ارتقاء و پرورش تأمینکنندگان
اسلاید 1: فصل ششم - - -کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
اسلاید 2: outsourcingcost reductionارتقاء و پرورش تأمین کنندگان
اسلاید 3: تأمین کنندگان Supplier فراهم آوردن تولیدات و خدمات برای بازار گسترده با مشتریان متعدد و با حجم زیاد قرارداد فروشارتقاء و پرورش تأمین کنندگان
اسلاید 4: پیمانکاران Contractorقرارداد ساختفراهم کننده تولیدات سفارشی یا خدماتی که معمولاً در بازار نیست برای یک مشتری و در حجم کمارتقاء و پرورش تأمین کنندگان
اسلاید 5: کاهش هزینه از طریق: انعطاف بیشتر، عکس العمل موثر و سریع به تقاضای بازار، جلوگیری از سرمایه گذاری غیر استراتژیکتحلیل مسائل پیمانکاران، کمک فنی از طریق مساعده ماشین آلات، نیروی انسانی، حق امتیاز و پروانه، کمک مالی یا آموزشمدیریت کیفیت جامع، حسابداری هرینه ها، بازاریابی، تکنولوژی صنعتی، استقرار برنامه توسعه تامین کنندگان، ارتقاء و پرورش تأمین کنندگان
اسلاید 6: مراحل هشت گانه اجرای برنامه
اسلاید 7: 1-2. اطلاع رسانی
اسلاید 8: 2-2. انتخاب شرکت مادر برای عقد قرارداد
اسلاید 9: 3-2. تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری و پیمانکارانهزینه های تولیدزمان تحویلکیفیت محصولات و خدماتدانش فنیمنابع فنیمجاورت جغرافیاییاولویت شرکت مادر برای انتخاب پیمانکاران
اسلاید 10: 4-2. انتخاب پیمانکاران / تأمین کنندگان
اسلاید 11: تجزیه و تحلیل فرایند تولیدکنترل موجودی تاسیسات شرکت پیمانکارانارزیابی ظرفیت کارخانهبرآورد مدیریت کیفیتتجزیه و تحلیل برنامه سیستم تولیدتجزیه و تحلیل جنبه مدیریتی شرکتارزیابی قابلیت فنی5-2. پایش فرایند و بهره وری تولید محصول پیمانکاران
اسلاید 12: 6-2. تجزیه و تحلیل توانایی پیمانکاران در انطباق با نیازهای شرکتتمرکز برکمبودهای پیمانکارانبا هدف پیدا کردن بهترین راه حل
اسلاید 13: 7-2. تنظیم توصیه های فنی جهت انجام اصلاحات ضروریزمانی که منشأ تمام کمبودها، مربوط به فعالیت های تخصصی شرکت نباشدمنحصربفرد بودن حمایت و مشاوره فنی توسط کارشناسان مستقل برای هر حالتنقش مستمر و پایدار با تمرکز بر حوزه تخصصی هر پیمانکار و پیگیری موضوعات مربوطهارائه پیشنهاد و توصیه به پیمانکاران در طول تکمیل دوره توسعه شان د ر چرخه تولیدشرکت سرمایه گذار
اسلاید 14: آموزش براساس کمبودهای کشف شدههدف غلبه بر کمبودهای کشف شده تأمین کنندگان8-2. آموزش پیمانکارانآموزش بصورت گروهی و فردیآموزش توسط مربیان ماهر واجد شرایط
اسلاید 15: فرایند تصمیم ارتقاء تأمین کنندگان مواد اولیهرقابت/مشتریان(محصول/کیفیت/هزینه ها/سرویس)سازمان (تیم) اولیه / اهدافارزیابی تأمین کنندگان موجود: توانایی های تکنیکی،کیفیت، تحویل، هزینه هاارزیابی تأمین کنندگان جدید:توانایی های تکنیکی، کیفیت، تحویل و هزینه هادرجه بندی تأمین کنندهتشکیل تیم جهت اجرا پروژه (از تمامی واحدها)ارزیابی نتایج توانایی های تکنیکی کیفیت، تحویل و هزینه هااجرای برنامه های ارتقاء تأمین کنندهطرح های بهبود که مورد قبول طرفین باشدماتریس فعالیت برنامه ارتقاء تأمین کنندهتعیین زمینه های نیازمند بهبود و درجه تأکید و اهمت هر زمینهمشارکت تأمین کننده
اسلاید 16: 3. آغاز برنامه های توسعه تأمین کنندهبهبود وضعیت رقابتیبرآورده کردن چالش های رقابتی خاصنیاز به ارتقاءتوانایی حل مسئلهمورد قبول اعضاقدرت ترغیبدر دسترس
اسلاید 17: تشکیل کمیته از واحد خرید،تضمین کیفیت،کنترل موادگزارش به سرپرست برنامهیک بخش دائمی در گروه خریداجرا برنامه ارتقاء تأمین کنندگانتخصص ضروری در زمینه های مختلفچندین تیم کاری ویژه*** دیدگاه جدید: ایجاد یک تیم متشکل از اعضاء خریدار – تأمین کنندههدف : تنوع اعضا سبب افزایش خلاقیت تیم می شود.4. ساختن یک تیم یا سازمان جهت ارتقاء تأمین کننده
اسلاید 18: 5- ارزیابی تأمین کنندهکیفیت
اسلاید 19: 5- ارزیابی تأمین کنندههدف : بهبود عملکرد تأمین کننده و برنامه ارتقاء پرورش تأمین کننده
اسلاید 20: 6- فعالیت های ارتقاء و پرورش تأمین کنندگان
اسلاید 21: 6- فعالیت های ارتقاء و پرورش تأمین کنندگانتغییر در سیستمدرک کلی از فرایندها و سیستم های تامین کنندهداده های تاریخی عملکردمدت بیکاری ماشین آلات،نرخ های تولید روزانه، زمان های تولید، نرخ ضایعات و...
اسلاید 22: 6- فعالیت های ارتقاء و پرورش تأمین کنندگانمشاهده واقعی فرایندها
اسلاید 23: 6- فعالیت های ارتقاء و پرورش تأمین کنندگانمشکلات عملکرد تأمین کننده براساس توانایی ها
اسلاید 24: 6- فعالیت های ارتقاء و پرورش تأمین کنندگان
اسلاید 25: ماتریس فعالیت ارتقاء و پرورش تأمین کننده
اسلاید 26: 7- طرح های بهبود که مورد قبول دو طرف می باشدپیشرفت برنامهوضعیت تأمین کنندهتوانایی های تکنیکی و کیفیتیهزینه و توانایی های تحویل
اسلاید 27: تعداد کم تأمین کنندگانبهبود های مستمرزنجیره تأمین کنندگانبالا بردن توانایی های تأمین کنندگان منتخببهبود توانایی های تحویل و توسعه ظرفیتبهبود بهره وری و کاهش هزینهبهبود توانایی های تکنیکی و کیفیتی*** برنامه های بهبود و توسعه باید طوری طراحی شوند که با مشکلات خاص هر یک از تأمین کنندگان هماهنگ باشد.7- طرح های بهبود که مورد قبول دو طرف می باشد
اسلاید 28: 8- اجرا و ارزیابی برنامه های بهبود و پرورش تأمین کنندهنقش تیم بهبودموفقیت از توجه تک تک اعضاء به دست می آید.
اسلاید 29: تکنیک های بهبود فرایند
اسلاید 30: COPDSبا تمیز کردن و سامان دادن محل کار می توان هزینه را 15 تا 20 درصد کاهش داد.قراردادن ابزارکار در نزدیکی ایستگاه کاری قراردادنتکنیک های بهبود فرایند
اسلاید 31: اصلاح استقرار ماشین آلات به شکل Uکاهش زمان لازم جهت تغییر دادن تجهیزات از تولید یک محصول به محصول دیگرکاهش تعداد کارگران و استفاده از آنان در واحد ها دیگرتکنیک های بهبود فرایند
اسلاید 32: تکنیک Poka-Yokaتعبیه یک سنسور جهت جلوگیری از ارتکاب اشتباه در محل وقوعکاهش خطا در ارسال کالای معیوب به مشتریانتکنیک های بهبود فرایند
اسلاید 33: تکنیک های بهبود فرایندتکنیک Poka-Yokaدر جاهایی که فعالیت دستی زیاد انجام می گیرداحتمال قرار گرفتن در محل اشتباه وجود داردنیاز به تنظیم کردن وجود داشته باشدنیاز به حس کردن اولیه ابزار بیشتر بودن هزینه شکست خارجی از داخلیهزینه زیاد آموزشظاهر شدن مجدد عیوبالزام مشتریامکانپذیرعملیمقرون به صرفهبازگشت سرمایه کمتر ازیکسال
اسلاید 34: کاهش زمان تعویض قالب هاقراردادن ابزار مناسب و قالب ها در نزدیکی ایستگاه کاریآموزش دادن به کارگرانتکنیک های بهبود فرایند
اسلاید 35: 9- حفظ و نگهداری فرایند بهبود تأمین کننده
اسلاید 36: 9- حفظ و نگهداری فرایند بهبود تأمین کنندهافزایش انگیزه ادامه فعالیت بهبود
اسلاید 37: 9- حفظ و نگهداری فرایند بهبود تأمین کنندهقبول فعالیت های بهبود
اسلاید 38: قوه سکونسازمان تأمین کنندهمشارکت مشتری به عنوان یک سازمان دهنده به تغییرات در شرکت های تأمین کنندهبهبود فرایندمشتریوضع موجود تأمین کنندهتأمین کنندگان برجسته نهایی
اسلاید 39: 10- بهینه کردن منافع زنجیره تأمین کنندگاندر یک محیط اقتصادی پر رقابت ، با فرصت های اندک رشد و فشارهای رقابتی شدید، تخصیص صحیح منابع یک موضوع مهم و حیاتی است.4 منبع جهت هر نوع فعالیت تجاری 4 ویژگی منابع
اسلاید 40: 11- مشکل اصلی مدیریت زنجیره تهیه و تدارکمشکل اولیه :چگونه می توان یک جریان پیوسته و یکپارچه موجودی و مواد اولیه را جهت دسترسی به یک سطح عملکرد خدمات از قبل تعیین شده ایجاد کرد؟حداکثر کردن سرویسحداقل کردن هزینه
اسلاید 41: مسئله توزیع کالا از مبدأ تا مقصدسازنده 1سازنده 2 1232341مکان های ساخت(مبدأ)تسهیلات توزیعمشتریان(مقصد)
اسلاید 42: 11- مشکل اصلی مدیریت زنجیره تهیه و تدارکمقاصد(مشتریان)مکان دریافت کننده کالاتقاضا برای محصولتوزیع فراوانی اندازه سفارش توسط محصولمبدأجریانات حمل و نقلنیازمندی های سرویس مشتریالزامات جابجایی سفارشاتمحدودیت سقف مجاز سرمایه گذاری مجاز در موجودیمحدودیت های ظرفیت برای مکان برای محصول و محلهزینه های مرتبط با هر محصول و فرایندمکان های تولید و نگهداری کالاچه مقدار محصول باید از هریک از مبادی به هر یک از مقاصد فرستاده شود به گونه ای که سهم عملیات حداکثر و یا هزینه اش به حداقل برسد با رعایت محدودیت ها
اسلاید 43: صفحات 312 الی 314کتاب مدیریت راهبرد صنعتی12- پرسشنامه برنامه های توسعه تأمین کنندگان
اسلاید 44: 12- پرسشنامه برنامه های توسعه تأمین کنندگان
اسلاید 45: با تشکر از حسن عنایت شما مدیرانموفقیتپایاننمی پذیرد...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.