کسب و کار فروش و بازاریابی

تجزیه و تحلیل شایستگی‌های کلیدی Core Competence Analysis

Core-Competence-Analysis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجزیه و تحلیل شایستگی‌های کلیدی Core Competence Analysis”

تجزیه و تحلیل شایستگی‌های کلیدی Core Competence Analysis

اسلاید 1: تجزیه و تحلیل شایستگی‌های کلیدیCore Competence Analysis

اسلاید 2: عنوانتجزیه و تحلیل شایستگی‌های کلیدینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / بازنگریموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغات / استراتژی سطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: پیشتاز باشید و پیشتاز بمانید. امروزهشایستگی کلیدی یکی از مفاهیم اساسی هر کسب وکار به شمار می آید. این مفهوم را می توان زمینه ساز جریان برونسپاری دانست؛ یعنی شرکت ها بیشتر تلاش خود را بر کارهایی متمرکز می کنند که در راستای شایستگی کلیدی آن هاست؛ و سایر امور را تا حد امکان برونسپاری میکنند. در این مبحث، به شما کمک می کنیم تا این مفهوم را به خوبی درک کنید و آنرا هم در سطح کسب وکار و هم در امور شخصی بکار بگیرید. بنابراین از فرصت های پیش روی خود بیشترین استفاده را خواهید داشت:•شما می توانید بر بخش هایی متمرکز شوید که هم نیاز مشتریان را برطرف کنید و هم قابلیت و تخصص منحصر به خودتان را توسعه دهید.•مهارت های خود را در راستای شایستگی کلیدی شرکت توسعه دهید؛ از این طریق هم اعتبار خود را افزایش می دهید و هم پیشرفت کاری تان را تضمین می کنید.شرح شایستگی های کلیدی (بی همتا بودن ارزشمند است)در گام نخست باید مشخص کنید، شرکت شما چه شایستگی منحصر به فردی دارد که مشتریان بخاطر دستیابی به آن به شما مراجعه می کنند. شرکت هایی که شایستگی منحصربه فردی ندارند، درگیر نبرد قیمتی می شوند: بعنوان مثال شرکتی برای جذب مشتری تنها باید قیمت خود را کاهش دهد؛ در این صورت سایرین نیز همین کار را خواهند کرد، بنابراین حاشیه سود شرکت روز به روز کمتر می شود.درست به همین علت است که باید برای خود یکسری نقاط منحصر به فرد فروش تعریف کنید: یعنی محصولی خوب و منحصر به فرد عرضه کنید تا مشتریان به سراغ شما آمده و حاضر شوند مبالغ بیشتری برای خرید آن بپردازند. اما یکتا بودن یک محصول، از کجا نشات گرفته است و چگونه پایدار می شود؟گری همل و سی. کی . پاراهالاد در سال 1990، بیان کردند که: بی همتا بودن محصول یک شرکت، ریشه در شایستگی های کلیدی آن (شرکت) دارد. درواقع شرکت در آن حوزه، بهتر از دیگران عمل می کند و رقبا نمی توانند به سرعت از آن تقلید کرده و شرایط کنونی رقابت را برهم بزنند. این دونفر مثال شرکت هایی را عنوان می کنند که نتوانستند شایستگی کلیدی خود را بشناسند و از آن بهره ببرند؛ در نتیجه یا رشدی کند داشتند و یا از عرصه رقابت کنار رفتند. در مقابل شرکت های نوظهور و فعال دهه 80 میلادی همچون ان. ایی. سی ، کانن و هوندا که بخوبی می دانستند در چه کاری تبحر دارند؛ در نتیجه رشد سریعی را تجربه کردند. امثال این شرکت ها، تمام تمرکز خود را بر شناخت شایستگی های کلیدی خود گذاشتند و پیوسته برای تقویت این نقاط کلیدی تلاش کردند؛

اسلاید 4: درنتیجه محصولاتی بسیار برتر از رقبا عرضه کردند که مشتریان حاضر بودند مبالغ بیشتری را برای خرید آن ها بپردازند. آن ها به جای توجه زیاد از حد به نقاط ضعف خود، تمرکزشان را به نقاط قوت خود معطوف نمودند، به همین سبب سال های زیادی را بعنوان رهبران بازار به فعالیت پرداختند.احتمالا این ایده برای شما از جذابیت زیادی برخوردار است و فکر می کنید شرکت شما کارهای زیادی را بخوبی و بهتر از رقبا انجام می دهد؛ ولی هامل و پاراهالاد برای کشف شایستگی های کلیدی حقیقی، سه آزمون درنظر گرفته اند:1) ارتباطنخست، این شایستگی باید چیزی به مشتری شما عرضه کند که در وجود او تمایلی قوی برای خرید محصول یا خدمت شما ایجاد نماید. اگر چنین نبود، این قابلیت نمی تواند جایگاه رقابتی شما را تغییر دهد و اصلا شایستگی کلیدی نیست.2) دشواری تقلیدهمچنین یک شایستگی کلیدی نباید براحتی قابل تقلید باشد. تنها از این طریق است که شما می توانید محصولی منحصر به فرد داشته باشید. با بهبود مستمر این شایستگی کلیدی می توانید جایگاه رقابتی خود را ارتقا داده و آنرا حفظ نمایید3) کاربرد گسترده سومین ویژگی یک شایستگی کلیدی این است که بایستی درب بازارهای بالقوه بسیاری را در برابر شما باز کند. اگر تنها یک گوشه بازار را در اختیار شما بگذارد، رشد چشمگیری نخواهید داشت.نمونه زیر را در نظر بگیرید:شما دانش و تخصص بسیار خوبی در حوزه صنعت خود دارید. اگر رقبای شما هم تخصص مشابه را داشته باشند، این مورد دیگر یک شایستگی کلیدی نخواهد بود. این مورد تنها ورود رقبای جدید را به بازار شما سختتر می کند. از طرفی نمی¬تواند به شما برای ورود به بازارهای جدید کمک کند؛ بازارهایی که متخصصین خود را دارد.پس در این نمونه، ویژگی اول وجود دارد، ویژگی دوم وجود ندارد، ویژگی سوم هم احتمالا وجود ندارد.نحوه استفاده از ابزاربرای شناخت شایستگی های کلیدی خود - هم در عرصه کسب و کار و هم در امور شخصی- از گام های زیر پیروی کنید:

اسلاید 5: 1) در مورد عوامل مهم مورد نظر مشتریان خود، طوفان فکری داشته باشید:•اگر این کار را برای شرکت انجام می دهید؛ عواملی را درنظر بگیرید که بر تصمیم خرید مشتریان شما، به هنگام خرید محصولات مشابه، اثرگذار خواهند بود(مطمئن شوید که فقط به ویژگی¬ها و کاربردهای محصول توجه نکردید و تمام جنبه های اثرگذار را درنظر گرفته باشید).•اگر این کار را برای خود انجام می دهید؛ توجه کنید که اگر افراد عملکرد و پیشرفت شما را ارزیابی کنند یا شغل جدید برای شما متصور شوند، چه مواردی را در نظر می گیرند؟•سپس عمیق تر شوید و به شایستگی های نهفته در پس هر عامل را شناسایی کنید. برای نمونه؛ اگر محصولات کوچک شما برای مشتریان ارزشمند هستند، شایستگی شما در این حوزه می تواند کوچک سازی و یکپارچه سازی اجزا باشد.2) درمورد شایستگی های کنونی خود و آن دسته از کارهایی که شما بخوبی انجامشان می دهید؛ بحث، گفتگو و طوفان فکری داشته باشید.3) اکنون لیست شایستگی های خود را از نظر سه ویژگی بیان شده(ارتباط، دشواری تقلید و کاربرد گسترده) بررسی کنید و مشخص کنید که کدامیک شایستگی کلیدی به شمار می آید.4) سه ویژگی اصلی را در مورد لیست عوامل مورد نظر مشتریان نیز بیازمایید تا مشخص شود که کدامیک از این عوامل را می توانید به عنوان یک شایستگی کلیدی توسعه دهید.5) هر دو لیست نهایی را مورد بازبینی قرار دهید:•اگر این لیست ها در برگیرنده شایستگی هایی بود که اکنون آن ها را در اختیار دارید؛ بر آن ها تمرکز کنید و تا حد امکان آن ها را توسعه دهید.•اگر هیچ شایستگی کلیدی، شناسایی نشده بود؛ تلاش کنید تا حداقل یکی از موارد موجود در لیست را به شایستگی کلیدی تبدیل کنید.•اگر هیچ شایستگی کلیدی نداشتید و نمی توانستید آنرا ایجاد کنید؛ یا سعی کنید به شکل دیگری در بازار منحصر به فرد باشید و یا محیط فعالیت خود را تغییر دهید تا در آنجا شایستگی کلیدی خود را توسعه دهید.

اسلاید 6: 6) زمان بر ترین و هزینه بر ترین فعالیت های خود(شرکت) را شناسایی کرده و بررسی کنید:•اگر این فعالیت ها در راستای شایستگی کلیدی شما نیست؛ آن ها را به شیوه ای کارآمد، برونسپاری کنید تا زمان حاصل از این کار را روی شایستگی های کلیدی تان سرمایه گذاری کنید. برای نمونه، شاید شما در امور شخصی تان تمام کارهای جزیی و غیرضروری را برعهده دارید؛ شاید بعنوان یک کسب وکار کوچک، تمام فعالیت های منابع انسانی و امور اداری را خودتان انجام می دهید؛ و شاید بعنوان یک کسب وکار بزرگ تمام محصولات جانبی و حتی قطعات غیرحیاتی محصولات اصلی را خودتان تولید می کنید. اگر این کارها را به دیگران منتقل کنید؛ قطعا کیفیت کاری، تخصص فردی و ارزش محصولات شما افزایش خواهد یافت.به یاد داشته باشید؛ اگر دیگران را در بررسی های خود شریک کنید، نتیجه کار بهتر خواهد بود. پس حتما از طوفان فکری استفاده کنید.پرداختن به شایستگی های کلیدی در امور شخصی، کمی دشوار است؛ با این وجود همواره سعی کنید شایستگی های منحصر به خودتان را توسعه دهید.شاید در بررسی های خود هیچ شایستگی کلیدی پیدا نکنید، در این شرایط اگر بهتر از رقبا عمل می کنید؛ بنابراین احتمالا ویژگی دیگری، شما را منحصر به فرد کرده است. برای درک این موضوع از تجزیه و تحلیل نقاط منحصر به فرد فروش، استفاده کنید. اما اگر عملکرد خوبی ندارید؛ موضوع را جدی بگیرید و بدنبال کسب حداقل یک شایستگی کلیدی باشید.قطعا هرگاه بخواهید بر کاری تمرکز کنید، زمان کمتری برای انجام سایر کارها خواهید داشت. پس زمان خود را مدیریت کنید تا حداکثر موفقیت را کسب کنید.

اسلاید 7: ابزارهای مرتبطتجزیه و تحلیل نقاط منحصر به فرد فروش USP Analysisطوفان فکری Brainstormingمزایاشما می توانید بر بخش هایی متمرکز شوید که هم نیاز مشتریان را برطرف کنید و هم قابلیت و تخصص منحصر به خودتان را توسعه دهید.مهارت های خود را در راستای شایستگی کلیدی شرکت توسعه دهید؛ از این طریق هم اعتبار خود را افزایش می دهید و هم پیشرفت کاری تان را تضمین می کنید.کاربردهاامکان شناسایی شایستگی‌های کلیدی شرکتامکان برون‌سپاری امور متفرقهامکان معرفی نفاط منحصر به فرد فروشمعایبپرداختن به شایستگی‌های کلیدی در امور شخصی، کمی دشوار است؛ با این وجود همواره سعی کنید شایستگی‌های منحصر به خودتان را توسعه دهید.

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان