علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

تحقیق در مورد هارد دیسک (Hard Disk)

Hard-Disk

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلاید های پاورپوینت: ۱۵ اسلاید هارد دیسک درایو «Hard Disk Drive» که (HDD) یا همان دیسک سخت نیز از آن یاد می شود، وسیله ای است که در طول سال ها با افزایش مقدار ظرفیت آن ها، قیمت و اندازه شان نیز به طور چشم گیری کاهش یافت. از دهه ۱۹۶۰ دیسک های سخت، غالبا به عنوان مطرح ترین وسیله برای ذخیره سازی ثانویه ی اطلاعات در رایانه های عمومی مورد استفاده بوده اند. این رتبه به دلیل همزمان بودن پیشرفت های موجود در تراکم ذخیره سازی و نیازهای ذخیره سازی ثانویه، برای دیسک های سخت حفظ شد. در طول زمان ضرایب شکل نیز از جعبه های عظیم مجرا به سیستم های میز کاری تکامل یافته اند، این سیستم ها در حالت اصلی و استاندارد دارای درایوی با ضریب شکل ۳.۵ اینچی است و در سیستم های قابل حمل نیز معمولا از درایوهای ۲.۵ اینچی استفاده می شود. برای اینکه یک فایل را در رایانه خود ذخیره کنید و بعداً از آن استفاده کنید، کامپیوتر شما نیاز به یک قطعه به نام حافظه دارد که داده های مخصوص شما در آن جای گذاری شود، نام آن وسیله هارد درایو دیسک است. با بروز شدن فناوری کامپیوتر ها، کیفیت تصاویر، فیلم ها، آهنگ ها و حتی بازی ها بیشتر شده و در نتیجه حجم آن ها بالاتر رفته است، پس با داشتن یک دیسک سخت متناسب با کار مورد نظر ما می توان اطلاعات را به راحتی در آن جمع آوری کرد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2088 بازدید, 0 دانلود

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحقیق در مورد هارد دیسک (Hard Disk)”

تحقیق در مورد هارد دیسک (Hard Disk)

اسلاید 1: هارد دیسک : یک حافظه دائمی است که بطور دیجیتالی روزنگاری شده و اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره میکند. هارد دیسک ها در ابتدا برای استفاده در کنار کامپیوتر تولید شدند و بعدها از آنها در داخل کامپیوتر استفاده شد. با گذشت زمان کاربردهای هارد دیسک از حیطه کامپیوتر فراتر رفت، یطوریکه در تجهیزات ظبط تصویر،پخش صدا همچنین در سیستم ها و دوربین های دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت. هارد دیسک، پیش از این به عنوان دیسک گردان شناخته میشد. برای سالها،هارد دیسک ها تجهیزات بزرگ و سنگین بودند و به دلیل بزرگی، سنگینس، حساسیت بالا و مصرف زیاد انرژی، بیشتر برای محیطهای حفاظت شده ی یک مرکز اطلاعات یا دفاتر بزرگ مناسب بودند تا محیط های خشن و نا ملایم صنعتی، خانه ها یا دفاتر کوچک. تا قبل از دهه 80 میلادی اغلب هارد دیسک ها صفحات 8اینچی( 20 ساتنی ) یا 14 اینچی( 35 اینچی ) داشتند و برای نگهداری آنها نیاز به فضای زیادی بود. اوایل درایوهای بزرگ و قابل حمل ( قابل نصب و برداشت) به خاطر بزرگی به ماشینهای لباسشویی معروف بودند. این گونه هارد درایو ها به علت داشتن موتورهای بزرگ به منبع تغذیه 3فاز و آمپراژ بالا نیاز داشتند. به همین دلیل تا سال 1980 برای میکروکامپیوترها از هارد دیسک استفاده نمیشد. تا اینکه در این سال شرکت اولین هارد درایو 5/25 خود را با ظرفیت 506 به بازار ارائه کرد.SEAGATE TECNOLOGY در واقع تا آن زمان کامپیوترهای شخصی اولیه 5150 مگابایت تحت عنوان مجهز به هارد دیسک نبودندIBM در اوایل دهه 80 اغلب هارد دیسک های مربوط به میکروکامپیوترها با نام تولید کننده خود به عنوان بخشی از یک مجموعه بزرگ (مانند اُ یی ام به فروش نمیرسیدند بلکه به وسیله فروخته میشدند. APPLE DROFILE یا CORVUS DISK SYSTEM

اسلاید 2: دارای هارد دیسک داخلی بودند و این باعث ایجاد تمایل عمومی به IBM PC/XT کامپیوترهای نوع خرید درایوهای خام ( از طریق پست ) و نصب مستقیم آنها در داخل سیستم شد. سازندگان هارد دیسک شروع به بازاریابی کردند و بالاخره طولی نکشید که در اواسط دهه 90 هارد دیسکها در قفسه مغازه های خرده فروش نیز قرار گرفتند. که جداسازی خارجی را آسان SCSI تمامی کامپیوترهای ساخت بین سالهی 1986 تا 1998 یک پورت رسیدند SCSI می ساخت تنها گزینه منطقی به نطر می رسید. به همین خاطر هارد درایوهای خارجی به کار APPLE II همچنین در میکروکامپیوترهای قدیمی مانند سری SCSI هارد درایوهای خارجی میرفتند، همچنین از آنها حتی امروزه بطور گسترده ای در سرورها استفاده میشود. با گذشت زمان، ظرفیت هارد دیسک ها رشد نمایی پیدا کرد. در کامپیوتر های شخصی ابتدایی یک درایو با ظرفیت ۲۰ مگابایت بزرگ به نظر می رسید. در نیمه دوم دهه ۹۰ ،هارد درایو هایی با ظرفیت یک گیگابایت و حتی بزرگتر به بازار آمد. ظهور رابط های پرسرعت خارجی مانند USB و Fire Wire در اواخر دهه ۹۰ ، به کاربرد درایو های خارجی در بین کاربران جانی دوباره داد.به طور اخص کاربرانی که حجم بالایی از اطلاعات را بین دو یا چند محل جا به جا می کردند از این سیستم استقبال کردند. امروزه اغلب تولید کننده گان هارد دیسک ، دیسک های خود را به صورت خارجی نیز می سازند. در سال ۲۰۰۵ اولین تلفن های همراه ِ دارای هارد دیسک توسط شرکت های نوکیا و سامسونگ ارائه شد.

اسلاید 3: از سال ۲۰۰۶ کوچکترین هارد دیسکی که برای کامپیوتر های خانگی تولید می شود ظرفیتی برابر ۴۰ گیگابایت دارد. اکنون بیشترین ظرفیت در درایو های داخلی ۰/۷۵ ترابایت(۷۵۰ گیگابایت) و در درایو های خارجی با استفاده ازچند درایو داخلی از یک ترابایت نیز فراتر میرود. این درایو های داخل ظرفیت ذخیره سازی خود را با استفاده از شیوه ضبط ستونی افزایش داده اند. برای خرید یک هارد اکسترنال به چند نکته توجه کنید: 1 گارانتی: پدیده سوختن هاردهای اکسترنال، امری کاملاً شناخته شده است. با انتخاب شرکتی که از نظر اعتبار دارای وجهه مناسبی است می‌توان در صورت بروز یک اتفاق، از افزایش ضرر و زیان مالی و معنوی اطلاعات جلوگیری کرد.

اسلاید 4: 2 نمای ظاهری: شاید خیلی مهم نباشد ولی یکی از دلایل پاک شدن اطلاعات، ضربه، رطوبت و انتقال الکتریسیته است. پیشنهاد می‌‌شود مدلی انتخابی با جنس بدنه نارسانا و یا ضدضربه باشد. 3 حجم: 500 گیگ یا 4 ترابایت؟ واقعاً کدام یک به کارتان می‌آید. پرداخت هزینه‌ای اضافی بابت فضایی که از آن استفاده‌ای نخواهید کرد، دلیل منطقی ندارد. 4 نرخ انتقال: بر اساس علوم سخت‌افزار کامپیوتر، نرخ انتقال اطلاعات برابر است با پایین‌ترین میزان یکی از دو طرف فرستنده و گیرنده. این یعنی اگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی شما مجهز به پورت USB سری 3 باشد ولی هارد خریداری شده USB سری 2 باشد، انتقال داده‌ها با سرعت هارد انجام خواهد شد. فناوری ساخت: اغلب هاردهای اکسترنال دارای موتور مکانیکی و هدهای متحرک است. سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات رابطه مستقیمی با سرعت چرخش دیسک و دقت هد دارد.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان