کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

ایمیل مارکتینگ چیست؟ email marketing

email-marketing-chist

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
همه ما در زمان چک کردن inbox یا صندوق ورودی پیام‌های خود متوجه پیام‌هایی از سوی افراد یا موسسات ناشناس شده‌ایم؛ در گذشته با مواجه با این قبیل پیام‌ها از ترس هک شدن فضای ایمیل‌مان فورا آنها را اسپم یا پاک می‌کردیم. باید بدانید که این یک تفکر اشتباه بوده که باعث از رونق افتادن ارتباط افراد، از طریق ایمیل در ایران، شده است. ایمیل مارکتینگ از راه ارسال ایمیل انبوه از سوی یک بیزینس انجام می‌شود؛ هدف از ایمیل مارکتینگ ایجاد ارتباط با مخاطبان و حفظ مشتریان است. این فرایند اگر بر اساس یک استراتژی قوی، با توجه به نیاز مخاطب و حساب شده باشد، به افزایش فروش، اعتماد مشتریان و شناخته تر شدن برند منجر خواهد شد. به طور کلی به هر ایمیلی که از سوی کسب‌وکارها برای ایجاد ارتباط بالقوه به مشتریان ارسال می‌شود؛ بازاریابی ایمیلی می‌گویند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
563 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ایمیل مارکتینگ چیست؟ email marketing”

ایمیل مارکتینگ چیست؟ email marketing

اسلاید 1: ایمیل مارکتینگ چیست؟

اسلاید 2: ایمیل مارکتینگ یک راهکار موثر برای معرفی، فروش، تبلیغات و به طور کلی ارتباط با مشتریان است که از ابتدای شکوفایی اینترنت تا به امروز مورد توجه قرار گرفته است. اما: به طور کلی ایمیل مارکتینگ چیست؟از چه ابزارهایی در ایمیل مارکتینگ استفاده می‌شود؟محتوا متنی یا تصویری مورد استفاده در ایمیل مارکتینگ چه استاندارهایی دارد؟نکات منفی و مخرب برای پیشبرد بازاریابی ایمیلی چیست؟

اسلاید 3: ایمیل مارکتینگ چیست؟ همه ما در زمان چک کردن inbox یا صندوق ورودی پیام‌های خود متوجه پیام‌هایی از سوی افراد یا موسسات ناشناس شده‌ایم؛ در گذشته با مواجه با این قبیل پیام‌ها از ترس هک شدن فضای ایمیل‌مان فورا آنها را اسپم یا پاک می‌کردیم. باید بدانید که این یک تفکر اشتباه بوده که باعث از رونق افتادن ارتباط افراد، از طریق ایمیل در ایران، شده است.ایمیل مارکتینگ از راه ارسال ایمیل انبوه از سوی یک بیزینس انجام می‌شود؛ هدف از ایمیل مارکتینگ ایجاد ارتباط با مخاطبان و حفظ مشتریان است.این فرایند اگر بر اساس یک استراتژی قوی، با توجه به نیاز مخاطب و حساب شده باشد، به افزایش فروش، اعتماد مشتریان و شناخته تر شدن برند منجر خواهد شد.به طور کلی به هر ایمیلی که از سوی کسب‌وکارها برای ایجاد ارتباط بالقوه به مشتریان ارسال می‌شود؛ بازاریابی ایمیلی می‌گویند.

اسلاید 4: ضرورت استفاده از ایمیل مارکتینگ بسیار از افراد، استفاده از ایمیل مارکتینگ را یک کار بیهوده و بدون نتیجه تلقی می‌کنند؛ اما به نظرشما این گفته صحت دارد؟ بسیاری از این افراد شبکه‌های اجتماعی را به عنوان یک ارتباطی قوی و جایگزین با بازاریابی ایمیلی قلمداد می‌کنند.جالب است بدانید، تنها در ایران، روزانه ۷۱ درصد از افراد فعال در شبکه اینترنت، به ایمیل خود سر می‌زنند. نکته دیگر این است که علاوه بر چک کردن مداوم پیام‌های ارسال شده به ایمیل؛ امکان تغییر دادن آدرس از سوی آنها بسیار کم است.

اسلاید 5: نکته دیگر برای دریافت ضرورت استفاده از ایمیل مارکتینگ این است که، افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی به طور موقت در یک شبکه فعالیت کرده و پس از مدتی پروفایل خود را پاک کرده، آدرس آن را تغییر می‌دهد یا فعالیت خود را به مرور زمان قطع می‌کنند. در این مرحله ما مخاطبان خود را تنها به طور موقت در شبکه‌های اجتماعی خواهیم داشت. به گونه‌‌ای دیگر داشتن ایمیل افراد مانند داشتن شماره تلفن آنها است.با تمام نکات گفته شده فراموش نکنید که بازاریابی ایمیلی یک روش جایگزین برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیست و تنها یک رشته جدید و بسیار محکم برای برقراری و حفظ ارتباط با دیگران است.

اسلاید 6: اما آمار و ارقام دیگری هم وجود دارد. در تقابل با شبکه‌های اجتماعی بهتر است نگاهی به آمار زیر داشته باشید:گزارش MarketingSherpa اعلام کرده که ۷۲ درصد مردم ترجیح می‌دهند که محصولات تبلیغاتی را داخل ایمیل مشاهده کنند و تنها ۱۷ درصد ترجیح می‌دهند که این محصولات در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شود.اگر دکمه به اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی را داخل ایمیل قرار دهید، نرخ تبدیل کلیک‌ها ۱۵۸ درصد افزایش خواهد داشت.مشترکین ایمیل شما ۳ برابر دیگر مشترکین، محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند.ایمیل در زمینه جذب مشتری، ۴۰ درصد کارآمدتر از فیسبوک و توییتر است.یک ایمیل ۶ برابر شانس بیشتری برای جذب کلیک نسبت به توییتر دارد.به صورت میانگین، ایمیل ۳ برابر بیشتر از شبکه‌های اجتماعی برای شما سفارش ثبت خواهد کرد.۹۰ درصد مردم ترجیح می‌دهند که اخبار و به روزرسانی یک شرکت را از طریق ایمیل دریافت کنند و تنها ۱۰ درصد خواستار دریافت آن از طریق فیسبوک هستند.

اسلاید 7: تفاوت ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی چیست؟ در برخی از موارد بازاریابی ایمیلی با تبلیغات ایمیلی به اشتباه گرفته می‌شود؛ تفاوت ایمیل مارکتینگ با تبلیغات ایمیلی، در محتوای ارائه شده به مخاطب، زمان و تعداد دفعات تکرار آن است. در تبلیغات ایمیلی یک پیام تبلیغاتی برای یک یا چندبار به انبوهی از افراد ارسال می‌شود، همین امر باعث اسپم شدن شما از سوی کاربر می‌شود؛ اما در بازاریابی ایمیلی ممکن است پیام‌های یکسانی برای تمام افراد ارسال نشود یا این پیام برای برای گروهی از مخاطبان یکسان باشد.برای درک بهتر این موضوع به فرضیه زیر توجه کنید:تصور کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی برای فروش انواع نرم افزارهای مالی، حسابداری، بازاریابی آنلاین و… دارید؛ برخی از مخاطبان شما از خریداران محصولات مالی و برخی دیگر از مشتریان خرید نرم افزارهای مرتبط با بازاریابی آنلاین هستند.طبیعتا محتوای ارسال شده برای این دو دسته از مشتریان باهم متفاوت است؛ از این گذشته برخی از مخاطبان ممکن است مشتری باشند برخی دیگر تا به حال از کسب و کار ما خرید نکرده باشند؛ تمامی این موارد باعث تفاوت در محتوای ارسالی خواهد شد.

اسلاید 8: مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ – انجام پروسه بازاریابی ایمیلی، در زمان پیش از ارسال پیام، بسیار کوتاه است و برای انجام آن نیاز به صرف هزینه یا انرژی زیادی ندارید؛ به طور کلی صرفه انرژی و زمان کم در این فرایند از خصوصیات مثبت بازاریابی از این راه است.– انعطاف پذیری بالای فضای ایمیل به شما کمک می‌کند تا پیام اصلی خود را به سادگی مطابق با سلیقه شخصی خود برای مخاطبانتان ارسال کنید؛ فضای ایمیل به شما این امکان را می‎‌دهد که با زنجیره ای از تصاویر، ویدئو و متن محتوای مورد نظر را به مخاطب برسانید.– محتوا ارائه شده از طریق ایمیل می‌تواند شخصی‌سازی شود و با یک گیمی‌فیکیشن تعریف شده برای مخاطب ارسال شود.– از نکات مثبت ایمیل مارکتینگ در مقایسه با دیگر روش‌های آفلاین باید به خاصیت تفکیک سازی مخاطبان اشاره کرد. این کار نتایج بهتری را به شما ارائه خواهد داد و باعث آسان‌تر شدن کار، در ارائه محتوا مرتبط با هدف شما، از طریق ارسال ایمیل به مخاطبان ‌شود.–

اسلاید 9: هزینه پایین ایمیل مارکتینگ برای کسب‌ و کارهای بزرگ، عددی نزدیک به صفر است؛ این در صورتی است که شما یک دیتای دسته‌بندی شده از ایمیل مخاطبان بالقوه و بالفعل خود داشته باشید؛ هزینه پایان ایمیل مارکتینگ خطر ریسک در این فضا را کاهش خواهد داد. برای مثال اگر قصد معرفی برند خود را در یک فضای آنلاین داشته باشید نیازمند هزینه بالایی برای طراحی بیلبورد، تراکت، استرابردو… هستید؛ از آن گذشته هزینه خرید جایگاه بیلبرد یا پخش تراکت‌ها را فراموش نکنید. تمامی این نکات خطر ریسک، طرح انتخابی و محتوای تبلیغاتی خرید بیلبورد را برای شما بالا خواهد برد.– از دیگر مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ امکان ایجاد ارتباط با مخاطبان به تعداد دفعات بیشتر و بازه زمانی کمتر است؛ مثلا شما با روش های دیگر تبلیغاتی ممکن است بتوانید ماهی یکبار یا هر دو هفته یکبار (با صرف هزینه مالی و زمانی زیاد) با مشتریان و مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید، ولی در ایمیل مارکتینگ این کار را سریعتر، راحت تر و کم هزینه تر انجام خواهید داد.– ایمیل مارکتینگ یک روش اطلاع رسانی برای رویدادهای مهم است، با این ابزار می‌توانید به مخاطبانتان کدتخفیف هدیه دهید، یا آنان را از رویدادهای مهم مانند: برگزاری کلاس‌های آنلاین رایگان، جشنواره‌های فصلی، کمپین‌های مناسبتی و… مطلع کنید.– می‌توانید از طریق ایمیل، یک راه ارتباطی برای پشتیبانی از مشتریان ایجاد کنید، این کار باعث توجه مخاطب به فضای ایمیل و اعتماد به برند شما در طولانی مدت، خواهد شد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید