علوم مهندسی معماری و عمران

بیوگرافی سبک شناسی آثار رم کولهاس

biogeraphy_sabkshenasi_asar_rem_koolhaas

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیوگرافی سبک شناسی آثار رم کولهاس”

بیوگرافی سبک شناسی آثار رم کولهاس

اسلاید 1: بیو گرافیسبک شناسیآثارRem koolhaas

اسلاید 2: رم کولهاس:رم کولهاس متولد 1944 در رتردام هلند می باشد وی قبل از اینکه برای تحصیل در رشته معماری به لندن برود بعنوان یک روزنامه نگار و نیز نویسنده نمایشنامه های رادیویی و تلویزیونی در آمستردام هلند فعالیت می کرد.بعد از سه سال بودن در نیویورک بین سالهای (1972-75) به لندن بازگشت تا جایی که او دفتر معماری خود را با عنوان :Office for Metroplitan Architetor (OMA) را بنا نهادOMA پروژه هایی که شامل نقشه پلان اصلی برای مرکز شهر مشهور پالاز در لیل فرانسه بود را تکمیل کرد؛ همینطور محل روانشنانی در دانشگاه یوتریج هلند و دو سالن نمایش لاس و گاس (یکی برای موزه گانگهایم و بقیه برای محل اتصال پرریسک بین گانگهایم و موزه هرمینگتون از خیابان پترزبورگ.

اسلاید 3: در میان پروژه های رایج کولهاس تجدید نظر و بازسازی و توسعه و گسترش کتابخانه عمومی و پرادا بصورت هویت شرکتی درآمده خواهرخوانده (AMO),OMA نام گرفت که به عنوان مشاور با شرکت اصلی رابطه بین جامعه و ساخت محیط را بررسی می کرد.کولهاس جایزه های بسیاری را دریافت نموده که مهمترین آنها جایزه : Pritzker Prize سال 2000 می باشد.کولهاس اکنون استاد معماری و شهرسازی دانشگاه هاروارد می باشد.کولهاس از معماران نو ظهوری می باشد که در زمان پی ریزی تفکرات مکتب فولد ینگ شروع به کار و فعالیت حرفه ای خود کرده است. شفافیت بصری , استفاده از سطوح شیشه ای بزرگ , به کار گیری فرم های خالص از ویژگی های کارهای اولیه او می باشد.که بیشتر تحت تاثیر آثار میس وندروهه بوده است.این ویژگی ها در طرح های اولیه او قابل لمس است. در ادامه کولهاس با گرایش به مکتب پیدایش کیهانی معماری سیال و سه بعدی را به نمایش می گذارد.

اسلاید 4: کولهاس دراین باره می گوید: بناهای من حرکتی غیر خطی دارند.در داخل نیز سطوح در حرکتی که بیننده انتظارش را نداردو در بعد دیگر کار به صورت و فرمی دیگر خود نمایی می کند و باید گفت که فرم در حرکتی سریع تغییر کرده و موجب پیدایش فرمی دیگر می شود. کولهاوس نه تنها یک معمار, بلکه یک گرافیست, نقاش و یک نظریه پرداز نیز می باشد که شروع معماری خود را با باز تعریف دوباره مفاهیم مدرنیته شروع کرده است. 

اسلاید 5: سبک شناسیLarge بزرگSmall كوچكMedium متوسطجهاني شدنشهر عام

اسلاید 6: فراتر از يك مقياس مشخص , معماري خصوصيات عظيم بودن را به عنوان موضوع بحث مطرح مي كند , وامدار كوهنوردان قله اورست است: (چرا كه آنجاست)عظيم بودن غايت معماري است.عظيم بودن به عنوان يك مسئله عقلاني به واسطه خام بودن ,كندي , عدم انعطاف پذيري و سختي مانند دايناسور روند انهدام خود را پيش گرفت.- تنها عظيم بودن است كه قلمرو معماري را تهديد مي كند كه همه استعداد ها و حوزه ها يش را بكار بيندازد.- درعظيم بودن ظاهر بنا گوياي همه خصوصيات دروني آن نيست.- عظيم بودن وجود دارد, حداكثر همزيستي مي كند, معناي پنهانش نابودي زمينه است. - تنها در عظيم بودن است كه معماري مي تواند خود را از حركت هاي وا مانده هنري و ايدئولوژي مدرنيسم وفر ماليسم جدا كند تا سودمندي و كارآيي خود را به عنوان وسيله اي براي پيش بردن مدرنيزاسيون دوباره به دست بياورد.Large بزرگ

اسلاید 7: - عظيم بودن جا ييست كه معماري در بيش ترين و كمترين شكل خود معمارانه مي شود.- عظيم بودن غير شخصي است.- عظيم بودن شهر سازي در مقابل معماري است. - عظيم بودن آخرين مدافع و هوادار معماري است و به اختصا ريك فرا معماري است.

اسلاید 8: Medium متوسط(پلان تيپ)انديشه‌ي پلان تيپ شفا دهنده است؛ پايان تاريخ معماري است، چسزس جز طلسم پلات غير تيپ نيست. پلان تيپ پاره‌أي از ارمان شهري است كه وجودش تكذيب شده و عده‌أي از پسا معماري آينده است. پله‌هاي برقي آن ، آسانسورهايش، آرامش ذن مانند، سوئيتهاي اداري‌اش تا اوج مقعطي ساختمانهايي مانند ساختمانExxon (1971) و ساختمان تجارت جهاني توسعه يافته است و همه اينها با هم گواهي بر كشف و تسلط يك معماري جديد است . - پلان تيپ يك ابداع آمريكايي است.معماري صفر درجه, معماري كه از هر نوع يكتايي و عنصر شاخص تهي شده است- پلان تيپ متعلق به جهان جديد است. - انديشه پلان تيپ شفا دهنده است, پايان تاريخ معماري است.چيزي جز خنده اي بر طلسم پلان تيپ نيست. پلان تيپ پاره اي از آرمان شهري است. - ريموند هود ازابداع كنندگان پلان تيپ آنرا به شيوه ي زير تعريف كرد:

اسلاید 9: پلان از اهميت ابتدايي برخورداراست. زيرا تمام فعاليت ها ي ساكنين بر روي كف انجام مي شود. - پلان تيپ يك معماري مستطيل شكل است كه هر شكل ديگري حتي مربع آنرا از تيپ بودن خارج مي كند. - پلان تيپ غربي است.هيچ معادلي در هيچ فرهنگ ديگر مانند آن وجود ندارد.خودش به تنهايي نشان مدرنيته است.- پلان تيپ تا اندازه اي ممكن خالي است: يك كف, يك هسته, يك محيط و حداقل ستونها.- پلان تيپ اسطوره خدا را به عنوان سر چشمه ذخائر نا محدود يكتايي تهديد مي كند.

اسلاید 10: Small كوچكزيبايي وحشتناك قرن بيستم (كلان شهر): يكي از زيبايي هاي خاص قرن بيستم اينست كه معماري آن نتيجه يك يا چند مكتب خاص كه تقريبا بطور تدريجي دگرگون شده باشد نيست, در عوض ساختار همزمان لايه هاي مجزاي باستان شناختي را نشان مي دهد. حركت پيوسته عقربه ساعت كه در آن هر مكتب معماري مكتب قبل خود را نفي مي كند, همان طور كه شب بعد از روز مي آيد.

اسلاید 11: جهاني شدنبر اسا س يك حكايت والاك هاريسون شركت معماري ضعيفي بود.هگ مزدوري ساده نبود, شركتي كه طرح لوكوربوزيه را براي ساختمان سازمان ملل به واقعيت تبديل كرد, اين حكايت به اندازه كافي منتشر شد تا همه را از نگاه كردن عميق و جدي به ساختمان باز دارد. اما با جستجوي دقيق تر در مورد پيشنهاد خشك و تئوريك لوكوربوزيه و حرفه اي گرايي منحرف چند گانه موجود در آن كه توسط هاريسون شناخته شد, مسئله روشن تر مي شود.سازمان ملل ساختماني بود كه يك آمريكايي هرگز نمي توانست به آن فكر كند و يك اروپايي هرگز نمي توانست آنرا بسازد.اين نه تنها يك همكاري بين دو معمار بود, بلكه يك همكاري بين دو فرهنگ هم بود.يك همكاري دو جانبه بين اروپا و امريكا كه نوعي آميختگي توليد كرد كه بدون همكاري آن دو امكان نداشت.جهاني شدن بي ثبات مي كند و دوباره راه معماري كه توليد شده است و راه معماري كه توليد كننده است را تعريف مي كند. جهاني شدن معنويات را به يك ساختمان واقعي مي هد و آنها را غير قابل هضم و هميشه تازه نگه مي دارد.

اسلاید 12: جهاني شدن1- ناحيه امكانات بصورت عظيمي توسعه پيدا كرده است, براي بهتر يا بدتر شدن.2- بصورت تشريحي تصورات معمارانه را تهي مي كند.3- بصورت تشريحي تصورات معمارانه را نفي مي كند.4- حركت زمانبند معماران خصوصي كند شده است, كش آمده و يا پايايي آن كم شده است.5- هدف ها به عنوان برخورد اوليه فرهنگ هاي خالص پيشين جهاني شده اند.6-اصل بحث معماري تغيير كرده است.اكنون رابطه نا آرامي بين مناطق ناشناخته يا مناطق شناخته شده جهان بر قرار است.

اسلاید 13: شهر عامشهرعام، شهري است كه از گرفتاري مركز،و از قيد و بندهاي هويت آزاد است. شهرعام با اين چرخه‌هاي مخرب وابستگي در تقابل است. اين {شهر}، هيچ چيز به جز انعكاس كافي بزرگ است. اگر روزي به اندازه‌أي كوچك شود كه پاسخگوي نيازها نباشد، به راحتي گسترش مي‌يابد. اگر كهنه شود، خود باعث تخريب خود شده و مجددا مطابق نيازهاي روز بازسازي مي‌شود.شهرعام چيزي است كه پس از آنكه بخشهاي عظيمي از زندگي شهري مغلوب فضاي سيبرنتيكي شدند، برجاي مي‌ماند. حس ضعيف و هيجانهاي نادرست است، مبهم و اسرار‌آميز، شبيه فضاي وسيعي كه با نور يك چراغ روشن شده باشدشهرعام در مقايسه با شهر كلاسيك، آرامشي تسكين دهنده دارد، عموما از منظري ساكن، ادراك مي‌شود .- شهرعام، شرارتهايي را تداعي مي‌كند كه پيش از دلبستگي ما به شهر سنتي به حد جدايي برسد- به آن نسبت مي‌داديم آرامش شهرعام با خلوت كردن قلمرو زندگي اجتماعي به دست مي‌ايد. - شهر عام،نشاندهنده مرگ قطعي برنامه ريزي است. چرا؟ نه به اين دليل كه خود فاقد برنامه‌ريزي است. در حقيقت، جمع عظيمي متشكل از بوروكرات‌ها و موسسات توسعه به عنوان مكمل شهر عام وجود دارند كه جريانهاي غير قابل تصوري از پول و انرژي را در مسير تحقيق آن هدايت مي‌كنند؛

اسلاید 14: شهرعام همواره توسط مردم مهاجر، ياآماده كوچ تاسيس مي‌شود. اين امر بيانگر نااستوار بودن پايه و اساس شهر عام است.- شهرعام از افقي بودن به سمت عمودي شدن پيش مي‌رود. اين‌گونه به نظر مي‌رسد كه آسمان‌خراش حرف‌ آخر را خواهد زد در همه‌جا مي‌تواند حضور داشته باشد.-شهر عام ستايش بي‌اندازه مفهوم انتخاب آزاد است: تمامي چهارچوبهانفي شده‌اند، گلچيني از تمامي انتخابها است .- بهترين تعريف از زيبايي‌شناسي شهرعام، سبك آزاد است

اسلاید 15: برخي از كارهاي كولهاس:شهر زندانيانزمين، مطالعه، نيويورك1972مهاجرت، يا زندانيانداوطلبانه معماري، مطالعه، لندن1972موزه و مجموعه چند عملكردي ، لوئيزويل، كنتاكيؤ امريكا در جريان2005دفتر سر دبيري، مجله دموس، ايتاليا، در جريان 2005پنجاه و يكمين نمايشگاه هنري بينالونيز، ونيز، ايتاليا 2005مجله حجم با ArChis، در جريان2005بانك، لندن، انگلستان، در جريان2005مجموعه مسكوني باجا در خليج بالاندرا، مكزيكو، مسابقه 2005شعبه مركزي پرادا ، شانگهاي،چين، ماموريت 2005نمايشگاه ادي، آلمان(A) 2005مركز تكنولوژي و فن‌اوري ازلاعات در كالتك پاسادنا. امريكا، در جريان 2004تئاتر چارلز و ديويلي، دالاس، تگزاس، مسابقه، تكميل در 2009 2004طرح جتمع دانشكده‌زوهاي ، پكن، چين،2004اكسپو شانگهاي 2004طرح جامع اوددوكن، Gent، بلژيك، در جريان، 2004طرح جامع شهر سفيد، مسابقة، برنده اول، لندن، انگلستان در جريان 2004مركز اموزشي در دانشكده پلي تكنيك فدرال لوزان، لوزان، سوئيس، مسابقه 2004سيماي اروپا، نمايشگاهو گردهمايي، بروكسل، ، (A) 2004مركز خريد روهر پارك، آلمان، (A)2004برنامه ريزي شهري لوگورنو، سوئيس2004نمايشگاه دامن پرادا، توكيو، ژاپن2004طرح جامع شهر هافن،ترمينال كشتي و ساختمان چند منظوره ، هامبورگ، آلمان، در جريان 2004 دانشكده عموديتوكيو، ژاپن، مسابقه، 2004پروژه S، سنول، كره، مسابقه2004برنامه‌ريزي اكسپو، 2010، شانگهاي، (S) 2003 مشاهیر معماری 7:refWWW.Naghsh-Negar.Ir

اسلاید 16: منطقه تجاري پكن. (S)2003Autostad، استراتژي براي شعبه NW،(A) 2003مركز كنفرانس المپيك پكن2003 حراست از پكن،(S)2003موزه هرميتاژسن پترزبورگ، روسيه(A) 2003ترمينال قطارپر سرعت، ناپل2003ساختمان اصلي بانك مركزي اروپا، مسابقه 2003ايستگاه مركزيروتردام، مسابقه2003ميدان Gent، بلژيك2003طرح جامعLes Halles2003مجموعه مسكوني آسكوت2003شعب و بازارفروشIKEA، (A)2003ساختمان مركزيPCM،امستردام، هلند، تكميل در 2008 2003ساختمان كتابهاي پكم، پكن، چين، تكميل در 2006 2003موزه اسن، آلمان، تكميل در 2006 2003ساختمان مركزي و ايستگاه تلويزيونCCTV / مركز و هتل 2003فرهنگي تلويزيون TVCCپكن، چين، تكميل در 2006 2002 مشاهیر معماری 7:refWWW.Naghsh-Negar.Ir

اسلاید 17: در اين پروژه ، تعريف دوباره كتابخانه، به عناون موسسه‌أي كه صرفا به كتاب اختصاص دارد، مطرح نبود، بلكه هدف خلق كتابخانه، به عنوان يك مخزن اطلاعات بود. فضايي كه همه رسانه‌ها – جديد و قديم- در يك سيستم جديدو برابر ارائه شوند. در رقروني كه اطلاعات، در هر جايي در دسترس است، همزماني همه رسانه‌ها و ارتباط آنها، كتابخانة جديدي را خواهند ساخت. اين كتابخانه از فضايي باري خواندن، به يك مركز اجتماعي با قابليت‌هاي گوناگون تغيير يافته است. ساختمان، به فضاهاي خاصي تقسيم شده است و انعطاف پذيري در هر بخش وجود دارد. کتابخانه عمومی سیاتل

اسلاید 18: برنامه‌ي اين ساختمان براي پنج سطح ، با ظاهري غير قابل كنترل و در حال تكثير از عملكردها و رسانه‌ها ، تعريف شده بود. هر سطح، يك حوزه برنامه‌ريزي شده است كه به صورت معمارانه تعريف شده و براي رفتار بهينه در اندازه، تراكم، و ابهام متفاوت تجهيز شده‌اند. فضاهاي بينابين، طوحي براي دادو ستد هستند؛ مكاني كه كتابداران به حاضران اطلاعات مي‌دهند و آنها را به فعاليت وا مي‌دارند، جايي كه ارتباط بين سطوح مختلف برقرار مي‌شود. اين فضاهابراي كار، ارتباط و تحرك، سازماندهي شده‌اند

اسلاید 19: اين ساختمان در بين آسمان‌خراش‌هاي تيپ آمريكايي، بگونه‌أي ظاهر مي‌شود كه همزمان، پر احساس است( سطوح شيبداري كه غير معمول‌اند و كيفيت‌هاي نور روز دلپذيري را بوجود مي‌اورند)، زمينه گرا است( هر سمت ساختمان با تاثير از ويژگي شهري مجاورش بوجود‌امده است)و نمادگرا است و سطوح زاويه داران، مدرنيتة جديدي براي شهر سياتل بوجود مي‌آورد.

اسلاید 20: پس از آنكه پورتو. در سال 2001، به عناون يكي از دو پايتخت فرهنگي اروپا برگزيده شد، وزارت فرهنگ پرتقال و شهر پورتو، سازمان پورتو2001 را تاسيس كردند. سازماني كه برنامه‌هاي شهري و فرهنگي متفاوتي را براي شهر پورتو فراهم مي‌ساخت. در اين زمينه، پنج پروژه بين المللي معماري مطرح شد كه Oma، به عناون شركت كننده در مسابقه محدود سالن كنسرت جديدي، دعوت شد، كه در مركز تاريخي شهر پورتو قرارداشت.اكثر موسسات فرهنگي ، فقط به بخشي از مردم سرويس مي‌دهند.اكثريت به شكل خارجي بنا توجه مي‌كنند و تنها اقليت مي‌دانند كه درون بنا چه اتفاقي مي‌افتد. مرکز موسیقی پورتو

اسلاید 21: Oma خواستار برقراري ارتباط بين سالن كنسرت و فضاي عمومي درون بود، بگونه أي كه ساختمان از بيرون، مانند يك تودة پر ديده شود و شكل جعبه كفش مانند يالن كنسرت را حذف كرده و با ساير برنامه‌هاي عمومي،يك بلوك ميان تهي خلق كنند. ساختمان محتوياتش را به شهر نشانمي‌دهد؛ در همين لحظه، شهر ازطريق مسيري كه قبلا اتفاق نيافتاده، درون فضاهاي عمومي ساختمان را نشان مي‌دهد. يك راه عمومي پيوسته تمامي عملكردهاي عمومي را به هم متصل مي‌كند و همه فضاهاي خدمتاي مانند پله‌ها و آسانسورها، در اطراف سالن آمفي تئاتربزرگ قرار گرفته‌اند :

اسلاید 22: ساختمان به نوعي حادثه معمارانه تبديل شده است، مسيرهاي حركت پيوسته، امكان استفادة همزمان از ساختمان جهت فستيوال و اجراهاي موسيقي را فراهم مي‌كند، يك خانه موسيقي.

اسلاید 23: ساختمان Cctvtvccسایت پروژه ده هکتار می باشد و طرح OMA مشتمل بر دو ساختمان بلند مرتبه نمادین است: یک ساختمان به ارتفاع 230 متر و مساحت طبقات 405000 مترمربع برای CCTV (China Central Television) یا تلویزیون مرکزی چین و یک ساختمان دیگر به مساحت 116000 مترمربع برای TVCC (Television Cultural Center) یا مرکز فرهنگی تلویزیون؛ CCTV and TVCC)). ساختمان نخست، شامل فضاهای اداری، استودیوها و بخش های مختلف تولید و پخش برنامه ها و اخبار را شامل می شود و ساختار آن یک چرخه پیوسته ای از مقاطع می باشد که از یک سایت شهری تا نقطه ای در آسمان را تعریف می کند و ساختمان دوم شامل یک هتل، مرکز گردهمایی، فضاهای نمایشگاهی و آمفی تئاتر است. از 21 ماه مه 2006 میلادی، توسط موزه هنر مدرن نیویورک(MoMA)، نمایشگاهی جهت معرفی این پروژه که جزو پیچیده ترین و پیشروترین پروژه های ساختمانی معاصر چین می باشد در پکن ترتیب داده شد. در واقع این مقدمه ای بود برای برگزاری یک نمایشگاه آتی در پاییز سال 2006 که در نیویورک توسط موزه هنر مدرن دایر می گردید. این نمایشگاه که از 15 نوامبر 2006 کار خود را در نیویورک آغاز کرده تا 26 فوریه 2007 ادامه دارد.

اسلاید 24: هر دو نمایشگاه توسط Tina Di Carlo به نمایندگی از طرف موزه هنر مدرن، سازماندهی شده و طراحی معماری آنها توسط Ole Scheeren از دفتر معماری OMA انجام یافته است. متریال جدید بکار گرفته شده برای طراحی قسمتهای مختلف، ماکتهای داخلی و خارجی پروژه در مقیاس بزرگ و مدلهای مربوط به کانسپت، طرح هایی برای قسمتهای داخلی، کتابها و متن های تکمیلی راجع به پروژه و یک سری کلاژ گرافیکی که سازماندهی داخلی پروژه و برنامه عملکردی آن را نشان می دهد، از مشخصات بارز این نمایشگاه ها می­باشد. در زیر تصاویر مربوط به نمایشگاه پکن و در ادامه تصاویر نمایشگاه نیویورک ارائه شده است.

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29: راه آهن شیکا گو

اسلاید 30: مجتمعي توسط رم كول هاس ساخته شده كه يك پيوند جديد براي دالان‌هاي مسكوني و آكادميك زمين اصلي IIT را تشكيل مي‌دهد1 – مركز زمين و فضاي باز تريبون مك كورميك در فضاي باز تاريخي 50 هكتاري موسسه تكنولوژي ايلي نويز در شيكاگو قرار گرفته است.فضاي باز، كه توسط ميز ون در روه، كه رئيس برنامه معماري IIT در سال 1938 بود، طراحي شده است پس از خاتمه باهاوس، توسط يك شاهراه حريم بندي شد و توسط قطارهاي هوايي به دو نيم تقسيم شد. بيشتر از تغيير قيافه دادن راه آهن مرتفع، كولهاس آن را همانگونه كه از بالاي ساختمان مي‌گذرد، احاطه كرد.راه آهن ضربه عظيمي بر منش و نهاد IIT دارد: براي اظهار آغاز جديد ما قسمت بالاي مركز فضا را در يك تيوب‌هاي فولادي ضد زنگ عايق صوتي قرار داديم، پتانسيل زمين اطراف آن را آزاد كرديم و يك قسمت بسيار سخت از شكل IIT بوجود آورديم 2 – مركز فضاي باز جديد شامل دو مولفه و تركيب عمده است: يك ساختمان 10690 متر مربعي، يك طبقه‌اي، با پوششي از شيشه و فلز، و يك تيوب فولادي ضد زنگ 161 متري كه در بالاي سقف ساختمان قرار گرفته است، به طور عمده صدا و لرزشي كه از گذشتن قطارها بوجود مي‌آيد را از بين مي‌برد.3 – ساختمان يك طبقه عملكردهاي فعاليت‌هاي مختلف دانشجويان را بكار مي‌برد كه شامل قسمت خوش‌آمد گويي، كافي بار، تالار سخنراني و ميتينگ روم، كتابفروشي دانشگاه، دفتر پست، فروشگاه تسهيلات، و اتاق كامپيوتر است. در ورودي ساختمان يك پورتره 20 پايي از مِيز قرار دارد.

اسلاید 31: 4 – طرح داخلي از پايه‌هاي ستوني كه از پيش موجودبود، الهام گرفته شده است، كه متقاطعي در زير واگن‌هاي قطار، توسط رفت و آمد دانشجويان به عقب و جلو بين تالار اقامتگاه و ساختمان كلاس در زمين اصلي IIT در طول 70 سال گذشته شكل گرفته است.

اسلاید 32:

اسلاید 33:

اسلاید 34: کتابخانه ژوسیوسطوح در كتابخانه ژوسيو تبديل به وسيله اي شدند تا كولهاس بتواند با آن فضايل جديد ونو برسد.در اين ساختمان سطوح وظيفه تقسيم عمودي ساختمان وايجاد طبقات را ندارند.كولهاس به روشي نو براي تعريف سطوح دست يافته است.مقطع آزادوايجاد رمپ به جاي پله اين روشي بود تا كولهاس بتواند تعريف شخصي وادراكي را از فضا به مخاطب كتابخانه ژوسيو بدهد.

اسلاید 35: مسيرها و رمپ هاي افقي جاي خود را به پله ها و آسانسورهاي عمودي داده است. دراين كتابخانه ديگر خبري از پله ها ودربهاي ورودي از راهروها به سالنهاي بزرگ نمي باشد بلكه مخاطب ژوسيو آزادانه و در يك مسير مشخصي در كتابخانه بر روي رمپ هاي كشيده شده مي نشيند راه مي رودو برداشت شخصي از فضا را خواهد داشت. در ژوسيو سطوح تا شده وتشكيل يك سيركولاسيون شبكه اي را مي دهند.

اسلاید 36: مشاهیر معماری 7:refWWW.Naghsh-Negar.Ir

اسلاید 37: دياگرام كولهاس دياگرام هندسه اقليدسي و بر اساس مكعبي كه حالت ذوزنقه دارد اما دياگرام شيردل براساس كانسپت كه ازمعادلات فولد يعني اصلا پايه واساسش هندسه نيستCCTV يك مركز تلويزيوني با استوديوهاي شخصي وفضاهايي كه در زير بنايي وسيع به طرزي پيچيده قرار مي گيرند از نظر برنامه بسيار پيچيده تر است.پروژه شيراز مركز خريد بزرگ كه صد درصد سطح زمين را اشغال كرده و از نظر هندسه و شكل هم به دليل وجود كانسپت و هم به دليلمدار الحاقي در داخل پيجيده تر است و به صورت ساختماني يك پارچه كه در پايين مركز خريد ودر بالا برجهاي اداري قرار گرفته است. اتصال دو برج درCCTV يك كنسول و در پروژه شيراز يك اسپن است كه هم از نظر سازه و هم معماري دو بحث متفاوت اند. دو برج برنامه هاي متفاوتي دارند كولهاس روي برنامه بسيار كار كرده و برنامه هاي پيجيده و جالبي هم ارائه داده.ولي برنامه ي پروژه شيراز به دو بخش تقسيم مي شود: يكي برنامه ي فضاهاي قابل فروش(فضاهاي تجاري پايين)و دوم برجها كه فضاهاي اداري هستند. يك سري فضاهاي عمومي وجود دارند شامل فضاهاي خالي قسمت تجاري كه در بالا به باغي مي رسند وبرجها هم به وسيله اتريوم به باغ متصل مي شوند يعني ورودي رجها وسيركولاسيون در اين آتريومها جا مي گيردو در بالا از طريق سكوي نظاره به هم متصل مي شوند. مقایسه پروژه بهرام شیردل وکول هاوس

اسلاید 38:

اسلاید 39:

اسلاید 40: دپارتمان معماری ناربنارائه دهنده خدمات : طراحی معماری مدلینگ پرزانته رساله مهندس کاویانی 09137299517

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید