کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

ارزیابی کمبود شایستگی‌ها – Competency Gap Assessment

32-Competency-Gap-Assessment

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزیابی کمبود شایستگی‌ها – Competency Gap Assessment”

ارزیابی کمبود شایستگی‌ها – Competency Gap Assessment

اسلاید 1: ارزیابی کمبود شایستگیهاCompetency Gap AssessmentMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانارزیابی کمبود شایستگیهانوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / بازنگریموضوعمنابع انسانیسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: در يك سازمان هر فرد براي پيشرفت و نيل به اهداف تعيين شده شغلي نياز به آگاهي از موقعيت خود دارد اين آگاهي موجب مي شود تا او از نقاط ضعف و قوت عملكرد و رفتار خود مطلع گردد و تمهيدات لازم را براي اثر بخشي بيشتر كوششهايش بكار برد. از طرفي سازمانها نيز نياز به شناخت كارآئي كاركنان خود دارند تا براساس آن وضعيت نيروي انساني خود را بهبود بخشند و بدين طريق بر حجم توليد و ارائه خدمات خود بيفزايند. ارزشيابي ابزاري است كه سازمانها و كاركنان را در تامين اين نياز ها كمك ميكند حال چنانچه اين ابزار به خوبي طراحي و به نحو صحيح مورد استفاده قرار گيرد ، وسیله مناسب براي تشويق ، آموزش و بهسازي و بعضاً تنبيه كاركنان خواهد بود . ابزار ارزیابی کمبود شایستگی ها، به منظور سنجش صلاحیت سازمانی یا توانایی های فردی در مقایسه با اهمیت فعالیت ها مورد استفاده قرار می گیرد. تحلیل داده های بازخورد، مستقیماً خلل های موجود در عملکرد فردی یا سازمانی را نشان خواهد داد. فرایند اجرای این تکنیک به صورت زیر انجام می پذیرد : 1- در گام نخست، باید یک حیطۀ مهم برای ارزیابی انتخاب شود. گزینه های این انتخاب، می توانند در سطوح فردی، گروهی یا سازمانی قرار گیرند. 2- مجموعه موارد یا معیارهایی که با حوزه و موضوع مورد نظر در ارتباط هستند و باید سنجیده شوند، شناسایی کنید. 3- فرم ارزیابی آماده شده، مورد استفاده ی آزمایشی قرار می گیرد. 4- بعد از انجام تجدید نظرهای نهایی، فرم ارزیابی بین مشتریان یا کارمندان هدف توزیع می شود. 5- تفاضل نظرات و امتیازات به دست آمده محاسبه شده، تمام تفاضل های منفی محاسبه می شوند. 6- نهایتاً این اعداد از زیاد به کم مرتب می شوند. این شکاف های عملکردی، داده های مورد نیاز را برای تدوین یک «برنامه عملیات» (ابزار شماره4) فراهم می کنند. ارزیابی کمبود شایستگی ها تکنیکی کمی، چند متغیره و عملیاتی بوده و ارزیابی های آن تک مرحله ای و به صورت نقطه ای می باشد. این تکنیک در مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها نیز نقش دارد. از جمله ابزارها و تکنیک هایی که با ارزیابی کمبود شایستگی ها مشابهت و نزدیکی دارد می توان به پرسش نامه ها، تحلیل نیازها، نقطه نظرات متفاوت، آنالیز شکافت، تحلیل میدان نیرو، تحلیلSWOT اشاره داشت.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطآنالیز شکاف Gap Analysis نقطه نظرات مختلف Different Point of View تحلیل نیازهای اطلاعاتی Information Needs Analysis تحلیل SWOT SWOT Analysis تحلیل میدان نیرو Force Field Analysis مزایاساده و قابل اجراسنجش ذهنی و عینی بطور همزمانامکان ارزیابی در چند بعدکاربردها•جمع‌آوری داده‌های بازخوردی مشتری، در مورد رابطۀ بین اهمیت وظایف و عملکردی که کارمندان در انجام آن وظایف از خود نشان داده‌اند.•بررسی هرگونه شکاف بین خدمات ارائه شده و خدمات مورد انتظار•بررسی نیاز به آموزش و تحصیل کارمندان، در صورت امکانمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان