کسب و کار فروش و بازاریابی

بازاریابی استراتژیک

bazaryabi_esterategik

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازاریابی استراتژیک”

بازاریابی استراتژیک

اسلاید 1: مدیریت بازاریابی استراتژیک

اسلاید 2: 1-2مدیریت بازاریابی استراتژیکروشی است که با آن روش یک شرکت به نحو موثری از طریق سرمایه گذاری روی نقاط قوت موجود و بالقوه اش خود را از رقبایش متمایز می نماید تا بتواند نسبت به رقبایش به نحوی با ثبات تری ارزش بهتری را به مشتریانش ارائه نماید. تعیین یک یا چند مزیت رقابتی که شرکت در بازار از آن برخوردار است و تخصیص منابع جهت بهره برداری از آنها.نقشهای سه گانه مدیریت بازاریابی استراتژیکتصمیم گیری در خصوص اینکه: در چه بازاری رقابت نماید (مکان رقابت)مبنای مزیت رقابتی شرکت در حال و آینده چیست؟ (چگونگی رقابت)چه وقت و چگونه شرکت وارد هر بازار شود (زمان رقابت) تنها زمانی که این سوالات پاسخ داده شد می توان برنامه ریزی بازاریابی را آغاز نمود.

اسلاید 3: 1-3سند مکتوب رسمی است که زمینه ها و قلمرو اقدامات بازاریابی سازمان را جهت نیل به اهداف تعیین شده ظرف مدت زمانی معین در آینده شرح می دهد.طرح بازاریابی تاکیدش برمحصول، کسب و کار یا برند است از بعد زمانی می تواند کوتاه مدت( معمولا یکساله) یا بلند مدت (چند ساله) باشد.طرح/ برنامه بازاریابی

اسلاید 4: 1-4طرحریزی استراتژیک شرکتتعریف ماموریت 3. تعیین اهداف سازمانیاجرای تحلیل وضعیت 4. انتخاب استراتژیهای مناسبطرحریزی بازاریابی استراتژیک هدایت تحلیل وضعیت 4. انتخاب استراتژیهای مناسبتدوین اهداف بازاریابی و سنجش تقاضای بازارتعیین جایگاه و مزیت متمایز 5. طراحی آمیخته بازاریابی ستراتژیکطرحریزی سالیانه بازاریابیتهیه طرح سالانه بازاریابی برای محصول و بخش اصلی شرکت اجرا و ارزیابیتوالی برنامه ریزی

اسلاید 5: 1-5

اسلاید 6: 1-6

اسلاید 7: 1-7استراتژيهاي كلان گلوك و جاچ (Jauch & Glueck, p.p.42-46).گلوك و جاچ استراتژيهاي اصلي يا كلان را در چهار نوع تحت عنوان استراتژي ثبات، توسعه، كاهش و تركيب (تركيبي از سه نوع استراتژي قبلي) دسته بندي كردند.  هنگامي سازمان از استراتژي ثبات استفاده مي كند كه:(1) محصول، خدمت، بازار و وظيفه اي را كه در تعريف فعاليتهايش بيان شده فراهم مي نمايد و (2) تصميمات اصلي استراتژيك سازمان بر بهبود تدريجي عملكرد وظايف متمركز باشد. اين استراتژي با روش تصميم گيري «آرام، همچنانكه هست» اجرا مي شود و تغييرات عمده اي در محصولات، خدمات، بازار و وظايف سازمان داده نمي شود .  سازمان هنگامي از استراتژي توسعه استفاده مي نمايد كه : (1) در نظر دارد محصولات يا خدمات بيشتري را ارائه نمايد و يا بازار ها يا وظايف جديدي را به فعاليتهايش اضافه نمايد و (2)تصميمات اصلي استراتژيك سازمان را بر افزايش سرعت فعاليتها در چارچوب وضعيت فعلي خود متمركز نمايد. اين استراتژي به عنوان «راهي براي افزايش عملكرد» محسوب مي شود. بنابراين استراتژي توسعه از طريق تجديد نظر در تعريف سازمان، يعني افزايش دامنه فعاليتها و يا بالا بردن سرعت فعاليتهاي فعلي انجام مي شود .  هنگامي سازمان از استراتژي كاهش استفاده مي كند كه : 1) «لازم باشد تا در محصولات، خدمات، بازار و يا وظايف كاهشي ايجاد گردد» و (2) بخواهد تصميمات استراتژيك خود را بر بهبود وظايف از طريق كاهش فعاليتهاي زيان ده متمركز نمايند. اين استراتژي مي تواند با كاهش كاركنان، كاهش خطوط توليد محصولات، كاهش ارائه خدمات، كاهش هزينه هاي تحقيق و توسعه و بازاريابي انجام گردد.  و سرانجام هنگامي سازمان از استراتژي تركيب استفاده مي كند كه (1) در نظر داشته باشد تا از استراتژيهاي قبلي در زمانهاي مختلفي در‌آينده استفاده كند و (2) تصميمات اصلي استراتژيك سازمان بر استفاده از استراتژيهاي قبلي در يك زمان و در بخشهاي مختلف سازمان متمركز باشد. - Stability Strategy - Expansion Strategy - Retrenchment Strategy -Combination Strategy

اسلاید 8: 1-8 - Integration - Forward Integration - Backward Integration - Horizontal Integration - Intensive Strategies - Market Penetration - Market development - Product development

اسلاید 9: 1-9-Diversification Strategies-Constrict diversification -Horizontal diversification-Defensive strategies-Joint Venture Strategy -Retrenchment Strategy -Divestiture Strategy -Liquidation Strategy-Merger Strategy-Leveraged Buyout Strategy

اسلاید 10: Slide 22-25Profit enhancement options for increasing a firm’s profitsگزینه های افزایش سود شرکتبازار فعلی، محصول فعلی (رسوخ در بازار)بازار فعلی، محصول جدید (توسعه محصول)بازار جدید، محصول فعلی (توسعه بازار)بازار جدید، محصول جدید (تنوع)افزایش درآمدکاهشهزینهمنحنی مقیاس یا تجربه و صرفه اقتصادی از طریق حجم وسیع محصولاقتصادی کردن محصولات غیروابسته به مقیاسبازاریابی اقتصادی اقتصاد مهندسی و تحقیق و توسعهخرید و تولید اقتصادی

اسلاید 11: 1-11ExistingproductsNewproductsExistingmarketsNewmarketsاستراتژیهای بازار-محصول (ماتریس رشد) (تنوع)MarketDevelopmentMarketPenetrationProductDevelopment (رسوخ در بازار) (توسعه محصول) (توسعه بازار)بازارهای فعلیمحصول فعلیبازارهای جدیدمحصولات جدید

اسلاید 12: Slide 22-38

اسلاید 13: Market-product grid of alternative strategies for a lawnmower manufacturerSlide 22-30شبکه بازار-محصول استراتژیهای جایگزین برای شرکتبازار شهریبازار اطاف شهربازارهای روستاییبخش بندی بازارتمرکز بر محصولی در بازار خاصتخصص در بازارتخصص درمحصولتخصص انتخابیپوشش کامل محصولات

اسلاید 14: An ideal merger for Great States to obtain full market-product coverageSlide 22-31ادغام ایده آل برا شرکت جهت نیل به پوشش کامل بازار-محصولمحصول-بازار شرکت قبل از ادغاممحصول-بازار شریک ایده آل قبل از ادغاممحصول-بازار شرکت بعد از ادغام

اسلاید 15: 1-15این استراتژی در جستجوی سهم بازار وسیعتر در بازاری است که سازمان قبلا پیشنهادی در آن داشته است.این استراتژی شامل موارد زیر است:تلاش جهت افزایش مصرف خریداران موجود یا نرخ مصرف پیشنهادات شرکتجذب خریداران پیشنهادهای رقیب و جایگزینتحریک به مصرف آزمایش در میان مصرف کنندگاناستراتژی رسوخ در بازار

اسلاید 16: 1-16معرفی پیشنهادات موجود به بازارهایی غیر از آن بازارهایی است که سازمان در حال حاضر خدمات ارائه می نماید..دستیابی به بازارهای جدید مستلزم موارد زیر است:توجه دقیق به نقاط قوت و ضعف رقبا و اقدامات تلافی و تهدیدات بالقوه رقبا تعدیل پیشنهادات اساسی و اولیهطرح توزیع مختلفتغییر در اقدامات فروش و بازاریابیاستراتژی توسعه بازار

اسلاید 17: 1-17تحت امتیاز و لیسانسصادراتسرمایه گذاری مشترک یا اتحاد استراتژیکسرمایه گذاری مستقیمروشهای توسعه بازار در قلمرو بین المللی

اسلاید 18: 1-18این استراتژی در پی خلق پیشنهادهایی جدید برای بازارهای موجود است.این رویکرد ممکن است از طریوق زیر انجام شود:نوآوری در محصول: توسعه پیشنهادهایی کاملا جدیدتقویت محصول: افزایش ارزش به مشتریان پیشنهادات فعلیتوسعه خط محصول: وسعت بخشیدن خط پیشنهادات موجود از طریق افزودن اندازه ها، شکلها، و طعمهای مختلف و نظایر آن.استراتژی توسعه محصول

اسلاید 19: 1-19توسعه یا اکتساب پیشنهادات جدید به سازمان و معرفی این پیشنهادات به عمومی که قبلا سازمان به آنها خدمتی ارائه نکرده است.روند در حال رشد در سالهای اخیر است.استراتزی با ریسک بالاست چراکه پیشنهاد و بازار هردو برای سازمان جدید هستند.استراتژی تنوع

اسلاید 20: 1-20

اسلاید 21: 1-21ستاره هاعلامت سوالسگگاوهای شیردهماتریس گروه مشاوران بوستونتحلیل پورتفولیوی محصولات BCGسهم بازار شرکتبالاپایینپایینبالارشد سهم صنعتآنها به طبقات بالا و پایین تقسیم شده اند.آنها در جستجوی کاهش ریسک و نتایج بهینه و تعیین تخصیص منابع هستند.یک شرکت باید در جستجوی یک پورتفولیویی از SBUهاست با ماتریسی از ستاره ها، گاوهای شیرده، و علامت سوال اما امیدوار به عدم وجود سگها.

اسلاید 22: 1-22

اسلاید 23: 1-23

اسلاید 24: 1-24رهبری در هزینه: تولید حوصی استاندارد با بهای تمام شده پایینتنوع: بازاری کردن یک USB ( پیشنهاد فروش منحصر بفرد)تمرکز: تمرکز بر بازاری کوچک تخصصیمدل استراتژیک عمومی پورتر

اسلاید 25: 1-25بودجه بیان رسمی و کمی از طرحها و استراتژیهای سازمان است که در قالب اصطلاحات مالی بیان شده است. بودجه ا که خوب تهیه شده باشد منابع مالی، تولید، و بازاریابی را متوازن می نماید به نحوی که اهداف کلی سازمان حاصل شود.بودجه بندی

اسلاید 26: 1-26بودجه عملیاتیکه به صورت سود و زیان پیش بینی شده نیز معروف است.تمرکزش بر صورت سود و زیان سازمان است.بودجه مالیتمرکزش بر اثری است که بودجه عملیاتی و سایر طرحها بر وضعیت نقدینگی سازمان خواهد داشت.اجزای بودجه

اسلاید 27: 1-27بررسی جامع، نظامند، مستقل و دوره ای از محیط، اهداف، استراتژیها و فعالیتهای بازاریابی جهت توصیه طرح اقدامات بهبوددهنده عملکرد بازاریابی شرکت است.حسابرسی /ممیزی بازاریابیحسابرسی بازاریابی کمک می کند تا به سوالات زیر جواب داد:آیا ما در حال انجام چیزهای درستی هستیم؟آیا ما چیزها را درست انجام می دهیم؟بهترین طرح بازاریابی طرحی است که اغلب مورد بازنگری قرار بگیرد و زمانی که درسهایی از یک سال فراگرفت را به آینده تسری دهد.

اسلاید 28: 1-28حسابرسی بازاریابی مرور و ارزیابی جامع فعالیتهای بازاریابی در یک سازمان است. یک حسابرسی موارد زیر را بررسی می کند:استراتژی بازاریابیساختار بخش بازاریابیسیستمهای بازاریابیبهره وری بازاریابیکارویژه های بازاریابی

اسلاید 29: 1-29اخلاق و مسولیت اجتماعی در بازاریابیتصمیمات بازاریابی جهت گیریهای سازمان به عمومی که با آنها در ارتباط است و تعامل دارد را منعکس می نماید.بازار مملو از افرادی است که دارای نظامهای ارزشی متفاوتی هستند.اقداماتشان توسط عمومی که دارای ارزشهای متفاوتی هستند مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید