صفحه 1:
صفحه 2:
نام درس:اصول مدیریت آموزشی
نام کتاب:اصول مدیریت آموزشی
) انتشارات دانشكاه بيام نور (
مولف:دکتر علی علاقه بند
تهیه کننده: دکتر محمد رضا سرمدی
تعداد واحد- ©
صفحه 3:
اصول مدیریت آموزشی
« طرح درس »
0- آزمون مقدماتى ( سنجش آغازين )
©- بيش آزمون از ( بيشدانسته هاى درس )
ارائه اهداف کلی و رفتاری درس
“6- توضيحات روى اسلايدها
صفحه 4:
اصول مدیریت آموزشی
6- برسش و باسخ
Cre
> آزمون تکوینی از مطالب بحث شده
مقایسه پیش آزمون و آزمون تکوینی
صفحه 5:
اصول مدیریت آموزشی
0 ارزیابی پایانی بخش اول
۱ -ID
شده.
صفحه 6:
اصول مدیریت آموزشی
کتاب حاضر در سه بخش و دوازده فصل تدوین شده است
9
زمينه سازى براى شناخت علمى مديريت و رهبرى در
آموزش و پرورش و تفکر درباره مسائل آن
صفحه 7:
اصول مدیریت آموزشی
هدف کلی بخش یکم؛
آشنايى دانشجويان با زمينه هاى فرهنكى - اجتماعى
نظام آموزشی
واثرات آن
صفحه 8:
اصول مدیریت آموزشی
ل
ا كد
)- اهميت و جايكاه نظريه
0مفاهیم و تعاریف نظریه و اجزای آن
صفحه 9:
اصول مدیریت آموزشی
ae
اتب و نظریه های مهم مدیریت
ات[ ۳
نها بر مدیریت آموزشی
صفحه 10:
اصول مدیریت آموزشی
هدف کلی بخش سوم؛
AERO ey et Wee)
|( نگرش سیستمی و مفاهیم آن
2.- نظریه سیستم اجتماعی و کاربرد آن در مدیریت آموزشی
صفحه 11:
2
- اهداف آموزشى هر فصل در ابتداى آن معرفى
Ce vem creer mr
سؤالاتى 2 شده است.
صفحه 12:
مر
ل مدیریت آموزشی
اصول مدي
نکته مهم ۱
ول ات
ye Een ف
کتاب حا مد نیست
بت
ى فهرستى ز فنون مدیریت نی
cs cy مديريت ندارد
3 : مشخصی برای مدیر ی ار
1 ۱ 8 3 5
pees
صفحه 13:
اصول مدیریت آموزشی
هدف اصلی کقاب:
زمينه سازى براى تفكر درباره مديريت آموزشى
eave)
صفحه 14:
اصول مدیریت آموزشی
« هدفهای رفتاری درس »
Be Ee eran Warr es Devan RT eer ert ky
پاسخ گوید:
ال
صفحه 15:
اصول مدیریت آموزشی
2 مهارت های سه گانه مدیران را تجزیه و تحلیل کند.
ee er ee EOE Tar! ۳
۳ Te eY Dace
صفحه 16:
اصول مدذیربت آمورشی
De DPnee ee EB) Te Cwe eS) ۳
©- نظريه بروكراسى و اصول آن ريا تشريح كند.
hig ا ل م
صفحه 17:
اصول مدیریت آموزشی
©- نظريه سيستم اجتماعى را به عنوان واحد تحليل مديريت تبيين
53
©- رفتار سازمانى و تفاوت آن روابط انسانى ريا تشريح كند.
صفحه 18:
ك2
Bens 2
2
- نقش مديريت و رهبرى در زمينه هاى فعاليت
اجتماعى
esr ee Sr ee ie
پرورش اهمیت بیشتری دارد
صفحه 19:
اصول مدیریت آموزشی
Bens 2
2
0 BEB
een نیاز به بهبود کفیت
رح نطارات عملکردها و نتایج
ا ee رش
أموزش ويروا
صفحه 20:
9
24
اك
ae Bp ere sy oe فعالیت خارج از
مؤسسات آموزشى
صفحه 21:
Bera
22000 تت مرحله فنی
a yp Cay yds مرحله انسانى
ا oe 200007
افتاده است
صفحه 22:
اصول مدیریت آموزشى
بيث 0
مهارت فنى تست توجه به جزئیات
(مرحله اول) a Creo) a 20
eo روشهاى انجام كار
aa تهیه استانداردهای فنی و
اداری
صفحه 23:
ك2
0
0 م توجه به روابط انسانى
۳ > انگیزه های فردی
> ترویج ارتباطات انسانی
صفحه 24:
ك2
0
24
مهارت اذراكئ me 0
(مرحله سوم) 2 روابط بيجيده درونى و برونى
> مطالعه و تفكر درباره
پیچیدگیهای سازمانی
صفحه 25:
اصول مدیریت آموزشی
Breer
24
مدارس مآ سب روشهاى شركت آفرين
اسيم عدم همخوانی با رشدآموزش و پرورش
بايدهاى ادارى
صفحه 26:
اصول مدیریت آموزشی
Breer
0 Snr aa
فعالیت آموزشی» JA
Pe STAs Coren Game) ۳ نظام
ا ل =
نمایان است
صفحه 27:
ك2
Bens 2
2
مدیریت در نظام آموزشی ما:
صفحه 28:
اصول مدیریت آموزشی
us 2
2
نياز آموزش و يرورش امروز
مدیران صاحب نظر.
در زمینه آموزش و پرورش
ل وس 3
مشكلات ادارى سازمان
صفحه 29:
اصول مدیریت آموزشی
Bere
2
ا ا لك
بتواند وظايف خود را در يك زمينه كلى شامل:
| ل ee neTTS
ملاحظه كند
صفحه 30:
اصول مدیریت آموزشی
Berar
ev S Ere WO") 0ت
>
يادكيرى مفاهيم و نظريه ها تفکر درباره واقعیات
در محيط كار است
صفحه 31:
اصول مدیریت آموزشی
Bens 2
00
pre) ا ا لا ۰۳۰۱۱
VEE OE SE PLETE ro
هماهنك باشد.
صفحه 32:
اصول مديريت آموزشى
ول (مقدمه)
۱
ره ۳۱
0
2
صفحه 33:
صفحه 34:
renee ك2
ول (مقدمه)
« نظام آموزش و يرورش »
نهادهاءمؤسسات و سازمانهاى رسمى
١ كه جندين وظيفه را برعهده دارند اصطلاحا
آموزش و يرورش نام دارند.
صفحه 35:
| kee ever
020
عمده ترين اين وظايف
عبارتند از:
صفحه 36:
|
فصل و ۳
صفحه 37:
|
فصل و ۳
صفحه 38:
|
فصل و ۳
صفحه 39:
صفحه 40:
صفحه 41:
رت و اهميت مديريت آموزشى
قاضا براى أموزش و يرورش
تعداد شاگردان
و eee
صفحه 42:
renee ك2
ول (مقدمه)
د آموزش و پرورش و انسان
BE 0 0 see
صفحه 43:
| kee ever
ea Re
صفحه 44:
| kee ever
فصل اول (مقدمه)
ee, - اه
صفحه 45:
|
00 نت
0 0 رد رت
در اين کتاب
230010
فصل اول (مقدمه)
صفحه 46:
renee ك2
م
« آموزش مديران آموزشى »
el ۳
an ۱ ی رل
7 بعمل آورند 5
صفحه 47:
اصول مدیریت آموزشی
0
امروزه مديران 7
صفحه 48:
اصول مدیریت آموزشی
فصل اول (مقدمه)
3 ی B Te ier
دست می یابد؟
صفحه 49:
اصول مدیریت آموزشی
فصل اول (مقدمه)
اقدام برای تربیت مدیران آموزشی نباید هدف باشد
بلكه هدف بايد بهبود بخشيدن كيفيت شرايط آموزش و يرور
باشد.
صفحه 50:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم )ص ©©
زمینه فرهنگی-اجتماعی مدیریت نظام آموزشی
۹ 0
مسئولیتهای
/ 2 SNe
صفحه 51:
اصول مدیریت آموزشی
Tee) ات
© >>
© ب
صفحه 52:
چه افزادی؟
در سطح فنی چگوته؟
wf رن
ver" با چه وسایلی؟
در جهت جه اهدافئ؟
بايد أموزش ببِينند
صفحه 53:
Tee) ات
- بخش عمده كاركردهاى مديريت آموزشى
در مدرسه و كلاس درس توسط ماهيت وظايف فنى
مشخص می شود
صفحه 54:
ل ever اك
فصل دوم See
همه اقدانات سطح pe ۳ سطح 00۳ قرار دارند
ات
au. کی
صفحه 55:
اصول مدیریت آموزشی
emer
واحدهاى سازمانى مسئول وظايف ادارى كدامند؟
كلية واحدهاىّ احرايى و ستادى ادارء 8
آموزش و پرورش
صفحه 56:
اصول مدیریت آموزشی
emer
93-7 اداری دارای
ey a a "
صفحه 57:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم ؛ص 660
2
صفحه 58:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم ص 90
۱
3 Wye SY ke ene rare)
اعتقادات,ار, زشها و هنجار های جامعه lll
صفحه 59:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم ص SS
Sr err Ess)
متمرکن هدایت و
کنترل نهادی به وسیله :
صفحه 60:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم )ص ©©
1١ 5 5 75 5 1 1 8
در نظامهاى أموزشي غيرمتمركزءاز طريق
معدت © عدم ود
صفحه 61:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم #ص 95
کارکردهای آموزش و پرورش
که
هدف گذاری نظامهای آموزشی عمدتا مبتتی بر
کار کر ba آشکار rane")
صفحه 62:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم )»ص ©©
صفحه 63:
اصول مدیریت آموزشی
صفحه 64:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم ص 002
« نظام آموزشی و فرهنگ »
فرهنگ دلالت دارد بر نحوه و روش زندگی: که هر جامعه
ای برای رفع نیازهای اساسی خود اختیار می کند.
صفحه 65:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم ص 002
در هر جامعه اى»نظام آموزشئ در درجه اول به
we Wey <0) ا |
فرهنك يذ يرى- جريان هماهنك كردن فرد با فرهدئك
جامعه
صفحه 66:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم ص 00
نظام آموزشی و فرهنگ در چه زمینه هایی به امر
فرهنك يذيرى كمك مى كند؟
- پادگیری عادات و رسوم
- زبان»کسب و کار
- ارزشهای جامعه
صفحه 67:
اصول مدیریت آموزشی
oie tee)
هدفهای آموزش و
مه
پرورش مشتق از:
صفحه 68:
اصول مدیریت آموزشی
2 اک سب
در ۳۳5
طرز لباس پوشیدن
عناصر پایا: ۸-طرق استعمال زبان
5300000
صفحه 69:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم #ص 596
نوآوریهای فرهنگی
عناصر نایگانه و مورد اختلاف:
Br oer)
رفتارو كردار
صفحه 70:
Britcar Fora eS Ee Ire TTB tery
عملا فراگردهای آموزش و پرورش را به جهات
مختلف هدایت می کند.
صفحه 71:
اصول مدیریت آموزشی
ا ات
جهات مورد نظر ازتديدٍ « ون ميلر”» عبارتند از:
0- حفظ فرهنگ و تداوم و بقای وضع موجود
تحکیم جامعه ای بدوق اختلاف عقیده ای
صفحه 72:
اصول مدیریت آموزشی
فصل )99 9 20۳
اهرم ویژه رشد و توسعه جامعه
<»پیشرفت مدام جامعه و بهبود شرایط زندگی
صفحه 73:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم ؛اص ٩0
0 حفظ فرهنگ و تداوم و بقاق وضع موجود:
- اين هدفء هدف اصلى جوامع وايسكراى سنتى است
- عناصر و ارزشها فرهنکی در این جوامع ثابت هستند
صفحه 74:
لا( ال
فصل دوم #ص 90
2 تحکیم جامعه بدون اختلاف عقیده ای:
- در ياره اى از كشورها به وقوع بيوسته است
- نظام آموزشى ابزارى در دست دولت
|
6
صفحه 75:
اصول مدیریت آموزشی
3
0 تحکیم جامعه بدون اختلاف عقیده ای:
"۰ .> ابزاری در.دست دولت
ماه -+ براى بقاى كروه
توجه به اهداف فنى
صفحه 76:
اصول مدیریت آموزشی
3
۱
coll Ck phy سس cslasaly Arden siete ۳
0 Sill aoe
عدم توجه به روابط انسانی
صفحه 77:
3
ی
دو چیز شایان توجه است:
)- آكاهى از ماهيت ارزشهاى فرهنكى
2- فهم ماهيت ارزش هاى جديد
صفحه 78:
اصول مدیریت آموزشی
فصل د عت
« كنترل آموزش و برؤرش »
- کنترل نظام آموزشی امری ضروری.است
- كودكان در ابتدا توسط بدر و مادر كنترل مى شوند
- والدين تأثير عميقى بر شخصيت كودكان دارند
صفحه 79:
اصول مدیریت آموزشی
3
۱7 ۱ vor Serer erase
از چیزی است که والدین فراهم میکنند
- برای رفع اين نقیصه»آموزشگاه ها تأسیس می شوند
صفحه 80:
اصول مدیریت آموزشی
تجربه نشان می دهد که :
0- در. هر جامعه ای والدین اهمیت تعلیم و تربیت
کودکانشان را تشخیص نمی دهند
2 برخى از افراد كه علاقه نشان مى دهند صرفا قصد
انتفاع دارند
صفحه 81:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم ص 90
©- نظزات مردم در ثتهرها مؤيد.آراء متفاوتى است.
نتيجه: در سطح جامعه بايد برنامه اى براى آموزش و
ee ore.) ال ل
صفحه 82:
لا( ال
فصل دوم ص 06
سوال مهم: جه كسانى بايد آمتوزش وَ يرورش را كنترل
كنند؟
سوال مهم: آیا آموزش و پرورش باید بوسیله؛
کنترل شود؟
صفحه 83:
اصول مدیریت آموزشی
OS vst ey dual
رلرو مورفت:كنترل آموزش و .يرورش از سه بعد قابل
تأمل است؛
0)- كنترل مذهبى
©- كنترل دولتى
0
صفحه 84:
اصول مدیریت آموزشی
OS vst ey dual
« کنترل مذهبی »
۱
- جوانبى از آموزش و يرورش را دين عهده دار بود.
aries ۱
صفحه 85:
به یک دین رسمی تعلق دارندآموزش و پرورش
بوسیله مقامات دینی برنامه ریری و کندرال می »3
صفحه 86:
اصول مدیریت ال
OS vst ey dual
دلایل کشمکش دین و دولت
رهبران ملى: نهاد دينى كودكان را قالب انديش بار مى آورد.
- رشد ذهنی کودکان ربا محدود می کند.
صفحه 87:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
رهبران دينى: رهبران ملى از مدارس به عنوان وسيله بدآموزى
Terra Evert b We) ل ل
صفحه 88:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم ص 90
« کنترل دولتی »
سؤال: حكومت مركزى جه نوع كنترلى بايد اعمال كند؟
3
جكونه مى توان كنترل ها را بصورت غيرمتمركز اعمال كرد؟
صفحه 89:
اصول مدیریت آموزشی
۹
: چگونه می توان کنترل های نالازم را از زیانبخش تشخیص
داد؟
با توجه به مقاصد دولتهاءياسخ به سؤالات فوق
متفاوت است
صفحه 90:
اصول مدیریت آموزشی
are) دوم ص 90
« کنترل بوسیله سایر گروهها »
غالبا دولتها اسماً کنترل را بر عهته دارند.
مثلا در كشورهاى كمونيستى سابق»حزب كمونيست عملا كنترل
را بر عهده داشت
صفحه 91:
اصول مدیریت آموزشی
vere) كت
در هر کشوری که حکومت به وسیله یک گروه خاص کنترل می
شودهدر واقع کنترل کننده آموزش و پرورش هم همان گروه
صفحه 92:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم )ص ©©
E BD) 0
- این فراگردها » گاهی بسیار آشکار. و گاهی هم پنهان هستند
- فراكردهاى كنترل از نظركاه « رلرومورفت » عبارتند ان:
صفحه 93:
اصول مدیریت آموزشی
2
فراگردهای
دا
صفحه 94:
اصول مدیریت آموزشی
۳ دوم اص 90
«"رسومتو بنت"های فزهنگی »
- هر جامعه اى ريسوم و سنت هاى خاص خود را دارد.
- عادات و رسوم مورد احترام هر جامعه اثرات نيرومندى بر
mB) YS BES Wye Sie
صفحه 95:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم )ص ©©
« قوانین و مقرارث »
9 yar one reer BS Serer
اینصورت آموزش و پرورش را تسهیل می کنند.
صفحه 96:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم ءص 90
ae SYS Rye Sir ese
rae
۲
ساكتار
تفع مه
ساختار نقش تعيين كننده اى در ادارى نظام آموزشى wie
صفحه 97:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم )ص ©©
0
- ا ا 0
آمويشى ار
- مدیران عمدتا مجری خط مشی ها هستند.
صفحه 98:
فصل دوم ءص 06200
عوامل مؤثر ديكر در كنترل نظام آموزشى:
0 برنامه آموزشی
روشهای تدریس
(st Peer oS) مالى
۱
صفحه 99:
اصول مديريت آموزشى
فصل سوم
Seb) ل 420
- براى ساخت دهى يك سازمان و اداره آن شيوه هاى مختلفى
وجود دارريد.
صفحه 100:
اصول مدیریت آموزشی
فصل سوم؛ص 6
BEY رس Cruper in
مهمی در تعبین ساختار آن دارد
- آذا ساختار سازمان را نوع فراگرید تصمیم گیری تعبین می کند
صفحه 101:
اصول مديريت آموزشى
فصل سوم؛ص 60
۱
« ویژگیهای نظام آموزشی متمرکز »
0 نظام آموزشی به وسیله یک دستگاه مرکزی کنترل می شود.
صفحه 102:
|
فصل سوم؛ص 66
2 اختیار و مسئولیت بر عهده بالاترین مقام در سلسله مراتب
نظام است.
2 ایالات و استانها ECT ۱ ندارند»
صفحه 103:
|
فصل سوم؛ص 66
“4- مقامات آموزشى استانها به دستور وزارت خدمت مى كنند.
©تصميمات مأخوذه منوط به بازنگری وزارت است
صفحه 104:
|
فصل سوم؛ص 62
« ویژگیهای نظام آموزشی غیر متمرکز »
برای کنترل نظام آموزشی دستگاه متمرکزی وجود ندارد.
©- هر استان»خود مختارانه.حق تصميم كيرى دارد.
صفحه 105:
| 0 nae were
كن
» ويزكيهاى نظام آموزشى غير متمركز «
2 نظام های آموزشی استانها از لحاظ تشکیلات و اختیارات
تصمیم گیری با یکدیگر. ارتباط ندارند.
تمرکز و عدم تمرکز ساختاری»خاص نظام های بزرگ نیست
صفحه 106:
اصول مدیریت أموزشى
ين
« تمرکز ساختاری »
vat)
آموزش و ع
5
۳ owen
صفحه 107:
اصول مدیریت أموزشى
فصل سوم؛ص 62
Sem) کی
1
صفحه 108:
|
فصل سوم؛ص 66
متمرکز. کردن ساختار سازمان عبارت است از ادغام دو یا چند
نظام تحت هدایت دستگاه نظارت واحد.
صفحه 109:
|
فصل سوم؛)ص ©60
م ا Fee
تفکیک یک نظام به دو يا جند نظام مستقل كه هري كنتريل ويه
۳0
صفحه 110:
اصول مدیریت آموزشی
فصل سوم؛ص 66
« تمرکز و عدم تمرکز اداری »
عدم تمرکز اداری به تفویض اختیار از سطوح بالاتر سلسله
مراتب به سطوح پائین تر می پردازید.
صفحه 111:
الاح لا
فصل سوم؛)ص ©60
0
- سازمانى از لحاظ ادارى غيرمتمركز است كه اختيار تصميم
كيرى آن در بائين ترين سطح باشد.
صفحه 112:
اصول مديريت اموزشى
ere لت
۳ 0 ا Bo
تمرکز اداری و تفویض اختیار به سطوح پائین»عدم تمرکز. اداری
به وجود می آورد
صفحه 113:
اصول مدیریت آموزشی
ات
« مقايسه عدم تمركز ساختارى و ادارى »
أ ا ا ا ا ا
- عدم تمركز ادارى سلسله مراتب جديد به وجود نمى آوريد.
صفحه 114:
|
2
- در عدم تمرکز ساختاریاختیار نهایی منتقل می شود
ا ا ۱
اختيار نهايى خيرء
صفحه 115:
|
رت yer
- در عدم تمرکز ساختاربی»هر. واحد در امور مربوط به خود
3 Sale
صفحه 116:
۳
فصل سوم؛ص 60
« روابط با سایر متغیرهای سازمانی »
نتایج عدم تمرکز اداری:
صفحه 117:
الاح لا
re yore) ات
« نكته مهم »
i ا ا ا Cees Sow
- این دو 0 0
صفحه 118:
اصول مديريت اموزشى
فصل سوم؛ص 60
پیشنهادات «رلرو مورفت» برای متمرکز یا غیرمتمرکز
اداره كردن سازمان
- تصمیماتی بايد به شيوه متمركز اداره شود كه اجرياى آنها به
صورت متمركز اثربخش تر باشد.
صفحه 119:
|
60 فصل سوم؛ص
PEO LS SoS a i Te eee eae
ار
تضعيف رشد و يرورش مديران مى شود.
صفحه 120:
2
فصل چهارم؛ص 60
WIT STD) و
- بسیاری از وظایف و کارکردهای مدیریت در سازمانها یکسان
- بسیاری از.فریاگردهای سازیمانی شباهت دارند.
صفحه 121:
2
ec حت
- فراكردهاى سازمانى جه تفاوتهايى دارند؟
(ee EN Be) ner) ا
ب:چشم اندازها و نگرشهای مدیربانشان متفاوت است
صفحه 122:
2
فصل چهارم؛ص 9
با ۳
وظایف و مسئولیت های « اداری » یافت می شود.
ببس
صفحه 123:
2
فصل چهارم؛ص 60
اه
ا ل
©- توجه به جوانب انسانى كار
<- اتخاذ تمهيدات لازم براى نوآورى و تغيير
صفحه 124:
2
فصل چهارم؛ص »96
« نکته مهم »
Bore are Oe resin eC aE Es
حیطه « مسائل نهادی و فنی » جستجو کرد.
صفحه 125:
2
فصل جهارم
32100 ل Swish) ae تفاوتها
۱3 0 eye Sloe ey
مربوط می شوند»
صفحه 126:
2
فصل چهارم؛ص »6
« نکته مهم »
Bere srs ee ore ee
وجه « آموزش و پرورش آن » سرچشمه می گیرد.
صفحه 127:
2
فصل چهارم؛ص 60
« نکته مهم »
- تفاوت مديريت آموزشى با ساير انواع مديريت با توجه به ©
مفهوم « اهداف»کارکردهاءترتیبات ranking بررسی است.,
صفحه 128:
2
فصل چهارم؛ص 60
اهداف: اوضاع یا شرایط پایانی که سازمان درصدد تحقق
آنهاست
کارکردها ( وظايف ) : فعاليتهاى لازم براى تحقق اهداف.
صفحه 129:
2
فصل چهارم؛ص 60
ا ا e Eyer كم
و ترتيب مى بخشند»
صفحه 130:
2
فصل چهارم؛ص 60
ا ۱۳۰۳۰
دیگر از 6 خصوصیت برخوردارند:
الف: کاروزان آموزش و پرورش برای اهداف تعریف دقیقی
9
صفحه 131:
2
60 فصل چهارم؛ص
Si ew ETS ۱ ete Re Ke
ج: تحقق اهداف حتی در صورت توافق حداقل دوازده سال طول
كت
صفحه 132:
2
e eer] ۱229
« کارکردهای آموزشی »
- منظور از كاركردهاى آموزشىءهمانا وظايف «فنى» در سطح
ل 5ت
ب ا لت
تخصصى نيست.
صفحه 133:
2
فصل چهارم؛ص 60
« ارتباط بین وظایف »
صفحه 134:
2
فصل چهارم؛ص 60
۹
ترتيبات اداربى مرسوم در ادارات ديكر بعضا بريوز مشكلات را
باعث مى شود
- در اين راستا توجه به موارد ذیل قابل تأمل است:
صفحه 135:
2
فصل جهارم؛)ص ©©
OBE Sen eS ل ا لم
خارج از سازمانهاى آموزشى در رأس نظام آموزشى صورت
مى يذيرد.
صفحه 136:
2
فصل جهارم؛)ص ©©
© كار آموزش و بيوريش مستلزم صلاحيت:دانش و مهارت
تخصصی mere)
سازمانهای غیر آموزشی غالبا از, طریق رقابت ادامه فعالیت
می دهند
صفحه 137:
اصول مدیریت آموزشی
0
و ene re ey))
«جایگاه نظریه در مدیریت آموزشی»
صفحه 138:
اصول مدیریت آموزشی
فصل پنجم؛ص 20»
« رابطه تثوری و عمل »
- تثوری و عمل جدایی ناپذیرند
- بين ايندو رابطه اى ناكسستنى وجود دارد.
صفحه 139:
|
فصل پنجم؛اص ۳0/
« رابطه تثورى و عمل از نظر < ون ميلر> »
ee 0
0 4
صفحه 140:
اصول مدیریت آموزشی
فصل پنجم؛ص >
2 شما می توانید با حدس و گمان نسبت به اعمال مدیران
دیگرمدیریت کنید.
ae سس حدس و گمان اعمال
صفحه 141:
اصول مدیریت آموزشی
فصل پنجم اس ۳۵
شما می توانید با موازین و اصول شخصی مدیریت کنید
هه عملت- اصول- حدس و گمان--- اعمال
صفحه 142:
اصول مدیریت آموزشی
فصل پنجم؛ص 2۵*
<» شما می توانید با استفاده از تثوری گامی تازه در جهت طرز
عمل اثربخش بردارید.
6/ عمل--- اصول-- تتوریی/-- حدس و گمان.-- احمال
صفحه 143:
اصول مدیریت آموزشی
فصل پنجم اس ۳۵
« جند نكته مهم »
)- هر فراگرد از عمل شروع و به عمل ختم می شود
©فقط در اين فراكردء»عنصرٌ عمل واقعيت دارد.
صفحه 144:
اصول مدیریت آموزشی
فصل پنجم اس ۳۵
a) فراگرد عمل مدیریت چرخشی است
PETES EBB و
صفحه 145:
اصول مدیریت آموزشی
فصل پنجماس ۳6
«Xs Y Gb 454) »
- این نظریه توسط «داگلاس مک گریگور» مطرح شده
- این نظریه می کوشد طبیعت و انگیزش انسان را توضیح می
۳
صفحه 146:
اصول مدیریت آموزشی
فصل ينجم؛ص 6
« مفروضات نظریه »
AEN oy re 00
©-انسان معمولى براى تحقق اهدافٍ سازمان بايد تحت اجبار قرار
كيريد
صفحه 147:
اصول مدیریت آموزشی
فصل پنجم؛ص 26>
- انسان معمولی تمایل اندکی به قبول مسئولیت دارد و ترجیح
ae eee) ۳
<- انسان معمولی خلاقیت اندکی دارد.
صفحه 148:
اصول مدیریت آموزشی
فصل پنجم اس ۳۵
« مفروضات تئوری ۷ »
0- كار براى انسان مثل بازى و تفريح است
حماسن » خود كنترل كتند. تحويشن Roe
صفحه 149:
اصول مدیریت آموزشى
فصل پنجماص ۳6
©- مهمترين باداش براى انسان » رضايت نفس اسّت.
<6- انسان معمولى جوينده مسئوليت است.
5151700
صفحه 150:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم؛س 0
« نظریه و اجزای آن »
- نظریه مجموعه ای از مفاهیم » مفریوضات » اصول و قوانین
است.
صفحه 151:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم؛ص © ©
0 ل 0 e
rs er.
0 9
صفحه 152:
اصول مدیریت آموزشی
فصل ششم؛/ص ©©
2 تصمیم لا (Oc
©6- فرضيه ( (Gigs)
> اصل ( ۳۲۱۳۱۴۵۱6 )
صفحه 153:
اصول مدیریت آموزشی
2
امر. واقع: رویداد یا وضعیت محسوس که سنجش پذیر و قابل
توصيف است
مل ل ۱
صفحه 154:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم
OBB ere 5)
۳ -
۳
educa yaa tl را
Ae فرط ارد.
ال Hoe
صفحه 155:
اصول مديريت آموزشى
eee eon يت
ا ERE Cr iS bey ا م
برقرار مى سازيد.
5 ChE
صفحه 156:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم؛)ص ©©
فریضیه: تعمیمی با تأیید تجربی محدود
(Adload ga GLE y (uta)
قانون: تعميمى با بالاترين تأبيد تجربى
80
صفحه 157:
اصول مدیریت آموزشی
wen لت 5
۳ و
صفحه 158:
اصول مدیریت آموزشی
فصل ششم اس 66
« فرضيه »
1۳99 0 ل ا ا ee
بيان مى كند.
فرضیه پلی میان تثوری و تحقیق علمی است. -
صفحه 159:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم؛ص ©©
« نظريه فرلو »
ا ا يك
طريقى فعال مى شوند.
صفحه 160:
اصول مدیریت آموزشی
صفحه 161:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم؛ص 60
0 نیازهای فیزیولوژیک:نیاز به اکسیژن-آب و غذا و ...
۱ eee Te Bs)
صفحه 162:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم؛ص 60
1۱ eS nC Peer ا
ee Le Se ieee is] ل
صفحه 163:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم؛س 6
« ارزش تئوری »
کدام تئوری ارزشمندتر است؟
TYE 1
eee Ree is سس
صفحه 164:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم؛ص © ©
- تثوررى عين واقعيت نيست.
Rp مل ا We Bee
صفحه 165:
اصول مدیریت آموزشی
فصل ششم؛ص »6
Pee AVON mB ILD Een We eee
Pe و ار eS Te |
a eee SL TOTS ES Dae. alae)
صفحه 166:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم؛ص م7
©- افزودن بر دانش و شناخت كارورزان مديريت و فراهم آوردن
مبنایی معقول و قابل اتکاء 2 ا گشایی و تصمیم گیربی,
صفحه 167:
Bre ever
40 فصل هفتماص
ی Se WE We ew TWEE) مكتب هاو نظريه «
همه مکاتب و نظریه های شناخته شده مدیریت به قرن بیستم -
۳ ۳
ROE PC SOB ee See eT Bere onli
صفحه 168:
(Oxo meme meres)
بذر تئوریهای مدیریت ابتدا در آثار اقتصاندانانی نظین
آدام اسميت ياشيده شد.
- كتاب «ثروت ملل» اسميت فصلى تحت عنوان تقسيم كار داشت.
صفحه 169:
اصول مدیریت آموزشی
فصل هفتم؛ص 006
زتريه gly كر رم تا(
- بانى اين نظريه « فردريك تيلور » است.
a a
افزايش کارایی
۱
۳
صفحه 170:
اصول مدیریت آموزشی
فصل هفتماص 40
مضامين اصلى كتاب << مديزيت علمى »:
الف: راه افزايش كارايى»طراحى دقيق شغل و وظيفة است.
ب: انكيزه كار عمدتا ناشى از شوق به درآمد مالى است.
صفحه 171:
لك
فصل هفتم؛ص 006
دار تن ر eth
- انسان فقط با رفاه اقتصادی انگیزش می یابد
0 COP OP Ce Oe Foe
صفحه 172:
لك
فصل هفتم؛ص 006
رد و
- يلور عمدتا با مسائل سطح عملياتى سازمائهاى توليدى مشغوليت
ذهنی داشت,
y onal cole 5) sid 5 slats - ل
صفحه 173:
لك
gern) ا
0 0 ا ل TC
5 Si MB yes
RO Tee eer on DoS OE ie
صفحه 174:
اصول مديريت آموزشى
فصل هفتماص كك
(« نکته مهم »
- تيْلور بَه بَرَحَى متغيرها توجَة تكرده بود
- در چهارچوب نظریه «مدیریت علمی» متغیرهای روانشناختی
و جامعه شناختى آن جائى ندارد.
صفحه 175:
لك
gern) ۱۱2
- سازمان غیر رسمی و روابط آن نادید گرفته می شود.
1 RBs
- انسان صرفا از دید اقتصادی نگریسته می شود.
صفحه 176:
۹
AS ED) 0 و و
Krys ا ۱ كر
Wer ree en pone re st ni
0
صفحه 177:
Choe ”
لك
ADP vateiia dunt
استانداردهای تولید 2 بازده آموزش و پرورش -
۱3 0 05 0 tee Te ee wr
توا Ewa arrcen|
وظیفه معلم صرفا تولید نتایج استاندارد بود»
صفحه 178:
اصول مدیریت آموزشی
فصل هفتمص 40
نظويه هعديريتادازج (نظرّقه كادسيكع سازعان)
- این نظریه متعلق به«هانری فایول» فرانسوی است.
- فايول همزمان با تيلور به تئورى يردازى برداخت.
صفحه 179:
اصول مدیریت آموزشی
فصل هفتمص 4٩09
CL Gt gat 9 (gltine Cyne Es
Te eS he eS he OE كت
3211011-95
50 no
صفحه 180:
اصول مدیریت آموزشی
فصل هفتمص 009
کر كرد 1ه
صفحه 181:
اصول مدیریت آموزشی
۱
« اصول فایول به عنرآن ز هنمودهایی بای مدیزان »
فایول 06 اصل را پیشنهاد می کند که برخی از آنها عبارتند از :
Byers)
اختیار و مسئولیت
صفحه 182:
لك
فصل هفتم؛)ص ©00)
eee even} ل 0 201
| rer
صفحه 183:
لك
فصل ل“
تاثیر تظریه مدیریت ادازی بر مدیریت آموزشی »
are RPV Peet Peer By cat mtn ce
Rte De ee Tor Re kit ا ا oo
صفحه 184:
اصول مدیریت آموزشی
فصل هفتمص 0409
< نظريه روابط انسانى >
ee Fane) ا سس سب(
نظریه روابط انسانی: مسأله اصلی در سازمان»ایجاد و
۳
صفحه 185:
لك
فصل هفتمص 409
اس BY BPRS و و Vo
داند و در ارتباط با آن به 6 اصل معتقد است"*
صفحه 186:
9 err) فصل
0 هماهنگی از طریق تماس مستقیم
0
۵ هماهنگی از طریق ارتباط مثقابل همه عوامل
-هماهنگی به عنوان یک جریان
صفحه 187:
Bre ever
۱ re
برداز بعدى اين نارجه زک Bs
رس وی ی
0- انسانها به وسیله نیاز های اجتماعی برانگيخته می شوند.
Pre oe Es ts eer]! ۱
صفحه 188:
لك
فصل هفتمص 409
Se Te EY Tee Reker ra Sino)
oe BY ee hee) 1s wD)
- به تدریج ضرورت توجه به روابط انسانی محسوس شد.
صفحه 189:
اصول مدیریت آموزشی
فصل هفتمص 606
جوَانج ههم 2 وابَظ SS و 9-۱0 8
2 ۹۵ <اختیار
Be Be Sra) ا ا 5
كيرى
رهبری
صفحه 190:
اصول مدیریت آموزشی
فصل هفتماص 460
«نظریه های زفتارزی »»
الف: نظریه همکاری
ب: نظريه تصميم كيربى
۳ مدل گروه cl
د: نظریه همسازی
صفحه 191:
اصول مدیریت آموزشی
فصل هفتمص 499
نظریه همکاری چستر بارنارد:
ABD) هت
com SS alee
تتارل- اضستا به-هسکاری
oo ۳
۱19
صفحه 192:
|
Sto eet ware)
نظریه بروکراسی « ماکس وبر »
- بروکراسی نظام اداری گسترده ای است که با عده کثیری ارباب
ان
- بروکراسی متربادف سازمان رسمی است.
صفحه 193:
|
فصل هشتم؛ص 09
افون على
بروكراسى
صفحه 194:
اصول مدیریت آموزشی
ware) 0
ta a Eh cay uy ES oy soy
قدرت: توانایی وادار کردن دیگران به کار علی رقم مقاومت.
ا ل Ro Spt BT Oe
صفحه 195:
|
فصل هشتم؛ص 460
BS ee ce DOS)
الف: اطاعت و اجابت ارادى دستورات مشروع
00 ا Feige Op cde)
صفحه 196:
|
686 فصل هشتمص
Bie wk ae are)
Cole atlas ee ES Nae (|
©2- اختيار سنتى ل ا
ل ا ee
صفحه 197:
eS ee ern
06:20 فصل هشتم؛)ص
» بروكراسى نوع آرمانى «
سازه هاى عمده اين نظریه عبارتند از
عقلانيت: هدف مدارى ساززيمان.
ا ل اكات
صفحه 198:
2010-8
Cee Moron]
صفحه 199:
|
0 uci
پیامدهای مثبت و منفی بروکراسی
» از دیدگاه « هوی و میسکل
Hoy & Miskel
ار باعث صداقت می شود.
2 سلسله مراتب: به ارتباطات صدمه می زند
صفحه 200:
|
499 فصل هشتم؛ص
COUN PER fe Dr ECS re Pea)
۱۳ DETER Ter
خاصيت ايجاد مى كند
۱ ESP ne reac)
صفحه 201:
|
فصل هشتمص 49
2
حم ا Pers SET
بروکراسی در آموزش و پرورش بر مبنای شکل صفحه بعد قابل
بررسی است
صفحه 202:
eS eS were
160 فصل هشتماص
بالا
moe ye)
صفحه 203:
|
0
۳۰
بخثل سوم
Fy) امم
ا ۱[
OB SPS COPED ever err et rate)
صفحه 204:
|
Ware) ا
يا وظيف
عناصر اصلى طبقه بندى و و مر
سه بعدى عبارتند از: emacs
زمينه اجتماعى كار مدير
صفحه 205:
0 آموزشی
فصل 9 are
Bye ا ا ل Ce ws 4)
e355")
شخص مدیر آموزشی: ویژگیهای ae 5
صفحه 206:
a eee area
زمینه یا وضعیت اجتماعی: شرایط » امکانات و محدودیتهایی که
حیطه کار را مشخص می کند.
- در تحليل فراتر هر يك از اجزاى فوق دارياى © بعد ديكر
هسدند
صفحه 207:
اصول مدیریت آموزشی
من
زمینه های اجتماعی کار مدیر مرتبط است با:
may ed ©نوآورى و تغيير
ا RES TCD Be eee Ye a
صفحه 208:
اصول مدیریت آموزشی
69 فصل دهم؛اص
a
AO
» نظریه سیستم ها «
RS Yeeros S18 Te CUR Yo eS tree eTeTS 5 sis
.0-0-0 مجموعه اى از عناصر و اجزاى مرتبط و در
Yeey ال ل ل ل 6ك
صفحه 209:
فصل دهمص 499
« خصوصیات سیستم »
۳ oie
عناصر یا اجزای سیستم ممکن است مفاهیم باشند. -
RCTS ree re oop erase
صفحه 210:
اصول مديريت آموزشى
فصل دهماص 46
محیط » مواد محیط » مواد
Ear ees: انرزى » اطلاعات
تست ها سس
صفحه 211:
اصول مديريت آموزشى
pier) ۱2
:۰ وظیفه یا وظایفی که سیستم در ارتباط با سیستم های
eer
peas ald oleS Sey OT ا الل ل
صفحه 212:
اصول مديريت آموزشى
فصل دهم؛ص ©0©6)
Pe يد
23> سيستم يسته
ae 558 a دروندادها
"۳ رس عمایات
۳
صفحه 213:
اصول مديريت آموزشى
فصل دهم؛ص 496
جر. خه فعاليت la
- الكوى فعاليت هاى يك سيستم سيكلى يا جرخشى است.
۱ TSN RES See ee
صفحه 214:
er vere ك2
فصل دهم؛ص 496
eae سک
cS te Sere re eee Tete E ES
۱ ال تس eee Tees
نام دارد
صفحه 215:
er vere ك2
فصل دهماص 090
Guirvpy >> <<
ترا " همه سیستم ها صرف نظر از ماهيت » اندازه يا
نوع آنها به مرور زمان میل به یک حالت فروپاشی دارند که
اصطلاحا آنترويى نام دارد.
صفحه 216:
er vere ك2
فصل دهم؛ص 49
OTe fee B Ye ae CTE Rr E sce
صورت می گیرد اصطلاحا نگانتروپی (96۳1۳00۱ع!۱)
نام دارد.
صفحه 217:
er vere ك2
فصل ۱229
000 BE Bin)
- بروندادهای سیستم به عنوان درونداد به داخل آن بازخورانده
رد سا م
صفحه 218:
er vere ك2
فصل دهم؛ص ©0©6)
> بازخورد
Es
بازخورد منفى
Epes ا ا eee
Dynamic Stead
Homeostasis y
State
صفحه 219:
اصول مديريت آموزشى
CS eer von
همپانی و چندپانی
Maltifinality Equifinalityo,
| aS OE ro ee aE
- نظرییه عمومی سیستمها,
صفحه 220:
اصول مديريت آموزشى
فصل دهم؛ص 000©
« نظریه سیستمی سازمان »
۱۳ رت to eB)
مزاياى نكرش سيستمى :
صفحه 221:
اصول مديريت آموزشى
فصل دهم؛/ص ©00©
1)- جامع است.
© براى همه قلمرو هاى رفتار انسانى راهبردهاى ضمنى
۳9
صفحه 222:
اصول مديريت آموزشى
فصل دهم؛/ص ©00©
o) ا ا ee men Cpe erie كه
مشثرک دارد.
۳ Be wr eye ce Wr Ne rin a
صفحه 223:
Sree ener
فصل يازدهم
نظریه سیستم اجتماعی» «
سيستم اجتماعى: واحد اساسى تحليل مديريت
مطالعه مدیریت باید در عمومی ترین زمینه رفتار اجتماعی -
یعنی سیستم اجتماعی صورت پذیرد.
صفحه 224:
اصول مدیریت آموزشی
فصل یازدهمص 606
« مدل سيستم اجتماعى»
ا ا ال ل 7
ريفتار او تحت تأثير اين دو وجه قررار مى كيرد.
صفحه 225:
اصول مدیریت آموزشی
فصل یازدهماص 60
Bie soe rte) ۱
RPS ا ل ل rs cere eae
زمینه آن به منزبله یک سیستم اجتماعی تلقی می شود.
صفحه 226:
فصل يازدهم؛)ص 609
0١
000
© از لحاظ كاركرد
ashe bla! 31-O
صفحه 227:
اصول مدیریت آموزشی
فصل یازدهمءص 649
« وجوه تحليلى سيستم اجتماعى »
- وجه اجتماعی سیستم بعد هنجاری یا سازمانی نام دارد.
- وجه روانی سیستم بعد شخصی یا فردی نامیده می شود.
صفحه 228:
اصول مدیریت آموزشی
EOE TS)
« وجوه تحليلى سيستم اجتماعى »
8 وصور
رفتار مشهود< > سازس ور
بعد وخ
aa eae a
صفحه 229:
Sree ener
eae 9
بعد هنجارى از عناصر زير تشكيل شده است:
روت سس پچ
نقشها داراقآويزكيهاى زير هستند:
صفحه 230:
Sree ener
فصل يازدهم؛ص ©0©
ore ems Rewer ti) ا ا ا ل
هنتش ها بر حسب انتظارات » هنجارها » حقوق و وظایف
تعیین می شوند.
صفحه 231:
Sree ener
فصل يازدهم؛ص ©0©
0 نقش ها به وسیله سازیمان تعیین می شوند.
|
6 نقش های سازمانی مکمل یکدیگرند.
صفحه 232:
فصل يازدهم؛)ص ©0©
« بعد شخصی »
c\tes PB ESS Cee eva م
سیستم اجتماعی اشاره می کند.
(GS eons) ESE EA
( نيازها
صفحه 233:
رن 95م صر
2200
شخصيت مفهومى روانشناختى است.
نيازها: بيش آمادكى ها وازه اى مركب است كه مفهوم آن
صفحه 234:
Sree ener
فصل يازدهم؛)ص ©©©
بعد هنجاری
3 د | aN
کم Sa
هت
ار ۳
22-7 ©9838
ooo
صفحه 235:
اصول مدیریت آموزشی
فصل يازدهم؛)ص ©©©
با توجه به ملاحظات بیان شده می توان به یک تقسیم بنیادی
دست يافت
B=f(R.P)
صفحه 236:
اصول مدیریت آموزشی
فصل يازدهم؛)ص ©©©
رفتار سازمانى مشهود (8) هميشه تابعى است (6)
از تعامل:(06) ميان نقش (18) و شخصيت (58)
كه رابطه ( 2 . 8 )4 - 8
زا را
صفحه 237:
اصول مدیریت آموزشی
Beyer) ات
نسبت هاى متغير نقش و شخصيت در رفتار
صفحه 238:
اصول مدیریت آموزشی
TO) يت
م
RIE 0 00
رفتار او سازیگار و اگر مطابق انگیزه های خود رفتار کند»
Cash Gad) 168,
صفحه 239:
0
فصل یازدهمص 600
كشمكشهاى- فرد و سازمان
Ce (| ا ل 1
الگوی انگیزه ه هاى فردى يي
داردتوافق نداشته باشدبروز می کند.
صفحه 240:
Sree ener
فصل یازدهماص 660
اا etc Se YP كك
trees reset Een ey ا SPS ES ae
صفحه 241:
اصول مدیریت آموزشی
فصل یازدهم؛ص 600
کشمکش های شخصیت: اين نوع کشمکش در اثر نیازها و
۳۱ CCRT PRES Fr Rew ee CN
بستگی دارید.
صفحه 242:
اصول مدیریت آموزشی
فصل یازدهمص 6060
ملاک های رفتاری سازمانی
2 رفتر. دب سازمان عبات از
© © ©
صفحه 243:
|
فصل يازدهم؛ص 00)©©
اثريبخشى: هنگامی تحقق می یابد که سازمان به نتایج مطلوب
خود نائل شود.
کارایی: نسبت میان بروندادها و دروندادها
در..صورت منطقی بودن کارایی نام دارید.
صفحه 244:
Sree ener
©©)0( فصل يازدهم؛ص
0
صفحه 245:
فصل يازدهم؛/ص 0)©©
«,اثربخشى »
ل ل ل TPB Yer SSO كك
كم
- رابطه ای است میان رفتار. سازمانی با نیازها و مقاصد فردی
صفحه 246:
اصول مدیریت آموزشی
فصل يازدهم؛/ص 0)©©
مسبت و
- رابطه ميان انتظارات سازمانى و نيازهاى فردى
0
0
صفحه 247:
Sree ener
فصل يازدهم؛)ص ©©©
» «ررهبوى و مديريت
00 ا S oP o> UN von LE
- مديريت: بعد هنجاری
ee SE ۳
صفحه 248:
اصول مدیریت آموزشی
فصل يازدهم؛)ص ©©©
در چهارچوب تئوری سیستم.اجتماعی سه سبک مدیریت یا
رهیری قابل تشخیص است:
0 كاه
©2- سبى موقعيت مدار
صفحه 249:
اصول مدیریت آموزشی
فصل يازدهم؛)ص ©©©
0 سبک هنجارمدار: این سبک با تاکید بر بعد هنجاری به
fel KPC ا eae TRY pe Wreath Ng Onis eMC) Be]
۳ موظف به اجرای مقررات
صفحه 250:
اصول مدیریت آموزشی
فصل يازدهم؛ص ©6©©
0 سبک فرد مدار: این سیک بر بعد شخصی تاکید داشته و
BPE CEerubyees re SIO e IO Shin es]
We
صفحه 251:
اصول مدیریت آموزشی
فصل یازدهم؛ص 606
ote ris eer py keewin (| و
تا و 22
شخصی تأکید می کند.
صفحه 252:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوازدهمص 66
رد مسر
این اصطلاح در .علم سازمان معمولا در دو معنی استعمال می
شود
۱۳ و anv Es (|
صفحه 253:
اصول مدیریت آموزشی
فصل مر رت
Oe Or Re ROE ee rio)
سازمانی دلالت دارند.
- این تعزیف به معنای « روابط انسانی » تزدیک است.
صفحه 254:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوازدهم؛)ص ©6©
روابط انسانی » کاربرد وسیع اجتماعی دارد.در مقابل هه
رفتار سازمانى دقيق تر است.هردو به موضوع واحدى اشاره مى
كنند.
صفحه 255:
اصول مدیریت آموزشی
۱
- رفتار سازمانى بيشتر جنبه نظرى و بزوهشى دارد.
Div ا ا ا 00
رفتار سازمانی در صدد فهم رفتار پیچیده سازیمانی است
صفحه 256:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوازدهمءص 660
۱ Pee ese
علمی بهره می جویند.
- تفاوت ايندو مثل تفاوت باتولوئيست و طبيب اسنت-
صفحه 257:
فصل دوازدهم؛ص 666
رفتار سازمانى را در سه سظح مى توان ملاحظه كرد:
0- تحليل رفتار فردى در سازمان
ا 0 يه
©- تحليل رفتار بيجيده در سازمان
_س_«س«س٠“»ح]]وُظ.نّ»ئؤ»ؤ7ؤ:5:5:ةؤ5ؤشؤوؤ5ر5صٍ”“5ْ“١(“١_“ب“#"#إئآ_ظ_ظآ٠لآ"بب>©5ج>. 1 حح"ححآحآححح سح حس ي سس ۳
صفحه 258:
SBE ere ات
اهم ویژگیهای روانشناختی بای فهم رفتار فردی:
0ادراک: مرحله آغازین رفتار است.
أب علریق فرد به تجریه های خود معتا مس حم
صفحه 259:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوازدهم؛ص 669
2 یادگیری: تغییر نسبتا پایدار در رفتار است که از تجربه یا
رفتار و عمل تقویت a شده حاصل می شود.
- يادكيرى در هر رفتار انسانى نقش دارد.
صفحه 260:
Sree ener
فصل دوازدهمءص 660
© كرايش: يك وضع روانى است حاكى از اينكه فرد نسبت به
يك موضنوع جه احساس و عاطفه اى داريد.
صفحه 261:
فصل دوازدهم؛ص 6660
ا SECYE Dot 2 02500
اهدافى نيزو مئ دهد و فعال مى سازدءهدايت مى كند و آنريا در
مسیر هدف قرار می دهد.
صفحه 262:
Sree ener
فصل دوازدهم؛ص م60©
« رابطه بین نیاز » سائق و هدف »
صفحه 263:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوازدهم؛)ص ©6©
بهترین تعریف یک کلمه ای نیاز » کمبود است
- ۰ "۱ نیک کمبود جهت دار که ناظر به هد است و برای
تحفق هدف لیرو ایجاد می کند.
صفحه 264:
Sree ener
فصل دوازدهمءص 660
See Mees Ears ey م
تسكين دهد.
صفحه 265:
فصل دوازدهمءص 660
- تظاهر انكيزه هاى انسانى از فرهنكى به فرهنك ديكر متفاوت
است.
S COTE DCC Wr Oe STS ا تم
صفحه 266:
فصل دوازدهم
- انگیزه های متفاوت از طریق رفتارهای همانند بروز می کنند.
- انگیزه ها ممکن است در اشکال دگرگون شده ظاهز شوند.
صفحه 267:
Sree ener
فصل دوازدهمءص 660
- هر رفتار'واحدى ممكن است حاكى از انكيزه هاى كوناكون
باشد.
صفحه 268:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوازدهم؛ص 6060
nN
OS eee.)
@
صفحه 269: