کسب و کار اقتصاد و مالی

اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال

eghtesad-moghavemati-tolid-eshteghal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال”

اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال

اسلاید 1: سال 1396 اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال ********- اردیبهشت1400 شماره دانشجویی : ****** دانشگاه آزاد اسلامی *** نام استاد گرامی : ****

اسلاید 2:

اسلاید 3:

اسلاید 4: اهمیت و فلسفه نامگذاری سال‌ها جایگزین سنت نام گذاری خرافاتی و غیر بومی برای سال‌هابرجسته سازی ارزش ها و جلب توجه همگان به یک یا چند ارزشزمینه سازی برای توجه به مشکلات مهم وگره گشایی از آنهااعتلای فرهنگ عمومی با تمرکز بر جهت‌گیری‌های مطلوب در برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت

اسلاید 5: نفس نامگذاري هر سال و اعلام آن در هنگام تحويل سال ، مسير و چشم‌انداز مسئولان و مردم را مشخص می كند. نامگذاري سالها توسط مقام معظم رهبری در واقع يك نشانه گذاري اساسی و سياستگذاري راهبردی و جهت دهی اجرایی محسوب مي شود كه با توجه به شرايط كشور ازضرورت حیاتی برخوردار است.

اسلاید 6: آثار ونتايج کاربردی مورد نظر در نامگذاري‌ سال ها :1 – ارائه سياست واحد در برنامه‌ريزي ها2 – دميدن روحيه تفكرراهبردی در برنامه‌ريزي‌ها3- سوق دادن نظام برنامه‌ريزي كشور بر‌محور اولویت ها4 – ايجاد وحدت رويه بين سيستم‌ها و واحدهاي انساني جامعه5- جهت دهی به نظام تبلیغاتی و فرهنگ عمومی كشور بر‌اساس اولویت ها6 – توجه بیش تر مسئولان و آحاد مردم به موضوعات اساسی واولویت هر سال7- به کارگیری سازمان یافته امکانات ومنابع درجهت تحقق شعار وعنوان محوری سال

اسلاید 7: اهداف نام‌گذاری سال 96 حل مسائل و مشکلات مهم اقتصادی به صورت درون زا و تغییر نگاه به بیرون از کشورمقابله با چالش ها وکاستن از فشارهای دشمنان و تحریم هااصلاح برخورد شعاری و عدم التزام عملی به اصول اقتصاد مقاومتی در بین مدیراناجرای بخشی از اقتصاد مقاومتی پس از مراحل تبیین، تبلیغ و قانونگذاری بویژه در زمینه تولید و اشتغال(گذشتن پنج سال از طرح تئوری اقتصاد مقاومتی در سال 1389- تولید هزاران صفحه مقاله، کتاب و برگزاری همایش‌های متعدد - ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی توسط رهبری در بهمن 1392)

اسلاید 8:

اسلاید 9: کلید واژه ها اقتصاد: میانه روی علم اقتصاد : «دانش به كارگيري و استخدام منابع كمياب جهت توليد كالاها و خدمات گوناگون و توزيع آنها ميان افراد و گروه هاي مختلف جامعه براي مصرف».مقاومت:پایداری، ایستادگیاقتصاد مقاومتی: اقتصاد مقاوم در برابر فشارها و تکانه های داخلی و خارجی با تکیه بر مردم و ظرفیت های داخلیتوليد :فرايندي است كه در آن ، يك يا چند نهاده ( عوامل توليد ) جهت ايجاد يك يا چند ستاده ( كالا و خدمت ) به كار گرفته شود.كار، سرمايه، مديريت و منابع طبيعي كه در جريان توليد به كار گرفته مي شوند به عوامل توليد موسوم مي باشند. اشتغال:ایجاد شغل

اسلاید 10: منظومه‌ى كامل اقتصادی در سالهای 88 تا 96 سال اصلاح الگوی مصرفسال همت و کار مضاعف سال جهاد اقتصاديسال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايرانيسال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادیسال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیسال دولت و ملت، همدلی و همزبانیسال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عملسال اقتصاد مقاومتی؛تولید- اشتغال

اسلاید 11:

اسلاید 12: مفهوم اقتصاد مقاومتی واژه اقتصاد مقاومتی اولين بار در ديدار كارآفرينان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 توسط ایشان مطرح گرديد. مقام معظم رهبری در بیان مفهوم اقتصاد مقاومتی فرموده اند: «اقتصاد مقاومتی يعني آن اقتصادی كه در شرايط فشار، در شرايط تحريم، در شرايط دشمني ها و خصومت های شديد مي تواند تعيين كننده رشد و شكوفايی كشور باشد.» در دیدار دانشجویان، 1391/5/16

اسلاید 13: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که مقاوم است؛ با تحریکات و تکانه‌های جهانی، با سیاستهای آمریکا و غیر آمریکا زیرورو نمیشود؛ اقتصادی است متّکی به مردم. بیانات در حرم مطهر رضوی علیه السلام، 1393/1/1 اقتصاد مقاومتى معنايش اين است كه ما يك اقتصادى داشته باشيم كه هم روند رو به رشد اقتصادى در كشور محفوظ بماند، هم آسيب‌‌پذيرى‌‌اش كاهش پيدا كند. يعنى وضع اقتصادى كشور و نظام اقتصادى جورى باشد كه در مقابل ترفندهاى دشمنان كه هميشگى و به شكلهاى مختلف خواهد بود، كمتر آسيب ببيند و اختلال پيدا كند. در ديدار رئيس‌جمهوری و اعضاى هيئت دولت، ‌ 1391/6/2

اسلاید 14: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی، محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک میکند. ۹۳/۱/۱ بنابراین در یک عبارت کوتاه می توان گفت اقتصاد مقاومتی یعنی: «مقاوم سازی پایه های اقتصاد و کاهش آسیب پذیری آن در برابر فشارها، تحریم ها و تکانه های داخلی و خارجی با تکیه بر مردم و ظرفیت های داخلی که رشد و شکوفایی اقتصادى را تضمین خواهد کرد.»«اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه‌های فشار و تلاش برای كنترل و بی‌اثر كردن آنها و در شرایط آرمانی تلاش برای تبدیل این فشارها به فرصت است. اقتصاد مقاومتی در راستای كاهش وابستگی‌ها و تاكید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش بر خوداتكایی است».

اسلاید 15: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است: دانش بنیاد، مردم پایه، رشد مدار، عدالت محور، درون‌زا برون‌گرا، مقاوم و مستحکم.اقتصاد مقاومتی در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف کننده قرارمی گیرد که منفعل نیست و در مقابل اهداف اقتصادی نظام سلطه، ایستادگی نموده و سعی درتغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی سازی آن بر اساس جهان بینی، اهداف و منافع خود دارد. برای تداوم این نوع اقتصاد، باید هرچه بیشتر به سمت محدودکردن استفاده از منابع نفتی و رهایی از اتکای اقتصاد کشور به این منابع حرکت کرد.

اسلاید 16: چرایی اقتصاد مقاومتی؟-مشکلات مزمن اقتصادی کشور-ظرفیت های فراوان مادی و معنوی کشور و آمادگی بالا برای جهش اقتصادی- ادامه دشمنی دشمنان و تبدیل تهدیدهای اقتصادی دشمن به یک جنگ تمام عیار اقتصادی- ناکارآمدی الگوهای اقتصادی غیر بومی و ضرورت الگوی بومی اقتصادی

اسلاید 17: امروز عرصه‌ی اقتصاد، به‌خاطر سیاست های خصمانه‌ی آمریکا، یک عرصه‌ی کارزار است یک عرصه‌ی جنگ است. 94/1/1امام خامنه ای (مدظله العالی) :

اسلاید 18: اهداف تحریم اقتصادی 1-مهار رژیم سیاسی کشور: هدف از این گونه تحریم­ها، محروم ساختن از منافع اقتصادی و ممانعت از دست یافتن به فناوری و تجهیزات مورد نیاز می­باشد.2-تغییر رفتار رژیم سیاسی کشور: در این نوع از تحریم­ها مجموعه­ای از سیاست­های تشویقی به منظور ایجاد تغییر رفتار در کشور مورد تحریم اعمال می­شود.3-تغییر رژیم سیاسی کشور: این گونه از تحریم­ها، بیشترین خسارت را متوجه جامعه می سازد و به طور همزمان از کانون مخالفان داخلی نیز حمایت می­شود.

اسلاید 19: رسیدن به یک اقتصاد شکوفا و دستیابی به اقتصادی برتر در دنیا چه زیر ساخت هایی نیاز دارد؟ 1. نیروی انسانی2. دانش و فناوری3. مواد اولیه4. انرژی5. بازار مصرف6. سرمایه مالی

اسلاید 20: نیروی انسانی در ایران : ۵ میلیون دانشجو ۱۰ میلیون دانش‌آموخته‌ی دانشگاهی و ۳۳ میلیون نیروی کارِ جوان داریم.رسیدن به اقتصاد شکوفا و برتر به چه عواملی نیاز دارد؟

اسلاید 21: بالاترین شتاب علمی جهان را داریم ۵ میلیون دانشجو و صد هزار هیئت علمی با انواع آزمایشگاه های مجهز و توان بالای تحقیقاتی بلا استفاده داریم و نخبگانی که به کشورهای صنعتی دنیا با حقوق های بالا از کشور مهاجرت داده می شوند در حالی که اگر میدان کار درست کنیم اغلب می مانند.بیشترین تعداد مهندس نسبت به تعداد جمعیت در جهان را داریم. دانش و فناوری در ایران : رسیدن به اقتصاد شکوفا و برتر به چه عواملی نیاز دارد؟

اسلاید 22: ایران با برخورداری از 57 میلیارد تن ذخایر شامل 68 نوع ماده معدنی غیرنفتی همچون آهن، مس، طلا، نقره، روی، سرب، کرومیت، منگنز، تیاتنیوم، اورانیوم، فسفات، کائولین، فلدسپات، دولومیت، سیلیس، زئولیت، بوکسیت، بنتونیت، منیزیت، کبالت و ذغال سنگ یکی از 15 کشور نخست جهان در عرصه داراییهای معدنی است.مواد اولیه در ایران : رسیدن به اقتصاد شکوفا و برتر به چه عواملی نیاز دارد؟

اسلاید 23: انرژی در ایران :از لحاظ منابع سوخت فسیلی (نفت و گاز) اولین کشور جهان هستیم،منابع عظیم اورانیوم و باد و آقتاب هم امکان عظیمی را برای تأمین انرژی پاک فراهم می کند. رسیدن به اقتصاد شکوفا و برتر به چه عواملی نیاز دارد؟

اسلاید 24: بازار مصرف 80 میلیون نفری در داخل ایران و یک بازار مصرف نزدیک و سهل الوصول و غـیـر قـابـل تحـریم 400 میلـیون نـفری در جـوار مـرزهـای خـودمــان داریـمو کمی آنطرف تر بازار میلیاردی هند و آسیای میانه با یک واسطه در کنار ماست با مسیرهای ترانزیت و 2800 کیلومتر مرز آبی. بازار مصرف:رسیدن به اقتصاد شکوفا و برتر به چه عواملی نیاز دارد؟

اسلاید 25: به جز میلیاردها دلار ثروت ایرانیان که در بانک های خارجی که عدد آن مشخص نیست، در داخل کشور 1300/000/000/000/000 تومان نقدینگی تا پایان سال 1395 موجود است. سرمایه مالی ایران : رسیدن به اقتصاد شکوفا و برتر به چه عواملی نیاز دارد؟

اسلاید 26: ما یکی از استثنایی ترین کشورهای جهان هستیم که همه عوامل اصلی برای دستیابی به یک اقتصاد پیشرو را داریم پس چرا اقتصادمان پیشرفته نیست؟!ما برای اقتصادی شکوفا چه چیز کم داریم؟ 1- خود باوری و همت. 2- مدیریت و برنامه ریزی صحیح و پر ‌تحرک.

اسلاید 27: زمینه های مهم رشد و پیشرفت جامعه : کار و تلاش جدی ( سن بازنشستگی در کشورهای مهم اروپا مانند آلمان درهر سنی هم استخدام شوند 67 سالگی است) ساعات مفید کاری بالا (درژاپن 7ساعت در روز و در ایران 2 ساعت!)نظم و انضباط قانون پذیری و قانون مداری وجدان کاری مطالعه و تحقیق و سرانه مطالعه کتابنرخ باسوادی و تحصیلات مناسبامنیّت پایدارهمبستگی و همدلی (مسئولان و مردم )

اسلاید 28: مصرف درست و بهینه در کالا، انرژی و...ترجیح منافع عمومی بر منافع فردی همدلی و فرهنگ کار جمعی فرهنگ استقلال‏طلبی و استقبال از تولید داخلیروحیه خطرپذيرى ابتكار و نوآورینظام کارآمد تعلیم و تربیت وپرورش استعدادهابرنامه ریزی راهبردی و جامع نگرمدیریت صحیح و کارآمدمیدان دادن و به کارگیری نسل جوان

اسلاید 29: نگاه دوّم به اقتصاد کشور نگاه به پیشرفت اقتصاد با استفاده از کمک بیرون از مرزها است؛ میگوید سیاست خارجی‌مان را تغییر بدهیم تا اقتصاد ما درست بشود، با فلان مستکبر کنار بیاییم تا اقتصاد رونق پیدا کند، تحمیل قدرتهای مستکبر را در بخشهای گوناگون و مسائل گوناگون بپذیریم تا اقتصادمان رونق پیدا کند؛ این هم نگاه دوّم است. امروز شرایط کشور به ما نشان داده است که این نگاه دوّم یک نگاه کاملاً غلط و عقیم و بی‌فایده است.94/1/1یک نگاه میگوید که ما پیشرفت اقتصاد را باید از ظرفیّت های درون کشور و درون مردم تأمین بکنیم. ظرفیّتهای بسیار زیادی در کشور وجود دارد که از این ظرفیّتها یا استفاده نشده است یا درست استفاده نشده است؛ از این ظرفیّتها استفاده کنیم؛ [یعنی] اقتصاد درون‌زا؛ اقتصادی که مایه‌ی خود و مادّه‌ی خود را از درون کشور و از امکانات کشور و از توانایی‌های مردم خودمان به دست می‌آورد. این یک نگاه است که میگویند برای رونق اقتصادی نگاه کنیم به امکانات درونی کشور و استعدادها را و ظرفیّتها را بشناسیم، آنها را بدرستی به کار بگیریم، [آن وقت] اقتصاد رشد خواهد کرد، نمو خواهد کرد؛ این یک نگاه.اقتصـاد متکی بر نگاه به دروناقتصاد متکی بر نگاه به دروندو جور نگاه به رونق اقتصادی و پیشرفت اقتصاد وجود دارد؛ امام خامنه ای (مدظله العالی) :

اسلاید 30: 150 میلیارد دلار پول ایران که بلوکه است آزاد می شود. قیمت ارز هزار تومان می شود. سرمایه های غرب به سوی ایران سرازیر خواهد شد. ایران به فناوری های پیشرفته دست پیدا خواهد کرد. تلاش گسترده غرب برای ادراک سازی در جهت باورپذیر کردن نگاه دوم از طریق رسانه ها و عوامل داخلی در پسابرجام(سال 94 به بعد) : امثال این ادعاهای رسانه های غربی صحیح بود؟

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید