سایر سفر و گردشگری

اکو توریسم

eco_torism

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اکو توریسم”

اکو توریسم

اسلاید 1: اکو توریسمایجاداشتغال افزایش درامد جامعه بنیادتهیه و تنظیم : مهندس رضا رواندوست(رییس اداره برنامه ریزی و مطالعات اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی)

اسلاید 2:

اسلاید 3:

اسلاید 4: گردشگری چیست؟ به طور کلی به مسافرت تفریحی گردشگری گفته می شود . هر چند که در سال‌های اخیر شامل هرگونه مسافرتی می‌شود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج شود. واژه گردشگر از زمانی پدید آمد که افراد طبقه متوسط اقدام به مسافرت کردن نمودند. از زمانی که مردم توانایی مالی بیشتری پیدا کردند و سطح رفاه اجتماعی افزایش یافت طول عمر انسانها نیز زیاد شد . و این امر یکی از دلایل ازدیاد سفرهای برون شهری را فراهم اورد . توریسم هم به نقل از سازمان جهانی جهان گردی پدیده ای اجتماعی، فرهنگی، تجاری بوده، که مستلزم جابجایی مردم به مکانی غیر از محل سکونت و کار خود است اغلب گردشگرها بیش تر از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ و طبیعت مقصد خود علاقه‌مند هستند. بیشتر مردم مرفه برای رسیدن به اهذاف زیر به مناطق دوردست سفر می کنند : دیدن ساختمان‌های معروف و آثار هنری، آموختن زبان‌های جدید و چشیدن غذاهای متفاوت. آشنایی با اداب و سنن و استفاده از مناظر طبیعی گردشگری سازمان‌یافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است.

اسلاید 5: تعریف اكو توريسم اکو توریسم عبارت است از مسافرت مسئولانه و مبتنی بر اصول پایداری به نواحی طبیعی به منظور بهره گیری معنوی و ارضای نیاز های روحی و روانی به گونه ای که با شناخت و کسب آگاهی و احترام به نظام ارزش های مردم محلی توام باشد و به محافظت از نواحی طبیعی و ارتقای رفاه جامعه میزبان کمک کند

اسلاید 6: هدف از اکو توریسم چیست هدف در اکوتوریسم به معنای واقعی آن، توسعه حرفه های بومی و سنتی برای کسب درآمد ساکنان محلی است و لذا تفرج کننده یا گردشگر می باید نیاز خود را از آن محل تأمین کند و تا حد ممکن با آگاهی قبلی از آن محیط خود را به لحاظ فرهنگی، نوع پوشش و حتی رفتار اجتماعی به جامعه میزبان نزدیک کند تا بتواند به عنوان میهمانی خوب، قلم داد شده و از لذت سفر به طور کامل بهره مند شود.

اسلاید 7: فرایند برنامه ریزی در اکو توریسم اکوتوریسم و برنامه ریزی ان یک فرایند چند بعدی است واز شاخه ها و عوامل چندگانه مرتبط و متاثر است اگر به حال خودش رها شود اثرات منفی و ناخواسته تولید می کندبنابراین برنامه ریزی یکی از اصول اصلی اکوتوریسم است هدف را مشخص می کنیم و سپس برنامه ریزی برای رسیدن به ان هدف را انجام می دهیمراههای رسیدن به هدف ( استراتژی) و انتخاب بهترین راه رسیدن به هدف با توجه به مزیت ها و ظرفیت ها و فرهنگ بومی و میزان سرمایه و اصول و مقررات حاکم بر اکوتوریسم در کشور و منطقه و سایر شرایط جنبی مرتبط در برنامه ریزی چند بعدی ما اثر دارند و باید وزن هرکدام از مولفه های توسط متخصصین امر مشخص و سامان دهی گردد گذشته را مرور می کنیم اینده را می نگریم و با توجه به تجربه و علم راه رسیدن به هدف را مشخص می کنیم

اسلاید 8: گذر کوتاهی بر پیشینه اکو توریسم انسان و طبیعت رابطه ای صمیمی و قدیمی دارند. هزاران سال است هزاران سال است که انسان ها از مواهب طبیعت بهره مند شده اند و فقط چند دهه است که معدودی از دور اندیشان و آینده نگران به اثرات منفی بهره ستانی های عنان گسیخته انسان ها از طبیعت توجه نشان داده اند. حساسیت به مسائل اکولوژیکی در رابطه انسان با طبیعت و توجه به ارتباط بین توریسم و محیط زیست در دهه 1960 آغاز شده است و هترز اولین کسی بوده است که در سال 1965 واژه اکو توریسم را در توصیف رابطه بین توریست ها، محیط زیست و فرهنگ های بومی به کار برده است. هتزر به 4 معیار در توریسم مسئول اشاره می کند:1.       کمترین اثر بر محیط زیست 2.       کمترین اثر بر فرهنگ های بومی و بیشترین احترام برای آنها3.       بیشترین مزایای اقتصادی برای مردم میزبان4.       بیشترین رضایت برای توریست ها دولت کانادا در اواسط دهه 1970، سفر های طبیعی یا اکو تور را در نواحی بکر و طبیعی کانادا آغاز کرد. هدف دولت کانادا از این اقدام  جلب توجه توریست ها به رابطه انسان و زمین و ضرورت درک اهمیت طبیعت برای افراد بشر بوده است.

اسلاید 9: بر اساس داده ها و آمار موجود در سال 2000 کشور ایران از لحاظ تعداد جهانگردان 1008000 نفردر مرتبه 68 و از نظر درآمد ارزی حاصل از آن 477000000 دلار در مرتبه 77 را در سطح جهانی دارا بوده است. طی سال 1380 تعداد 1402160 نفر گردشگر از ایران دیدن کردند که 71 درصد از مرز های زمینی، 28 درصد از مرز های هوایی و 1 درصد از مرزهای دریایی وارد کشور شده اند که این افراد با حساب 5 روز اقامت و 800 دلار هزینه طی این سال 000/728/121/1 دلار ارز وارد کشور کرده اند. در این سال رشد جهانگردی معادل 4.5 درصد بوده است. در سال 1381 تعداد گردشگران 1450435 نفر بوده است که نسبت به سال 80 قریب به 3.4 درصد رشد مثبت داشته است.گردشگری و ایران

اسلاید 10: ایران سالیانه حدود یک میلیارد دلار بابت مسافرتهای اتباع خود پرداخت کرده است. به تعبیری بهتر هر خانوار ایرانی که به طور متوسط 5 عضو دارد سالیانه 85 دلار از سهم تولید ملی خود را بابت رونق این بخش به بازار های جهانی گردشگری می پردازد بدون آنکه از این بازار سهمی برده باشد.    با توجه به گزارش شورای جهانی سفر در سال 2009 در ایران به ازای هر 13.7 فرصت شغلی یک شغل مربوط به بخش گردشگری است. درآمد حاصل از گردشگری ورودی 11.7 % صادرات کشور را تشکیل می دهد.گردشگری و ایران

اسلاید 11: حال آنچه در این زمینه اهمیت دارد اینکه، در استان آذربایجان‌شرقی بیش از پنج هزار اثر با ارزش تاریخی وجود دارد، که دو اثر از آنها شامل مجموعه تاریخی بازار تبریز و مجموعه کلیساهای آذربایجان ثبت جهانی و یک هزار و 800 اثر ثبت ملی شده است، که از این رو ضروری است با توجه به این ظرفیت‌های موجود در صنعت توریسم در آذربایجان، با تدوین برنامه‌های دراز مدت و آمایش این حوزه ضمن رفع مشکلات حوزه گردشگری، می توان با ارایه راهکارهای اساسی و درست، برای بهره‌برداری از ظرفیت‌‌های موجود استان در حوزه گردشگری گام‌های بلندی برداشت .

اسلاید 12:  به هر حال متخصصان حوزه صنعت توریسم بر این باور هستند، که استان آذربایجان‌شرقی به عنوان سرزمینی با جاذبه‌های متنوع گردشگری که در مسیر ارتباطی ایران- اروپا قرار گرفته، می‌تواند با توجه به شرایط فصلی و موقعیت مطلوب آب و هوایی به عنوان بخشی از ظرفیت‌های گردشگری تلقی شود و این مهم زمانی حائز اهمیت است، که گردشگری از تک فصلی بودن به سمت چند فصلی بودن تغییر یابد».به عقیده این کارشناسان،« یکی از مشکلات مهم در گردشگری کشورمان، عدم برنامه‌ریزی مناسب با شرایط اقلیمی منطقه مورد بازدید است، که با تعیین ماه ها و فصول مناسب می توان برنامه ریزی لازم را جهت توسعه گردشگری انجام داد. بنابراین در این نوع برنامه‌ریزی ها لازم است، تا ابتدا داده‌های بارش، ساعت‌های آفتابی، باد، رطوبت نسبی و دما مناطق مختلف گردشگری استان از سازمان هواشناسی اخذ، تا نسبت به محاسبه شاخص اقلیم گردشگری مناطق استان و شهرها اقدام شود. تا بدین ترتیب ماه ها و فصولی مناسب و نامناسب برای گردشگری استان مشخص شود».

اسلاید 13: به طور مثال طبق تحقیقات صورت گرفته برای شهرهای تبریز و مراغه، ماه شهریور و برای شهرهای سراب و اهر، ماه تیر و برای شهرهای جلفا و میانه، اردیبهشت ماه و همچنین برای شهرهای اهر، جلفا، میانه، مراغه و کلیبر مهر ماه برای گردشگران مناسب بوده است. پوشش جنگلی ارسباران بخش عمده ای از شمال  استان و جریان رودخانه ارس، مناطق زیبا و دیدنی طبیعی را در فصل پاییز فراهم ساخته، که می تواند به عنوان زمینه‌های مطلوب بخش توریسم و گردشگری طبیعی تلقی شود. از این رو نمی‌توان از عامل اقلیم و تغییرات فصلی و تأثیر آن بر توسعه و تحول در بخش توریسم استان غافل بود، چرا که این مقوله از شرایط و زمینه‌های اولیه و اصلی برنامه‌ریزی گردشگری یک استان محسوب می‌گردد.از سویی، با توجه به اینکه  استان آذربایجان‌شرقی علاوه بر موقعیت طبیعی دارای توانمندی‌ها و جاذبه‌های متنوع  اقتصادی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی منحصر به فردی را در کشورمان ایران عزیز، دارا می‌باشد می‌توان برای هر یک از فصول چهارگانه برنامه‌ریزی کرد

اسلاید 14: بوم گردی و گردشگری عشایری و یا طبیعت گردی و گردشگری سلامت و درمان طبیعی و ورزشی و... از جمله مزیت های جامعه عشایری استان ما در گردشگری می باشد در مباحث گردشگری، جذابیت های منحصربفردی در صحنه های رقابت های بین المللی وجود دارد كه برگ برنده كشورهای رقیب محسوب می شود، منظری كه از دریچه آن می توان به بخشی از اهداف اقتصادی، فرهنگی و یا حتی سیاسی به آسانی دست یافت.در این راستا، گردشگری روستایی و عشایری، كلید طلایی كشورهایی به حساب می آید كه در بازار مدرنیته و عصر كامپیوتر، به جای زندگی مجازی، زندگی طبیعی را در معرض دید همگان قرار می دهند. توریسم روستایی ـ عشایری در ایران مبحث تازه ای است كه همچون هر پدیده جدید دیگری با حواشی بسیار همراه بوده و گفت وگوهای پردامنه ای را در یكی دو سال اخیر سبب گشته است.توجه اساسی به این امر، در واقع ادامه تكمیلی سیاست های دولت در طرح ساماندهی عشایر و رسیدگی به وضع معیشتی روستاییان است كه از مباحث اصلی , و دغدغه های دولت می باشد . گردشگری عشایری ( بوم گردی )

اسلاید 15: كوچ، میراثی معنوی عشایر ایران، اقوامی هستند كه در گذر از قرن ها زندگی دسته جمعی، به شیوه ای زیبا و باورنكردنی، ساختار فرهنگی و اجتماعی خود را حفظ كرده و در عصر تكنولوژی، عنوان دیدنی ترین جاذبه را به خود اختصاص داده اند.كوچ عشایر، به طور قطع یكی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران محسوب می شود، جاذبه ای خاص كه با برنامه ریزی اصولی، می تواند سهم عمده ای از درآمد گردشگری را به خود اختصاص دهد. «بعضی از گردشگران خارجی بویژه اروپایی، علاقه مند به آشنایی با فرهنگ كوچ و عشایر هستند..با اجرای جشنواره كوچ عشایر که معمولا در نیمه دوم اردیبهشت در بیشتر استانها ی عشایری برگزار می شود . بایستی با همكاری دفاتر فعال در زمینه طبیعت گردی و با شرایط خاص، تسهیلات ورود و خروج گردشگران خارجی مهیا شود . با كمك بخش خصوصی و با تأسیس كمپینگ های چادری در كنار عشایر و استفاده از صنایع دستی، محصولات كشاورزی، غذاهای بومی ـ محلی و مراسم خاص آنها، هم اقتصاد عشایر را بهبود یابد و هم با جذب گردشگران داخلی و خارجی، این جاذبه را به جهانیان معرفی گردد  

اسلاید 16: توجه كنیم كه...آنچه كه برای استفاده از ظرفیت های بالقوه و پتانسیل های موجود در روستاها و مناطق عشایری از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، به طور قطع برنامه هایی منطبق با دانش مردم شناسی، جامعه شناسی ایلات و عشایر، امور رفاهی اجتماعی و مدیریت جهانگردی است، چرا كه هركدام از این علوم از زاویه ای به مبحث گردشگری روستایی و عشایری توجه دارند. دانش مردم شناسی به بررسی آداب و رسوم، اعتقادات و باورها و در مجموع فرهنگ مردم توجه دارد، جامعه شناسی به بررسی انواع مختلف ایلات و عشایر و نظام تعاملی میان آنها می پردازد و رشته برنامه ریزی و رفاه اجتماعی نیز با جهت گیری برنامه ریزی به ایجاد سیستم رفاهی برای خانواده های عشایری و روستایی، اقدام می نماید و در گام آخر، دانش مدیریت جهانگردی با ایجاد یك نظام تعادلی میان برآیند نتایج استخراجی همه این علوم، به یك نتیجه گیری كلی و یك برنامه ریزی جامع برای جلب و جذب گردشگر خواهد رسید. تنها باید به خاطر داشته باشیم كه ما باید، با احترام به ارزش های قومی و منطقه ای اقوام مختلف، زیرساخت های لازم برای جذب و جلب گردشگر را فراهم سازیم و با تبلیغات متنوع در عرصه های ملی و بین المللی، این عامل بالقوه را به ایرانیان و جهانیان معرفی نماییم، چرا كه به گفته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در روستاها و مناطق عشایری، سنت ها، آئین ها و همچنین آداب و رسوم، درخشان تر از مناطق دیگر است و در این جاست كه ابعاد عظمت فرهنگی ایران، جلوه گر می شود .

اسلاید 17: اماکن گردشگری در بوم گردیاین بوم ها می تواند یک روستا با مزارع و محیط طبیعی پیرامونی آن باشد یا یک منطقه از طبیعت که در دل آن روستاها وجود دارد و یا محل اتراق عشایر می تواند بهترین مکان برای بوم گردی باشد . هر آلاچیق و اوبه عشایر ی باید به عنوان یک اقامتگاه گردشگری تعریف شود و عشایر بتوانند کسب درامد بکنند .در مناطق عشایر ی(قشلاق و ییلاق ) محل های مناسب گردشگری وجود دارد و اداب وسنن و مراسمات مذهبی و ایلی و عروسی و جشن عشایر و کوچ انها جذابیت بیشتری برای جهانگردان خارجی و داخلی دارد که برای گردشگران بومگرد خصوصا خارجی می تواند مفرح باشد. در نتیجه اهداف گردشگر یا منطقه مورد نظر گردشگری است که نوع گردشگری را تعیین می کند اما هر چه باشد نتیجه آن باید منجر به پایداری آن نوع گردشگری، حفاظت از محیط طبیعی و اجزای آن، حفظ فرهنگ بومیان و تأمین عواید حاصله از ورود گردشگران برای جامعه محلی و میزبان باشد.

اسلاید 18: طرح ایجاد اقامتگاههای بوم گردی یکی از روش های که می تواند برای عشایر تولید درامد بکند و اشتغال جوانان را حداقل در بخشی به خود معطوف کند اجرای اقامتگاه و صدور مجوز های بوم گردی است اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتا در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد اداره می شوند.در این اقامتگاهها سعی بر این است تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل خاص آشنا شده و از غذاهای محلی آنجا استفاده و در محیطی طبیعی سفر خود را به انجام برساند. تفاوت اقامتگاه های بوم گردی با هتل و مهمانپذیراقامتگاه بوم گردی اقامتگاهی برای گردشگران است که ساختار بومی خدمات، محصولات و فعالیت‌های گردشگری، ساختار محیطی بوم‌گرا، ساختار مالکیت و مدیریت خانوادگی و مشارکت جامعه بومی و در نهایت داشتن ساختارهای مناسب زیربنایی گردشگری، که ارکان و هسته‌های اصلی یک اقامتگاه است، آن را از دیگر الگوهای اقامتی مانند هتل‌ها و مهمان‌پذیرها متمایز می‌کنند. 

اسلاید 19: خدمات قابل ارائهدر این واحدها باید همه خدمات رنگ سنت داشته باشد. صندوقچه های قدیمی بجای قفسه های کتاب و لباس، جاجیم و گلیم بجای فرش و موکت، غذاهای محلی ، شب نشینی دور آتش بجای تماشای تلویزیون، دوشیدن شیر گاو، پختن نان و غیره از جاذبه های این محلها می باشد. هر چقدر سنتی تر باشید و ابداعات نوستالوژیک داشته باشید توفیق بیشتری در جذب مخاطبان خاص خواهید داشت.همچنین می توان فعالیت های طبیعت گردی مکمل مانند بیابان گردی، جنگل نوردی و گردشگری نجومی را نیز ترکیب نموده و خدمات کاملی را به مسافران ارائه داد. .

اسلاید 20: اولویت ها1- اموزش گردشگرمسلم است که برای تحقق اهداف اکوتوریستی، اطلاع رسانی به گردشگران (خصوصاً گردشگران ناآشنا) و آموزش آنها قبل از سفر در اولویت قرار دارد، چراکه هم باعث کاهش صدمات و خسارات برای گردشگر و هم سبب رضایتمندی جامعه میزبان خواهد شد.  2-اموزش میزباناعم از تور لیدر یا تمامی افراد دخیل در پذیرایی ها و یا فروشنده ها و تمامی کسانی که در ارتباط با کار گردشگری هستند باید اموزش لازم و کافی ببینند و از افرادی استفاده شود که به گردشگری عشق و علاقه خاصی دارند و به خصیصه های مردم داری و ارتباطات انسانها اگاهی کامل داشته باشند از جامعه عشایری شناخت داشته باشند دغدغه های فرهنگی و طایفه ایی انان را بدانند و به جاده ها و اتراق گاههای عشایر ی شناخت کامل داشته باشند

اسلاید 21: 3- نظارت بر تاثیرات: ایجاد شرایط مناسب و مطمین جهت مطالعات بیشتر در مورد تاثیرات طبیعت گردی 4- بازاریابی : استفاده از سیاست های تشویقی جهت ارایه فعالیت های طبیعت گردی بر مبنای اصول اخلاقی 5- ضمانت های اجرایی و استاندارد های صنعتی:تامین تسهیلات مناسب به منظور ایجاد استانداردهای صنعتی با کیفیت مطلوب و سیستم ضمانت اجرایی ملی

اسلاید 22: میزبان(دعوت کننده گردشگر )چون منتفع می شود بنابراین باید شناختی از خلق و خوی و فرهنگ میهمان خود را به دست اورد تا بتواند تا حد امکان ضمن حترام به فرهنگ و مذهب لوازم راحتی و اسایش میهمان را به نحو احسن به جا بیاورد و از بحث های سیاسی و تنش زا و حتی فرقه گرایی و قومیت ها پرهیز نماید .وظایف میزبان

اسلاید 23: وظایف دولت 1- تعیین سیاستهای ملی اکو توریسم2-تدوین استراتژی توسعه صنعت اکو توریسم3- دولت نقش تدوین و تصمیم سازی و تصمیم گیری و ارایه مقررات و قوانین و قراردادهای اجتماعی را به عهده دارد 4 -تدوین راهنما و دستورالعمل برای اکو توریسم5-نظارت و بررسی و اجرای پایش اثرات منفی احتمالی6-ایجاد بستر مناسب توسعه با فراهم کردن زیر ساخت های لازم و برقراری ثبات سیاسی و اقتصادی

اسلاید 24: 7-آموزش : بهبود سطح اموزش طبیعت گردی جهت همه گروه های سنی8-مشارکت افراد : افزایش موقعیت های مناسب جهت مشارکت بومیان در امور گردشگری و تصمیم گیری , فعالیت اقتصادی9-قابلیت پایداری:بررسی نیازهای شغلی و حرفه ایی مجریان و توسعه روش جهت پایداری ان10-رعایت تساوی حقوق: تضمین رعایت تساوی حقوق جهت دستیابی به فعالیتهای طبیعت گردی11- معرفی و قایلیتهای کشور به عنوان مقصدی مناسب برای اکو توریسم

اسلاید 25: جامعه محلی

اسلاید 26: عوامل موثر در توسعه اکو توریسم

اسلاید 27: 1- اکو توریست هااکو توریست هایی که همه ساله به مناطق جذاب (مانند کنیا در آفریقای شرقی) مسافرت می کنند، میلیون ها دلار ارز به کشور میزبان وارد کرده و برای بسیاری از مردم محلی اشتغال ایجاد می کنند.چنانچه در آمد های حاصل از اکو توریسم بدرستی مورد استفاده قرار گیرند، زمینه لازم برای حفظ محیط زیست طبیعی و بسط مناطق حفاظت شده فراهم می آید و تحقق هدف های توسعه پایدار تسهیل می شود.

اسلاید 28: 2- جامعه محلیارتقا رفاه مردمان جامعه محلی- بوم گردشگری بر پایه مشارکت، مالکیت و ایجاد فرصت اقتصادی برای مردم محلی (مردمی که درون و یا پیرامون مقصد گردشگری زندگی می کنند) استوار است و در واقع باید ابزاری باشد برای حفاظت و بالا بردن سطح کیفی جامعه محلیمردم محلی با نمایش آداب و رسوم خود به گردشگران، فروش محصولات صنایع دستی شان به آنان و مشارکت دادن گردشگران در فعالیت های روزمره خود به ارزش میراث فرهنگی خود پی برده و هرچه بیشتر در حفظ آن می کوشند.علاوه بر این آنان تلاش خواهند کرد که آنچه برای گردشگران و طبیعت گردان جذاب است را حفظ و نگهداری کنند؛ چرا که بوم گردی به وضوح یکی از راه ها و منابع کسب درآمد برایشان مطرح خواهد شد. و هجوم گردشگران و سرمایه های غیر بومی دیگر به سادگی نمی تواند موجب کاهش غنای فرهنگی منطقه گردد.

اسلاید 29: یکی از اصولی که در اکوتوریسم مورد تاکید قرار می گیرد آموزش و ایجاد آگاهی فرهنگی با مردمان یک منطقه است. در بوم گردی ، گردشگران با فرهنگ و نوع زندگی مردم منطقه از نزدیک آشنا می شوند و در فعالیت های روزمره آنان مشارکت می کنند؛ در این ارتباط ایجاد شده بین میزبانان و گردشگران ، مردم منطقه نیز با فرهنگ مردمان دیگر مناطق و کشورها آشنا شده و این دو گروه، رفته رفته نوعی علاقه نسبت به یکدیگر پیدا می کنند. با ایجاد این آشنایی و فرهنگ دوستی، گرشگران نسبت به منطقه میزبان حساس شده و به اوضاع آن اهمیت بیشتری می دهند3- آموزش

اسلاید 30: یکی از مهمترین نتایج این نگرش به گردشگری و طبیعت گردی ، ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی منطقه ( جامعه عشایری و روستایی ) و کسب در آمد برای آنان است؛ که از این طریق ساکنین منطقه ترغیب به حفظ محیط زیست، آداب و رسوم و آنچه برای گردشگران جذاب است می شوند. به این ترتیب اکوتوریسم می تواند در حفظ و پاسداری محیط زیست طبیعی و انسانی و همچنین توسعه پایدار تاثیرگذار باشد .نتایج توسعه اکو توریسم

اسلاید 31: اسناد بالا دستیخوشبختانه هم در سند تدبیر و توسعه استان و هم در سیاستهای اقتصاد مقاومتی به وضوح و روشنی از گردشگری و طرح های ان حمایت شده است زیرا طرح های گردشگری خصوصا بوم گردی مبتنی بر طرح های جامعه بنیاد از طرح های است که در راستای اقتصاد مقاومتی می باشد

اسلاید 32: ● كلیدهای طلایی برای ماتنوع نژادی، ادیان گوناگون، گویش های متفاوت، جشن ها و بازی های محلی، مراسم آئینی و مذهبی، تنوع غذایی در كنار پوشش های رنگارنگ بومی، همه و همه تجلی فرهنگ چند هزار ساله ایرانی به شمار می روند، فرهنگی كه می تواند سهم شایسته ای از صنعت جهانی گردشگری را به ما اختصاص دهد. اما به واقع ما برای بهره وری از این كلیدهای طلایی چه برنامه ریزی هایی كرده ایم؟

اسلاید 33: منابع: نوشته های موسی کاظم زاده http://www.faradars.org/fveco94101سند تدبیر و توسعه سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی دولت اکبری، علی، مهدی قرخلو، اکوتوریسم؛ مفهومی نو در جغرافیای گردشگری، تهران، انتشارات انتخاب، ۱۳۸۸جهانیان، منوچهر، ابتهال زندی، اکوتوریسم، تهران، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، ۱۳۹۰

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید