صفحه 1:
صفحه 2:
ارزشیابی
سل
صفحه 3:
صفحه 4:
۱
بسهبود کیفیتفولیند یاددهی- یادگیری:1
فولهم ن مود رزمینه ماس ولیحذف 2
فرهنگ بیست گرایی
تأکید برلهدفآموزش و پرویش-3 ۱ ی
به جای تأکید بر محتوای کتابها 4
فولهم ن_مودنیمینه مناسیسولی:4 «
حذف کمیت مطلق امتحانات پایانی در ۰" ۱
تعیین سرنوشت تحصیلی دانش آموزان (
صفحه 5:
۳
داورى و 3 قضاوت در مورد آموخته
۹ لج را 0
اموز در جهت نيل به هدف Sle
آموزشی و پرورشی که از طریق
سنجش و اندازه گیری حاصل wo
شود.
صفحه 6:
oS solSin ل | دوك
آزمون نوشتاري) عملکرد دانش اغور انذارة كبري
meta Eyes) 2 ل كيري قضاوتي انجام
شود,ء در حقيقت ار زشيابي انجام شده است.
00000 كك لسن
مي شود اما در واقع چنین نیست.سنجش :
eee wgliadgs cul 4Sles 5 5 o jlail
صفحه 7:
سنجش در ارزشيابي با رویکرد سنتي
كه كيفيت عملكرد دانش اموز را در
نظر نمي گیرند و معلم نمي تواند از
ها و پیشرفت تحصيلي دانش اموزان
بهره sd jw
صفحه 8:
فرايند أموزش هدف دار و فعال :
برينامه ى دريسى
eB SOLER: ارزشيابى
صفحه 9:
انواع ارزشیابی:
* ارزشیابی نیز مانند هر موضوع دیگری از جهات گوناگون مورد بررسی قرار
گرفته است.
* از دیدگاه محققان ارزشیابی دارای انواع متعددی است که هر کدام متناسب
با رویکرد شناختی خود این موضوع را مورد بررسی و کنکاش قرار داده اند.
* متخصصان ارزشیابی را به چهار دسته تقسیم بندی کرده اند.
* - ارزشیابی آغازین ( امه ۳
Orwstic evokraiza) ارزشیابی تشخیصی -۲ *
* ۲- ارزشیابی تکوینی (عمظاهبه۳) مسج
* ۴- ارزشیابی تراکمی ( اوه ماو )
صفحه 10:
ارزشيابى از آموخته هاى دانش آموز
درهردرس به سه صورت: ورودى»
eel Pes OC Paes Ca Se
صفحه 11:
ارزشيابى تكويني ( مستمر) از نحوه ى
مشاركت دانش 0 sl
یاددهی - یادگیری و به شیوه های گوناگون و
5 تکیه , بر آزمونهای ۳۳ tele icsp lass
بررسى تكاليف ا 77
سى مشاهده ى رفتارء ميزان فعاليت» تلاش ,
ايتكار و خلاقيت و .... انجام می گیرد و نمره 5
آن با توجه به میزان فعالیت دانش آموز توسط
معلم مربوط تعیین و منظور می شود.
صفحه 12:
Uljgel yuils paises yuriw JL 52 0 ۳
يادگيري خودسهم دارند بنابراین توان خود
ارزيابي ا ا nee Fen eee
گرفتن فعالیت آنان عواملي که مانع پیشرفت
ee ere eres on] Pec bec 1
مي کوشد. نتایجاین سنجش براي نمره دادن
ورتبه بندي دانش 0 Be eee ea SLC Ferd
بلکه براي تعیین جایگاه دانش آموز و یافتن
راهي براي پیشرفت وي استفاده مي شود
صفحه 13:
روش ها والگوهای مناسب ارزشیابی از کتاب
۱ 3 سه شيوهي كفتارى ۳0
عملكردى است.
به عنوان مثال. اگر مشاهده به عنوان یک
مهارت فرآيندى مورد توجه استء لازم است
که توانایی دانش آموزان در انجام مشاهدههای
Sela Bite ere) 0ك
SOE Be ee onan)
سنجش قرار كيرد
صفحه 14:
هدف هاى ارزشيابى
ا ال Bt
شش در جهت رقع ان ey 5
1 - اطلاع از ميزان ييشرفت و امادكى
دانش اموزان برای شروع مرحله ی بعدی
ا ل ل
وم
3 - اصلاع يا بهبود بخشیدن به روش
ines 4 ۱
4 - تفهيم هدف هاى درسى به دانش
اموزان به وسيله ى سؤالات آزمون
5 - ایجاد رغبت و کسب عادات درست
د ل ی
6 - ال ا ais
re erate) ا
7 - طبقه بندی دانش آموزان از لحاظ
fe reser IP I lett
صفحه 15:
هدف آموزشی :رفتار و اعمال و نگرش های
بیش و کم قابل مشاهده وقابل اندازه گیری
دانش آموز که در نتیجه ی تدرپس معلم و
یادگیری دانش آموز ۳۳| صورت گیرد.
صفحه 16:
ower 5) رفتار
تدریجی و نهایی به وسیله ی یک سری ضوابط
مربوط به رفتار هاى شناختى » فرايندى و
مهارتى مورد ارزشيابى قرار مى كيرد .
صفحه 17: