اقتصاد حمل و نقل
اسلاید 1: 1
اسلاید 2: دانشگاه آزاد ********2
اسلاید 3: تقاضا در حمل و نقلموضوع: مهندسی ترابری و ترافیکفصل دوم: اقتصاد حمل و نقلنام استاد: ***3
اسلاید 4: اقتصاد حمل و نقل1- گستره اقتصاد حمل و نقل 2- تقاضای حمل و نقل3- عرضه، تقاضا و تعادل 4- حساسیت تقاضای سفر5- عوامل موثر بر کشش ها 6- مدل کرافت برای تقاضا7- کشش های مستقیم و متقابل 8- مازاد مصرف کننده9- هزینه ها10- سیاست های قیمت گذاری و یارانه4
اسلاید 5: 1- گستره اقتصاد حمل و نقلعلم اقتصاداقتصاد خرد و اقتصاد کلاناقتصاد حمل و نقل شاخه ای از اقتصاد خرد کابردی است.5
اسلاید 6: 2- تقاضای حمل و نقلاصطلاح قیمتشکل 2-1شکل 2-26
اسلاید 7: q=α-βpq کمیت سفرهای تقاضا شدهα و β پارامترهای تقاضای سفر7
اسلاید 8: 8
اسلاید 9: 3- عرضه، تقاضا و تعادلمثال 1: یک شرکت هواپیمایی قیمت هر صندلی را برای یک مسیر خاص p=200+0/02n تعیین کرده است.تقضا برای پیمودن این مسیر با هواپیما برابر n=5000-20p است، که در آن p قیمت برحسب دلار و n تعداد صندلی های فروخته شده در روز است. قیمت تعادلی و تعداد صندلی های فروخته شده در روز را تعیین کنید.راه حل:p=200+0/02nn=5000-20pاز حل این دو معادله p=214.28 و صندلی n=714 حاصل میشود.9
اسلاید 10: مثال2: زمان سفر در قطعه ای از جاده ای که دو مرکز فعالیت را به یکدیگر متصل میکند دارای معادله تابع خدمت زیر است:t= 15+0.02vکه t و v به ترتیب برحسب دقیقه و وسیله نقلیه در ساعت بیان میشوند.تابع تقاضا برای سفرهایی که دو مرکز فعالیت را متصل میکنند عبارت است از v=4000-120tالف) این دو معادله را به اختتصار توضیح دهید و زمان تعادل و سرعت سفر را تعیین کنید.ب) اگر طول مسیر 20 مایل باشد، سرعت متوسط وسایل نقلیه ای که این فاصله را پشت سر میگذارند چقدر است؟10
اسلاید 11: راه حل(شکل 2-م2 را ببینید) t=15+0.02v v=4000-120tبنابراین: وسیله نقلیه در ساعت v=647t= 27.94=(20*60)/27.94=42,95 mphسرعت11
اسلاید 12: 4- حساسیت تقاضای سفراگر q=α-βp و eq درصد تغییر کمیت تقاضاهای سفری که با یک درصد تغییر در قیمت همراه است، باشد، آنگاه:که در آن δq تغییر در تعداد سفرها است که با δp، تغییر در قیمت همراه میباشد.که و ، که به ترتیب با قیمت های و متناظر میباشند. برای تابع خطی تقاضا، میتوانیم کشش را نسبت به قیمت با مشتق گیری به دست آوریم.12
اسلاید 13: 13
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.