کسب و کارمدیریت و رهبریسیاست و قانون‌گذاری

اندیشه های سیاسی امام خمینی(ره)

اندیشه های سیاسی حضرت امام خمینی و راه های عملیاتی شدن این اندیشه ها

Azade.0511021

21 صفحه
772 بازدید
21 مرداد 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:
به نا م خدا موضوع ارائه: اندیشه های سیاسی امام خمینی(ره) : تهییه کننده :نام استاد خردادماه ۱۴۰۱

صفحه 2:
0ك ل وروش های عملیاتی کردن آن

صفحه 3:
اهميت انديشه امام خميني ره اهميت انديشه امام خميني در جهان امروز از ابعاد مختلف قابل ‎١‏ ‏:بررسي است اولاً؛ امام خميني ایدئولوگ انقلاب اسلامي بود, از اينرو و براي ا شناخت ايدئولوزي اصيل انقلاب اسلامي ميبايد ابعاد و زواياي انديشه ايشان را بازشناسيم. اصولاً انقلاب اسلامي بدون نام امام خميني شناخته شده نيست و ارمانهاي اين انقلاب همجون اسلامخواهيء احياي رابطه دين و سياستء بازسازي سياست براساس معيارهاي اسلامي, عدالت‌خواهي, معنويت‌خواهي و احياي انسانیت آدمي و آزادي و استقلال و نیز نقش مردم در سیاست. با انديشه امام خميني پيوندي تنگاتنگ دارد و اصولاً شناخت دقیق این آرمانها نيازمند شناخت انديشه امام خميني است

صفحه 4:
ثانياً؛ با شناخت انديشه ايشان ميتوان شاخص مناسبي براي ارزيابي درستي مسير حركت انقلاب اسلامي تعيين كرد و به آسيب‌شناسي انقلاب پرداخت

صفحه 5:
ثالثا؛ شناخت انديشه امام خميني به‌عنوان الگو و مصلح ديني در جهان معاصر براي مسلمانان اهميتي بسیار دارد؛ چراکه ایشان کوشید ميان مدهب و سپاست در جهان معاصر پيوندي مجدد را برقرار سازد و با احياي جایگاه معنویت و دين‌گرايي در جهان کنوني» رابطة تخریب‌شده دین و دنیا و عقل و دین را بازسازي کند. ایشان از مدلي از توسعه و پیشرفت حمایت نمود که بتواند با معنویت نیز توأم گردد. مجموعه این تفکرات دغدغه‌هاي اصلي مسلمان امروز است و به همین دلیل شناخت انديشه‌هاي امام خميني به‌عنوان انديشمندي دین‌آشنا که تلاش نموده است به این «غدغه‌ها پاسخ دهد و راهکار برون رفت از آنها را مطرح سازد ‎sl»‏ همه كساني که این دغدغه‌ها را دارند بسیار با اهمیت است و شناخت آن مي‌تواند در جهت حل بسياري از مشکلات امروز

صفحه 6:
اصول و شاخص‌ها اسلام ناب محمدی (ص) سیاست ورزی توحیدی مردم باوری نگاه جهانی عدالت محوری دشمن شناسی جاذبه و دافعه استقلال کرایی و رد سلطه پذیری تکیه بر وحدت ملی

صفحه 7:

صفحه 8:
امام خمینی از سال 1281(زمان تولد) تا 1320 (سقوط رضا شاه و اوائل حکومت محمدرضا شاه) به ام از ز تو و و واوا ره .دلائل خاص مواضع سیاسی خود را اعلام نمی‌کند .اولین‌اثر سیاسیامام کشفلسرار در سا [1321 مصاشد - گارشکتابک شفلسرار (در پاسخ به کتاباسرار هزار سال) (م.)1321 - محورهای مهم کتاب مذکور تأکید بر اندیشه لمامتشیعه ب عنوان‌حکومتحق- تأکید اصا تحاکمیف قها ب عنوانن ایبان‌امام - تأکید بر لینکه در شرلیط موجود فقها به دلیلب رخی‌مصاح با سلطنتمخا افتنداوند - تأکید بر ضرورتحکومتبر اساس‌قانون! هی تأکید بر قولنین‌اسلام ب عنوانق ولنینیک املکه قابلیتلنطباق با زمان‌و مکان‌را دارد -

صفحه 9:
ها 6 ارتباط ناگسستنی دین از سیاست, مردم سالاری دینی و نفی سلطنت, قانون ۰ مدارى: آزادی با قید اسلامی و امن به معروف واتهی از منکز از جنلة اندیشه ‎sl‏ سیاسی امام خمینی (ره) بود که پیوند عمیقی بین حاکمیت و معنویت برقرار کرد ۰ امام خمینی (ره) حکیمی خردمند و عارفی الهی است که به عنوان شخضیتن احیاگر اسلام تاب محمدی در قرن -۲ با بصیزت مردم انقلاین, مظام مقدس جمهوری اسلامی را بنا کرد و همچون دیواری محکم در برابر استعارگران ایستاد در میان پدیده‌های یک‌صد سال گذشته به خصوص در ممالک و جوامع اسلامی ۰ شخصیتی ممتاز است که هیچ‌گاه خدمات ارزشمند ایشان به ایران و اسلام .فراموش نخواهد شد امام خمینی (ره) بزرگمرد تاریخ معاصر ایران و ندای بلند محرومان و مظلومان جهان ۰ نودة که بندون شک نام "وی با تاویخاتعاضر جهان آییخته اشت

صفحه 10:
امام خمینی (ره) با وجود سیطره تمدن غربی بر جهان امروز مرد قرن و احیاگر میراث عظیم اسلامی در جهان امروز بوده و راه جدیدی را برای انسان امروز ترسیم کرده است و به تعبیر اندیشمندان منادی معنویت و روحی جدید برای جهان بی روح در ‎pos.‏ حاضر شد پایداری» تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر او در طول بیش از سه دهه ميراث كرانيهايى براى مسلمانان و شيفتكان وى بر جا کات سكف ‎ic es‏ اكير اد ‎eens teases Le‏ .اسلامی در جهان امروز ارائه کرد مکتب سیاسی این حضرت مبتنی بر اصول و ارکانی بنیادین بوده و زاره انس ها ای راهعات انديشه و تفكر ال اسلامت ‎exe‏ ‏كه با كذشت بيش از لم دهه از ارتحال أمام خمينى (ره) اين

صفحه 11:
در دیدگاه امام خمینی (ره) حق مردم در تعیین نوع نظام و حاکمان سیاسی و نظارت برعملکرد مسئولان که تلفیقی از دین و سیاست. ارزش‌های اسلامی و نظارت مردمی است» مشخص و .روشن می‌باشد انديشه امام نفی سلطنت است چراکه مردم در آن نقش ندارند و 1 ورائت استمرار دارد و اتکا بر زور و توارث برقرار است امام (ره) در ایعاد فلسفی, ففهی و کلام استاد بود 2 فد عبدا کریم سروش که ضد لنقلابفراری‌هسنرو شنیدید)

صفحه 12:
لیبرال دموکراسی و بازگشت به معنویت را ۲ ویژگی اصلی اندیشه‌های قرن حاضر هستند در دنیا ی امروز موح‌های دموکراسی ایجاد شده و در کشورهای غربی در حال اصلاحات این موضوع هستند و دو روز پیش محاکمه شد را دیدید زن آمریکایی که رییس گردان زنان داعش بوده

صفحه 13:
سیاست, زندگی اجتماعی و ساختار حکومت با انسان ارتباط دارند. انسان در اسلام فطرت پاک .دارد و حقیت خواه و ظلم ستیز است لذا باید در بعد نظری بر این موضوع کار کرد در بعد عملى نيز باید الگوی مناسبی منطبق با اندیشه‌های حضرت امام (ره) ارائه دهیم و یک جامعه اسلامی تمونه بسازیم البته دشمن تمام توان خود را برای جلوگیری از شکل گیری این .الگو به کار گرفته است برخی تصور می‌کنند اندیشه‌های امام خمینی مربوط به گذشته است و باید به نظام سیاسی بین .المللی بازگردیم باید سیاست الهی و مطلوب را در راستای هدایت و بیان مصالح جامعه در ابعاد نظری و عملی در دنیا برجسته کنیم» امام به جهان نشان داد می توان بین معنویت و حاکمیت پیوند عمیقی .برقرار کرد حضرت امام معتقد به قطع دست مستکبران از زندگی مسلمانان بود

صفحه 14:
ایشان معتقد به قطع کردن دست واسطه ها و مستکیران از ! زندگی مسلملنان بود لذا امروزه نیز همین نگاه ها وجود دارد. نگرش استکباری و دهکده جهانی بیشتر مردم جهان را وابسته به قدرت های مستکبر غربی و کدخدا و قیم مطرح می کنند. امروزه می بینیم جمهوری اسلامی به رغم ارتباط و تعامل با جهان معتقد به حفظ عزت و اسقلال بدون هرگونه وابستگی است. آمام به ما یاد داد که انسان ها امانیسم هستند اما امانیسم سنتی .یعنی امانیسمی که در مقابل خدا تعهد دارد

صفحه 15:
4 روش عملياتى كردن اين سياست ها در نكاه امام + انقلاب اسلامی ایران ‎opus‏ یرت آمآم(وخ) بر مقانسه با بستاوی بهصب‌هاء قیام‌ها واتقلات های آسمانی و زمینی از ویژگی‌های منحصر به فردی برد دا دار می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها پیروزی شتریع و فاندگاری با ناوجود تمام مقاوفت ها ق‌مخالفت شد؛ * بدون تردید پیروزی زودهنگام و مهم‌تر از آنان بقاء معجزه‌آسای انقلاب امام خمینی(ره) ريشه در علل و عوامل زیادی دارد که از جمله آن‌ها هدف والا و آسمانی, راهبرد دقیق و روشن و روش کارآمد و درست: مق باشد. * حضرت امام(ره) هدف قیام خويش را اعتلای کلمه‌الله, و احیای دين و ارزش‌های اسلامی قرار داد و راهبرد خود برآی رسیدن به هدف را مت دینی و برپایی نظام اسلامی انتخاب کرد. روش آمام (ره) هم متحضر به فرد وامجتمن جود آیشان وود که در «بيدارى مردم و جوانان از طريق تبيين قایق و افشای واقعیت‌ها» یا همان تبیین و روش صه می‌بند؟ روشت کهمن‌نوانآنبرا زمر راز وهی ددر و فا ندمت مت رارف كه خلقتادالخش تر بر آن تويز در عر جديد بر تاكيد داشته و از آن به «جهاد تبيين» ياد مى.

صفحه 16:
از لینرو قاطعانه میتولن‌گشنکه لساس؟ ار لماع( ‎aol‏ رى د. لیردر* ۰ حاوب ود لکثریتجامعه نسببسه ظلمی" به لسام و 1 بودند و در میانلند کش خصیها و گروههایمبارز مذهبیو غیرمذهبی‌هم لکشریستهسر روشم‌ایسلحلنه و خرلبکرلنه +تاکید دلشتند o* 8 ‏باب صیرتوصفنداشانین تیجه کار مسلحانه را در برلبر رئیمی‌تا برپندلنمسا‎ plats pam 3 محتوم ب مسروانست‌چنانچه عاقبهبارزم سازشکرانه و مسا استّمیز عدم لعاز گرومهای‌سیاسی را نیز بسن تیجه ارزیابی‌موکرد. لا قاطعیندر بسرخورد با رژیم‌و سقوط ن از رلم روشنگریو تبیینرا نها چایم کار موبید و پسر لنتساکید میفرمود. همادگونه که تا اولخر عمر مبارکبسر تسبییرو روشنگری‌تساکید دلشتو در لجرلی سیاسقاو طرح‌هایمهم نه تنها در عرصه جنگو چهاد. بسلکه حتی‌طرح‌هایاقتصادیسر تسبیی ]نها تاکید دلشت

صفحه 17:
ویرگی‌های تب > ویژگی‌های تبیین گری حضرت امام(ره) علاوه بر ايتكه روش تبيينى حضرت امام(ره) ايشان را از سایر شخصیت‌های مبارز متمایز می‌ساخت. جهاد تبيين هم ويؤكىهايى داشت كه به شخص ايشان منحصر مىشد و فراتر از اقدامات روشتكرانه گروه‌ها و :شخصیت‌های دیگر بوده. اما مهم‌ترین ویژگی‌های تبیین گری حضرت امام(ره) را می‌توان در موارد زیر پرشمرد عدملتکاء و منحصر نبودنبه لبزار خاص(1 ۶ لستمرار و محدودی شداشتربه زمان‌با مکان‌خاص(2 * علم‌و حکمت(3 ۰ شجاعت(4 + هوشمندیو خافینو لمیللفرینی(5 *

صفحه 18:
اشاره به نقاط ضعف و کاستی‌ها و در عين حال گوشزد کردن نقاط قوت و محاسن یکی از روش‌های تبیین * حضرت امام(ره) بود که باید برای همیشه الگوی گران جهادی باشد. چراکه عده ای مخالف اعتراف به مشکلات می‌باشند که نتیجه آن فاصله از مردم است و عده‌ای هم فقط نیمه‌خالی لیوان را می‌نگرند و هميشه در موضع انتقاد قرار دارند. اما امام(ره) صادقانه می‌فرمودند: « اینجانب هیچگاه نگفته و نمی‌گویم که امروز در اين جمهوری به اسلام بزرگ با همه ابعادش عمل می‌شود و اشخاصی از روی جهالت و عقده و بی انضباطی پرخلاف مقررات اسلام عمل نمی کننده لکن عرض می‌کنم که قوه مقننه و قضاییه و اجراییه با زحمات جان‌فرسا کوشش در اسلامی کردن اين کشور می‌کنند

صفحه 19:
سياس ان توجه شما دوستان

صفحه 20:
3 ae ۱ J PO eo تن Pees

صفحه 21:
‎ngiyabonga‏ نت ‎ederim‏ ان 3 ‎(ah‏ _ ‎blagodaram IE risa ann gis c= a‏ 8 ال ‎"eile‏ ‎ate gracias,‏ ‎oni SE 1 3 2۵ er‏ ۲( = ‎10 ae faibh maith 1 8 ‎alo = = fakujem -‏ جر سد - اما و 1

39,000 تومان