صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم

صفحه 2:
MP3 13920402_5903_64k.mp3 ۳ 13920402_5903_64k.mp3 os is? HO 114_nas.mp3

صفحه 3:
Pe eee eae دکترای مدیریت استراتژیک بازاریابی از دانشگاه علامه طباطبایی عضو هیات عامی هاندگاه در مقطع کارشناسی ارشد. مدیر بازاریابی و مهندسی فروش شرکت لبنیات رامک و بستنی رامک بیتا مشاور بازارانی شرکت لتیات رانک مشاور برنامه ریزی استراتژیک شرکت مهرکامان توسعه سرپرست بازاریابی شرکت کدبانو (دلپذیر) کارشناس ارشد برنامه ریزی استراتژیک شرکتهای زیر مجموعه بنیاد مستضعفان (شرکت فروشگاههای زنجیره ای قدس, شرکت حوله برق لامع. و ..) مدرس سمینارهای مدیریتی و بازاریابی

صفحه 4:
" استراتوی رقابتی "» انتشارات آوند دانش» در حال انتشاره رو از ۲۰ مقاله مدیریتی عضو انجمن علوم مدیریت ایران, انجمن بازاریابی» انجمن تحقیقات بازاریابی آدرس الکترونیکی ‎dresmaeilhasanpour@gmail.com‏ ‏۸۲۵

صفحه 5:
LL, 2 تیه

صفحه 6:

صفحه 7:
طراحي عناصر آميخته بازاریابی اجرا ارزیابی

صفحه 8:
* کانال توزیع * ضریب حضور * فشار موجودی ۶ دانسیته * دوره وبزیت

صفحه 9:
بازاریابی عصبی

صفحه 10:

صفحه 11:
تعریف بازاریابی عصبی: بازاریابی عصبی تمام عملیات بازاریابی است که با توجه به عملکرد مغز و علم عصب شناسی انجام می شود.

صفحه 12:
_ مغز جدید: داده های منطقی را تحلیل می کند و فکر کردن تخصص آن است. در دوران کودکی, کمتر فعالیت دارد. ‎١‏ مغز قدیم: جایگاه احساسات و هیجانات است و بر اساس احساسات و هیجانات تصمیم گیری می کند. بدون دلایل منطقی تصمیم می گیرد که چیزی را بخرد. قراقوران کوک فعالتز اسگ. مثلا در مورد روزه. مغز جدید می گوید نخوریم. اما مفز قدیم می گوید گرسنه ای ‎yore‏

صفحه 13:
انواع مغز The Three Grains

صفحه 14:
مغز انسان یک پیشن پیب ,کنعده دقیق و بی ,واسطه از رفتان آنسان است. حدود ۹۵ از تصمیمات افراد در ذهن نا خودآگاه اتخاذ می شود. بجان از دلایل کلیدی رفتارها است و بررسی هیجان و تصویر سازی آن در مغز دقیق بیان هیجان توسط افراد. افراد خودشان هم دلایل رفتار خود را نمی دانند. پس باید مغز آنها را بررسی کرد. براسوة

صفحه 15:
در سال ۱۹۵۷ جیمز ویکاری در بین فیلم اسپارتاکوس به مدت ۳ هزارم ثانيه تبلیغ "پاپ کورن بخورید و کوکا بنوشید؟ انجام داد و در سالن سینما فروش این دو محصول به ترتیب ۳۷/ و ۸۱۸ افزایش یافت. در سال ۱۹۷۹ در چند فروشگاه زنجیره ای امریکا عبارت "من دزدی نمی کنم* با شدت صدای بسیار کم در نوار موسیقی پخش شد. میزان سرقتها ۳۷ کاهش یافت. در سال ۰۲۰۰۰ در فیلم تبلیغاتی بوش, الگور به عنوان بوروکزت (موش) خطاب شد.

صفحه 16:
50 ea ‏ویژگی مغز قدیم‎ ۶ مغز قدیم. بیشتر تحت تاثیر ابتدا و انتهای معامله است: مفاسبتزين محصولات (قيماك متاسب. مارژین پالاسو سا را خر ابقدا و انهای فروشش ارائة اولین برخورد و آخرین برخورد بسیار مهم هستند. ذهنیت مشتری در مورد شماء در چند دقیقه و ۴ انیه (بریان تریسی) اول شکل می كيرد

صفحه 17:
‎See ۳‏ ۶ ویژکی مغز قدیم ‏مفز فنایا: غود مخورا و راحت طلب انست و قغداخه حقطا بقا ء خودر] ‎Bile‏ ‏مغز قدیم به شدت با هیجان ترس تحریک می شود. ‏انگیزه دوری از درد ۲۸۵ برابر قوی تر از انگیزه کسب لذت است. ‏به مشتری بگویید که معامله با شما از چه ضررهلیی او را دور می کند و چه منافع عینی ای برای او دارد ‎ ‏مثلا در فروش بیمه مسئولیت. می توانیم بیان کنیم که چگونه دردسر کارفرما کاهش می یابد. پیام متوجه خود مشتری شود: "لین نرم افزار شما را قادر می سازد به راحتی بخشی از عکس را که خوشتان نمی آید حذف کنید*

صفحه 18:
ome ghee ‏ویژگی مغز قدیم‎ ۶ مقو ايم :اد دازي اسع اعصاب دیداری ۲۵ برابر سریعتر از اعصاب شنیداری هستند و مستقیما به مفز قدیم هم متصل هستند: ویزیتورهای تلفنی حتما باید به مشتریان خود سر بزنند. واژگان با منز جدید تحلیل می شوند و تصاویر با مفز قدیم پس از گذشت ۷۲ ساعت از شنیدن کلمات شفاهی, فقط ۱۰ به یاد می مانند اما پس از گذشت ۷۲ ساعت از دیدن, ۶۵ از دیده ها به یاد می مانند. / کل اطلاعات مکتسبه افراد. از طریق بینایی است. حتما تصویر محصولات (و به ویژه تصویر محصولات جدید) را در هنگام ویزیت نش ترجیحا از تصاویر سه بعدی ساده و به ویژه متحرک استفاده کنید استفاده از پاور پوینت در جلسات مذاکره

صفحه 19:
Sos on ‏ویژکی مغز قدیم‎ ۶ مغز قدیم. به شدت تحت تاثیر تضاد است: به مشتری بگویید که تفاوت معامله با شما و دیگران چیست و تضاد آشکاری بین وضع موجود و وضع پیشنهادی خود را به او نشان دهید. برای جراحان بینی؛ بهتر است که عکس های قبل و بعد از جراحی بینی مشتری به او نشان داده شود.

صفحه 20:
۶ویژگی مغز قدیم مغز قدیم. عینیت گرا است: از اطلاعات ساده و ملموس استفاده کنید. پردازش اعداد و ارقام پیچیده برای مغز قدیم مشکل است. "محصولات دیلایت. راز سلامتی" باید تبدیل شود به "محصولات دیلایت» کمک به لاغری* عدم استفاده از واژه های مبهم و بی هویت مثل: کیفیت خوب. خدمات خوب. بهترین و

صفحه 21:
۶ ویژگی مغز قدیم مغز قدیم. به شدت تحت تاثیر احساسات و هیجانات است: میمات انسان ها به صورت احساسی كرفت می شوند. و سپس به صورت منطقی توجیه می شوند. استفاده از حواس ۵ گانه (و نه فقط دو حس شنوایی و بینایی) در بازاریابی. مثال ها: اثر بوى وانيل بر دو برابر شدن فروش فروشگاه پوشاک احساس خوب باز كردن بسته بندى ايل استفاده از عطر و ادكلن در هنكام ويزيت و جلسات فروش استفاده از موسیقی ملایم در فروشگاهها استفاده از موسیقی تند در فست فودها اثر موسیقی آلعانی بر رشد فروش محصولات آلمانی و اثر موسیقی فرانسوی بر وشد فروش محصولات فرانسوی

صفحه 22:
کوکا کولا در برابر پیسی کولا

صفحه 23:
تست طعم کور پپسی کولا

صفحه 24:
Results 65% 51% able 44% Cala. 23% 12% 5% MarkeA MarkeB egal, MarkeA Marke B egal, gleich gut gleich gut 0 عم مس ‎Wot‏

صفحه 25:
Discussion (EMOTIONAL) (RATIONAL)

صفحه 26:
Discussion ۱- استفاده پیسی از جاذبه عقلایی و جایگاه یابی عقلایی ۲- استفاده کوکا از جاذبه هیجانی و جایگاه یابی هیجانی

صفحه 27:
چرا بازاربابی عصبی رقابت روز افزون تلاش بی وقفه برای مالکیت بر ذهن مصرف کنندگان تبلیغات در حال افزایش فشار بر مغازه داران توسط ویزیتورهای بیشتر و بیشتر رقبا فرار از تبلیغات مصرف کنندگان

صفحه 28:
موانع به کارگیری نورومارکتینگ *هزینه های زیاد و نیاز به مشارکت یک نورولوژیست و متخصص مفز *جنبه های غیر اخلاقی

صفحه 29:
فرض مدل های سنتی: مصرف کننده پاسخگو, انسانی عقلایی و بدون محدودیت ذهنی در ارزیابی و انتخاب گزینه ها است. پرسشنامه های معمول فقط 7۵ (ذهن خودآگاه) از دانسته ها را مورد بررسی قراد می دهند در حالی که ۸۹۵ از علل رفتار مورد غفلت واقع می شوند. مصرف کنندگان حتی خودشان هم نمی دانند واقعا دلیل رفتا ما بايد وارد مفز افراد شویم. بررسی رفتار عینی مصرف کنندگان و بررسی ‎LST pee‏ بهترین روش کشف دلایل رفتار آنها است.

صفحه 30:
مطالعه مغز انسانها به:طور أخيلى باذ ‎cathy‏ قیبیش خامتن ازرمغز تحريك بی شود معيولا خون .با ص ترى به لن قسمت منتقل مى شود. بنابراين دستكاههايى مثل ]ع با عكسى كه ار مفز تهیه مي كنتن می توانند قسمتهای تحویک شده مغز را مشخص کنند. ۱ _ استفاده از دستگاههای ارزیلبی کننده حرکات چشم و مردمک و .. و تحریکات پوستی و . ۲ رمز گشایی از چهره

صفحه 31:
> ne tH عدم تفکر و تحلیل عقلایی زیاد توسط مصرف کنندگان بازیابی اخساسات اخیر مصرف کننده در مورد برند و محصول در هنگام خرید توسط او. عادات. نطرات اطرافیان» و تجربه شخصی به عنوان عوامل موثر بر ترجیح مشتریان تضمیم گيری لحطه ای در هنگام شریده و احتمال قغییر تسمیم دررچند لحظه آثى. اثر شرایط مثل دماء نوره رنگ و ... بر تصمیم گیری مشتری. به علاوه. سعی بر اقناع منطقی مشتری باعث عقب نشینی مشتری می شود. بازاریلبی و تبلیغات. بر ناخودآگاه مشتری لثر می گذارد و اگر از مشتری بپرسید که آيا خريد شما نتیجه تبلیغات است. بدون اينکه بداند می گوید نه. زیرا تبلیغات بر ضمیر ناخودآگاه مشتری اثر می گذا تحلیل آگاهانه عمدتا در مورد خریدهای مهم رخ می دهد.

صفحه 32:
لثر نظاره گر (مثال دزدی مرد از زن و قتل او): مردم رفترا دیگران را نطاره می کنند. و سپس بر آن اساس رفتار می کنند. رفتار ما تحت تاثیر نظاره دیگران است. اگر مردم ما را نظارت نکنند. احتمالا طور دیگری رفتار می کنیم. کار بردها نشان دادن مشتریان قبلی در وب سایت به مشتریان بالقوه توضیح به مغازه دار بر رغبت در مورد خرید سایر مغازه داران آن محل از شرکت تمایش نظر مثبت دیگران در مورد شرکت به مشتریان بالقوه. استفاده از مشتریان فعلی در سایت و تیزرهای تبلیغلتی» حتی بدون اشاره به محصول و مقایسه منطقی محصول با رقبا: شنانایی و نمایتن.مخاطبان فعلی: محصولات شرکت. انسانها در اعمال خود از قبیل خرید. به شدت به دنبال تایید گرفتن از دیگران هستند. کودکان به سمت غذاهایی می روند که لوگوی آنها آشنا باشد.

صفحه 33:
. . استفاده از جاذبه های احساسی به جای جاذبه های منطقی 1 عدم تغییر بسته بندی محصولات به دلیل عدم احساس امنیت مغز قدیم 1 طراحی وب سایت مغز قدیم پسند: آیا این چیز آشنا است؟ استفاده از چارچوب ثابت. زبان آشناء و سایر عناصر آشنا آیا شرلیط برلیم ایمن است؟ سپولت حرکت در وب سایت و جانملیی درست امکانات سايت آيا مى توانم آن را ببينم؟ استفاده از تصاوير به شكل كافى در وب سايت آیا مجبورم همین حالا اقدام كنم؟ مغز خزنده همانطور كه كفته شد. كند عمل است و دیربه خود می جنبد. مكر آنكه احساس اظطرار كند. به نمليش كذاشتن بهترين بيشتهادات در همان ابتداى نمايش.

صفحه 34:
* تبلیغات قبل از بازیهای حساس, به دلیل استرس زیاد مردم در هنگام دیدن تبلیغات قبل از بازیهای حساس, چندان موثر نیستند. پس بهتر است قبل و میان بازیهای حساس تبلیغاتی انجام نشود.

صفحه 35:
۱- تسهیل مشکل مشتری در انتخاب بین گزبنه ها (مغز قدیم از پیچیدگی تنفر دارد) تحقیق دانشگاه کلمبیا: قفسه ۶ نوع مربای متفاوت نسبت به قفسه ۲۴ نوع مربای نسبتا مشابه ۱۰ برابر فروش بیشتری دارد. بلید با پرسیدن سوالات مناسب از مشتری» تعداد گزینه های مناسب معرفی به او را کاهش داد. حذف گزینه های مشابه با قیمت نزدیک به هم توضیح به مغازه داران در مورد کاهش گزینه های مشلبه و خرید محصولات متفاوت شرکت ما * _ چیدمان در فروشگاه به شکلی که گزینه های مثفاوت را به شکلی مشخص جدا کند. * _ ارائه لیست منوی رستورانها؛ به شکلی که غذاهای متفاوت از هم قابل تمیز باشند.

صفحه 36:
۲- درخواستهای کوچک: وقتی افراد در ایتد با درخواست کوچک مواجه می شوند. سپس در آینده‌یا درخواستهای بزرگتر راحت تر موافقت می کنند. قبل از درخواست خرید از مشتری. می توان درخواست فروش امانی یا درخواستهای کوچک دیگری داشت. درخواست دریافت ایمیل مشتریان بالقوه بیمه قبل از فروش خدمات بیمه به آنها درخواست یک لیوان آب از مشتری قبل از درخواست خرید توسط او. فروش به مغازه داران در ابتدا با تعداد کم و سپس به مرور زمان افزايش تعداد فروش برای داشتن افراد زیاد در مثلا کلوپ مشتریان شرکت. اطلاعات مورد نیاز برای ثبت آنها در یک صفحه نخواهیم. بلکه در چند صفحه و در پایان هر صفحه از او تشکر کنیم و ... يك بيج يك بيج عمل كنيم.

صفحه 37:
۲- کاهش نقاط درد طبق بافته های دستگاه ۲/۱ در هنگام پرداخت پول برای خرید. همان نقاطی از مغز تحریک می شود که در هنگام درد (مثل زدن سوزن) تحریک می استفاده از دستگاههای کارت خوان برای دریافت پول از مشتریان و مغازه داران عدم غافلگیری مشتری با هزینه های پنهان و جانبی (مثل هزینه سرویس در رستورانها بدون درج در منوء یا مثل هزینه پست علاوه بر هزینه خرید کالا در خرید های اینترنتی) ارائه تایید مستحکم به خریدار در مورد ثبت نام موفق او و واریز موفق او و ارسال اسنززام ‎seg; ail‏

صفحه 38:
۴- توجیه قیمت: ارائه دلیل برای ارزانتر بودن یا گرانتر بودن محصولاتمان نسبت به رقبا قیمت بالاتر باعث دیدگاه مثبت نسبت به کیفیت محصول می شود. توجیه قیمت از طریق مقایسه قیت محصول با سایر محصولاتی که مشتریان برای آن خیلی راحته و زیاد هزینه صرف می کنند. توجیه قیمت کتاب با یک پیتزا برای کاهش درد ناشی از پول خرج کردن برای کتاب ارائه قیمت مرجع اولیه نسبتا بالا برای توجیه قي لات خودمان (مذاکره نندگان حرفه ای در جلسات مزایده و .... معمولا در ابتدای جلسه قیمت مرجع بالایی را در ذهن طرف مقابل جا می اندازند) نشان دادن و تبیین فولید اقتصادی و غیر اقتصادی ناشی از داشتن محصول ما (مثلا با داشتن دیلایت اگر ۶ مشتری به دلیل دیلایث به مغازه مشتری مراجعه کنند. سایر نیازهای خود را هم از آنجا خواهند خرید و سود مغازه دار بیشتر خواهد شد).

صفحه 39:
۵- استفاده با عدم استفاده از اعداد و ارقام در بازارایابی: ‎orto dejo fa lade qi jae *‏ كتده ‎ ‏از ۲۰ نفر ۱ نفر برنده خواهد شد. بهتر درک می شود تا ۵ برنده می شوند. از ۵ مغازه دار یک مغازه دار جنس را می خرد؛ بهتر است از 7/۲۰ جنس را می خرند. به دو دلیل. واه نفرات ملموس تر است و تعداد هم از درصد ملموس تر

صفحه 40:
۶- استفاده از داستان: * مغز قدیم موضوعات و آموزه ها را در خلال داستان راحت تر می پذیرد تا به طور آموزه های مستقیم و صریح. *_ اگر مشتری از کیفیت محصولات ما ناراضی است. با یک داستان (داستان در مورد رضایت سایر مشتریان از محصولاتمان) می توان کیفیت محصولات و رضایت مشتریان از آنها را توضیح داد. * _ استفاده از سناریوها و تیزرهای داستانی در تبلیفات

صفحه 41:
۷- استفاده از صفتهای مناسب برای محصولات: *_برنج ۱۰ کیلویی خوش عطر گلستان جوجه کباب بی استخوان ۲۰۰ گرمی پر ادویه اینترنت پرسرعت ۱ مگا بایت بر ثانیه ۴ پنیر ۴۰۰ گرمی کپ دار تازه

صفحه 42:
۸- افزودن گزینه نا معقول برای افزایش تقاضای گزینه مورد نظر: *_ اگر قیمت مصرف کننده کره حیوانی شکایت کردند. باید یک کره گیاهی با قیمت مشلبه هم در کنار کره حیولنی باشد تا ارزش و قیمت کره حیولنی مناسب تر به نظر برسد.

صفحه 43:
۹- راهکارهای بازاربابی عصبی برای فروش حضوری: تحقیقات وینکلمن: دیدن لبخند توسط مشتری (فروشنده خنده رو یا عکس یک فرد خندان) میل به خرید را افزایش می دهد. تمجید از مشتری» رضایت او را از معامله افزایش می دهد. تمرکز بر یک موضوع و محصول: مغز قدیم مشتری نمی تولند به طور هم زمان بر چند موضوع تمرکز کند. یان ترجیح می دهند از کسانی خرید کنند که شبیه خودشان است. اگر فروش سازمانی و ارگانی انجام می دهید. بهتر است رسمی تر لباس بپوشید. گزینه اول بیشتر از هر گزینه ای (حتی گزینه آخر) در ذهن می ماند.

صفحه 44:
۹- راهکارهای بازاربابی عصبی برای فروش حضوری: * _ نمک گیر کردن مشتری: با باز کردن جنس و دادن بخشی از آن به مشتری؛ معمولا مشتری خود را متعهد به خرید خواهد دانست. مثلا ۱ پنیر خامه ای ‎٠‏ گرمی برای تست. برخی مواقع مشتری را از خرید باز دارید. به آنها بگوپید که برخی اجناس و خدمات به نفع آنها نیستند و بهتر است آنها را نخرند. کاهش پشیمانی پس از خرید با دور کردن سایر گزینه ها: مثلا در لباس فروشی؛ ساير ها را يس از انتخاب يك لباسء از روی ویترین بردارید و در مورد ساير كزينه ها اصلا حرفى نزنيد و حتى معليب آنها را هم نگویید و بلکه انتخاب مشترى را به او تبريك بكوييد. يا در رستووان بعد از انتخاب غذاء منو را برداريد. در واقع دور از دسترس ساختن ساير كزينه هاء آرامش احساسى را بيشتر مى كند.

صفحه 45:
‎-٩‏ راهکارهای باز ‎ ‏ریابی عصبی برای فروش حضوری: ‏تبدیل اعتراضات به درآمد: ۸۷۰ مشتریان معترض با دیدن پاسخ مسئولانه. به مشتریان وفادار تبدیل می شوند. ‏اثر تجمعی در رضایت و نارضایتی: در اغلب مواقع رضایت و نارضایتی, نتيجه تجمع موارد بسیار کوچک در طول زمان است. ‏تسهیل اولین خرید با دادن تخفیفات و جوایز (مثل جایزه پروموشن مصرف کنندگان) و روش های دیگر» زیرا بیشترین مقاومت در اولین خرید رخ می دهد و سپس بقیه خرید ها روان می شود. ‏قرارداد محصولات تخفیف دار و بسیار جذاب در ابتدای ورودی فروشگاه ‎lp‏ ‏شروع فرایند خرید و راه افتادن چرخ خرید مشتریان. ‎ ‎

صفحه 46:
۹- راهکارهای بازاربابی عصبی برای فروش حضوری: به دلیل اثر کمیابی بر تداعی ارزشمند بودن, اگر در برخی مواقع با کسری مواجه شوید لثر مثبت هم خواهد داشت و بهتر است به مشتری بگویید که جنس موقتا تمام شده است. اگر اجناس در مغازه مرجوع تاریخ گذشته می شهند. می توانید در دفعات بعدی با لین دلیل که از جنس در انبار کم مانده است. جنس کمتری ‎Me‏ بدهید. قایسه طعم ۲ کلوچه و ۱۰ کلوچه یکسان. نشان داد که از نظر مردم عبج حي ب الوه آز

صفحه 47:
۹- راهکارهای بازاریابی عصبی برای فروش حضوری: * از تبغیت از فیگران فر کاهش اخساین زیسکد نبهمغاوه دارن بگویی. ‎al al bwbe pls a‏ محله از او خرید می کنند. تا ترس آنها از معامله با شما کاهش یابد. ۶ تشن دادن گزیته های گزانتر و ضعیق اقز در ابتاه با این کاز ابتدا یک مرجع :روانى: مر أذحجن مشتری ایجاد می شود که گزینه های بعدی را با آن مقایسه می * _ قیمتهای دقیق را نقل کنید: وجود اعداد اضافی به مشتری این اطمینان را می دهد که قیمت گذاری به شکلی دقیق انجام شده است. ‎ *‏ از گزینه های دیگر به عنوان نقطه مرجع مصنوعی استفاده کنید: ‏* ذهن انسان در شرلیط تصمیم گیری سخت آزرده می شود. برای تسهیل تصمیم گیری مشتری, از یک محصول دیگربا قیمت برابر و شرلیط نامناسیتر شرکت یا رقبابه عنوان نقطه مرجع مصتوعی استفاده کنید. ‎

صفحه 48:
۹- راهکارهای بازاربابی عصبی برای فروش حضوری: گزینه های مشابه را کم کنید: در صورت داشتن سبد کامل, و ممانعت مشتری از خرید. گزینه های مشلبه را ارلئه نکنید و فقط از هر گروه محصول مشلبه. یکی را ارائه استفاده از قانون اثر معکوس: بهتر است بگوییم مشکله. اما شدنیه. بهتر است بگوییم نمی تونم بگم محصول شرکت ما بهترین شرایط رو داره» اما شرایطش از مشتریان شما بهتره.

صفحه 49:

صفحه 50:
Experimental Equipment

صفحه 51:

صفحه 52:

صفحه 53:

صفحه 54:

صفحه 55:
Cross-sectional Scan

صفحه 56:

صفحه 57:

صفحه 58:

صفحه 59:

صفحه 60:
Electromyography

صفحه 61:
Face Reading

صفحه 62:
Eye Tracking

صفحه 63:

صفحه 64:

صفحه 65:

صفحه 66:

صفحه 67:
Web imaues Macs News Vides Google Mail mats ¥ ‏سس‎ Google «ss 10 of about 400,00 for usb key. (0.14 saconds) ‎Links‏ مود ‎Fi ‎Branded With Your Company Lago Orde Online Fare Diy Delve) ‘wiv USE FlshDvne couk ‎Usb key ‏وم سس له هو‎ Kos ‎

صفحه 68:
[1 ne mosey ‏و‎ ‎same مگ نی 1 ‏ل‎ cores a Pac ‏مه دم ل‎ team ‘ensve cr member get acon sere ne ‏تسد دا با‎ GE, we vase cat conte تیب ‎ero et‏ تمعن Speeds up your Cashflow Speeory up ou sow per wwe we out

صفحه 69:
eee ae wa) ey 3 1 oF ۱ a oe aod hee

صفحه 70:

صفحه 71:
most sensitive skin. ‘Start with ultra sensitive skin, add the chemicals and moisture Of urine and stools, and you have diaper rash. Baby diaper’s unique high-absorbency natural-blend cotton padding provides cotton-soft, extra thick, gel-free protection for you baby’s sensitive skin. The chlorine-free materials and sorbent polymers is non-toxic and non-itvtating. Clinically d and pediatrician recommended for babies with allergies ‘and sensitive skin 1f you are not satistied with the baby leakage protection, you will get your money hack. Read more about our leskiree guarantee at www: baby.com

صفحه 72:
اجرای بازاریابی عصبی در صنایع مختلف

صفحه 73:
Political Neuromarketing US Presidential campaign 2008

صفحه 74:
Methodology Voters’ brains were tested by fMRI while being asked about different candidates and watching .images and clips about each one The subjects were 20 people (10male, 10female) They scored candidates on the scale of 1 to 10 Their scores were compared with their answers to the questionnaire.

صفحه 75:
Hillary Clinton Her criticizers showed signs of some positive emotions. She may be able to attract hesitant voters by a little effort.

صفحه 76:
Barak Obama * His pictures raise little emotion (Neither positive nor negative) * His speeches attracts men more than women. + He should change his speech tone to attract more female audience.

صفحه 77:
Automobile Industry

صفحه 78:
9 ی :1

صفحه 79:
Hundai Cap 90 peuple (IGwale , IGPewale) were ushed ty store of dPPeredt ports oP Wanda cars. CCG was perPorved vic o cap covered by elevirodes.

صفحه 80:
+ Brain waves were tested to see which parts of the cars could result in positive or negative responses.

صفحه 81:
CHRYSLER DAIMLER Using fMRI , 12 male subjects were tested to see the reaction when looking at different models. ( small, sport, ordinary models )

صفحه 82:
Brain reaction was much higher while looking at sport models. Dopamine secretion was also higher.

صفحه 83:
Food Industry

صفحه 84:
۲۲۱۲۵۱۵۷ Chips Packages with Beige color doesn’t stimulate the part in brain cortex responsible for regretting.

صفحه 85:
Pricing Test Contestants were willing to buy the whe bottle which they were told to have the higher price.

صفحه 86:
Neurocinema

صفحه 87:

صفحه 88:
بازاریابی حسی

صفحه 89:
تعریف بازاریابی حسی: بازاریابی حسی اشاره به درگیر کردن تمامی حواس ۵ گانه مستریان در خرید و ارائه حس مطلوب به مشتریان در زمینه حواس ۵ گانه اصلی است.

صفحه 90:
بو ۴ /۷۵ احساسات ما به بویی که حس می کنیم. بستگی دارد. ثبت یک بوی خاص توسط برخی برندها دو برابر شدن فروش فروشگاه با استفاده از بوی وانیل استفاده از بو در داخل خودروها برای بهبود احساس مشتریان در هنگام خرید

صفحه 91:
صدا: ثبت یک صدای خاص به نام شرکت ثبت صداری خوردن کورنفلکس به نام شرکت کیلاگ ثبت لحن صدای تیزرهای تبلیغاتی اینتل توسط آن شرکت موسیقی با صدای بلند. باعث حرکت سریع تر مردم در فروشگاه موسیقی پاپ با ریتم آرام. افزایش میل خرید و افزایش میل ماندن در فروشگاه و یک لحظه پیدایش حس خرید. تنها 1/۴ از شرکتهای ۵۰۰ شرکت برتر فورچون. یک صدای خاصی را برای خود ثبت کرده اند.

صفحه 92:
بینایی و رنگ: اعصاب دیداری ۲۵ برابر سریعتر از اعصاب شنیداری هستند و مستقیما به مفز قدیم هم متصل واژگان با مغز جدید تحلیل می شوند و تصاویر با مغز قدیم پس از گذشت ۷۲ ساعت از شنیدن کلمات شفاهی, فقط ‎٠١‏ به ياد مى مانند. اما پس از گذشت ۷۲ ساعت از دیدن, ۶۵ از دیده ها به یاد می مانند. ,07 کل اطلاعات مکتسبه افراد. از طریق بینایی است. حتما تصویر محصولات (و به ویژه تصویر محصولات جدید) را در هنگام ویزیت نشان دهی ترجیحا از تصاویر سه بعدی ساده و به ویژه متحرک استفاده کنید استفاده از پاور پوینت در جلسات مذاکره پیش خدمتهایی که رنگ قرمز می پوشند. انعام بیشتری دریافت می کنند. أثر مثبت رنك قرمزء بر میزان خرید آن لاين

صفحه 93:
لامسه: کاغذی. علاقه مردم به لمس کتاب است. اثر مثبت امکان لمس محصول در فروشگاه بر میزان فروش محصول.

صفحه 94:
‎pc‏ ايش مى دهد. ‎All, ail‏ امكان نيل به توافق را ساده. امکان نیا یک پذیرایی

صفحه 95:
‎.١‏ استفاده از بازاربلبی حسی در تمامی نقاط تماس مثل سالن انتطار ‎ag‏ ‏۲ در گیر کردن تمامی حواس ممکن در نقاط تماس (مثل پذیرایی. موسیقی. رنگ. تصاویر و ... در تمامی نقاط تماس) ‏۳ حفظ ثبات رویه در تمامی ابزارهای حسی

صفحه 96:
شاد و سالم باشد.

بسم اهلل الرحمن الرحیم 13920402_5903_64k.mp3 13920402_5903_64k.mp3 114_nas.mp3 صوتی آشنایی • • • • • • • • • نام و نام خانوادگی :اسماعيل حسن پور دکترای مدیریت استراتژیک بازاریابی از دانشگاه عالمه طباطبایی عضو هیات علمی دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد مدیر بازاریابی و مهندسی فروش شرکت لبنیات رامک و بستنی رامک بیتا مشاور بازاریابی شرکت لبنیات رامک مشاور برنامه ریزی استراتژیک شرکت مهرکامان توسعه سرپرست بازاریابی شرکت کدبانو (دلپذیر) کارشناس ارشد برنامه ریزی استراتژیک شرکتهای زیر مجموعه بنیاد مستضعفان (شرکت فروشگاههای زنجیره ای قدس ،شرکت حوله برق المع ،و )... مدرس سمینارهای مدیریتی و بازاریابی آشنایی • • • • • • • • ترجمه کتاب " مدیریت و رهبری بحران" ،مرکز مطالعات مدیریت بحران ترجمه کتاب " تحقیقات بازاریابی" ،انتشارات آوند دانش، ترجمه کتاب " مدیریت استراتژیک جدید" ،انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی ،در حال انتشار؛ ترجمه کتاب " استراتژی رقابتی" ،انتشارات آوند دانش ،در حال انتشار؛ مولف و مترجم بیش از 20مقاله مدیریتی عضو انجمن علوم مدیریت ایران ،انجمن بازاریابی ،انجمن تحقیقات بازاریابی و ... آدرس الكترونيكي تلفن: ‏dresmaeilhasanpour@gmail.com 09123541825 ضعف تهدیدات قوت فرصتها ترمیم تعلیم الزامات تحول تلقین تمرین مراحل بازاریابی عصبی • • • • • • • • • تحقیقات بازاریابی قسمت بندی بازار هدف گیری جایگاه یابی تعیین اهداف فروش و بازاریابی شناسایی رفتار و افکار مصرف کنندگان هدف طراحی عناصر آمیخته بازاریابی اجرا ارزیابی 8 بازاریابی عصبی بازاریابی عصبی تعریف بازاریابی عصبی: بازاریابی عصبی تمام عملیات بازاریابی است کUUه با توجUUه بUUه عملکرد مغز و علم عصب شناسی انجام می شود. اجزاء مغز .1مغز جدید: داده های منطقی را تحلیل می کند و فکر کردن تخصص آن است. در دوران کودکی ،کمتر فعالیت دارد. .1مغز قدیم: جایگاه احساسات و هیجانات است و بر اساس احساسات و هیجانات تصمیم گیری می کند .بدون دالیل منطقی تصمیم می گیرد که چیزی را بخرد. در دوران کودکی فعالتر است. مثال در مورد روزه ،مغز جدید می گوید نخوریم ،اما مغز قدیم می گوید گرسنه ای، بخور. انواع مغز دالیل مناسب بودن علم عصب شناسی برای مطالعه رفتار افراد: .1 مغز انسان یک پیش بینی کننده دقیق و بی واسطه از رفتار انسان است. .2 حدود %95از تصمیمات افراد در ذهن نا خودآگاه اتخاذ می شود. .3 هیجان از دالیل کلیدی رفتارها است و بررسی هیجان و تصویر سازی آن در مغز دقیق تر است تا بیان هیجان توسط افراد. .4 افراد خودشان هم دالیل رفتار خود را نمی دانند. .5 پس باید مغز آنها را بررسی کرد. تاریخچه نورومارکتینگ .1در سال 1957جیمز ویکاری در بین فیلم اسپارتاکوس به مUUدت 3هزارم ثانیUUه تبلیغ ”پاپ کورن بخورید و کوکا بنوشید“ انجام داد و در سالن سینما فروش این دو محصول به ترتیب %37و %18افزایش یافت. .2در سال 1979در چند فروشگاه زنجیره ای امریکا ،عبارت ”من دزدی نمی کنم“ با شدت صدای بسیار کم در نوار موسیقی پخش شد .میزان سرقتها %37کاهش یافت. .3در سال ، 2000در فیلم تبلیغاتی بوش ،الگور به عنوان بوروکَر ت (موش) خطاب شد. 6ویژگی مغز قدیم • • • • مغز قدیم ،بیشتر تحت تاثیر ابتدا و انتهای معامله است: مناسبترین محصوالت (قیمت مناسب ،مارژین باال ،و )...را در ابتدا و انتهای فروش ارائه کنید. اولین برخورد و آخرین برخورد بسیار مهم هستند. ذهنیت مشتری در مورد شما ،در چند دقیقه و 4ثانیه (بریان تریسUUی) اول شUUکل می گیرد. 6ویژگی مغز قدیم • • • • • • مغز قدیم ،خود محور و راحت طلب است و دغدغه حفط بقاء خود را دارد: مغز قدیم به شدت با هیجان ترس تحریک می شود. انگیزه دوری از درد 2.5برابر قوی تر از انگیزه کسب لذت است. به مشتری بگویید که معامله با شما از چه ضررهایی او را دور می کند و چه منافع عینی ای برای او دارد. مثال در فروش بیمه مسئولیت ،می توانیم بیان کنیم که چگونه دردسر کارفرما کاهش می یابد. پیام متوجه خود مشتری شود” :این نرم افزار شما را قUUادر می سازد بUUه راحUUتی بخشUUی از عکس را کUUه خوشتان نمی آید حذف کنید“ 6ویژگی مغز قدیم • • • • • • • • • • مغز قدیم ،دیداری است: اعصاب دیداری 25برابر سریعتر از اعصاب شنیداری هستند و مستقیما به مغز قدیم هم متصل هستند. ویزیتورهای تلفنی حتما باید به مشتریان خود سر بزنند. واژگان با مغز جدید تحلیل می شوند و تصاویر با مغز قدیم پس از گذشت 72ساعت از شنیدن کلمات شفاهی ،فقط %10به یاد می مانند. اما پس از گذشت 72ساعت از دیدن 65 ،از دیده ها به یاد می مانند. 65%کل اطالعات مکتسبه افراد ،از طریق بینایی است. حتما تصویر محصوالت (و به ویژه تصویر محصوالت جدید) را در هنگام ویزیت نشان دهید. ترجیحا از تصاویر سه بعدی ساده و به ویژه متحرک استفاده کنید استفاده از پاور پوینت در جلسات مذاکره 6ویژگی مغز قدیم • • • مغز قدیم ،به شدت تحت تاثیر تضاد است: به مشتری بگویید که تفاوت معامله با شما و دیگران چیست و تضاد آشکاری بین وضUUع موجود و وضع پیشنهادی خود را به او نشان دهید. برای جراحان بینی ،بهتر است که عکس های قبل و بعد از جراحی بینی مشUUتری بUUه او نشان داده شود. 6ویژگی مغز قدیم • • • • • مغز قدیم ،عینیت گرا است: از اطالعات ساده و ملموس استفاده کنید. پردازش اعداد و ارقام پیچیده برای مغز قدیم مشکل است. ”محصوالت دیالیت ،راز سالمتی“ باید تبدیل شUUود بUUه ”محصUUوالت دیالیت ،کمUUک بUUه الغری“ عدم استفاده از واژه های مبهم و بی هویت مثل :کیفیت خوب ،خدمات خوب ،بهترین و ... 6ویژگی مغز قدیم • مغز قدیم ،به شدت تحت تاثیر احساسات و هیجانات است: • تصمیمات انسان ها به صورت احساسی گرفته می شوند ،و سپس به صورت منطقی توجیه می شوند. • استفاده از حواس 5گانه (و نه فقط دو حس شنوایی و بینایی) در بازاریابی .مثال ها: • • • • • • اثر بوی وانیل بر دو برابر شدن فروش فروشگاه پوشاک احساس خوب باز کردن بسته بندی اپل استفاده از عطر و ادکلن در هنگام ویزیت و جلسات فروش استفاده از موسیقی مالیم در فروشگاهها استفاده از موسیقی تند در فست فودها اثر موسیقی آلمانی بر رشد فروش محصوالت آلمانی و اثر موسیقی فرانسوی بر رشد فروش محصوالت فرانسوی کوکا کوال در برابر پپسی کوال چالش پپسی تست طعم کور پپسی کوال Results Not knowing the brands Knowing the brands Discussion Discussion -1استفاده پپسی از جاذبه عقالیی و جایگاه یابی عقالیی -2استفاده کوکا از جاذبه هیجانی و جایگاه یابی هیجانی چرا بازاریابی عصبی • رقابت روز افزون • تالش بی وقفه برای مالکیت بر ذهن مصرف کنندگان • تبلیغات در حال افزایش • فشار بر مغازه داران توسط ویزیتورهای بیشتر و بیشتر رقبا • فرار از تبلیغات مصرف کنندگان موانع به کارگیری نورومارکتینگ •هزینه های زیاد و نیاز به مشارکت یک نورولوژیست و متخصص مغز •جنبه های غیر اخالقی تحقیقات بازاریابی .1 فرض مدل های سنتی :مصرف کننده پاسخگو ،انسانی عقالیی و بدون محدودیت ذهنی در ارزیابی و انتخاب گزینه ها است. .2 پرسشنامه های معمول فقط ( %5ذهن خودآگاه) از دانسته ها را مورد بررسی قرار می دهند در حالی که %95از علل رفتار مورد غفلت واقع می شوند. .3 مصرف کنندگان حتی خودشان هم نمی دانند واقعا دلیل رفتارشان چیسUUت .پس ما بایUUد وارد مغز افراد شویم. .4 بررسی رفتار عینی مصرف کنندگان و بررسی مغز آنها ،بهترین روش کشف دالیUUل رفتUUار آنها است. تحقیقات بازاریابی مطالعه مغز انسانها به طور خیلی ساده ،وقتی قسمت خاصی از مغز تحریک می شود ،معموال خون با اکسیژن بیشتری بUUه آن قسمت منتقل می شود .بنابراین دستگاههایی مثل FMRIبا عکسی که از مغز تهیUUUه می کنند ،می توانند قسمتهای تحریک شده مغز را مشخص کنند. .1 استفاده از دستگاههای ارزیابی کننده حرکات چشم و مردمک و ...و تحریکات پوستی و ... .2 رمز گشایی از چهره شناسایی رفتار مصرف کنندگان طبق نورومارکتینگ .1 .2 .3 .4 .5 .6 .7 عدم تفکر و تحلیل عقالیی زیاد توسط مصرف کنندگان بازیابی احساسات اخیر مصرف کننده در مورد برند و محصول در هنگام خرید توسط او. عادات ،نطرات اطرافیان ،و تجربه شخصی به عنوان عوامل موثر بر ترجیح مشتریان تصمیم گیری لحطه ای در هنگام خرید ،و احتمال تغییر تصمیم در چند لحظه آتی. اثر شرایط مثل دما ،نور ،رنگ و ...بر تصمیم گیری مشتری .بUUه عالوه ،سUUعی بUUر اقنUUاع منطقی مشتری ،باعث عقب نشینی مشتری می شود. بازاریابی و تبلیغات ،بر ناخودآگاه مشتری اثر می گذارد و اگر از مشتری بپرسید که آیا خرید شما نتیجه تبلیغات است ،بدون اینکه بداند می گوید نه .زیرا تبلیغUUات بUUر ضUUمیر ناخودآگاه مشتری اثر می گذارد. تحلیل آگاهانه عمدتا در مورد خریدهای مهم رخ می دهد. شناسایی رفتار مصرف کنندگان طبق نورومارکتینگ .1 اثر نظاره گر (مثال دزدی مرد از زن و قتل او) :مردم رفترا دیگران را نطاره می کنند ،و سپس بر آن اساس رفتار می کنند .رفتار ما تحت تاثیر نظاره دیگران است .اگر مردم ما را نظiiiiارت نکنند ،احتماال طور دیگری رفتار می کنیم .کاربردها: نشان دادن مشتریان قبلی در وب سایت به مشتریان بالقوه توضیح به مغازه دار بر رغبت در مورد خرید سایر مغازه داران آن محل از شرکت نمایش نظر مثبت دیگران در مورد شرکت به مشتریان بالقوه. استفاده از مشتریان فعلی در سایت و تیزرهای تبلیغاتی ،حتی بدون اشاره به محصول و مقایسUUه منطقی محصول با رقبا. شناسایی و نمایش مخاطبان فعلی محصوالت شرکت. انسانها در اعمال خود از قبیل خرید ،به شدت به دنبال تایید گرفتن از دیگران هستند. .2 کودکان به سمت غذاهایی می روند که لوگوی آنها آشنا باشد. • • • • • .1 تبلیغات بازاریابی .1 .2 استفاده از جاذبه های احساسی به جای جاذبه های منطقی عدم تغییر بسته بندی محصوالت به دلیل عدم احساس امنیت مغز قدیم .3طراحی وب سایت مغز قدیم پسند: آیا این چیز آشنا است؟ استفاده از چارچوب ثابت ،زبان آشنا ،و سایر عناصر آشنا آیا شرایط برایم ایمن است؟ سهولت حرکت در وب سایت و جانمایی درست امکانات سایت آیا می توانم آن را ببینم؟ استفاده از تصاویر به شکل کافی در وب سایت آیا مجبورم همین حاال اقدام کنم؟ مغز خزنده همانطور که گفته شد ،کند عمل است و دیر به خود می جنبد ،مگر آنکه احساس اظطرار کند .به نمایش گذاشUUتن بهUUترین پیشUUنهادات در همان ابتدای نمایش. تبلیغات بازاریابی • تبلیغات قبل از بازیهای حساس ،به دلیل استرس زیاد مردم در هنگام دیدن تبلیغات قبل از بازیهای حساس ،چندان موثر نیستند .پس بهتر است قبل و میان بازیهای حساس تبلیغاتی انجام نشود. ترفندهای بازاریابی عصبی -1تسهیل مشکل مشتری در انتخاب بین گزینه ها (مغز قiiدیم از پیچیiiدگی تنفر دارد) • تحقیق دانشگاه کلمبیا :قفسه 6نوع مربای متفاوت نسبت به قفسه 24نوع مربای نسبتا مشابه 10برابر فروش بیشتری دارد. • باید با پرسیدن سواالت مناسب از مشتری ،تعداد گزینه های مناسب معرفی بUUUUUه او را کاهش داد. • حذف گزینه های مشابه با قیمت نزدیک به هم • توضیح به مغازه داران در مورد کاهش گزینه های مشUUابه و خریUUد محصUUوالت متفUUاوت شرکت ما. • چیدمان در فروشگاه به شکلی که گزینه های متفاوت را به شکلی مشخص جدا کند. • ارائه لیست منوی رستورانها ،به شکلی که غذاهای متفاوت از هم قابل تمیز باشند. ترفندهای بازاریابی عصبی -2درخواستهای کوچک: وقتی افراد در ابتدا با درخواست کوچک مواجه می شوند ،سپس در آینده با درخواستهای بزرگUUتر راحت تر مUUوافقت • می کنند. قبل از درخواست خرید از مشتری ،می توان درخواست فروش امانی یا درخواستهای کوچک دیگری داشت. • درخواست دریافت ایمیل مشتریان بالقوه بیمه قبل از فروش خدمات بیمه به آنها • درخواست یک لیوان آب از مشتری قبل از درخواست خرید توسط او. • فروش به مغازه داران در ابتدا با تعداد کم و سپس به مرور زمان افزایش تعداد فروش • برای داشتن افراد زیاد در مثال کلوپ مشتریان شرکت ،اطالعات مورد نیاز برای ثبت آنها در یUUک صUUفحه نخUUواهیم، • بلکه در چند صفحه و در پایان هر صفحه از او تشکر کنیم و . ... یک پیچ یک پیچ عمل کنیم. • ترفندهای بازاریابی عصبی -3کاهش نقاط درد طبق یافته های دستگاه FMRIدر هنگام پرداخت پول برای خرید ،همان نقاطی از مغز تحریUUک می شUUود کUUه در • هنگام درد (مثل زدن سوزن) تحریک می شوند. استفاده از دستگاههای کارت خوان برای دریافت پول از مشتریان و مغازه داران • عدم غافلگیری مشتری با هزینه های پنهان و جانبی (مثل هزینه سرویس در رستورانها بدون درج در منUUو ،یا مثUUل • هزینه پست عالوه بر هزینه خرید کاال در خرید های اینترنتی) ارائه تایید مستحکم به خریدار در مورد ثبت نام موفق او و واریز موفق او و ارسال اس ام اس و ... • ترفندهای بازاریابی عصبی -4توجیه قیمت: • ارائه دلیل برای ارزانتر بودن یا گرانتر بودن محصوالتمان نسبت به رقبا • قیمت باالتر باعث دیدگاه مثبت نسبت به کیفیت محصول می شود. • توجیه قیمت از طریق مقایسه قیت محصول با سایر محصوالتی که مشتریان برای آن خیلی راحت و زیاد هزینUUUه صرف می کننUUUد. توجیه قیمت کتاب با یک پیتزا برای کاهش درد ناشی از پول خرج کردن برای کتاب • ارائه قیمت مرجع اولیه نسبتا باال برای توجیه قیمت محصوالت خودمان (مذاکره کنندگان حرفه ای در جلسات مزایده و ، ...معموال در ابتدای جلسه قیمت مرجع باالیی را در ذهن طرف مقابل جا می اندازند) • نشان دادن و تبیین فواید اقتصادی و غیر اقتصادی ناشی از داشتن محصول ما (مثال با داشUUتن دیالیت اگر 6مشUUتری بUUه دلیUUل دیالیت به مغازه مشتری مراجعه کنند ،سایر نیازهای خود را هم از آنجا خواهند خرید و سود مغازه دار بیشتر خواهد شد). ترفندهای بازاریابی عصبی -5استفاده یا عدم استفاده از اعداد و ارقام در بازارایابی: • مغز قدیم عدد را بهتر از درصد درک می کند. • از 20نفر 1نفر برنده خواهد شد ،بهتر درک می شود تا %5برنده می شوند. • از 5مغازه دار یک مغازه دار جنس را می خرد ،بهتر است از %20جنس را می خرند .به دو دلیل ،واژه نفرات ملموس تر است و تعداد هم از درصد ملموس تر است. ترفندهای بازاریابی عصبی -6استفاده از داستان: • مغز قدیم موضوعات و آموزه ها را در خالل داستان راحت تر می پذیرد تا به طور آموزه های مستقیم و صریح. • اگر مشتری از کیفیت محصوالت ما ناراضی اسUUت ،با یUUک داسUUتان (داسUUتان در مUUورد رضایت سایر مشتریان از محصوالتمان) می توان کیفیت محصوالت و رضایت مشUUتریان از آنها را توضیح داد. • استفاده از سناریوها و تیزرهای داستانی در تبلیغات ترفندهای بازاریابی عصبی - 7استفاده از صفتهای مناسب برای محصوالت: • برنج 10کیلویی خوش عطر گلستان • جوجه کباب بی استخوان 200گرمی پر ادویه • اینترنت پرسرعت 1مگا بایت بر ثانیه • پنیر 400گرمی کپ دار تازه ترفندهای بازاریابی عصبی - 8افزودن گزینه نا معقول برای افزایش تقاضای گزینه مورد نظر: • اگر قیمت مصرف کننده کره حیوانی شکایت کردند ،بایUUUد یUUUک کره گیاهی با قیمت مشابه هم در کنار کره حیوانی باشد تا ارزش و قیمت کره حیوانی مناسب تر به نظر برسد. ترفندهای بازاریابی عصبی -9راهکارهای بازاریابی عصبی برای فروش حضوری: تحقیقات وینکلمن :دیدن لبخند توسط مشتری (فروشنده خنده رو یا عکس یUUک فرد خنUUدان) میUUل بUUه خریUUد را • افزایش می دهد. تمجید از مشتری ،رضایت او را از معامله افزایش می دهد. • تمرکز بر یک موضوع و محصول :مغز قدیم مشتری نمی تواند به طور هم زمان بر چند موضوع تمرکز کند. • مشتریان ترجیح می دهند از کسانی خرید کنند که شبیه خودشان است .اگر فروش سازمانی و ارگUUUUUUانی انجام می • دهید ،بهتر است رسمی تر لباس بپوشید. گزینه اول بیشتر از هر گزینه ای (حتی گزینه آخر) در ذهن می ماند. • ترفندهای بازاریابی عصبی -9راهکارهای بازاریابی عصبی برای فروش حضوری: نمک گیر کردن مشتری :با باز کردن جنس و دادن بخشی از آن به مشتری ،معموال مشتری خود را متعهد به خرید • خواهد دانست .مثال 1پنیر خامه ای 100گرمی برای تست. برخی مواقع مشتری را از خرید باز دارید .به آنها بگویید که برخی اجناس و خدمات به نفع آنها نیستند و بهتر اسUUت • آنها را نخرند. کاهش پشیمانی پس از خرید با دور کردن سایر گزینه ها :مثال در لباس فروشی ،سایر گزینUUUه ها را پس از انتخUUUاب • یک لباس ،از روی ویترین بردارید و در مورد سایر گزینه ها اصال حرفی نزنید و حتی معایب آنها را هم نگویید و بلکه انتخاب مشتری را به او تبریک بگویید .یا در رستوران ،بعد از انتخاب غذا ،منو را بردارید. در واقع دور از دسترس ساختن سایر گزینه ها ،آرامش احساسی را بیشتر می کند. ترفندهای بازاریابی عصبی -9راهکارهای بازاریابی عصبی برای فروش حضوری: تبدیل اعتراضات به درآمد % 70 :مشتریان معترض با دیدن پاسخ مسئوالنه ،به مشتریان وفادار تبدیل می • شوند. اثر تجمعی در رضایت و نارضایتی :در اغلب مواقع رضایت و نارضایتی ،نتیجه تجمع موارد بسUUیار کوچUUک • در طول زمان است. تسهیل اولین خرید با دادن تخفیفات و جوایز (مثل جایزه پروموشن مصرف کنندگان) و روش های دیگر، • زیرا بیشترین مقاومت در اولین خرید رخ می دهد و سپس بقیه خرید ها روان می شود. قرارداد محصوالت تخفیف دار و بسیار جذاب در ابتدای ورودی فروشگاه برای شروع فراینUUد خریUUد و راه • افتادن چرخ خرید مشتریان. ترفندهای بازاریابی عصبی - 9راهکارهای بازاریابی عصبی برای فروش حضوری: • به دلیل اثر کمیابی بر تداعی ارزشمند بودن ،اگر در برخی مواقع با کسری مواجه شوید اثر مثبت هم خواهد داشت و بهتر است به مشتری بگویید که جنس موقتا تمام شده است .اگر اجناس در مغازه مرجوع تاریخ گذشته می شوند ،می توانید در دفعات بعدی با این دلیل که از جنس در انبار کم مانده است ،جنس کمUUتری به مغازه دار بدهید. • آزمایش مقایسه طعم 2کلوچه و 10کلوچه یکسان ،نشان داد که از نظر مردم کلوچه های ظرفی که 2کلوچه دارد خوشمزه تر هستند. ترفندهای بازاریابی عصبی -9راهکارهای بازاریابی عصبی برای فروش حضوری: • اثر تبعیت از دیگران در کاهش احساس ریسک :به مغازه دارن بگویید که سایر مغازه داران آن محله از او خرید می کنند ،تا ترس آنها از معامله با شما کاهش یابد. • نشان دادن گزینه های گرانتر و ضعیف تر در ابتدا :با این کار ابتدا یک مرجع روانی در ذهن مشتری ایجاد می شود که گزینه های بعدی را با آن مقایسه می کند. • قیمتهای دقیق را نقل کنید :وجود اعداد اضافی به مشتری این اطمینان را می دهد که قیمت گذاری به شکلی دقیق انجام شده است. از گزینه های دیگر به عنوان نقطه مرجع مصنوعی استفاده کنید: ذهن انسان در شرایط تصمیم گیری سUUخت آزرده می شUUود .بUUرای تسUUهیل تصUUمیم گUUیری مشUUتری ،از یUUک محصول دیگر با قیمت برابر و شرایط نامناسبتر شرکت یا رقبا به عنوان نقطه مرجع مصنوعی استفاده کنید. • • ترفندهای بازاریابی عصبی - 9راهکارهای بازاریابی عصبی برای فروش حضوری: • گزینه های مشابه را کم کنید :در صUUورت داشUUتن سبد کامUUل ،و ممانعت مشUUتری از خرید ،گزینه های مشابه را ارائه نکنید و فقط از هر گروه محصول مشUUابه ،یکی را ارائUUه کنید. • • استفاده از قانون اثر معکوس :بهتر است بگوییم مشکله ،اما شدنیه. بهتر اسUUت بگUUوییم نمی تUUونم بگم محصUUول شرکت ما بهUUترین شرایط رو داره ،اما شرایطش از مشتریان شما بهتره. ابزارهای بازاریابی عصبی Experimental Equipment EEG MRI Cross-sectional Scan PET Electromyography Face Reading Eye Tracking اجرای بازاریابی عصبی در صنایع مختلف Political Neuromarketing US Presidential campaign 2008 Methodology Voters’ brains were tested by fMRI while being asked about different candidates and watching .images and clips about each one The subjects were 20 people (10male, 10female) They scored candidates on the scale of 1 to 10 Their scores were compared with their answers to the questionnaire. Hillary Clinton Her criticizers showed signs of some positive emotions. She may be able to attract hesitant voters by a little effort. Barak Obama • His pictures raise little emotion (Neither positive nor negative) • His speeches attracts men more than women. • He should change his speech tone to attract more female audience. Automobile Industry Hundai Cap 30 people (15male , 15female) were asked to stare at different parts of Hundai cars. EEG was performed via a cap covered by electrodes. • Brain waves were tested to see which parts of the cars could result in positive or negative responses. • Using fMRI , 12 male subjects were tested to see the reaction when looking at different models. ( small, sport, ordinary models ) Brain reaction was much higher while looking at sport models. Dopamine secretion was also higher. Food Industry Fritolay Chips Packages with Beige color doesn’t stimulate the part in brain cortex responsible for regretting. Pricing Test Contestants were willing to buy the coke bottle which they were told to have the higher price. Neurocinema بازاریابی حسی بازاریابی حسی تعریف بازاریابی حسی: بازاریابی حسی اشاره به درگیر کردن تمامی حUUواس 5گانUUه مستریان در خریUUد و ارائUUه حس مطلUUوب بUUه مشUUتریان در زمینه حواس 5گانه اصلی است. بازاریابی حسی • • • • بو: 75%احساسات ما به بویی که حس می کنیم ،بستگی دارد. ثبت یک بوی خاص توسط برخی برندها دو برابر شدن فروش فروشگاه با استفاده از بوی وانیل استفاده از بو در داخل خودروها برای بهبود احساس مشتریان در هنگام خرید بازاریابی حسی • • • • • • صدا: ثبت یک صدای خاص به نام شرکت ثبت صداری خوردن کورنفلکس به نام شرکت کیالگ ثبت لحن صدای تیزرهای تبلیغاتی اینتل توسط آن شرکت موسیقی با صدای بلند ،باعث حرکت سریع تر مردم در فروشگاه موسیقی پاپ با ریتم آرام ،افزایش میل خرید و افزایش میل ماندن در فروشگاه و یک لحظه پیدایش حس خرید. تنها %4از شرکتهای 500شرکت برتر فورچون ،یک صدای خاصی را برای خUUود ثبت کرده اند. بازاریابی حسی • • • • • • • • • • بینایی و رنگ: اعصاب دیداری 25برابر سریعتر از اعصاب شنیداری هستند و مستقیما به مغز قدیم هم متصل هستند. واژگان با مغز جدید تحلیل می شوند و تصاویر با مغز قدیم پس از گذشت 72ساعت از شنیدن کلمات شفاهی ،فقط %10به یاد می مانند. اما پس از گذشت 72ساعت از دیدن 65 ،از دیده ها به یاد می مانند. 65%کل اطالعات مکتسبه افراد ،از طریق بینایی است. حتما تصویر محصوالت (و به ویژه تصویر محصوالت جدید) را در هنگام ویزیت نشان دهید. ترجیحا از تصاویر سه بعدی ساده و به ویژه متحرک استفاده کنید استفاده از پاور پوینت در جلسات مذاکره پیش خدمتهایی که رنگ قرمز می پوشند ،انعام بیشتری دریافت می کنند. اثر مثبت رنگ قرمز ،بر میزان خرید آن الین بازاریابی حسی • • المسه: یکی از دالیل کندی روند جایگزین شدن کتاب الکترونیک به جای کتUUUاب کاغذی ،عالقه مردم به لمس کتاب است. اثر مثبت امکان لمس محصول در فروشگاه بر میزان فروش محصول. بازاریابی حسی • چشایی: یک پذیرایی ساده ،امکان نیل به توافق را افزایش می دهد. قوانین بازاریابی حسی .1استفاده از بازاریابی حسی در تمامی نقاط تماس مثل سالن انتطiiار و ... .2در گیر کردن تمامی حواس ممکن در نقاط تماس (مثiiل پiiذیرایی، موسیقی ،رنگ ،تصاویر و ...در تمامی نقاط تماس) .3حفظ ثبات رویه در تمامی ابزارهای حسی شاد و سالم باشد.

51,000 تومان