کسب و کار مدیریت و رهبری

ایجاد نظام های سنجش عملکرد

ijade_nezamhaye_sanjeshe_amalkard

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ایجاد نظام های سنجش عملکرد”

ایجاد نظام های سنجش عملکرد

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: بخش دومایجاد نظامهای سنجش عملکرد

اسلاید 3: فصل پنجمایجاد طرح سود

اسلاید 4: طرح سودیک طرح سود خلاصه ای از جریان در آمدها و هزینه های مورد انتظار را برای یک دوره معین مالی ارائه می نماید.

اسلاید 5: ایجاد طرح سود(profit plan)اصطلاح بودجه:برای برنامه ریزی منابع برای واحد های سازمانی که مصرف کننده یا تولید کننده منابع هستند بکار میرود. بودجه تحقیق و توسعه ، نت که هزینه بر دار هستند و در آمدی ایجاد نمیکنند. یا بودجه اداره اخذ سفارش که تولید کننده تولید کننده درآمد هست و نسبت به هزینه ها پاسخگو نیست.اصطلاح طرح سود:برای واحد هایی بکار میرود که مسئولیت کسب سود دارند یعنی واحد هایی کسب و کاری که تولید یا حفظ درآمدها و هزینه ها را بر عهده دارند. مثال طرح سود یک کسب و کار تولیدی که نسبت به هزینه و درآمد مسئول است.در عین حال گاهی بصورت جایگزین استفاده میشوند

اسلاید 6: اهداف بودجه و طرح سودمعمولا مدیران در بیشتر سازمان ها تهیه طرح سود و یا بودجه را بر اساس یک الگوی واحد و چند ماه پیش از شروع سال مالی تهیه میکنند. و از این کار اهدافی را پیگیری میکنند:1- ترجمه استراتژی کسب و کار به یک برنامه تفصیلی برای خلق ارزش(در واقع با این کار سعی میشود تفسیر های مختلف از استراتژی کمتر شود و همگان به یک تفسیر واحد نزدیک تز شوند2- ارزیابی کفایت منابع موجود برای اجرای استراتژی مورد نظر

اسلاید 7: پاسخ هایی مورد نیاز برای طراحی، طرح سود ؟آیا استراتژی سازمان سبب خلق ارزش میشود(به لحاظ مالی)؟با وجود جذابیت استراتژی ها هنگام بیان باید به ارقام مالی تبدیل شوند.مثلا فروشگاه لباس بوستون که استراتژی اش تولید لباس برای دانشجویان است آیا میتواند خود را در طول زمان با تغییر و تحولات مربوط به مد، خود را وفق دهد.آیا سازمان از نقدینگی کافی برای سرمایه گذاری روی استراژی و نیز توانایی پرداخت دیون را داراست؟معمولا میان عرضه کالا و خدمات و دریافت پول از مشتریان تاخیر وجود دارد و همین تاخیر نیاز به یک برنامه ریزی برای جریان های نقدی را لازم میکندآیا سازمان برای جذب منابع مالی مورد نیاز جهت سرمایه گذاری بلند مدت در دارایی های جدید ارزش کافی از دید سرمایه گذاران خلق میکند؟رشد نیاز مند دارایی مولد است و دستیابی به این دارایی نیازمند جذابیت از دید سرمایه گذاران است(بازده سرمایه گذاری؟؟؟)

اسلاید 8: سه چرخه برنامه ریزی سود(profit planning)سه حلقه که مدیران برای بنا نهادن طرح سود باید به تجزیه و تحلیل آن بپردازند. در قالب سه نوع تجزیه و تحلیل مجزا.چرخه های مذکور عبارتند از:چرخه سود(profit wheel)چرخه نقدینگی(cash wheel)چرخه (بازده حقوق صاحبان سهام-Rate of Equity) یاROE

اسلاید 9: 3 چرخه برنامه ریزی سود

اسلاید 10: چرخه سودخلق ارزش با کمک سود سنجیده میشودمدیران بدون داشتن طرح سود نمی توانند ارزش افزا بودن استراتژی را برای سهام داران ارزیابی کنند.یک طرح سود خلاصه ای از جریان در آمدها و هزینه های مورد انتظار را برای یک دوره معین مالی ارائه می نماید.

اسلاید 11: اساس یک طرح سودنقطه شروع یک طرح سود مجموعه ای از فرضیه ها دربارۀ آینده است.دستیابی به توافق نیازمند تعامل مدیران است.طرح سود منعکس کننده اعتقادات مدیران در زمینۀ روابط علت و معلول است.

اسلاید 12: 5 مرحله نگارش طرح سودمرحله اول: برآورد حجم فروشمرحله دوم: پیش بینی هزینه های عملیاتیمرحله سوم: محاسبه سود مورد انتظارمرحله چهارم: تعیین ارزش سرمایه گذاری در دارایی های جدیدمرحله پنجم: بستن چرخه سود و آزمایش فرضیات اصلی

اسلاید 13: مرحله اول: برآورد حجم فروشتهیه طرح سود غالبا با پیش بینی فروش دوره آتی آغاز میشود.زیرا:رشد درآمد ها که تابعی از حجم فروش است، عامل اصلی تعیین کننده سود و میزان هزینه های عملیاتی است.پیش بینی فروش معمولا تابع عوامل درونی و بیرونی است و همراه با خطا.عوامل بیرونی که تقریبا خارج تز کنترل شرکت است:عوامل اقتصاد کلان(سرانه درآمد و ارزش پول افراد در میزان خرید آنها تاثیر گذار است)قوانین دولتی(فروش پیش بینی شده برق و گاز به قیمت های تصویبی دولت بستگی دارد)اقدامات رقبا(محصولات جدیدشان، قسمت های آنها)تقاضاهای مشتری(پیش بینی روند تغییر خواسته های مشتریان)

اسلاید 14: مرحله اول: برآورد حجم فروش- ادامهعوامل داخلی نیز نقش قابل توجهی بر میزان فروش مورد انتظار دارد.فروش تولید سودی را بهمراه دارد که برای دستیابی به سود بیشتر دوباره سرمایه گذاری میگردد.عواملی که مستقیما بر فروش تاثیر میگذارد:ترکیب و قیمت گذاری محصولاتبرنامه بازار یابیمحصولات جدیدکیفیت ظرفیت تولید و توزیعسطح خدمات به مشتری

اسلاید 15: مرحله دوم: پیش بینی هزینه های عملیاتی پس از تعیین میزان فروش گام بعدی تجزیه و تحلیل هزینه های عملیاتی است:هزینه های متغیر این هزینه ها متناسب با میزان فروش یا تولید تغییر میکنند. این هزینه ها بر اساس درصدی از فروش پیش بینی میشوند. همچنین مدیران فرض میکنند روابط علی و معلولی میان ورودی ها و خروجی ها در طول دوره فروش ثابت است. یعنی افزایش فروش موجب همان میزان افزایش ورودی ها میشود. همچنین هر چقدر وام بیشتر بگیریم بهمان نسبت هزینه بهره بیشتر میشود.ادامه در کتابهزینه های نامتغیر

اسلاید 16: مرحله دوم: پیش بینی هزینه های عملیاتی-ادامه هزینه های نامتغیر: مستقیما بر اساس میزان فروش تغییر نمی کنند. این هزینه ها بالا بوده و درصد بالایی از هزینه های عملیاتی شرکت را تشکیل میدهند.1- هزینه های تعهد شده (در طول برنامه ریزی قابل تغییر نخواهند بود:استهلاک که بر اساس سیاست حسابداری تعیین میشود، حقوق مدیران و مهندسان، هزینه اجاره بلند مدت)2- هزینه های اختیاری (قابل تغییرند: تبلیغات ، آموزش ، برنامه های تبلیغاتی)3- هزینه های غیر مستقیم مبتنی بر فعالیت (نمیتوان آنرا مستقیما در محصولات یا خدمات مشاهده کرد: هزینه های نظارت ، حمل ونقل مواد، هزینه های تنظیم اسناد فروش و ...)

اسلاید 17: جدول 5-1

اسلاید 18: مرحله سوم: محاسبه سود مورد انتظار-ادامهمدیران برای ارزیابی ارزش اقتصادی که شرکت ایجاد میکند: اغلب ، سود عملیاتی خالص پس از کسر مالیات یا سود قبل از کسر بهره و مالیات را برآورند میکنند.سود مهمترین رقم در ارزیابی عملکرد مالی هر شرکت است.سود تعیین کننده ارزش اقتصادی قابل توزیع بین ذی نفعان، سهام داران و یا سرمایه گذاری مجدد در کسب و کار است.بدهی ترازنامه * نرخ بهره وام دهنده= بدهی قابل پرداخت

اسلاید 19: مرحله چهارم: تعیین ارزش سرمایه گذاری در دارایی های جدید-ادامه بعد از توافق مدیران در مورد فروش ، هزینه های عملیاتی و ارقام سود ، مهمترین بخش از طرح سود یعنی صورت درآمد مورد انتظار انجام شده است، ولی مدیران باید در مورد میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در دارایی های جدید شامل: سرمایه در گردش از قبیل موجودی کالا و حساب های دریافتنی نیز تصمیم گیری کنند.پیش بینی حجم فروش طبق نمودار بر اساس سطح دارایی های موجود برای تولید فروش مورد نظر انجام میشود. باید بوسیله طرح سرمایه گذاری دارایی سطح و نوع دارایی مورد نیاز برای پشتیبانی از طرح سود تعیین شود.مدیران در مورد سرمایه گذاری به دو نوع عمده دارایی ها یعنی دارایی های عملیاتی و دارایی های بلند مدت توجه میکنند. مثال اینتل

اسلاید 20: برنامه سرمایه گذاری دارایی فروشگاه لباس بوستونجدول 5-2

اسلاید 21: مرحله پنجم: بستن چرخه سود و آزمایش فرضیات اصلی فرآیند برنامه ریزی سود فرآیندی خطی نیست. مدیران باید در میان متغیر های موجود در طرح سود در تکاپو باشند تا اطمینان یابند که چرخه مورد نظر منعکس کننده استراتژی مورد نظر است.مدیران اغلب سه سناریوی مختلف را توسعه میدهند: بدترین حالت ، محتمل ترین حالت و بهتری حالت

اسلاید 22: جداول طرح سودجدول 5-3

اسلاید 23: چرخه نقدینگیچگونگی به کارگیری چرخه جریان نقدی یک کسب و کار را روشن می سازد.مدیران پیش از پذیرش یک طرح سود برای اجرا، باید پیش بینی کنند آیا شرکت برای فعالیتهای خود از نقدینگی کافی (چرخه نقدینگی) برخوردار است.فروش محصولات و خدمات به مشتریان سبب تولید حسابهای دریافتنی میگردد ، نهایتا تبدیل به وجه نقد میشود. این وجه نقد برای تولید موجودی کالا بکار میرود و سبب فروش بیشتر میشود.(چرخه نقدینگی مطابق شکل)میزان موجودی بالا ، وجه نقد عملیاتی بیشتری را برای تامین مالی آن در پی خواهد داشت.

اسلاید 24: چرخه نقدینگی-ادامهشرکت هایی که از رشد فزاینده ای برخوردارند برای تامین مالی افزایش ایجاد شده در سرمایه در گردش ( موجودی کالا و حساب های دریافتنی) و خرید دارایی های جدید (ماشین آلات و تجهیزات ) به وجه نقد بیشتری نیازمند هستند.بدهی موجود در شرکت توانایی استقراض آن را کم میکند.اگر توانایی شرکت برای استقراض 500 واحد باشد ولی طرح سود نیاز به 700 واحد پولی سرمایه گذاری در دارایی های جدید باشد طرح سود نشدنی میشودبرای این منظور باید با کاهش رشد به بازبینی طرح سود بپردازیم و یا با صدور سهم جدید ، ذخایر نقدی شرکت را افزایش دهیم.

اسلاید 25: چرخه نقدینگی-ادامهوجه نقد پرداختی به تامین کنندگان و هزینه های عملیاتی و تعهد شده(بهره و اجاره)(3)وجه نقد دریافتی از مشتریان(2)وجه نقد مورد نیاز در طول یک دوره(1)فرمول محاسبه:(3)-(2)=(1)

اسلاید 26: روش غیر مستقیم در برآورد نیاز های نقدی:مدیران برای استفاده از روش غیر مستقیم با درآمد برنامه ریزی شده که در برنامه سود آمده آغاز نموده و سپس چهار مرحله را برای برای برآورد نیاز های نقدی خود طی میکنند

اسلاید 27: 4 مرحله برای برآورد نیازهای نقدیبرآورد جران نقدی خالص حاصل از عملیاتبرآورد نیازهای نقدی برای رشد دارایی های عملیاتیسرمایه گذاری در دارایی های جدیدبراورد نیازهای مالی و پرداخت های بهره

اسلاید 28: قدم اول :برآورد جران نقدی عملیاتی یک روش ساده برای برآورد جریان نقدی عملیاتی استفاده از شاخص سود قبل از کسر بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک دارایی های نامشهود استEarnings Before Interest, Taxes, Depreciation, and Amortization(EBITDA).این معیار بر اساس محاسبه غیر دقیق درآمدهای عملیاتی بدست میآید.این مقدار با سود خالص طرح سود شروع میشود و سپس با اضافه کردن استهلاک ، بهره و مالیات ادامه می یابد.

اسلاید 29: گام دوم:برآورد نیازهای نقدی برای رشد دارایی های عملیاتی EBITDA خیلی مقدماتی است و تغییرات لازم در سرمایه در گردش برای کسب و کار را در نظر نمیگیرد.مثلا وجوه نقد با تغییر در میزان موجودی یا حساب های دریافتنی مصرف یا اضافه میشود. چنین تغییراتی در سرمایه در گردش سبب کاهش (یا افزایش) وجه نقد در دسترس میشود.

اسلاید 30: گام سوم:سرمایه گذاری در دارایی های جدید استراتژی ها و اقدامات مختلف نیازمند سطوح متفاوتی از سرمایه گذاری و وجوه نقد هستند.

اسلاید 31: گام چهارم:براورد نیازهای مالی و پرداخت های بهره آخرین مرحله محاسبه جریان نقدی با استفاده از روش غیر مستقیم، کسر میزان وجوه نقد مورد نیاز جهت تامین مالی و مالیات بردرامد میباشد.تقاضاهای تامین مالی برای جریان نقدی عبارت است از سود سهام، هزینه های بهره و بازپرداخت اصل بدهی است.

اسلاید 32: جدول 5-5

اسلاید 33: فصل ششمارزیابی عملکرد سود استراتژیک

اسلاید 34: ارزیابی عملکرد سود استراتژیکهدف کلی:تدوین طرح سود اولین گام برای قادر ساختن مدیران در تبدیل استراتژی مورد نظر به عمل می باشد.مدیران به 3 منظور به تحلیل سود دهی استراتژیک میپردازند:یادگیری استراتژیکهشدار به موقع و اقدام اصلاحیارزیابی عملکرد

اسلاید 35: معیارهای تجزیه و تحلیل عملکرد سودباید دو معیار مختلف را در نظر داشته باشیم:اثربخشی : به میزان دستیابی یک فعالیت به نتایج مطلوب اشاره دارد.بهره وری: به میزان منابع مصرف شده برای دستیابی به سطح معینی به خروجی اشاره دارد

اسلاید 36: سه شرط لازم برای تحلیل عملکرد سودتوانایی ارزیابی خروجیهاداشتن استاندارد مشخص عملکردتوانایی بکار گیری اطلاعات جهت بازخورد

اسلاید 37: سود دهی استراتژیکابزاری برای ارزیابی موفقیت یک کسب و کار در تولید سود ناشی از اجرای استراتژی است.اهداف کلیدی استراتژیک که مدیران ارشد تعیین میکنند:سهم بازارسود ناخالصتبلیغاتبازده حقوق صاحبان سهام

اسلاید 38: اجزاء سود دهی استراتژیکطبق فرمول زیر از دو جزء تشکیل شده:سود(زیان)حاصل از اثر بخشی رقابتی=سود دهی استراتژیکسود(زیان)حاصل از بهره وری عملیاتی+این دو جز-اثر بخشی و بهره وری عملیاتی-به ترتیب فروش و هزینه های عملیاتی در چرخه سود را تعیین می کند.

اسلاید 39: شکل تحلیل سوددهی استراتژیک

اسلاید 40: اثر بخشی رقابتی:مغایرتهای سهم بازارتعریف مغایرت:یعنی تخمین یک قلم در طرح سود یا بودجه در آغاز دوره مالی و صورت در آمد یا هزینۀ واقعی در اسناد مالی پایان دوره است.

اسلاید 41: فصل هفتمطراحی نظامهای تخصیص دارایی

اسلاید 42: طراحی نظامهای تخصیص داراییهدف کلی:تحصیل و تخصیص دارایی های مولد،بخش جدایی ناپذیر از اجرای استراتژی ها و اهداف سود است.طراحی و استفاده از نظامهای تخصیص دارایی مانند سایر نظامهای کنترل و سنجش عملکرد،ترکیبی از علم و هنر است.

اسلاید 43: نظامهای تخصیص داراییمجموعه ای از رویه های رسمی طراحی شده برای پردازش و ارزیابی تقاضای تحصیل دارایی های جدید است که برخی اوقات با عنوان بودجه سرمایه ای یا برنامه سرمایه ای شناخته میشود.

اسلاید 44: خط مشی ها و رویه هادرک شیوه بکارگیری نظامهای تخصیص دارایی،برای افراد ارائه دهنده پیشنهادهای مربوط به تحصیل دارایی و تصویب کنندگان پیشنهادهای مذکور مهم است.منابع نادر بوده و هر پیشنهادی باید بتواند با سایر پیشنهادها رقابت کند.از این رو پیشنهاد دهندگان باید تلاش کنند بهترین پشتیبانی را از پیشنهاد خود ارائه دهند.

اسلاید 45: حیطه پاسخگوییمدیران ارشد باید اعلام نمایند چه کسانی اختیار تحصیل دارایی ها را دارند.توانایی مدیر در خرید دارایی مستقیماً به حیطه پلسخگویی او مربوط میشود.

اسلاید 46: محدودیتهای هزینه ایبر اساس موقعیت مدیریتی و حیطه پاسخگویی تعیین میگردد،شیوه ای متداول برای محدود نمودن تصمیم ها است.

اسلاید 47: گروه بندی دارایی هادارایی برای برآورده نمودن نیازهای :ایمنی،بهداشتی،قانونی.دارایی برای افزایش بهره وری عملیاتی و یا افزایش درآمد برای رقابت موفق مستمر.دارایی برای افزایش اثر بخشی رقابتی برای تحقق استراتژی کسب و کار.

اسلاید 48: جریان نقدی تنزیل شدهیک روش قوی تر،نه تنها جریان نقدی خالص را در تمامی طول حیات سرمایه گذاری در نظر میگیرد،بلکه ارزش کمتر جریانهای نقدی آتی را نسبت به جریانهای نقدی کنونی در نظر میگیرد.ایجاد خط زمانی جریانهای نقدی ،نقطه شروع تحلیل جریان نقدی تنزیل شده است.

اسلاید 49: شکل فرآیند تحصیل دارایی

اسلاید 50: حفاظ‌هاي ساختاري به منظور اطمينان از تعريف صريح اختيار افراد مسئول اداره دارايي‌ها و ثبت امور حسابداري، طراحي مي‌گردد. حفاظ‌هاي ساختاري موارد زير را در بر مي‌گيرد:تفکيک وظايفسطوح اختيارحسابرسي مستقل

اسلاید 51: حفاظ‌هاي سيستم‌هاحفاظ‌هاي سيستم‌ها جهت اطمينان از رويه‌هاي مناسب پردازش مبادلات و گزارش‌هاي به موقع مديريت طراحي مي‌گردند.اين حفاظ‌ها، موارد زير را در بر مي‌گيرد:ثبت کامل و صحيح مبادلاتدسترسي محدود به نظام‌ها و پايگاه اطلاعات يکپارچهگزارش‌هاي به‌موقع مديريت

اسلاید 52: حفاظ‌هاي کارکنانبراي اطمينان از وجود سطح مناسب تخصص، آموزش و منابع کارکنان حسابداري و پردازش مبادلات، طراحي مي‌گردد. اين حفاظ‌ها شامل موارد زير مي‌گردد:تخصص کافي کارکنان کنترل و حسابداريچرخش در شغل‌هاي کليديمنابع کافي

اسلاید 53: مسئوليت کنترل‌هاي داخليکنترل‌هاي داخلي با ‌انواع خطاها مقابله مي‌نمايند. کنترل‌هاي داخلي مناسب‌ با ارايه کنترل‌ها و موازنه‌ها مديران را نسبت به عدم نفوذ خطاها به درون نظام‌هاي مهم عملياتي و نيز عدم وجود امکان نقصان دارايي‌ها به دليل اقدامات غيرمجاز مطمئن مي‌سازند. کنترل‌هاي داخلي، همچنين فرصت جلوه دادن داده‌ها به صورت غيرواقع و اختلاس دارايي‌ها را از افرادي که ممکن است وسوسه شوند، خواهند گرفت.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید