تجزیه و تحلیل نقاط منحصر به فرد فروش USP Analysis
اسلاید 1: تجزیه و تحلیل نقاط منحصر به فرد فروشUSP Analysis
اسلاید 2: عنوانتجزیه و تحلیل نقاط منحصر به فرد فروشنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / برنامه ریزی / بازنگری موضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: برتری رقابتی خود را بسازید.سالهاست که مدرسین حوزه کسب وکار بر اهمیت مفهوم نقاط منحصربه فرد فروش تاکید می کنند. این نقاط زمانی شکل می گیرند که شما چیزی منحصر به فرد به مشتریان خود عرضه می کنید ولی رقبا در انجام آن ناتوانند. این نقاط هم برای شرکت ها اهمیت دارند و هم برای اشخاص. وقتی برای خودتان بازاریابی می کنید (بدنبال ارتقای شغلی، کسب شهرت و یا راه اندازی کسب وکارتان هستید) اگر چنین قابلیتی نداشته باشید؛ ممکن است بجای پیشرفت، تنها به بقای خود بیاندیشید.شناسایی این نقاط، کار دشواریست و به محض آنکه این نقاط را بشناسید و به کار ببرید؛ رقبا به فکر تقلید از آن می افتند. ما به شما کمک می کنیم تا با استفاده از ابزار حاضر، این نقاط را شناسایی کرده و از آن ها در برابر رقبای خود دفاع کنید.نحوه استفاده از ابزاربا استفاده از الگوی اولیه استفاده از ابزار، مراحل مورد نظر را دنبال کنید.از نمودار میله ای برای شاخص ها و امتیاز هر شاخص در هر شرکت، استفاده کنید و بیانیهنقاط منحصر به فرد فروش خود را ارائه دهید.1) ویژگی هایی را شناسایی کنید که برای مشتریان ارزشمند هستند.سعی کنید کشف کنید که چه چیزی در مورد محصولات شما و رقبا، برای مشتریان ارزشمند است. از سطح استانداردهای صنعت فراتر بروید و آن مواردی را مورد توجه قرار دهید که واقعا روی تصمیم خرید مشتریان تاثیرگذار هستند. همانطور که بارها بحث شده است، اگر از تکنیک طوفان فکری استفاده کنید و افرادی با دانش فنی لازم و تاثیرگذاری بالا در آن شرکت کنند؛ نتایج خوبی کسب می کنید. بنابراین سعی کنید، کارکنان فروش، تیم خدمات مشتریان و مهم تر از همه، مشتریان را در این فرآیند شریک کنید تا ویژگی های بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.2) بر اساس شاخص های شناسایی شده در گام قبل، خود و رقبایتان را رتبه بندی کنید.بهترین رقبای خود را شناسایی کنید. در مورد هر یک از شاخص های شناسایی شده، به خود و رقبایتان، از 1 تا 10 نمره بدهید. تا جایی که امکان دارد، واقع بین باشید و براساس اطلاعات عینی تصمیم بگیرید؛ اما اگر این امکان وجود نداشت، خود را جای مشتریان بگذارید و بهترین تخمین را داشته باشید.
اسلاید 4: 3) رتبه خود را بررسی کنید.حال، اطلاعات گام قبل را روی یک نمودار ترسیم کنید تا نقاط قوت و ضعف هر رقیب را بررسی کنید. بر اساس تحلیل انجام شده، تعریف روشنی از نقاط منحصر به فرد فروش خود ارائه کنید.وقتی نقاط منحصر به فرد فروش خود را تعریف میکنید؛ مطمئن شوید که این نقاط برای مشتریان نیز ارزشمند هستند. اینکه شما در چیزی منحصر به فرد باشید که کسی به آن اهمیت نمیدهد، ارزشمند نیست.4) نقاط مشخص شده را حفظ کرده و از آنها استفاده کنید.به عنوان آخرین گام، تدابیر لازم را برای دفاع از نقاط شناسایی شده، بکار بگیرید. درست از زمانیکه از این نقاط بهره برداری می کنید، رقبا به فکر تقلید و خنثی کردن آن می افتند. برای نمونه، اگر یک وبسایت قوی طراحی کنید؛ آن ها قویترین طراحان را بکار خواهند گرفت. یا اگر ویژگیهای جدید به محصول خود بیافزاید، احتمالا اندکی بعد آن ها را در محصولات رقبا مشاهده خواهید کرد. هرگاه نقاط منحصر به فرد فروش خود را تعریف کردید؛ کاری کنید که تمام بازار آن ها را به نام شما بشناسند؛ ولی همیشه یک گام جلوتر از رقبای خود حرکت کنید؛ تا به خوبی از این دارایی ارزشمند خود دفاع کنید.برای اینکه فرآیند فوق را بهتر درک کنید، نمونه زیر را در نظر بگیرید:دان جکسون ، مدیر اجرایی جدید شرکت ال. پی. سی(تامین کننده ملزومات اداری) ، با شرایطی نگران-کننده و البته کمی پیچیده روبروست. شرکت جایگاه قابل توجهی در بازار ندارد و او سعی دارد با استفاده ازتحلیل نقاط منحصر به فرد فروش، این موقعیت را ارزیابی کند. وی پس از انجام مصاحبه های دقیقی با مهمترین مشتریان شرکت، مشخصه های زیر را استخراج نمود:* قیمت * تنوع محصولات * ساختار و جلوه وب سایت شرکت* کیفیت محصولات * کیفیت بروشورهای تبلیغاتی * سهولت فرآیند سفارش دهی* سرعت تحویل سفارشات * اطمینان بخش بودن فرآیند تحویل سفارشات
اسلاید 5: سپس شرکت خود و رقبا را در هر یک از شاخصهای فوق، رتبه بندی کرد. این بخش را هم بر اساس اطلاعات عینی و هم با اتکا به گمانه زنی، شهرت شرکت و گزارش کارکنان فروش، به انجام رساند.بنابر تحلیل انجام شده؛ دان، به این نتیجه می رسد که احتمالا شرکت بارن ویک از استراتژی زیاد تولید کن، ارزون بفروش استفاده میکند؛ گروه راسکان بر تحویل سریع و مطمئن تمرکز دارد و شرکت ال.پی.سی، بهتر است بر گستردگی طیف محصولات و کیفیت بروشور تبلیغاتی خود، تاکید کند تا از رقبا پیشی بگیرد. در این بین شرکت اچ.تی.اکس، با مشکلاتی روبروست: تقریبا شبیه به نمودار شرکت ال.پی.سی، عمل می کند؛ هرچند شرکت ال.پی.سی، سایت قویتری دارد و خدمات مشتریان بهتری ارائه می دهد. بنابراین بهترین سیاست برای ایجاد نقاط منحصربه فرد فروش در شرکت اچ.تی.اکس،راحت ترین راه را برای خرید همه آنچه نیاز داری، انتخاب کن است.در نهایت، دان تصمیم می گیرد که روی سایت شرکت ال.پی.سی و سیستم¬های خدمات مشتریان این شرکت سرمایه گذاری کند و تلاش کند یک فاصله اطمینان مناسب با شرکت اچ.تی.اکس، ایجاد نماید. سپس برنامه های بازاریابی را متناسب با نقاط منحصربه فرد فروش شرکت تنظیم کرده و به اجرا در می آورد. برای موفقیت در این مسیر، تمام اقدامات و جزییات فرآیند چهار مرحله ای مطرح شده را به دقت در نظر بگیرید. این فرآیند 4 مرحله ای عبارت است از:1. معیارهای تصمیم گیری مشتریان را هنگام خرید محصولات و خدمات فهرست کنید(معیارهای آشکار و پنهان).2. بر اساس این معیارها، خود و رقبایتان را رتبه بندی کنید.3. رتبه خود را بررسی کرده و «نقطه منحصر بفرد فروش» خود را شناسایی کنید.4. مشخص کنید که چگونه این نقطه را حفظ کرده و از آن در برابر رقبا دفاع خواهید کرد.
اسلاید 6: ابزارهای مرتبطتجزیه و تحلیل شایستگی های کلیدی Core Competence Analysisمزایاسالهاست که مدرسین حوزه کسب وکار بر اهمیت مفهوم نقاط منحصربه فرد فروش تاکید می کنند. این نقاط زمانی شکل می گیرند که شما چیزی منحصر به فرد به مشتریان خود عرضه میکنید ولی رقبا در انجام آن ناتوانند. این نقاط هم برای شرکت ها اهمیت دارند و هم برای اشخاص. وقتی برای خودتان بازاریابی می کنید (بدنبال ارتقای شغلی، کسب شهرت و یا راه اندازی کسب وکارتان هستید) اگر چنین قابلیتی نداشته باشید؛ ممکن است بجای پیشرفت، تنها به بقای خود بیاندیشید.کاربردها ابزار ارائه شده به شرکتهای مختلف کمک می کند تا درک بهتری از رقابت موجود در صنعت خود داشته باشند؛ نقاط منحصربه فرد فروش خود را بسازند و بر آنچه که واقعا مهم و ارزشمند است، تمرکز نمایند. معایب
اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.