کسب و کارمدیریت و رهبری

اصول مدیریت خردمندانه

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
برای هر یک از ارتباطات مهم کاری خود به سوالات زیرپاسخ ۳

صفحه 5:

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
52 درارتباطات نتتخصى ازديكران بيش ازثوان يا تمايل آنان .انتظارنداشته باشيد هد ‎OF 0 252 7 20 |, Le aS cage alge.‏ بسرآوردم 7 - ۰ سخ a ‏ی‎

صفحه 9:
اصل سوم

صفحه 10:

صفحه 11:
براى احتراز تضادهاواختلافات درارتباطات شخصى درارتباطات ‎a in‏ 200

صفحه 12:

صفحه 13:
واسته 0مك شمارامشخص مى كند

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:
مج ‎RR‏ ‏یت با یبا ‎Ne‏ ‏آنها 5 يدك کنیا

صفحه 17:

صفحه 18:
#_برنامه آق برای رسیدن به خواسته منطقی خود داشته باشیم

صفحه 19:

صفحه 20:
Sea ۱ ‏ی‎ Piva, Spar ray a) See eee Sa ace ed

صفحه 21:

صفحه 22:
وید شماباید دردنیای 06 ومحبت ۳ حك نی ‎ce‏ 0 افراط وتفریط وجودندارد

صفحه 23:
‎Aires cm 0-0‏ ۰ ۳۰ تعادل بايد شاخص هايى داشت وبايدانتظارداشته باشيم افراد حرفه اى

صفحه 24:
Soe Fo FEF om yu Pet ear ae goa .آورد برلی‌موفقیتساید خطر کرد * به قضاوتخود لعتماد دلشته باشید *

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:
متتخضات گروه دوم اذ ‎gb!‏

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:
4 +

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:
اصل نهم

صفحه 35:
آرزودايم لفرادىكه برليم مهم هستند مرادوستهلشته باشند * ‎at‏ ل را( ع فك ات ا ل رك ال ا ل ل 000

صفحه 36:

صفحه 37:
:نكات زير باعث اصلاح نظام فكرشما مى شود ‎ee‏ | لن‌تسحمیل نب کنید * ‎sae er ecb) acct). egg mcg 4‏ ‎pes ES ot oe eels al ome‏ سس رن مین گناد ۲ اك ‎pees‏ f 4

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:
ie ‏ا‎

صفحه 41:
om Ca ‏سد های‎ ١ = 17 eee ee pee etry ay ‏كيك كرفين از‎ 3

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:
۱۳۳۳ EE راکه ‎tir Cpr Coen ONe sp ae‏ تا لا ‎Daal‏ دارید وروی

صفحه 45:

صفحه 46:
a 0 ۷ ۷۳ Cals eye 2 0 5 ‏كنيد تر‎ ايجاد تعهدات معقول هر روز هبراى خود 4 آنهانه تنها 2 کنترل ‎nee‏ دهيد ‎OE‏ ‏1 ل 3 راسم | ‎a‏ vas 8 1۷

صفحه 47:

صفحه 48:

صفحه 49:
‎Lal 3‏ هی فد رکنم ‎at 9‏ که باعث عدم ‎ed‏ 3 بپرهیزید,, ‎

صفحه 50:

صفحه 51:
‎Lal 3‏ هی فد رکنم ‎at 9‏ که باعث عدم ‎ed‏ 3 بپرهیزید,, ‎

صفحه 52:

صفحه 53:

صفحه 54:
x ee ey Ps ee eS * ‏نا‎ A OR Ae ee oa open

صفحه 55:

صفحه 56:

صفحه 57:

صفحه 58:
‎re:‏ گناه می = بپرهیز: ‎

صفحه 59:

صفحه 60:
لنت ارائه كردهبنحوى كه ل ورفتارنيكوترى ترغيب نمايند

صفحه 61:
#_.پرهیزازرفتاری که موجت یأفتن مشکل می شود

صفحه 62:
emer ee 00 با .تذكر مى دهم الكواسته هاى خود را مى كويم ‎ie‏ ل ل 0 ل

صفحه 63:

صفحه 64:
5 | aS als ‏حساسی:‎ کل دیکری بیان ل 2

صفحه 65:
‎eee‏ و ار ‎ ‎ ‎

صفحه 66:
و و( << آ ۲ ‎a OC ete‏ ال ‎ea APU CS Soe UR ‏ندارد به جزء منطقى ييام وى واكنش نشان ندهيد‎ Oe ‎ ‎

صفحه 67:
a التي ‎Fee‏ ‏ات

صفحه 68:
۳

صفحه 69:
برای تقویت خرد. چه دراداره دیگران وچه درزندگی ال الل 2 سن ۳ ۳ در ار 5۳ لك ۳ ‎ee‏ به تغییر واصلاق رفتارها وشیوه ‎ae‏ و 4 باید بدانی که آفرادی که برایتان ارزشمند هس آزشما چه > سل ۱ 9 ١

صفحه 70:

صفحه 71:
۴ چیزی برای گفتن ندارم ۴ a etal ‏نمی دانم‎ ۴ ‏ا ا‎ ME

صفحه 72:

صفحه 73:
اعمالی که گویای احترام هستند .مردم را از ۶ را ال ای ‎nc POO OSE OC‏ ل 1

صفحه 74:
کت :مهم هستند اخترام بكذاريد

صفحه 75:

صفحه 76:

صفحه 77:
مهمترین دلایل ناكام بودن نواوريها پیوند ورابطه اي با مصرف کننذه ندارد . میزان سود اوري و ارزش اقتصادي نامعطوم است . زیع انها دشوار

صفحه 78:

صفحه 79:
رخدادهاي بیرون از انتظار ) وضعیت هاي ناسازگار تقسیمات نواوري: 7 9) ديزهاي فرايندي ۶) دگرگوني وضعیت بازار ©) دكركوني در امار جمعيت ©) دكر كوني در ادراكه م) دانشهاي نو

صفحه 80:

صفحه 81:
. مراحل چرخه فاوري"

صفحه 82:
متوقف کردن جر و بحث رها سازي ايده هاي خود

صفحه 83:

صفحه 84:

صفحه 85:
گروه های علاقه مند به کار فردی / با يكديكر کار کنند 0/عدم علاقه به کار گروهی 0/ ارزشیابی عملکردشان به صورت گروهی 2-6 رف ‎KP‏ وجود رقابت گروهی

صفحه 86:

صفحه 87:
وابسته بودن سازمان به تلاش گروه افزایش بازده کار از طریق ارتباط رودر رو حداکثر استفاده از توانائیهای فردی وجود احساس مسئولیت فردی و گروهی

صفحه 88:
گروه های مشاركتى با عملكرد بالا رعايت معيارهاى كروه مشاركتي اعتماد واحترام وعشق بسیار زیاد اعضا نعبت به یکدیگر تسریع در حل تکالیف داوطلب شدن براي کمک به یکدیگر

صفحه 89:
گروه های نوعی متداول سدیر رهبر گره را نتخاب می کند از نظر ماهیت همگون هستند اعضا بر اساین ععلکرد پاداش می گیرند مدير براى حل مشكلات وهشدار به كاركنان کار گروهی را متوقف مى كند أولويت اصلى انجام واتمام كار اسست تفاوت گروه هاي مشاركتي با گروه هاي نوعي متداول گروه.های مشارکتی -همه کارکنان به نوعی رهبر ومسئول هستند. از نظر ماهیت ناهمگون هستند اكر ياداشى در كار باشد به كروه تعلق مى كيرد مدير كروه را به حل مشكل ترغيب مى كند ودخالت را به حداقل مى رسائد علاوه بر انجام كار مشاركت همه اعضا ورشد مهارتها ى انان مورد توجه است

صفحه 90:
ل ضفن اه اعضا مستقل از يكديكر كار مى كنند اعضا بيشتر به اهداف خود تكيه عى كنند درگیری باعث مداخله سر گروه می شود ارتباطات نیاز به مراقبت دارد رهبر با عملکردهای نامناسب مواجه است دستور کار را رهبر معین می کند اعضا به شکل هدفمندی وابسته به هم هستند عملکردها برای رسیدن به اهداف مشترک است خود تیم مشکل را حل می کند ارتباطات بازوصادقانه به وقوع می پیوندد کل اعضا با عملکرد نامناسب مقابله می کند کل تیم دستور کار را تعیین می کند

صفحه 91:

صفحه 92:

صفحه 93:

صفحه 94:
حم کارکردن به صورت فردی روی عناصر معمابرای رسیدن به نتیجه مشترک " لس

صفحه 95:
صورت فردی روی عناصر معما برای رسیدن

صفحه 96:
هماهنگی وسازماندهی ضرورت اساسی است کارکنان باید به صورت مشارکتی کارکنند کارهرفردبر نتيجه عملکرد گروه تأثیر دارد

صفحه 97:

صفحه 98:

صفحه 99:

صفحه 100:
پنج اصل اساسی در رهبری سازمان ها ایجاد فرصتهای دگراموزی در سازمان برس قاط فرت رصع درا افراد ایجاد انگیزع کنند

صفحه 101:
مشخصه های اساسی یک گروه مشارکتی

صفحه 102:
مشخصه های مهم در خصوص گروه مشارکتی مشارکت داوطلبانه افراد مشارکت در تصمیم گیری ها سازگاری تصمیمات با اهداف گروه

صفحه 103:
- عوامل لازم براي موفقيت گروه هاي مشاركتي

صفحه 104:
انواع پاداش پاداش دروني

صفحه 105:
< | سدسم | -

صفحه 106:

صفحه 107:

صفحه 108:
برنامه سهیم شدن در سود برنامه مزایای انعطاف پذیر پرداخت مبتنی بر مهارت

صفحه 109:
ساختارمند کردن پرداختی به کارکنان براساس ارزش زمانی

صفحه 110:
معیارهای پاداش کافی و مناسب باشد منصفانه باشد متنوع باشد پاداش حتمی و واقعی باشد برانگیزاننده باشد مورد قبول نیروی کار باشد موازنه شده و سنجیده باشد

صفحه 111:
سازمان دارد به کجا میرود؟ فرایندهای پاداش در رفتار کارکان؟

صفحه 112:

صفحه 113:
درک روشن از آنچه افراد در کار خود نشان میدهند ايجاد و توضي باداش برای ارضای این حوامته ها زمنی که سازمانی براورده گردد

صفحه 114:

صفحه 115:
مبادله

صفحه 116:
bones wiles ea) 3 eedcl hye) ‏رمرد رعاش علی درستال زاین ناسا‎ ‏مس ار‎

صفحه 117:
افراد مي توانند به طور ضمني عملکرد 7 8 ۳5 0 بدون وجود قیمت تصمیم گيري براي خود را در مقابل ابعاد مختلف يك خدمت ار ا

صفحه 118:
هنگامي که کیفیت خدمات مد نظر باشد خدمات مبا رضایت بخش خواهد بود

صفحه 119:
مکانیزم هاي تركيبي ۰ هریک از مکانیزم ها در شرایط خاصي نسبت به دیگران مزیت دارد. یک جامعه با تعادل ساختن هدفهاي مختلف براي دستيابي به بهترین ترکیب ازمکانیزم ها مواجه است مبادله براي تبادل محدوده منابع مناسب است * مکانیزم هايي که بر اساس تبادل منابع در مقابل پول شكل مي كيرد -اغلب ونه همیشهبالاترین بازده را از اشتراک منابع حاصل میکنند . مکانیزم هاي مبتني بربخشش در ایجاد مالکیت اشتراكي و تامین گروههاي محروم بهترین پاسخ را مي دهد در حالي که مکانيزمهاي اجباري دردستيابي به هدفهاي گسترده اجتماعي نقش اساسي دارد

صفحه 120:

صفحه 121:

صفحه 122:
2 6 ١ | Pe he) ‏راهنمايي منايع‎ ‏راهنمايي مشروح منابع بر اسا‎ | ‏موضوع‎

صفحه 123:

صفحه 124:

صفحه 125:

صفحه 126:
رس ۳ روابط بون سازماني از نظار شعل

صفحه 127:

صفحه 128:

صفحه 129:
نام کتاب: مدیریت خردمندانه نویسنده: جک گراسمن انتشارات آتنا - چاپ اول

صفحه 130:
اميد است اين ‎Sail‏ مورد قبول واقع گردد

به نام خدا اصول مدیریت خردمندانه گروه هاي مشارکتي و پاداش اصل اول درارتباطات کاری درحدایثار عمل کنید ولی بیش از .حدمعقول انتظار نداشته باشید بیشتر ارتباطات کاری هستندودلیل وجودی آنها برتجارت .استواراست یعنی ان چه که افرادبرای یکدیگر انجام می دهند ارزیابی ارتباطات کاری برای هر یک از ارتباطات مهم کاری خود به سواالت زیرپاسخ :دهید چه چیزی این ارتباط راحفظ می کند؟ آیا آن چه که ازطرف مقابل توقع دارید ،دائما به دست می آورید؟ برای بهبود وتوسعه ارتباطات کاری به سوالت زیر پاسخ دهید شما چگونه می توانید تسهیالتی را در ارتباطات کاری خود برای دستیابی به خواسته هایتان ایجادکنید؟ شماچگونه می توانید انگیزه ای درمردم ایجاد کنید که هدایایی به شما بدهند؟ راهکارهای ارتقاء کیفی ارتباطات عمده کاری ازخواست ها،نیازها ودیگرتوقعات طرف مقابل اطالع حاصل .کنید دربرآورده ساختن انتظارات وجامعه عمل پوشاندن به آرزوهای .اوکوشا باشید فراترازتوقعات او عمل کنید.بدین مفهوم که به او هدایایی .منطقی ومعقول عرضه کنید اصل دوم درارتباطات شخصی ازدیگران بیش ازتوان یا تمایل آنان .انتظارنداشته باشید .عوامل مهمی که ما را قادر به انجام تعهدات می کند بRRرآوردRه RکRRردRنحRداRقRلتRRوقRعاتمRعقول- ن RداRشRتنتRRوقRعاتبRRیشاز تRRواRنوRتRمایRلطRرفمRقابRل- ‏RلRنRتظاراRت وRفراRترنRگذاRشRتنپRRاازRحداRق ا اRنRجام دادRنکRRارRهایکRRه بRRراRیحRفظ ارRتRباطاتشRRخصیالRزRم - .هRستند اصل سوم گذرازارتباط کاری به ارتباط شخصی با عدم تداخل ارتباط شخصی باارتباط کاری می توان هردو .راحفظ کرد گذر ازارتباط شخصی به ارتباط کاری برای احتراز تضادهاواختالفات درارتباطات شخصی درارتباطات :کاری باشرایط زیررادرنظرگرفت شRRخصی شRRما دRردRاRخRلسRRازRمانیRRک* ، بRRاوRجود داRشRتنرواRبRط .کRRارRمRندهستید ‏Rن شRRمانRیزمRلزم بRRه پRRیروRیاز مRعیارRهاوRمRقرراRت* هRمانRند دRیRگرا ، .هRستید .شRRمانRیزمانRند یRRککRRارRمRند دRقRیقامRثلدRیRگراRنارزRیابRیمRیشRRوید * اصل چهارم به همه مسائل زندگی بادید مثبت بنگیرید برای برخورد موثربا مسائل ،نخست باید آنهارا با بیان مثبت تعریف کرد،بیانی که دRقیقا خواسته هاونیازهای شما رامشخص می کند اصل اساسی رهنمود شما بیان مثبت مسائل منجربه راه حل وبیان منفی آنها را منتهی به احساس ناباوری می شودوهمیشه مسائل رابا دیدمثبت بیان کنید اصل پنجم ازمنطقی بودن خواسته های خود اطمینان حاصل کنید حال که شما مسائل خودرا به عنوان خواسته های مشخص با دیدی مثبت بیان کرده ایدف بایستی میزان معقول ومنطقی بودن .آنها را ارزیابی کنید روش تدافعی دارندگان حالت تدافعی بهتراست دفاع آگاهانه داشته باشندو دفاع .آگاهانه تازمانی که افراط درآن نباشد کامال منطقی است روش حل مسئله :برای حل هر مشکل انسانی احتیاج داریم .دقیقا بدانیم چه می خواهیم .مطمئن شویم خواسته ما منطقی است .برنامه ای برای رسیدن به خواسته منطقی خود داشته باشیم بیان مسئله مسئله را براساس خواسته ای که بدنیال آن بوده اید بیان کنید وتوجه داشته باشید که آن خواسته حالتی قاطعانه ومنحصربه فرد .داشته باشید نحوه برخورد باحالت تدافعی دیگران هنگام برخورد باچنین حالتی سه نکنته راباید به خاطر داشته :باشید .تRRداRفRعیبRRودRنمRردRم راRبRپذیرید - .بRRه آRنRهRا نRRگویRیدکRه حRاRRلتتRRداRفRعیبRRه خRود گRRرفRته اRید - .بRRا قRRبولدRفاع ،بRRا حRلمRسئله بRRه پRRردازRید - اصل ششم .همیشه جانب اعتدال را رعایت کنید شماباید دردنیای آگاهانه ومحبت زندگی کنید دنیایی که درآن .افراط وتفریط وجودندارد ارزیابی صالحیت حرفه ای افراد درآغازجهت تعیین صالحیت حرفه ای افراد دردنیای تعادل باید شاخص هایی داشت وبایدانتظارداشته باشیم افراد حرفه ای .منطقی و مسلط باشند نکات داشتن فکرواندیشه متعادل ‏RوتRسRت* ‏RتنRنRعطافدرRشراRیRط مRختلفیRRکنRRقطه ق Rا .داRش ا .بRRجایRصرارRبرنامRمکنهRاوRنامRحتملها بRRه اRمRکاناتتRRوجRه کRRنید * ا ‏RنRب فRRرصRتهایطRالیRیرا مRیتRRواRنبRRدسRت* بRRا بRRررRسRیتRRمام جRوا ، .آورد .بRRراRیمRوفRقیتبRRاید خRطر کRRرد * .بRRه قRRضاوRتخRود اRعRتماد داRشRته بRRاشRید * اصل هفتم .ازرفتارهای افراطی بپرهیزید دانستن آگاهی به این که رفتارها و روش های افراطی موجب زیان .می گردد ،شما را درداشتن فکر متعادل یاری می کند مشخصات گروه اول افراطیون سرسخت واکنش غیرارادی مطلق گرا تصمیماتشان ناشی ازاحساس مشخصات گروه دوم افراطیون دارای انعطاف پذیری زیاد نداشتن قدرت تصمیم گیری اصل هشتم کشف توانمندی ها ما باید توانمندی های خود را کشف کنیم وتوانمندی ها را برای .بکارگیری تقویت کنیم نحوه کشف توانمندی ها قدم اول :نوشتن خصوصیات مثبت ومهارتها ،ویژگی های باطنی وظاهری قدم دوم :برای تقویت باورها کمک گرفتن ازیک دوست :قدم سوم :پاسخ دادن به سوال زیر چRه وRیژگRیوRمRهRارRتRیرا کRRه اRکRنونفRRاقد آRنهRستم دوRسRتدارRم داRشRته - بRRاشRم؟ :قدم چهارم :نوشتن خواسته Rها وپاسخ دادن به Rسواالت زیر ‏RنRمرمRشخصچRه کRRارRیبRRابد بRRکنیم؟ - بRRراRیحRصولاRی ا بRRراRیکRRمکبRRه اRنRجام اRیRنکRRارRبRه چRه مRنابRعینRRیازدارRیRم ؟ - بRRراRینRRیلبRRه اRیRنمRقصودآRیا واRقRعا مRایRلم وRقRتو تRRالشمRوردRنRیاز - راRصرفکRRنم؟ ارزیابی نتایج حاصله قدم اول :نوشتن تمام دRستاوردهای چه کاری وچه شخصی :قدم دوم :پاسخ دادن به سواالت زیر کRRداRم وRیژگRیفRRردRیمRوجRبحRصولاRیRندRسRتاورد مRیشRRود؟ - چRه مRهRارRتهایRیمRرا درRنRیلبRRه آRنتRRقویRتمRیکRRند؟ - اصل نهم افکارخورا براعمال ورفتارنیک متمرکزکنید آرزودارRم اRفرادRیکRRه بRRراRیRم مRهم هRستند مRرادوRسRتداRشRته بRRاشRند * .اRحRساسمRیکRRنماRگرآRنRهارا راRضRیکRRنم آRنانمRرادوRسRتدارRند * .مRنمRیتRRواRنRم آRنچRه را کRRه آRنRهRاازRمRنمRیخRواRهند بRRه آRنRهRا بRRدهم * اصل دهم .نسبت به دیگران صادق وروراست باشید :نکات زیر باعث اصالح نظام فکرشما می شود .نRRظراRتخRودراRبRه دRیRگراRنتRRحمیلنRRکنید * .بRRداRنRید کRRه دRیRگراRنحRقدارRندوواRقRعیترا ازآRنانکRRتماننRRکنید * اRگربامردRم مRودRبانRه بRRه مRذاRکره RبRRنشینید آRنRهRا بRRه شRRمااRحRتراRم * ی گRRذارRند .م- R ‏RیلRسRت* ‏RیRطراRفRیاندRخ ا .ادRبوRنزاRکRتدرRکاهشآRالم روRح ا اصل یازدهم بیش از حد به دیگران متکی نباشید وابستگی ها باعت می شود انسان را تحت کنترل خود داشته .باشدوباید وابستگی هارا از بین برد ماهیت وابستگی افراطی .اعتیاد به هرشکلی که Rباشد بابت وابستگی می شود .ترس به هرشکلی باشد بابت وابستگی می شود نحوه کاستن از وابستگی های افراطی جایگزینی چیزی برای ترک وابستگی کمک گرفتن از افراد Rو گروه ها برای ترک وابستگی برخورد جدی با عادRت های خوب و بد،که در مقابل .تغیرات بسیار مقاوم هستند اصل دوازدهم .برای غلبه برترس ازشکست ،قدم به قدم پیش روید :برای غلبه برترس رهنمودهای زیر رااجرا کنید کسی که برترس خود فائق نیامده باشیدهمواره بر توان .خود Rشک دارد شکست یعنی فاصله گرفتن ازتالش و موفقیت یعنی با هر .قدمی که به جلو برداشته میشود تقویت وقدرت می یابد نتایج نهایی در کنترل شما نیستندو تمام چیزهایی که راکه بایستی برای دستیابی به اهدافتان انجام دهید .دراختیار دارید .بابرداشتن هرقدمی ازمیزان ترستان می کاهد اصل سیزدهم هرروزباخودعهد وپیمان خاصی بسته وبه آنهاوفا کنید ایجاد تعهدات معقول هر روز هبرای خود وانجام آنها،نه تنها میزان کنترل برزندگی خودرا افزایش می دهید بلکه از موفقیتی که آن .کنترل فراهم می آورید خشنود هستید اصل چهاردهم هنگام گوش دادن ،گوینده رامهمترین فرد زندگی .بدانید گوش دادRن مهمترین وتنها نیاز یادگیری وهمچنین شرط اساسی .پاسخ به دیگران ومسائل است ابزارهای مفید تمرکز برتکلم .از عواملی که باعث عدم تمرکزمی شود بپرهیزید .سواالت خود را متناسب وبه روش صحیح بپرسید باشرح وتاویل ،اطمینان حاصل کنید که منظور گوینده .رادرک کرده اید عوامل عدم تمرکز درونی مشغول کردن افکاری غیراز موضوع مورد Rبحث پرت شدن حواص شمانسبت به ویژگی های آزاردهنده طرف مقابل غوطه ورشدن درافکار خود ابزارهای مفید تمرکز برتکلم .از عواملی که باعث عدم تمرکزمی شود بپرهیزید .سواالت خود را متناسب وبه روش صحیح بپرسید باشرح وتاویل ،اطمینان حاصل کنید که منظور گوینده .رادرک کرده اید اصل پانزدهم .دیگران رادرحالت تدافعی قرارندهید هرکسی بترسدحالت تدافعی به خود می گیردوترس ،خود مانع .کارآیی ،خالقیت ورشد می شود .افکارکسانی که ذاتاحالت تدافعی دارند .همراهی کردن مطمئن تراز مخالفت است آیامخالفت کردن باعث غم وتاسف من نخواهد شد؟ دفعه قبل اوازپیشنمهادم عصبانی شد نمی خواهم این .تجربه تکرار شود ازآن جایی که نمی خواهم همواره از نظراتم دفاع کنم .بهتراست چیزی نگویم .ازقضاوت بیجا درمورد کلیت افراد بپرهیزید :دوخصوصیت چنین قضاوت هایی بصورت زیراست .مالمت وسرزنش کردن فرد بخاطریک عمل خاص نگرش منفی درباره اعمال فرد .از سواالت اتهام انگیز بپرهیزید وقتی یک سوال جنبه اتهام انگیز داشته باشد موجب تخریب .روحی طرف مقابل می گردد ازمچ گیری بپرهیزید برخی سوالت به هر شکلی مطرح شوند حالت مچ گیری دارند .باعث به دام افتادن طرف مقابل می شود .از اقداماتی که Rموجب احساس گناه می شود بپرهیزید بعضی ازعبارات باعث رنجش می شود وبه ارتباط شما لطمه می .زنداین عمال واکنش های تدافعی را می طلبد اصل شانزدهم .انتقادات سازنده داشته باشید انتقادات بایستی درقالب جذاب ومناسب ارائه گرددRبنحوی که .دریافت کننده را به سوی اعمال ورفتارنیکوتری ترغیب نمایند ماهیت و موجبات انتقاد :تنها اهداف یک انتقاد سازندگی به شرح زیراست واداشتن طرف مقابل به درک خواسته های شما تعیین این که چه تغیراتی مشکل را مرتفع ساخته .پرهیزازرفتاری که موجب یافتن مشکل می شودR تفاوت بین انتقاد وقضاوت بیجا :انتقاد عبارت دل سوزانه Rاست که عمال می گوید .با اظهارنظردراین مورد می خواهم کمک کنم ازاین مسئله ناخرسندم ولی خواسته های خود را می گویم بقدری به فکرشماهستم که آن چه از دید شما پنهان مانده را .تذکر می دهم اصل هفدهم ماهیت پیام های دوقسمتی گفتاری منطقی :پیام باکلمات بیان شده پیام ها احساسی :پیام به شکل دRیگری بیان شده ابرازعالقه به شنیدن جزئیات :شنیدن ودرک جزئیات مستلزم این دوامراست بادریافت بخش احساسی پیام ،عالقه واقعی خودرا بیان کنید . .وبه اواجازه دهید مسائل مهم خود رابیان کند وقتی احساسات وی فروکش کردند بخش منطقی پیام را .مورد توجه قراردهید افزایش اعتماد به نفس قانون اول :به هیچ قیمتی درمورد احساسات دیگران قضاوت .منفی نکنید قانون دRوم :برای مسائل احساسی راه حل عجوالنه پیشنهاد .نکنید قانون سوم :تازمانی که طرف مقابل شما ازنظراحساسی .آمادگی ندارد به جزء منطقی پیام وی واکنش نشان ندهید ماهیت پیام های دوقسمتی غیرگفتاری .منطقی:اعمالی که قابل مشاهده هستند پیام ها .احساسی :قابل رویت نیستند اصل هجدهم برای تقویت خرد ،چه دراداره دیگران وچه درزندگی .باید بدانید دررابطه Rبا توقعات چه جایگاهی دارید .افراد رابه دادن انتقاد تشویق کنید برای بهبود ارتباطات خود ،به تغییر واصالح رفتارها وشیوه .های ارتباطی خود بپردازید باید بدانید که افرادی که برایتان ارزشمند هستند ازشما چه .توقعات منطقی دارند اصل نوزدهم پیام های سکوت .چیزی برای گفتن ندارم .نمی خواهم درگیر شوم .نمی دانم .تعجب می کنم .اعتماد به نفس الزم را برای بیان افکارم ندارم اصل بیستم .اعمالی که گویای احترام هستند .خواسته های خود را بصورت درخواست بیان کنید .تنها تعهداتی را بپذیرید که قادربه انجام آنها هستید .مردم را ازتغییردربرنامه هایتان ازقبل آگاه سازید .به احساسات افرادی که برایتان مهم هستند توجه کنید .قبل ازاتخاذ تصمیمات مهم ،نظروعقیده افراد Rراجویا شوید به همه افرادی که برای شماارزش دارنداحترام بگذارید درارتباطات کاری یا شخصی باید به افرادی که احترام برایمان .مهم هستند احترام بگذارید برخوردمحترمانه افراد محترم بدون توجه به نوع احساس خودشان می دانند .چگونه با دیگران صحبت کنند پنج اصل موثر درايجاد نواوري )1بايد مشتري را درگير ارزيابي راه حلهاي ممکن کرد . )2نواوري مسئوليتي فاگير شود وهمه ا فراد خود را مسئول بدانند. )3در گرو بودن اينده شرکت در حوضه نواوري )4اصل سرعت از گذشته تا کنون عرضه کاال نو بوده است. )5اداره کردن داراي معنوي . مهمترين داليل ناکام بودن نواوريها پيوند ورابطه اي با مصرف کننذه ندارد . ميزان سود اوري و ارزش اقتصادي نامعلوم است . توزيع انها دشوار است . مراحل عرضه ي کاالي نو: ميزان سوداوريوارزش اقتصادي انها نامعلوم است تععين حجم واندازه توزيع انها دشوار است )1رخدادهاي بيرون از انتظار )2وضعيت هاي ناسازگار تقسيمات نواوري : )3نيازهاي فرايندي )4دگرگوني وضعيت بازار )5دگرگوني در امار جمعيت )6دگر گوني در ادراک? )7دانشهاي نو چند توصيه براي اجراي نواوري تحقيق براي شيوه هاي انجام کار نواوري قابل اجرا در تمام سازمان هاست بازاند يشي فرايندها وابسته بودن هم افريني محصوالت با مشتري مراحل چرخه فناوري )1ناپيوستگي در فناوري )2د وره در اوردن )3طرح برتر )4د وره دگرگوني جزوي و فرايند توصيه هاي الزم براي مديريت فناوري مبارزه با ذهنيت منفي متوقف کردن جر و بحث در اميختن صبر و اشتيا ق رها سازي ايده هاي خود عوامل الزم براي تشکيل تيم هاي ارشد رئيکرد به پيش بيني هاي راهبردي اطمينان از همبستگي تيم پرورش اعضاي تيم ترکيب مناسب اعضاي تيم تعويض اختبار به تيم تعويض اختبار به تيم پرورش تئان رهبري انواع گرو هها در سازمان گروهاي مشارکتي با عملکرد بسيار باال گروهاي سنتي گروههاي مشارکتي گروه های عالقه به کار فردي گروه های عالقه مند به کار فردی /1با یکدیگر کار کنند /2عدم عالقه به کار گروهی /3ارزشیابی عملکردشان به صورت گروهی /4وجود رقابت گروهی کل کار کمتر از مجموعه هاست خصوصیات گروه های سنتی انجام کار به صورت گروهی تضعیف شدن ارتباط بین انها تشویق کارکنان به عنوان افراد عدم عالقه به کمک بدیگران کل کار کمتر از مجموعه اعضاست گروه های مشارکتی وابسته بودن سازمان به تالش گروه افزایش بازده کار از طریق ارتباط رودر رو حداکثر استفاده از توانائیهای فردی وجود احساس مسئولیت فردی و گروهی کل کار بیشتر از مجموعه اجزاست . گروه های مشارکتی با عملکرد باال رعایت معیارهای گروه مشارکتي اعتماد واحترام وعشق بسيار زياد اعضا نسبت به يکديگر تسريع در حل تکاليف داوطلب شدن براي کمک به يکديگر تفاوت گروه هاي مشارکتي با گروه هاي نوعي متداول گروه های نوعی متداول -مدیر رهبر گره را انتخاب می کند گروه های مشارکتی -همه کارکنان به نوعی رهبر ومسئول هستند از نظر ماهیت همگون هستند از نظر ماهیت ناهمگون هستند اعضا بر اساس عملکرد پاداش می گیرند اگر پاداشی در کار باشد به گروه تعلق می گیرد مدیر برای حل مشکالت وهشدار به کارکنان کار گروهی را متوقف می کند مدیر گروه را به حل مشکل ترغیب می کند ودخالت را به حداقل می رساند اولویت اصلی انجام واتمام کار است عالوه بر انجام کار مشارکت همه اعضا ورشد مهارتها ی انان مورد توجه است علل تمایز بین گروه وتیم گروه تیم اعضا مستقل از یکدیگر کار می کنند اعضا به شکل هدفمندی وابسته به هم هستند اعضا بیشتر به اهداف خود تکیه می کنند عملکردها برای رسیدن به اهداف مشترک است درگیری باعث مداخله سر گروه می شود خود تیم مشکل را حل می کند ارتباطات نیاز به مراقبت دارد ارتباطات بازوصادقانه به وقوع می پیوندد رهبر با عملکردهای نامناسب مواجه است کل اعضا با عملکرد نامناسب مقابله می کند دستور کار را رهبر معین می کند کل تیم دستور کار را تعیین می کند انواع کار گروهی مشارکتی )1کار کردن به صورت فردی روی تکالیف مشابه جهت حصول نتایج فردی )2کار کردن به صورت فردی روی عناصر معما برای رسیدن به نتیجه مشترک )3کار کردن مشترک بر روی یک تکلیف برای رسیدن به نتیجه مشترک کار کردن به صورت فردی روی تکالیف مشابه جهت حصول نتایج فردی از افراد خواسته می شود به نتایج فردی برسند هنگام کار کارکنان در تجربیات عالیق وانگیزه ودرک یکدیگر سهیم باشند تاثیر گذاری کارکنان روی کیفیت عملکرد یکدیگر نمودار کارکردن به صورت فردی روی تکالیف مشابه جهت حصول نتایج فردی ‏a. ‏a. ‏a. ‏a. کارکردن به صورت فردی روی عناصر معمابرای رسیدن به نتیجه مشترک هرکارمندی روی جنبه خاصی از معما کار می کنند تاتمام جنبه ها کنارهم قرار نگیرند معماحل نمی شود کم کاری یک کارمند مانع رسیدن هدف مشترک گروهی می شود کارکردن به صورت فردی روی عناصر معما برای رسیدن به نتایج مشترک ‏a1. ‏a2. ‏a ‏a4. ‏a3. کارکردن مشترک روی یک تکلیف برای رسیدن به نتیجه مشترک هماهنگی وسازماندهی ضرورت اساسی است کارکنان باید به صورت مشارکتی کارکنند کارهرفردبر نتیجه عملکرد گروه تاثیر دارد 0 مشترک نتیجهمشترک رسیدنبهبهنتیجه برای رسیدن تکلیف برای یک تکلیف روییک مشترکروی کارکردن مشترک کارکردن 0 0 ‏a 0 مشخصه های گروه مشارکتی وابستگی درونی مثبت پاسخگویی فردی تعامل رودرو مهارتهای بین فردی پردازش گروهی عوامل موثر در تشکیل گروه های مشارکتی مشخص کردن ترکیب گروهی کارکنان برای کارکردن خشنودی کارکنان درکارکردن با یکدیگر پرداخت پاداش به کارکنان به صورت فردی در برابر عملکردشان احترام واعتماد افراد به یکدیگر پنج اصل اساسی در رهبری سازمان ها باالوو سطحباال استانداردهادردرسطح تعییناستانداردها تعیین کاری زمینهکاری ازادیدردرزمینه ازادی سازمان دگراموزیدردرسازمان فرصتهایدگراموزی ایجادفرصتهای ایجاد وضعفدردر قوتوضعف نقاطقوت براساسنقاط براساس کنند انگیزعکنند ایجادانگیزع افرادایجاد افراد بررسی ونظارتدردربررسی دقتونظارت دقت افراد عملکردافراد عملکرد یکدیگر افرادبهبهیکدیگر گذاشتنافراد احترامگذاشتن احترام مشخصه های اساسی یک گروه مشارکتی کارکنان از طریق کار گروهی برای انجام دادن تکالیف مشترک با یکدیگرهمکاری می کنند کارکنان در گروه های 5-2نفره با یکدیگر فعالیت می کنند هرکارمندی مسئولیت رفتار خود را به عهده دارد انجام تکالیف کارکنان از طریق رفتار مشارکتی -وجود وابستگی مثنت نین کارکنان مشخصه های مهم در خصوص گروه مشارکتی مشارکت داوطلبانه افراد مشارکت در تصمیم گیری ها سازگاری تصمیمات با اهداف گروه صرف منابع پذیرش مسئولیت وجود یک هدف مشترک عوامل الزم براي موفقيت گروه هاي مشارکتي پاسخگويي فردي شامل ارزيابي لز تک تک لعضا انجام دادن وظيفه توسط هر يک از اعضا مشخص شدن هدف هاي گروه بر اساس موضوعات کاري انواع پاداش پاداش بيروني پاداش دروني ?وني پاداش بير بيروني پاداش از بيرون اداره مي شود از طريق سرپرست يا مدير به زيردست داده شود از طرف سازمان داده می شود پاداش ذاتی (طبیعی) به طور مستقیم درون خود شغل است منابع اصلی احساس شایستگی توسعه شخصی و ... انواع پاداشهایی که توسط سازمان به کار گرفته میشود پاداش مادی نمادهای وضعیتی مزایای مکمل پاداش خود اداره شونده پاداشهای اجتماعی پاداشهای حاصل از کار انواع سیستمهای پاداش برنامه سهیم شدن در سود برنامه مزایای انعطاف پذیر پرداخت مبتنی بر مهارت مرخصی طراحی استراتژ?یهای مدیر?یت پاداش تصحیح عملکرد افراد فراهم کردن ابزاری جهت برانگیختن توسعه و آموزش کارکنان ساختارمند کردن پرداختی به کارکنان براساس ارزش زمانی معیارهای پاداش کافی و مناسب باشد منصفانه باشد متنوع باشد پاداش حتمی و واقعی باشد برانگیزاننده باشد مورد قبول نیروی کار باشد موازنه شده و سنجیده باشد به هنگام طراحی استراتژی مدیریت پاداش سوال زیر را باید پاسخ داد سازمان دارد به کجا میرود؟ ما چه نوع رفتاری را میخواهیم؟ چگونگی اثرگذاری چه برنامه هایی در موفقیت سازمان فرایندهای پاداش موثر است؟ در رفتار کارکان؟ ویژگیهای استراتژیهای پاداش در جهت ارزشهای سازمان باشد با ارزشها و باورهای شرکت هماهنگ باشد رفتار مطلوب را در تمام سطوح حمایت کند با عملکرد سازمان پیوند داده شود یک مدیریت مطلوب را تثبیت کند دوکار الزم برای ایجاد استراتژی پاداش درک روشن از آنچه افراد در کار خود نشان میدهند ایجاد و توضیح پاداش برای ارضای این خواسته ها زمانی که عالیق سازمانی براورده گردد پاداش ارائه يک پيامد خوشايند براي انجام رفتاري مطلوب از فرد به منظور افزايش احتمال تکرار است اشتراک منابع: در بردارنده يک ارتباط متقابل به عنوان اشتراک است که در آن هر عضوداراي چند چيز با ارزش براي مشارکت با ديگران است. بخشش مبادله تبادل درمقابل دريافت پول اجبار مبادله • تبادل در مقابل دريافت پول • افراد مي توانند به طور ضمني عملکرد خود را در مقابل ابعاد مختلف يک خدمت تعيين کند بدون وجود قيمت تصميم گيري براي استفاده کنندگان مشکل خواهد بود بخشش ممکن است بر آداب روابط خانوادگي واصول بشر دوستانه مبتني باشد هرفرد بر اساس مقام و موقعيت اجتماعي خود ازمنابع سهم خواهد داشت بهترين عملکرد اين مکانيزم در خانواده و جوامع کوچک است هنگامي که کيفيت خدمات مد نظر باشد خدمات مبتني بخشش رضايت بخش خواهد بود مکانيزم هاي ترکيبي • هريک از مکانيزم ها در شرايط خاصي نسبت به ديگران مزيت دارد .يک جامعه با تعادل ساختن هدفهاي مختلف براي دستيابي به بهترين ترکيب ازمکانيزم ها مواجه است مبادله براي تبادل محدوده منابع مناسب است • مکانيزم هايي که بر اساس تبادل منابع در مقابل پول شکل مي گيرد –اغلب ونه هميشه-باالترين بازده را از اشتراک منابع حاصل ميکنند .مکانيزم هاي مبتني بربخشش در ايجاد مالکيت اشتراکي و تامين گروههاي محروم بهترين پاسخ را مي دهد در حالي که مکانيزمهاي اجباري دردستيابي به هدفهاي گسترده اجتماعي نقش اساسي دارد اهداف مشارکت • راههاي مشارکت مکان يابي موارد ويژه اطالعات و خدمات مديريت دسترسي يه اطالعات راههاي مشارکت منابع انساني و آموزش کارکنان بهبود کل منابع فرايند داخلي موسسات مکان يابي موارد ويژه • منابع راهنماييمنابع راهنمايي اساس منابعبربراساس مشروحمنابع راهنماييمشروح راهنمايي موضوع موضوع المللي بينالمللي اي-بين منطقهاي- ملي-منطقه کلي––ملي- کلي دسترسي به اطالعات يا موارد خاص دسترسي به اطالعات دسترسي به اطالعات يا موارد خاص دسترسي به اطالعات بهبود کل منابع • بهبود منابع سياستهاي هماهنگ تهيه موارد مورد نياز همکاري در فراهم آوري برنامه هاي انجام برنامه هماهنگي از هماهنگي بر فراگير در سطح تبادل موارد بودجه اساس طريق تکراري متمرکز محلي و مشورت موضوع ملي ر?وابط بين سازماني ممکن است به عنوان شيوه اي بر?اي: معاوضه کاال نيروي کار افزايش سرمايه داوطلبانه يا بر حسب وظيفه مشارکتي يا رقابتي عمودي يا افقي مديريت روابط بين سازماني حداقل مستلزم در نظر گرفتن 4وظيفه مديريت مي باشد انتخاب ارزيابي تنظيم تخصيص روابط نزديک بين علم و تکنو?لو‍ژي کاهش فاصله زماني بين دستاوردها علمي وانتقال آنها رو?ابط دانشگاه و صنعت هماهنگي بيشتر بين علم و? صنعت استفاده صنايع از علوم به عنو?ان ابزاري براي رسيدن به کيفيت نام کتاب :مدیریت خردمندانه نویسنده :جک گراسمن مترجمین :محمد سلطانی -محسن کهندل انتشارات آتنا – چاپ اول ساير منابع: سايت اينترنتي ‏www.google.com اميد است اين اندک مورد قبول واقع گردد

51,000 تومان