boloqe

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بلوغ”

بلوغ

اسلاید 1: بلوغ MATURATIONدكتر علي سلطاني

اسلاید 2: همانند سازي Identification در جريان زندگي ما چهار روند همانند سازي داريم :الف :6 – 3 سالگي ( همانندسازي جنسيتي )با شخصي كه محبوب و موردعلاقه ماست رفتارعمومي خود را همانند سازي مي كنيم.ب :دوره بلوغ ( همانندسازي اجتماعي )با يك شخصيت حاضر دراجتماع نزديك خودمانند قهرمان يا يك معلم همانندسازي مي كنيم.

اسلاید 3: ج :40 سالگي به بعد ( همانندسازي خاص )با يك فرد شاخص جهاني همانندسازي مي كنيم.د : دوره ميانسالي و كهنسالي ( همانندسازي متافيزيكي )بر اساس شناختي كه از اصول ماوراء طبيعت يا مذهب دارند خود را همانند شخصيت هاي مذهبي همانند مي كنند.

اسلاید 4: A : همانندسازي پسران BOYS IDENTIFICATION حضور پسران در آغوش مادران و حضور دختران در آغوش پدران بتدريج بايد كم شود و به حداقل برسد.پسراني كه در اين دوره بسوي مادران خوب جذب مي شوند اغلب رفتارهاي زنانه دارند.

اسلاید 5: دسته بندي پسران Kinds of boys :پسراني كه در راه اول مانده اند و تنها در آغوش مادران بزرگ شده اند :با مادري كه ويژگي زنانه داشته همانندسازي كرده است.با مادري كه ويژگي مردانه داشته همانندسازي كرده است.پسراني كه نه تنها راه اول را طي كرده اند بلكه در مرحله دوم بسوي پدر رفته اند اين گروه مردان طبيعي يا نرمال بشمار مي آيند.

اسلاید 6: پسراني كه اصلا ً مادر نداشته اند :مادر جانشين هم نداشته اند.مادر جانشين داشته اند.پسراني كه پدر نداشته اند :پدر جانشين هم نداشته اند.پدر جانشين داشته اند.پسراني كه نه مادر داشته اند نه پدر.پسراني كه در خانواده اي رشد كرده اند كه زن در آن زياد بوده است.پسران هم جنس گرا

اسلاید 7: اول – پسراني كه با مادر همانندسازي كرده اندA – الگوي رفتاري زنانهاين پسران در آغوش مادر جاي خوش كرده اند.الگوي احساسي و رفتاري آنها كاملا ً زنانه است.عاطفه اي سطحي دارند بر خلاف مردان كه عاطفه عمقي دارند.

اسلاید 8: B – عاشق پيشه اندامروز عاشق اند و فردا فارغكتاب هر عشقي را باز مي كنند و هرگز نمي بندند.گاهي به زن خود ممان مي گويند.عاشق هر دختري كه مي شوند عد از مدتي مادرشان مي شود و در پي دختر ديگر.

اسلاید 9: C – گاهي در شناخت محارم دچار مشكل مي شوند.تمدن با شناخت محارم و صلح طلبي مساوي است.توحش با عدم شناخت محارم و جنگ طلبي مساوي است.اگر كسي حد خود را بشناسد محارم و محرمات خود را شناخته است او را ميتوان متمدن و مترقي ناميد.

اسلاید 10: D- احساس عصبانيت و خشم نسبت به دختران ويژگي مهم آنها جنگجويي است.بي قراري ، عصبانيت ، احساس شديد جنسي و خشم نسبت به دختران

اسلاید 11: E- انتخاب دختري براي همسري كه همانندسازي مردانه داشته باشد.دختر را براي همسري انتخاب مي كنند كه مشكل همانندسازي داشته باشد.اين افراد خيال مي كنند كه تنها زن است كه بايد آنها را دوست داشته باشد و مردان هيچ تكليفي ندارند. دوست دارند زن خود را در جعبه اي گذاشته قفل كنند و هر گاه علاقه داشتند بردارند.از رابطه زن خود با برادر زنش ناراضي است.به محارم زن حسادت مي كند.

اسلاید 12: F – بالغ نمي شوند.هميشه كودك مي مانند.بازي را كه شروع كرده اند رها نمي كنند و با شوق كودكانه ادامه ميدهند.كارهاي جدي و مسئولانه را دوست ندارند.در ارتباط با زنان راضي نيستند.هميشه هم يك سر نخ عشق شان با مادرشان وصل است.اين گروه اغلب زن را فداي مادرشان مي كنند.

اسلاید 13: دوم – پسران نرمال و طبيعي : آنهائي كه با پدر همانندسازي كرده اند1- پسر نرمال شاد است :شادي علامت سلامتي است.بچه شاد پر طراوت است ، مي گويد ، مي خندد.

اسلاید 14: 2- افتخار بر پسر بودن خود دارد :پسر كوچولويي كه نسبت به اسمش حساس است و تنها شش سال دارد حال خوبي دارد.اگر اسم او را زهرا صدا بزنيم مي گويد اسم من علي است و اخم هم مي كند.

اسلاید 15: 3- پسر سالم مستقل است :از خانواده مي برد به گوچه مي رود ة مدرسه مي رود به خانه عمه و خاله مي رود.اگر ديديد بچه اس از شما جدا مي شود و حال خوبي هم دارد نماز شكر بخوانيد.بايد بچه ها مستقل باشند و به ما نچسبند.

اسلاید 16: 4- پسر طبيعي محارم خود مي شناسد :مثلا ً مي داند كه مادر و خواهر محارم او هستند.حيوانات محارم ندارند ما انسانها محارم داريم.اگر بچه اي در 6 سالگي محارم خود را شناخت اتفاق مثبتي رخ داده است.

اسلاید 17: 5- داراي وجدان اخلاقي است :اگر وسيله اي را از كسي برداشت و احساس گناه كرد وجدان اخلاقي او شكل گرفته است.بچه هايي كه دزدي مي كنند و هيچ احساس گناهي ندارند بيمارند.يك پسر شش ساله سالم احساس گناه شديدي دارد اگر چيزي پيدا كرد.تا صاحبش را پيدا نكند خوابش نمي برد.

اسلاید 18: 6 - به انجام تكاليف مردانه علاقه دارد :به بازي پسرانه و تكاليف پسرانه علاقه دارد.ميخواهند بروند نان بگيرند.پسر بچه ها را به انجام اعمال مردانه هدايت كنيد.ميخواهند در برداشتن وسايل به شما كمك كنند اين عالي ترين درخواست است.علاقه ندارند در اتاق پدر يا مادر بخوابند.ميخواهند به سلماني مردانه بروند و چوب را از صندلي بردارند.

اسلاید 19: 7 – حامي دختران است :علامتي بسيار مهم است.مثلا ً موقع عبور از خيابان دست خواهرش را مي گيرد.اگر پسر كوچولويي ديديد كه دختر كوچولويي را اذيت مي كند نشانه بيماري است.تمام پسراني كه رفتار ضد زن دارند معيوب اند.مثلا ً آنهايي كه سوسك به جيب دختر كوچولو مي اندازند مريض اند.

اسلاید 20: 8 – به كارهاي مكانيكي علاقه دارند :باز كردن ماشين كوكي و ساعتاگر چنين كاري كردند نترسيديك ساعت خرابي داشته باشيد كه او جرات كند آنرا باز و بست نمايد.به او اجازه اكتشاف بدهيد.

اسلاید 21: 9 – به مدرسه علاقه داردت اما بازيگوش است :شوق رفتن به مدرسه دارد.اجازه دهيد آنها خودشان درس بخوانند.شما آنها را كمك نكنيد.رديف اول كنكور 8 تا پسر است دو تا دختردر حاليكه ورودي دختران به دانشگاه بيشتر است ولي توفيق پسران در دانشگاه بيشتر است.دختران ما حفظ مي كنند ولي پسران ما مي فهمند.

اسلاید 22: مشكلات اين دوره1- پر تحرك است :بسيار مشت مي زنند.مي پرند ، كاراته را دوست دارند.نترسيد اينها عادي است.2- اگر پسر بچه اي رفتار زنانه دارد او را به مشاور معرفي كنيد.3- تحرك بيش از اندازه بيماري است.4- گرايش به سيگار بيماري است.

اسلاید 23: توصيه هاي بهداشت رواني مادران سعي مي كنند پسرانشان با پدر همانندسازي كند.اگر اين همانندسازي صورت گيرد پسر آرامش دارد. نشانه اين آرامش شادابي و صلح با مادر و خواهر و ساير افراد خانواده ، استقلال در اداره امور شخصي و سلامت رواني است.مادران بايد سعي كنند پدر را در برابر آنها مهربان و درستكار جلوه دهند.بدگويي از پدر نزد پسر رابطه پسر با پدر را تخريب مي كند.

اسلاید 24: مادران بايد سعي كنند پسر را در دل پدر جاي دهند وقتي رابطه پسر با پدر خوب شد خيال مادر آسوده خواهد شد.پدر نيز وظيفه دارد كه از پسر فاصله نگيرد و به شيوه هاي گوناگون پسرش را جلب و جذب كند.گاهي متاسفانه مشاهده مي شود مادران تلاش نادرست و زيانباري مي كنند تا رابطه پدر و پسر را تخريب كنند.گاهي شكايت پسر را نزد پدر مي برند و گاهي شكايت پدر را نزد پسر باز مي گويند.

اسلاید 25: اگر مادري سعي كند چهره پدر را نزد پسر زشت جلوه گر كند مانع ارتباط پدر با پسر مي شود و اين پسر در آينده رفتار مردانه نخواهد داشت و از جنسيت خود راضي نخواهد بود.اگر پسري با مادرش همانندسازي كند او در انتخاب نقش خود گيج و گمراه خواهد شد.او در سنين بلوغ همانندسازي اجتماعي پيدا نخواهد كرد كه براي زندگي و استواري در زندگي لازم است.آموزش ما به كودكانمان غير كلامي است. فراموش نكنيم كه نصيحت كردن سودي ندارد.

اسلاید 26: كودكان اعمال ما را مي بينند و ياد مي گيرند.اگر پشت سر افراد خانواده يا فاميل حرفهايي مي زنيم ولي وقتي آنها را ديديم تعريف و تمجيد مي كنيم كودكانمان گيج مي شوند و در نهايت دورويي را از ما ياد مي گيرند.صفات و رفتار اخلاقي ، ظاهري و عقيدتي را فرزندان از ما ياد مي گيرند ما بايد هميشه خود را وارسي كنيم آيا ديگران در كنار ما راحت هستند و آيا ما والدين خوبي هستيم.اگر پسر كوچكي رفتار زنانه دارد بعنوان اولين قدم او را به مشاوره ميبريم.اگر پسران ما بيش از اندازه تحرك دادند شايد دچار بيش فعالي هستند.

اسلاید 27: سوم : پسراني كه مادر ندارند ( فوت كرده يا طلاق گرفته اند )الف : آنهايي كه مادر جانشين دارند :پسرها با مادر دوم زياد دم خور نمي شوند.پسري در رختخواب مادر جديد و پدرش قورباغه انداخته است.بيشتر پسران مادر جديد را طرد مي كنند و پس مي زنند.گاهي مادران دوم مهرباني افراطي بيشه مي كنند و بچه احساس ترحم ميكند و لوس مي شود.

اسلاید 28: معمولا ً كودكاني كه در اين سن مادر از دست داده اند به بزهكاري گرايش پيدا مي كنند.اگر مادر جديد مهربان باشد كودك لوس مي شود و اگر نامهربان باشد پسر ضد زن مي شود و اين يك مشكل دو سويه است.پرخاشگري و تخريب از صفات پسراني است كه مادر دوم نامهربان دارند ، پرخاشگري از كلام زشت فحش شروع تا شكستن چيزي يا كتك زدن كسي يا حتي فرو ريختن ديواري يا سقفي هم مي رسد.علامت ديگر اين پسران پد پدر بودن آنهاستآنها خيال مي كنند كه پدر اين فاجعه را پيش آورده است.

اسلاید 29: اين بچه ضد هر دو جنس است. پس او بر ضد خودش است.خودش را نمي پذيرد.به خودش احترام نمي گذارد.اگر به او توهين كنند يا تنبيه كنند سقوط مي كند.افسردگي بيماري شايع در ميان اين بچه هاست.آنها درگير يك آشوب رواني هستند ( اضطراب )ويژگي ديگر اين بچه ها نقص در همانندسازي است.گاهي رفتار زنانه دارند گاهي مردانهاضطراب و ناامني آنها را گيج كرده است.

اسلاید 30: اگر همسران دوم از اين بچه ها بهره كشي كنند آنها بزهكار خواهند شد.بچه هاي كتك خورده جزء بچه هاي گرفتار بهره كشي از كودك اند.اين بچه ها اكثرا ً در زندان يا دارالتاديب ها هستند.به مصرف مواد مخدر روي مي آورند.به عرصه سوداگري مواد مخدر و قاچاق وارد مي شوند.توصيه مهم بهداشت رواني :بهتر است آقايان در اين سن ازدواج مجدد نداشته باشند.

اسلاید 31: ب : آنهايي كه مادر جانشين ندارند :سه حالت وجود دارد :بچه در خانه باشد و با پدرش زندگي كند.رفتار مردانه ياد مي گيرد.به يك مرد مطلق تبديل مي شود.تا حدودي اطلاع از رفتار جنس مخالف ندارد و اين عيب است.اين گروه تنها مردان را درك مي كنند و به زنان بدبين اند.گاهي احساسات هم جنس خواهي مي كنند.اغلب آنها در زندگي زناشويي توفيق ندارند.افكار يك بعدي دارند و براي زن حقي قائل نيستند.

اسلاید 32: توصيه بهداشت رواني :تجربه كودك از الگوي مردانه و زنانه در خانه سرنوشت ساز است.

اسلاید 33: همانندسازي دختران Daughter Identification در سن 6 – 3 سالگي دختران اغلب گرايش به مادر دارند.اما در اين سن پدر را دوست دارند.گاه به علت توجه ويژه پدران به دختران روابط اين دو شديد مي شود.در نتيجه دختران رابطه عاشقانه اي با پدران خود ايجاد مي كنند.اگر مادران دختران را را دوست بدارند و وقت خود را با آنها بگذرانند و پدران به گونه اي مهربان از زير بار رابطه دوستانه با دختران شانه خالي مي كنند دختران بتدريج با مادران خود دوست مي شوند.

اسلاید 34: گاهي مشكل ديگري رخ مي نمايد كه مادر دختر، رفتار مردانه دارد در اين جا نيز دختران كوچولو در همانندسازي با مانع بر مي خورند زيرا باز هم رفتار زنانه را ياد نمي گيرند.در بعضي از خانواده ها خانم ها يكديگر را به داشتن رفتار مردانه تشويق مي كنند مثلا ً گرفتن دزد ، تعمير ماشين ، اين كارها زيبنده زنان نيست.برخي مادران گاه به اشتباه درتمجيد ازدخترشان مي گويند.(( دختر من يك مرد است )) چنين كلامي را هرگز نبايد بكار برد دختر ما بايد خانم باشد.بچه ها به هيچ وجه نبايد روابط جنسي را ببينند حتي شاهد برنامه هاي تلويزيوني آن نيز باشند.

اسلاید 35: انواع دختران Kinds OF daughter دختراني كه با همانندسازي با مادر ، يك دختر خانم طبعي شده اند.دختراني كه با پدر همانندسازي كرده اند.دختراني كه پدر و مادر ندارند.دختراني كه مادر را از دست داده اند.دختراني كه پدر را از دست داده اند.بخت بايد يار دختري باشد كه بر اثر حضور يك دانش علمي ارزشمند در خانواده بر تمايلات پدرخواهانه غلبه كند آنگاه بسوي مادر بازگردد كه او طبيعي و نرمال باشد اين دختر به اختيار در آينده يك خانم به تمام معني خواهد شد.

اسلاید 36: 1- دختراني كه همانندسازي زنانه پيدا كرده اند :دختران نرمال و طبيعي Normal Daughter :به كارهاي زنانه علاقه دارد.بسيار مهربان است.صد در صد از دختر بودن خود راضي است.نسبت به جنس مخالف خود احساس خوبي دارد او را تحقير نمي كند.به لباس زنانه و كليه نمودهاي زنانه علاقه مند است.احساس خوشبختي دارذد.

اسلاید 37: حداقل حسادت را دارد.رفتارش چنان است كه احترام همگان را بر مي انگيزد.وقار و نجابت را در پوشش دوست دارد.چنان با وقار است مه هيچ فردي به خود اجازه تقاضا براي رابطه هاي فساد آلود نمي دهد.رنگهاي لطيف و آرام انتخاب مي كند.در آرايش چنان عمل مي كند كه يك بيننده تخصصي هم بدقت نياز دارد.

اسلاید 38: آرامش ملايم در چهره دارد.در ميهماني ميزبان خوبي ايت.اهل صلح است نه اصل جنگصبور است.خيانت نمي كند.هنر خاتمه دعوا دارد.

اسلاید 39: كمك به همانندسازي زنانهمادرها بايد احساس را به دخترها بدهند كه موجودات بسيار خوبي هستند.دخترها بدين ترتيب با مادر صلح مي كنند و پايه هاي يك دوستي عميقي را پي ريزي مي كنند.مادران بايد در مقابل حسادت خود نسبت به دخترها ايستادگي كنند.مادران بايد در اوقات بيكاري با دختران خود عروسك بازي كنند.اگر دختران در مورد مائل جنسي صحبت كردند و سوالي پرسيدند بايد با روي خوش با آنها پاسخ دهند.

اسلاید 40: مادران بايد بيش از گويندگي ، شنوندگي را پيشه كنند. براي دختران خود شنونده باشيد و به آنها احترام بگذاريد.مادران بايد با كلام خود محبت و علاقه را به آنها تفهيم كنند به آنها بگويند دوستشان دارد.جو خانه هم بايد مهربان باشد يك جو خوب و انسانيمادران گاهي لازم اسرار خود را با دختران در ميان بگذارند با آنها مشورت كنند و بدين طريق رابطه اش با مادر پيشرفت مي كند.

اسلاید 41: زماني را به تنهايي با دختر خود بگذرانيد در برابر انتقادهاي او هم پذيرا باشيد.مادران بايد مانند يك مهمان وارد بازي دختران بشوند و توصيه اين است كه مادر در روز سه ساعت دست كم با دخترش است.در اين دوره پدران بايد به آرامي از دختران فاصله بگيرند و در اين كناره گيري بايد مهربان باشند و بچه ها بفهمند كه شما ميخواهيد آنها با مادرشان راحت باشند.پدراني كه وقت بيشتري با دخترانشان مي گذرانند باعث شكل گيري رفتار مردانه در دختران خود مي شوند.

اسلاید 42: براي دختران زيور آلات مناسب و لباسهاي دخترانه زيبا بخرند و آنها را تشويق كنيد كه مانند يك خانم خودشان را نشان دهند.بعضي از دختران بعلت پيامهاي بد مادران د رابطه ا مردان آنها ضد مرد مي شوند.پرخاشگري Agression از اين دوره شروع مي شود. شيوه برخورد فرد را مختل مي كند و تمام ارزشهاي زيباي فردي وي را نا بود مي كند.بايد به دختران در سن 6 – 3 سالگي گفت كه عموما ً مردان بسيار خوب هستند. فقط بعضي از آنها كمي خوب نيستند با اين پيامها كودك احساس خوبي به جنس مقابل پيدا مي كند.

اسلاید 43: 2 – دختراني كه همانندسازي مردانه پيدا كرده انداولين ويژگي اين دختران تضاد با مادر است و مادر را رقيب عشقي خود مي بينند.رفتار پسرانه و مردانه پيدا مي كنند آچار بدست مي گيرند و راديو باز مي كنند و پدران از رفتار آنها خوششان مي آيد.بتدريج لباس مردانه مي پوشند و ورزش هاي خاصي مانند كشتي و وزنه برداري انتخاب مي كنند.در بزرگسالي بناي رقابت با مردان را دارند (زنان بايد فضاي خانه را به رنگ صلح و مهرباني نقاشي كنند) زنان رقيب مردان نيستند.در خارج از ايران اين زنان راننده كاميون مي شوند و خالكوبي مي كنند.مردان غالبا ً از چنين زناني مي گريزند از آنها متنفرند ، آقايان آرزو دارند زن بگيرند ، آرزو ندارند شوهر كنند.

اسلاید 44: 3 – دختراني كه پدر و مادر ندارنداكثرا ً بدنبال قهر طبيعت يا بيماريهاي عفوني مانند ايدز اگر براي كودكي چنين اتفاقي افتد سه حالت پيش مي آيد :A : يك خانواده شايسته او را به فرزندي مي پذيرد.در خانه جايي براي او مي دهدشناسنامه به نام خوي مي گيرندگوشه اي از قلب خود را به او هديه مي كندبا تاسف بايد گفت چنين كار خداپسندانه كمتر اتفاق مي افتداين كودكان زندگي جديد را به خوبي مي پذيرندسازگاري دخترها بيشتر از پسران است.

اسلاید 45: B : كودك به پرورشگاه سپرده مي شود :بدترين سرنوشت را دارندبچه ها در پرورشگاه از عاطفه محروم و از خشكي روابط مسموم انداما افرادي بودند كه در پرورشگاه بزرگ شده اند ولي بزهكار هم نشده اند و خيلي خوب هم پرورش يافته اندنگهداري كودك بي پدر و مادر كار بسيار خداپسندانه استما اگر بچه خودمان را بوسيديم لطف نكرده ايم بچه خودمان است اگر بچه ديگري را ببوسيم اگر او را نگه داريم كار درخشاني كرده ايم.

اسلاید 46: 4 – دختراني كه مادر را از دست داده انددر سن زير يكسال كمتر كمتر كودك مادر را از دست داده هيچ جانشيني ندارد بايد قدر خاله و عمه هارا بيشتر دانست. حتي مادر شوهر ، همين مادر شوهر ها خيلي از بچه ها را نگه داشته اند.اگر بين 1 – 3 سالگي است افسرده مي شود و افسردگي كودكان با پرتحركي ، تخريب ، داد و فرياد و نافرماني همراه است.متاسفانه براي اين افراد احتمال بزهكاري وجود دارد.اگر مادر جانشين جوان و شايسته نباشد مشكلات اين دختر زياد مي شود. و اگر بچه داشته باشد اين دختر را مثل بچه خود نگهداري نخواهد كرد.اگر بچه را نزد سالمند بگذاريد وقتي به مدرسه برود رفتاري سالمندان را خواهد داشت

اسلاید 47: بعضي خانواده ها متاسفانه به دختر پنج ساله مي گويند اين دختر يك خانم است و با اين پسر ما يك آقا شده است اگر ما در چنين سالگي آقا يا خانم شديم در 30 سالگي بچه مي شويم.اگر مادرش را بين 6 – 3 سالگي از دست بدهد.بچه هايي كه مادر جانشين داشته باشند كمترين مخاطرات را خواهند داشت.مادر جانشين نداشته باشد با پدر همانندسازي مي كند و رفتار كردانه دارد.مردي كه تمايل دارد زير چتر حمايتي خانمي باشد (خانم او را اداره كند) مريض است.دستور : آقايان بايد خانم ها را اداره كنند.هر زني كه دوست دارد زير پوشش حمايتي مرد باشد او يك زن نرمال است.

اسلاید 48: بلوغ MATURATION دوره مدرسه راهنمايي در ايران مصادف با بلوغ بچه هاست.بلوغ مهمترين فصل زندگي هر كس است.بلوغ سه قسمت دارد كه يكي پس از ديگري رخ مي نمايد.بلوغ جسمي Somatic Mturation بلوغ رواني Psychological بلوغ اجتماعي Social.M

اسلاید 49: بلوغ جسماني Somatic Matuyration ويژگيهاي بلوغ :يكي از عوامل تعيين كننده بلوغ توارث است.سن بلوغ بر حسب منطقه جغرافيايي متفاوت مي كند.((در قطب شمال 25 – 20 سالگي ، در گرمسيري 10 – 8 سالگي ، در معتدلي 14 – 13 سالگي))تغذيه عامل ديگري در تعيين سن بلوغ است.اندازه احساس جنسي : احساس جنسي از تولد تا مرك وجود دارد ولي اندازهء آن در زمانهاي مختلف فرق دارد. احساس جنسي بالا يا پايين موعد بلوغ را عقب يا جلو مي برد.

اسلاید 50: اين حادثه مهم و زيباي زندگي نياز به تشريفات داردما بايد بچه هاي خود را پيش از بلوغ براي اين اتفاق آماده كنيم.اين واقعه را بايد طي مراسمي جشن بگيريم تا خاطره خوشي باقي بماند.در لحظه بلوغ و مدتي پس از آن بايد فرزندان خود را كمك كنيم. اين كمك بايد بسيار دوستانه باشد.در جريان بلوغ بايد نقش حامي را براي فرزندان خود به اجرا در آوريم.

اسلاید 51: اين تشريفات چه سودي دارد ؟احساس خوب بچه ها نسبت به بلوغآنها مي فهمند كه چه اتفاقي قرار است بيافتد.براي اين اتفاق زيبا انتظار مي كشند.آگاهي آنها از اين اتفاق ترس آنها را از بين مي برد (بخصوص دختران)

اسلاید 52: پس از اتفاق بلوغ بايد دو كار انجام دهيم :حتما ً براي آنها جشن بگيريم.براي بچه هاي نو بالغ خود كادويي مادگار بخريم.بعد از بلوغ مراعات بهداشت را جدي تر بگيريم :دختران 60 – 35 سي سي خون بدبو دفع مي كنند بايد مرتب دوش بگيرند. چون دهانه رحم باز است.پسران تطهير مي شوند (دوش بگيرند) يا غسل كنند كه دچار بيماريهاي قارچي نشوند.

اسلاید 53: ويژگيهاي بلوغ از ديد پزشكيعلامتهاي جسمي پيش از بلوغ :دختران :تورم پوست چهره – ايجاد منافذ – عفوني شدن – اكنه بزرگ شدن بينيبزرگ شدن غده تيروئيدرويش موها در بعضي اندامهاتجمع چربي در بخشهايي از بدن

اسلاید 54: پسران :پائين آمدن خط تيغ صورتتورم پوست چهرهجوش جوانيبزرگي تيروئيدرويش مو در برخي اندامها

اسلاید 55: علامتهاي روانشناختي :سردرگمي : 3 – 2 بار بايد صدا زد (در دختران بيشتر از پسران)سقوط تحصيلي احتمالي (4 – 3 ماه پيش از بلوغ گاهي تا 2 سال بعد)اختلال خواب (بيشتر يا كمتر)فزونكاري (سريعتر كار را انجام دادن – در پسران بيشتر)يك كج خلقيحساس و كمي پرخاشگر

اسلاید 56: شادي فزوني از حد (عامل ناراحت كننده معلمان)شادي تازه با لفين طبيعي و افسردگي آنها غير طبيعي است.تضاد با والدين كه ممكن است چهار سال طول بكشد.پر حرفيمالغه گري

اسلاید 57: توصيه هاي بهداشت رواني :سر بسر بچه ها نگذاريد.هيچگاه با بچه ها مبارزه نكنيد.اگر ديديد آنها مخالف شما هستند شما كوتا كنيد ، هيچ نگويد.يكي به دو نكنيد.با تازه بالفين مدارا كنيد.

اسلاید 58: مباحثه نكنيد.دوران بلوغ ، دوران بحران است.در اين دوران جسم بر روان تسلط دارد.در اين دوران نمي توانيم بچه ها را به ازدواج كسي در بياوريم.بچه ها را اذيت نكنيد.پرخوري يا كم خوري ، تندي حركات يا گريه زياد نشاني از بلوغ با خود دارد.

اسلاید 59: توصيه هاي بهداشتي رواني :بلوغ در دختران همراه با ترشح فوليكولين (استروژن) از تخمدان است.نام اين هورمون ، هورمون عشق است.اين هورومون باعث شادابي يك خانم است.در لحظات پريود فرد داراي يك خلق نامتعادل گذران است.حجم اين هورمون بر حسب ميلي گرم است.همين اندازه اندك احساس سرشار زندگي به زن مي دهد.

اسلاید 60: از روز اول قاعدگي احساس جنسي يك خانم حداكثر است.بتدريج از اين احساس جنسي كاسته شده و خانم ها به سمت عصبانيت و كج خلقي مي روند.در روز بيست وهشتم چون هورمون به صفر مي رسد خانم ها كاملا ً عصباني اند.مادران بمدت 2 سال تمام كارهاي لازم بچه از گذاشتن نوار بهداشتي تا تعويض آنرا بايد بعهده بگيرند.روزهاي اول بايد 12 – 10 مرتبه ، روزهاي بعد 8 مرتبه ، و بعد 4 بار و 3 بار توقف خون در لباس بچه ها سبب رضد قارچ هاست.با همه اين داستانها و با وجود اين همه امراض آيا چنين اتفاقي شايسته سپاس و برگزاري مراسم شكرگزاري نيست.

اسلاید 61: بلوغ رواني Psychological . M بلوغ رواني 6 – 4 سال بعد از بلوغ جسمي حادث خواهد شد.ويژگي خاص آن پنهان بودن از ديد ماست.اين بلوغ سبب 3 نتيجه مي شود.

اسلاید 62: نتايج بلوغ رواني :- ثبات :فرزندان ما در اين مرحله به آرامش و وقار مي رسند.در شمايل ذخترانه يا پسرانه زيبايي جا افتاده در كناري نشسته اند.- خود شيفتگي :توجه به خود زماني را در كنار آينه مي گذارند و به خودش مي رسد.اگر ژوليده و نا آراسته است بايد بفكر آسودگي بود.خانم به دختران آرايش و آقايان بايد به پسران پيرايش را بياموزند.

اسلاید 63: - داستانهاي عاشقانه :داستانهاي عاشقانه را تجربه مي كند.اين عشق ممكن است در عالم خيال باشد يا در عالم واقعاين يك امر طبيعي است.اگر فرزند شما عشقي داشت شما آرام باشيد.اين يك رفتار طبيعي سن آنهاست.

اسلاید 64: رفتارهاي احتمالي آنها در اين دورانافسردگي : بايد درمان شوند.خودكشي : رفتار شايعي است.ازدواج پنهاني : پنهاني به عقد آن معشوق در مي آيند يا او را عقد مي كنند.

اسلاید 65: اگر عشق در دوره بلوغ وقوع نيابد اشكال دارد.بين والدين و فرزندان يك حجاب نازك لازم است اما فرزندان بايد بتوانند عشق هاي خود را به والدين بگويند.كم اشتهايي و افت تحصيلي از نشانه هاي عشق اند.اين دوران چند سالي بيشتر دوام ندارد بعد از مدتي براي هميشه تمام ميشود هيچكس هم آنقدر نادان نيست كه با اولين عشق دوران نابالغي خود ازدواج كند.

اسلاید 66: توصيه بهداشتي رواني براي پسران و دخترانهميشه بخاطر بسپاريد هر زمان كه عاشق كسي شديد براي هميشه او را فراموش كنيد. او موضوع عاشقانه شما هست اما موضوع و طرف ازدواج شما نيست ولش كنيد او را به خاله جانش بسپاريد.عشق تنها در موضوع ازدواج نيست كه تعادل را بر هم مي زند و زندگي را به بيراهه مي كشاند اگر پدر و مادري عاشق يكي از فرزندان خود باشند با اين تبعيض به ديگر فرزندان خيانت مي كنند.

اسلاید 67: عشق صور ناگهاني دارد كه اگر پايه و مبناي ازدواج يا تصميم گيري يا تصميم گيري هاي بزرگ نشود مذموم نخواهد بود.عشق احساس زيبايي است كه مي توان از آن به نيكي بهره برد.اگر نوجواني در خانه توجه لازم را نيابد بيشتر و عميق تر عاشق مي شود.بنظر اريك فرام عشق به چهار دسته تقسيم مي شود :عشق برادرانه : كه در شرق متداول استعشق مادرانهعشق زن و شوهريعشق به خداوند : فرد را به جايي مي رساند كه به جزء خدا نبيند.

اسلاید 68: ما بايد فرزندان خود را چنان تربيت كنيم كه در ارتباط اجتماعي معقول باشند نا افراطي نه تفريطيمعلوم است كه اگر ما در خانه به فرزند خود بي توجه باشيم و كسي پيدا شود كه قاب او را بدردد او هم عاشق مي شود.

اسلاید 69: عشق مذموم :احساس مبالغه آميز يك جانبه نسبت به يك نفر از ميان شش ميليارد انسان در كره زمين.عشق مذموم نوعي بيماري كه نشانه هاي آزار دهنده اي دارد.علامتهاي اين نوع افراطي دوست داشتن چنين است :افسردگي : عشاق تمام روز و شب گريه مي كنند.گيجي : هيچ اسكي را جز اسم معشوق نمي شنوند.توهم كاذب : شنيدن صداهاي غير واقعيعدم تعادل جسماني : قلب بسيار تند تر ، معده مشكل دار

اسلاید 70: معمولا ً عشق يك سويه است.معشوق هيچ توجهي به عاشق ندارد.معشوق هيچ احساسي ندارد.عشق دوره خاصي دارد. 19 – 11 ساله ها.عشق بيماري بدي است اگر تداوم يابد روان پريشي است ، جنون است.عاشق و معشوق ناهماهنگ هستند. مثلا ً دختر 17 ساله عاشق مرد 42 ساله يا پسر 32 ساله عاشق يك خانم 53 ساله.

اسلاید 71: توصيه بهداشت رواني :اگر فرزندان تازه بالغ احساساتي داشتند.اول بايد بپذيريم اين احساس طبيعي است.پس با نوجوان مدارا كنيم.به گونه اي عمل كنيم كه در اين مورد با ما صحبت كند.اگر ما سخت گيري كنيم نوبالغ ما بدتر خواهد شد.

اسلاید 72: بلوغ اجتماعي Social Maturation حدود 4 – 3 سال پيش از دوران بلوغ رواني ، بلوغ اجتماعي واقع مي شود.بلوغ اجتماعي در حدود بيست سالگي حادث مي شود.

اسلاید 73: علائم بلوغ اجتماعي :علاقه به شغل و يك رشته تحصيلي خاصعلاقه به يك فعاليت اجتماعيقابل مشاوره شدن (يعني قابليت مشورت پيدا كردن)بلوغ اجتماعي سن مشاوره است.پشت سر گذاشتن عشقهمسر جوئيما پدر و مادرها بايد فرزندان خود را به ازدواج علاقه مند كنيم بعدها نيز بايد خودشان فرد زندگي آينده خود را انتخاب كنند چنان نيست كه ما انتخاب كنيم ، آنها ازدواج كنند.وجود يك تفكر انتزاعي (تعميم يافته) گسترده در فرد

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید