کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

امنیت در تجارت سیار

amniyat_dar_tejarate_sayyar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “امنیت در تجارت سیار”

امنیت در تجارت سیار

اسلاید 1: به نام او که زیباست و زیبایی ها را دوست دارد

اسلاید 2: امنیت در تجارت سیار

اسلاید 3: زینب رئیسیلیلا کامیاب ناهید حسینی نژادارائه دهندگانسمیرا مظفری

اسلاید 4: استاد:جناب آقای سجاد همایوندرس: امنيت در تجارت الکترونيکيپاییز 92

اسلاید 5: فهرست مطالبتجارت سیار چیست؟چالش ها تجارت سیارچالش های فنی تجارت سیارامنیت تجارت سیارموانع توسعه تجارت سیار

اسلاید 6: تجارت سیار چیست

اسلاید 7: تجارت سیارچیست؟ هر گونه مبادله‌ـ مستقیم یا غیرمستقیم‌ـ دارای ارزش پولی که از طریق شبکه‌های سیار انجام می‌گیرد. تجارت سیار تحویل محصول و خدمات از طریق تکنولوژی‌های بی‌سیم با هدف انجام فعالیتهای تجارت الکترونیک در هر زمان یا مکانی است.750

اسلاید 8: تجارت سيار از طريق هزاران ابزار موبايلي نظير تلفن‌های همراه،‌ ابزارهاي ديجيتالي شخصي (PDA)، دفترچه‌هاي يادداشت ديجيتالي و حتي داشبوردهاي بي‌سيم اتومبيل ها در جريان است.850

اسلاید 9: تجارت سیار فقط شکل تغییریافته خدمات اینترنتی موجود نیست، بلکه شکل‌ گسترش یافته کسب و کار الکترونیک است. تجارت سیار فرصتی را برای تحویل خدمات جدید به مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید در اختیار سازمانها قرار می‌دهد.950

اسلاید 10: تسريع در عملياتايجاد ارتباط شبكهعموميت بخشي قابليت حمل داده‌ها  مزاياي تجارت سيار1050

اسلاید 11: بانکداری سیار خرید سیار جستجوی محل فروش حراج های سیار دفتر کار سیار  کاربردهای تجارت سیار1150

اسلاید 12: امنیت در تجارت سیار

اسلاید 13: امنیت: از دیگر عواملی که باعث می‌شود کاربران کمتر معاملات آنلاین انجام دهند، مباحث امنیتی در تجارت سیار است.. 1350

اسلاید 14: امنیت:به خاطر اینکه تجارت سیار نوپاست، در زمینه فراهم کردن امنیت معاملات سیار بررسیهای لازم انجام نگرفته است. 1450

اسلاید 15: چالش‌های تجارت سیار

اسلاید 16: مسائل تجاری زیادی در رابطه با تبلیغات سیار وجود دارد که شناسایی آنها کمک فراوانی به حرفه افراد در استفاده از تبلیغات سیار می‌نماید. علاوه بر آن اشراف بر این مسائل در برنامه‌ریزی تجاری و یافتن راه‌حل‌ها از اهمیت زیادی برخودار است.چالش‌های تجاری1650

اسلاید 17: هزینه: مصرف‌کنندگان، بازاریاب‌ها، عرضه‌کنندگان و آژانس‌های خدمات تبلیغات سیار با مشکل هزینه مواجه هستند. برای مصرف‌کنندگان، هزینه جاری تجهیزات سیار و حق اشتراک اینترنت بالاست. برای آژانس‌های تبلیغاتی نیز ملزومات مالی و تحقیقات صنعتی و اقدامات جایگزینی فناوری بسیار هزینه‌بر است.1750

اسلاید 18: ریسک تجاری بالا:  بازاریابی سیار هنوز در آغاز دوره رشد است. در یک بازار جدید، عدم اطمینان بالاست و این به معنی ریسک تجاری بالا و سود کمتر تبلیغات است. این مسایل مالی موجب کندی سرمایه‌گذاری بر‌فعالیتهای تحقیق و توسعه برای بهبود فرآیندهای تجاری دراین بازار می‌گردد.1850

اسلاید 19: دریافت تبلیغ :  یکی دیگر از چالش‌های تبلیغات سیار، این است که آیا تبلیغ ارسال شده دریافت شده است یا خیر؟ سوالاتی که مطرح می‌شود عبارتند از: آیا دستگاه تلفن همراه روشن و ارتباط برقرار است؟ آیا تبلیغ فرستاده شده بدست مشتری خواهد رسید؟ 1950

اسلاید 20: دریافت تبلیغ : علی‌رغم تبلیغات سنتی رادیو و تلویزیون که شکل ناخواسته بودن آن مورد پذیرش جامعه قرار گرفته است،تبلیغات سیار که روی تلفن همراه شخصی فرستاده می‌شودهنوز ناخواسته (مزاحم) قلمداد می‌شود.2050

اسلاید 21: Part 3چالش‌های فنی

اسلاید 22: صفحه نمایش کوچکتر :  کوچک بودن صفحه نمایش و ثابت بودن اندازه دستگاههای همراه، باعث محدودیت کامل کاربر تبلیغات سیار است و نمایش اطلاعات به شکل متغیر مقدور نیست. بنابراین بنگاه‌های تبلیغات سیار باید دائماً به دنبال حل این مساله باشند که چگونه در صفحه نمایش کوچک، تبلیغات نجام دهند. 2250

اسلاید 23: چالش‌های امنیتی

اسلاید 24: تجارت سیار نیز بدون یک محیط امن میسر نیست. در یک سناریوی پرداخت سیار، چالش‌های امنیتی متفاوتی وجود دارد این چالش‌های امنیتی مربوط به یکی از عوامل زیر می‌شود:الف- دستگاه‌های تلفن همراه ب-  واسط رادیوییج- بستر شبکه‌های اپراتور2450

اسلاید 25: پرداخت سیار، برای جلب اطمینان خریداران، فروشندگان و اپراتورهای شبکه باید امین باشد. این خدمات از زیرساخت موجود شبکه‌های اپراتورها استفاده می‌کنند. قسمت مهمی از این شبکه‌ها واسط‌های رادیویی هستند که ارتباط شبکه ثابت با دستگاه‌های را با کمک آنتن‌ها فراهم می‌نمایند.2550

اسلاید 26: در عین حال اطلاعات محرمانه کاربر، موجود در دستگاه تلفن همراه و خود دستگاه باید در مقابل استفاده غیر مجاز محافظت شوند. هر یک از این قسمت‌ها چالش‌های خاص و مستقلی دارند که در ترکیب با یکدیگر می‌توانند مشکلات امنیتی عمده‌ای را برای پرداخت سیار ایجاد کنند.2650

اسلاید 27: ایجاد امنیت برای دستگاه‌های تلفن همراه مهمترین مشکلی است که در بسیاری از موارد بدون راه‌حل باقی مانده است. برخی از خصوصیاتی که این وسیله را مفید نموده ، باعث ایجاد مسائل امنیتی حاد و جدیدی شده است.الف- دستگاه‌های تلفن همراه2750

اسلاید 28: گوشی‌ها، دستگاه‌های کوچک و قابل حملی هستند و به سادگی دزدیده یا گم می‌شوند. از آنجا که بنگاه‌های اقتصادی نمی‌توانند امنیت فیزیکی را تامین کنند، حفاظت امنیتی قوی که در اینجا استفاده می‌شود شامل احراز هویت کاربر (استفاده از PIN یا کلمه عبور) می‌باشد. امروزه دستگاه‌هایی که امکان شناسائی کاربرشان را با استفاده از اثر انگشت دارند پیشنهاد شده‌اند الف- دستگاه‌های تلفن همراه2850

اسلاید 29: الف- دستگاه‌های تلفن همراه بدلیل قابلیت‌های فزاینده دستگاه‌های تلفن همراه، تهدیدهای سنتی هم به آنها منتقل شده است. مشکلات امنیتی سیستم‌های عامل به راحتی راه را برای دسترسی مهاجمان باز می‌کند. دستگاه‌هایی که از سیستم عامل windows استفاده می‌کنند آسیب‌پذیری آنها را هم دارند.2950

اسلاید 30: الف- دستگاه‌های تلفن همراه همچنین گوشی‌ها به طور بالقوه در مقابل ویروس‌ها و کرم‌ها آسیب‌پذیر هستند. تا به حال 40 ویروس و کرم شناسائی شده‌اند که تنها مورد آخر به دستگاه و اطلاعات آن آسیب می‌رساند. اغلب این ویروس‌ها برای حملات ممانعت از خدمات‌رسانی برنامه‌ریزی شده بودند. ولی ویروس ها یک تهدید جدی در آینده خواهند بود.3050

اسلاید 31: الف- دستگاه‌های تلفن همراه کوچک بودن صفحه نمایش و ثابت بودن اندازه دستگاههای همراه، باعث محدودیت کامل کاربر تبلیغات سیار است و نمایش اطلاعات به شکل متغیر مقدور نیست. بنابراین بنگاه‌های تبلیغات سیار باید دائماً به دنبال حل این مساله باشند که چگونه در صفحه نمایش کوچک، تبلیغات انجام دهند.3150

اسلاید 32: مشکل دیگر این است که فروشندگان به خاطر کارکرد بهتر دستگاه و برنامه‌ها معمولاً‌ دستگاه‌ها را با پیش فرض عدم خصوصیات امنیتی، می‌فروشند.3250

اسلاید 33: امروزه در صنعت گوشی های موبایل،راه حل های مسائل امنیتی بیشتر سخت افزاری ست تا نرم افزاری. در آینده نزدیک ترکیبی معقول و منطقی از هر دو ایجاد خواهد شد تا کاربران بتوانند در راهی مطمئن از محصولات استفاده کنند. امنیت در اولویت خواهد ماند اما تجربه کاربر همچنان بدون خدشه و پایدار باقی خواهد ماند.امنیت3350

اسلاید 34: ب - واسط رادیویی دسترسي ايمن به يك شبكه مخابراتي نيازمند محافظت از محرمانگي، يكپارچگي و اصل‌بودن داده‌هاي در حال انتقال مي‌باشد. خصوصاً داده‌هاي شخصي كاربر بايد از استراق سمع محافظت شوند. 3450

اسلاید 35: موانع توسعه تجارت سيار

اسلاید 36: براي ارتقاء خدمات تجارت سيار در كشور و پياده‌سازي خدمات جديد، يكسري موانع به چشم مي‌خورد كه باعث شده تاكنون تجارت سيار در ايران به جايگاه واقعي خود متناسب با كشورهاي پيشرفته نرسد. بي‌ترديد شناخت اين مشكلات و كوشش در جهت رفع آن‌ها مي‌تواند آينده روشني را براي خدمات تجارت سيار نمايان سازد3650

اسلاید 37: تأمين امنيت شبكه موضوعي است كه شديداً وابسته به سطح فني شبكه است و علاوه بر اين سرعت انتقال اطلاعات و محرمانه بودن اطلاعات شخصي نيز در ارتباط با سطح فن‌آوري است .عدم تأمين كافي امنيت و سرعت در شبكه منجر به عدم تمايل كاربران به استفاده از اين خدمات مي‌شود. 3750موانع فني

اسلاید 38: پياده‌سازي شبكه‌هاي سيار مستلزم طراحي و پياده‌سازي يك ساختار سازماني جديد است. عدم وجود يك هدف اصلي و چارچوب سازماني مشخص باعث تداخل امور و ايجاد واكنش‌هاي منفي در بخش‌هاي داخلي و خارجي شبكه مي‌گردد. موانع سازماني 3850

اسلاید 39: مسأله تأمين امنيت همواره يك دغدغه اصلي در فرآيند عملياتي شدن خدمات سيار است و عدم تامين امنيت مانع اصلي براي اجراي اين شبكه تلقي مي‌شود. از سوي ديگر عواملي وجود دارند كه خارج از حيطه اثرگذاري يك بانك قرار دارند مانند ضعف پوشش شبكه تلفن‌هاي همراه كه مانع از گسترش خدمات سيار مي‌گردند. موانع عملياتي3950

اسلاید 40: هر چند ارائه خدمات از طريق شبكه سيار ، هزينه تبادلات بانكي را به شدت كاهش مي‌دهد ، ليكن هزينه اوليه كه شامل خريد تجهيزات، آموزش فني و بازاريابي مي‌باشد، به بانك تحميل مي‌شود .موانع مالي4050

اسلاید 41: از سوي ديگر هزينه‌ ارتباط تلفن همراه طي دريافت خدمات بانكداري سيار به عنوان يك هزينه اضافي براي مشتري به وجود مي‌آيد كه در تحليل‌هاي هزينه فايده وي به عنوان يك عامل محدود كننده عمل خواهد كرد.موانع مالي4150

اسلاید 42: زیر ساخت های تجارت سیار

اسلاید 43: همانگونه كه ذكر شد براي توسعه تجارت سيار به فراهم بودن عوامل زير نياز است : زير‌ساخت‌هاي ارتباطي پرداخت سيار امنيت الكترونيكي قوانين و مقررات مناسب فرهنگ استفاده از تلفن همراه به عنوان ابزار تجاري4350

اسلاید 44: سرویسهای دستگاههای سیار

اسلاید 45: سرویس پیام کوتاه(SMS):قابلیت ارسال پیام متنی ساده تا 160 کاراکتر به تلفن های همراه دیگرمحدود به کاربران تلفنهای سیار روی شبکه سلولی4550

اسلاید 46: سرویس پیام افزوده(EMS):توانایی ارسال تصاویر کوچک –انیمیشنهای ساده – صداها- متنها سیستم همزمانی داده ها – توانایی داشتن آیکونهای پویا و ثابت-توانایی ارسال و دریافت تا 760 کاراکتر4650

اسلاید 47: سرویس پیام چند رسانه ای(MMS):ارسال پیامهای چندرسانه ای از قبیل ویدئو....همگرایی مربوط به دستگاه سیار و کامپیوترهای شخصیتوانایی ارسال بین pcها و تلفنهای سیاری4750

اسلاید 48: منابعhttp://inajafi.persianblog.ir/post/127/http://www.ebmag.ir/?show=magh&maj=magh&type2=showz&catid=56http://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1015799.html4850

اسلاید 49: سپاس از همراهیتان

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید