استراتژی های سطح واحد تجاری
اسلاید 1: مدیریت استراتژیکبخش چهارماستراتژی های سطح واحد تجاری
اسلاید 2: تنها شما را صدا می کنند مهمترین اهداف استراتژیکتجارت امریکایی: بازگشت سرمایه(ROI )تجارت ژاپنی: سهم بازار
اسلاید 3: بازگشت سرمایه در مقابل سهم بازاردرصد سهم بازاربازگشت سرمایه
اسلاید 4: ارتباط غیر متجانس منحنی U شکل پورترکاهش ROI به دلیل افزایش سرمایه گذاری برای سهم بازار
اسلاید 5: منحنی U شکل پورتر و مزیت رقابتیاستراتژی تمایزدامرهبری قیمت(استراتژی کاهش هزینه)
اسلاید 6: طبقه بندی اصلی از مزیت های رقابتیمزیت رقابتیتولیدات مشابه با هزینه کمترقیمت بالاتربرای هر واحد محصولمزیت هزینهمزیت تمایز
اسلاید 7: ویژگیهای هر یک از استراتژی های رقابتیرهبری هزینهتمایزبهره وری نسبت به مقیاساستاندارد سازیطراحی محصولات با هزینه کمترکنترل سربار و تحقیق و توسعهدوری کردن از مشتریان مرزیکیفیتنوآوریطراحیاعتبارنام تجاریشهرتوضعیت محیطیخدمات به مشتریانخدمت یکپارچه
اسلاید 8: استراتژی های رقابتی ارائه شده توسط پورتررهبری هزینهتمرکز بر هزینه پایینتمایزتمرکز بر تمایزکاهش هزینهتمایزگسترش صنعتجایگاهبازارانواع مختلف مزیت های رقابتی
اسلاید 9: راه حل استراتژیک بر مبنای سهم بازار جهانی
اسلاید 10: اقتصاد بر مبنای مقیاس به عنوان منبع موفقیت رهبری قیمتمیانگین هزینهسطح قیمتخروجی
اسلاید 11: استراتژی رقابتی توسعه یافته پورتررهبری هزینهتمرکز بر هزینه پایینتمایزتمرکز بر تمایزکاهش هزینهتمایزگسترش صنعتجایگاهبازارانواع مختلف مزیت های رقابتیاستراتژی ترکیبیقسمت ما بین نمودار ممکن است استراتژی موفق آمیزی باشد(ارزش پول)استراتژی ترکیبی می تواند کارآمد تر باشد.
اسلاید 12: ویژگی های استراتژی کاهش هزینهسهم بازار مشخصنیاز به سرمایه گذاری زیاددسترسی راحت به سرمایهکانالهای توزیع توسعه یافتهمهارت بالای بازاریابیسیاست محدود کننده هزینهساختار سازمانی-نمونه مشخص از شرکت بزرگ
اسلاید 13: ویژگی های استراتژی تمایزنام تجاری شناخته شده – شهرت خوبمشتریان وفاداربازار در سطح بالانوآوری و تکنولوژی بالامهارتهای توسعه یافته تحقیق و توسعهدانش کامل از نیاز بازارمدیریت کیفیت جامعسیستم بهینه انگیزشی
اسلاید 14: استراتژی تمرکزتصمیم گیری در مورد این که سازمان خدمت دهی به کدام گروه و نیازهای مشتری را به عنوان ارزش اساسی جهت موفقیت استراتژی داشته باشد و همچنین تصمیم گیری در مورد عدم سرویس دهی به برخی دیگر از نیازهای مشتری
اسلاید 15: دو موضوع مهم در مورد استراتژی تمرکز1- تعیین این که کدام بخش صنعت رقابتی است؟2- چگونه یک مزیت رقابتی برای بخش هدف میتوان ساخت؟
اسلاید 16: جهت گیری استراتژیک MOBIL مطالعه موردی1استراتژی شرکتاستراتژی واحد کسب وکاراستخراج نفتفرآیندپخش نفتایستگاه گازوییل
اسلاید 17: MOBI- مشکل چیست؟MOBIL در بازار آمریکا بیشتر از 80 سال است که مشغول به کار است و در این مدت با کامیابی از استراتژی رهبری قیمت استفاده میکند.(MOBIL از اثر هم نیروزایی استفاده می کند به عنوان اتحادیه معدن کاری و تولید).در اوایل دهه 90جایگاه های گاز اشغال شده توسط شرکت MOBIL نزدیک به 32% بازار امریکا را داشت.از سال 1997 MOBIL سهم بازار خود را از دست داد به طوری که در سال 1999 مشارکت MOBIL به 25% بازار رسید.چه استراتژی را MOBIL باید استفاده کند اگر000؟
اسلاید 18:
اسلاید 19: تاریخچهبه عنوان یک شرکت سفارش- مراسلات در سال 1943 ایجاد گردیدشعبه اصلی آن در Almahult قرار دارداولین نمایشگاه آن در سال 1953 افتتاح گردید.توسعه بین المللی آن در طی سه مرحله زیر می باشد1- بازار اسکاندیناوی در سال 19632- بازار اروپای شرقی در سال 1973 3- بازار آمریکای شمالی در سال 1974
اسلاید 20: مفاهیم IKEA بازار هدف: افراد جوان با هر سنیمحصول: اثاثیه در سطح جهانیمکان: خارج از شهرقیمت: قیمت پایینتبلیغات: کاتالوگ، رسانه های گروهی
اسلاید 21: ویژگی هاتصمیمات در سوئد اتخاذ می شودسیستم فرانچیز-سیستم IKEA داخلیمکان در محدوده ای با هزینه پایینتولید محصولات استاندارد در سطح جهانیشرکت به طور یکسان پاسخگوی نیاز های محلی و ترجیحات آن ها نیستشرکت محصولاتی با کیفیت بالا و هزینه پایین تولید می کند ترکیب موثری از کاهش هزینه، استاندارد سازی، تکنولوژی و کیفیتتمرکز بر بخش ویژه ای از بازار ....جوانان و خانواده های با درآمد پایین و متوسط
اسلاید 22: چه استراتژی را IKEA باید اتخاذ کند
اسلاید 23: ساعت استراتژی
اسلاید 24: ساعت استراتژی-تشریحگزینه اول: قیمت پایین/ارزش افزوده پایین(بخش خاصی از بازار)گزینه دوم:قیمت پایین، ریسک قیمت و کاهش حاشیه ، نیاز به رهبری هزینه داردگزینه سوم:مرکب، هزینه پایین و سرمایه گذاری مجدد در کاهش قیمت و تمایزگزینه چهارم تمایزبدون اضافه قیمتدرک ارزش افزوده توسط مشتری، به دست آوردن سود سهم بازاربا قیمت اضافهدرک ارزش افزوده کافی توسط مشتری جهت متقاعد شدن برای پرداخت بالاتر
اسلاید 25: ساعت استراتژی-تشریحگزینه پنجم: تمرکز بر تمایز،درک ارزش افزوده برای قسمت خاصی از هدف که قیمت اضافی را تضمین کند.گزینه ششم: افزایش قیمت/استاندارد، حاشیه بالاتر اگر رقبا سهم بازار بیشتری را طلب نکنندگزینه هفتم: افزایش قیمت/کاهش ارزش، تنها برای موقعیت های انحصاری امکان پذیر استگزینه هشتم: ارزش پایین/قیمت استاندارد،کاهش سهم بازار
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.