کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

برنامه استراتژیک بخشهای روانپزشکی بیمارستان کارگرنژاد

bakhshhaye_ravanpezeshki_bimarestane_kargarnezhad_c1p2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه استراتژیک بخشهای روانپزشکی بیمارستان کارگرنژاد”

برنامه استراتژیک بخشهای روانپزشکی بیمارستان کارگرنژاد

اسلاید 1: برنامه استراتژیک بخشهای روانپزشکی بیمارستان کارگرنژاد

اسلاید 2: فهرسترسالت (mission) دورنما (vision) ارزشها (values) تحلیل محیط داخلیالف .نقاط قوتب. نقات ضعفتحلیل محیط خارجی الف. فرصتهاب. تهدیدهاموضوعات استراتژیک تحلیل استراتژیک محیطاهداف استراتژی هاشاخصها

اسلاید 3: مقدمه استراتژی به معنی رهبری است و برنامه ریزی استراتژیک، تلاشی است سازمان یافته برای اتخاذ تصمیم های اساسی و انجام اعمالی که ماهیت سازمان ، نوع فعالیتها و دلیل انجام آن را شکل داده و مسیر می بخشد .فرایند برنامه ریزی استراتژیک اساساً فرایندی هماهنگ کننده بین منابع داخلی و فرصتهای خارجی است باید توجه داشت که هر فرآیند برنامه ریزی استراتژیک زمانی با ارزش است که به تصمیم گیرندگان اصلی کمک کند که بصورت استراتژیک فکر کرده و عمل کنند.

اسلاید 4: برنامه ریزی استراتژیک دارای مزایای زیادی است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: به علاقمند شدن مدیران به سازمان کمک می کند.قبل از پیش آمدن مشکلات احتمالی از وقوع آنها خبر می دهد.تغییرات را مشخص کرده و شرایط عکس العمل در برابر تغییرات را فراهم می کند.هر نیازی را که برای تعریف مجدد سازمان ضروری است تعیین می کند.برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده بستر مناسب ایجاد می کند.به مدیران کمک می کند که درک روشن تری از سازمان داشته باشند.شناخت فرصتها را آسان تر می کند.

اسلاید 5: دیدی هدفمند از مسائل مدیریت ارائه می دهد.قالبی برای بازنگری اجرای برنامه و کنترل فعالیتها ارائه می دهد.به مدیران کمک می کند که تا در راستای اهداف تعیین شده تصمیمات اساسی را اتخاذ کنند.به نحو مؤثر تری زمان و منابع را به فرصتهای تعیین شده تخصیص می دهد.هماهنگی در اجرای تاکتیکهایی که برنامه را به سرانجام می رسانند بوجود می آورد.زمان و منابعی را که باید فدای تصحیح تصمیمات نادرست و بدون دید بلند مدت گردند، به حداقل می رساند.قالبی برای ارتباط داخلی بین کارکنان بوجود می آورد.ترتیب دهی اولویتها را در قالب زمانی برنامه فراهم می آورد.

اسلاید 6: مزیتی برای سازمان در مقابل رقیبان بدست می دهد.مبنایی برای تعیین مسئولیت افراد ارائه داده و به موجب آن افزایش انگیزش را باعث می شود.تفکر آینده نگر را تشویق می کند.برای داشتن یک روش هماهنگ ، یکپارچه همراه با اشتیاق لازم از سوی افراد سازمان در برخورد با مسائل و فرصتها ،انگیزش ایجاد می کند. پیرو انجام اعتبار بخشی بیمارستان و اجرای حاکمیت بالینی جلساتی جهت تدوین برنامه استراتژیک بخش روانپزشکی بیمارستان اخوان با حضور اعضای کمیته از مرداد ماه 90 تشکیل شد.

اسلاید 7: رسالت بیمارستان این بیمارستان بر آن است تا با ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی و با هدف ارتقاء سطح بهداشت وسلامت روانی آحاد مردم .با تأکید بر روانپزشکی جامعه نگر در محیطی با نشاط وصمیمی وبا بهره گیری از دانش و تجربه اساتید و پرسنل و استعدادهای دانش آموختگان و انجام پژوهش در زمینه علوم رفتاری و بالینی، با همکاری سازمان های حمایتی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان نقش مؤثر و سازنده ای ایفا نموده و خود را در قبال مردم ، مسئولین منطقه و دانشگاه پاسخگو میداند.

اسلاید 8: دورنما  آرمان ما این است که در سال1396جزء پنج بیمارستان برتر روانپزشکی کشور از نظر انتقال خدمات قابل ارائه به مراجعین در سطح جامعه وارائه الگویی برتر در بازتوانی روانی واجتماعی جامعه باشیم.

اسلاید 9: ارزشها بیمارستان در انجام تعهدات خود به ارزش های زیر اعتقاد دارد: حفظ رازداری و امانت داری مشتری محوری و پاسخگویی شور و نشاط صداقت و اعتماد نوآوری و ابتکار تلاش گروهی مشارکت خانواده

اسلاید 10: تحلیل استراتژیک محیط

اسلاید 11: برنامه استرتژیک بخش روانپزشکی بیمارستان کارگرنژاد کاشان تحلیل محیط خارجی الف. فرصــت هاوجود افراد خیر در منطقهوجود سازمانهای مردم نهاد حامی سلامتنزدیکی به قطبهای جمعیتی عمده کشورنزدیکی به پایتختبالابودن جمعیت باسواد در منطقهوجود مراکز متعدد آموزش عالی در منطقهمحدود بودن حوزه ارائه خدماتوجود جراید محلی جهت اطلاع رسانیامکان حضور در مراکز عمومی جهت اطلاع رسانیوجود مراکز خصوصی فعال بمنظور واگذاری بخشی از فعالیتهابالابودن نسبت پزشک به جمعیت در منطقهوجود جاذبه های گردشگری در منطقهبالابودن پوشش بیمه ای در منطقهوجود مراکز فرهنگی متعدد در منطقهوجود مراکز خصوصی توانمد موقعیت مناسب جغرافیایی منطقهوجود مناطق کوهپایه ایوجود مراکز صنعتی متعدد در راستای اشتغال زایی

اسلاید 12: ب- تهدیدهاپایین بودن درآمد سرانه در منطقه گسترش سوء مصرف مواد مخدرعدم حمایت برخی سازمانهای بیمه گر از برخی خدمات درمانی ارائه شدهکمبود فضای رفاهی تفریحی در منطقهکمبود مراکز درمانی بستری خاص بیماران معتادکمبود برخی داروهای وارداتی بخش روانپزشکیکمبود امکانات ورزشی در سطح منطقهکمبود منابع مالی

اسلاید 13: نامناسب بودن شیوه زندگیکمبود منابع مالی جهت طرح های عمرانی پایین بودن حقوق پرسنلکمبود پستهای سازمانی افزایش شیوع بیماریهای روان وجود فرهنگ مصرف ناصحیح داروپایین بودن تعرفه های خدمات درمانی پایین بودن نرخ بیکاری در منطقهعدم مدیریت ترافیک شهریعدم تعرفه گذاری خدمات پرستاریکمبود مجوزهای استخدامی

اسلاید 14: برنامه استراتژیک بخش روانپزشکی بیمارستان کارگرنژاد کاشانتحلیل محیط داخلیالف. نقــاط قــوتآموزش چهره به چهره به خانواده ها جهت مراقبت بعد از بیماری در منزلفعال بودن واحد کاردرمانی جهت توانمند سازی بیمارانکوتاه شدن فرآیند انجام خدمات در امور اداریوجود پرسنل باتجربهموقعیت مناسب مکانی بیمارستانبهره گیری از نرم افزارهای تخصصی در آزمایشگاهاصلاح مستمر فرآیندهای درمانی

اسلاید 15: برگزاری دوره های آموزشی در مدارس و مراکز عمومی ثبات مدیریت بهره گیری اثر بخش از رزیدنتهای روانپزشکیبرگزاری اردوهای یکروزه تفریح درمانی وجود کلینیک فعال روانشناسیاجرای طرح پزشکی جامعه نگر برای بیماران روانپزشکیوجود دستیاران روانپزشکی سیستم بایگانی مدارک پزشکی براساس متد جدیدپایین بودن کسورات درآمدهای اختصاصی فعال بودن کمیته های بیمارستانی شناسایی افراد توانمند به منظور تدریس دوره های آموزشی برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت

اسلاید 16: ب. نقاط ضعف بستری نمودن بیماران غیر مرتبط با بخش روانپزشکیکمبود امکانات رفاهی جهت بیماران و پرسنلکمبود امکانات حفاظتیکمبود نیروی اصلی (تخصصی)عدم امکان حضور روانشناس و کار درمان در همه ویزیت هاکمبود فضا جهت مطالعه نیروهای آموزشیکمبود دوره های آموزشی ضمن خدمتکمبود فضای سبزکمبود تجهیزات ارزیابی روانشناختیدسترسی محدود به منابع علمی جدیدچند پیشگی برخی از کارکنان

اسلاید 17: برنامه استراتژیک بخش روانپزشکی بیمارستان کارگرنژاد کاشان موضوعات استراتژیک1-گسترش خدمات بازتوانی در روانپزشکی2-تأمین کمبود پرسنل3-گسترش خدمات رفاهی تفریحی4-کاهش سوء مصرف مواد مخدر5-ایجاد فضای سبز اختصاصی6-توانمند سازی نیروی انسانی7-تبدیل نظام کاری کارکنان از وقت مزدی به کار مزدی8-امکان حضور کار درمان در همه ویزیت ها

اسلاید 18: 9-تأمین تجهیزات پزشکی10-امکان حضور روانشناس در همه ویزیت ها11-انجام تحقیقات کاربردی در زمینه شناسایی عوامل مؤثر در شیوع بیماریهای روانی12-اطلاع رسانی عمومی پیامدهای روحی- روانی13-دسترسی به منابع علمی جدید 14-رفع چند پیشگی کارکنان در بیمارستان15-دسترسی به امکانات حفاظتی16-حضور به موقع پزشکان در بخش جهت ویزیت بیماران

اسلاید 19: موضوعات استراتژیک (اولویت بندی شده) گسترش خدمات بازتوانی در روانپزشکی(توسعه)توانمندسازی نیروی انسانی (مشکل)گسترش و اجرای تحقیقات کاربردی(توسعه)خرید خدمت از بخش غیر دولتی (مشکل)استاندارد سازی ارائه خدمات (توسعه)

اسلاید 20: اهداف افزایش توانمند سازی بیمار و بازگشت به اجتماعافزایش مهارت،انگیزه و رفاه کارکنانگسترش تحقیقات کاربردی HSR و پیگیری آنگسترش خدمات از طریق خرید خدمتارتقاء کیفیت خدمات به صورت مستمر

اسلاید 21: استراتژی هاهدف اختصاصی1: افزایش توانمند سازی بیمار و بازگشت به اجتماعاستراتژی 1-1: پیگیری مستمر روند درمانی بیمار.استراتژی 2-1: اطلاع رسانی و آموزش پرسنل و خانواده.استراتژی 3-1: جلب همکاری بین بخش.استراتژی 4-1: جذب منابع مالیاستراتژی 5-1: تدوین منشور حقوق بیماران و پیگیری قوانین و مقررات لازم جهت پرسنل

اسلاید 22: هدف اختصاصی2: افزایش مهارت،انگیزه و رفاه کارکناناستراتژی1-2: برگزاری دوره های آموزشیاستراتژی2-2: گسترش خدمات رفاهی تفریحیاستراتژی3-2: ایجاد نظام ارزیابی عملکرد مؤثر

اسلاید 23: هدف اختصاصی3: گسترش و اجرای تحقیقات کاربردیاستراتژی 1-3: ایجاد مرکز تحقیقات روانپزشکیاستراتژی 2-3: انتشار نتایج تحقیقاتاستراتژی 3-3: استفاده از نتایج تحقیقات به منظور انجام مداخلات

اسلاید 24: هدف اختصاصی4: گسترش خدمات از طریق خرید خدمتاستراتژی 1-4: کاهش تصدی گریاستراتژی 2-4: مشارکت با بخش غیر دولتیاستراتژی 3-4: خرید خدمات جدید از بخش غیر دولتی

اسلاید 25: هدف اختصاصی5: ارتقاء کیفیت خدمات به صورت مستمراستراتژی 1: اجرایی نمودن محورهای حاکمیت بالینی و اعتباربخشی استراتژی 2: ارتقاء مستمر فرآیندهای موجوداستراتژی 3: اخذ گواهینامه های ملی و بین المللی

اسلاید 26: شاخص هانسبت میزان خدمات واگذار شده به کل خدمات ارائه شدهنسبت میزان درآمد حاصل از مشارکت به بخش خصوصی به کل درآمدنسبت میزان گسترش خدمات ناشی از خرید خدمت از بخش غیر دولتی به کل خدماتنسبت میزان مقالات منتشر شده به کل تحقیقات انجام شدهتعداد مداخلات انجام شده براساس نتایج تحقیقات به کل تحقیقاتمیزان رضایتمندی مراجعین از خدمات ارائه شده در بیمارستان به کل مراجعه کنندگاننسبت میزان شکایت انجام شده به کل مراجعین به بیمارستانتعداد فرایندهای ارتقاء یافته به کل فرایندهاتعداد گواهینامه های اخذ شدهمیزان رضایتمندی کارکنان از خدمات رفاهیمیزان ساعت آموزش کارکنان ومدیرانتعداد جمعیت تحت پوشش بازتوانی به کل جمعیت

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید