علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

انرژى را بهتر مصرف کنیم

enrje

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انرژى را بهتر مصرف کنیم”

انرژى را بهتر مصرف کنیم

اسلاید 1: انرژى را بهتر مصرف كنيمتهیه و تنظیم:فاطمه سادات حيدري

اسلاید 2: انرژى را بهتر مصرف كنيمدر درس گذشته پی برديد که سوخت های فسيلی مهم ترين منابع مصرف انرژی در دنيای امروز هستند. به اين منابع« غيرقابل تجديد » می گويند، يعنی با استخراج تمام میشوند. سوخت های فسيلی در اعماق زمين وجود دارند و ميليو نهاسال طول می کشد تا تشکيل شوند.به همين دليل امروزه همه ی کشو رها تلاش می کنند تا انرژی های نو را جايگزين سوخت های فسيلی کنند.

اسلاید 3: انرژی هاى نو (قابل تجديد)انرژی های نو آن دسته از منابع انرژی هستند که تمامنمی شوند و همواره می توان از آ نها استفاده کرد؛ مانند:انرژی خورشيد انرژی آب انرژی باد.

اسلاید 4: انرژ یهای نو برخلاف سوخت های فسيلی محيط زيسترا آلوده نمی کنند. امّا حمل و نقل نفت و گاز موجب آلودگیمحيط می شود و سوزاندن آ نها نيز هوا را آلوده می کند.

اسلاید 5: استفاده از انرژی های نو در ايرانمتخصّصان کشور ما تلاش می کنند تا با مطالعه و تحقيقو ساختن دستگاه ها و ابزا رها، از انرژی های نو هرچه بيشتراستفاده کنند. به همين دليل، تاکنون در بعضی مناطق کشورطرح هايی اجرا شده است.نيروگاه خورشيدى شيرازصفحاتی که انرژی خورشیدی را جمع و متمرکز می کنند

اسلاید 6: کشور ما از آفتاب خوبی برخوردار است. از انرژیخورشيدی می توان برای گرم کردن هوا يا آب استفاده کردو يا از آن انرژی الکتريکی به دست آورد.آيا شما نيز دوست داريد در پشت بام خانه تان آبگرمکنخورشيدی داشته باشيد؟ چرا؟

اسلاید 7: از انرژی باد می توان در جاهايی که در بيشتر اوقات سال باد می وزد، به خوبی استفاده کرد. انرژی باد توربين ها را به حرکت درمی آورد و انرژی الکتريکی توليد می کند.نیرو گاه بادی منجیل

اسلاید 8: انرژى هسته اى (اتمى)انرژی هسته ای از شکافتن هسته ی اتم های بعضی عناصر مثل اورانيوم پديد می آيد.سنگ اورانيوم در طبيعت وجود دارد. برای مثال در کشور ما استان يزد دارای معادن اورانيوم است.سنگ آهن غنی از اورانیوم

اسلاید 9: انرژی هسته ای قابل تجديد نيست چون روزی معادن آن تمام می شود، امّا يک فرق مهم با ساير انرژی ها دارد و آن اين است که انرژی بسيار زيادی توليد می کند. برای مثال يک کيلوگرم اورانيوم معادل سوختن ۱۲۰۰۰ بشکه نفت انرژی توليد می کند.در ايران، نيروگاه اتمی در بوشهر ساخته شده است و متخصّصان و دانشمندان ايرانی در حال راه اندازی اين نيروگاه برای توليد برق هستند.نیروگاه اتمی بوشهر

اسلاید 10: پایان

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان