کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

تجارت الکترونیک (EC)

tejarate_electronic_4 (7)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجارت الکترونیک (EC)”

تجارت الکترونیک (EC)

اسلاید 1: تجارت الکترونیک(EC) در آینده ای نه چندان دوردنیای اینترنت بزرگتر از دنیای واقعی خواهد شد .

اسلاید 2: اینترنت و شبکه اینترنت اساسا شبکه ای است مبتنی بر یک مجموعه از کامپیوترهایی که دارای ارتباط درونی با یکدیگر می باشند و این توانایی را دارد تا هر چیزی را که بتوان آن را به صورت دیجیتالی در آورد ، انتقال دهد .تاریخ اینترنت را می توان به سه مرحله تقسیم کرد : مرحله نوآوری مرحله نهادینه سازی مرحله تجاری سازی 1974-1961 1995-1975 1995 تا کنون-شناسایی چارچوب و زیرساختهای اصلی -سازمان دفاع و بنیاد علوم ملی - مسئولیت توسعه وگسترش اینترنت توسط شرکتهای خصوصی

اسلاید 3: انواع شبکه :1-LAN(شبکه محلی)2-MAN(شبکه شهری)3-WAN(شبکه گسترده)

اسلاید 4: اینترانت و اکسترانت

اسلاید 5: فن آوری اطلاعات(IT)

اسلاید 6: E-commerce (تجارت الکترونیک)Electronic Commerce (EC) is the process of buying, selling, or exchanging products, services, and information via computer networksفرایند خرید فروش یا مبادله کالا، خدمات و اطلاعات را از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت تشریح می نماید.

اسلاید 7: E-business(کسب وکار الکترونیک)E-commerce E-banking E-health E-learningE-governmentنه فقط خرید و فروش کالا و خدمات است بلکه ارائه خدمت به مشتریان، همکاری ما با شرکای تجاری و انجام مبادلات الکترونیکی درون یک سازمان می باشد.

اسلاید 8: بسیاری از اقتصاددانان متخصصان و آینده نگرها بر این عقیده اند که در سالهای اخیر انقلابی مشابه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته است که جهان را وارد عصر اطلاعات ساخته است و بسیاری از جنبه های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی حیات بشر را دستخوش تحولی عمیق نموده است . یکی از ابعاد این تحول تغییرات عمیقی است که در روابط اقتصادی بین افراد شرکتها و دولتها بوجود آمده است.

اسلاید 9: Exhibit 1.1 The Dimensions of Electronic Commerce

اسلاید 10: EC Definitions & Concepts (cont.)Traditional commerce: all dimensions are physicalBrick-and-mortar organizationsOld-economy organizations (corporations)Perform all business off-lineSell physical products by means of physical agents`11

اسلاید 11: EC Definitions & Concepts (cont.)Pure EC: all dimensions are digitalPure online (virtual) organizationsNew-economy organizationSell products or services only onlinePartial EC: a mix of digital and physical dimensionsClick-and-mortar organizationsConduct EC activitiesDo their primary business in the physical world12

اسلاید 12: ابعاد تجارت الکترونیکسازمانهای غیرالکترونیکی(اقتصاد سنتی): سازمانهای فیزیکی محض سازمانهای مجازی آن لاین محض: سازمانهای تجارت الکترونیکی محضسازمانهای مختلط: برخی از فعالیتهای تجارت الکترونیکی را انجام می دهند اما کسب و کار مقدماتی آنها در دنیای فیزیکی انجام می شود.

اسلاید 13: The EC Framework and FieldAn EC FrameworkEC applications supported by infrastructure and 5 support areasPeoplePublic policyTechnical standards and protocolsBusiness partnersSupport services14

اسلاید 14: چارچوبی برای تجارت الکترونیکتجارت الکترونیکی بوسیله زیرساختها و 5 حوزه حمایتی پشتیبانی می گردد:1- افراد2- خط مشی عمومی3- استانداردهای فنی و پروتکل ها4- شرکای تجاری 5- خدمات حمایتی

اسلاید 15: Exhibit 1.2 A Framework for EC16

اسلاید 16: Classification of EC by the Nature of the TransactionBusiness-to-business (B2B) : EC model in which all of the participants are businesses or other organizationsBusiness-to-consumer (B2C): EC model in which businesses sell to individual shoppersBusiness-to-business-to-consumer (B2B2C): EC model in which a business provides some product or service to a client business; the client business maintains its own customers, to whom the product or service is provided17

اسلاید 17: Classification of EC by the Nature of the Transaction (cont.)Consumer-to-business(C2B): individuals who use the Internet to sell products or services to organizations and /or seek sellers to bid on products or services they need Consumer-to-consumer (C2C) : consumers sell directly to other consumers18

اسلاید 18: Classification of EC by the Nature of the Transaction (cont.)Mobile commerce (m-commerce)—EC transactions and activities conducted in a wireless environmentLocation-commerce—(l-commerce) m-commerce transactions targeted to individuals in specific locations, at specific times19

اسلاید 19: Classification of EC by the Nature of the Transaction (cont.)Intrabusiness (organizational) EC: EC category that includes all internal organizational activities that involve the exchange of goods, services, or information among various units and individuals in an organization20

اسلاید 20: Classification of EC by the Nature of the Transaction (cont.)Business-to-employee (B2E): EC model in which an organization delivers services, information, or products to its individual employeesCollaborative commerce (c-commerce): EC model in which individual or groups communicate or collaborate onlineE-government: Government-to-citizens (G2C): EC model in which a government entity buys or provides good, services, or information to businesses or individual citizens21

اسلاید 21: Classification of EC by the Nature of the Transaction (cont.)Exchange (electronic): a public e-market with many buyers and sellersExchange-to-exchange (E2E): EC model in which electronic exchanges formally connect to one another for the purpose of exchanging information22

اسلاید 22: Interdisciplinary Nature of ECMarketingComputer sciencesConsumer behavior and psychologyFinanceEconomics23Management information systemsAccounting and auditingManagementBusiness law and ethicsOthers

اسلاید 23: تاریخچه تجارت الکترونیک :شروع تجارت الکترونیک از سال 1965 بوده است ، هنگامی که مصرف کنندگان از دستگاههای خودپرداز (ATM) پول برداشت می کردند و خرید خود را با استفاده از کارت اعتباری و پایانه های فروش انجام می دادند ، این وسایل سازمانها را قادر ساختند تا تبادل اطلاعات و انجام کسب و کار را به صورت الکترونیکی انجام دهند .

اسلاید 24: تجارت الکترونیک در ایران : تبصره 26 قانون دوم برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی کشور (78-74) ، وزارت بازرگانی را موظف می کند نظام متمرکز اطلاع رسانی تجاری بین المللی و داخلی را طراحی و راه اندازی کند و با هماهنگی تمام وزارتخانه ها ، نهادها و ارگانهای دولتی در زمینه ارائه اطلاعات ، این امر مهم را به انجام رساند .وزارت بازرگانی با هدف مشارکت در تدوین استانداردهای مربوط به مبادله الکترونیکی اسناد برای امور اداری ، تجاری و ترابری (ادیفاکت) EDIFACT و حضور فعال در تصمیم گیریهای مربوطه ، مصمم به ایجاد تشکیلات مورد نیاز در سطح ملی و حضور در سازمانهای بین المللی ذیصلاح گردید .

اسلاید 25: بدین منظور ایران در سال 1374 ، به عنوان ناظر در چهاردهمین هیئت ادیفاکت آسیا شرکت کرد و در خرداد سال 1375 رسما به عضویت این سازمان پذیرفته شد و در پی آن ، کمیته ادیفاکت ایران در مرداد 1375 با همکاری و مشارکت ارگانهای دیگر مانند گمرک ، وزارت راه و ترابری ، وزارت پست و تلگراف و تلفن و بانک مرکزی تشکیل شد .

اسلاید 26: بعضی از پروژه های انجام شده درکشورجهت استقرار تجارت الکترونیک:یکی از پروژه های انجام شده در استقرار تجارت الکترونیک در کشورمان پروژه سوییفت(swift) در سیستم بانکی می باشد به وسیله این سیستم کلیه شعب ارزی داخل و خارج کشور در یک سیستم رایانه ای متصل به هم قرار می گیرند ، تمام ارتباطات مالی ، پرداختها ، انتقال اعتبارات و ... را از طریق این سیستم انجام می دهند پروژه های آسیکودا در گمرک ایران برای مکانیزه کردن روشهای ترخیص کالا که در این پروژه کلیه گمرکات کشور در یک شبکه رایانه ای متصل به هم قرار می گیرند عضویت کمیته ایران در شورای تسهیل تجاری و تجارت الکترونیک آسیا و اقیانوسیه برنامه ریزی برای راه اندازی منطقه ای تجارت الکترونیکی (طرح کلمبو)فعال کردن کمسیون بازرگانی اقنصادی و تجارت الکترونیکی شورای اطلاع رسانی

اسلاید 27: کسب و کار الکترونیک :اینترانتطرف فروش تجارت الکترونیکطرف خرید تجارت الکترونیکاینترنت و اکسترانتاینترنت و اکسترانت

اسلاید 28: Business ModelsA method of doing business by which a company can generate revenue to sustain itselfSpells out where the company is positioned in the value chainBusiness models are a component of a business plan or a business case29

اسلاید 29: مدل های کسب و کارمدل کسب و کار روش انجام کسب و کار می باشد، که بوسیله آن شرکت می تواند ایجاد درآمد نموده و در نهایت بقاء خود را حفظ نماید.یک سازمان ممکنست چندین مدل کسب و کار داشته باشد، مدلهای کسب و کار جزئی از طرح کسب و کار یا طرح توجیهی کسب و کار می باشند.

اسلاید 30: Business Plans & Business CasesBusiness planA written document that identifies the business goals and outlines the plan of how to achieve themBusiness case A written document that is used by managers to garner funding for specific applications or projects; its major emphasis is the justification for a specific investment31

اسلاید 31: طرح های کسب و کار و طرح های توجیهی کسب و کارطرح توجیهی کسب و کار مدرکی مکتوب است که توسط مدیران بکار می رود که بتوانند برای پروژه ها و کاربردهای مخصوص تامین وجه نمایند. تاکید اصلی آن توجیه یک سرمایه گذاری خاص است.طرح کسب و کار، مدرک مکتوبی است که اهداف کسب و کار را شناسایی نموده و طرحی را جهت دستیابی به آنها مطرح می نماید.

اسلاید 32: Structure of Business ModelsTransaction feesSubscription feesAdvertisement feesAffiliate feesSalesOther models33All business models must specify their revenue model (the description of how the company or an EC project will earn revenue)Revenue sources areValue proposition is the description of the benefits a company can derive from using EC

اسلاید 33: ساختار مدلهای کسب و کارمدلهای درآمدی:1- کارمزد مبادله2- کارمزد حق اشتراک3- کارمزد تبلیغات4- کارمزد آشنا نمودن5- فروش

اسلاید 34: Exhibit 1.3 The Business Model of 7dream.com35

اسلاید 35: مدلهای کسب و کار متداول در تجارت الکترونیکی7- خرید گروهی 8- حراجی آن لاین9- سفارشی نمودن کالا و خدمت10- مراکز مبادله و بازارهای الکترونیکی 11- بهبودهای زنجیره تامین1- بازاریابی مستقیم آن لاین2- سیستمهای مناقصه الکترونیکی3- مشخص نمودن قیمت مورد نظر4- یافتن بهترین قیمت 5- بازاریابی آشنا سازی 6- بازاریابی سینه به سینه

اسلاید 36: مزایای تجارت الکترونیک : الف ) مزایا برای فروشندگانامکان دسترسی به تعداد انبوهی از مشتریان در سرتاسر جهان با هزینه ارتباطی و عملیات اندکموسسات می توانند کالا و خدمات مورد نیاز خود را از دیگر موسسات در حداقل زمان و با هزینه های بسیار پایین تهیه کنند .حذف کانالهای توزیع و فروش سنتی و واسطه ها و امکان فروش مستقیمکاهش هزینه ایجاد،پردازش،توزیع،نگهداری وبازیابی اطلاعات مکتوب

اسلاید 37: کاهش هزینه های انبارداری بهبود روابط با مشتریان و خدمات رسانی از طریق ارتباطات مستقیم و تعاملی کاهش زمان سفارش و دریافت کالا یا خدمات و بهره برداری بهینه از سرمایهتبلیغات گسترده و هدفمند می گردد .کمک به موسسات کوچک در رقابت با موسسات بزرگمیسرکردن مدلهای تجارت خلاق و افزایش برتری رقابتی و سودآوری

اسلاید 38: مزایا برای مشتریان(مصرف کنندگان)-یاری کردن مشتریان در دسترسی به کالای با قیمت مناسب از طریق امکان مقایسه بین کالا و خدمات-امکان انتخاب بیشتر -انجام تعاملات 24 ساعته-سرعت دسترسی به اطلاعات تفصیلی و یا خدمات مورد نیاز-دستیابی به کالا یا خدمات خاص -امکان شرکت در طرحهای مجازی و شرکت در حراج-تبادل فکر و تجربیات با دیگر مشتریان و فروشندگان

اسلاید 39: ج) مزایا برای جامعه-تسهیل کننده اصلی اقتصاد دیجیتالی و منجر به توسعه اقتصادی از طریق بهره وری بالا با حداقل تورم-کاهش ترافیک و هزینه های اجتماعی آن-امکان فروش برخی از کالاها یا خدمات با قیمت پایین تر و ارتقاء استانداردهای زندگی افراد-امکان استفاده افراد روستایی از کالا و خدمات شهری-تسهیل ارائه خدمات عمومی از طریق کاهش هزینه های توزیعو به طور کلی تجارت الکترونیکی می تواند فروش را افزایش و قیمتها را کاهش دهد

اسلاید 40: معایب تجارت الکترونیکعدم اعتمادتعدادی از فرایندهای تجاری ممکن است هرگز در زمره تجارت الکترونیکی قرار نگیرندمحاسبه هزینه بعلت اینکه تکنولوژی بسیارسریع تغییر می کند بسیار سخت استاستخدام و حفظ کارمندان که دارای مهارتهای تکنیکی طراحی و فرایندهای تجاری لازم برای ایجاد راه حلهای تجارت الکترونیک باشند بسیار سخت استمساله دیگر یکپارچه سازی پایگاه داده موجود و طراحی نرم افزارهای ضروری استمحیط قانونی در تجارت الکترونیکی مملو از قوانین مغایر ومبهم استپهنای باند ارتباطی ناکافی می باشددسترسی به اینترنت هنوز هم پر هزینه و یا مشکل است

اسلاید 41: Qantas Airways A New Way to CompeteThe ProblemIncreased fuel costs placed pressure on the airline industryQantas faced two major competitors and higher fees at Sydney AirportAir traffic dwindled after September 11thQantas needed to replace aircraft in order to stay competitiveAustralian economy slowed down42

اسلاید 42: Qantas Airways (cont.)The SolutionBought fuel contracts for future dates (traditional response)Took major steps to implement e-commerce (EC) involving buying, selling, and exchanging goods, services, information, and payments electronically43

اسلاید 43: Qantas Airways (cont.)E-marketplace memberJoined Airnew Co.—links major airlines with suppliersFuelFuel servicesLight maintenance servicesCatering Joined Corporcure.com.au with 13 other large Australian corporationsElectronically purchase general goods and servicesOffice suppliesLight bulbsMaintenance services44Business-to-business (B2B)

اسلاید 44: Qantas Airways (cont.)Formed Pan-Pacific exchangeE-marketplaceBusiness-to-business-to-consumer (B2B2C)ProvidesFull spectrum travel servicesProducts and services to business partnersTravel agencies who can use this marketplace to sell directly to consumers45

اسلاید 45: Qantas Airways (cont.)Business-to-customer (B2C): Online bookingE-mails to frequent-flyer membersMileage bonuses and opportunities to win $10,000 AUWireless communicationsBusiness-to-employee (B2E): Online trainingOnline banking46B2C B2E

اسلاید 46: Qantas Airways (cont.)The ResultsQantas expects to see an estimated $85 million AU in cost reductions per year by 2003Qantas expects to increase annual revenues by $700 million AU from nontravel salesOutlasted one competitor47

اسلاید 47: Qantas Airways (cont.)Business-to-customer (B2C): Online bookingE-mails to frequent-flyer membersMileage bonuses and opportunities to win $10,000 AUWireless communicationsBusiness-to-employee (B2E): Online trainingOnline banking48B2C B2E

اسلاید 48: Qantas Airways (cont.)The ResultsQantas expects to see an estimated $85 million AU in cost reductions per year by 2003Qantas expects to increase annual revenues by $700 million AU from nontravel salesOutlasted one competitor49

اسلاید 49: مراحل توسعه تجارت الکترونیک :مرحله اول – مرحله برقراری ارتباطمرحله دوم – مرحله تعامل مرحله سوم – مرحله تبادل مرحله چهارم – مرحله ایجاد روابط

اسلاید 50: مرحله اول :اینترنت به عنوان کانالی جدید برای ارتباطات بازاریابی مرحله دوم :تبادل اطلاعات با مشتریان و شرکای تجاری

اسلاید 51: مرحله سوم : وظایف و عملکردهایی که امکان اخذ سفارش و سایر تبادلات را فراهم می نمودند ، مورد توجه قرار گرفت .مرحله چهارم:روابط دوجانبه با یکپارچگی کامل قابلیتهای اینترنت و کسب و کارها شکل گرفت .

اسلاید 52: موسسه SWIFT به صورت یک شرکت تعاونی اداره می شود و بانکهای عضو ، دارای سهام بوده و از طرف اعضاء با پرداخت حق عضویت و هزینه پیامهای ارسالی ، تامین مالی می شود و اعضاء در موسسه سهیم هستند ..

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید