ارزشیابی آموزشی
اسلاید 1: 1بسم اللّه الرحمن الرحیم
اسلاید 2: ارزشیابی آموزشی2
اسلاید 3: 3فصل اولمفاهیم اساسی در ارزیابی آموزشی
اسلاید 4: مقدمهارزشیابی برنامهی درسیجایگاه و اهمیت سنجش و ارزشیابی درآموزشوپرورشچرا ارزیابی کنیم؟رویکرد سیستمی در فعالیتهای آموزشیمفهوم ارزیابی آموزشی و تحول آنتشابه و تفاوت اندازهگیری و ارزیابی آموزشیمفاهیم اساسی در ارزیابی آموزشی4
اسلاید 5: ارزشیابی آموزشی: جوانترین شاخه علمی حوزه تخصصی علوم تربیتی، درنیم قرن اخیر؛دهه 1340 ه ش (1960 م) در ایران دوران آغازین این رشد، دهههای 1350 و 1360(ه ش) دوران بالندگی و دوران کنونی دوران پختگی وکمال این رشته علمی نوپابه این سوالات پاسخ می دهد:مطلوبیت هدف های آموزشی چقدر است؟مطلوبیت طرح و برنامه هایی که باید به هدف ها تحقق بخشد چقدر است؟مطلوبیت سازوکار اجرایی(روش و وسیله) هریک از برنامه های پیش بینی شده چه میزان است؟ مقدمه5
اسلاید 6: ارزشیابی برنامه درسیفرایندی است که در مورد داوری در زمینه ی تناسب تصمیمات برنامه ی درسی به کار می رود؛اصول کلی ارزشیابی برنامه درسی:ارزشیابی در همه ی مراحل برنامه ی درسی انجام می گیرد؛ارزشیابی باید فرایند نگر و غایت نگر باشد؛ارزشیابی تکوینی و مجموعی.نکته:ارزشیابی تکوینی هدفش کمک به برنامه ریزان و تولید کنندگان برنامه ی درسی ، کتابها ،برنامه های تلویزیونی و غیره از طریق استفاده از متدولوژی تحقیق تجربی است در مقابل ارزشیابی مجموعی هدفش ارزیابی تمامی برنامه پس از اجرای آن است . ارزشیابی برنامه درسی6
اسلاید 7: کارکردهای ارزشیابی:تشخیصتجدید نظر در برنامه ی درسیمقایسه کردنپیش بینی نیازهای آموزشیتعیین میزان حصول هدفهای آموزشیارزشیابی برنامه درسی7
اسلاید 8: مراحل ارزشیابی برنامه درسی: قبل از برنامه ریزی یا نیاز سنجی ارزشیابی تکوینی ارزشیابی پایانیارزشیابی پی گیریارزشیابی برنامه درسی8
اسلاید 9: 9
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.