تجزیه و تحلیل مشاغل
اسلاید 1: تجزيه و تحليل مشاغل
اسلاید 2: مدل بهبود عملكرد در سازمان2برنامه ریزی نیروی انسانیجبران خدمت و پاداشآموزش و توسعهمديريت عملكرد(ارزیابی و ارزشیابی)بهبود عملكردتجزیه و تحلیل شغل
اسلاید 3: 3تناسب شغل و شاغلهدف از فرايند تجزيه و تحليل شغل ، ايجاد تناسب بين شغل وشاغل استتناسب بين شغل و شاغلنيازمنديهاي شغلتوانمندي فرد
اسلاید 4: روشهاي ايجاد تناسب بين شغل و شاغل41- فرد را انتخاب نموده و متناسب با توانمندي هاي او شغل تعريف كنيم.2- نيازهاي شغل را تعريف كنيم و در صورتي كه فرد توان انجام آن را ندارد با ارائه آموزش توانايي فرد را افزايش دهيم.3- نيازهاي شغلي را تعريف كنيم و بهترين فرد را با استفاده از فنون ارزيابي براي يك شغل انتخاب كنيم.تجربه نشان داده است كه راه سوم بهترين روش براي ايجاد تناسب بين شغل و شاغل است.
اسلاید 5: تعريف تجزيه و تحليل شغل5تجزيه و تحليل شغل فرايندي است كه از طريق آن، ماهيت و ويژگيهاي هريك از مشاغل در سازمان، بررسي مي گردد و اطلاعات كافي در باره آنها جمع آوري و گزارش مي گردد.با تجزيه و تحليل شغل مشخص مي شود كه هر شغل چه وظايفي را شامل مي شود وبراي احراز و انجام شايسته آن چه مهارتها، دانشها و تواناييهايي لازم است.
اسلاید 6: كاربردهاي تجزيه و تحليل شغل6تجزيه و تحليل شغلشرح شغلشرايط احرازحقوق و دستمزدطراحي شغلروابط صنعتيتحقيق و پژوهشكارمنديابيآموزش كاركنانايمني و بهداشتارزيابي عملكردبرنامه ريزي نيروي انسانيقوانين و مقررات استخداميانتخاب و انتصابوظايفمسئوليتهادانشمهارتاستعداد
اسلاید 7: بررسي كلي سازمان به منظور تعيين مطابقت مشاغل با بافت و اهداف سازمانتعيين اينكه از اطلاعات بدست آمده از تجزيه و تحليل چگونه استفاده خواهد شدانتخاب نمونه هايي از مشاغل براي تجزيه و تحليل و مطالعهبه دست آوردن اطلاعات لازم با استفاده از روشهاي مختلف تجزيه و تحليل مشاغلتنظيم شرح شغلتنظيم شرايط احراز شغلطراحي شغل با استفاده از اطلاعات بدست آمده در مراحل قبلارزيابي طراحي شغل و انجام دادن اصلاحات لازم در صورت نيازمراحل تجزيه و تحليل شغل
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.