پزشکی و سلامت بیماری‌ها

بیماری ژنتیکی شارکوت ماری توث

CHARCOT MARIETOOTH

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیماری ژنتیکی شارکوت ماری توث”

بیماری ژنتیکی شارکوت ماری توث

اسلاید 1: موضوع ارائه : بیماری شارکوت ماری توث (CHARCOT MARIETOOTH)

اسلاید 2:

اسلاید 3: بیماری شارکوت ماری توث چیست ؟بیماری شارکوت ماری توث از نام سه متخصص اعصاب گرفته شده که برای اولین بار در قرن نوزدهم این بیماری را توصیف کردند. در این بیماری سیستم عصبی حسی و حرکتی با اختلال مواجه می شود که ناشی از به هم خوردن تدریجی ساختار و عملکرد اعصاب محیطی نوروپاتی است. این اختلال به صورت متقارن در اندام ها به ویژه پاها و در مراحل پیشرفته دست ها بروز می کند.نشانه های بیماری معمولاً در اولین تا سومین دهه زندگی فرد به صورت ضعف و آتروفی عضلانی آشکار می شود. در بعضی منابع بیماری را بدون درد توصیف کرده اند. اما این نوروپاتی می تواند با درد هم همراه باشد. کف پای قوسی شکل و انگشتان چکش مانند از نشانه های این بیماری است. جهش در ژن هایی که در رشد و نمو اعصاب محیطی نقش دارند باعث بروز این بیماری می شود. الگوی توارثی این ژ نها متفاوت است. بر این اساس این بیماری را تقسیم بندی میکنند.

اسلاید 4: شارکوت ماری توث یا به اختصار CMT نوعی بیماری مادرزادی ژنتیکی در اعصاب محیطی می باشد که انواع مختلف داشته و به صورت هتروژن وجود دارد.در این بیماری اعصاب اندام تحتانی تخریب می شوند که موجب ضعف عضلات ساق و تغییر شکل کف پا می گردد. این بیماری شروعی تدریجی داشته و معمولا پیشرونده است ولی معمولا سیر پیشرفت کندی دارد.بیماری شارکوت ماری توث بیماری مفاصل است که از سنین جوانی آغاز می شود.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید