emam_hossein

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “امام حسین علیه السلام ۲”

امام حسین علیه السلام ۲

اسلاید 1: 1اِنّی مٰا اَخٰافُ عَلیٰ اُمَّتی الفَقرَ وَلٰكِن اخٰافُ عَلَيهِم سُوءَ التّدبِيرِحضرت رسول اکرم صلی الله عليه و آله و سلم من از فقر برامّتم بيم ندارم، لکن ازآنچه که بر امتم بيمناكم سوء تدبير است.

اسلاید 2: تهيه كننده: امید یوسفیاستاد راهنما:جناب دکترمجتبویرشته:دینی عربیمرکز تربیت معلم شهید بهشتیبهار88

اسلاید 3: مشخصات امام حسین (ع)پدر:علی ابن ابیطالبمادر:فاطمه دختر پیامبرکنیه:ابوعبداللهالقاب:سید الشهداء و سبط اصغرتولد:سوم شعبان سال چهارم هجریمدت امامت:دو سال شهادت:جمعه دهم سال 61هجري در کربلا.

اسلاید 4: امام حسين(ع) قبل از امامت امام حسین (ع) در3 شعبان سال 4 هجری در مدینه به دنیا آمد. پيامبر (ص) نام فرزنزهرا (س) را ”حسین“ نهاد. وی مورد علاقه شدید پیامبر خدا (ص) بود و آن حضرت در باره ی او فرمود: ”حسین منی و انا من حسین...“و در آغوش پیامبر بزرگ شد. هنگام رحلت رسول خدا، شش ساله بود. در دوران پدرش علی (ع) نیز از موقعیت والایی برخوردار بود. در دوران خلافت پدرش، در کنار آن حضرت بود و در سه جنگ ”جمل“،  ”صفین“ و ”نهروان“ شرکت داشت. پس از شهادت پدرش که امامت به حسن بن علی (ع) رسید، همچون سربازی،مطیع رهبر و مولای خویش و همراه برادر بود. پس از انعقاد پیمان صلح، با برادرش و بقیه اهل بیت (ع) به مدینه آمد. با شهادت امام حسن مجتبی (ع) در سال 49 و یا50 هجری، بار امامت به دوش سید الشهدا (ع) قرار گرفت.

اسلاید 5: امام حسين(ع)در دوره امامتدر دوران10ساله حکومت معاویه، امام همواره یکی از معترضین سرسخت نسبت به دستگیری و قتل های معاویه بود. وي یکی از محورهای وحدت شیعه و از چهره‏های برجسته و شاخصی بود که مورد توجه قرار داشت و همواره سلطه اموی از نفوذ شخصیت او بیم داشت.با مرگ معاویه در سال 60 هجری، یزید به حاكم مدینه نوشت که از حسین (ع) به نفع او بیعت بگیرد. اما امام که فساد یزید و بی‏لیاقتی او را می‏دانست، از بیعت امتناع کرد و برای نجات اسلام از سلطه یزید راه مبارزه را پیش گرفت.از مدینه به مکه هجرت کرد و در پی نامه نگاری های کوفیان و شیعیان عراق با آن حضرت و دعوت برای آمدن به کوفه، ابتدا مسلم بن عقیل را فرستاد و نامه‏هایی برای شیعیان کوفه و بصره نوشت و با دریافت پاسخ کوفیان در بیعت شان با مسلم، در روز 8 ذیحجه سال 60 هجری از مکه به سوی عراق حرکت کرد.با پیمان شکنی کوفیان و شهادت مسلم، اوضاع عراق نامطلوب شد و امام که همراه خانواده، فرزندان و یاران به سوی کوفه می‏رفت، پیش از رسیدن به کوفه در سرزمین کربلا در محاصره سپاه کوفه قرار گرفت ولی تسلیم نیروهای یزید نشد و سرانجام در روز عاشورا در آن سرزمین، در نبردی نابرابر همراه يارانش به شهادت رسید و با نثار خون پاک خویش مکتب نوپای اسلام را حیات جاودانه بخشید.

اسلاید 6: موانع ولیعهدی یزید بی حیایی ومیگساری وعدم لیاقت باطنی وظاهریزیر پا گذاردن عهد نامه صلح شهادت امام حسن (ع)توسط معاویهوجود شخص امام حسین(ع)

اسلاید 7: زمینه قیام امام حسین (ع)1- پایان یافتن مواد پیمان صلح 2- تمام شدن قدرت نفوذ معاویه 3- پایان یافتن عوام فریبی معاویه

اسلاید 8: برخی از اقدامات قبل از قیام نامه یزیدبه حاکم مدینه برای بیعت گرفتن ازامام حسین(ع)حرکت امام به سوی مکه اعزام مسلم حرکت از مکه برخوردها وحوادث میان راه

اسلاید 9: فلسفه قیام از دیدگاه امام حسین (ع)پاسداری از دیناتمام حجت تهدید یزید یا بیعت یا کشتن امربه معروف و نهی ازمنکرارائه صحیح امامتاصلاح امورونجات مسلمانان ازجهالت احیاء کتاب وسنت زدودن بیعت اجرای سیره

اسلاید 10: علل عدم همراهي مردم با امام حسین (ع) اعلام نکردن جنگ وجهاد عمومیامام مي خواست با شهادت مظلومانه انفجاري عظيم در جهان اسلام بيفكندروشن شدن حقانيت امامان سوزاندن ريشه ظلم بني اميه

اسلاید 11: دلايل چرخش جمعیت به نفع بنی امیهسوء استفاده از حقایق اصیل بشری واجتماعیحفظ وحدت واجتناب از تفرقهحرمت نقض عهداعتقاد به جبر وتفسیر غلط از قضا وقدر

اسلاید 12: برخی از نتایج قیام امام حسین (ع)افشای چهره ضد اسلامی بنی امیه نامشروع جلوه دادن خلافت امویاحیاء روحیه شهادت وایثاراحیاء روحیه قیام ومبارزه علیه بنی امیه و...

اسلاید 13: آیا امام حسین (ع) می دانست شهید می شود ؟ اگر چنین است ، چرا با پای خویش به سوی قتلگاه رفت ؟ بر اساس احادیث و روایات شیعی ، امامان (ع) از علم غیب موهبتی از سوی خداوند بهره مندند . خداوند متعال می فرمایند : ( عالم الغیب فلا یظهر علی غیبه احداً الا من ارتضی من رسول) جن 72این آیه نشان می دهد که علم غیب اختصاص به خداوند دارد و کسی جز خدا آن را نمی داند . اما ممکن است پیامبر با رضایت پروردگار متعال ، بداند و نیز ممکن است دیگر انسان ها از سوی خدا و یا به تعلیم پیامبران ، از آن اگاهی یابند . علامه طباطبائی (ره) - صاحب تفسیر المیزان- در این باره می گوید : سید الشهدا (ع) - به عقیده شیعه امامیه - سومین جانشین از جانشینان پیامبر اکرم (ص) و صاحبه ولایت کلیه می باشد . علم امام (ع) به اعیان خارجیه و حوادث و وقایع - طبق آنچه از ادله نقلیه و براهین عقلیه بر می آید - دو قسم است : قسم اول : امام (ع) در هر شرایطی - به اذن خداوندی - به حقایق جهان هستی آگاه است ، اعم از آنها که تحت حس قرار دارند یا آنها که از دایره حس بیرون می باشند ؛ مانند موجودات آسمانی و حوادث گذشته و وقایع آینده .قسم دوم : علم عادی است که پیامبر (ص) و نیز امام (ع) مانند سایر افراد ، در مجرای اختیار و بر اساس علم عادی است و آنچه را شایسته می بیند ، انجام می دهد باید توجه کرد که علم قطعی امام به حوادث تغییر ناپذیر ، مستلزم جبر نیست ؛ همان طور که علم خداوند به افعال انسان ، مستلزم جبر نیست ؛ چرا که مشیت خداوندی به افعال اختیاری انسانی ، از راه اراده و اختیار تعلق گرفته است ؛ یعنی ، خداوند علم دارد که انسان با اختیار و اراده خود کدام کارها را انجام می دهد .

اسلاید 14: درباره امام حسین (ع) نیز می دانیم و به نقل متواتر ثابت است که رسول اکرم (ص) و امام علی (ع) از شهادت سید الشهدا (ع) خبر داده بودند و این اخبار در معتبرترین کتاب های تاریخ و حدیث ضبط شده است . صحابه ، همسران ، خویشاوندان و نزدیکان پیغمبر (ع) این اخبار را بلاواسطه و یا با واسطه شنیده بودند . همچنین وقتی امام حسین (ع) عازم هجرت از مدینه به مکه معظمه شد و هنگامی که در مکه تصمیم به سفر عراق گرفت ؛ اعیان و رجال اسلام در بیم و تشویش افتاده و سخت نگران شدند .هم به ملاحظه اینکه به طور یقین می دانستند بر طبق اخبار پیغمبر (ص) شهادت در انتظار حسین (ع) است و هم به ملاحظه اوضاع روز و استیلای بنی امیه بر جهان اسلام و رعب و هراسی که از ظلم و ستم شان در دل ها افتاده و خفقانی که قلوب مسلمین را فرا گرفته بود ؛ از اینکه بتوان با حکومت ستمکار بنی امیه به مبارزه برخاست ، مأیوس و ناامید بودند و هم با امتحاناتی که مردم کوفه در عصر حضرت امیرالمومنین (ع) و امام حسن (ع) داده بودند ، روشن بود که امام حسین (ع) به سوی مرگ و شهادت سفر می کند و احتمال اینکه جریان به طور دیگر خاتمه یابد ، بسیار ضعیف بود .

اسلاید 15: . امام حسین (ع) به طور مکرر از قتل خود خبر می داد ؛ اما از خلع یزید و تصرف ممالک اسلامی و تشکیل حکومت به کسی خبر نداد ؛ هر چند همه را موظف و مکلف می دانست که با آن حضرت همکاری کنند و از بیعت با یزید و اطاعت او امتناع ورزند و بر ضد او شورش و انقلاب بر پا نمایند . البته آن حضرت می دانست که چنین قیامی بر پا نخواهد شد و خودش با جمعی قلیل باید قیام کنند و کشته شوند . از این رو شهادت خود را به مردم اعلام می کرد . گاهی در پاسخ کسانی که از آن حضرت می خواستند سفر نکند و به عراق نرود می فرمود : من رسول خدا را در خواب دیدم و در آن خواب به کاری مامور شدم که اگر آن کار را انجام دهم سزاوار تر است . در کشف الغمه از حضرت زین العابدین نقل شده که فرمود : به هر منزلی فرود آمدیم و بار بستیم، پدرم از شهادت یحیی بن زکریا سخن می گفت و از آن جمله روزی فرمود : از خواری دنیا نزد باری تعالی این است که سر مطهر یحیی را بریدند و به هدیه نزد زن زانیه ای از بنی اسرائیل بردند . بنابر آنچه گفته شد مدارک و مصادر معتبر تاریخی دلالت دارند که امام حسین (ع) از شهادت خود و به دست نیامدن پیروزی نظامی ، علم و آگاهی داشت و قیام آن حضرت ، اعلان بطلان حکومت یزید ، احیای دین ، رفع شبهات و انحرافات فکری و نجات اسلام از ضربات کشنده حکومت یزید بود . هنر امام حسین (ع) در این بود که حقانیت خود را با پاسخ به دعوت کوفیان ، با تدبیر و عقلانیت پیش برد ؛ به گونه ای که بر همگان اتمام حجت شد و نهضت خود را با مظلومیت آمیخته کرد تا چهره ظالمان هر چه منفورتر در طول تاریخ باقی بماند و قابل محو شدن و کم رنگ تر شدن نباشد . لذا این رنگ الهی تنها با شهادت و اسارت جاودانه ماند .

اسلاید 16: فلسفه و حکمت عزاداری بر امام حسین (ع) چیست ؟ مساله انسان سازی ، جامعه سازی و انتقال فرهنگ شیعی به نسل بعد در مجالس امام حسین (ع) قوی تر نیز می باشد ؛ زیرا ماهیت قیام امام حسین (ع) و نیز آموزه های تربیتی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی عاشورا ، در تعالی و بالندگی انسان و جامعه چشم گیر بوده و عناصر رویداد کربلا ، مولفه های اساسی و اصلی را در ترسیم فرهنگ شیعی رقم زده است که توسط مراسم سوگواری به نسل بعد منتقل می شود با توجه به بیانات ، سخنان و شعارهای عاشورا ، می توان عناصر انسان ساز ، جامعه ساز و فرهنگ ساز را ملاحظه کرد ؛ مواردی چون عبادت ، ایثار ، شجاعت ، توکل ، صبر ، امر به معروف و نهی از منکر ، نابودی اسلام در شرایط سلطه یزیدیان ، حرمت بیعت با کسی چون یزید ، شرافت مرگ سرخ بر زندگی ذلت بار ، اندک بودن انسان های راستین در صحنه امتحان ، لزوم شهادت طلبی در عصر حاکمیت باطل ، زینت بودن شهادت برای انسان ، تکلیف مبارزه با سلطه جور و طغیان ، اوصاف پیشوای حق ، تسلیم و رضا در برابر خواسته خدا ، همراهی شهادت طلبان در مبارزات حق جویانه ، حرمت ذلت پذیری برای آزادگان و فرزانگان مومن ، پل بودن مرگ برای عبور به بهشت برین ، آزادگی و جوانمردی ، یاری خواهی از همه و همیشه در راه احقاق حق .            در عین حال موارد ذیل علاوه بر موارد پیش گرفته ، می توانند حکمت عزاداری بر امام حسین را تبیین کنندنوعی اعتراض به ظالمان زمان و حمایت از مظلومان جهانعامل تقویت حس عدالت خواهی و انتقام جویی از ستمگران

اسلاید 17: چرا باید حادثه‏ی عاشورا را گرامی بداریم؟ این خواسته فطری همه انسان‏ها است که در برابر کسانی که به آنها خدمت کرده‏اند حق‏شناسی و شکرگزاری کنند، آنان را به خاطر داشته باشند و به ایشان احترام بگذارند. علاوه بر این، یاد آن خاطره‏ها، در صورتی که در سعادت جامعه تأثیری داشته، می‏تواند عامل مؤثر دیگری را در زمان بیان خاطره‏ها بیافریند. در این صورت، گویا خود آن حادثه تجدید می‏شود.  از آن جا که معتقدیم حادثه عاشورا حادثه عظیمی در تاریخ اسلام بوده است، و نقش تعیین کننده‏ای در سعادت مسلمانها و روشن شدن راه هدایت مردم داشته است، این حادثه در نظر ما بسیار ارزشمند است. لذا بزرگداشت و بازسازی این حادثه و به خاطر آوردن آن، موجب می‏گردد تا بتوانیم از برکات آن در جامعه امروز نیز استفاده کنیم. این جواب را به طور کلی می‏توان در مقابل سؤال نوجوان‏ها ارائه داد و آنان را قانع کرد که زنده نگه داشتن یاد بعضی از خاطره‏ها و بازسازی برخی از حوادث که در گذشته اتفاق افتاده است، کار عاقلانه‏ای است، و ممکن است منافع و مصالحی را برای جامعه تأمین کند. همان‏طور که اصل آن حادثه تأثیر مفیدی در جامعه آن روز داشته، تجدید خاطره و بازسازی آن نیز می‏تواند آثاری متناسب با خود داشته باشد. در پاسخ به سؤال اول که «چرا باید یاد عاشورا را زنده نگه بداریم؟» به همین اندازه بسنده می‏کنیم

اسلاید 18: چرا عزاداری سایر امامان (ع) مانند عزاداری امام حسین (ع) نیست ؟ این به دلیل گستردگی کمی و کیفی واقعه عاشوراست . وضعیت خاص جهان اسلام و مسلمانان ، حالات حاکمان مسلمان و ظلم های فراوان آنان ، در بند کشیده شدن انسانیت و آزادی ، تحقیر امت اسلامی ، سلب امنیت ، تشدید ظلم علیه شیعیا ، فراموشی آموزه هایی چون امر به معروف و نهی از منکر ، شیوع بدعت ها و ورود آنها به دین ، اخلال در وحدت مسلمانان ، فراموشی اخلاق اسلامی و انسانی و ... از یک سو و موقعیت ویژه اباعبدالله (ع) از جهت مظلومیت و تنهایی ، کیفیت برخورد مسلمانان به ظاهر دوست با حضرت ، نوع جنگ و برخورد فیزیکی با آن حضرت و اصحاب و اهل و عیالش   ، آموزه ها و درس های تربیتی ، اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و دینی و به خصوص امام حسین (ع) از سوی دیگر ؛ همه و همه شکل خاصی به این حادثه داده است که ابعاد گوناگون ، پیچیده و ژرف آن ، موضوعات و مسائل فراوانی را برای تحقیق و پژوهش فرا روی محققان قرار داده است و این با توجه به وجود هزاران کتابی است که تا کنون در زمینه این رویداد ، به نگارش در آمده است . حضرت رسول (ص) امام علی (ع) ، حضرت زهرا (س) ، امام حسن مجتبی (ع) و معصومان پس از اباعبدالله (ع) ؛ به دلیل همین ویژگی های خاص و منحصر به فرد قصه کربلا ، این همه برای احیای یادکرد آن در قالب عزاداری تاکید فرموده اند . به هر روی نفس حوادث عاشورا و ابعاد گوناگون آن ، آن را واقعه ای بی نظیر در تاریخ ساخته است ؛ چنان که امام صادق (ع) فرمود : لا یوم کیومک یا ابا عبدالله و روشن است که نکوداشت هر واقعه ای ، به گستردگی آن بستگی دارد و چون حادثه عاشورا چنین است ، عزاداری آن نیز کماً و کیفاً با عزاداری برای واقعه های دیگر قابل مقایسه نیست .

اسلاید 19: چرا در فرهنگ شیعه ، همیشه حزن ، اندوه و عزاداری حاکم است ؟ . البته در فرهنگ شیعه اعیاد بزرگی وجود دارد مانند روز تولد چهارده معصوم ، عید سعید غدیر خم ، عید قربان ، عید فطر ، مبعث و ... همه روزهای شادمانی و سرور است . . اگر ملتزمان به فرهنگ شیعی ، سرور و شادمانی خود را به صورت عزاداری علنی نمی کنند ، اشکال از فرهنگ نیست ؛ بلکه پیروان فرهنگ ، این کوتاهی را کرده اند . . در فرهنگ اسلامی به همان اندازه که به سوگواری بر اهل بیت (ع) تاکید شده است ، به سرور و شادمانی نیز توصیه شده است و حتی در کلمات و جملات گوناگونی ، به شادمان کردن دیگران امر شده است . رسول خدا (ص)   به شادمان کردن فرزندان یتیم مومن ، کودکان و مومنان دستور داده اند . آن حضرت در حدیث زیبایی فرموده اند : کسی که مومنی را شادمان کند ، مرا شادمان کرده است و هر که مرا شادمان کند ، خداوند را شاد کرده است یکی از دلایل غائب بودن عزاداری بر سرور و شادمانی در فرهنگ شیعی ، ظلمی است که به اهل بیت (ع) رفته است ، ظلمی که نمی توان در تاریخ ، برابری برای آن پیدا نمود . از این رو ، بدیهی است که در حد ظلم عظیمی که بر امامان معصوم رفته است ؛ یاد کرد مظلومیت آنان در قالب سوگواری ، مرثیه و روضه خوانی گسترده تر از شادمانی باشد و در این میان از آنجا که ظلمی که به سیدالشهدا (ع) شده ، از ظلم های دیگر به امامان (ع) برتر و عمیق تر بود ، ذکر مصایب آن حضرت بیشتر و فراگیرتر است .

اسلاید 20: سينه زنىاز مراسم سنتى عزادارى براى سيد الشهدا«ع‏»و ديگر ائمه مظلوم،كه همراه نوحه‏خوانى و با آهنگى خاص بر سر و سينه مى‏زنند،گاهى هم سينه خود را لخت كرده،بر آن‏مى‏زنند.اصل اين سنت،بويژه در ميان عربها رواج داشته است.بعدها به صورت موجوددر آمده كه با انتخاب نوحه‏هاى سنگين،حركات دست‏بر سينه مى‏خورد.به فردى هم كه‏بر سينه خود زده، عزادارى مى‏كند،«سينه زن‏»مى‏گويند.اينگونه نوحه‏گرى،ابتدا بصورت فردى بوده،اما با مرور زمان به شكل گروهى ودستجات سوگوارى در آمده است.«دسته گردانى و سينه زنى و نوحه خوانى كه در زمان‏صفويه رايج‏شده و توسعه پيدا كرده بود،در عصر قاجاريه با توسعه و تجمل بيشتر درپايتخت رواج داشت...دسته گردانى در عصر قاجار،بويژه در زمان ناصر الدين شاه باآداب و تشريفات و تجمل بسيار برگزار مى‏شد.دسته‏هاى روز با نقاره و موزيك جديد وعلم و بيرق و كتل،و دسته‏هاى شب با طبقهاى چراغ زنبورى و حجله و مشعل به راه‏مى‏افتاد و در فواصل دسته سينه‏زنها با آهنگ موزون سينه مى‏زدند.نوحه خوانى و سينه‏زنى حتى در اندرون شاهان قاجار،بين خانمهاى اندرون نيز متداول بود...

اسلاید 21: نقش بصیرت در جاودانگی قیام امام حسین (ع) نهضت ها و انقلاب ها را می توان به دو قسم :انقلابهای انفجاری ناآگاهانه و انقلابهای آگاهانه تقسیم کرد :انقلابهای ناآگاهانه با بهره گیری از غفلت مردم بوجود می آیند و رهبران آن اجازه رشد سیاسی و بصیرت را به یاران نمی دهند ،این دسته از قیام ها به دلیل عدم بصیرت یاران استمرار نداشتند و نمی توانند الگوی مناسبی برای نهضت های دیگر باشند ولی دسته دیگر انقلابهای انتخابی و بر اساس بصیرت و آگاهی یاران بوجود می آیند و قیام امام حسین نیز از این دسته است .

اسلاید 22: قیام عاشورا در افکار جامعه های دیگر چه تاثیری داشته است ؟ قیامی که ثابت می کند حق و آزادی در هر وضعی می تواند بر مکر و حیله و ستم غلبه نماید در افکار و ایدئولوژی دیگران حتی غیر مسلمانان اثر می گذارد . به عنوان نمونه به چند گفتاراز رهبران اسلامی و غیراسلامی توجه کنید: مهاتماگاندی رهبراستقلال هند می گوید :اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد باید از امام حسین پیروی کند. موریس دوکبری می گوید:در مجالس عزاداری حسین گفته می شود او برای حفظ شرق و اسلام از جان و مال و فرزند گذشت و زیر بار استعمار یزید نرفت پس بیایید ما هم شیوه او را سرمشق قرار دهیم و از زیر یوغ استعمار بیرون بیاییم

اسلاید 23: تفسیر کل یوم عاشورا و کل یوم کربلا چیست جمله کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا نشان دهنده پیوستگی و تداوم جبهه درگیری حق و باطل در همه زمانها و مکانها است،یکی از پیامهای قیام امام حسین این است که مبارزه حق و باطل اختصاص به زمان و مکان خاصی نداشته است و هر گاه حق و آزادی ودین در خطر باشند باید قیام نمود ،بر این اساس در زمانی که آزادی خواهان در برابر آزادی ستیزان قرار می گیرند شعار کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا تکرار می شود.

اسلاید 24: چرا ضریح مقدس امام حسین شش گونه استدو گوشه ای که ضریح امام حسین (ع) اضافه دارد مربوط به حضرت علی اکبر است زیرا چنین معروف است که حضرت علی اکبر را پایین پای امام حسین دفن کرده اند.

اسلاید 25: اولین کسی که مرقد امام حسین را زیارت کرد چه کسی بود؟چنان که نقل شده اولین کسی که به زیارت قبر مطهر امام حسین مشرف شد جابربن عبدالله انصاری صحابی معروف بود که به همراه عطیه عوفی در روز اربعین به زیارت آن امام در کربلا رفت.

اسلاید 26: حضرت زینب در عاشورا و بعد از آن چه نقشی به او داده شد حضرت زینب دارای قوت قلب و فصاحت زبان و شجاعت و تقوا و عفاف فوق العاده بودند ، پس از شهادت امام حسین و یارانش کاروان اسیران اهل بیت را سرپرستی کرد و از حضرت امام سجاد با تمام وجود مراقبت نمود و بارها جان خود را سپر بلای امام سجاد قرار داد و با خطبه های آتشین جنایات خاندان اموی را افشا کرد .کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

اسلاید 27: منابعقیام حسینی ، آیت الله دستغیبحماسه حسینی ،شهید مطهریwww.Diniblog.com

اسلاید 28: برای ظهور قائم آل محمد صلوات

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان