وروان خود -3تمرکزبرخود،نوسان میان انتظارات باالواعتمادبه نفس پایین -4تقلید از دوستان در طرز تفکر و لباس پوشیدن -5افسردگی و ترشرویی -6توانایی در بیان احساسات -7توجه به کاستی های والدین -8بی توجهی و گاهی بی ادبی نسبت به والدین -9گله وشکایت از دخالت های والدین -10تمایل به انجام رفتارهای کودکانه به ویژه درهنگام اضطراب تغییرات عالئق و شناخت .1توجه به زمان حال وبی اعتنایی به آینده .2نشان دادن عالئق روشنفکرانه .3توانایی انجام کارهای بدنی ،ذهنی و عاطفی مسائل عاطفی احساس شرم ،سرخ شدن و فروتنی دختران زودتر از پسران ازنظر بدنی رشد می کنند عالقه به جنس مخالف نگرانی در باره عقیده مردم در مورد ظاهرشان تغییر مداوم دوستان نگرانی در مورد غیرطبیعی بودن خود اخالقیت وارزشها )1به چالش کشیدن قوانین ومحدودیتها )2ظرفیت افکار انتزاعی )3توسعه ایده آل ها و انتخاب الگوها )4بیدار شدن وجدان مرحله دوم نوجوانی ب -اواخردوران دبیرستان و پس از آن ویژگی های مشترک نوجوانان دراین مرحله ‏ ‏ ‏ ‏ حرکت به سوی استقالل تغییرات عالئق و شناخت مسائل عاطفی اخالقیت وارزشها حرکت به سوی استقالل )1 )2 )3 )4 )5 )6 )7 )8 )9 احساس استقالل بیشتر احساس شدید هویت به مرحله آزمایش درآوردن تجربیات توانایی تفکر در مورد عقاید مختلف مشاجره روز افزون با والدین توانایی برای سازگاری احساس ثبات عاطفی نگرانی در مورد دیگران اتکا به نفس بیشتر )10اهمیت دادن به رابطه با دوستان تغییرات عالئق و شناخت )1شکل گیری عادات شغلی )2نگرانی زیاد نسبت به آینده )3اهمیت دادن به نقش خود درزندگی مسائل عاطفی .1احساس عشق وشور و اشتیاق .2ایجاد رابطه ای جدی تر .3ظرفیت بیشتربرای عشق منطقی اخالقیت وارزشها .1 .2 .3 .4 .5 ظرفیت بیشتر برای تعیین اهداف عالقه به استدالل اخالقی ظرفیت استفاده از بصیرت تأکید بیشتر بر روی عزت نفس خود اهمیت یافتن سنن فرهنگی و اجتماعی به امید دیدار

51,000 تومان