کسب و کار اقتصاد و مالی

بررسی قانون بودجه ی سال ۱۳۹۰

barresie_ghanoone_bodjehye_sale_90

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی قانون بودجه ی سال ۱۳۹۰”

بررسی قانون بودجه ی سال ۱۳۹۰

اسلاید 1: بررسی قانون بودجه ی سال 1390

اسلاید 2: ماده 3افزایش اعتبار طرحهای تملک دارایی های سرمایه از محل صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای مجاز است .

اسلاید 3: ماده 32دولت موظف است مجتمع های دستگاههای اجرائی در استانهای ساحلی شمال و جنوب کشور را که تا تاریخ این قانون کاربری رفاهی دارند به فروش رسانده و100% درامد حاصله بعد از واریز به خزانه با رعایت قوانین توسط استانداری استانهای ساحلی صرف ساماندهی،بهسازی و خدمات رفاهی و فرهنگی برای گردشگران می شود یادآوری:بند ب ماده6 ضوابط اجرائی بودجه 1389درخصوص ممنوعیت شرکتهای دولتی و موسسات انتفاعی درمورد خرید-احداث-توسعه واجاره ساختمان اداری-مهمانسرا-مراکز رفاهی .

اسلاید 4: ماده 36به دولت اجازه داده میشود بدهی قطعی خود به دستگاههای اجرائی و اشخاص حقیقی وحقوقی را با مطالبات خود ازآ نها از محل واگذاری وفروش اموال حسب مورد تسویه یا تهاتر نماید .

اسلاید 5: ماده 37 به منظور تسریع در اجرای طرحهای تملک دارائیهای سرمایه ای اجازه داده میشود با رعایت قوانین موجود با استفاده از روشهایی مثل 1-واگذاری 2-مشارکت با بخش غیر دولتی، بانکهاوموسسات اعتباری غیر دولتی به منظور تامین منابع مالی، این طرحها در چهارچوب قرارداد و بر اساس موافقتنامه با حفظ کاربری اقدام گردد

اسلاید 6: ماده 38 به دستگاههای اجرائی اجازه داده میشودالف- اموال منقول و غیر منقول خود را با رعایت اصل 83 قانون اساسی فروخته و وجوه حاصله را به حساب درامد عمومی کشور در قالب ردیف 210204 واریز نماید %100 این وجوه از محل اعتبار جزء (7) ردیف 530000 در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته که از این مبلغ: %95 1- صرف اجرای طرحهای نیمه تمام تملک دارایی سرمایه 2- تجمیع ساختمان های دارایی 3- تبدیل به احسن اموال می گردد%5 باقیمانده صرف کمک به تعاونی های مسکن،مصرف و اعتبار کارکنان و صندوق باز نشستگی کارکنان دستگاه می شود .یادآوری:مطرح در بند الف ماده 8 قانون بوجه 1389 ماده 83 ق.اساسی:بناها و اموال دولتی که از نفایس ملی می باشد قابل انتقال به غیر نیست مگر با تصویب مجلس آن هم در صورتی که نفایس منحصر به فرد نباشد .

اسلاید 7: ب: به دستگاه های اجرایی اجازه داده می شود .اموال منقول و غیر منقول خود را رعایت قوانین و مقررات ناظر بر اموال دولتی به فروش رسانده و وجه حاصل را به حساب در آمد عمومی ردیف 210205 واریز نمایند .100%این وجه را 1- صرف باز خرید نیروهای داوطلب مازاد غیر ماهر 2- پاداش پایان خدمت نمایند .

اسلاید 8: ماده 39طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای نیمه تمام،تکمیل شده وآماده ی بهره برداری ملی و استانی یا از محل منابع داخلی در بخشهای حمل و نقل-توسعه ی علوم و فناوری-فرهنگ و هنر-رسانه های جمعی-گردشگری-خدماتی- عمرانی به شرط حفظ موضوع و کاربری طرح به صورت نقد و اقساط به متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی قابل واگذاری بوده و وجوه حاصله به حساب درامد عمومی در قالب ردیف 310802 واریز میگردد100% وجوه واریزی در قالب اعتبار جزء (1) ردیف 106000 در اختیار دستگاه واگذارنده قرار میگیرد تا صرف موارد ذیل گردد 1- تکمیل طرحهای نیمه تمام تملک دارایی سرمایه ای2- پرداخت تسهیلات در قالب وجوه اداره شده به خریداران طرحهای تملک دارایی

اسلاید 9: ماده 46دولت نمیتواند قیمت انرژی و سایر کالاهای یارانه ای را بیش از %20 نسبت به سال 1389 افزایش دهد .

اسلاید 10: ماده 69به موارد مستثنی شده از حکم ممنوعیت ماده (5) قانون تنظیم عناوین ذیل اضافه میشود مساجد-مصلاها-هلال احمر- ستاد دیه -ستاد اقامه نماز-بنیاد بیماریهای خاص- بنیاد شهید وامور ایثارگران -سازمان انتقال خون-کانونهای فرهنگی بسیج-هیاتهای ورزشی-امامزاده ها-حسینیه ها-دارالقرانها- دانشکده های علوم قرانی-هیاتهای مذهبی -پارکهای علمی و فناوریماده (5) قانون تنظیم:تحت عنوان ماده (71 مکرر)پرداخت هر گونه وجهی توسط وزارتخانه ها و موسسات دولتی،شرکتهای دولتی به دستگاههای اجرایی به عنوان کمک یا هدیه به صورت نقدی و غیر نقدی جز در مواردی که قانون تعیین میکند یا مبالغی که فهرست مورد اشاره در ماده 71 پرداخت میگردد ممنوع استیاداوری:بندح ماده(2)قانون بودجه 1389

اسلاید 11: ماده 701- تمام دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) ق.م.خ.ک. وماده (5) ق.م.ع2- کلیه دارندگان ردیف اعتباری از محل بودجه عمومی دولتی3- ذیحسابان و مدیران مالی آنها موظفندکلیه اطلاعات مربوط مبالغ هزینه کرد از محل دریافتی از بودجه ی عمومی اعم هزینه ای،تملک دارایی سرمایه ای،تملک دارایی مالی و کمکها را مطابق جداول پیوست این قانون در پایگاه اطلاعات عملکرد بودجه ی سال 1390 وارد نمایند .خزانه داری کل کشور موظف است ضمن هماهنگی با ذیحسابان و مدیران مالی اطلاعات وجه پرداختی بر اساس تخصص اعتبار از محل بودجه عمومی را در این پایگاه مطابق دستورالعمل ابلاغی ثبت نمایند . نکته:معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رییس جمهور موظف است ضمن ایجاد پایگاه های فوق الذکر نسبت به آموزش و راهبری عوامل ذیربط اقدام نماید.

اسلاید 12: یادآوری:بند 4 ماده 2 قانون بودجه سال 1389 مبنی بر وظیفه دستگاه های اجرایی در ارایه گزارش عملکرد طرحهای تملک دارایی در مقاطع 3 ماهه به معاونت برنامه ریزی

اسلاید 13: ماده 77دریافت و پرداخت هرگونه وجهی تحت هر عنوان توسط دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) ق.م و ق.م.ع باید در چهارچوب:1-قانون برنامه پنجساله پنجم2-قانون بودجه سال جاری3-قوانین موضوعه کشورباشد در غیر اینصورت تصرف غیر قانونی در اموال دولتی محسوب می شودمسِِولین اجرای این بند مقامات ذیربط-معاونین-مدیران-ذیحسابان-مدیران مالیمیباشندیاداوری:بندح ماده(2) قانون بودجه 1389 مصرح در ماده69 قانون بودجه1390وماده 4 قانون تنظيم

اسلاید 14: ماده 78سقف معافیت مالیاتی برای سال 1390 58200000ومبلغ ماهانه آن 4850000 ریال تعیین میشودیادآوری:با توجه به بند واو ماده 7 قانون بودجه سال 1389 معافیت مالیاتی رشد 1/1% نسبت به سال گذشته داشته است

اسلاید 15: تبصره ذیل ماده 79عضویت کارکنان دستگاههای اجرایی و مشمولین قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل در هیات مدیره شرکتهای دولتی و وابسته به آن- موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی به صورت موظف فقط در قالب ماموریت با دریافت حقوق و مزایا وسایر دریافتی ها فقط از یک محل و یک صندوق مجاز استنکته:از تاریخ لازم الا جرا شدن این قانون عضویت افراد غیر مامور لغو میشودنمایندگان مجلس و قضات از شمول حکم این بند مستثنی می باشند

اسلاید 16: ماده 80افزایش اعتبارات هزینه ای نسبت به اعتبارات مصوب وزارتخانه ها و موسسات برای تامین کسری ناشی از حقوق و مطالبات قانونی نیروی انسانی تا سقف 10% هر یک از ردیفهای اعتبارات هزینه ای با پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و تصویب هیات وزیران در سقف بودجه هزینه ای مجاز استیادآوری: بند ح ماده(7) قانون بودجه 1389 این افزایش در اعتبارات هزینه ای از هر محل جزء برای تامین کسری احتمالی ناشی از اجرای این بند یا سایر هزینه اجتناب ناپذیر نیروی انسانی تا سقف 20% هر یک از ردیفها با تشخیص دولت ممنوع است

اسلاید 17: ماده 81افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر اعم از هیات علمی،کارکنان کشوری ولشکری و قضات با احتساب ثابت بودن تفاوت تطبیق در احکام حقوق انجام میشودیاداوری:بند ب ماده (7) قانون بودجه 1379 مبنی بر افزایش حقوق و مزایا ناشی از اصلاح و تغییر احکام و اعمال ضرایب ریالی از تفاوت تطبیق درج شده در احکام کسر نخواهد شدبند الف ماده (7) قانون بودجه 1389 تعیین حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر توسط دولت

اسلاید 18: ماده 83حقوق و مزایای مشمولین قانون مدیریت به نسبت حقوق دریافتی در سال قبل فقط در قالب افزایش ضرایب قانونی و با رعایت قانون برنامه پنجم توسعه تعیین میشودنکته:هر گونه تبعیض بین مشمولین قانون مدیریت به استثنا ءافزایش ناشی از ارتقاء شغلی (شامل پست سازمانی،تحصیلات،فوق العاده خاص کارکنان شرکتهای دولتی) ممنوع است

اسلاید 19: ماده 84در کلیه دستگاههای اجرایی امتیاز کمک هزینه فوت و ازدواج 6500 وامتیاز حساب پس انداز کارکنان دولت (سهم دولت) 150 تعیین و پرداخت میگردد

اسلاید 20: ماده 86به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوراجازه داده میشوداعتبار مربوط به کمک عائله مندی،حق اولاد و عیدی بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری از بودجه دستگاههای اجرایی ملی و استانی کسر و به اعتبارات هزینه ای صندوق مذکور اضافه شود

اسلاید 21: ماده87رعایت ماده 29 قانون برگزاری مناقصات در خصوص ماده 17 قانون مدیریت موضوع امور خدمات اداری داخلی دستگاهها الزامی می باشد مفاداین ماده شامل اجرای طرحهای تملک دارایی نمی شودماده 17 قانون مدیریت: به دستگاههای اجرایی اجازه داده می شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با شرکتها و موسسات غیر دولتی و براساس فعالیت مشخص-حجم معین-قیمت هر واحد و قیمت کل، بخشی از خدمات مورد نیاز خود را تامین نمایند شرکتهای موضوع این ماده توسط سازمان مدیریت و وزارت کار و امور اجتماعی تعیین صلاحیت میشوندیاداوری:بند الف ماده (10) قانون بودجه 1389 خرید کالا و خدمات از طریق بورس،بدون رعایت احکام و تشریفات قانون مناقصات توسط دستگاه اجرایی بلا مانع است واجرای ماده 17 ق .م ملغی الاثر می گردد

اسلاید 22: ماده 90کارکنان شاغل در شهرهای زیر 12000 نفر جمعیت دستگاههای موضوع ماده (5) ق مدیریت از امتیازات کارکنان شاغل در روستا های همان شهرستانها برخوردارند- پرداخت فوق العاده قانون جذب نیروی انسانی در نقاط محروم و دور افتاده و جنگی-قوانین حمایتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته

اسلاید 23: ماده 91سازمان تامین اجتماعی موظف است1- به افرادی که حداقل ده سال حق بیمه پرداخت نموده اند2-سن شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان3-با تشخیص کمسیون ماده 91 درافرادی که سنین کمتر از موارد فوق از کار افتاده اند ولی از حق بیمه مستمری بر خوردار نمی شوندمتناسب با سنوات پرداخت حق بیمه،حقوق بازنشستگی انان پرداخت می گرددافرادی که کمتر از ده سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می توانند با پرداخت ما به التفاوت حق بیمه سهم کارگر و کارفرما تا ده سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی این بند برخوردار شوند آیین نامه اجرایی متعاقبا“ به تصویب هیات وزیران خواهد رسید

اسلاید 24: ماده 108کلیه دستگا ههای اجرایی موضوع ماده(5)ق مدیریت و ماده 50 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم علاوه بر اعتبارات پژوهشی که ذیل هر دستگاه منظور شده مکلفند حداقل 5/0 درصد تا 3/0 درصد از اعتبارات خود به استثناء فصول (1) و(6)، سرانه دانش اموزی بودجه هزینه ای و هزینه مستقیم تولید شرکتهای دولتی را برای انجام امور پژوهشی و توسعه علمی در قالب موافقتنامه متبادله هزینه نمایند اعتبارات این بند فقط در چهارچوب سیاستهای جامع علمی کشور و با نظارت شورای عالی علوم و الویت دستگاهها به تصویب میرسد آیین نامه اجرایی حداکثر تا پایان تیر ماه توسط شورا تهیه و به تصویب هیات دولت می رسداعتبارات این بند در موافقتنامه مربوطه توسط هر دستگاه منظور و مصرف آن در مورد دیگر ممنوع است

اسلاید 25: یادآوری:بند ط ماده (2) قانون بودجه 1389 علاوه بر اعتبارات پژوهشی که ذیل هر دستگاه منظور شده اجازه داده میشود تا 2% اعتبارات هزینه یا تملک کلیه دستگاههای اجرایی برای انجام امور پژوهشی ترجیحا“ در همان دستگاه در قالب موافقتنامه هزینه شود

اسلاید 26: ماده 115دولت در اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی حداکثر 5/0% از سقف بودجه مصوب هر یک از دستگاههای ملی و استانی را به استثناء فصول (1) و (6) بودجه هزینه ای کسر و به ردیف 91-550000 اضافه نمایند

اسلاید 27: ماده 119کلیه دستگاههای و موسسات متعلق به قوای سه گانه موظفند حداقل 1/0% از اعتبارات عمرانی ساختمانی به منظور انتقال پیام فرهنگی و معنوی به خرید آثار هنری منقول و غیر منقول جهت ساختمانها اختصاص دهند این آثار باید منحصرا“ تولید هنرمندان ایرانی داخل کشور باشد آیین نامه اجرایی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وصنایع دستی تدوین و به تصویب هیات وزیران میرسد

اسلاید 28: ماده 120به دولت اجازه داده میشود به منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیر ساختهای ورزشی با رعایت برنامه توسعه پنجم تا 1% از سقف اعتبار مصوب هر یک از دستگاههای ملی و استانی به استثناء فصول (1) و(6) هزینه ای را با نظرمعاونت برنامه ریزی و وزارت ورزش کسر و به سقف ردیف 90-550000 اضافه نماید تخصیص اعتبار قبل از تشکیل وزارت ورزش ممنوع است یادآوری:بند ص ماده (2) قانون بودجه 1389 مبنی بر تکلیف دستگاه اجرایی بر هزینه کرد 1% اعتبارات به امر تربیت بدنی و ورزش

اسلاید 29: ماده 122دستگاههای اجرایی و دارندگان ردیف مکلفند نسبت به اجرای کلیه احکام مربوط به خانواده شهدا،ایثارگران،وخانواده آنان که در برنامه پنجم توسعه تصریح شده اقدام نمایندبند الف و ب ماده 44 برنامه چهارم

اسلاید 30: ماده 134دولت مکلف است خرما را به عنوان سبد کالای مصرف وزارتخانه ها و سازمانها و نهاد های دولتی و نیرو های مسلح لحاظ نماید

اسلاید 31: ماده 136احکام این قانون فقط در سال 1390 قابل اجرااست

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید