کسب و کار

تاثیرات سازمانی استفاده از IS

Tasirat_sazmani_estefade_az_IS

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاثیرات سازمانی استفاده از IS”

تاثیرات سازمانی استفاده از IS

اسلاید 1: استاد :دكتر ميكائيليگرداورنده : حديثه خرمي تاثيرات سازماني استفاده از IS

اسلاید 2: مطالعه موردي –Mary Kay , Inc.شركت Mary Kay داراي محصولات ارايشي و مراقبتي پوست مي باشد. مدل كسب و كار و خدمات اين شركت ، بسيار شخصي سازي ميباشد. و بااين مدل در سال 98 بيش از 2 بيليون دلار فروش داشته است.اين شركت داراي مشاورين زيبايي مستقل IBC))در اكثر كشورها مي باشد .اين افراد با ايجاد پايگاه مربوط به مشتريان به ارائه خدمات وفروش محصولات به اين شركت مي پردازند. استراتژي كسب و كاراين شركت به سمت تجارت الكترونيك سوق پيدا كرده است. تجارت الكترونيك اين شركت را به كسب و كار اثربخش و تمركز بر خدمات شخصي سازي شده رسانده است.

اسلاید 3: مطالعه موردي –Mary Kay , Inc. تجارت الكترونيك در اين شركت از دو جز اصلي تشكيل شده است:Mymk.com: به IBC ها امكان ايجاد سايت ان لاين ميدهد كه در ان مشتريان امكان خريد مستقيم از IBC مخصوص خود در هر زمان را داراهستند.:Mary Kay in touch از طريق محاسبه تخفيف ، و راههاي مبادله با شركت ،فرايند سفارشات را اسان كرده است .علاوه بر اين مشاورين در هر زماني از طريق سايت مي توانند به كسب وكار خود بپردازند.كاتالوگ محصولات هميشه به روز بوده و داده هاي موجودي محصولات در دسترس مي باشد .همچنين اين سيستم به سيستم مديريت زنجيره تامين متصل مي باشد.

اسلاید 4: سوالات :1- دراين مطالعه موردي استرات‍‍‍‍‍‍ژي كسب وكار و IS شرح داده شد.اگراين سيستم ها بدون هيچ تغييري در سيستم هاي سازماني بكار گرفته مي شدند ، چه اتفاقي مي افتاد؟ اگر سيستم ها توسط IBC ها بدون هيچ انگيزشي مورد استفاده قرار ميگرفت؟چرا؟2- براي درك مزاياي سيستم جديد چه تغييراتي را به مديران اين شركت براي مديريت سيستم سفارشات پيشنهاد مي كنيد؟ علي الخصوص ، چه نوع تغييراتي در سيستم هاي ارزيابي ،پاداش ، اموزش و استخدام انتظار داريد؟3-كدام يك از فرايند هاي كسب و كار تحت تاثير سيستم جديد قرار مي گيرد؟چگونه تغيير خواهند كرد؟

اسلاید 5: . IS به عنوان جز اصلي سازمان بر نحوه طراحي سازماني مديران تاثير گذار مي باشد. IT و IS زماني كه مطلوب بكار گرفته شوند، بر منابع انساني ،‌سرمايه و منابعي كه به عملكرد بهينه سازماني منجر مي گردند تاثير گذارند.استراتژي كسب و كاراستراتژي سازماني IS

اسلاید 6: تكنولوژي اطلاعات و طراحي سازمانيشركت هاي فعال در حوزه تكنولوژي اطلاعات از نحوه استخدام ، طراحي و ساختار سازماني متفاوتي نسبت به سازمانهاي معمول برخوردارند.تكنولوژي اطلاعات بر نحوه استخدام افراد در سازمان تاثير مي گذارد.تكنولوژي اطلاعات به ساختاربندي متفاوتي از سازمانها منجر ميگردد.سازمانهاي شكل T .

اسلاید 7: تكنولوژي اطلاعات بر نحوه استخدام افراد در سازمان تاثير مي گذارد. كاركنان بايستي در استفاده از تكنولوژيهاي پشتيباني كننده و مورد استفاده سازمان مهارت داشته باشند يا در مهارت هاي ضروري اموزش داده شوند.استفاده از IT بر مهارت هاي غير فني سازمان هم تاثير گذار است.IT به افزايش كارايي مديريت در سازمان منجر مي گردد.

اسلاید 8: تكنولوژي اطلاعات موجب ساختاربندي متفاوتي از سازمانها مي شود.IS در ساختار سلسله مراتبي :معمولا براي ذخيره كردن و ارتباط دادن اطلاعات در سطوح مختلف سلسله مراتب بكار مي رود.در اين ساختار IS به نوعي مرتبط كننده بخش هاي مختلف در سازمان ميباشد.IS در ساختار مسطح :بكارگيري IS در سازمان هاي مسطح به منظور سبك كردن كارهاي روتين مي باشد و بدين ترتيب از استخدام افراد بيشتر جلوگيري مي شود.IS در ساختار ماتريسي :اين نوع سازمانها ازطريق اشتراك گذاردن اطلاعات فرايند هاي مختلف كسب و كار در سازمان ، پيچيدگي را كاهش مي دهند.IS در ساختارشبكه اي: ISدر طراحي سازمان بسيار مهم مي باشد و به اثر بخشي فرايند ها در سازمان منجر مي گردد وهمچنين كارايي و انعطاف را بهبود مي دهد.به طور كلي در اين ساختار ،افراد ، فرايند ها و واحد ها از اين طريق بهم مرتبط مي شوند.

اسلاید 9: سازمانهاي شكل Tسازمانهاي شكل T به سازمانهايي كه تكنولوژي محور باشند اطلاق مي گردد. در سازمانهاي شكل T ، تكنولوژي اطلاعات به طور فزاينده اي بر طراحي سازماني دخالت دارد.. بهمين دليل تمامي فرايند هاي سازماني براساس تكنولوژي تعريف مي گردد.بهمين دليل تبادل اطلاعات در سازمان براحتي و سرعت صورت مي پذيرد.IS در اين سازمانها تكميل كننده كارهاست و افراد را به فرايندهاي سازماني نزديكتر مي سازد.

اسلاید 10: تكنولوژي اطلاعات و مديريت سيستم هاي كنترلتكنولوژي اطلاعات شيوه هاي نظارت (مانيتورينگ )مديران را تغيير مي دهد.تكنولوژي اطلاعات شيوه هاي ارزيابي مديران را تغيير مي دهد.تكنولوژي اطلاعات شيوه هاي ارائه بازخورمديران را تغيير مي دهد.تكنولوژي اطلاعات شيوه هاي پاداش وجبران مديران را تغيير مي دهد.تكنولوژي اطلاعات شيوه هاي كنترل فرايند ها توسط مديران را تغيير مي دهد.

اسلاید 11: مديريت سيستم هاي كنترليكنترل داراي 5 بخش ؛نظارت افراد و فرايندها ، ارزيابي ، ارائه بازخور و سيستم پاداش و جبران مي باشد.نظارت :بررسي و پيگيري روند پيشرفت ،‌كيفيت ،‌هزينه ،وقت و ساير پارامتر هاي مرتبط مي باشد.ارزيابي:مقايسه داده هاي جمع اوري شده در مرحله نظارت با استاندارد ها مي باشد .بازخور: ارائه نتايج ارزيابي به افرادي كه مسئول وظايف و مهارت ها در سازمان مي باشند.جبران: تصميم گيري در باره حقوق ياساير شكل هاي پرداخت به افراد در برابر انجام وظايفشان مي باشد..پاداش: تصميم گيري درباره توزيع مزايا و مشوق ها.

اسلاید 12: نقش IS در فرايند هاي كنترلIS به جمع اوري اطلاعات از راههاي جديد مي پردازد.سرعت بخشيدن جريان اطلاعات در سازمان از منبع اطلاعات به جايي كه مورد نياز است.تحليل اطلاعات را از راههاي جديد امكان پذير مي سازد.

اسلاید 13: تكنولوژي اطلاعات شيوه هاي نظارت مديران را تغيير مي دهد IS داده ها يي همانند زمان دقيق انجام يك كار ، فرد مسئول و داده هاي خاصي كه در طي يك فرايند انتقال مي يابند را جمع اوري ميكند.چالش سازماني جاي دادن نظارت در كار هاي روزمره سازمان مي باشد.اين در حالي است كه كاركنان بر اين باورند كه كارهاي روزمره داراي ارزش افزوده مي باشد اما نظارت فاقد ارزش افزوده است.بهمين دليل اجراي ان در قالب نرم افزاري مطمئن تر مي باشد.

اسلاید 14: تكنولوژي اطلاعات شيوه هاي ارزيابي مديران را تغيير مي دهدIS نقش بسيار مهمي در ارزيابي ايفا مي كند ، گاها اطلاعات ارزيابي براي بازخور وسيستم پاداش نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.نكته مهم اين است كه اين اطلاعات بايستي در قسمت هاي بعدي به درستي مورد استفاده قرار گيرد تا رفتار سازماني را به سمت اشتباه سوق ندهد.

اسلاید 15: تكنولوژي اطلاعات شيوه ارائه بازخور مديران را تغيير مي دهدIS از ابزار هاي جديد و مناسب در ارائه بازخور و بهبود عملكرد كاركنان به شمار مي ايد .اما از استثنا ها نيز برخوردار است همانند بازخور منفي.IS هيچ گاه ابزار مناسبي براي ارائه بازخور منفي نمي باشد.IS به عنوان ابزاري مناسب براي بازخور 360 درجه مي باشد:مشاركت بيشتر افرا د را امكان پذير مي سازد.ارائه و گرفتن بازخور با سرعت بيشتر امكان پذير مي گردد.اصلاحات گاري نيز سريعتر صورت مي پذيرد.

اسلاید 16: تكنولوژي اطلاعات شيوه هاي پاداش وجبران مديران را تغيير مي دهدIS در اين حوزه :برخي سازمانها از وب سايت خود براي شناسايي عملكرد مطلوب استفاده مي كنند.برخي پاداش ها همانند خريد تكنولوژي جديد مي باشد.IS طراحي وايجاد مشوق هاي گروهي را اسان تر كرده است. چراكه پيگيري ميزان مشركت اعضاي گروه و يا سنجش ميزان پاداش فرد براساس فرمول هاي خاص صورت مي پذيرد.

اسلاید 17: تكنولوژي اطلاعات شيوه هاي كنترل فرايند ها توسط مديران را تغيير مي دهد در قسمت هاي قبلي بيشتر كنترل فردي مد نظر بودند اما دراين قسمت كنترل فرايند ها مد نظر مي باشد.كنترل فرايند ها اهرمي است كه مديران توسط ان از اجراي فرايند ها اگاه شوند.نقش IS در اين مرحله ارائه مدل هاي تصميم گيري براي برنامه ريزي و ارزيابي مي باشد.

اسلاید 18: سازمان هاي مجازيسازمان هاي مجازي نمونه بارزي از طراحي متفاوت سازماني مي باشد كه تكنولوژي اطلاعات منجر به اين نوع طراحي خاص گرديده است.وجود اينترنت و اينترانت ها به افراد اين امكان را مي دهد كه حتي از خارج سازمان تنها با استفاده از كامپيوتر ،به فعاليتهاي سازماني خود بپردازد.IS در سازمان هاي مجازي به عنوان ابزارمشاركت مي باشد. در اين سازمانها طراحي فرايند هاي مديريتي ،كسب و كار و پشتيباني به گونه اي كاملامتفاوت ،(با احتساب اين كه فرد در داخل سازمان نمي باشد.)صورت مي پذيرد.

اسلاید 19: تفاوت ميان Virtual Organization و Virtual Corporation Virtual Corporation ، يك نوع استراتژي كسب و كار است كه جهت يكپارچه كردن كسب و كارهاي مكمل مي باشد، به نحوي كه پاسخگويي اين كسب وكار ها به مشتريان به صورت يك نهاد واحد باشد.در اين استراتژي هر شركتي شايستگي هاي خود را عرضه ميكند تا نهايتا به هسته شايستگي ها برسند. خروج هر شركت از اين هسته ريسك و خطرات فراواني را به همراه دارد. استفاده همه جانبه IS در اين استراتژي امكان ارتباط شركا را فراهم مي اورد و كمك مي كند تا به صورت مجموعه مجازي عمل كنند.

اسلاید 20: سازمان هاي افقياين سازمان ها داراي خصوصيت پاسخگويي سريع هستند . اين پاسخگويي به نيازهاي مشتريان ، مشكلات تامين كنندگان و نيازهاي ارتباطي داخل سازمان مي باشد. سازمان هاي افقي و يا سازمان هاي zero time براي پاسخگويي سريع خود از انعطاف لازم در مقابل تغييرات برخوردارند.

اسلاید 21: سازمانها براي دسترسي به موارد فوق بايستي:به منظور اين كه سازمان امكان پاسخگويي سريع را دارا باشد بايستي به پياده سازي 5 اصل در سازمان بپردازدكه در پياده سازي انها سرعت نقش بسيار مهمي داراست:

اسلاید 22: سازمانها براي دسترسي به موارد فوق بايستي:همسويي با ارزش ها :درك مشتريان و نياز هايشان بايد به گونه اي باشد كه سازمان امكان شناسايي و رفع را به سرعت داشته باشد.يادگيري سريع : حلقه يادگيري در وظايف و فرايند هاي سازمان بايستي ايجاد گردد .و در دسترس بودن اطلاعات در زمان مورد نيازبايستي اطمينان حاصل شود.مشاركت سريع : به معناي بكارگيري IS براي ارتباط دادن ميان اطلاعات مورد نياز تامين كنندگان، مشتريان و كاركنان مي باشد. اين امر براي اطمينان از ارائه سريع خدمات مي باشد.تطابق: ايجاد فرهنگ و ساختاري كه امكان فعاليت و تصميم گيري سريع رابه كاركنان دهد.اجراي سريع : خلق فرايند هاي كسب وكار به نحوي كه، افراد كمتري درگيرفعاليت شوند و همچنين افراد بتوانند در خارج از سازمان و با صرف زمان بسيار كمتري كار كنند، تا مشتريان به سرعت ازنتايج فعاليت كاركنان بهره گيرند.

اسلاید 23: سوالات : IT امكان استخدام متفاوت را به شركت ها مي دهد.در مورد شغل خود بيانديشيد و فرايند استخدام ان را شرح دهيد.چگونه IT افراد شاغل در ان سمت را تغيير داده است؟چگونه IT مديريت مشاغل را تغيير خواهد داد؟از ديد مديران نظارت كار كاركنان، فعاليتي مطلوب يا نا مطلوب است ؟ از ديد كاركنان چطور ؟ديدگاه خود را استدلال كنيد.E-mail ارتباطات ميان افراد را بسيار ساده كرده است.مثالي براي رابطه اي بياوريد كه اگر از طريق E – mail باشد مطلوب نمي باشد.مثال رابطه اي مناسب از طريق E – mail چيست؟توضيح مختصر از سازمانهاي zero time را در نظر بگيريد.مثالي از سيستم هاي كنترلي بياوريد كه مديريت ان براي سازمان هاي zero time بسيار حساس است ؟چرا ؟

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید