بازاریاب فروشگاه مجازی
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
برچسبهای مرتبط
- ارتباط با مشتری
- بازاریاب فروشگاه مجازی
- بازاریابی موتورهای جستجو
- بازاریابی واسطهگری
- بازاریابی ویروسی
- بررسی رسانههای اجتماعی و بازاریابی
- پاورپوينت بازاریاب فروشگاه مجازی
- پاورپوینت بازاریاب فروشگاه مجازی
- تبلیغ آنلاین
- تجارت الکترونیکی
- تکالیف و پروژه دوره بازاریابی فروشگاه مجازی
- دانلود پاورپوینت
- دانلود پاورپوینت رایگان
- دانلود رايگان پاورپوينت
- طراحی و توسعه وب سایت فروشگاه
- مدیریت ارتباطات با مشتری
امتیاز
بازاریاب فروشگاه مجازی
اسلاید 2: دوره آموزشی: بازاریاب فروشگاه مجازیمدرس: مهندس ساسان جعفرنیاکارشناس ارشد کشاورزی با بیش از دوازده سال سابقه فعالیت در محیط وب موسس اولین آموزشگاه و سایت اینترنتی آموزش کشاورزی در ایران با نام سبزایران مولف و مترجم 20 عنوان کتاب آموزشی و کاربردی و تدوین بیش از 70 عنوان استاندارد آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشورsjafarnia@yahoo.com www.timetochange.ir2
اسلاید 3: سرفصل دوره بازاریاب فروشگاه مجازیبازاریاب فروشگاه مجازی شغلی است در حوزه خدمات و شامل تواناییهای تبلیغ آنلاین، بازاریابی ویروسی، بازاریابی ایمیلی و بررسی رسانههای اجتماعی و بازاریابی با رویکرد ارتباط با مشتریان میباشد.
اسلاید 4: سرفصل دوره آموزش1- طراحی و توسعه طرح بازاریابی برای فروشگاههای مجازی2- بازاریابی از طریق پست الکترونیکی email marketing3- تبلیغ آنلاین4- بازاریابی واسطهگری5- بازاریابی موتورهای جستجو6- بازاریابی رسانههای اجتماعیsjafarnia@yahoo.comWWW.TIMETOCHANGE.IR
اسلاید 5: سرفصل دوره آموزش7- بازاریابی ویروسی8- طراحی و توسعه وب سایت فروشگاه9- بررسی و آنالیز وب سایت و بهینه کردن آن10- مدیریت ارتباطات با مشتری11- تحقیقات بازاریابیsjafarnia@yahoo.comWWW.TIMETOCHANGE.IR
اسلاید 6: تکالیف و پروژه دوره بازاریابی فروشگاه مجازی1- ایجاد یک وبلاگ یا سایت با عنوان بازاریابی فروشگاه مجازی توسط کارآموز در ابتدای دوره (لینک وبلاگ ایمیل شود)2- جستجو در مورد موضوعات سرفصل دوره آموزشی ارسال مطالب3- به روز کردن وبلاگ با مطالب گردآوری شده و تبادل لینک و ...4- تهیه 50 سوال تستی چهار گزینه ای با جواب از مطالب ارائه شده در کلاس و تحویل آنها تا قبل از اتمام دوره.5-ارائه سمینار از یکی از سرفصلهای دوره در کلاس برای کارآموزان. 6- تلاش برای ارتقاء رتبه وبلاگ در گوگل و الکسا با توجه به مطالب کلاس بازاریابی فروشگاه مجازیsjafarnia@yahoo.com6
اسلاید 8: برخی از منابع1- مرجع کامل بازاریابی الکترونیکی ترجمه: دکتر یعقوب فرجامی و مهندس رامین مولاناپور2- استراتژیهای کسب و کار الکترونیکیترجمه: سمیه میرزایی و هابیل چگنی 3- مفاهیم بازاریابی الکترونیکیتالیف: مهندس محمدرضا شیخ بهائی4- رویکردی نو در طراحی و ارزیابی وب سایتهای تجارت الکترونیکیتالیف و ترجمه: مهندس ابوالفضل شرافت
اسلاید 9: برخی از منابع5- بازاریابی الکترونیکی با رویکردی بر ارتباط با مشتریانتالیف: مهندس محمدرضا شیخ بهائی6- تجارت الکترونیکیتالیف: دکتر محمد فتحیان، مهندس رامین مولاناپور7- تعاریف، موانع و راهکارهای تجارت الکترونیکیتالیف: دکتر پیام حنفی زاده
اسلاید 10: 8- مرجع کامل تجارت الکترونیک (طراحی، ساخت و پیاده سازی کسب و کارهای مبتنی بر وب)ترجمه: دکتر مریم کامرانی9- بازاریابی الکترونیک (اصول، مفاهیم، کاربردها)تالیف: عبدالحمید ابراهیمی، امید مهدیه10- تجارت الکترونیک (اصول، مفاهیم، کاربردها)تالیف: عبدالحمید ابراهیمی، امید مهدیهwww.timetochange.irبرخی از منابع
اسلاید 11: 11
اسلاید 12: 12مفاهيم اوليه کسب و کارany good e-business has to be a good business.هرکسب و کار الکترونیکی خوبی میتواند کسب و کار خوبی باشد.
اسلاید 13: كسب و كار تعريف : كسب و كار عبارت است از خريد و فروش كالا ها ، توليد كالا يا عرضه ي خدمات به منظور بدست آوردن سود است.
اسلاید 14: 14اصول چهار گانه کسب و کار:دانستن نام محصول هاي مختلفدانستن نام شرکت هاي مختلفدانستن نام بنيانگذاران شرکت ها و نحوه موفقيت آنهاداشتن مهارتهاي لازم
اسلاید 15: نگاه کسب و کارانه:حساس شدن نسبت به محيط اطراف خود در زمينه انواع کسب وکار www.timetochange.ir
اسلاید 16: 16
اسلاید 17: 17پنج مهارت کسب وکار آينده ساز:مهارتهاي مديريتي (ارتباطات,تصميم گيري,کارگروهي و سرپرستي)دانستن زبان خارجي (به خصوص زبان انگليسي)مهارتهاي مالي و اقتصادي (هزينه وسود,نگاه اقتصادي و آشنايي با اصول حساب داري)مهارتهاي بازاريابي (خريد,فروش,مفاهيم بازار و بازاريابي)مهارت استفاده از فناوري اطلاعات (آشنايي با رايانه,توانايي کار و جست وجو در اينترنت)
اسلاید 18: 18
اسلاید 19: 19
اسلاید 20: 20
اسلاید 21: تجارت الكترونيك و بازاريابي الكترونيكیE – CommerrceE-Marketing
اسلاید 22: تعریف تجارت الکترونیک (EC)به روند خرید، فروش، انتقال یا تبادل محصولات، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت گفته می شود یا بطور کلی به هر گونه مبادله تجاری کالاها و خدمات و کلیه فعالیتها و سازوکار مرتبط با آن از طریق اینترنت یا سایر وسایل ارتباطی که بصورت آنلاین صورت می گیرد تجارت : مبادله پول با کالا و خدمات می باشد و هرگونه داد و ستد و خرید و فروش را در بر می گیرد که اگر این مبادله در بستر اینترنت بصورت الکترونیکی صورت گیرد، تجارت الکترونیک شکل گرفته است.
اسلاید 23: تصویر تجارت الکترونیک در ایران و جهان
اسلاید 24: 24
اسلاید 25: 20 کشور برتر جهان از نظر تعداد کاربر در سال 201325
اسلاید 26: 26
اسلاید 27: 27
اسلاید 29: 29
اسلاید 31: 31
اسلاید 33: 33
اسلاید 34: 34
اسلاید 35: 35
اسلاید 36: 36
اسلاید 37: 37
اسلاید 38: تعریف کمیسیون اروپا (1997) پردازش و انتقال الکترونیک داده ها شامل : متن، صدا و تصویر است و فعالیتهای گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیک کالاها و خدمات و تحویل فوری مطالب دیجیتال و انتقال الکترونیک را شامل میشود.
اسلاید 39: تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاههای مختلفارتباطات: تحویل کالا، خدمات، اطلاعات یا پرداختها از طریق شبکه های کامپیوتری یا هر وسیله الکترونیکی دیگرتجارت: قابلیت خرید و فروش محصولات، خدمات و اطلاعات را در در اینترنت و از طریق سلیر سرویسهای آنلاین ارائه می دهدفرایندهای کسب و کار: استفاده از تکنولوژی جهت خودکار نمودن معاملات تجاری و گردش کار مربوط به آن
اسلاید 40: تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاههای مختلفخدمات : ارائه خدمات مطلوب جهت جلب رضایت مشتریان و فروشندگان و در نتیجه کاهش هزینه های خدمات و تسریع در تحویل و پشتیبانی آموزش: یادگیری آنلاین را ممکن ساخته و به آموزش در مدارس، دانشگاهها و سایر سازمانها کمک می کندمشارکت: چارچوبی برای همکاری در داخل سازمان و یا بین سازمانهای مختلف اجتماعی: محلی برای گردهمایی اعضا برای آموزش، انجام معاملات و همکاری است
اسلاید 41: روند رشد تعداد کاربران اینترنت
اسلاید 42: تاريخچه تجارت ا لكترونيكي ترکيب تجارت و الکترونيک از سال 1970 آغاز شد. در 26 اکتبر 1993 ، بيل کلينتون رئيس جمهور آمريکا، با امضاء يک دستورالعمل دولت فدرال را موظف کرد که در کمترين زمان ممکن تجارت الکترونيکي را براي خريد و فروش کالاها در سطح آمريکا به شکلي عملي درآورد.طبق اين دستورالعمل، چهار مرحله براي راه اندازي تجارت الکترونيکي تعيين شد:تا قبل از مارس 1994، بايد ساختار و معماري يک تجارت الکترونيکي که قابل استفاده در سطح ايالات متحده باشد، تعيين گردد.تا قبل از سپتامبر 1994 ، يک تجارت الکترونيکي اوليه که دولت فدرال و توليد کنندگان خصوصي را قادر به تبادل اطلاعات باشند.تا قبل از جولاي 1995 ، يک سيستم کامل تجارت الکترونيکي اوليه در سطح کشور پياده سازي شود.تا قبل از ژانويه 1997 يک سيستم کامل تجارت الکترونيکي با تمام قابليتهاي ممکن در سطح کشور پياده شود.
اسلاید 43: تاریخچه تجارت الکترونیک با دو پدیده سازگار است: الف) اینترنتب) تبادل اطلاعات الکترونیکی EDI (Electronic data interchange)43
اسلاید 44: ابعاد تجارت الکترونیکمحصول (خدمت فروخته شده)Productفرایند فروش Processعامل تحویل (واسطه)Agent
اسلاید 45: تجارت الکترونیکی ناخالصاگر حداقل یک وجه دیجیتال وجود داشته باشد مثال : خرید کامپیوتر از وبسایت شرکت DELL و یا خرید کتاب از وبسایت amazon.com(محصول بصورت فیزیکی ارسال می شود)www.timetochange.ir
اسلاید 46: تجارت الکترونیکی خالصمحصول، ارسال، پرداخت و انتقال به خریدار تماما بصورت دیجیتال صورت می گیردمثال: خرید کتاب الکترونیکی از amazon.com و یا خرید نرم افزار از buy.com
اسلاید 47: 47www.timetochange.ir
اسلاید 48: مزایای تجارت الکترونیکمزایای سازمانمزایای مصرف کنندگانمزایای جامعه
اسلاید 49: مزایای سازماندسترسی جهانیکاهش هزینه هابهبود زنجیره تامین (انبارداری و تاخیر در ارسال حداقل می شود مثلا در خودرو سازی با customize می توان در هزینه های انبارداری صرفه جویی کردافزایش ساعت کار : 24/7تنوع محصولات: با استفاده از customization مانند وبسایت شرکت dellمدلهای کسب و کار جدید : مثلا ترکیب خرید گروهی با مناقصه نمونه ای از مدلهای جدید است ارائه محصولات بسیار ویژه : فروشگاهی که فقط اسباب بازی سگ فروخته و برخی محصولات که سطحی از گمنامی را ایجاد می کند
اسلاید 50: سرعت عرضه به بازار : زمان بین پیدایش یک ایده و عرضه آن را به بازار کاهش می دهدهزینه های پایین تر برقراری ارتباطخرید کارآمد : خرید الکترونیکی باعث کاهش هزینه های مدیریتی تا 80%، قیمت بین 5 تا 15% ، و چرخه زمانی بیشتر از 50% می شودبهبود روابط مشتریان : شخصی سازی ارتباطات، محصولات و خدمات و افزایش رضایت و وفاداری می شودارائه اطلاعات بهنگام از طریق شرکت : شفاف سازی و بروز کردن قیمتها در هر لحظه عدم نیاز به مجوزهای کسبو کار و پرداخت هزینه های مربوطهمزایای دیگر : اصلاح تصویر شرکت، کاهش بوروکراسی، کاهش هزینه های حمل و نقل و انعطاف پذیری در معاملات و ......50مزایای سازمان
اسلاید 51: مزایای مربوط به مصرف کنندهحضور در همه جامحصولات و خدمات بیشترمحصولات و خدمات سفارشیمحصولات و خدمات ارزانترارسال فوریدسترسی به اطلاعاتشرکت در مزایده ها : مشتریان می توانند اقلام کلکسیونی را یافته و حتی آنها را با اقلام خود معاوضه نمایندانجمن های الکترونیکی : مشتریان می توانند در این انجمنها عقاید خود را مبادله کنند و از تجربیات هم با خبر شوندمعافیت از مالیات بر فروشحذف واسطه ها و کاهش قیمت
اسلاید 52: 52
اسلاید 53: مزایای مربوط به جامعهرفاه اجتماعی: ترافیک کمتر و آلودگی هوای کمتراستانداردهای بالاتر زندگی: قیمتها پایینتر ارائه می شوند و افراد بیشتری با استطاعت کم قدرت خرید می یابندامنیت ملی : باعث ارتباطات و همکاری بهتر و تفسیر اطلاعات بهینه تر می شودافزایش امید به زندگی برای فقرا: مردم کشورهای جهان سوم و مناطق فقیرنشین می توانند از محصولات و خدماتی بهره مند شوند که در گذشته وجود نداشتند (اخذ مدرک تحصیلی یا تخصص)دسترسی به خدمات عمومی: مراقبتهای پزشکی، آموزش و پرورش و توزیع خدمات اجتماعی با هزینه پایینتر و بهتر www.timetochange.ir
اسلاید 54: محدودیتهای تجارت الکترونیک (تکنولوژیک)1-فقدان استانداردهای جهانی برای تعیین کیفیت امنیت و اعتماد2-پهنای باند موجود برای ارتباطات سیار بخصوص برای تجارت سیار کافی نیست3-ابزارهای ساخت نرم افزار هنوز در حال رشد و تکامل هستند4-یکپارچه سازی اینترنت و نرم افزار تجارت الکترونیک با برخی از برنامه های کاربردی و پایگاههای داده موجود بسیار مشکل است5-علاوه بر سرورهای شبکه به سرورهای خاص وب نیز نیاز است6-دسترسی به اینترنت هنوز گران و یا ناکارآمد است7-سفارش گیری به مقیاس بالا در مدل B2C نیاز به انبارهای خاص و خودکار سازی شده دارد
اسلاید 55: محدودیتهای تجارت الکترونیک (غیر تکنولوژیک)نگرانی های امنیتی در مورد اطلاعات محرمانه از سوی مشتریانعدم اطمینان به تجارت الکترونیکی و فروشندگان نا آشنا مسائل حقوقی و دولتی از جمله پرداخت مالیات هنوز حل نشده استبرخی مزایای آن مثلا در زمینه تبلیغات هنوز ناشناخته استقابل لمس نبودن کالا عدم اطمینان برخی افراد به معاملاتی که از کاغذ استفاده نمیکنددر برخی موارد تعداد فروشندگان و خریدارانی که برای یک معامله سودآور تجارت الکترونیک نیاز است کافی نمی باشدکلاهبرداری آنلاین رو به افزایش استبدلیل شکست سایتهای متعدد نمی توان براحتی اعتماد مشتریان را جلب کرد
اسلاید 56: کسب و کار الکترونیکاگر تجارت الکترونیک خرید و فروش کالا در در قالب اینترنت باشد، کسب و کار الکترونیک ایجاد بستر و سازوکار مناسب جهت انجام این این فرایند بصورت بهینه استکسب و کار الکترونیک علاوه بر فعالیتهای خرید و فروش شامل فعالیتهای دیگری مانند: نوع ایجاد ارتباط با مشتری ، شیوه های عرضه، برنامه ریزی و ایجاد تشکیلات مورد نیاز نیز می باشد فرمول کسب و کار الکترونیک: EB=EC+CRM+SCM+ERP+BI
اسلاید 57: E-Business Modelمدل کسب و کار الکترونیکیE-Business ModelStrategic PlanningKnowledge ManagementWeb ServiceIT Infrastructureسرویس وبزیرساخت آی تیمدیریت علمبرنامه راهبردیwww.timetochange.ir
اسلاید 58: ERPاز طریق این سیستم، تمامی زیربخشهای مرتبط با تجارت از قبیل بازرگانی، تولید، فروش، بازاریابی، توزیع، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، مدیریت انبار، و .. بصورت یکپارچه با هم ارتباط خواهند داشت.اغلب نرم افزارهای ERP پس از دریافت سفارش مشتریان از اولین مرحله تا آخرین مرحله آن را هدایت نموده و مشتریان سریعتر جنس خود را دریافت می کنندتمامی زیرسیستمها اطلاعات خود را در اختیار سیستم ERP قرار می دهند و علاوه بر استفاده از امکانات آن در حیطه خود نیز دارای استقلال هستند
اسلاید 59: SCMمدیریت زنجیره تامین شامل فرایند برنامه ریزی، اجرا و کنترل در تمامی جابجایی ها جهت ذخیره مواد اولیه، تولید، موجودی و محصول نهایی از شروع تا پایان را در بر می گیرد.بطور ساده زنجیره تامین به تمامی فعالیتهای مرتبط با جریان تبدیل کالا از مرحله ماده خام تا تحویل به مشتری و نیز جریانهای مرتبط به آن را شامل می شود.
اسلاید 60: CRMهدف اصلی CRM استفاده از تکنولوژی و همچنین منابع انسانی جهت درک درست نسبت به مشتری ، اهداف تجاری و همچنین دید بهتر در جهت ارتقای موقعیت شرکت استبطور کلی CRM به تمامی فرایندهای تکنولوژیکی که سازمان از آن به منظور شناسایی، انتخاب، بدست آوردن، توسعه و حفظ ارائه خدمات بهتر به مشتریان مورد استفاده قرار می دهند، اطلاق می شوداصول CRM:هدف گذاری برای تک تک مشتریانجذب و حفظ وفاداری مشتری از طریق ارتباط شخصیانتخاب مشتری بر اساس مفهوم ارزش طول حیات مشتری
اسلاید 61: رابطه بين مفاهیم بازاريابي الكترونيكي ، تجارت و كسب و كار الكترونيكيبازاریابی اینترنتیبازاریابی الکترونیکیتجارت الکترونیکیکسب و کار الکترونیکی
اسلاید 62: مفاهیم اینترنت، اینترانت و اکسترانتنوع اطلاعاتدسترسیکاربران عمومینوع شبکهکلی، عمومی و تبلیغاتینامحدودهر فردی با دسترسی تلفنی یا شبکه ایاینترنتخاص، سازمانی و خصوصیخصوصی و محدودفقط کارمندان مجازاینترانتاطلاعات مشترک در گروههای همکار مجازخصوصی و محدود برای شرکای خارجیگروههای مجاز از شرکتهای همکاراکسترانت
اسلاید 63: انواع تجارت الکترونیکBUSINESSCONSUMERADMINISTRATIONGOVERNMENTBUSINESSB2BB2CB2AB2GCONSUMERC2BC2CC2AC2GADMINISTRATIONA2BA2CA2AA2GGOVERNMENTG2BG2CG2AG2G
اسلاید 64: توضیح برخی مدلهای پرکاربردB2B: تجارت فروشنده با فروشنده تمام اعضای این دسته تاجر یا سازمانهای تجاری هستند. امروزه بیش از 85% از تجارت الکترونیک از این نوع است. B2B درجایی استفاده میشود که بخواهیم خرید و فروش عمده را به کمک تجارت الکترونیکی انجام دهیم و خارج از حیطه خـرده فروشـان عمل نماییم. C2B: در تجارت الکترونیکی B2C در یک طرف معامله، تولیدکننده ( فروشنده) محصول و در طرف دیگر، خریدار (مصرف کننده نهـایی) قرار دارد.بیشترین سهم در انجام تجارت الکترونیکی از نوع B2C است که به معنای خرده فروشی میباشد.
اسلاید 65: توضیح برخی مدلهای پرکاربردC2C: هریک از مصرف کنندگان مستقیما با سایر مصرف کنندگان در ارتباط هستند (مانند افرادی که لوازم خانگی یا یا اتومبیل یا را از طریق پیامهای تبلیغاتی در اینترنت بفروش می رسانند یا تبلیغات در مورد خدمات شخصی و فروش اطلاعات تخصصی .EBAY بزرگترین نمونه اولیه مدل C2C میباشد. EBAY خود چیزی نمیفروشد و به عنوان واسطی بین خریداران و فروشـندگان عمل میکند. به عنوان مثال، EBAY اجازه میدهد که فروشنده قیمت اولیه خود را در حراجی قرار دهد و سپس شرکت کننـدگان در حراج قبل از اتمام مدت باید روی کالای به حراج گذاشته شده اظهار نظر کنند.سایتهای اینترنتی دیگر مانند AUTOBYTEL و CARSMART نمونه هایی از مدل C2C میباشند. به دلیـل نـاچیز بـودن هزینـه تبلیغات در اینترنت، استفاده از مدل C2C برای فروش کالاها مورد توجه قرار گرفته است.
اسلاید 66: موقعیتجهت برنامه ریزی کارآمد بازاریابی الکترونیکی خود برای پیش بینی نتایج، باید درباره کاربرد فعلی اینترنت و گرایش های آتی تحقیق کرد. در ادامه منتخبی از خدمات رایگان و پولی را برای کمک به تحلیل بازار الکترونیکی خلاصه میکنیم. 66شرحسرویس سرویس رایگانی تحت مالکیت آمازون که رتبه بندی ترافیک سایتهای مجزا را در مقایسه با تمام سایتها فراهم میکندAlexa (alexa.com)ابزاری رایگان compete.com سایت راه هم ببینید
اسلاید 67: 67شرحسرویسسرویس پولی که در برخی کشورها برای مقایسه مخاطبان و جستجو / استفاده از سایت در دسترس است. از طریق پایش برای سایتهای متفاوت(IP)ترافیک کارمیکند ISP از طریق Hitwise (Hitwise.com)ابزاری پولی ولی تحقیق رایگان آن در weblogs.Hitwise.comآدرس: در دسترس استسرویس پانل مبتنی بر کاربران خانگی و اداری که با ردیابی وب خود توسط نرم افزار موافق هستند. رتبه بندی بالا در سایت ها در کشورهای مختلف را نشان میدهد.Netratings (Netratings.com)ابزاری پولی
اسلاید 68: 68شرحسرویسابزارهایی مانند گوگل کیورد و گوگل ترافیک میتوانند برای ارزیابی محبوبیت نشانهای تجاری و محصولات انها استفاده شوند که بوسیله میزان عبارت جستجوی تایپ شده در گوگل و سایر موتورهای جستجو منعکس میشوند.ابزارهای تحلیل عبارت کلیدی جستجو. تفسیر آن در آدرس: (davechaffey.com)www.timetochange.ir
اسلاید 69: اکثر مشتریان بیشترین بخش از زندگی خود را در دنیای مجازی صرف میکنند. آنها از ابزارهای خودکار برای یافتن محصولاتی استفاده میکنند که نیازهای شما را بهتر برآورده می سازند. بازاریابان باید تقاضای مصرف کنندگان برای خدمات آنلاین را تحلیل کرده و به نیازهای مشتریان در این دنیای ارتباطات جدید پاسخ دهند.69
اسلاید 70: موقعیت گزینه هایی برای ارتباط آنلاین بین سازمان و مشتریانش70
اسلاید 71: نکته عملی بازاریابی الکترونیکیاگر نیاز به الگو یا اسکریپت های پست الکترونیکی و وب منبع دارید، استفاده از سایتهایی مانند www.elance.com و www.guru.com یا scriptlance.com ارزشمند هستند.71
اسلاید 72: نکته عملی بازاریابی الکترونیکیبازاریابان زیرک وب، اهمیت ساخت یک استراتژی ارتباطی یا تماس چند کانالی یکپارچه را درک میکنند که ارتباطات اختصاصی با مصرف کنندگان را بوسیله آگهی های جستجو، پست الکترونیکی و تبلیغات و توصیه های وب میسر می سازد. هر تعامل یا پاسخ مشتری به یک ارتباط باید با مجموعه ای از ارتباطات مربوط بهم دنبال شود که بوسیله ترکیب درستی از کانالها( وب، پست الکترونیکی، تلفن، پست عادی) محقق میشود تا موجب ارسال پاسخ یا گفتگوی بیشتر گردد.72
اسلاید 73: 73
اسلاید 74: 74
اسلاید 75: موقعیت - بازاریابی الکترونیکی ناشیانهشناسایی، پیش بینی و برآورده ساختن نیازهای مشتری، مفاهیم ساده ای هستند. بازاریابی الکترونیکی ضعیف این عواقب را به دنبال دارد: سایت های شکست خورده، تحویل کالاها با تاخیر، پاسخ های نامناسب و یا عدم پاسخ ...75
اسلاید 76: ناشیانه بودن بازاریابی الکترونیکی موجب افزایش نرخ از دست دادن مشتریان می شود.76مخاطب اشتباهپیام بازاریابی مبهمبارگذاری صفحه کندظاهر و احساس ناخوشایندپیمایش سایت نامناسبعدم وجود اطلاعات موجودیانتخاب نامناسبقیمت غیررقابتیهزینه حمل و نقل بالاخطای اعتبار کارتعدم هشداردهی از طریق پست الکترونیکیتحویل ناموفقدلایلاز دست دادن مشتریان عمق رابطهwww.timetochange.ir
اسلاید 77: کسب وکار الکترونیکی چيست؟77به کسبوکاري گفته ميشود که به صورت الکترونيکي و از طريق شبکه اينترنت انجام مي پذيرد.
اسلاید 78: 78مزاياي انتخاب کسب وکار اينترنتي:راه اندازي سادهسرمايه گذاري مالي اندکظرفيت رشد زيادساعات کاري انعطاف پذيررقابت با بزرگانارتباط ساده با مشتريقابليت مکانيزه کردن کارها www.timetochange.ir
اسلاید 79: 79عوامل اساسي موفقيت در کسب وکار هاي اينترنتي:انتخاب کاري که آن را بلديد (کننده آن کار هستيد)***انتخاب کسب وکار مورد علاقهآگاهي,دانش ومهارت لازمتلاش و پشتکاردلايل شکست کسب وکارهاي اينترنتي:شتاب زدگينداشتن مهارت کافي
اسلاید 80: دسته بندي پايه انواع كسب و كارهاي اينترنتيمدل واسطه گريمدل تبليغاتمدل واسطه گري اطلاعاتمدل خريد و فروش (تجارت)مدل توليد كنندهمدل ارتباطي(Model Affiliate)مدل جامعه مجازيمدل عضويتيمدل مقدار استفاده
اسلاید 81: 81توسعه يک محصول يا خدمت خاص جهت بازار انتخاب شدهانتخاب يک محصول براي بازار آنلاين چهار حالت دارد:خودتان توليد کننده يک محصول انحصاري هستيد.شما امتياز فروش يک محصول خاص را داريد.در برنامه هاي فروش مشترک Affiliate Programsخدمات خاصي را از طريق اينترنت ارائه مي دهيد.
اسلاید 82: 82خصوصيات محصولات انتخاب شده:کيفيترقابتمعرفي و ارتقاي سادهکم هزينه و پر سودموجودي دائميمزيتاستفاده راحتبي خطر و قانونيحمل ونقلانبار و نگهداريwww.timetochange.ir
اسلاید 83: تحقیقاستراتژیبرندسازیمحتواتبلیغات آنلاینبازاریابی درونیبازاریابی شبکههای اجتماعیبازاریابی اینترنتیبازاریابی ایمیلیدایرکتوریها و لیستهابازاریابی موتورهای جستجوطراحیپیشرفتبلاگهاواسطههاتبلیغات شبکهنشر مطالبگزارششبکه های اجتماعیمقالاتبلاگ نویسیاشتراک گذاری محتوامقدارگسترشلیستهای پولیلیستهای رایگانسئولیست هاپرداخت به ازاء کلیکطراحی/توسعهپورتالهاتولید مخاطبامتیازها و نظرهاوب سایتwww.timetochange.ir
اسلاید 84: تبلیغات در بازاريابي اينترنتياينترنت روش كم هزينه اي را براي فروشنده جهت داشتن ارتباط مستقيم و مداوم با مشتري ايجاد مي کند. تبلیغات مطابق سلیقه و دلخواه مشتری يكي از دلايل عدم موفقيت شركتهاي دات كام، سرمايه گذاري كلان آنها در بازار يابي انبوه جهت تبلیغات (Promtion) ماركهاي الكترونيكي بوده است. براي مديريت كارا و موثر ماركهاي الكترونيكي، شركتها بايد از استراتژيهاي تبلیغات (Promtion) نوين استفاده كنند.شهرت Brand در بازاريابي الكترونيكي نيز همانند بازار يابي سنتي همچنان وجود دارد و حتي اهميت بيشتري يافته است.
اسلاید 85: اصطلاحات مرتبط با تبلیغات اینترنتیAD VIEWS: تعداد دفعاتی که یک کاربر در زمانی خاص به صفحه ای که در آن بنر تبلیغاتی قرارا دارد مراجعه کرده باشد که به آن PAGE VIEW نیز می گویندBUTTON: یک بنر تبلیغاتی کوچک است که با کلیک آن کاربر به سایت آن شرکت متصل می شودCLICK THROUGH: یا CLICK AD تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر برای رویت یک بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود، ثبت شده و شمارش می شود
اسلاید 86: اصطلاحات مرتبط با تبلیغات اینترنتیCPM: COST PER THOUSAND IMPRESSIONS هزینه ای است که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کندCONVERSION RATE: تعداد کاربرانی که از سایتها خرید میکنند را در قالب درصد بیان می کندHIT: هر گونه درخواست برای دیدن اطلاعات از یک فایل یا صفحات وب است که معمولا برای نشان دادن شهرت و محبوبیت یک سایت و مشخص کردن سایتی که در یک زمان مشخص بیشترین بازدید کننده را دارد بکار می رود
اسلاید 87: اصطلاحات مرتبط با تبلیغات اینترنتیVISIT: مراحل گوناگون یک درخواست را که توسط کاربر برای مشاهده یک سایت و یا صفحات وب صورت می گیردTIMEOUT : مدت زمانی را که یک بازدید کننده برای ارائه درخواست خود در یک وبسایت می گذراند می گویند که معمولا بین 15 تا 30 دقیقه است .UNIQUE VISIT: شمارش تعداد بازدید کنندگان یک سایت بدون در نظر گرفتن تعداد صفحاتی است که وی در هر بازدید خود مشاهده کرده است STICKNESS: هر چه زمان صرف شده در یک سایت توسط کاربر بیشتر باشد چسبندگی و جذابیت بیشتری دارد
اسلاید 88: روشهای تبلیغات آنلاین(بنرها، POP UP /POP UNDER و ایمیل مارکتینگ)بنرها: دارای ظاهری گرافیکی بوده که برای تبلیغات در وب سایت استفاده میشود. معمولا 5 تا 6.25 اینچ طول و 0.5 تا یک اینچ پهنا دارند و بر حسب پیکسل ارزیابی می شوندبنر تبلیغاتی به صفحه وب فرد آگهی دهنده مرتبط است. زمانی که کاربر روی این بنرها کلیک می کند به سایت اصلی شرکت آگهی دهنده متصل می شودانواع بنرها: KEYWORD BANNER: با تایپ کلمه ای خاص در موتور جستجو فعال می شوند و به نمایش در می آیند(مناسب برای معرفی کالا و خدمات جدید RANDOM BANNER: بطور کاملا تصادفی روی صفحه نمایش مرورگر ظاهر می شوند
اسلاید 89: آگهی های POP UP و POP UNDERPOP UP: آگهی های تبلیغاتی که در صفحاتی جداگانه در حین خواندن ایمیل، قبل یا بعد از مشاهده یک صفحه روی صفحه نمایشگر کاربر ظاهر می شود POP UNDER: آگهی تبلیغاتی که در زیر(پشت) پنجره جاری مرورگر ظاهر شده و زمانی که کاربر صحه را می بندد آن را مشاهده می کندروش مبادله پایاپای بنرها : ارزانترین حالت (مذاکره مشکل است و کمتر استفاده می شود)روش مبادله بنرها: بازاری است که در آن شرکتهای گوناگون به تجارت و معاوضه مکان قرار گرفتن بنرهای تبلیغاتی خود می پردازند .هرگاه یکی از شرکت کنندگان در بازار به نمایش بنر دیگری بپردازد ، اعتباری را دریافت خواهد کرد .زمانیکه اعتبار به حد کافی برسد می تواند بنر تبلیغاتی خود را در یکی از سایتهای عضو به نمایش بگذارد .
اسلاید 90: ویژگیهای سایتهای آگهی اینترنتی مناسبدسته بندی مناسب آگهی ها: از این نظر جای هیچ صحبتی باقی نمی ماند.ساختار URL ها: ساختار url ها هرچه خواناتر باشند، و دسته بندی ها را بهتر نمایش دهند، سایت قطعاً موفق تر خواهد بود.سطح navigation در سایت: منظور سطح دشواری حرکت در سایت است. باید سایت طوری باشد که کاربر آن بتواند به آسانی به دسته بندیهای مختلف آگهی ها، دسترسی داشته باشد.پشتیبانی: مسلماً هیچ سایتی بدون پشتیبانی دوام نخواهد داشت. سایتهای تبلیغات اینترنتی از بخشهایی هستند که نیاز به تیم پشتیبانی قوی برنامه نویسی و راهنمایی کاربران دارند. بسیاری از سایتها هرگز به ایمیلهای کاربران پاسخ نمیدهند و برای تأیید آگهی بعضاً باید ۳ روز یا حتی بیشتر، زمان صرف کنیم. 90
اسلاید 91: استفاده از تگ توصیف: تگ توصیف اهمیت زیادی در بهبود رتبه صفحه در نتایج جستجو دارد. استفاده از این تگ در ساختار آگهی بر ارزش آن می افزاید.امکان درج لینک: این مورد را به تنهایی یک مزیت بزرگ میدانم. چرا که می تواند کاربر بازدید کننده آگهی را مستقیماً به سایت شما رهنمون سازد. 91ویژگیهای سایتهای آگهی اینترنتی مناسبwww.timetochange.ir
اسلاید 92: چند سایت برتر آگهی اینترنتی1- ایران تجارت : http://iran-tejarat.com2- ایفروش : http://eforosh.com3- ایستگاه: http://Istgah.com 4- دو ایستگاه: http://2Istgah.ir 5- ویستا: http://vista.ir/ads6- نیازپرداز: http://niazpardaz.com7- تبلیکس: http://www.tablix.ir/8- توکان: http://tookan.ir/9- تجارت ایران: http://www.tejarat-iran.ir/92
اسلاید 93: 10- یارنو http://www.yareno.com/11- آگهی ساز: http://www.agahisaz.com/12- نیازمندیها.اینو http://niazmandiha.info/13- آگهی 24 http://agahi24.com/14- تبلیغ رسانه: http://vtab.ir/ 15- لوکوپوک: http://locopoc.com16- آگهی وب: http://www.agahiweb.com/ 17- همشهری:http://www.hamshahree.com/18- نوین تبلیغ:http://www.novintabligh.com/93چند سایت برتر آگهی اینترنتی
اسلاید 94: 19- 7رنگ: http://7rang.ir/20- میهن آگهی: http://mihanagahi.com/21- 7010 http://www.7010.ir/22- بازاریار http://bazaryar.ir/ 23- تجارت بازار: http://tejaratbazar.com/24- تبلیغات 24 : http://tablighat24.com/25- آگهی یاب: http://agahiyab.com/ 25- معرفی به موتورهای جستجو: http://adco.ir/submit/26- سی باکسی www.cboxi.com27- توس نیاز www.toosniaz.ir 94چند سایت برتر آگهی اینترنتی
اسلاید 95: 28- بورس کالا http://www.boorsekala.com/95چند سایت برتر آگهی اینترنتیwww.timetochange.ir
اسلاید 96: افکار خود را عوض کنید تا دنیای خود را تغییر دهید96www.timetochange.ir
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.