پزشکی و سلامت بیماری‌ها

بررسی اثر کتوفول برروی آرام بخشی اعمال BMA وLP در کودکان مبتلا به ALL

barrseiye_asare_ketofolall_dar_Arameshe_kodakane_mobtala_be_all

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی اثر کتوفول برروی آرام بخشی اعمال BMA وLP در کودکان مبتلا به ALL”

بررسی اثر کتوفول برروی آرام بخشی اعمال BMA وLP در کودکان مبتلا به ALL

اسلاید 1: عنوان طرح: بررسی اثر کتوفول برروی آرام بخشی اعمال BMA وLP در کودکان مبتلا به ALL نام و نام خانوادگي مجريان: دکتر اعظم السادات هاشمی، دکتر ویدا آیت اللهی،دکتر فاطمه کارگر، دکتر نفیسه فدویبسمه تعالی

اسلاید 2: مقدمه و معرفي طرح :اقدامات تهاجمی از قبیل BMA وLP در کودکان مبتلا به اختلالات همودینامیک اغلب به فاصله معمول تکرار می شوند.یک ماده آرامبخش ایده آل نه تنها باید شروع سریع و زمان بیداری کوتاه داشته باشد بلکه حتما باید اثر آرامبخشی و ضددرد کافی باحد اقل عوارض داشته باشد.متاسفانه هیچ ماده مشخصی که به طور معمول دارای این خصوصیات باشد در دسترس نیست و پزشکان مجبور به استفاده از ترکیبی از چند داروی مختلف با دوزهای متغیر جهت رسیدن به این اهداف هستند.

اسلاید 3: مزایای پروپوفول (یک آرامبخش وخواب آور آلکیل فنول )شامل شروع سریع ،زمان بیداری کوتاه و اثرات ضداستفراغ آن است.این دارو فاقد هرگونه اثرات ضددرد است و به صورت وابسته به دوز دپرسیون تنفسی وآپنه میدهدوباعث افت فشار خون و گاها ضربان قلب میشود.آرامبخشی و بی دردی در اعمال کودکان می تواند از طریق کتامین IV یا IM (یک آرامبخش وخواب آورسریع الاثر که فراموشی و اثر ضددرد قابل توجه ای ایجاد می کند)ایجاد شود.

اسلاید 4: کتامین در مواقع درد حاد اثر ضددرد خوبی ایجاد می کند منتهی به صورت وابسته به دوز میتواند باعث تهوع استفراغ وهالوسیناسیون(کابوس , توهم, رفتار های منفی) شود اما روی سیستم تنفسی اثر دپرس کننده نداردو با تحریک سمپاتیک ضربان قلب و فشار خون را بالا میبرد. و هنگامی که در ترکیب با پروپوفول استفاده شود،میتوان ازاثر ضددرد آن با عوارض ناخواسته بسیارکم بهره برد.

اسلاید 5: ترکیب کتامین و پروپوفول (کتوفول)اثر سریع،بی دردی و آرامبخشی قابل اعتمادو موثری با زمان بیداری کوتاه مدت و عوارض ناخواسته کمتر ایجاد می کند.هدف ما از انجام این مطالعه ارزیابی میزان موثربودن،عوارض ناخواسته و زمان بیداری دو ترکیب مختلف کتوفول IV در شرایط نیاز به اقدامات تهاجمی از قبیل BMA وLP در کودکان مبتلا به ALL می باشد.

اسلاید 6: بررسي متون (Literature review) :در مطالعه ای که در سال 2011 توسط paulo sergio lucas da silva و همکارانش بر روی 20 کودک مبتلا به اختلالات هماتولوژیک که جهت انجام BMA مراجعه کرده بودند.کتوفول به صورت داخل وریدی (به نسبت مساوی از پروپوفول و کتامین)تزریق شد.نتایج این مطالعه نشان داد که کتوفول می تواند اثرات آرام بخش و ضد درد کافی در کودکان محتاج به اعمال جراحی نیاز به ارام بخش از جملهBMA داشته باشد.در این مطالعه هیچگونه عوارض بالینی قابل توجه مشاهده نشد.

اسلاید 7: در یک مطالعه که توسط Gray Andolfatto در سال 2010انجام شد،اثر کتوفول بر روی 219 بیمار با سن متوسط 13 سال جهت انجام جراحی های ارتوپدیک اولیه مورد بررسی قرار گرفت.دوز متوسط تجویز کتوفول mg/kg 0.8(نسبت یک به یک) از هریک از پروپوفول وکتامین بود.در نهایت به این نتیجه رسیدندکه استفاده از کتوفول جهت اعمال نیازمند آرام بخش و ضددرد در کودکان بسیار موثر می باشد.زمان بهبودی کوتاه و عوارض ناخواسته بسیار کم از نتایج دیگر این مطالعه بود.

اسلاید 8: در یک مطالعه دیگر که در سال 2005 توسطA. Akin و همکارانش بر روی 60 بیمار 1ماه تا 13 سال مراجعه کننده جهت تشخیص بیماریهای مادرزادی قلب انجام شد،اثر ترکیبی پروپوفول- کتامین برروی همودینامیک ،سطح آرامبخشی و زمان بهبودی با اثر پروپوفول به تنهایی مورد مقایسه قرار گرفت.نتیجه این مطالعه نشان داد که پروپوفول در ترکیب با دوز کم کتامین فشار متوسط شریانی بهتر بدون اثر برروی زمان بهبودی ایجاد می کند.بنابراین جهت کودکانی که تحت عمل کاتترازیسیون قلبی قرار می گیرند،داروی مناسبی می باشد.

اسلاید 9: اهداف اصلي طرح : تعیین اثر کتوفول برروی آرام بخشی وبی دردی اعمال BMA وLP در کودکان مبتلا به ALL

اسلاید 10: اهداف ويژه طرح :1-تعیین ومقایسه سطح آرامبخشی در دو گروه مورد مطالعه2-تعیین ومقایسه میانگین شدت درد در دو گروه 3- تعیین ومقایسه میانگین فشار متوسط شریانی در دو گروه مورد مطالعه 4- تعیین ومقایسه میانگین درصد اشباع اکسیژن در دو گروه مورد مطالعه

اسلاید 11: 5- تعیین ومقایسه میانگین زمان بیداری در دو گروه مورد مطالعه6- تعیین ومقایسه فراوانی نسبی عوارض در دو گروه مورد مطالعه7- تعیین ومقایسه میانگین تعداد ضربان قلب در دو گروه مورد مطالعه8- تعیین ومقایسه میانگین تعداد تنفس در دو گروه مورد مطالعه

اسلاید 12: روش اجراي طرح بطور دقيق: در این مطالعه 60 کودک مبتلا بهALL مراجعه کننده به بخش اطفال بیمارستان شهید صدوقی یزد جهت BMA یا LP باسن 3 تا 12 سال مورد بررسی قرار می گیرند.ابتدا به بیماران و والدین آنها آگاهی لازم در مورد نوع عمل و روش آرامبخشی داده شده و از هرکدام رضایت کتبی کسب می گردد.بیماران با بیماری قلبی-عروقی،تنفسی و کبدی مشخص و همچنین بیماران مبتلا به صرع و همچنین حساسیت به دارو از مطالعه خارج می شوند.بیماران به طور تصادفی به دو گروه30 نفره تقسیم می گردند

اسلاید 13: در اتاق انتظار کاتتر IV بعد از استفاده از emla cream برای بیمار گذاشته می شود.سپس معیارهای اولیه شامل RR،HR،فشار متوسط شریانی و درصد اشباع اکسیژن اندازه گیری می شود. ترکیب پروپوفول-کتامین توسط یک کارشناس که نقشی در مطالعه ندارد تهیه می شود.سپس توسط یک متخصص بیهوشی که اطلاعی از دوز داروها نداردبه گروه 1 ترکیب پروپوفول-کتامین به نسبت 1به 1 (0.5میلی گرم به ازای هر کیلو گرم از وزن از هر دارو)و به گروه 2 ترکیب پروپوفول-کتامین به نسبت2به 1(0.7میلیگرم پروپوفل و0.35میلی گرم کتامین به ازای هرکیلوگرم وزن) تزریق می گردد. سطح آرامبخشی به فاصله هر 3 دقیقه مورد ارزیابی قرار می گیرد و سرعت تزریق تا زمانی که ramsey score قبل از شروع عمل به 5 برسد تنظیم می گردد.درزمان انجام پروسه شدت درد بیمار با VAS scoreارزیابی وثبت میگردد

اسلاید 14: .در طول عمل جهت بیمار اکسیژن نازال گذاشته شده و تمام بیماران تحت مونیتورینگ فشار متوسط شریانی،الکتروکاردیوگرافی،درصد اشباع اکسیژن،HR و RR قرار می گیرندو تا بیداری کامل نیز ادامه می یابد.همچنین بیماران از نظربروزآپنه(فقدان تنفس بیش از 20 ثانیه یا افت درصد اشباع اکسیژن به زیر 95 درصد)مورد ارزیابی قرار می گیرند.درحین انجام پروسه در صورت درد و ناراحتی دارو تکرار شده ودوز تکراری ثبت میگردد.در انتهای عمل کل داروی مورد مصرف ثبت می گردد

اسلاید 15: سپس بیماران به اتاق ریکاوری برده شده تا موقعی که Aldrete score به 10-9 برسد.شیوع تهوع و استفراغ بعد از جراحی یا سایر عوارض جانبی(شامل توهم،بی قراری و یا درد)ثبت می گردد.علایم حیاتی بیماران به فاصله هر 5 دقیقه ارزیابی می شود.موقعی که بیمار علایم حیاتی ثابت داشته باشد،هوشیار باشد،قادر به حرکت بدون کمک باشد،تهوع واستفراغ نداشته باشد و درد خیلی کم شده باشد،آماده برای ترخیص خواهد بود.بیماران حداقل تا 2ساعت بعد از اتمام کار تحت نظر خواهند بود.

اسلاید 16: منابع و ماخذ (References) : 1- Paulo Sérgio Lucas da Silva, Vânia Euzébio de Aguiar, Daniel Reis Waisberg, Roselene M. Augusto Passos and Miriam Verônica Flor Park .Use of Ketofol for procedural sedation and analgesia in children with hematological diseases.Pediatrics International © 2011 Japan Pediatric Society. 2011;53:62-67. 2- Gary Andolfatto, MD, and Elaine Willman, MD. A Prospective Case Series of PediatricProcedural Sedation and Analgesia in theEmergency Department Using Single-syringeKetamine–Propofol Combination (Ketofol) ACADEMIC EMERGENCY MEDICINE. 2010; 17:194–201.  

اسلاید 17: 3.MohamedDaabiss,MedhatElsherbiny,RashedAlOtaibi. Assessment of different concentrations of ketofol in procedural operations.SJA. 2009;Vo 3,Issue 1 :15-19 4- A. Akin , A. Esmaoglu, G. Guler, R. Demircioglu, N. Narin and A. Boyaci. Propofol and Propofol–Ketamine in Pediatric Patients Undergoing Cardiac Catheterization. Pediatric Cardiology Springer Science+Business Media, Inc. 2005 10.1007/s00246-004-0707-4

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید