صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم
صفحه 2:
MP3
13920402_5903_64k.mp3
۳
13920402_5903_64k.mp3 os
is? HO
114_nas.mp3
صفحه 3:
Pe eee eae
دکترای مدیریت استراتژیک بازاریابی از دانشگاه علامه طباطبایی
عضو هیات عامی هاندگاه در مقطع کارشناسی ارشد.
مدیر بازاریابی و مهندسی فروش شرکت لبنیات رامک و بستنی رامک بیتا
مشاور بازارانی شرکت لتیات رانک
مشاور برنامه ریزی استراتژیک شرکت مهرکامان توسعه
سرپرست بازاریابی شرکت کدبانو (دلپذیر)
کارشناس ارشد برنامه ریزی استراتژیک شرکتهای زیر مجموعه بنیاد مستضعفان
(شرکت فروشگاههای زنجیره ای قدس, شرکت حوله برق لامع. و ..)
مدرس سمینارهای مدیریتی و بازاریابی
صفحه 4:
" استراتوی رقابتی "» انتشارات آوند دانش» در حال انتشاره
رو از ۲۰ مقاله مدیریتی
عضو انجمن علوم مدیریت ایران, انجمن بازاریابی» انجمن تحقیقات بازاریابی
آدرس الکترونیکی dresmaeilhasanpour@gmail.com
۸۲۵
صفحه 5:
LL,
2
تیه
صفحه 6:
صفحه 7:
طراحي عناصر آميخته بازاریابی
اجرا
ارزیابی
صفحه 8:
* کانال توزیع
* ضریب حضور
* فشار موجودی
۶ دانسیته
* دوره وبزیت
صفحه 9:
بازاریابی عصبی
صفحه 10:
صفحه 11:
تعریف بازاریابی عصبی:
بازاریابی عصبی تمام عملیات بازاریابی است که با توجه به
عملکرد مغز و علم عصب شناسی انجام می شود.
صفحه 12:
_ مغز جدید:
داده های منطقی را تحلیل می کند و فکر کردن تخصص آن است.
در دوران کودکی, کمتر فعالیت دارد.
١ مغز قدیم:
جایگاه احساسات و هیجانات است و بر اساس احساسات و هیجانات تصمیم گیری می
کند. بدون دلایل منطقی تصمیم می گیرد که چیزی را بخرد.
قراقوران کوک فعالتز اسگ.
مثلا در مورد روزه. مغز جدید می گوید نخوریم. اما مفز قدیم می گوید گرسنه ای
yore
صفحه 13:
انواع مغز
The Three Grains
صفحه 14:
مغز انسان یک پیشن پیب ,کنعده دقیق و بی ,واسطه از رفتان آنسان است.
حدود ۹۵ از تصمیمات افراد در ذهن نا خودآگاه اتخاذ می شود.
بجان از دلایل کلیدی رفتارها است و بررسی هیجان و تصویر سازی آن در مغز دقیق
بیان هیجان توسط افراد.
افراد خودشان هم دلایل رفتار خود را نمی دانند.
پس باید مغز آنها را بررسی کرد.
براسوة
صفحه 15:
در سال ۱۹۵۷ جیمز ویکاری در بین فیلم اسپارتاکوس به مدت ۳ هزارم ثانيه
تبلیغ "پاپ کورن بخورید و کوکا بنوشید؟ انجام داد و در سالن سینما فروش این
دو محصول به ترتیب ۳۷/ و ۸۱۸ افزایش یافت.
در سال ۱۹۷۹ در چند فروشگاه زنجیره ای امریکا عبارت "من دزدی نمی کنم*
با شدت صدای بسیار کم در نوار موسیقی پخش شد. میزان سرقتها ۳۷ کاهش
یافت.
در سال ۰۲۰۰۰ در فیلم تبلیغاتی بوش, الگور به عنوان بوروکزت (موش) خطاب
شد.
صفحه 16:
50 ea
ویژگی مغز قدیم ۶
مغز قدیم. بیشتر تحت تاثیر ابتدا و انتهای معامله است:
مفاسبتزين محصولات (قيماك متاسب. مارژین پالاسو سا را خر ابقدا و انهای فروشش ارائة
اولین برخورد و آخرین برخورد بسیار مهم هستند.
ذهنیت مشتری در مورد شماء در چند دقیقه و ۴ انیه (بریان تریسی) اول شکل می
كيرد
صفحه 17:
See ۳
۶ ویژکی مغز قدیم
مفز فنایا: غود مخورا و راحت طلب انست و قغداخه حقطا بقا ء خودر] Bile
مغز قدیم به شدت با هیجان ترس تحریک می شود.
انگیزه دوری از درد ۲۸۵ برابر قوی تر از انگیزه کسب لذت است.
به مشتری بگویید که معامله با شما از چه ضررهلیی او را دور می کند و چه منافع عینی ای برای او
دارد
مثلا در فروش بیمه مسئولیت. می توانیم بیان کنیم که چگونه دردسر کارفرما کاهش می یابد.
پیام متوجه خود مشتری شود: "لین نرم افزار شما را قادر می سازد به راحتی بخشی از عکس را که
خوشتان نمی آید حذف کنید*
صفحه 18:
ome ghee
ویژگی مغز قدیم ۶
مقو ايم :اد دازي اسع
اعصاب دیداری ۲۵ برابر سریعتر از اعصاب شنیداری هستند و مستقیما به مفز قدیم هم متصل هستند:
ویزیتورهای تلفنی حتما باید به مشتریان خود سر بزنند.
واژگان با منز جدید تحلیل می شوند و تصاویر با مفز قدیم
پس از گذشت ۷۲ ساعت
از شنیدن کلمات شفاهی, فقط ۱۰ به یاد می مانند
اما پس از گذشت ۷۲ ساعت از دیدن, ۶۵ از دیده ها به یاد می مانند.
/ کل اطلاعات مکتسبه افراد. از طریق بینایی است.
حتما تصویر محصولات (و به ویژه تصویر محصولات جدید) را در هنگام ویزیت نش
ترجیحا از تصاویر سه بعدی ساده و به ویژه متحرک استفاده کنید
استفاده از پاور پوینت در جلسات مذاکره
صفحه 19:
Sos on
ویژکی مغز قدیم ۶
مغز قدیم. به شدت تحت تاثیر تضاد است:
به مشتری بگویید که تفاوت معامله با شما و دیگران چیست و تضاد آشکاری بین وضع
موجود و وضع پیشنهادی خود را به او نشان دهید.
برای جراحان بینی؛ بهتر است که عکس های قبل و بعد از جراحی بینی مشتری به او
نشان داده شود.
صفحه 20:
۶ویژگی مغز قدیم
مغز قدیم. عینیت گرا است:
از اطلاعات ساده و ملموس استفاده کنید.
پردازش اعداد و ارقام پیچیده برای مغز قدیم مشکل است.
"محصولات دیلایت. راز سلامتی" باید تبدیل شود به "محصولات دیلایت» کمک به
لاغری*
عدم استفاده از واژه های مبهم و بی هویت مثل: کیفیت خوب. خدمات خوب. بهترین و
صفحه 21:
۶ ویژگی مغز قدیم
مغز قدیم. به شدت تحت تاثیر احساسات و هیجانات است:
میمات انسان ها به صورت احساسی كرفت می شوند. و سپس به صورت منطقی توجیه می شوند.
استفاده از حواس ۵ گانه (و نه فقط دو حس شنوایی و بینایی) در بازاریابی. مثال ها:
اثر بوى وانيل بر دو برابر شدن فروش فروشگاه پوشاک
احساس خوب باز كردن بسته بندى ايل
استفاده از عطر و ادكلن در هنكام ويزيت و جلسات فروش
استفاده از موسیقی ملایم در فروشگاهها
استفاده از موسیقی تند در فست فودها
اثر موسیقی آلعانی بر رشد فروش محصولات آلمانی و اثر موسیقی فرانسوی بر وشد فروش محصولات فرانسوی
صفحه 22:
کوکا کولا در برابر پیسی کولا
صفحه 23:
تست طعم کور پپسی کولا
صفحه 24:
Results
65%
51% able
44%
Cala.
23%
12%
5%
MarkeA MarkeB egal, MarkeA Marke B egal,
gleich gut gleich gut
0 عم مس Wot
صفحه 25:
Discussion
(EMOTIONAL)
(RATIONAL)
صفحه 26:
Discussion
۱- استفاده پیسی از
جاذبه عقلایی و جایگاه
یابی عقلایی
۲- استفاده کوکا از
جاذبه هیجانی و جایگاه
یابی هیجانی
صفحه 27:
چرا بازاربابی عصبی
رقابت روز افزون
تلاش بی وقفه برای مالکیت بر ذهن مصرف کنندگان
تبلیغات در حال افزایش
فشار بر مغازه داران توسط ویزیتورهای بیشتر و بیشتر رقبا
فرار از تبلیغات مصرف کنندگان
صفحه 28:
موانع به کارگیری نورومارکتینگ
*هزینه های زیاد و نیاز به مشارکت یک نورولوژیست و متخصص مفز
*جنبه های غیر اخلاقی
صفحه 29:
فرض مدل های سنتی: مصرف کننده پاسخگو, انسانی عقلایی و بدون
محدودیت ذهنی در ارزیابی و انتخاب گزینه ها است.
پرسشنامه های معمول فقط 7۵ (ذهن خودآگاه) از دانسته ها را مورد بررسی
قراد می دهند در حالی که ۸۹۵ از علل رفتار مورد غفلت واقع می شوند.
مصرف کنندگان حتی خودشان هم نمی دانند واقعا دلیل رفتا
ما بايد وارد مفز افراد شویم.
بررسی رفتار عینی مصرف کنندگان و بررسی LST pee بهترین روش
کشف دلایل رفتار آنها است.
صفحه 30:
مطالعه مغز انسانها
به:طور أخيلى باذ cathy قیبیش خامتن ازرمغز تحريك بی شود معيولا خون .با
ص ترى به لن قسمت منتقل مى شود. بنابراين دستكاههايى مثل
]ع با عكسى كه ار مفز تهیه مي كنتن می توانند قسمتهای تحویک شده
مغز را مشخص کنند.
۱ _ استفاده از دستگاههای ارزیلبی کننده حرکات چشم و مردمک و .. و تحریکات
پوستی و .
۲ رمز گشایی از چهره
صفحه 31:
> ne tH
عدم تفکر و تحلیل عقلایی زیاد توسط مصرف کنندگان
بازیابی اخساسات اخیر مصرف کننده در مورد برند و محصول در هنگام خرید توسط او.
عادات. نطرات اطرافیان» و تجربه شخصی به عنوان عوامل موثر بر ترجیح مشتریان
تضمیم گيری لحطه ای در هنگام شریده و احتمال قغییر تسمیم دررچند لحظه آثى.
اثر شرایط مثل دماء نوره رنگ و ... بر تصمیم گیری مشتری. به علاوه. سعی بر اقناع
منطقی مشتری باعث عقب نشینی مشتری می شود.
بازاریلبی و تبلیغات. بر ناخودآگاه مشتری لثر می گذارد و اگر از مشتری بپرسید که آيا
خريد شما نتیجه تبلیغات است. بدون اينکه بداند می گوید نه. زیرا تبلیغات بر ضمیر
ناخودآگاه مشتری اثر می گذا
تحلیل آگاهانه عمدتا در مورد خریدهای مهم رخ می دهد.
صفحه 32:
لثر نظاره گر (مثال دزدی مرد از زن و قتل او): مردم رفترا دیگران را نطاره می کنند. و
سپس بر آن اساس رفتار می کنند. رفتار ما تحت تاثیر نظاره دیگران است. اگر مردم ما
را نظارت نکنند. احتمالا طور دیگری رفتار می کنیم. کار بردها
نشان دادن مشتریان قبلی در وب سایت به مشتریان بالقوه
توضیح به مغازه دار بر رغبت در مورد خرید سایر مغازه داران آن محل از شرکت
تمایش نظر مثبت دیگران در مورد شرکت به مشتریان بالقوه.
استفاده از مشتریان فعلی در سایت و تیزرهای تبلیغلتی» حتی بدون اشاره به محصول و مقایسه
منطقی محصول با رقبا:
شنانایی و نمایتن.مخاطبان فعلی: محصولات شرکت.
انسانها در اعمال خود از قبیل خرید. به شدت به دنبال تایید گرفتن از دیگران هستند.
کودکان به سمت غذاهایی می روند که لوگوی آنها آشنا باشد.
صفحه 33:
. . استفاده از جاذبه های احساسی به جای جاذبه های منطقی
1 عدم تغییر بسته بندی محصولات به دلیل عدم احساس امنیت مغز قدیم
1 طراحی وب سایت مغز قدیم پسند:
آیا این چیز آشنا است؟ استفاده از چارچوب ثابت. زبان آشناء و سایر عناصر آشنا
آیا شرلیط برلیم ایمن است؟ سپولت حرکت در وب سایت و جانملیی درست امکانات
سايت
آيا مى توانم آن را ببينم؟ استفاده از تصاوير به شكل كافى در وب سايت
آیا مجبورم همین حالا اقدام كنم؟ مغز خزنده همانطور كه كفته شد. كند عمل است
و دیربه خود می جنبد. مكر آنكه احساس اظطرار كند. به نمليش كذاشتن بهترين
بيشتهادات در همان ابتداى نمايش.
صفحه 34:
* تبلیغات قبل از بازیهای حساس, به دلیل استرس زیاد مردم در هنگام دیدن
تبلیغات قبل از بازیهای حساس, چندان موثر نیستند. پس بهتر است قبل و
میان بازیهای حساس تبلیغاتی انجام نشود.
صفحه 35:
۱- تسهیل مشکل مشتری در انتخاب بین گزبنه ها (مغز قدیم از پیچیدگی تنفر
دارد)
تحقیق دانشگاه کلمبیا: قفسه ۶ نوع مربای متفاوت نسبت به قفسه ۲۴ نوع مربای
نسبتا مشابه ۱۰ برابر فروش بیشتری دارد.
بلید با پرسیدن سوالات مناسب از مشتری» تعداد گزینه های مناسب معرفی به او را
کاهش داد.
حذف گزینه های مشابه با قیمت نزدیک به هم
توضیح به مغازه داران در مورد کاهش گزینه های مشلبه و خرید محصولات متفاوت
شرکت ما
* _ چیدمان در فروشگاه به شکلی که گزینه های مثفاوت را به شکلی مشخص جدا کند.
* _ ارائه لیست منوی رستورانها؛ به شکلی که غذاهای متفاوت از هم قابل تمیز باشند.
صفحه 36:
۲- درخواستهای کوچک:
وقتی افراد در ایتد با درخواست کوچک مواجه می شوند. سپس در آیندهیا درخواستهای
بزرگتر راحت تر موافقت می کنند.
قبل از درخواست خرید از مشتری. می توان درخواست فروش امانی یا درخواستهای
کوچک دیگری داشت.
درخواست دریافت ایمیل مشتریان بالقوه بیمه قبل از فروش خدمات بیمه به آنها
درخواست یک لیوان آب از مشتری قبل از درخواست خرید توسط او.
فروش به مغازه داران در ابتدا با تعداد کم و سپس به مرور زمان افزايش تعداد فروش
برای داشتن افراد زیاد در مثلا کلوپ مشتریان شرکت. اطلاعات مورد نیاز برای ثبت آنها
در یک صفحه نخواهیم. بلکه در چند صفحه و در پایان هر صفحه از او تشکر کنیم و ...
يك بيج يك بيج عمل كنيم.
صفحه 37:
۲- کاهش نقاط درد
طبق بافته های دستگاه ۲/۱ در هنگام پرداخت پول برای خرید. همان
نقاطی از مغز تحریک می شود که در هنگام درد (مثل زدن سوزن) تحریک می
استفاده از دستگاههای کارت خوان برای دریافت پول از مشتریان و مغازه داران
عدم غافلگیری مشتری با هزینه های پنهان و جانبی (مثل هزینه سرویس در
رستورانها بدون درج در منوء یا مثل هزینه پست علاوه بر هزینه خرید کالا در
خرید های اینترنتی)
ارائه تایید مستحکم به خریدار در مورد ثبت نام موفق او و واریز موفق او و ارسال
اسنززام seg; ail
صفحه 38:
۴- توجیه قیمت:
ارائه دلیل برای ارزانتر بودن یا گرانتر بودن محصولاتمان نسبت به رقبا
قیمت بالاتر باعث دیدگاه مثبت نسبت به کیفیت محصول می شود.
توجیه قیمت از طریق مقایسه قیت محصول با سایر محصولاتی که مشتریان برای آن
خیلی راحته و زیاد هزینه صرف می کنند. توجیه قیمت کتاب با یک پیتزا برای کاهش
درد ناشی از پول خرج کردن برای کتاب
ارائه قیمت مرجع اولیه نسبتا بالا برای توجیه قي لات خودمان (مذاکره
نندگان حرفه ای در جلسات مزایده و .... معمولا در ابتدای جلسه قیمت مرجع بالایی
را در ذهن طرف مقابل جا می اندازند)
نشان دادن و تبیین فولید اقتصادی و غیر اقتصادی ناشی از داشتن محصول ما (مثلا با
داشتن دیلایت اگر ۶ مشتری به دلیل دیلایث به مغازه مشتری مراجعه کنند. سایر
نیازهای خود را هم از آنجا خواهند خرید و سود مغازه دار بیشتر خواهد شد).
صفحه 39:
۵- استفاده با عدم استفاده از اعداد و ارقام در بازارایابی:
orto dejo fa lade qi jae * كتده
از ۲۰ نفر ۱ نفر برنده خواهد شد. بهتر درک می شود تا ۵ برنده می شوند.
از ۵ مغازه دار یک مغازه دار جنس را می خرد؛ بهتر است از 7/۲۰ جنس را می
خرند. به دو دلیل. واه نفرات ملموس تر است و تعداد هم از درصد ملموس تر
صفحه 40:
۶- استفاده از داستان:
* مغز قدیم موضوعات و آموزه ها را در خلال داستان راحت تر می پذیرد تا به طور
آموزه های مستقیم و صریح.
*_ اگر مشتری از کیفیت محصولات ما ناراضی است. با یک داستان (داستان در
مورد رضایت سایر مشتریان از محصولاتمان) می توان کیفیت محصولات و
رضایت مشتریان از آنها را توضیح داد.
* _ استفاده از سناریوها و تیزرهای داستانی در تبلیفات
صفحه 41:
۷- استفاده از صفتهای مناسب برای محصولات:
*_برنج ۱۰ کیلویی خوش عطر گلستان
جوجه کباب بی استخوان ۲۰۰ گرمی پر ادویه
اینترنت پرسرعت ۱ مگا بایت بر ثانیه
۴ پنیر ۴۰۰ گرمی کپ دار تازه
صفحه 42:
۸- افزودن گزینه نا معقول برای افزایش تقاضای گزینه مورد نظر:
*_ اگر قیمت مصرف کننده کره حیوانی شکایت کردند. باید یک کره گیاهی با
قیمت مشلبه هم در کنار کره حیولنی باشد تا ارزش و قیمت کره حیولنی مناسب
تر به نظر برسد.
صفحه 43:
۹- راهکارهای بازاربابی عصبی برای فروش حضوری:
تحقیقات وینکلمن: دیدن لبخند توسط مشتری (فروشنده خنده رو یا عکس یک
فرد خندان) میل به خرید را افزایش می دهد.
تمجید از مشتری» رضایت او را از معامله افزایش می دهد.
تمرکز بر یک موضوع و محصول: مغز قدیم مشتری نمی تولند به طور هم زمان
بر چند موضوع تمرکز کند.
یان ترجیح می دهند از کسانی خرید کنند که شبیه خودشان است. اگر
فروش سازمانی و ارگانی انجام می دهید. بهتر است رسمی تر لباس بپوشید.
گزینه اول بیشتر از هر گزینه ای (حتی گزینه آخر) در ذهن می ماند.
صفحه 44:
۹- راهکارهای بازاربابی عصبی برای فروش حضوری:
* _ نمک گیر کردن مشتری: با باز کردن جنس و دادن بخشی از آن به مشتری؛
معمولا مشتری خود را متعهد به خرید خواهد دانست. مثلا ۱ پنیر خامه ای
٠ گرمی برای تست.
برخی مواقع مشتری را از خرید باز دارید. به آنها بگوپید که برخی اجناس و
خدمات به نفع آنها نیستند و بهتر است آنها را نخرند.
کاهش پشیمانی پس از خرید با دور کردن سایر گزینه ها: مثلا در لباس فروشی؛
ساير ها را يس از انتخاب يك لباسء از روی ویترین بردارید و در مورد
ساير كزينه ها اصلا حرفى نزنيد و حتى معليب آنها را هم نگویید و بلکه انتخاب
مشترى را به او تبريك بكوييد. يا در رستووان بعد از انتخاب غذاء منو را برداريد.
در واقع دور از دسترس ساختن ساير كزينه هاء آرامش احساسى را بيشتر مى كند.
صفحه 45:
-٩ راهکارهای باز
ریابی عصبی برای فروش حضوری:
تبدیل اعتراضات به درآمد: ۸۷۰ مشتریان معترض با دیدن پاسخ مسئولانه. به
مشتریان وفادار تبدیل می شوند.
اثر تجمعی در رضایت و نارضایتی: در اغلب مواقع رضایت و نارضایتی, نتيجه
تجمع موارد بسیار کوچک در طول زمان است.
تسهیل اولین خرید با دادن تخفیفات و جوایز (مثل جایزه پروموشن مصرف
کنندگان) و روش های دیگر» زیرا بیشترین مقاومت در اولین خرید رخ می دهد
و سپس بقیه خرید ها روان می شود.
قرارداد محصولات تخفیف دار و بسیار جذاب در ابتدای ورودی فروشگاه lp
شروع فرایند خرید و راه افتادن چرخ خرید مشتریان.
صفحه 46:
۹- راهکارهای بازاربابی عصبی برای فروش حضوری:
به دلیل اثر کمیابی بر تداعی ارزشمند بودن, اگر در برخی مواقع با کسری مواجه
شوید لثر مثبت هم خواهد داشت و بهتر است به مشتری بگویید که جنس موقتا
تمام شده است. اگر اجناس در مغازه مرجوع تاریخ گذشته می شهند. می توانید
در دفعات بعدی با لین دلیل که از جنس در انبار کم مانده است. جنس کمتری
Me بدهید.
قایسه طعم ۲ کلوچه و ۱۰ کلوچه یکسان. نشان داد که از نظر مردم
عبج حي ب الوه
آز
صفحه 47:
۹- راهکارهای بازاریابی عصبی برای فروش حضوری:
* از تبغیت از فیگران فر کاهش اخساین زیسکد نبهمغاوه دارن بگویی. al al bwbe pls a
محله از او خرید می کنند. تا ترس آنها از معامله با شما کاهش یابد.
۶ تشن دادن گزیته های گزانتر و ضعیق اقز در ابتاه با این کاز ابتدا یک مرجع :روانى: مر أذحجن
مشتری ایجاد می شود که گزینه های بعدی را با آن مقایسه می
* _ قیمتهای دقیق را نقل کنید: وجود اعداد اضافی به مشتری این اطمینان را می دهد که قیمت
گذاری به شکلی دقیق انجام شده است.
* از گزینه های دیگر به عنوان نقطه مرجع مصنوعی استفاده کنید:
* ذهن انسان در شرلیط تصمیم گیری سخت آزرده می شود. برای تسهیل تصمیم گیری مشتری, از
یک محصول دیگربا قیمت برابر و شرلیط نامناسیتر شرکت یا رقبابه عنوان نقطه مرجع مصتوعی
استفاده کنید.
صفحه 48:
۹- راهکارهای بازاربابی عصبی برای فروش حضوری:
گزینه های مشابه را کم کنید: در صورت داشتن سبد کامل, و ممانعت مشتری از
خرید. گزینه های مشلبه را ارلئه نکنید و فقط از هر گروه محصول مشلبه. یکی را ارائه
استفاده از قانون اثر معکوس: بهتر است بگوییم مشکله. اما شدنیه.
بهتر است بگوییم نمی تونم بگم محصول شرکت ما بهترین شرایط رو داره» اما
شرایطش از مشتریان شما بهتره.
صفحه 49:
صفحه 50:
Experimental Equipment
صفحه 51:
صفحه 52:
صفحه 53:
صفحه 54:
صفحه 55:
Cross-sectional Scan
صفحه 56:
صفحه 57:
صفحه 58:
صفحه 59:
صفحه 60:
Electromyography
صفحه 61:
Face Reading
صفحه 62:
Eye Tracking
صفحه 63:
صفحه 64:
صفحه 65:
صفحه 66:
صفحه 67:
Web imaues Macs News Vides Google Mail mats ¥ سس
Google «ss
10 of about 400,00 for usb key. (0.14 saconds)
Links مود
Fi
Branded With Your Company Lago
Orde Online Fare Diy Delve)
‘wiv USE FlshDvne couk
Usb key
وم سس له هو Kos
صفحه 68:
[1 ne mosey
و
same
مگ نی
1
ل cores
a Pac
مه دم ل
team
‘ensve cr member get acon sere ne
تسد دا با
GE, we vase cat conte
تیب
ero et تمعن
Speeds up your Cashflow
Speeory up ou sow per wwe we out
صفحه 69:
eee ae
wa) ey 3
1 oF
۱ a oe
aod
hee
صفحه 70:
صفحه 71:
most sensitive skin.
‘Start with ultra sensitive skin, add the chemicals and moisture
Of urine and stools, and you have diaper rash.
Baby diaper’s unique high-absorbency natural-blend cotton
padding provides cotton-soft, extra thick, gel-free protection
for you baby’s sensitive skin. The chlorine-free materials and
sorbent polymers is non-toxic and non-itvtating. Clinically
d and pediatrician recommended for babies with allergies
‘and sensitive skin
1f you are not satistied with the baby leakage protection, you will get your money hack. Read more about our leskiree guarantee at www: baby.com
صفحه 72:
اجرای بازاریابی عصبی در صنایع مختلف
صفحه 73:
Political Neuromarketing
US Presidential campaign
2008
صفحه 74:
Methodology
Voters’ brains were tested by fMRI while being
asked about different candidates and watching
.images and clips about each one
The subjects were 20 people (10male,
10female)
They scored candidates on the scale of 1 to 10
Their scores were compared with their
answers to the questionnaire.
صفحه 75:
Hillary Clinton
Her criticizers showed
signs of some
positive emotions.
She may be able to
attract hesitant
voters by a little
effort.
صفحه 76:
Barak Obama
* His pictures raise little
emotion (Neither
positive nor negative)
* His speeches attracts
men more than
women.
+ He should change his
speech tone to attract
more female
audience.
صفحه 77:
Automobile Industry
صفحه 78:
9
ی :1
صفحه 79:
Hundai Cap
90 peuple (IGwale , IGPewale) were ushed ty store of dPPeredt ports
oP Wanda cars. CCG was perPorved vic o cap
covered by elevirodes.
صفحه 80:
+ Brain waves were tested to see which parts of the cars could
result in positive or negative responses.
صفحه 81:
CHRYSLER
DAIMLER
Using fMRI , 12 male subjects were
tested to see the reaction when
looking at different models. ( small,
sport, ordinary models )
صفحه 82:
Brain reaction was much higher while looking at
sport models. Dopamine secretion was also
higher.
صفحه 83:
Food Industry
صفحه 84:
۲۲۱۲۵۱۵۷ Chips
Packages with Beige color doesn’t stimulate the
part in brain cortex responsible for regretting.
صفحه 85:
Pricing Test
Contestants were willing to buy the whe
bottle which they were told to have the
higher price.
صفحه 86:
Neurocinema
صفحه 87:
صفحه 88:
بازاریابی حسی
صفحه 89:
تعریف بازاریابی حسی:
بازاریابی حسی اشاره به درگیر کردن تمامی حواس ۵ گانه
مستریان در خرید و ارائه حس مطلوب به مشتریان در
زمینه حواس ۵ گانه اصلی است.
صفحه 90:
بو
۴ /۷۵ احساسات ما به بویی که حس می کنیم. بستگی دارد.
ثبت یک بوی خاص توسط برخی برندها
دو برابر شدن فروش فروشگاه با استفاده از بوی وانیل
استفاده از بو در داخل خودروها برای بهبود احساس مشتریان در هنگام خرید
صفحه 91:
صدا:
ثبت یک صدای خاص به نام شرکت
ثبت صداری خوردن کورنفلکس به نام شرکت کیلاگ
ثبت لحن صدای تیزرهای تبلیغاتی اینتل توسط آن شرکت
موسیقی با صدای بلند. باعث حرکت سریع تر مردم در فروشگاه
موسیقی پاپ با ریتم آرام. افزایش میل خرید و افزایش میل ماندن در فروشگاه و
یک لحظه پیدایش حس خرید.
تنها 1/۴ از شرکتهای ۵۰۰ شرکت برتر فورچون. یک صدای خاصی را برای خود
ثبت کرده اند.
صفحه 92:
بینایی و رنگ:
اعصاب دیداری ۲۵ برابر سریعتر از اعصاب شنیداری هستند و مستقیما به مفز قدیم هم متصل
واژگان با مغز جدید تحلیل می شوند و تصاویر با مغز قدیم
پس از گذشت ۷۲ ساعت از شنیدن کلمات شفاهی, فقط ٠١ به ياد مى مانند.
اما پس از گذشت ۷۲ ساعت از دیدن, ۶۵ از دیده ها به یاد می مانند.
,07 کل اطلاعات مکتسبه افراد. از طریق بینایی است.
حتما تصویر محصولات (و به ویژه تصویر محصولات جدید) را در هنگام ویزیت نشان دهی
ترجیحا از تصاویر سه بعدی ساده و به ویژه متحرک استفاده کنید
استفاده از پاور پوینت در جلسات مذاکره
پیش خدمتهایی که رنگ قرمز می پوشند. انعام بیشتری دریافت می کنند.
أثر مثبت رنك قرمزء بر میزان خرید آن لاين
صفحه 93:
لامسه:
کاغذی. علاقه مردم به لمس کتاب است.
اثر مثبت امکان لمس محصول در فروشگاه بر میزان فروش محصول.
صفحه 94:
pc ايش مى دهد.
All, ail
امكان نيل به توافق را
ساده. امکان نیا
یک پذیرایی
صفحه 95:
.١ استفاده از بازاربلبی حسی در تمامی نقاط تماس مثل سالن انتطار
ag
۲ در گیر کردن تمامی حواس ممکن در نقاط تماس (مثل پذیرایی.
موسیقی. رنگ. تصاویر و ... در تمامی نقاط تماس)
۳ حفظ ثبات رویه در تمامی ابزارهای حسی
صفحه 96:
شاد و سالم باشد.