علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

بازنمایی و دخل و تصرف در دانش موجوددر حافظه: (تصویرها و گزاره ها)

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 20 اسلاید بازنمایی و دخل تصرف در دانش موجود در حافظه

mostafabehyadi

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
بازنمایی بیونی: تصوبرها در برابرواژه ها ‎aS‏ ‏نظريه رمزدوكانه: تصوير هاه تعثيلس حر بابر نمادها فنظريه زاره > جدول ‎7-١‏ (بلزنمايى كزاره > معنايى ضمنيس) Speed ah ‏دخل تصرف‎ * * تركيب تصويرها و كزاره ها پدیده هاگ همانید وخصوصیات نقاضا ‎ee‏ و سم کر تصوير هل دیدارگ در برابر تصویرهاک مقیاسپ ‏* شناخت فضایی و نقه شناختی موش ها زنورها وانانها ‎et ahs ‏رشد مهارت ها دیدارک و فضایت. ‎ ‎

صفحه 4:

صفحه 5:
* مابا تصویر سازی ذهنی ساختارهای ذهنی مشابهی را خلق میکنیم ( ‎oe‏ معرف جیرهلیی است که در حال حاضر اعضای حسی ما آ:۱۱۸ کی تترده لد ضویر سازی ذهنى ممكن است درگ در ۳۱۳۰ اسای حسی باشد‌ها نیع تصویر ساری ذهنی که افراد عاد ۱۱۰ همه بیشتر مورد مطالعه قرار دادند تصویرسازی دیداری است ‎Sr‏ ‏از مطالعات نشان داده است که تصویرسازی دیداری فیننسه ۲۰۰ است مرکب از دو نظام جداکلنه بازنمایی ذهنی باشد که یک نظام (:"

صفحه 6:
بر اساس فرضیه دوگانه پیویودو نوع رمز جداگانه برای بازنمایی ۱ دانش وجود دارد: ۱. یک رمز برای تصویرها * تصویرها در شکل مشابه به آنچه از طریق حواس خود دریافت می‌کنیم بازنمایی می شود؛ و دیگری برای واژه ها و سایر نمادها

صفحه 7:
نظریه گزاره > * دیدگاه جانشین درباره بازنمایی تصویر, فرضیه گزاره ای است این فرضیه. اشاره می کند که تصویرها و واژه ها هر دو به صورت گزاره ای بازنمایی می شوند.گزاره زیربنای معنای تصویر ها و واه ها بدون هرگونه خصوصیات او است براى مثال خصوصيات سوت سناوان هاا ۳۱۰۰۰ خصوصیات دیداری رنگ ها وشکل های تصویرها نیز ذخیره نمی شوند. ; ؟ استفاده ازگزاره : از گزاره ها می توان برای توصیف و هر نوع رابطه ای. وی رد ۳ تايل كنض مک جنر عر چیر دیگر.‌صفات .> ۳۳۲

صفحه 8:
" بازنمایی تصویر ذهنی بازنمایی گزاره ای بازنمايى 1 قالب واژه نوع رابطه i Tee ‏و وان موش گرب راكاز كرفت‎ آویژگی سطح خارجی |پشمالو(صفت). موش پشمالو است. موش (مفعول) ‎if eae‏ 1 ‎case tai cil‏ كريه زدر ميزاست عضویت مقوله ای(حیون مقوه ‎las‏ ‏) گربه حیوان است

صفحه 9:
* بر اساس ی کردی, گرچه تصویرسازی ‎oy aa‏ ۱ آدراک دیداری نیست! كار نس كارك برابر با لن است ا نس له ل لطر كر 95 ‎Pee Ef alles ia) al ees ag en nae‏ ازيم كه از کروردی ط ار ادراک ند لین پر های هم ارز کارکردی با ادراك فيزيكى كه بازنمايى آنها هستند مشابه اند. يكى از محققان درباره اينكه جكونه ممكن است تصوير سازى ذهنئ ‎١|‏ ‏اذ ‎aes ee‏ ۱[ باشند جند اصل مطرح كرده | ! اكه در آدامه ب آن مي پردازيم:

صفحه 10:
* عبارت از گشتار تصویر دیداری ذهنی یک شی از طریق چرخش [ اشت. *برای هر درجه افزایش چرخش افزایش متناسب در زمان پاسخ وجود دارد که آیا این شکل معین حاصل از چرخش مالک اصلی بوده یا نه؟علاوه بر این زمان پاسخ محرک های ناقص به محرک. ناس كة میمم ناقص یا کمتر شامل اطلاعات مت ۰ ۳8 رک های کامل طولانی تر است در مورد اشكال ناآشنا در ۱۳۳۳ با اشکال نا آشنا تر زمان پاسخ طولانی تر است.

صفحه 11:

صفحه 12:
* يافته هاى اوليه 5 بر مطالعات نخستین ها نشان می دهد که ‎ [‏ ‏مناطقى از قشر مخ داراى نقشه هاى مشلبه با تركيبات فضايى دو بعدى ثبت كننده هاى ديدارى در شبكه جشم هستند. اين نقشه ها 0 مخ در جریان تکالیفی ‎o‏ در برگیرنده تصویرسازی ذهنی است فعال باشند تصوير سازى ذهنى نيز ممكن است در بازنمايى به همین شکل توصیف کننده باشد. ‎i‏

صفحه 13:
مقياس تصوير * مفهوم اصلى زيربناى تحقيق درباره اندازه و مقياس تصوير لين ‎١‏ ‏لك ما تصوررهاى ذهنى را بازنمليى كنيم و مورد استناده ۱۶ ۳۰۰ ک از نظر کرکردی هم ازز بازتمانی و استفاده از مدرک ها کات یرای مال مشاهده جئیات اشیا بزرگ آسان ترا مساه ۳ جزئیات اشیا کوچک است و آزمودنی ها نیز باید به سوال های مربوط به خصوصيات اشيا ما تخيلى كدر سان ۳ ‎ice‏ های

صفحه 14:
۳ ۱. ‏استفاده از بازنمایی تخیلی به دست‎ apis ‏ت پویش تصوير اين است كه تصویر های‎ fe ‏ذهنی را ان به همان خوبی مدرکات فیزیکی پویشگری کرد.‎ علاوه بر ‎a‏ انتظار می رود راهبردها و پاسخ‌های ما برای پوشش تخیلی از نظر کارکردی با آنج برای پوشش رد کار ‎aa‏ ‏برابر باشد. د یکی از ۳ دای

صفحه 15:
وین فصل دو دیدگاه متضاد از باز نمليي دانش را مورد بحت ‎7٩‏ ‏میدهیم: ‎a ae ae ls‏ ۳۳ Cea ee

صفحه 16:
*اگرچه به نظر می‌رسد شواهد خوبی در حمایت از گزاره ها و لك رهای ذهنی وجود دارد ولی لین بحث بایان نيافته ات ۲۹ برخى از نتليج به دست أمده در تحقيقات فربوط ذه تسورر ها[ ا ضا باشد بر اساس لين ديدكاه انتظارات آزمايشكر آن |

صفحه 17:
* آزمودینهایی تجربی که تکالیف تجسم دیداری را انجام میدهند (۱ ممکن است تا حدی به خصوصیات تقاضای تکلیف پاسخ گویند این وعبات تقاضا ناشی از انتظارات آزمایشگران درباره تاد :ک ۱۳۳ است‌نتیجه بار هم پاسخ‌های آزمودنی نشان داد که تسویر ۰ ۳ ذهنی به شکلی مشابه پویش ادراکیپویش شده اند در مجموعه ذأكرى از آزمايش ها ژوکیلوتروکاسلین آزمایشکران را (۰:۰ ۳۲۱ کردند تا انتظار الگویی از پاسخ ها را دانسته باشند که با پاسخ های :

صفحه 18:
و درد ترکیب جانشینی را مطرح کرده است ار ۱۸:۳ ۳ دانش ممکن است در قالب گزاره ها قابل بیان کلامی همچون الگوی ذهنی تمثئیلی مجرد یا تصویرهای ذهنی بسیار عینی و تمثیلی»بازنمایی شود. * اعتقاد به الگوی ذهنی به عنوان شکلی از بازنمایی دانش,.در طیف وسیعی از پدیده های شناختی به کار رفته است این پدیده ها شامل ادراک دیداری»حافظه.در اک پیام مکتوب و استدلال ‎cal‏

صفحه 19:
تاثیر در نواحی خاص مغزی بر کارکردهای مربوط به دخل و تصرف در نماد هایی مانند زبان تاثیر میگذارد برعکس به نظر می رسد سیب در نحواهی دیگر مغز بر کارکردهای دخل و تصرف در تصویرسازی وت مانند توانایی بازشناسی جهره های تاذیر داشته باشد ب ۳ خاص آسیب نیمکره راست ارتباط قوی تر با اختلال در حافظه. [دیداری و ادراک دیداری دارد و آسیب در نیمکره چپ مغز ارتباطا ‎١‏ إقوى تر با اختلال در حافظه كلامى و درك كلامى دارد. 2

صفحه 20:

صفحه 21:
تصویرها تاثير يكذارد؟ افراد گرلیش دارند نقشه هاى ذهنى خود را تحريف كنندكه بسيارى از خصوصيات نقشه ها قاعده مند شوند براى مثال آنها ممكن است اكرليش داشته باشند زوایای قائمه»اشکال متقارن را به صورت مرزهای ۱

صفحه 22:
زلیش سن کودکان مهارت‌های فضایی آنها بهبود میابد برای در انجام دادن چرخش ذهنی سریع ترند. تفاوتهای سنی در

صفحه 23:

39,000 تومان