مدیریت و رهبری

بیانیه‌های ماموریت و چشم‌انداز Mission and Vision Statements

Mission-and-Vision-Statements

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیانیه‌های ماموریت و چشم‌انداز Mission and Vision Statements”

بیانیه‌های ماموریت و چشم‌انداز Mission and Vision Statements

اسلاید 1: بیانیه‌های ماموریت و چشم‌اندازMission and Vision Statements

اسلاید 2: عنوانبیانیه‌های ماموریت و چشم‌اندازنوعابزارمراحل استفادهطراحی / برنامه ریزیموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: تصور کنید هر روز در حالیکه پر از هدف و با اعتقادی راسخ هستید به سر کار بروید. قویاً به ارزش های سازمانتان اعتقاد دارید و با شور و غیرت به ماموریتش متعهدید. چون از تاثیر مثبت سازمان خود را در جامعه، کشور یا حتی دنیا را با خبرید، به کاری که می کنید عشق می ورزید. از اینکه به دفتر کارتان بیایید و قلب و روحتان را معطوف کارتان می کنید، خوشحالید چون می دانید کارتان اهمیت دارد. افراد اگر سازمانشان یک چشم انداز جذاب و یک ماموریت واضح و ارزشمند داشته باشد، خیلی بی ریا تحت تاثیر قرار گرفته و با انگیزه می شوند. این چشم انداز و ماموریت می تواند در قالب بیانیه ماموریت و چشم انداز معرفی و تشریح گردد. در صورتیکه این بیانیه ها واضح و مصمم بیان شوند و بطور موثر به همه افراد سازمان معرفی و مرتبط گردد، بسیار انگیزه بخش خواهد بود. این بیانیه ها هدف سازمان را برای مشتریان، تامین کنندگان و رسانه ها بیان می کنند.بیانیه ماموریت و چشم اندازاین بیانیه ها کلماتی هستند که رهبران برای بیان هدف و جهتگیری یک سازمان از آنها استفاده می کنند. اگر این کلمات به وضوح و به اختصار بیان شوند، می توانند تیم و یا کل سازمان را با یک چشم انداز الهام بخش از آینده، برانگیزد.هدفاین دو بیانیه بطور مشخص کارهای متفاوتی انجام می دهند.بیانیه ماموریت مقصود و اهداف اصلی سازمان را تعیین می کند. این بیانیه ها در زمان حال بیان می شود و موجودیت شما به عنوان یک کسب و کار را برای اعضای سازمان و افراد خارج سازمان تشریح می کنند. بیانیه ماموریت می بایست کوتاه، روشن و قدرتمند باشد.بیانیه چشم انداز نیز مقصود سازمان را تعریف می کند اما روی اهداف بلندمدت و انتظارات دور سازمان تمرکز دارد. این بیانیه طراحی شده است تا متعالی کننده و الهام بخش باشد. حتی اگر سازمان استراتژیش را هم عوض کند، چشم انداز ثابت خواهد ماند.

اسلاید 4: مثالدر زیر چند مثال برای بیانیه ماموریت ارائه شده است:- کشف، توسعه و ارائه داروهای نوآورانه برای کمک به بیماران در مواجه با بیماری های جدی (شرکت بریستول- میرز)- آوردن الهام و نوآوری به هر ورزشی در دنیا (نایک)- خلق نوآوری برای ذینفعان در حوزه مواد شیمیایی، بیولوژی و فیزیک (شرکت محصولات شیمیایی داو)چند مثال برای بیانیه چشم انداز:- چشم انداز ما این است که مشتری محورترین شرکت روی زمین باشیم که مشتریان بتوانند هر چیزی را که می خواهند را بصورت آنلاین و با کمترین هزینه ممکن از ما بخرند. Amazon) ) - خلق یک زندگی بهتر برای مردم IKEA))این مثال ها، مختصر، روشن و الهام بخش هستند. سعی کنید بیانیه هایتان تا جای ممکن کوتاه و مختصر باشد. بیانیه های بلند و بی هدف می تواند نشان دهنده این باشد که مدیران نتوانستند تصمیمی منسجم و قاطعانه بگیرند.چگونه یک بیانیه ماموریت تهیه کنیم.برای تهیه بیانیه ماموریت، مراحل زیر را انجام دهید.قدم اول: ایده برنده خود را مشخص کنیداول ایده برنده یا پیشنهاد فروش منحصربه فرد سازمان خود را تعیین کنید. این همان ایده یا رویکردی است که سازمان شما را از رقبایش متمایز می سازد و همان دلیلی است که مشتریان بخاطرش به سراغ شما می آیند نه رقیبتان.تهیه یک ایده برنده، یک هدف کلیدی استراتژی کسب و کار است و می تواند انرژی زیادی را صرف پیدا کردن، شکل دهی، آزمایش و اصلاح و بروزرسانی خود کند.

اسلاید 5: قدم دوم: هدفتان را واضح نماییدمرحله بعد این است که یک لیست کوتاه از مهمترین معیارهای موفقیت برای ایده تان را تهیه کنید.برای مثال، اگر ایده برنده شما تولید تیغه های برش در یک صنعت خاص است، وقتی به این هدف دست پیدا کنید، چگونه متوجه می شوید؟ اگر ایده تان ارائه خدمات مشتری سطح بالا در یک حوضه خاص است، چه شاخص عملکردی کلیدی به شما نشان می دهد که مشتریانتان واقعا راضی هستند؟ لازم است تا یک ایده کلی درباره معیار موفقیت خود داشته باشید تا بدانید چه زمانی به آن دست پیدا کردید.ایده برنده و معیارهای موفقیت خود را در یک هدف کلی ولی قابل ارزیابی ترکیب کنید. کلمات را تصحیح کنید تا یک بیانیه مختصر که گویای ایده ها، معیارها و نتایج مورد انتظار شما باشد بدست آید.این بیانیه را در زمان حال بنویسید و تا جای ممکن سعی کنید کوتاه، ساده، واضح و عاری از صفت، ابهام و اصطلاحات تخصصی باشد.مثال 1یک فروشگاه محصولات تازه کشاورزی را در نظر بگیرید که ایده برنده آن ارائه محصولات تازه است. مالک این فروشگاه دو معیار کلیدی موفقیت خود را اینچنیی تعیین می کند: تازگی و رضایت مشتری. او بیانیه ماموریت را که ترکیبی است از ایده برنده و معیارهای موفقیت وی اینگونه می نویسد: تبدیل شدن به فروشگاه شماره یک در بازار اصلی شهر با فروش تازه ترین محصولات کشاورزی با بهترین کیفیت که مستقیماً پس از تولید به دست مشتری برسد و جلب بیشترین حد رضایت مشتری.مثال 2علی رهبر یک تیم جدید شده است. تیم روی یک پروژه کلیدی تمرکز خواهد کرد:بهبود کارایی پایگاه های داده های داخلی سازمان به گونه ای که کل سیستم به نرمی و بدون هیچ مشکلی اجرا شود.با این ذهنیت، علی یک بیانیه ماموریت برای ایجاد درکی درست افراد از هدف تیم تهیه می کند:هدف تیم ما بهبود کارایی سیستم مدیریت پایگاه داده های سازمان در طول 21 ماه است. ما سیستم جدید توسعه خواهیم داد که استفاده از آن راحت باشد و تعداد اشتباهات کاربر را کاهش دهد.

اسلاید 6: چگونه یک بیانیه چشم انداز تهیه کنیمقدم اول: ارزش انسانی را در کارتان پیدا کنیداول ماموریت سازمان را تعیین کنید. سپس ارزش واقعی انسانی را در آن ماموریت، پیدا کنید. برای مثال، چگونه سازمان شما موجب بهبود زندگی مردم می شود؟ چگونه دنیا را جای بهتری برای زندگی می سازید؟قدم دوم:سپس آنچه در نحوه دستیابی سازمان به این ماموریت بیشترین ارزش را برای شما، مشتریان و سایر ذینفعان دارد، شناسایی کنید.تعدادی از این ارزش ها عبارتند از برتری، درستی، کارتیمی، اصالت، برابری و مساوات، صداقت، آزادی، خدمت و توانایی.اگر با پیدا کردن ارزش های سازمانتان مشکل دارید، با همکاران و اعضای تیم گفتگو کنید. از نظر آنها سازمان به چه ارزش هایی پایبند است یا باید پایبند باشد؟قدم سوم: ترکیب ماموریت و ارزش هاماموریت و ارزش های خود را ترکیب کرده و کلمات خود را تصحیح کنید تا یک بیانیه الهام بخش خلق شود که به افراد درون و بیرون سازمان انگیزه و انرژی ببخشد. این بیانیه باید بدون زمان بوده و دلیل کاری که افراد سازمان انجام می دهند را تشریح کند.

اسلاید 7: مثال 1مالک فروشگاه محصولات تازه کشاورزی آنچه برای خود، مشتریان و کارکنان در این ماموریت ارزش محسوب می شود را مورد بررسی قرار می دهد.چهارتا از مهمترین این ارزش ها عبارتند از تازگی، سالمی، خوش طعمی و محلی بودن محصولات است. بیانیه چشم اندازی که او تهیه می کند و به اطلاع کارکنان، مشتریان و کشاورزان می رساند اینچنین است: ما با تامین تازه ترین، خوش طعم ترین و مغذیترین محصولاتی که از کشاورزان بومی تهیه می شود و در کمتر از 12 ساعت روی میز خریداران قرار می گیرد، زندگی شادتر و سالمتری را برای خانواده هایی که به بازار اصلی شهر می آیند فراهم می کنیم.مثال 2علی به ارزش هایی که برای دستیابی به هدف تیم حیاتی هستند نگاه کرده و بیانیه ماموریت تیم را مد نظر قرار می دهد. او ارزش های مهم متعددی همچون چالش، قابلیت اطمینان و کار تیمی را شناسایی می کند. سپس این بیانیه را با ترکیب ماموریت تیم و این ارزش ها تهیه می کند: ما مهارت ها و توانایی هایمان را به چالش می کشیم و یک سیستم پایگاه داده ایجاد می کنیم که قوی، قابل اعتماد و بر مبنای کار تیمی است و به همکاران اجازه می دهد با سرعت بیشتر و زحمت کمتر کار کنند.

اسلاید 8: ابزارهای مرتبطبیانیه چشم انداز Vision Statementتحلیل SWOT SWOT Analysisتجزیه و تحلیل شایستگی های کلیدی Core Competence Analysisمزایاافراد اگر سازمانشان یک چشم انداز جذاب و یک ماموریت واضح و ارزشمند داشته باشد، خیلی بی ریا تحت تاثیر قرار گرفته و با انگیزه میشوند. این چشم انداز و ماموریت می تواند در قالب بیانیه ماموریت و چشم انداز معرفی و تشریح گردد.کاربردهااین بیانیه ها هدف سازمان را برای مشتریان، تامین کنندگان و رسانه ها بیان می کنند.معمولاً، افراد این بیانیه ها را برای یک سازمان یا یک واحد سازمانی یا یک تیم می نویسند. شما می توانید برای تعریف اهداف پروژه هایبلندمدت نیز بیانیه بنویسید.معایب

اسلاید 9: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 10: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان