مدیریت و رهبری

بازاریابی صنعتی دکتر جوادین، فصل 12، اخلاق در بازاریابی صنعتی

صفحه 1:
فصل ۱۲ اخلاق در بازارهای صنعتی استاد گرامی دکتر فرخی ارائه دهنده حمزه منظم وطن دوست

صفحه 2:
اهداف فصل آشنایی با نگاه اسلام به اخلاق لس آشنایی با برخی از مصادیق نقض اصول اخلاقی در بازاریابی آشنایی با نکات اخلاقی در ارتباط با آمیخته های بازار بای

صفحه 3:
مقدمه اخلاق استانداردهای رفتاری هستند که براساس آن می توان اقدامات ‎obey‏ را ارزیابی کرد. ممکن است برخی اقدامات قانونی باشد ولی اخلاقی بودن آنها را تضمین نمی کنند عوامل موثر بر رفتار اخلاقی بازاریابی / ۲ شخص بازارباب (ارزش های فردی .نگرش ها و باورهای بازاریاب بر رفتار اخلاقی او تاثیر می گذارد) ۷ فرصت های پیرامونی بازاریاب ( مشخص نمودن سیاست های شرکت در زمینه اخلاقی) ۲ نگرش ها . باورها و ارزش های دیگران ( همکاران . سرپرستان و مدیران ارشد )

صفحه 4:
نگرش اسلام به اخلاق کسب و کار فلسفه اخلاق اسلامی متاثر از سه اصل ذیل می باشد * آسیب های اخلاقی کسب وکار * یکپارچگی اخلاقی * فرا کارکرد گرایی آسیب های اخلاقی کسب و کار فضای کسب و کار به دلیل ماهیت خاص خود همواره در معرض آسیب اجتماعی و اخلاقی قرار دارد برای موفقیت در بازار گاه به شگردهای غیر اخلاقی چون کم فروشی . ارایه اطلاعات نادرست و تبانی روی می آورند بازار مکان معامله و سود است ۰ سودی که غالبا با حسابگری ودقت به عمل نمی آید و افراط در حسابگری می تواند شرکت ها را به ورطه ناهنجاری اخلاقی فرو ببرد

صفحه 5:
یکبارچگی اخلاقی اخلاق متعالی کسب و کار به شکلی اساسی از شیوه سود گرایانه رایچ در ‎clas‏ تجاری فاصله می گیرد رویکرد یکپارچه اسلام به اخلاق فردی و اجتماعی را می توان ازدستورهای اخلاقی وارده شده چون ساده گرفتن در معامله «نگرفتن سود آزر مشتریان هنگام تامین مخارج روزمره. استحباب تقاضای فسخ مک کراهت قسم خوردن در هنگام معامله و ۰۰۰۰ استنباط کرد در اخلاق اسلامی منطق تجارت تغییر می کند و تاکید می شود که به تجار با خدا بپردازید که بسیار سودآورتر از تجارت های دنیوی است ات 9 لو در ی از دس های اقتصادی و (جنماعی ار نس و و لهور بسیاری از فضایل اخلاقی در کسپ و کار شود

صفحه 6:
فرا کارکرد گرایی دردیدگاه اسلامی نگاه کار گرایانه به اخلاق مردود است . براساس آموزه های اسلامی تبلور اخلاق در کسب و کار مى تواند به سودآوری بیشتر منجر شود ولی هدف گذاری صورت گرفته فراتر از محاسبات سود گرایانه است در قرآن کریم وروابات معصومین نتیجه رعایت اخلاق در تجارت گشایش در روزی .برکت در کسب و کار عنوان شده است بنابر این در این رویکرد به جای این که اخلاق در خدمت افزایش سود باشد . تعالی انسان ها در کانون توجه قرار می گیرد

صفحه 7:
اخلاق اسلامی در كسب و کار برخی از شاخصی های اخلاق اسلامی در کسب و کار عبارتند از 32 شناخت ( آگاهی نسبت به احکام . مقررات و اخلاق در معاملات است) 2 قانونمندی و نظم (هر مبادله باید در قالب قرارداد خاصی صورت پذیرد و هر قرار داد ضوابط مخصوص به خودرا دارد و با ایجاب و قبول طرفین منعقد می شود) راستگوبی وفای به عهد ( که آنقدر اهیمت دارد که حضرت علی آن را از نشانه های ایمان دا انصاف غش (پنهان کردن و نشان ندادن عیب موجود ) مخلوط کردن کالای گران قیمت با کالای ارزان مخلوط کردن دو کالای غیر همجنس مخلوط کردن کالای سالم و معیوب مخفی نمودن عیب کالا عالی معرفی کردن کالا به دروغ ۲ ۷ ۷ ۲۷ ه ه ه ه ه

صفحه 8:
۲ تبانی ( گاهی شرکتها و تجار با سوء استفاده از خلاء های قاوی اقدام به تبانی می کنند) خیارات ( به معنی اختیار فسخ ) که عبار تست از سین خیار حیوان تحت خبار ناغير ثمن خيار روبيت و تخلف وصف خيار غ خيار تدليس + خيار عيب خيار تفليس

صفحه 9:
اخلاق و دست نامربی برخی از صاحب نظران معتقدند که کسب و کاربه اخلاق نیازی ندارد ودست های نامریی بازار » سازمان ها را وادار می کند تا بر اساس میل و خواسته ‎eee‏ رن با رید نبازمندی های خود در مورد ادامه حبات سازمان ها تصمیم گیری می کنند لیکن با توجه به اینکه آراء مشتریان در بازار بسیار غیر شفاف است . ب از شرکت ها می توانند با زیر پا گذاشتن معیارهای اخلاقی به حیات خود. ادامه دهند امروزه بسیاری از سازمان ها به این نتیجه رسیده اند که اخلاق صرفا آرمان گرایی نیست بلکه واقعیتی است که با زندگی روزمره مدیران گره خورده است

صفحه 10:
اخلاق بازاریابی را می توان براساس آميخته های بازاریابی تحلیل کرد که برخی از مصاديق آن عبار تنداز سم * با توجه به اينكه فرآيند قيمت كذارى بسيار بيجيده است و با ساير عناصر بازاريابى مثل كانالهاى توزیع محصول و شرايط رقابتى ارتباط بسيار نزديكى دارد ‎٠‏ ارزيابى اخلاقى تصميمات مربوط به قيمت كذارى بيجيده است دس سس * فروشندگان در بزارهای صنعتی نقش بسیار مهمی داشته و رابط بین شرکت و مشتریان هستند و فرصت بروز رفتارهای غیراخلاقی در میان فروشندگان بسیار زیاد است 88888688009 "با توجه به پیچیدگی های محصول مشتریان برای تصمیم گیری نیاز به اطلاعات شفاف و صحیح دارند اطلاعات صحیح به مفهوم ارایه کامل واقعیت هاست ‎TE‏ اخلاق ومدیربت محصول ‏و محصول دو موضوع کلیدی در مدیریت محصول است که گاهی دچار چالش های اخلاقی مى شوند البته مقهوم كيفيت و ایمنی با هم مرتبط هستند ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:

صفحه 12:
اخلاق فروشندكان رشوه هديه سرگرمی کارقاچاقی محاسبه هزینه ها انباشت فروش

صفحه 13:
اخلاق در تبلیغات تبلیغات مبهم مخفى كردن حقايق مخفى كردن حقايق در قيمت كذارى <4 تعبیه محصول اغراق

صفحه 14:
تبلغات مقایسه ای 7 محصولات شرکت به صورت مستقیم با محصولات رقبا مقایسه می شود که در اين نوع مقایسه اخلاق نادیده گرفته می شود * استفاده از جنسیت: * اخلاق و مدیریت محصول کین ۲ ایمنی

صفحه 15:
ولاز کوئز معتقداست که براساس سه نظریه می توان گفت كيفيت با اخلاق مرتبط است نظریه قراردادی: بین خریدار و فروشنده نوعی قرارداد متقابل وجود دارد نظربه مراقبت :اطلاعات و تخصص مشتری کم و درنتیجه مشتر؟ آسیب پذپراست 0 دیدگاه هزینه اجتماعی : اگر مشتری در اثر استفاده از محصول دجار آسيب شود .شركت بايد كليه هزينه هاى آن را متقبل شود

صفحه 16:
پذیرش مسولیت محصول < مسولیت مطلق: که بیشتر با محصولات شیمیایی و دارویی مرتبط است < مسولیت سهم بازار: گاهی زیان وارده به مصرف کننده گان قابل تشخیص نیست لذا برخی معتقدند تمام شر کتهای فعال در بازار به اندازه سهم خود در جبران خسارت به مشتریان سهم دارند < مسولیت بدون تقصیر: هرکس که در زنجیره ارزش تولید ات تس ند در ابر محصول نهایی و صدمات آن به مشتریان نهایی مسول است

صفحه 17:
ایمنی : شرکتها باید محصولات ایمنی به مشتریان عرضه کنند برخی از اصول ایمنی بشرح ذیل می باشد توجه به ایمنی در طراحی محصول انجام آزمونهای ایمنی برای تمام خطرات احتمالی مطلع کردن مشتریان در مورد مباخث ایمنی آموزش مشتریان در مورد ایمنی محصول بررسی مستمر عملکرد محصول از ابعاد مختلف ایمنی بررسی کامل رویدادهای حادثه ساز گزارش دهی فوری ضعف های ایمنی محصول درصورت بروز نقص ایمنی بلافاصله برای رفع محصول اقدام گردد همکاری با مراکز ایمنی و استانداره محصول باهات خود و دیگران درس بگیرید از ا

200,000 تومان